ေျခလွမ္း

မတ္တတ္ရပ္ျခင္းက

ေျခေထာက္နဲ႕ပါတ္သက္

လွမ္းထြက္လို႕ခရီးေပါက္

ျပီးေျမာက္တာေတြျဖစ္သတဲ့။

ေျခေထာက္သြားရာလူပါတာ

စိတ္ေစစားရာလူပါတာ

အျပန္အလွန္အသိနဲ႕သြား

အဲဒီခရီးမ်ားပါဘဲ။

စိတ္ရဲ့ဦးတည္

အရပ္ဆီသို႕

ေရြ႕ညီတန္းတန္း

ေျခေထာက္လွမ္းျခင္း

သိမ္းပိုက္ရင္းက

ခရီးခုလတ္

တဝက္ျပတ္မွာ

မတ္တတ္ျပန္ၾကည့္

အမွားရွိေဖြရွာ

သင္သြားရာလမ္း

ဆန္းလို႕စစ္ေလ

ခ်စ္မိတ္ေဆြ။

(^^)Mg Thit Min

——————————

အစ္မလတ္ပို႕စ္ရဲ့ ေကာ္မန္႕မွာ ညီ ေရးထားတာ ေတြ႕လို႕ျပန္ေရးရင္း ရွည္သြားလို႕ရယ္၊

ျပီးေတာ့ (၉၀) ေျမာက္ ပို႕စ္အထိ တကန္႕ ေရးမယ္ဆို တဲ့ ကိုယ့္ရဲ့ တားဂက္အတြက္ရယ္

ေၾကာင့္ ပို႕စ္တင္လိုက္ပါတယ္ ခ်စ္ညီေလး အင္ဇာဂီ ေရ။

 

ဟုတ္ပါျပီ ညီေလးေရ

ညီေလး Comment ကို  မေျဖခင္မွာ စာေရးသူ စာဖတ္သူ အေၾကာင္းေလး ေျပာၾကည့္ခ်င္တယ္ေဟ့။

စာေရးသူဘက္ကဆိုရင္……..

စာေရးတယ္ဆိုတာ ေစတနာပါရတယ္။ ေမတၱာ ထားရပါတယ္။ေကာင္းေစခ်င္နဲ႕စိတ္နဲ႕ေရးရတယ္လို႕

ကိုယ္ေတာ့ခံယူတယ္။ ဆရာၾကီးဦးခင္ေမာင္တင့္(တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္) ကေတာ့ “စိတ္ေကာင္းရွိမွ

စာေကာင္းထြက္တယ္” လို႕ ဆိုတယ္။

ဒီမွာဆိုရင္ေတာ့ ေကာ္မန္႕ေတြမွာ တခ်ိဳ႕ စာေကာင္းေလးေတြကို ေတြ႕ရတိုင္း ေရးသူကို ခ်ီးက်ဴးမိတယ္ေဟ့။

စာဖတ္သူဘက္ကဆိုရင္ေတာ့……..

စာေရးသူေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ကိုုမိေအာင္ ဖတ္ရမယ္ကြ။

ဥပမာ။ ဂ်ဴးရဲ့ မရွိမျဖစ္မိုး မွာ မင္းထင္ေက်ာ္ကိုလာေတြ႕တဲ့ ခင္မိုးျမင့္ရဲ့ အခန္းကို ဒီလိုေရးထားတယ္။

(အတိအက်ေတာ့ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မယ္၊သေဘာထားခ်င္းအတူတူပါဘဲ)

“ေန႕လည္ သုံး နာရီဆိုေသာ အခ်ိန္သည္ တစုံတရာကို စ လုပ္ရန္ ေစာလြန္းေနသာအခ်ိန္ (သို႕)

ေနာက္က်သြားေသာအခ်ိန္ျဖစ္သည္” လို႕ ေရးထားတယ္ကြ။

ကိုယ္အဲဒီ မက္ေဆ့ခ်္ေလးကို အခ်ိန္ရဲ့တန္ဖိုးလို႕ မွတ္ထားမိတယ္။ေနာက္မက်ဘို႕ကိုလဲ ဝိရိယလိုတယ္

လို႕ထင္မိျပန္တယ္။ ေနာက္ စာအုပ္ေတြမွာလဲ အဲဒီသေဘာ (ျမစ္တို႕၏မာယာက ကိုမိုးေဝရဲ့အခ်ိန္ေလး

စား တန္ဖိုးထားမႈ) ေတြမွတ္သားမိတယ္။ သူက အခ်ိန္ဆိုတာတန္ဖိုးရွိတယ္လို႕ တလုံးမွမေရးသြားပါဘူး။

ခ်စ္ၾကိဳက္ကြဲညား ေအာ့ဗီးရပ္စ္ေတြ ကိုဘဲ ဇာတ္လမ္းဆင္ထားတာမို႕ ဇာတ္လမ္းထက္ အဲဒီ ပေလာ့ ေလးေတြ 

ကို ကိုယ္သေဘာက်မိတယ္။ သူ႕ေစတနာကိုျမင္မိတယ္။

အဲဒီလို သေဘာမ်ိဳးေတြ ဆရာၾကီးမင္းသိခၤ ဆို အမ်ားၾကီးေရးခဲ့တာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတို႕စိတ္ေကာင္းရွိပါ၊ေယာက္်ား

ပီသပါ။ဘဝမွာ လူယုတ္မာမ်ားနဲ႕ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုတာေတြ သူမေရးပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ေယာက္က်ားပီသေသာ သူ႕ဇာတ္ေကာင္ေတြ၊ စိတ္ေကာင္းရွိရက္၊အမ်ားအတြက္အနစ္နာခံရက္နဲ႕

လူယုတ္မာေတြရဲ့ မေကာင္းၾကံပံုေတြ၊ လူယုတ္မာတို႕သြားရာလမ္းကို ျမန္းရပံုေလးေတြနဲ႕

“ကြယ္ဝွက္ဆုံးမစကား” ေတြအမ်ားၾကီးေျပာခဲ့ေပးတာေပါ့ကြာ။

အားက်စရာ ၊ရြံရွာဘြယ္ရာ လူ႕သေဘာေတြကိုေျပာျပေပးတဲ့ မက္ေဆ့ခ်္မ်ားစြာပါတယ္ဆို

တာ လူတိုင္းသိတယ္မဟုတ္လား။

အဲဒီေတာ့ သူ႕ကိုလူေတြ ခ်စ္ၾကတယ္ ဆိုတာ ကိုယ္ေတာ့ စာေရးေကာင္းလို႕ လို႕ကိုမထင္ဘူးေဟ့။

သူ႕ေစတနာ၊ေမတၱာတရားရဲ့ ေရာင္ျပန္လို႕ ကိုယံုၾကည္တယ္ကြာ။

 

ညီေလးေျပာတဲ့ အေၾကာင္းေလးဆီဦးတည္ရရင္..

ေခါင္းစဥ္တခုကို အားလုံးဝိုင္းေဆြးေႏြးဖို႕ ဆိုတဲ့ ေဘာင္ ကိုမေရာက္ မသြားခင္ သူ႕ေရွ႕ကလို႕ေျပာလို႕

ရတဲ့  (ေခါင္းစဥ္မ်ားစြာေဆြးေႏြးႏိုင္တဲ့) အိုးပဲန္းဆီမီနာလုပ္ေပးခဲ့တာေတာင္ စိတ္ဝင္စားမႈနဲတာ ညီေတြ႕မွာပါ။

 

အဲဒါက ဒီလိုကြ။

စာဖတ္သူေတြက ဒီ MG ကိုဝင္လာတာ စိတ္က်ဥ္းၾကပ္မႈေျပေပ်ာက္ေရးကို အမ်ားစုက လိုခ်င္ေနတာဘဲညီေလး။

သူတို႕လိုခ်င္တဲ့ အဲဒီစိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈမရရင္ ဒီဆိုဒ္က ဘာဗဟုသုတေပးေပး စိတ္ပ်က္လာမွာဘဲ။

လူတိုင္းကကိုယ္ေရးတဲ့ စာေလးေတြအေပၚ တံု႕ျပန္မႈကိုခ်က္ျခင္းရေနတဲ့ ဒီဆိုဒ္ကို လာေနတာ အဲဒီ “ေလာဘ”

အဓိကေပါ့ကြာ။အနဲစုကေတာ့ တိုးတက္ေရး၊ တစုံတရာဗဟုသုတကိုရွာသူေတြေပါ့ကြာ။

အေပ်ာ္မက္သူေတြနဲ႕ ေလာေလာဆယ္အဆင္ေျပရင္ျပီးေရာဆိုတဲ့ ဘဝေတြကိုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာျဖတ္သန္းလာ

ခဲ့ရတဲ့ ဆိုဆိုက္ရတီ ၾကီးေလကြာ၊ သူတို႕အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး၊ စိတ္ညစ္စရာေတြျပီးျပည့္စံုခဲ့ရတဲ့ တို႕ျမန္မာျပည္

ၾကီးရဲ့ ျပဳစုယုယမႈကရတဲ့ စိတ္ခံစားမႈေတြေပါ့ေနာ္။

 

ေျပာရရင္ သုတကိုလူေတြၾကိဳက္ရင္ သုတစာအုပ္ေတြအမ်ားၾကီး ရွာဖတ္မွာေပါ့ကြာ ဒီကိုလာပါ့မလား။

ရသလဲ အတူတူပါဘဲ။

ဒါေပမဲ့ ဒီမွာရေနတာက ကိုယ့္အိမ္သားခ်င္း၊ရြာသားခ်င္း ရင္းႏွီးစြာ ေျပာဆိုခင္မင္ဖတ္လို႕ရတာမ်ိဳးမဟုတ္လား။

ငါနဲ႕ခင္တယ္သူက၊ သူေရးတာေလ၊ ဒီလိုေျပာလို႕ရတယ္မဟုတ္လား။

ဒါေပမဲ့ ကိုယ္လိုခ်င္ရင္ ကိုယ္ေပးမွ ရတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သတိထားရမယ္ေပါ့ကြာ။

ကိုယ္က ဟုတ္တာလုပ္မွ၊ ကိုယ့္လဲဟုတ္တာျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။ကိုယ့္အရုပ္ကိုယ္ေရးတာပါ။

 

အဲဒီေတာ့ညီေရ့

ေခါင္းစဥ္တခု ဆိုတဲ့ ေဘာင္ခတ္လိုက္ရင္ စည္းကမ္းဆိုတာနဲ႕ “တီဆားတို႕” တို႕မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္

ဘယ္လြယ္ပါ့မလဲကြာ။

လြတ္လပ္ခ်င္ေနၾကတဲ့ သူတို႕စိတ္ေတြကိုနားလည္ေပးရမယ္ထင္တယ္။

အဲဒီအတြက္ကေတာ့ အခ်ိန္ယူရအုန္းမွာဘဲ။ အခုမွပြင့္လင္းျမင္သာေလးနဲနဲပါးပါးရလာတဲ့

တိုင္းျပည္အေနအထားအရ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘူးကြ။

ေျပာရရင္ကြာ ၊ စည္းကမ္းနဲ႕ က်င့္ဝတ္ကိုမကြဲတာဘဲ။

လူလူခ်င္းမေစာ္ကားရဘူးဆိုတာ စည္းကမ္း ထုတ္စရာမွ မဟုတ္တာ။ အဲဒါ လူ႕က်င့္ဝတ္ပဲေလ။

ေကာင္းျပီ။ ငါ့ညီေလး ၾကိဳးစားခ်င္တာကို ကိုယ္မတားပါဘူး။ လုပ္ၾကည့္ေပါ့ကြာ။

 

စာအမ်ိဳးအစားကိုေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္။

သုတ၊ရသ ဆိုတဲ့အမ်ိဳးအစားေတြ၊ ကဗ်ာ၊ေဆာင္းပါး ဆိုတဲ့အမ်ိဳးအစားေတြ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးကြ။

စာေတြရဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအမ်ိဳးအစားကိုေျပာမွာ။ ၅ မ်ိဳးရွိတယ္လို႕ထင္တယ္။

 

၁။ ေပၚထေရး=ပံုေဖာ္ အေရးအသား 

သတင္းအေရးအသားလဲအဲဒီထဲပါတယ္ေပါ့ေနာ္။

ဘကုန္းေျခာက္လုံးအေရးအသားလို႕ ေျပာရင္ရမယ္ထင္ပ။ ဘယ္သူက၊ဘယ္ေနရာ၊ဘယ္အခ်ိန္

မွာဘာနဲ႕ဘယ္သူ႕ကိုဘယ္လို ဆိုတဲ့ စာမ်ိဳးေပါ့။

သတင္းမဟုတ္တဲ့အခါဆိုရင္ေတာ့ 

လူ႕အေၾကာင္း၊ကိုယ့္အေတြ႕အၾကံုေတြလဲပါတယ္။ ပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ဘက္ရွိတဲ့ စာမ်ိဳး

ၾကည့္သူဖက္၊ျပည့္သူ႕ဖက္၊ အစိုးရဖက္ မုန္းတဲ့ဘက္၊ခ်စ္တဲ့ဘက္

စတိေဂ်ာ့ဗ္က ဘာေပါ့ကြာ။ဘယ္လိုလူ။သူ႕ဘဝ ဘာညာ။

 

၂။ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ အေရးအသား  (ေကာ့စ္အဲန္ ဧဖက္)

 မ်ဥ္းေျဖာင့္အဆက္အစပ္ပံုစံမ်ိဳးကြ။ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီအက်ိဳးရတယ္ဆိုတဲ့စာမ်ိဳး။

အဲဒီလူမေကာင္းလို႕ တိုင္းျပည္ပ်က္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့ကြာ။

 

၃။အျပန္အလွန္မွီခို ဆက္စပ္စာအေရးအသား (အင္တာဒီပဲန္းဒဲန္း)

အားလုံးပါတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ ပါတ္လည္ဆက္စပ္တယ္။

သူ႕မွာ ေသာ့ခ်က္စကားလုံးေတြ (ကီးေဝါ့ဒ္ေတြ) ပါတယ္။ အဲဒီ ကီးေဝါ့ဒ္ေတြ ရဲ့ ဆက္စပ္စိတ္ကူး

(ကြန္ဆက္ပ္) ကို ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕တယ္ဆိုပါေတာ့။ ဝထၳ ူေတြကိုအဲဒီအထဲ ထည့္ရမယ္။

ဇာတ္ေကာင္= ကီးေဝါ့ဒ္ ေပါ့။ သုတစာက်ေတာ့ ကီးေဝါ့ဒ္ ပါဘဲ။

 

၄။ သေဘာတရားမွန္ ၊ေလာကသစၥာ နဲ႕ လက္ေတြ႕ျဖစ္အင္ အေရးအသား (သီအိုရီ အဲန္ ေက့စ္စတတ္ဒီ)

ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္လာတာနဲ႕အမွ် ျပည္သူျပည္သားအခြင့္အေရးမ်ားပိုမိုရလာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့

အခ်က္ကို ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံေတြမွာဘယ္လိုျဖစ္တယ္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္အရင္ကတရုတ္ျပည္နဲ႕ ဒီေန႕တရုတ္

ျပည္ရဲ့ ျပည္သူျပည္သားအခြင့္အေရး တိုးတက္လာတာမ်ိဳး။

အဲ ရသမွာလဲ ေရးလို႕ရတယ္ေနာ္။

မ်ိဳးဆက္သစ္တို႕အတြက္ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းတို႕ကအနစ္နာခံရတယ္ ဆိုတဲ့ သီအိုရီ ကို “တူးဘိုင္တူး” ဆိုတဲ့

ပံုျပင္ေလး ဆရာေမာင္စိန္ဝင္းေျပာဘူးတယ္။

မိဘေမတၱာနဲ႕ပါတ္သက္တဲ့ မိခင္သည္သားသမီးေတြကိုအသက္ေပးခ်စ္သည္ ဆိုတဲ့ သီအိုရီကို ႏြားသတ္ရုံ

ပို႕မဲ့ ႏြားသားအမိရဲ့ ေက့စ္စတတ္ဒီ နဲ႕ ေျပာျပျပီးျပီ။

 

၅။ နံပါတ္ငါးအမ်ိဳးအစားကေတာ့ အဲဒီအေပၚက ေလးမ်ိဳးကို ေပါင္းေရးထားတဲ့ အေရးအသား

သူကေတာ့ အစုံပါမယ္။

 

အဲဒီေတာ့ကြာ..

ဒီမွာ ဖတ္ေနရတာ၊ေရးေနရတာေတြက အေပၚဆုံးက နံပါတ္ ၁ စာမ်ိဳးေတြအမ်ားစုမဟုတ္လား။

ဘက္ရွိတယ္ကြ။ ဒါ့ေၾကာင့္စာတပုဒ္အေပၚ အယူအဆမတူတာေတြျဖစ္လို႕ ရေနတာေပါ့ကြာ။

အဲဒီေတာ့ အၾကံေပးရရင္ေတာ့ ယူနီဗာဆယ္ထ႐ု = ေလာကသစၥာ အေပၚ အေျချပဳတဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးဆို

ရင္ေတာ့ ေကာင္းတယ္လို႕ထင္တာဘဲကြာ။

ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ လုပ္နည္းကိုင္နည္းကေတာ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ လက္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ကိုထင္ဟပ္တာမ်ိဳး

ေကာင္းတယ္ေပါ့ကြာ။ မင္းကို ဝင္း^ဝင္း သီအိုရီ ေရးရင္ ေမာ့စ္ မိုးဒီ အေၾကာင္းအေျခခံပါလို႕ ကိုလင္းေဝေျပာတာ

အဲဒါေပါ့။ ကိုယ္လဲေျပာဖူးတယ္ေလ။ ဝိနည္းေတြခ်ည္းမေျပာနဲ႕ သုတၱန္(ဇာတ္လမ္း)ေလးေတြနဲ႕ တြဲလို႕။

 ညီေလးေရ..

ကိုယ္ကေတာ့ သုတေပးခ်င္လို႕ ရသေပးခ်င္လို႕ သုတ၊ကဗ်ာ၊ရသ၊ေတြေရးခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။

Awareness အတြက္ေရးခဲ့တာပါ။ သူတပါးကို Awareness ေပးရင္ကိုယ္လဲ Self-awareness

ျဖစ္တာလဲလိုခ်င္လို႕ပါ။

ဥပမာ မိခင္ကိုပိုတန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ “အဝဲရားနက ္” =အသိတရား ေလးအတြက္ “တန္ဖိုး” လိုစာမ်ိဳးေတြေပါ့။

စိတ္ေတြျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျပီး ကိုယ္ကိုကိုယ္ အရင္ကထက္ပိုယံုၾကည္ (အမွတ္ေပးလို႕ရ) လာရင္ လူဆိုတာတိုးတက္

လာတတ္တဲ့ ေလာကဓမၼ ရွိတယ္ကြ။ လူဟာကိုယ့္ကိုကိုယ္လိမ္လို႕မွမရတာေလ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္တန္ဖိုးထားလို႕

တကယ္ မရေသးရင္ ဘယ္သူကိုမွလဲ သူတန္ဖိုးမထားတတ္ဘူးကြ။ ျပီးေတာ့ သူ႕ဘဝလဲ တန္ဖိုးမဲ့ေနတတ္တယ္။

အဲဒီ သေဘာတရားေလးေတြကို သိသြားေစခ်င္တဲ့ ” Awareness “အတြက္ ကိုယ္ စာေရးပါတယ္။

တတ္ႏိုင္တဲ့ သူလုပ္လို႕ရတာမ်ိဳးမို႕ ဒီကေန႕ ” Awareness ” ပို႕စ္ေလးေတြ ေတြ႕ေနရလို႕

ဝမ္းသာရပါတယ္လို႕ ေျပာၾကားရင္း။

ခင္မင္စြာ

—————-

အားလုံးကိုေလးစားလွ်က္

ေမာင္သစ္မင္း (^^)

About thit min

thit min has written 94 post in this Website..