ဒီေခါင္းစဥ္ကိုစဥ္းစားမရခင္ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာေဂဇက္လို႔ ပဲ ေပးလိုက္ရမလား လို႕ စိတ္ကူးမိေသးတယ္။

ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ ေဂဇက္ ဆိုတာ ဟိုတုန္းက မေဟသီမွာ ဆရာသိမ္းတင္သား(ခ) ကိုၾကြက္နီ ေရးခဲ့တဲ့ ပင္တိုင္အခန္းက႑ပါ။ ၾကိဳက္လြန္းလို႔ အျမဲတမ္း မေဟသီမွာ ေစာင့္ဖတ္ရတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာေဂဇက္ အခန္းက သူ႔အမည္နဲ႔ လိုက္စြာ လတိုင္းပါခ်င္မွ ပါတာပါ။ မပါတဲ့လ ဆို မေဟသီမဂၢဇင္းထဲ ဖင္ျပန္ေခါင္းျပန္ရွာ မာတိကာကို အခါခါျပန္ဖတ္ျပီး အင္း မပါဘူးဆိုျပီး တစ္အုပ္လုံးေတာင္ဖတ္ခ်င္စိတ္မရွိေတာ့တာမ်ိဳးလည္း ရွိဖူးပါတယ္။ ( ဖူး နဲ႔ ဘူး ကို အသုံးျပဳနည္း သတိခ်ပ္ရန္ သတိေပးဖို႔ စာလုံးေပါင္းသတ္ပုံဌာနကို သတိေပးပါသည္။) သိမ္းတင္သားရဲ႕ အေရးအသားက အလြန္မွကိုေကာင္းတဲ့ သေရာ္စာ အေရးအသားပါ။ က်ေနာ္သိသေလာက္ေတာ့ ျမန္မာစာေပမွာ သူ႔လိုေရးပုံမ်ိဳး မဖတ္ရဖူးပါဘူး။ သူနဲ႕နည္းနည္းဆင္တာ ( က်ေနာ့္အထင္ သိမ္းတင္သားက အတုယူထားတာ ) ကေတာ့ ဟိုတုန္းက ကြပ္စိပ္ အေရးအသားပါပဲ။ ကြပ္စိပ္ အေရးအသားဆိုတာ ကြပ္စိပ္ေဟာဆရာမ်ား ေဟာတာမ်ိဳးကို ကြပ္စိပ္ ဆိုျပီး စာအေရးအသား ပုံစံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေရးၾကတဲ့ သေရာ္စာလို ပုံစံမ်ိဳးလို႔ ဆိုရမလားပါပဲ။ တကယ့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေလ့လာခ်က္ကိုေတာ့ ျမန္မာစာပါေမာကၡမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ရင္ေမးျမန္းၾကည့္ၾကေပါ့။ ေတာ္ၾကာ အေမးခံရတဲ့ ျမန္မာစာ ဆရာမ်ားလည္း စိတ္ကူးရျပီး “သိမ္တင္သား၏အေရးအသားႏွင့္ကြပ္စိပ္အေဟာ ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္” ဆိုျပီး ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဒါက္တာဘြဲ႕ စာတမ္းတင္သြားဦးမယ္။ ေတာ္ၾကာ ပါေမာကၡၾကီးက ဘယ္က မသိမ္းတင္ရဲ႕သားတုန္း ႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ မသိမ္းတင္လား ျပန္ေမးေနမယ္ေနာ။ ဒီေတာ့လည္း အဘရယ္ အဘတို႔အိမ္ေတာင္ဘက္က ဦးသိမ္း နဲ႕ ေဒၚတင္ တို႔သားပါလို႔ ျပန္လႊတ္လိုက္ေပါ့ေလ။ အဘ ဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္ ျပီးခဲ့တဲ့ တပတ္က အိမ္တံခါးဖြင့္ခြင့္ရသြားတဲ့ ဘိုးေတာ္ ကို တစ္ခ်ိဳ႕က အဘလို႔ပဲ ေခၚသဗ်။ အမ်ိဳးေတာ္လို႔လားမသိပါဘူးေနာ္။ အင္း… သိသေလာက္ေတာ့ အဘ ဆိုတာ ေတာမွာေတာ့ အေဖကို ေခၚတာ။ ေနာက္ျပီး လူၾကီးကို လည္း ေခၚသလို လက္တိုလက္ေတာင္ခိုင္းခ်င္ရင္ အဘိုးၾကီးေတြကိုလည္း အဘေရ ဟိုဟာေလး လုပ္လိုက္စမ္းပါဦးမရိုမေသလို႕လည္း ေျပာျပီးခိုင္းလိုက္တာပါပဲ။ “ဟိုအဘ ေျပာေနတာ နားမလည္ဘူးလား” ေရွ႕ကိုနည္းနည္းတိုးစီးေလ။ “ဒီဘက္က အဘလည္း ကားခ ေပးပါဦး” လို႔ ကားစပယ္ယာေတြဘာေတြ လည္း သုံးၾကမယ္ထင္ပါ့။( က် နဲ႔ ၾက အသုံးမွန္ ပါသျဖင့္ မန္းေဂသတ္ပုံဌာနခြဲမွ ဌာနမွဳး အဘမ-မမ ကို အမွတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုပါသည္။) ဒီ အဘ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏွဳန္းကို ဘယ္လို ကေန ဘယ္လို တပ္မွဳးမ်ား ႏြားေခြ႕ ..အဲ.. နားေခြ႔ျပီး မေနာေတြ႕သြားၾကတယ္မသိဘူးဗ်။ တပ္မွာေတာ့ ဒုတပ္ရင္းမွဳးဆိုရင္ေတာင္ အဘေလး တဲ့။ တပ္ရင္းမွဳးကိုေတာ့ အဘ။ ဒီထက္ၾကီးလည္း အဘပဲ။ ဝန္ၾကီးေတြကိုလည္း အဘ ပဲေခၚၾကတယ္။ ဒုဝန္ၾကီးကိုလည္း ကြယ္ရာမွာ အဘေလး လို႔လည္း ညႊန္းၾကေသးသဗ်ား။ အရပ္သား ဝန္ၾကီးေတြကိုလည္း အဘ ပဲလိုက္ေခၚၾကသလားမသိပါဘူးဗ်ာ။ အဘ လို႔သုံးရတာ စိတ္ထဲမွာ ဂ်ပန္ေခတ္က ဂ်ပန္ကို မာစတာ ေခၚျပီး ဖားတဲ့ အလိုေတာ္ရိမ်ားျဖစ္ေနမလားလို႔ ကိုယ့္စိတ္ထဲ မလုံမိဘူး။ အဲဒါနဲ႔ အဲဒီလို လူတန္းစားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရမယ္ဆိုရင္ နာမ္စားကို လြတ္ေအာင္ေျပာဖို႔ၾကိဳးစားရေတာ့တာပဲ။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ျမန္မာဓေလ့ ရိုးရိုးေလး ေခၚတဲ့ အဘ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏွဳန္းကို အေရာင္ေတြ ဆိုးထားသလို၊ တင္စီးျပီး အေခၚခံေနသလိုမ်ိဳးမို႔ သိပ္မၾကည္ခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူက ဘယ္လို စျပီး ပင့္ေပးျပီး ေခၚလိုက္ၾကတယ္မသိပါဘူးေလ။ မွတ္မိတာတစ္ခုကေတာ့ ဟိုတုန္းက ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ရဲ႕ စိုးေအာင္ စပိုင္ေၾကာင္ ဝတၳဳေတြထဲမွာေတာ့ စိုးေအာင္တို႔ ျမတ္သစ္ တို႔က သူတို႔ ဆရာၾကီးကို အဘ ေခၚတယ္။ အဘဆိုတာ ခ်ာလီးစ္အိန္ဂ်ယ္ထဲက ခ်ာလီ လိုေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း အဘ အေခၚခံခ်င္သူေတြကို ခ်ာလီ လို႔ ေျပာင္းေခၚရင္ ဘယ့္ႏွယ္ေနမယ္မသိဘူး။ မတင္းပါနဲ႔ အဘရယ္.. အဲ … ခ်ာလီရယ္။ ခ်ာလီတို႔ အုပ္စုက တင္းေတာ့လည္း ေတာ္ေတာ္တင္းၾကတယ္ဗ်။ ၾကားမိတာ အခုထိ ခ်ာလီ(အဘ) အေခၚခံ လူၾကီးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ သူဟုိတုန္းက ဆြဲခဲ့တဲ့ဟာေလး(အခုေတာ့ ဟာမၾကီးေပါ့) ကိုၾကည့္ေပးထားတာမ်ား ဟိုမွာ ဒုညႊန္မွဳးေတြ ဘာေတြ တက္ျဖစ္ေနသတဲ့။ အစိုးရဝန္ထမ္း သာဝင္လုပ္မိျပီး အဲသလို လယ္ေပးထြန္လို႔ ရာထူးရလာတာေတြ ေအာက္( လက္ေအာက္ – subordinate ) အျဖစ္ လုပ္ရရင္ေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးနည္းမွာပဲ။ ေသျပီဆရာပဲေနာ္။ ကဲပါ ခ်ာလီတို႔အေၾကာင္းထားလို႔ ေျပာလက္စေလး ဆက္ေျပာဦးမယ္။ အခု ေရးတဲ့ သပြတ္အူေပါက္ ေဂဇက္ဆိုတာက ဆရာသိမ္းတင္သား ရဲ႕ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ ေဂဇက္ လိုမ်ိဳးတုျပီးေရးဖို႔ ၾကိဳးစားၾကည့္တာပါ။ သူ႔ေလာက္ေတာ့ မေကာင္းဘူးဆိုတာေတာ့ ရဲရဲၾကီး အာမခံပါတယ္။ သေရာ္စာအေရးအသားေကာင္းေကာင္းေရးႏိုင္ဖို႔ဆိုတာက ဘာသာေဗဒနဲ႔ စကားလုံးေတြကို ကၽြမ္းက်င္ဖို႔အျပင္ ေထ့လုံးေငါ့လုံး ေသာလုံးေဖာက္လုံးေလးေတြကိုပါ ပိုင္ႏိုင္ဦးမွပါ။ အေၾကာင္းအရာကိုလည္း ဘယ္ကစမ္းစမ္း ဘယ္လိုေျပာေျပာ ေျပာခ်င္ရာေလွ်ာက္ေျပာေနေတာင္ နားေထာင္ဖို႔ အခ်က္အလက္ ပါေအာင္ ေျပာႏိုင္ေရးႏိုင္မွ ျဖစ္မွာမို႔ ၾကိဳးစားဆဲပါ။ ဗရမ္းသပြတ္ ဆိုတာက ဗရမ္းဗတာနဲ႔ သပြတ္အူ ကို ေပါင္းစည္းထားတာပါ။ ေနာက္က နံပါတ္ကေတာ့ အပတ္အမွတ္ပါ။ သီတင္းပတ္ အမွတ္စဥ္ပါခင္ဗ်။ ရက္စြဲနဲ႔ လုပ္ရေအာင္လည္း ေန႔တိုင္းေတာ့ ဘယ္ေရးႏိုင္ပါ့မလဲေလ။ ဒီသီတင္းပတ္ အမွတ္စဥ္ေပးနည္းကေတာ့ ကားတာယာမ်ားမွာ ပါတဲ့ နည္းကို အေျခခံယူထားတာပါ။ တစ္ႏွစ္မွာ ၃၆၅ရက္ရွိပါတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ ၁၂လ ရွိပါတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ သီတင္းပတ္ ဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ။ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ၅၂ပတ္ပါခင္ဗ်ား။ အခု သီတင္းပတ္ကေတာ့ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ရဲ႕ ၃ပတ္ေျမာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကားတာယာေတြမွာ ထုတ္လုပ္တဲ့ ပတ္စြဲကို အဲသလိုေဖာ္ျပပါတယ္။ တာယာဆိုင္မွာ တိုက္ေဆြးဝယ္မိမွာစိုးသူမ်ား ဒီနည္းနဲ႔ စစ္လို႔ရပါတယ္။ ရက္စြဲမဟုတ္ေတာ့ ပတ္စြဲေပါ့ ေနာ ခ်ာလီ။ အပတ္တိုင္းေတာ့လည္း ေရးျဖစ္ခ်င္မွ ေရးျဖစ္ပါမယ္။ ဗရမ္းသပြတ္ကိုး အစီအစဥ္တက်ေတာ့ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ ခ်ာလီ။ ေရးခ်င္သလို ေရးျပီး ေရးဖို႔ အာရုံလာမွ ေရးျဖစ္မွာပဲ ခ်ာလီေရ။ ခ်ာလီေရ ေသာက္ေသာက္ ေသေအာင္ေသာက္ဗ် ( ပန္းျမိဳင္လယ္က ဥယ်ာဥ္မွဴးကားေတာင္ စကားလုံးျပန္ေျပာင္းေပးရေတာ့မယ္။)

About လင္းေဝ

LIN KYAW has written 154 post in this Website..

Man in the middle of nowhere…. But in the heart full of hope with pragmatic view in optimism