ကိုရိုနာပြိတ္တာ
သာမန်မျက်စိနှင့် မမြင် ထိကိုင်မရ လူသားအားပူးကပ်ဒုက္ခပေးတတ် ကိုယ်ခံအားမကောင်းသူတို့အား သေစေသည်အထိ ဒုက္ခပေးတတ်သဖြင့် ကိုရိုနာဗိုင်းရပ်စ်အား ပြိတ္တာကောင် အဖြစ်ဤသူတင်စားခဲ့သည်။ မြန်မာ့ဘာသာရေးထုံးတမ်းအရ ဝေမာနိကပြိတ္တာသည် နတ်မျိုးနွယ်တွင်းထည့်သွင်းနိုင်သည်။ စတုမဟာရာဇ်,နတ်တို့ဘုံတွင် အောက်ဆုံးဘုံသားတည်း။

နတ်စိမ်း/ နတ်ဘုရား
မြန်မာဓလေ့တွင် ပုဂံခေတ် ပထမမြန်မာနိုင်ငံတော်တည်ထောင်သည့်အနော်ရထာမင်းလက်ထက်မှ အစိမ်းသေနတ်များပေါ်ထွက်လာခဲ့ကြသည်။ အချို့သောသမိုင်းလေ့လာသူများအဆိုအရ နတ်စိမ်းများမှာ မင်းအနော်ရထာ၏ နိုင်ငံရေးကစားမှုဟုဆိုကြပါ၏။ ဆိုလိုသည်မှာ မိမိ၏ဘုရင့်အာဏာကိုထိခိုက်နိုင်သည့် ဆိုင်ရာဒေသတွင် လူချစ်လူခင်များသည့် သူပုန်ထခေါင်းဆောင်ပိုင်းကို ဖြုတ်ထုတ်သတ်ပြီးနောက် လူထုကို ဖြေသိမ့်သည့်အနေဖြင့် လောကမှထွက်သွားခြင်းမဟုတ်.. အယူတိမ်း၍နတ်စိမ်းဖြစ်သွားပါသည်မူ၍ ဆိုင်ရာအထောက်အပံ့ပေး ( နတ်ကွန်းသတ်မှဝာ်) ကိုးကွယ်ရာပုဂ္ဂိုလ်အဖြစ်သဘောထားခိုင်းသည်မျိုးပါ။ မြန်မာရိုးရာလာ အတွင်း/အပြင် ၃၇မင်းအများစုသည်ထိုမှနောက်ခေတ်ထွက်ချည်းသာတည်း။
အယူတိမ်းလျှင်နတ်စိမ်းဖြစ်သည်ဟူသည် မင်းအနော်ရထာလက်ထွက် နိုင်ငံရေးကစား/ဖန်တီးချက်ဆိုအံ့။ ထိုအယူအဆမျိုးသည် ထိုင်းနိုင်ငံ၌လည်း သက်ရောက်ရှိပုံရသည်၊ မြန်မာမင်းများ ထိုင်းနိုင်ငံကို၀င်ရောက်သိမ်းပိုက်ခဲ့ဖူးရာ၌ ထိုင်းနိုင်ငံသားအချို့တို့ ဘုရင့်နောင်၊ အလောင်းဘုရားအပါအ၀င် သူတို့၏ ရှေးဘုရင်များအား နတ်များအဖြစ်ကိုးကွယ်ကြသည်။
အနောက်တိုင်း၏ ဂရိနတ်ဘုရားများလည်း ထိုနည်းဆန်ဆန်များမှ လာသည်ဟုပင်ဆိုရနိုင်သည်။ သာမန်ထက်စွမ်းသောသူများသေလွန်လျင် နတ်, တနည်းအားဖြင့် နတ်ဘုရားများဖြစ်သွားသည်ဆိုပါစို့။

ကိုကြီးဂျော့ – ဂျော့ဖလွိုက်နတ်စိမ်း
မေလ၂၅ရက်နေ့၌ မင်နီယာပုလိစ်မြို့ထဲလမ်းမပေါ်တွင် အာဖကန်-အမေရိကန်တဦးဖြစ်သူ ဂျော့ဖလွိုက်သည် လည်ပင်းဒူးနှင့် ၈မိနစ် ၄၆စက္ကန့် ဖိနင်းခံရရင်း လူဖြူရဲတဦး၏အသတ်ခံရလေသည်။ လူမည်းအမျိုးသမီးတဦးမှထိုဖြစ်ပျက်မှုအစအဆုံး နောက်ဆုံးထွက်သက်အထိ ဆဲလ်ဖုံးဖြင့် ဗီဒီယိုရိုက်မှတ်တမ်းတင်လိုက်ကာ ကမ္ဘာသို့ ဆိုရှယ်မီဒီယာမှတဆင့်ထုတ်လွှင့်ပစ်ခဲ့သည်။
အဆိုပါဗီဒီယိုကို ကြည့်ရသူတိုင်းဆို့နစ်နာကျည်းရသည်ပါ။
နေ့ချင်းပင် ( ၂၀၁၃၏တခုသောနွေရာသီမှ အစပြုထားသည့် လူမည်းအသက်တာလည်း အရေးကြီးလှပါသည်ဟူသော) “လူမည်းအသက်တာ” #BlackLivesMatter ခွင့်တူညီမျှလှုပ်ရှားမှုဖြင့် အမေရိကနိုင်ငံတဝှမ်း အုံကြွပါလေသည်။ အဆင့်ဆက်၍ ကမ္ဘာအခြားနိုင်ငံကြီးများသို့ပါ ပြန့်နှံ့သွားရာ ကိုဗစ်ရောဂါကူးစက်သည်ထက်ပင်မြန်သည်ဆိုရမည်။
ဂျော့ဖလွိုက်အမည်တိုင်တည်၍ ခွင့်တူညီမျှလှုပ်ရှားမှုသည် လွန်စွာထိရောက်လှပါသည်။ စကြဝတေးမင်းတမျှ အာဏာကြီးလှပါသည်ဆိုသော အမေရိကသမ္မတပင် အိမ်ဖြူတော် မြေ‌အောက်ဘန်ကာအောက် ခေတ္တရှောင်ရသည်ဟူသတတ်။ လူမျိုးရေးခွဲခြားသည် “ငခွဲကောင်”တဦးမှ အယူတိမ်းသတ်ဖြတ်၍ အစိမ်းသေရသူ တိုင်တည်ခံ‌ဂျော့ဖလွိုက်သည် ကမ္ဘာရိုးရာအားဖြင့် ဂျော့ဖလွိုက်နတ်စိမ်း, ကိုကြီးဂျော့ပင်ဖြစ်တော့သည်။

ကိုရိုနာပြိတ္တာနှင့် ကိုကြီးဂျော့
သာမန်အားဖြင့် ကိုရိုနာဗိုင်းရပ်စ်သည် လူလူချင်းထံမှ/သို့ပူးကပ်ကူးစက်လွယ်သည်။ လေထဲရှိ တံတွေးမှုန်စမှတဆင့် လူတဖက်သား၏အသက်ရှုလမ်းကြောင်းထဲရောက်ရှိကာ ၂ရက်မှ ၁၄ရက်အတွင်းတွင်အစွမ်းပြတတ်၍ ဖျားနာတတ်သည်။ အသက်ဝိဥာဥ်နှုတ်ယူတတ်ပါလေသည်။
သို့ဆိုသော် ဂျော့ဖလွိုက်မတရားအသတ်ခံရမှုနှင့်တွဲ၍ အမေရိကား၏ လူဦးရေထူထပ်ရာမြို့ကြီးတိုင်းရှိဆန္ဒပြပွဲများဟူသည် အတူပူးကပ်လှုပ်ရှားနေသော အသက်ရူပြင်းသည့် လုအုပ်စုကြီးများဖြစ်၏။
ယခုစာရေးချိန်တွင် ၁၈ရက်တိုင်ခဲ့ပြီ။ မည်သည့်ထူးခြားချက်ကြီးမှမရှိသေး။
ပြည်နယ် (၂၀)ခုတွင် ကူးစက်နှုန်းတိုးတက်လာမှုတွေ့ရသည်ဆိုပါသည်။ ကူးစက်နှုန်းနှင့်အတူ သေနှုန်းလည်းခုန်တက်ရမည်ဖြစ်ရငြား မူလစတင်ကူးစက်လာရာ မတ်လဆန်း၏ စံချိန်တဝက်ပင်မမှီ။ အထူးသဖြင့် လူလုံးထွေးအုပ်စုကြီးလှသည် နယူးယောက်။ ဝါရှင်တန်ဒီစီနှင့် မင်နီယာပုလိစ်မြို့တို့တွင် သေနှုန်းအကျပိုင်းရှိဆဲပါ။ အချိန်မလုံလောက်သေးသလော?
နတ်တို့သည် တန်ခိုးအစွမ်းအလိုက် နေရာယူရသည်/ဖယ်ပေးရတတ်သည်ကို ဖတ်ရဖူးပါသည်။ ယခု ကိုကြီးဂျော့နတ်သည် ကိုရိုနာပြိတ္တာထက်စွမ်းသဖြင့် ပြိတ္တာခေတ္တနောက်ဆုတ်ရှောင်ပေးထားသည်လော?
မည်သို့ဖြစ်စေ ကမ္ဘာအနှံ့ ယနေ့ ဇွန်၁၂အထိ လူပေါင်း ၄၂၅,၀၀၀အသက်ချွေပြီးသော ကိုရိုနာပြိတ္တာ ပြန်လာပါလေဦးမည်။

အာဖကန်-အမေရိကန် သမိုင်းလည်ပြန်
၁၆၁၉ သြဂုတ်လ ၂၀ရက်နေ့မှစ, အာဖရိကတိုက်မှတဆင့် အမေရိကသို့ ကျွန်အဖြစ်တင်သွင်းကာ လူမည်းတို့လုပ်အားအမြတ်ထုတ်ခိုင်းစားခဲ့ကြသည်။
၁၈၆၁ တွင် အဆိုပါလူမည်းကျွန်စနစ်တို့အကြောင်းရင်းအားဖြင့် အမေရိကပြည်တွင်းစစ်ဖြစ်ရာ ဖက်ဒရယ်ပြည်‌ထောင်စု-မြောက်ပိုင်းတပ်နှင့် ကွန်ဖယ်ဒရိတ်-တောင်ပိုင်းတပ်၏ တပ်သား အမေရိကန် ၆၂၀,၀၀၀ ကျော်သေဆုံးခဲ့ကြပြီး လူမည်းတို့ ကျွန်ဘဝမှာလွတ်မြောက်ခြင်းနှင့်အတူ ဆုံးခန်းတိုင်ခဲ့သည်။ နောက်ပိုင်း သမ္မတလင်ကွန်းပါ လုပ်ကြံခံရပါသည်။
လူမည်း ခွင့်တူညီမျှလှုပ်ရှားမှုများတွင် လက်နက်ကိုင်တော်လှန်သူများဖြစ်သည့် Malcolm X (1925-1965) နှင့် Black Panther Party (BPP)(1966-1982) ကျဆုံးကာ ခရစ်ရှန်တရားဟောဆရာ မာတင်လူသာကင်း၏ လူ့အခွင့်အရေးတန်းတူညီမျှလှုပ်ရှားမှုများအောင်မြင်သည်ကိုတွေ့ကြရမည်။
၂၀၀၈တွင် ကင်ညန်လူမျိုးအာဖရိကန်နှင့်အမေရိကန်လူဖြူအမျိုးသမီးတို့၏သား အိုဘားမား အမေရိကသမ္မတဖြစ်ခဲ့သည်။

ယခု လူမျိုးခွဲခြားနှိမ်ချမှုအကြောင်းပြု မည်သို့ဖြစ်ပျက်နေသည်ကို သုံးသပ်ကြည့်ကြပါစို့။
သာမန်အားဖြင့် လူအုပ်စုကြားတွင် သွေးအေးစွာသတ်ဖြတ်သည့်နေသူကို လူအုပ်စုကြီးမှဒေါသအလျှောက် ချက်ချင်းတုံ့ပြန်ကြမည်သာ။ ယခုမှု အော်ဟစ်နေကြယင်းမှ အစအဆုံးစနစ်တကျမှတ်တမ်းတင် ကမ္ဘာကို အသိပေးနိုင်သည့် အတွေးအခေါ် ရေချိန်အဆင့်ရှိသည်။ မည်သည်က ပိုမိုထိရောက်သည်ကို လူမည်းတို့ကောင်းစွာသိနေသည်။
သို့ဖြင့် အဆိုပါလူဖြူရဲမှာ လူသတ်မှု (မူလ ဒီဂရီ ၃မှ ၂အထိ) ကျန်၃ဦးမှာလည်း လူသတ်မှုဖြင့် ‌ဒေါ်လာ750k အာမခံကြေးအထိတိုးကာ အချုပ်ကျရသည်။ တက်လာသောတောင်းဆိုမှုများနှင့်အတူ ကွန်ဂရက်မှ ရဲတပ်ဖွဲ့များအား ပြန်လည်ပြင်ဖွဲ့ရန်ပင် ကွန်ဂရက်မှဥပ‌ဒေကြမ်းပြုရန် ပြင်ဆင်နေရပါသည်။
မပြီးသေး အချို့မြိုကြီးများတွင် ရဲ၏ရံပုံငွေဘက်ဂျက်ဖြတ်ရန် အဆိုတင်သွင်း သက်‌ရောက်ဆောင်ရွက်လာကြသည်။ ထိုမျှလည်းမပြီးသေးပါ။ ရဲတပ်ဖွဲ့ကို အပြီးတိုင်ဖျက်သိမ်းရန်အထိပင် တက်လှမ်းတောင်းဆိုနေကြပေပြီ။
လူမည်းအသက်တာ BLM ခွင့်တူညီမျှမူလကြွေးကျော်တောင်းဆိုချက်မှ နိုင်ငံရေးအရအဆင့်ဆင့်ဖိအားပေးသွားမှု တကယ့်ဖြစ်ရပ်များရယ်ပါ။
လောလောလတ်လတ် လေတပ်ချုပ်ရာထူးကို လူမည်းဗိုလ်ချုပ်ကြီးချာလီဘရောင်းရလိုက်ပြန်ပေပြီ။
ဒီမိုကရက်တစ်ပါတီသမ္မတလောင်းဂျိုးဘိုင်ဒင်၏ ဒုသမ္မတအဖြစ်လည်း လူမည်းအမျိုးသမီးကိုပေးရန်ဖိအားများပေးများနေပါသည်။

ကိုကြီးဂျော့နတ်ကိုသုံး လူမည်းများ ကောင်းစွာလုပ်သွားပုံမှာ ဒေါက်တာမာတင်လူသာကင်းထက် အောင်မြင်သည်ဆိုရမည်။ ခွင့်တူညီမျှအုံကြွတောင်းဆိုမှုတို့တွင် မီလန်နီယယ်မျိုးဆက်(1981 – 1996)လုဖြူများအင်အားကြီးစွာပါဝင်လာသည်မဟုတ်ပါလား။ လူမည်းတို့သည် ပြီးခဲ့သောနှစ်၄၀၀တွင် လူမည်းတို့သည် လူဖြူနှင့်အတူတကွ ရုန်းကန်ရင်း နိုင်ငံရေးအရ အတိုင်းအတာတခုကို ကောင်းစွာလှမ်းယူထားနိုင်ခဲ့ပြီ။
အရေးကြီးအစိုးရအလုပ် ဘဝနောင်ရေးအာမခံကောင်းသည့်နေရာများတွင် သူတို့ရှိသည်။ အစိုးရပေးအခွင့်အရေးများကို ကောင်းစွာယူတတ် သုံးတတ်သည်။
ချမ်းသာသော အမြင့်အသိုင်းအဝိုင်းနှင့် ဖျော်ဖြေရေးဆယ်လီအသိုင်းအဝိုင်းတွင်လည်း လူမည်းပါမှပွဲစည်သည်။ အမေရိကန်ကြိုက်အားကစားလောကတွင်လည်း ထိပ်ပိုင်းတိုင်း သူတို့ချည်းသာ။
ဘီလီယံနာကလပ်တွင်သာ နည်းသတည်း။

မမြင်ရ ဒိဗ္ဗသတင်းစကား
အမေရိကားသည် ၁၉၁၈ စပင်န်းနစ်ဖလူ ရောဂန္တရကပ်+ ၁၉၂၉ စီးပွားပျက်ကပ်+၁၉၆၈ ခွင့်တူညီမျှလှုပ်ရှားမှု တပြိုင်တည်းရင်ဆိုင်နေရသည့်အခြေဖြစ်ပါ၏။
ထို့ကြောင့်ဂျော့ဖလွိုက်လှုပ်ရှားမှုတွင် ဒုတိယ သတင်းစကားပါသည်။ သမ္မတထရမ့်၏ အုပ်ချုပ်ရေးကို လက်ဝဲဖက်မှတိုက်ရိုက်အရေးဆိုရင်း လာမည့်နို၀င်ဘာလ ၃ရက်အထွေထွေရွေးကောက်ပွဲအတွက် ရည်ရွယ်သည်မြင်၏။ ရွေးကောက်ပွဲကျင်းပရာနှစ်တိုင်း၏ ၄လနောက်ပိုင်းသည် ပါတီကြီး၂ပါး၏ သမ္မတနှင့်သမ္မတလောင်းတို့အကြီးအကျယ်မဲဆွယ်နေရမည့် ကာလဖြစ်၍ပါ။ ၁၀လပိုင်းကုန်အထိ မဲဆွယ်အလုပ်တိုင်း တာသွားပါ၏။
ပုံမှန်အားဖြင့် ယခုကဲ့သို့ကာလတွင် တိုင်းပြည်ရေးရာများကို ဖြေရှင်း ဒီဘိတ်လုပ်ကြရင်း မဲဆွယ်ပွဲများအဖြစ် သမ္မတလောင်းများအချင်းချင်းတွန်းတိုက်နေရမည်။
ကိုဗစ်ရောဂါကြောင့် လူထွက်လက်တွေ့မလုပ်ပြနိုင်ရကား silent majority တိတ်ဆိတ်စောင့်ကြည့်မဲဆန္ဒရှင်များသို့ လက်ဝဲ-လက်ယာ နိုင်ငံရေးသမားများက သူတို့သတင်းစကားများ အရောက်ပို့နေကြသည်ဆိုပါစို့။

လက်ရှိအာဏာရ လက်ယာအစိုးရ ထရမ့်အုပ်ချုပ်ရေးမှလည်း အဆင့်ဆင့်တုံ့ပြန်နေပါသည်။ ကိုရိုနာပြိတ္တာကပ်ဘေးတွင် မျက်နှာမရသော သမ္မတသည် ယခု ကိုကြီးဂျော့အရေးတွင်လည်း အခြေအနေမလှ။ ရီပါ့ဗလစ်ကန်များလည်း ယခင်၂၀၁၆ကဲ့သို့ပင် သူဖက်တွင်မရှိ။
သမ္မတထရမ့်၏ ခိုင်မာရပ်တည်ရာနယ်မြေ တိုင်းပြည်စီးပွားရေးသည် ကိုဗစ်ရောဂါကြောင့် အကျဖက်ကိုညွှန်းနေသည်။
မီဒီယာကြီးများ အားလုံးလိုလိုနှင့်လည်းအဆင်မပြေရကား လက်တွေ့ဖြစ်နေသည့်အခြေအနေတို့ကို လူထုမှ ဘက်လိုက်ခြင်းကင်းစွာ သိနိုင်ရန်အခွင့်လည်းမရှိ။
ချိုင်းနားနှင့် ကုန်သွယ်စီးပွားစစ်ပွဲတွင်းဖြစ်ငြား စစ်အင်အားကြီးရုရှားနှင့်ကား အိုကေ၊ ဥရောပနှင့် အခြေအတင်သည်ဆိုရမည်။
လွန်ခဲ့သော ၄နှစ်ကလည်း ယခုကဲ့သို့ပင် ဒေါ်နယ်ထရမ့်ဖက်တွင် မဲများမရှိခဲ့။ ဟီလာရီကလင်တန်နှင့်ယှဥ်လျှင် ဆိုင်ရာစစ်တမ်းတိုင်းလိုလိုတွင်ရှုံးခဲ့သည်ချည်းသာ။
မည်သို့မည်ပုံလုပ်လိုက်သည်မသိ။ အနိုင်ရသွားခဲ့ဖူးသည်။ သမ္မတထရမ့်၏ တကယ့်အရည်အချင်းကို ၂၀၁၆ကဲ့သို့ ထပ်၍မြင်ကြရဦးမည်လော?
မည်သည့်သမ္မတတက်သည်ဖြစ်စေ ခိုင်မာသည့်ဒီမိုကရေစီနှင့် ဓနအင်အားသည် အမေရိကားကို ရောဂန္တရကပ်နှင့် ဒုဗ္ဘိက္ခန္တရကပ်တို့မှ ဆွဲထုတ်သွားနိုင်ပါသည်။

အဝါသည်ရွှေ
အာရှတိုက်သားအများစုမှာ ၁၉ရာစုအစောပိုင်းက အမေရိကား၏ ရထားလမ်းများဖောက်လုပ်ရန်၊ကြံစိုက်ရန် အလုပ်လုပ်ရည်ရွယ်ချက်ဖြင့် သိန်းချီရောက်လာခဲ့ပြီး တိုင်းပြည်ကိုအလုပ်အကြွေးပြုခဲ့ကြသည်။သို့ငြား လူဝါ-အေရှန်းများအား အမေရိကနိုင်ငံသားမပေး‌ရေး ဥပဒေများပင်ပြုခဲ့ဖူးသလို ပုလဲဆိပ်ကမ်းဗုံးကြဲခံရမှုအကြောင်းပြု၍ ဂျပန်ဇာတိနွယ်များကို ဖမ်းဆီးကာ သီးသန့်စခန်းများသို့ပို့ဆောင်ပြီး ခြံခတ်ထိန်းသိမ်းခဲ့ဖူးပါသည်။
လူနည်းစု အာဖရိကန်-အမေရိကန်များ၏ ခွင့်တူညိမျှလှုပ်ရှားမှု ရလဒ်များကြောင့် အေရှန်း-အမေရိကန်များလည်း မြို့တော်ဝန် ကွန်ဂရက်အမတ် ဆိနိတ်တာများအထိ တက်လှမ်းနိင်ပါပြီ။ လူနည်းစုအချင်းချင်း လူမည်း/လူညိုများနှင့်ကား အခွင့်အရေး ရယူနိုင်မှုလွန်စွာကွာခြားပါသေးသည်။

ယခုခေတ်တွင်မူ ကိုရိုနာဗိုင်းရပ်စ်၏ မူလနိုင်ငံသည် ချိုင်းနားဖြစ်၍ သမ္မတထရမ့်၏ ကစားကွက်များကြားမညပ်မိအောင်နေကြရမည်။ လူမည်းများကလည်းကောင်း လူညို(စပန်းနစ်/လက်တီနို) များကလည်းကောင်း ကြိမ်းမောင်းရန်လုပ်ခြင်းပင်ရှိကြသည်။
ကွန်ဂရက်အမတ် ချိုင်းနီစ်းဇာတိနွယ် ဂျူဒီချုး၏စာအရ Chinese Virus ဟုသမ္မတထရမ့်တွိဆိုပြီးနောက်ပိုင်းရက်များတွင် အေရှန်း-အမေရိကန်တို့ ခွဲခြားနှိမ်ချဆက်ဆံခံရမှုနေ့စဥ်ပင်ရာဂဏန်းမျှရှိသွားခဲ့သည်။ ထပ်ဆင့်၍ ကုန်သွယ်စီးပွားစစ်လည်း ဆင်နွဲဆဲဖြစ်၍ နောင်လ-နှစ်များတွင်လည်း သတိထားနေထိုင်ကြရမည့် အခြေအနေဖြစ်၏။

အေရှန်း-အမေရိကန်များ များစွာကြိုးစားရုန်းကန်ရဦးမည့်အခြေအနေပါ။
မိမိတို့မြန်မာ-အမေရိကန်များလည်း အမေရိကား၌သန်းချီအခြေချရောက်နေပါပြီ။ အေရှန်းများကြား သိသာစွာရှိသော ဦးရေပမာဏဖြစ်၏။ လာလတံ့သော မျိုးဆက်များအရေးအတွက် ပြင်ဆင်ပေးရလိမ့်မည်။
မြန်မာတို့ ပညာရေးအားပေး၍ ဒုတိယမျိုးဆက်၌ နှစ်စဥ်ထောင်ချီဘွဲ့ရ တက္ကသိုလ်၀င်ကြသည်ကို သတိထားမိပါ၏။ စီးပွားရေးဦးစားပေး စုစည်းသင်းဖွဲ့ အလုပ်လုပ်ကြပါ။ မျိုးဆက်သစ်ကို လက်လွဲနေရာပေးပါ။
မီဒီယာ တီဗီနှင့် သတင်းစာ ကွန်မြူနတီအဖွဲ့အစည်းအဆောက်အဦ ပုံမှန်ပွဲတော်များ ဘာသာရေးအဖွဲ့အစည်းများ လူမှုရေးအဖွဲ့အစည်းများ လိုပါသည်။
ဆိုင်ရာဘာသာရပ်အလိုက် ကျွမ်းကျင်သူ မြန်မာဇာတိနွယ်များအား အသိအမှတ်ပြုဖိတ်ကြား ဆွေးနွေးမှုများလိုပါသည်။
ယခုကဲ့သို့ ကိုဗစ်ကာလတွင် လိုအပ်သော အစိုးရဆီမှငွေကြေးထောက်ပံ့မှုများ အခွင့်အရေးများကို မည်သို့ရယူမည် မည်သို့ရုန်းကန်မည်တို့ကို ဆွေးနွေးညွှန်ကြားခြင်းများလိုပါသည်။
သိသူတို့ ဆက်သွယ်ကြစေ၊ လုပ်(ပေး)ကြစေလို။

အမေရိကန်နိင်ငံရေးသမားလုပ်လိုသူများကို အထူးကြိုဆိုပါသည်။

kai

About kai

Kai has written 1003 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

   Send article as PDF