အေမရိကန္တို့သည္ ၁၉၆၀ ၀န္းက်င္က အျခားယဥ္ေက်းမႈစီးေၾကာင္းေဖာက္ ဟစ္ပီHippieလမ္းသစ္ေဆာက္ခဲ့သည္။
ခို်င္းနီးစ္တို့လည္း ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး(文化大革命 ၁၉၆၆-၇၆) လုပ္ခဲ့သည္။
နိပြန္၌လည္း ၁၉ရာစုကထဲက မဲဂီ်ဘုရင္မွ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး明治維新လုပ္ခဲ့ၾကသည္။
ဂ်ာမဏီျပည္သားတို့ ‌ေဝမာယဥ္ေက်းမႈWeimar cultureျဖင့္ ၀ိဇၨာနွင့္သိပၸံကိုေပါင္းကာ ၂၀ရာစုဦး၌ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေရးလမ္းေပၚတက္ဖူးပါသည္။
ယခုသူတို့အားလံုးကမၻာ့စီးပြားေရး ၁၂၃၄မ်ားျဖစ္ၾကကုန္၏။

“Peace, Love and Happiness(and sex, drugs & rock’n’roll )”
ကမၻာစစ္ၾကီးျပီး‌ေနာက္ ခ်မ္းသာလာၾကေသာအေမရိက၏ဓနအင္အားသည္ အလယ္လတ္တန္းစားတို့ကိုလည္း လူသစ္ယဥ္ေက်းမႈသစ္တမို်းသို့ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း။ခ်စ္ျခင္းနွင့္ေပ်ာ္ရွြင္ျခင္းတို့ ဘံုဘ၀‌ေရာက္ကုန္ကာ ၁၉၆၀ ၀န္းက်င္တြင္ဆန္ဖရန္စစၥကိုျမို့မွအစျပု၍ ဟစ္ပီယဥ္ေက်းမႈေပၚခဲ့သည္။ အေမရိက၏ ဟစ္ပီသည္ ဗီယက္နမ္စစ္ဆန့္က်င္ေရးလုပ္ရင္း လူမည္းတို့၏လူ့အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈလမ္းေပၚတက္ခ်သြားရကား ပန္းနွင့္လွြမ္းေသာ သူတို့၏အခ်စ္သည္ လိင္တူခ်စ္ျခင္းနွင့္အနုပညာအသစ္အဆန္းမ်ားလည္ဖန္တီးနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ဟစ္ပီ၏မိခင္သဘာ၀အတိုင္းစီးေမ်ာျခင္းနွင့္ ဖက္ရွင္တို့က ကမၻာကိုလည္းေျပာင္းေပးခဲ့သည္။ ယခု၇၀တန္းအထက္ေရာက္ေနၾကျပီျဖစ္ေသာ အေမရိကန္တို့သည္ ဟစ္ပီတို့၏ တန္ျပန္ယဥ္ေက်းမႈကို သိမီွျဖတ္ခဲ့သူမ်ားခ်ည္းတည္း။

“သင့္တျခမ္းအား ေနရာေပးပါ”
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ကိုယ္တိုင္ယဥ္ေက်းမႈ ေတာ္လွန္ တန္ျပန္မျပုနိုင္။ နွစ္ရာခီ် အီ၍ေနေလသည္။ အအီလြန္ကာ ထိုင္းလာရကား စီးပြားေရး။နိုင္ငံေရး။လူမႈေရးတို့ ေတာက္ေလွ်ာက္ျပုတ္က်ၾကရသျဖင့္ ယခုမႈလူမို်းေရး/ဘာသာေရးအစြန္းနင္းလာသည္ကို ျမင္ၾကရမည္။ သမိုင္းလွန္ၾကည့္ေသာ္ ကမၻာစစ္ၾကိုစစ္ျပီးေခတ္က “ရန္ကုန္လား? အိနၵိယသားခ်ည္း”ဟုဆိုရေလာက္ေအာင္မ်ားဖူးသည္။ ထိုစဥ္က ရန္ကုန္အလည္ေရာက္ခဲ့ေသာ ရာဗင္နတ္တဂိုးသည္လည္း ရန္ကုန္ကို အိနၵိယျမို့သို့ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆိုဖူးသည္။ ထိုေနာက္ေခတ္မွ အိမ္နီးခ်င္းခို်င္းနီးစ္တို့အ၀င္မ်ားလာသည္။ ခို်င္းနီစ္းတို့သည္ ျမန္မာတို့နွင့္ ကိုးကြယ္ရာဘာသာလည္းတူ မြန္ဂိုလိြုက္။ တိဗက္တိုဘားမန္းလည္းျဖစ္၍ ရင္/လက္ခ်င္းဆက္ၾကကာ စီးပြားေရးနွင့္နိုင္ငံေရးသို့ လွြမ္းမိုးနိုင္ခဲ့ၾကသည္။ထို့ေနာက္ ရိွနွင့္က်န္ရစ္ အိနၵိယသားတို့၏ ေရွးရိုးက် ခိုင္လွေသာ ဟိနၵူနွင့္ ျမန္မာ့မူလရိုးရာ ေထရ၀ါဒနွင့္ေပါင္းစပ္ေရာသမလာေသာအခါ ေရွးစြန္းစဲြနင္းလွေသာ လူေနမႈနွင့္ ဘာသာေရးတခုျဖစ္လာသည္။ အျခားေထရ၀ါဒနိုင္ငံတို့ပင္ခြင့္ျပုေလ်ာ့ေပးလာၾကေသာ ဘိကၡူနီ(ရဟန္းမ) ျဖစ္တည္မႉကိုပင္ ျမန္မာတို့ ေထရ၀ါဒမွ ခြင့္မျပုနိုင္ ခြင့္ေတာင္းသူအား အေရးယူသည္ျဖစ္လာသည္။ လူသည္ ဖို/မသာရိွရကား မဟာဖို၀ါဒလြမ္းမိုးလြန္းသျဖင့္ မ,လုပ္အားအေတြးအေခၚတို့က်ကုန္သည္မွာ အဆန္းေတာ့မဟုတ္။ မ,မ်ားကို ဘာသာေရးအရ ေျဖေလ်ာ့ေနရာေပးရမည္။ မ,ဟူသည္က်ားအတြက္ ပစ္ပယ္မရသည့္ အျခားတျခမ္းသာလွ်င္ျဖစ္ပါသည္။ မိခင္တို့၏စြမ္းအားျပည့္ကို သင္နွင့္ သင့္တိုင္းျပည္အတြက္အသံုးခ်သင့္သည္။

“ဘယ္ေလာ/ညာေလာ ျပတ္ပါေလ”
ျမန္မာကားလမ္းစနစ္သည္ လက္ယာကပ္ေမာင္း လမ္းစနစ္ထားလွ်က္နွင့္ ဂ်ပန္ကားေဟာင္း၊လက္ယာစတီယာရင္တပ္ကားမ်ားျဖင့္ အမ်ားစုေမာင္းေနၾကကာ ကမၻာ့ကားထုတ္လုပ္ထားေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို ပ်က္ရယ္ျပုသေယာင္ ေျပာင္းျပန္ခ်ည္းခ်ေနေလသည္။
ထို့ေၾကာင့္ (အျခားနိုင္ငံမ်ားနွင့္ယွဥ္လွ်င္)နည္းလွေသာကားအေရအတြက္နွင့္မမွ် ယဥ္ေၾကာပိတ္/ကားၾကပ္ျခင္းျခင္းမ်ားျဖစ္ေနသလို ကားေၾကာင့္ လူေသမႈမ်ားေနျခင္းလည္း စစ္တမ္းထုတ္တြက္ေနၾကပံုမရိွ။
ကမၼာ့စံညြန္းညီ ျမန္မာစာလံုးထြက္လာရိွလွ်က္ကယ္နွင့္ စံနႈန္းမညီေဇာ္ဂီ်ေဖာင့္နွင့္ စတင္းဒတ္ယူနီကုဒ္ေဖာင့္ ျပသနာတက္ေနကာ စနစ္မွန္သို့ ေျပာင္းယူရန္ခက္ခဲလြန္းေနျခင္းကား အလြန္သိသာေသာ ျပယုဂ္တည္း။
ေဖ့စ္ဘုတ္။ ဂိုဂယ္တို့လည္းမကယ္နိုင္။ ဤသည္ကို ဖဘတြင္ေန့စဥ္တက္ ဖတ္ရူေနေသာ လူဦးေရ၅၄သန္း၏တဝက္မက သန္းခီ်သည့္ျမန္မာတို့ကျပသည္။ စနစ္မွားေနမွန္းသိလွ်က္ မျပင္ အတင္းေပလုပ္ေနရဲသတည္း။

“ဆဲြစားမခံပါလင့္”
ျမန္မာအစားအေသာက္တို့ကိုလည္း ေရွးရိုးစဲြလုပ္နည္းကိုင္နည္းမွ ခဲြထြက္ရေတာ့မည္။
ျမန္မာရိုးရာ စားစရာစစ္စစ္တို့သည္ ပူေသာရာသီတြင္ ၾကာရွည္ခံ၍စားေစနိုင္ရန္ အလဟသမျဖစ္ေစရန္ရည္ရြယ္ရင္းရိွခဲ့ၾကသည္။
သို့နွင့္ကမၻာတန္းေပါက္လာျပီျဖစ္ေသာ လက္ဖက္နွင့္မုန့္ဟင္းခါးအား စိစစ္ၾကည့္ပါစို့။
လက္ဖက္(နွပ္)သည္ လက္ဖက္ရြက္မ်ားကို အခ်ဥ္ေဖာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ပိုလံ်(သြား)သည္မ်ားကို အခ်ဥ္ေဖာက္ကာ တာရွည္ခံေအာင္လုပ္ျပီး လနွင့္ခီ်သိမ္းထားနိုင္ေသာ နွမ္း။ပဲမို်းစံုေလွာ္/ေၾကာ္တို့နွင့္တဲြဖက္စားသံုးျခင္းမဟုတ္ပါေလာ။
ေရွးကဧည့္လာလွ်င္ လက္ဖက္ပဲြျဖင့္အခိ်န္မေရြးထည့္ဧည့္ခံနိုင္ပါသည္။
မုန့္ဟင္းခါးသည္လည္း မလိုအပ္ပိုလံွ်ေနေသာ ဆန္ေဟာင္းမ်ားဆန္ကဲြမ်ားကို အခ်ဥ္ေဖါက္ကာ မုန့္ဖိုမ်ားမွမုန့္ဖတ္လုပ္ ငါးျပုတ္ရည္နွင့္အဆာ(Toppings)ထည့္တဲြဖက္စားၾကသည္မဟုတ္ပါလား။
အေမရိကျပည္ေထာင္စုရိွ ျမန္မာစားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ပင္ တရက္လ်င္လက္ဖက္ပဲြေသာင္း(ေသာင္း) ခီ်ေရာင္းနိုင္ေနျပီျဖစ္ရကား ေခတ္စနစ္နွင့္ေလ်ာ္ညီေအာင္ အမ်ားအျပားကုန္ထုတ္လုပ္စနစ္သို့ေရွ့ရႈလုပ္သင့္ခိ်န္ေရာက္ေနပါျပီ။ ေရွးရိုးစဲြကာ “၏သည္”စာအုပ္ၾကီးလုပ္စဥ္အတိုင္းဆက္သြားေနပါလွ်င္ စက္နွင့္လူအင္အားသံုး ထုတ္လုပ္နိုင္သည့္ လူမို်းနိုင္ငံက ေဈးကြက္ဆဲြစားသြားပါလိမ့္မည္။

“မတူခဲြလုပ္ တူတဲြလုပ္”
ျမန္မာနိုင္ငံ၏အဓိကဘာသာေရးသည္ေထရာ-ဘုန္းၾကီးမ်ားလွြမ္းမိုးေသာ သာသနာသာျဖစ္ကာ ေရွးယဥ္‌ေက်းမႈ ေတာေနဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို လြန္စြာ့လြန္စြာအေလးထားေနသည္ကိုေတြ့ရသည္။
သို့ဆိုေသာ ျမန္မာအမ်ားစုၾကီးသည္ ကြန္ဆာေဗးတစ္တြင္မွ ညအစြန္သမားအမ်ားစုဟုသာ ေျပာရမည္။
ျပည္ေထာင္စုေထာင္ျပီးျဖစ္ရကား ယခုပါ၀ါပေလယာတို့ျဖစ္ေသာ တပ္မေတာ္နွင့္ NLDတြင္ ျပည္ေထာင္စုမျပိုကဲြေရးသည္ဘံုက်တူညီပါသည္။
မတူခဲြလုပ္ တူတဲြလုပ္ရမည္။ တိုင္းျပည္ျငိမ္းခ်မ္း တိုးတက္၍လူတိုင္းအဆင္ေျပျခင္းထက္ မည္သည္ကိုပိုအလိုရိွၾကပါသနည္း။ ျမန္မာမွန္လွ်င္ ျမန္မာျပည္ပ်က္ရန္ ရည္ရြယ္မလုပ္ၾကထင္ပါသည္။
လက္ယာစြန္းနင္းေပးျခင္းသည္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ဖက္၌ရိွသင့္သလို အျပန္အလွန္ထိမ္းညိွရန္ ဘယ္ယိမ္းခရစ္ယန္တိုင္းရင္းသားမ်ား။ မြတ္ဆလင္မ်ားနွင့္ လစ္ဘရယ္သမားမ်ားက အင္အားစုတခုအျဖစ္ေရာက္ေအာင္ စည္းလံုးလုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ အင္အားသာျပီးသူ ကြန္ဆာေဗးတစ္မ်ားကလည္း တိုင္းျပည္အကို်းသာေမွ်ာ္ကိုးကာ လြတ္ျပန့္စဲြ လစ္ဘရယ္မ်ားအား အတိုင္းအတာတခုထိ ေလ်ာ့ေပးသင့္ ေမြးထား/ေမြးေစသင့္သည္။
အေမရိကျပည္ေထာင္စုကဲ့သို ကြန္ဆာေဗးတစ္/လစ္ဘရယ္ ( ရီပါ့ဗလစ္ကန္င္/ဒီမိုကရက္) အင္အားစုတို့၏ နိုင္ငံေရးအင္အားခိ်န္ခြင္လွ်ာ ၅၀% ၀န္းက်င္စီတြင္ ခိ်န္ညိွေနနိုင္ပါလွ်င္တိုးတက္ေသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ကို ျမင္ရမည္ျဖစ္ေလသည္။

“ကြန္ျမူနစ္ေလာ? ရဲပါ”
ထိုမွတဆင့္တက္၍ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးတြင္လည္း ျပတ္သားေသာ စနစ္/ေပၚလစီလိုသည္။
ယေန့ေခတ္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေရးသည္ ဘယ္/ညာ။ ေရွးရိုးစဲြ/လြတ္ျပန့္စဲြ။ မုလေရွးဆနၵကိုဆုတ္ကိုင္မည့္သူနွင့္ ေခတ္စနစ္နွင့္လိုက္ေလ်ာညီေထြ လိုက္ေျပာင္းေနသူသာရိွေပရာ တဖက္ျပတ္သားစြာရပ္တည္ရမည့္နိုင္ငံေရးစနစ္လိုသည္။သို့မွသာ စူပါပါ၀ါနိုင္ငံတို့က ကူမည္/ပယ္မည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျပတ္နိုင္ေပမည္။
NLDပါတီ။ျပည္ခိုင္ျဖိုးပါတီ။ျပည္​​ေထာင္​စု​ေကာင္းကို်း​ေဆာင္​ပါတီ။ျပည္သူပါတီတို့သည္ မိမိတို့သြားမည့္နိုင္ငံေရးစနစ္ေက်ညာသင့္သည္။
ကြန္ျမူနစ္။ ဆိုရွယ္လစ္ ပုန္းကြယ္ေနရန္မလိုပါ။ အေမရိကားကဲ့သို့ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံၾကီးသည္ပင္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္နွင့္သြားမည္ ေက်ညာေသာ ဘန္နီဆန္ဒါကဲ့သို့သူကို သမၼတေလာင္းအျဖစ္ ယွဥ္ျပိုင္ခြင့္ေပး လူထုၾကိုက္မ်ားလာသည္မဟုတ္ပါေလာ။

နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာပိတ္ခံရထားရသည္ျဖစ္ေသာ္ျငား ကံေကာင္းလွစြာ ဆိုရွယ္မီဒီယာရိွလာသျဖင့္ ဒရြတ္စဲြ၍လမ္းမွန္လိုက္လာသည္။ အျပန္အလွန္ျပင္းထန္စြာျငင္းခုန္ၾကရင္း အနုပညာေျမာက္ၾကပါသည္။
အခို့်ဘာသာျပန္တို့မွာ စာေရးသူအလိုဆနၵညြန္းသြပ္ထည့္ထားသည္ရိွသလို ဘာသာျပန္သူက စာလံုးအလိုက္ မူလေနာက္ခံကိုမသိမူပဲထည့္ျပန္တာမို်းရိွနိုင္ပါသည္။
သတင္းမ်ားကို သတင္းဌာနတခုထဲ၏ တပုဒ္ထဲသတင္းဖတ္မဆံုးျဖတ္ပါလင့္။ ယေန့ေခတ္သည္ လူထုကိုစိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္လြန္းေသာ သတင္းေယာင္နွင့္လွြမ္းမိုးေအာင္ျပုေသာ ေခတ္တည္း။
အျဖစ္ကိုတခုထဲမၾကည့္ပါနွင့္ ရႈေထာင့္စံုေအာင္ၾကည့္ပါ။ အေမရိကားတြင္လည္း Mainstream media (MSM)မ်ား လက္ဝဲ/လက္ယာယိမ္းၾကပါသည္။
မွ်သိရေအာင္ ေရွးရိုးစဲြတို့၏သတင္း။ လစ္ဘရယ္တို့စာမ်ားဖတ္ပါ/ၾကည့္ပါ။ အစိုးရသတင္းဌာနမ်ားကိုေရွာင္က်ဥ္ပါ။
ျဖစ္နိုင္လွ်င္ ဆိုင္ရာဆိုရွယ္မီဒီယာ။ တြစ္တာ၌ သတင္းနွင့္အတူ သတင္းေအာက္အျခားသူေကာ္မန့္မ်ားပါဖတ္ပါ။ ျပီးမွ မိမိ၏ပညာ။သဘာနွင့္ေရာသမကာ ေတြးေခၚစဥ္းစား အေျဖထုတ္ပါေလ။
စာဖတ္နာ/၀ါရင့္သည္နွင့္အမွ် အမွန္ခ်ည္းျမင္ရပါလိ့မ္မည္။ ထိုသူတို့ျဖင့္အမွန္တရားကိုအေျခခံသည့္ ေကာင္တာယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးတခုလိုေနပါသည္။

kai

About kai

Kai has written 979 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.