သားထုတ္ဂူ မွ ပခုကၠဴ

အေလာင္းစည္သူဘုရင္မင္းျမတ္ သကၠရာဇ္ ( ၄၅၄ ) သည္ ေဖာင္စၾကၤာႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္နဒီတြင္ ခရီးလွည့္ခဲ့ဘူးသည္၊ မင္းျမတ္ႏွင့္တကြ ေမာင္းမမိႆံ အေျခြအရံမ်ားစြာ ပါ၀င္သည္၊ ထုိ အေျခြအရံမ်ားအနက္ ကုိယ္၀န္ရွိေနေသာ ေမာင္းမတဦးသည္ ( သုိ႔မဟုတ္ – မယ္စိမ့္ညိဳ အမည္ရွိေသာ ေမာင္းမတဦးသည္ ) ေပါက္အင္းအနီး ဆုိက္ေရာက္သည္တြင္ တံငါလုလင္တုိ႔ကုိျမင္၍ မိန္းမေကာင္းတုိ႔၏ ဣေျႏၷ ကုိ ေဖာက္ဖ်က္လ်က္ ႏွစ္သက္သည့္ အသြင္ျဖင့္ ရယ္သြမ္း၏၊ ထုိအျခင္းအရာကုိ ျမင္ေသာ အေလာင္းစည္သူသည္ ေဒါသအမ်က္ပြက္ဆူ၍ က်ိန္စၾကၤာျဖင့္ ရုိက္ႏွက္ရာ လက္လြန္ကာ အသက္ဆုံး႐ႈံး ကံကုန္ရွာေလသည္။
အေလာင္းကုိ ေဖာင္စၾကၤာေပၚတြင္ ခြဲေစ၍ သားသူငယ္အေလာင္းကုိေတြ႔၍ ဘုရင္တုိ႔ထုံးစံအတုိင္း ေဖာင္ေတာ္ဆုိက္ကပ္၍ ေရႊဂူဘုရား တည္မည့္ေနရာတြင္ အခမ္းအနားျဖင့္ စ်ာပနပြဲက်င္းပလ်က္ သားငယ္အေလာင္းကုိ အုတ္ဂူျပဳလုပ္၍ ထားခဲ့သည္။ သားကုိထုတ္၍ ဂူလုပ္ခဲ့ရာမွ သားထုတ္ဂူ၊ ကာလၾကာျမင့္သျဖင့္ သားထုတ္ဂူမွ ေရႊ႕လ်ားလာကာ ပခုကၠဴ ျဖစ္လာေၾကာင္း အစဥ္အဆက္ဥဒါန္းတြင္ခဲ့သည္။
အခ်ိဳ႕ ရာဇ၀င္ဆရာတုိ႔က အေလာင္းကုိ ဖက္ႏွင့္ ထုပ္၍ ကူ( ဂူ ) လုပ္ရာ ျဖစ္ရကား သားထုပ္ဂူ မွ ပခုကၠဴျဖစ္လာေၾကာင္း ဆုိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဲပုံေစတီေထရုပၸတၱိက်မ္း ပထမၾကငွန္းထီးဖြင့္ရန္အဆုိ၌
“ သမတ အတုစနစ္၊ သမယ ယခုေခတ္တြင္၊ နရလူ႔ ဓမၼရာဇ္ တနာမည္ေျပာင္းတဲ့၊ ပုဂံျပည္ ေလာင္းစည္သူမင္းသည္ ဇမၺဴအတြင္း ေတာင္လက္ယာမွာ၊ ညီမူတသင္း ေျပာင္လက္စြာႏွင့္၊ ေဖာင္စၾကၤာ ျဖန္႔တုံအခါက၊ ျမန္႔ဘုံရာဇာမိဖုရားတပါး သားနရိန္ကုိ၊ ပတၱျမားစိန္ ဖက္ႏွင့္ထုပ္ၿပီး၊ ခပ္သုတ္သုတ္ကူသုိ႔သြင္းတာေၾကာင့္၊ လူတုိ႔ခပင္း သားထုပ္ကူဟု၊ အမ်ားႏႈတ္မူ ၀စီမဂၤလာျဖင့္၊ အမည္ထြင္ကာ အသေရ မူမခ်ိဳ႕ေပေသာ၊ ေရႊကူၿမိဳ႕ ျမင္သာ ဆုံကုန္းရပ္၌ “ စသည္ျဖင့္ လာရွိသည္။

ပခန္းအုတ္ကူ မွ ပခုကၠဴ

ေရွးက တပ္ၾကားရပ္၏ အေရွ႕ဘက္သည္ ပခန္းနယ္ျဖစ္၍ တပ္ၾကား၏အေနာက္ဘက္သည္ ျမင္သာရြာႀကီးျဖစ္ေလသည္။ တပ္ၾကားရပ္သည္ ျမင္သာႏွင့္ ပခန္းနယ္စပ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။အေလာင္းစည္သူသားကုိ ကူတည္လုပ္ခဲ့ရသည္၊ ပခန္းနယ္ဘက္၌ ျဖစ္၍ ၎ကူကုိ ပခန္း အုတ္ကူ ဟုေခၚၾကသည္။ ပခန္းအုတ္ကူ အနီးအစပ္ တည္ေသာ ရြာကုိလည္း ပခန္းအုတ္ကူရြာဟု ေခၚခဲ့ၾကရာမွ ပခန္းအုတ္ကူရြာ မွ ပခုကၠဴရြာ ျဖစ္လာသည္။ တျဖည္းျဖည္း စည္ကားလာ၍ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ ျဖစ္လာခဲ့ရာ အဂၤလိပ္ လက္ထက္တြင္ ခရုိင္ၿမိဳ႕ျဖစ္လာခဲ့သည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ www.pkufriends.ning.com မွ post ေလးတခုျဖစ္ပါတယ္။

About လူပ်င္း

lu pyin has written 1 post in this Website..