က်ေနာ္တုိ႔ ေလာကမွာ လူေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္တဲ့။ အဲဒါေတြကေတာ့
၁။ ပညာတတ္ေသာ္လည္း သူေတာ္ေကာင္းစိတ္မရွိသူ၊
၂။ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ရွိေသာ္လည္း ပညာမတတ္သူ၊
၃။ ပညာလည္းမတတ္ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္လည္းမရွိသူ၊
၄။ ပညာလည္းရွိ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္လည္း ရွိသူ-
ဆုိၿပီး လူေလးမ်ဳိးလာပါတယ္။ ပညာရွိၿပီး သဒၶါတရားမရွိရင္ ပညာတတ္ လူမုိက္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သဒၶါတရားေတာ့ရွိပါတယ္ ပညာမရွိဘူးဆုိျပန္ရင္လည္း သူေတာ္ေကာင္း လူအႀကီးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးအေနနဲ႔ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီလုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔ေပါင္းသင္းရတဲ့အတြက္၊ ခင္မင္ရတဲ့အတြက္ အက်ဳိ ၇-ပါးရွိပါတယ္။ ဘာေတြလဲဆုိေတာ့ ၁။ လူေကာင္းသူေကာင္းျဖစ္ရျခင္း၊ ၂။ အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာရရွိျခင္း၊ ၃။ ပူပင္ေသာက မျဖစ္ရျခင္း၊ ၄။ ေဆြမ်ဳိးအလယ္၌ တင့္တယ္ရျခင္း၊ ၆။ နတ္ျပည္၌ ၾကာျမင့္စြာေနရျခင္း နဲ႔ ၇။ ဒုကၡေပါင္းစုံမွ ကင္းလြတ္ရျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေပါင္းသင္းရက်ဳိးေလးေတြပါ။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကုိယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုပါ။ ျဖစ္ပုံေလးက ဒီလုိပါ။ ၂၀၀၉၊ ဒီဇင္ဘာမွာ ဘုရားဖူးအေနနဲ႔ ဗုဒၶဂယာကုိေရာက္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကလည္း တကယ့္ ဘုရားဖူးတဲ့လူေတြ အလာမ်ားတဲ့အခ်ိန္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္က ဘုရားဖူးေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဗုဒၶဂယာမွာ တစ္လနီးနီးေနတာဆုိေတာ့ ညေနတုိင္းညေနတုိင္း ဘုရားပြင့္ခဲ့တဲ့ေနရာကုိ သြားၿပီး ဘုရားဖူးပါတယ္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္ဘုရားဖူးအဖြဲ႔ထဲက အသက္ေလးဆယ့္ငါး၀န္းက်င္ေလာက္ရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးနဲ႔ ဆုံျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ သူကေမးပါတယ္။ ေဗာဓိေညာင္ရြက္ေရာင္းတဲ့ေနရာမရွိဘူးလားဆုိၿပီး လာေမးပါတယ္။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း ေဗာဓိေညာင္ရြက္ေရာင္းတဲ့ေနရာေတာ့ မသိဘူး ေညာင္ရြက္ေတြေရာင္းတာကေတာ့ ေဟာ ဟုိဟာပဲ ဆုိၿပီး ညႊန္ျပလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္ အဲဒီမွာေရာက္ေနတာ အရက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ က်ေနာ္လည္း သူတုိ႔လုိပါပဲ။ ေဗာဓိေညာင္ရြက္လုိခ်င္လြန္းလုိ႔ ဆုိၿပီး ေညာင္ပင္ေအာက္သြားသြားၿပီး ထုိင္ေစာင့္ေနပါတယ္။ ေညာင္ရြက္ေၾကြၾကတာကုိေစာင့္ေနတာပါ။ ခက္တာက အဲဒီေညာင္ပင္က ေညာင္ရြက္ကေတာ္ေတာ္ကုိ ေၾကြခဲပါတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ အခ်ိန္မေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔ ေရာင္းတဲ့ ဆုိင္ေတြကပဲ ၀ယ္သြားေလ႔ရွိပါတယ္။ တစ္ရက္မွာ ဘုရား၀န္းက်င္ အျပင္အရံေတြအထိလမ္းေလွ်ာက္သြားၾကည့္လုိက္ေတာ့ က်ေနာ္ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။ ေညာင္ကုိင္းေတြ ေညာင္ကုိင္းေတြေပါ႔။ ေညာင္ကုိင္းေတြကုိ ခုတ္ထားၿပီး ေရကန္ထဲမွာ စိမ္ထားတာပါ။ တခ်ဳိ႕ေဆြးေနတဲ့အရြက္ေတြကိုေတာ့ သူတုိ႔က ေရာင္းဖုိ႔အတြက္ ပလပ္စတင္နဲ႔ ေလာင္းေနတာကုိသြားေတြ႔ရပါတယ္။ ေအာ္….ဘုရားနားက ေရာင္းေနတာ ဒီေညာင္ရြက္ေတြပါလားေပါ႔။ က်ေနာ္လည္း အစက အထင္ေတာ့ အထင္သားရယ္။ ဒီေလာက္အေၾကြခက္တဲ့ ေညာင္ရြက္ေတြက ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ေတာင္ေပါေနရလဲေပါ႔။ အခုမွပဲ အေျဖက ရွင္းေတာ့တယ္။ ေပါမွာေပါ႔။ ဘယ္ေညာင္ပင္ကမွန္းမသိတဲ့ေညာင္ကုိင္းေတြကုိ ခုတ္ၿပီးေတာ့ ေညာင္ရြက္ေတြကုိ ေဗာဓိေညာင္ရြက္လုပ္ေရာင္းေနတာကုိး။ ဒီမွာပဲ က်ေနာ္ေတြးမိပါတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ႕သဒၶါတရားကုိပါ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ေပါ႔ဗ်ာ။ ထက္သန္လွပါတယ္။ ဟုတ္တာမဟုတ္တာအပထားေတာ့….အဓိကအေနနဲ႔ သူယုံၾကည္ရာကုိ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးေလးေပါ႔ဗ်ာ။ လုပ္တာကေတာ့ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းပါတယ္။ ယုံၾကည္ခ်က္တစ္ခုတည္းကုိေတာ့ အားကုိးလုိ႔ မေကာင္းဘူးထင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသေရးထားတဲ့ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ စာအုပ္ထဲက စကားေလးကုိ နဲနဲဆုိခ်င္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဒီလုိ မိန္႔ထားပါတယ္။ “သဒၶါနဲ႔ ပညာကြာျခားပုံ= သဒၶါ၏ သေဘာတရားကား စြန္႔ႀကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းရလွ်င္ၿပီးေရာ၊ ေနာင္သံသရာမွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖစ္ဖုိ႔ရာ အေရးႀကီး၏။ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာႀကီးပြားေရးကုိ ေလးေလးနက္နက္ သတိမထားတတ္။ ပညာ၏ သေဘာကား အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ပညာေရးကုိ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားၿပီးလွ်င္ အက်ဳိးရွိေလာက္မွ လွဴသည္။ အေၾကာင္းေကာင္းလွ်င္ အက်ဳိးေကာင္းမည္ဟု (ကံ-ကံ၏အက်ဳိး)ယုံၾကည္ၿပီးျဖစ္၍ ေနာက္ဘ၀၌ အက်ဳိးရဖုိ႔အေရးကုိ အထူးတလည္ ေတြးမေနေတာ့ၿပီ။ ဤသုိ႔လွ်င္ သဒၶါႏွင့္ပညာသည္ အေျခတည္က စ၍ပင္ ကြာျခားခ်င္တုိင္းကြာလာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ သဒၶါမ်က္စိ၊ ပညာမ်က္စိျဖင့္ တစ္မ်ဳိးစီ ၾကည့္ၾကေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ရာတြင္ အစုံၾကည့္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ တစ္ဖက္စီခြဲ၍ အလြန္အကဲၾကည့္ျခင္းကား သဒၶါလည္းမေကာင္း၊ ပညာလည္းမေကာင္းပင္။ ႏွစ္ဖက္စုံၾကည့္တတ္မွသာ ေကာင္းပါသည္။ သဒၶါလြန္ေတာ့ တဏွာ၊ ပညာလြန္ေတာ့ မာယာ ဟု က်မ္လာဆုိရုိးရွိပါသည္´´ ဆုိၿပီး ေရးသားထားပါတယ္။
အခုက်ေနာ္ေတြ႔လုိက္ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးကုိ ျပန္ၿပီးေတြးမယ္ဆုိရင္ ဘုရားပြင့္ခဲ့တဲ့ေညာင္ပင္က အရြက္ပဲဆုိတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ (သဒၶါ)တစ္ခုကုိသာ ဦးစားေပးၿပီး ဒီေညာင္ရြက္ဟာ ဟုတ္ႏုိင္၏။ မဟုတ္ႏုိင္၏ ဆုိတဲ့ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ခ်က္ (ပညာ) မပါတဲ႔အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔“သူေတာ္ေကာင္းလူညံ႔´´ဆုိတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးကုိေရာက္သြားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျပည္တြင္းမွာဆုိရင္လည္း ေတြ႔ဖူးၾက၊ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ အက်ဳိးရွိႏုိင္၏။ မရွိႏုိင္၏ဆုိတာကုိ ဦးစားမေပးေတာ့ဘဲနဲ႔ လွဴလုိက္ၾကတာ တန္းလုိက္ၾကတာေတြ တစ္ပုံႀကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ “ဒုိ႔ျမန္မာေတြထဲမွာ သူေတာ္ေကာင္းလူညံ႔ႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ´´ မသိဘူးဆုိၿပီး စုိးရိမ္စိတ္၀င္မိပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ပညာသမားက်ျပန္ေတာ့လည္း “ငါတုိ႔က လွဴစရာမလုိေတာ့ပါဘူး။ သူမ်ားလွဴတာကုိ သာဓုေခၚလုိက္ရင္လဲ။ ကုသိုလ္ရၿပီးသားပဲ´´ဆုိၿပီး ကုသိုလ္ကုိ ေစ်းတြက္တြက္ေနတာေတြလည္း ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဒီလုိက်ျပန္ေတာ့လည္း ပညာတတ္လူမုိက္ႀကီးျဖစ္သြားျပန္ပါေရာလား။ သဒၶါနဲ႔ပညာဟာ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာလုိ ညီမွ်ေနကာမွ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ေကာင္းမႈကလည္း အက်ဳိးေပးသန္မွာပါ။ ဒါမွလည္း “ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း´´ဆုိတဲ့ နာမည္ရမွာပါ။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေရႊျမန္မာေတြအေနနဲ႔ ဒီေန႔ကစၿပီး ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ေအာင္ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ လွဴတဲ့ေနရာမွာလည္း တကယ္အက်ဳိးရွိႏုိင္မယ့္ ပညာေရးတုိ႔၊ က်န္းမာေရးတုိ႔လုိ ေနရာမ်ဳိးေတြကုိ သဒၶါနဲ႔ပညာဦးေဆာင္တဲ့ စိတ္ေလးနဲ႔ လွဴဒါန္းေပးၾကဖုိ႔တုိက္တြန္းရင္း “ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း´´စာရင္း၀င္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳရင္း……………။

About mickylay

Min Htike has written 28 post in this Website..

I'm a slow walker, but I never walk back.