က်မငယ္စဥ္ေတာင္ေက်းဘ၀ကတည္းကပင္၊အရင္းႏွီးဆုံးေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာပမာေနလာခဲ့ေသာ ဘဘၾကီးကိုယ္တိုင္ေရးသားခဲ့ေသာအေၾကာင္းအရာေလးအားစာဖတ္သူတိုု့ ဗဟုသုတအၿဖစ္ ရရွိႏိုင္ေစရန္ မူရင္းအတိုင္း ၿပန္လည္ေရးသားေဖာ္ၿပအပ္ပါသည္ ။
လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးသေဘာထားၿခင္းမတိုက္ဆိုင္ၿခင္း၊အယူအဆလြဲၿခင္း၊အထင္အၿမင္မွားၿခင္း၊ လမ္းေခ်ာ္၍ေတြးၿခင္းစသည္မ်ားၿဖစ္တတ္ၾကသည္မွာမဆန္းပါ။
၁။ လူတစ္ေယာက္က မိမိေရွ့မွလူအား လက္၀ါးေထာင္ၿပလွ်င္ ၿပသူကလက္ဖမိုးကိုသာ ၿမင္ၿပီးၾကည့္သူ ကလက္ဘ၀ါးကို ၿမင္ပါမည္၊ ရွဳေထာင့္တစ္မ်ိဳးစီၿဖစ္၍ အၿမင္ၿခင္းလည္းတစ္မ်ိဳးစီၿဖစ္ႏိုင္ပါသည္ ။
၂။ ဧည့္သည္မ်ားၿပန္ေသာအခါ တာ့တာဟုဆိုၿပီး လက္၀ါးေထာင္ၿပီး လွဳပ္ရန္း၍ႏွဳတ္ဆက္ၾကသည္မွာ တိုင္းၿပည္အမ်ားရွိ လူူတို့၏ေကာင္းေသာအၿပဳအမူဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို့သိရွိၾကေသာ္လည္း ၊ကြ်န္ေတာ္ဖတ္ဘူး တာက Greece ၿပည္တြင္ထိုအၿပဳအမူ၏ အဓိပၸါယ္မွာ“go to hell”ဟုဆိုပါသည္ ၊ သူတို့ႏွဳတ္ဆက္တာကေတာ့ လက္ဘ၀ါးကို ကိုယ့္ဘက္ထားၿပီး လက္ဖမိုးကို သူ့ ့ဘက္သို့္ထားၿပီး လွဳပ္ရန္းၾကပါသည္ ၊ လက္၀ါးလွဲ့မႈေၿပာင္းၿပန္ၿဖစ္ပါသည္ ၊ ကိုယ့္အၿပဳအမူၾကီးဘဲမွန္သည္ဟုဇြတ္ေၿပာလို့မရပါ ။
၃။ မေဟာ္္သဓာဇတ္ေတာ္တြင္ မေဟာ္သဓာက အမရာေဒ၀ီအား ေတြ ့ေသာအခါ လက္သီးဆုတ္ၿပ၍ အမရာၿမင္ေသာအခါ ငါ့မွာလက္ဆုတ္လက္ကိုင္(လင္မရွိ)ေမးသည္ဟုသိ၍ ၿပန္ၿပီးလက္၀ါးၿဖန့္ၿပလိုက္သည္ ၊ အဓိပၸါယ္က လက္ဆုတ္လက္ကိုင္မရွိ(လင္မရွိအပ်ိဳ)ၿဖစ္သည္။ အကယ္၍သူတို့၏ေဂါင္းအၿမင့္ေလာက္တြင္ ထား၍ လက္သီးႏွင့္လက္၀ါးကို ၿပလွ်င္မင္းကိုငါထိုးခ်င္သည္၊ မင္းကိုငါပါးခ်ခ်င္သည္ဟုမထင္ရဘူးလား ဇတ္ေတာ္တြင္ဘယ္အေနအထားၿပသည္ဟု မေဖာ္ၿပ၍မခန့္မွန္းႏိုင္ပါ။
၄။ ကုမၸဏီၾကီးတခုမွ စာေရးမ်ားသည္ ၎တို့စာအဆုံးတိုင္းတြင္ with regard,best of regards စသည္ေရးေသာေၾကာင့္ မန္ေနဂ်ာက အပိုေရးသည္ကိုမလိုလားေသာေၾကာင့္ “ at the end of every letter write no regard” ဟုအမိန့္ထုတ္လိုက္သည္ ၊ ထိုေန့မွစ၍ စာေရးတိုင္းအဆုံးတြင္ “no regard” ဟုထည့္ေရးသည္ ကိုမန္ေနဂ်ာေတြ ့ေသာအခါ မ်က္လုံးၿပဴးၿပီးအမိန့္ခ်က္ခ်င္းထပ္ထုတ္ရသည္ ၊ “at the end of every letter don`t write regard” ဒီေတာ့စာေရးမ်ားသေဘာေပါက္ၾကသည္ ၊ထိုစကားႏွစ္လုံး၏ အဓိပၸါယ္မွာ တူသလိုၿဖစ္သြားေသာ္လည္း လက္ေတြ ့မွာကြာၿခားေနပါသည္ ၊ေၿပာတာတမ်ိဳး နားလည္တာတမ်ိဳးၿဖစ္ေနသည္ ။
၅။ ဘုရားလက္ထက္က မိဂါရ သူေဌးၾကီးစားေသာက္ေနစဥ္ ရဟန္းတစ္ပါးဆြမ္းခံလာရပ္သည္ကို ဂရုမစိုက္ဘဲေနသည္ကို ေခြ်းမၿဖစ္သူ၀ိသာခါၿမင္၍ “တပည့္ေတာ္မ၏ေယာကၡမသည္ အေဟာင္းကိုသာစားသူၿဖစ္ပါသည္ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္လိုက္၏ ၊ သူေဌးၾကီးကသူ့ကို မစင္စားသည္ဟု ေၿပာရမလား ဟု၀ိသာခါကိုႏွင္ခ်ဘူးပါသည္ ၊အေဟာင္းစားဆိုသည္မွာ အတိတ္ဘ၀ကၿပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အက်ိဳးကိုသာခံစားသည္ဟု ဆိုၿခင္းၿဖစ္သည္ ၊အဟူအဆလြဲသည္ကိုသတိၿပဳရမည္ ။
၆။ ကါတြန္းထဲတြင္မိခင္ႏွင့္ခေလးေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖဲြ ့မွဆရာ၀န္တစ္ေယာက္,ေတာၿမိဳ့ေလးသို့ေရာက္သြားရာ ေတာသူမ်ားမီးဖြားေသာအခါ လက္မွတ္ရ၀မ္းဆြဲ ကိုသုံးလား အရပ္၀မ္းဆြဲကိုသုံးသလား သိလို၍ ခေလးခ်ီထားေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို “အခုခင္ဗ်ားရင္ခြင္ထဲက ကေလးကဘယ္သူနဲ့ေမြးတာလဲ ”ဟုေမးရာ ထိုမိန္းမက “ကြ်န္မေယာက္က္်ားနဲ့ရၿပီး ေမြးတာပါေတာ္ ၊ အရပ္ကိုလဲေမးၾကည့္ပါဦး ” ဟုေၿပာသည္ ၊ အေတြးမတူဘဲအထင္လြဲၿခင္းၿဖစ္ပါသည္ ၊ ဆရာ၀န္ေမးၿခင္းမွာ သူမကိုမသင္ကာ၍ စစ္ေၾကာေမးၿမန္းသကဲ့ သို့ၿဖစ္သြားပါသည္ ။
(အားလုံးသႏၲာ န္၊အၿမင္မွန္၊လွ်င္ၿမန္ရေစေသာ္) ။ G.S
ဗဟုသုတအၿဖစ္ေစတနာထားကာေရးသားေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္၍နားလည္ခြင့္လြတ္ၾကပါကုန္။
(မိမိ၏အၿမင္မ်ားႏွင့္တကြေ၀ဖန္အၾကံဥာဏ္ၿပဳေပးၾက
ပါရန္ေတာင္းခံအပ္ပါသည္)

aye.kk

About aye.kk

has written 246 post in this Website..