ဖိုး၀င္းေတာင္ကေတာ႔အေ၀းကၾကည္႔လွ်င္ ေလာင္းေလွၾကီးေမွာက္အုပ္ထား ေသာပံုျဖင္႔ျမင္ရ ေၾကာင္း လည္း ေျပာျပပါသည္။ဖိုး၀င္းေတာင္သမိုင္းကို သမိုင္းဆရာတို႔က ႏွစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးသတ္မွတ္ၾကသည္။

အရွင္ဥာဏ၀ံသ ၏၊ဖိုး၀င္းေတာင္သမိုင္းစာအုပ္တြင္သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း  ငါးရာ မွစခဲ႔သည္ဟု၄င္း။

သမိုင္းဆရာၾကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္းက အႏွစ္ေပါင္း             သံုးရာ ဟုမွတ္ခ်က္ျပဳဘူးေၾကာင္း၄င္း။

ျမန္မာ႔ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ        ႏွစ္ေပါင္း              ခြန္ႏွစ္ရာ ဟု၄င္း။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားၾကေသာ္လည္း၊ကဗၻာ႔ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္နယ္ေျမ ထဲတြင္ထည္႔သြင္းခံထားရေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူ ဘြယ္ရာ သိရပါသည္။

ေတာင္ေပၚအတက္ေလွခါးမွာပင္ ေမ်ာက္စာေရာင္းသူေတြမွစည္းၾကိဳၾကသည္၊လူအုပ္ျမင္သည္ႏွင္႔ေမ်ာက္မ်ားက ၊ ပုဆိုးဆြဲ ၊ေဘာင္းဘီစဆြဲကာ အစာေတာင္းၾကေတာ႔ျပီ၊ေကာင္မေလးေတြ ကေၾကာက္ လန္႔ျပီး ဘၾကီးပါမေနရေတာ႔၊ဘၾကီးရဲ႕လက္ေမာင္းၾကီးကို ဘယ္တစ္ေယာက္၊ညာတစ္ေယာက္၊မလြတ္တမ္းဖက္တြယ္ၾကေရာ႔ျပီ၊ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ႏွစ္ေယာက္၊ဆိုေတာ႔ ဘၾကီးလည္းၾကံရာမရ ၊ေနာက္ဆံုး၊ ေမ်ာက္မ်က္ႏွာတည္႔တည္႔ ကင္မရာျဖင္႔ခ်ိန္ျပီး တစ္ျဖတ္ျဖတ္ ရိုက္ေတာ႔မွ ေမ်ာက္မသားေတြ လန္႔ျပီးအနားမကပ္ၾကေတာ႔ပါ၊( ရင္တုန္လိုက္ ဘိျဖစ္ျခင္း။)

လူဆိုတာေမ်ာက္မွဆင္းသက္သည္ဆိုတဲ႔ အယူအဆ မွန္မမွန္ ေတာ႔မသိ၊ လူႏွင္႔ေတာ႔အက်င္႔ေတာ္ေတာ္တူသည္၊အစာတစ္ထုပ္ေပးလို႔မသြား၊ေဘင္းဘီစကိုဆက္ဆြဲကာထပ္ေတာင္းသည္၊ေစ်းသည္ေတြက အဲဒါေနာက္တစ္ ထုပ္ ေပးမွသြားမွာဆိုလို႕၊ေနာက္တစ္ထုပ္ထပ္ေပးလိုက္မွ မုန္႔ထုပ္ႏွစ္ထုပ္ ကိုင္ျပီး က်န္ေမ်ာက္ေတြနဲ႔ေ၀းရာ သစ္ပင္ ေပၚတက္ေျပးျပီး၊ေအးေအးေဆးေဆးသြားစားသဗ်ား။အဲသည္ေနရာမွ ဆက္ျပီးေတာင္ေပၚတက္လာေတာ႔ ေစာေစာ   ကေမ်ာက္အုပ္စုလိုက္မလာေတာ႔ပဲ၊ေနာက္ေမ်ာက္တစ္အုပ္မွေျပးလာျပီး႔ၾကိဳဆိုၾကျပန္ပါတယ္၊ အဲသည္ေတာင္မွာ၊ေမ်ာက္အုပ္စု သံုးစုရွိေၾကာင္း၊ သူ႕နယ္ေျမေန ရာ အလိုက္သာေနထိုင္ျပီး၊တစ္အုပ္စုႏွင္႔တစ္အုပ္စု ေရာေႏွာမႈမရွိေၾကာင္း၊ (သူတို႔မွာေမ်ာက္စည္း၊ေမ်ာက္ကမ္း)  ႏွင္႔မို႔ ဒါေတာ႔လူထက္သာသလိုပဲလို႔ေတြးရျပန္သည္။ နာက္ဆံုးေတာင္တစ္လံုးမွာ ေတာ႔  ေမ်ာက္ဗိုလ္ၾကီးတစ္ေကာင္ရွိကာ၊အျခားေမ်ာက္အုပ္စုမ်ားႏွင္႔မေနတစ္ထီးတစ္နန္းေနကာ၊(ခ်ြင္းခ်က္)၊ သူ႕အနားးမွာေတာ႔ ေမ်ာက္မေလးငါးေကာင္ေတာ႔ရွိပါ႔ဗ်ား။ ေအာ္  ဒါလည္းလူႏွင္႔ေတာ႔ေတာ္ေတာ္တူသားကရို႕ လို႔ေတြးမိသည္။

ဖိုး၀င္းေတာင္ေစာင္းတစ္ေနရာ။

ေမ်ာက္စာေၾကြးေနတဲ႔လူ ၊လူႏွင္႔ေမ်ာက္ဘယ္ေနရာတူ —- ပံုမွာ ရွာျပီးေျပာႏိုင္သူ ဆုခ်မယ္။ 5000 တန္ဖုန္းတစ္လံုးေပၚရင္၊မွန္သူမ်ားရင္ မဲႏိႈက္ရမယ္။

                                                                    လူနဲ႔တူတဲ႔၊ေမ်ာက္ေလာဘ၊ ဗုိလ္သန္းေရႊၾကီးအမ်ိဳးလားမွတ္ရတယ္။  ေသခ်ာၾကည္႕။

ဖိုး၀င္းေတာင္ကို ယခုေတာ႔၊ဖိုလ္၀င္ေတာင္ဟုသာဆိုင္ဘုတ္တပ္ထားျပီး၊တစ္ကယ္က၊ ေဇာ္ဂ်ီ ဦးဖိုး၀င္း ေနခဲ႔တဲ႔ေတာင္ ျဖစ္ေပသည္၊ အႏွီ ဦးဖိုး၀င္းၾကီးဟာ၊ဖိုး၀င္းေတာင္နဲ႔မနီးမေ၀းမွ စဖိုေတာင္မွာ ဂူနန္းနဲ႔ အေနမ်ားကာ၊ အဲသည္ေတာင္မွ ထြက္တဲ႔ ဇီးျဖဴသီး၊ဖန္ခါးသီးတို႔ကိုသာစားေသာက္ကာ၊က်င္႔ၾကံအားထုတ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရခဲ႔ပါသတဲ႔၊၊ဖိုလ္လမ္းစခန္း၊သြားရင္း ေရကန္ထဲမွ ၾကာဖူးၾကီးထဲမယ္၊သေႏၶတည္၊ွဖြားတဲ႔ မိန္ကေလးငယ္ကိုေမြးစားခဲ႔ျပီး၊ သမီးကညာအရြယ္ ေရာက္ ေတာ႔၊ လင္ေပးစားဘို႔အေရး၊ ဘုရင္ႏွစ္ပါးအၾကားဗ်ာမ်ားခဲ႔ရပံုလည္းဇတ္စံုသိရပါသဗ်ား၊ ရာဇ၀င္ေတြအရေတာ႔ ဦးဖိုး၀င္းၾကီးေခတ္ျပိဳင္ ပုဂံမင္း နရပတိစည္သူမင္းကလည္း( ဘာတဲ႔) ၀ါးလံုးထဲသေႏၶပါလာျပီးေမြး တဲ႔ ေ၀လု၀တီ မင္းသမီးကိုေမြးျပီး အရြယ္ေရာက္ေတာ႔ မိဘုရားေျမွာက္စားသတဲ႔၊  (ေမြးစားတယ္ဆိုတာ)  အဲသည္ေခတ္ကစခဲ႔ တာ ထင္ ပါရဲ႕၊ ဇတ္လမ္းဆက္ရရင္၊ ဦးဖိုး၀င္းၾကီးရဲ႕သမီးကိုနန္းေတာ္အသားဆက္ရတဲ႔ မုဆိုးက ေတာလည္ရင္းျမင္ေတြ႔ သတဲ႔၊အသားကမရေတာ႔ အျပစ္ခံရမွာဆိုးတာနဲ႔ ဘုရင္ကို မိန္းကေလးလွေၾကာင္းေျပာျပ ၊ ေဟာ ဘုရင္ကလည္း၊ သည္ ကေလးမဟာ ၾကာဖူးထဲ မွဖြားေသာသူဆိုေတာ႔ သူ႔အေဖ နရပတိစည္သူ တုန္းက( ၀ါးလံုး/မင္းသမီး) ကိုယူသလုိ၊ သူလည္း ထူးထူး ဆန္း ဆန္း ေလး ကိုနားၾကားရရံုမွ်ႏွင္႔ အာသာငမ္းမိပါေလေရာ၊အဲသည္ဘုရင္ကေတာ႔ ပုဂံဘုရင္ နရပတိ စည္ သူရဲ႕သား သီရိေဇ ယ်နား ေတာင္းမင္းျဖစ္ပါသတဲ႔။ ေနာက္ဆံုး မုဆိုးကပဲ ဦးဖိုး၀င္းေမြးစားသမီးကုိ- (အာေကာင္းေကာင္း) နဲ႔ေဖေဇာ္ဂ်ီ အလစ္မွာေခၚယူကာ၊နားေတာင္းမင္း ထံဆက္သ၊ဘုရင္ကလည္းအလြန္ႏွစ္ခ်ိဳက္သ မို႔ခ်က္ခ်င္းအေဆာင္ ေတာ္တည္၊ မိဘုရားေျမွာက္သတဲ႔၊ ေဖေဇာ္ဂ်ီၾကီးျပန္အလာ၊ သမီးေတာ္မေတြ႔၊ ေက်ာက္တံုးမွ အမွာစာကိုသာေတြ႔ျပီး၊ေဒါပြကာ၊ခ်င္းတြင္းျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းမွ ဟလဂၤပူရျပည္႔ရွင္ဘုရင္ ျပဴလ၀မင္းထံ သြားျပီး၊ သူထံဆက္မည္႔သမီးကို၊ဘုဂံဘုရင္၏၊မုဆိုးမွ ဖ်ားေယာင္ေခၚကာသူရီု႕ဘုရင္ထံ ဆက္ သေၾကာင္းေလွ်ာက္ေတာ႔၊ ေနာက္ဆံုးဘုရင္ႏွစ္ပါးစစ္ျဖစ္မလိုျဖစ္ခဲ႔တာ၊ အဲဒါ၊ပုဂံျပည္မွသမီးကိုေဖေဇာ္ဂ်ီၾကီးမွ ျပဴလ၀မင္း၏၊တပ္ကိုဦးေဆာင္ျပီး၊  ညအခ်ိန္မွာပုဂံတစ္ျမိဳ႕လံုးကို သူ႕ျပဒါးအ စြမ္းနဲ႔ အိပ္ေမႊ႕ခ်ျပီး ၊ပုဂံဘုရင္နားေတာင္းမင္းနဲ႔အတူေရႊလည္ တြဲအိပ္ ေပ်ာ္ ေနရွာတဲ႔ ၾကာဖူးမယ္ကေလးကိုေပြ႔ခ်ီကာ၊ သူ႕ စဖိုေတာင္ေပၚျပန္ေခၚခဲ႔တာေပါ႔၊ ျပီးေတာ႔ ျပဴလ၀မင္း နဲ႔ဇြတ္ေပးစားမယ္ အလုပ္၊ သမီးကေလး ခဗ်ာ၊ ပုဂံမင္းကေလးနဲ႔သည္ဘ၀သည္မွ်သာျဖစ္ေပေရာ႔မယ္ ဆိုျပီး-  ေရႊရင္ထဲ မယ္ (  ျဖဴျဖဴေက်ာ္ သိန္းျဖစ္ျပီး ) အဲ  ရင္မွာခံစား– မေနႏိုင္ျပီ ငါ႔အတြက္ေတာ႔– အတြင္းေက်  အတြင္းေက် ဆိုကာဘံုးဘံုး ပစ္လဲကာ ေသပြဲ၀င္သတဲ႔၊အဲသည္လိုအျဖစ္မွာပဲ၊ ဇတ္လိုက္ ေက်ာ္ေဇာ္ဂ်ီ ဦးဖိုး၀င္းၾကီးခဗ်ာ သမီးေသကိုၾကည္႔၊ ပူပါဗ်ာေဗြလို႔ ေနတုန္းျဗဳန္းကနဲဆို သမီးေလးကကိုယ္ထင္ျပ၊၀င္း၀င္း၀ါ၀ါနဲ႔ အယူတိမ္းကာအဲသည္ေတာင္ေတာ္ သခင္မျဖစ္ သြား ေၾကာင္း သိလိုက္ရသမို႔၊ဦးဖိုး၀င္းၾကီး လည္းသတိ အျမန္ ၀င္ကာ၊ ေတာင္ေတာ္ရွင္သမီးကေလး လည္း ေစာင္႔ ေရွာက္ရာေရာက္ေစ ရန္၊သူ႔ေက်ာက္ဂူ ထဲျပန္၀င္ေနျပီး ဖိုကူးမွေတာ္ေရာ႔မည္ဆို ဖို၀င္ျပီးစ်န္ကူး လိုက္ရာ တစ္ခါတည္း သိဒၵိ၀ိဇၨာၾကီးဘ၀ျဖစ္ျပီးသြားေလေရာ႔သတည္းတဲ႔ဗ်ား။

အဲသည္ေနာက္၊မိန္းမေပ်ာက္လို႔လိုက္လာတဲ႔ ပုဂံျပည္႔ရွင္ နားေတာင္းမင္းနဲ႔၊ ျမင္သာျမင္မၾကင္လိုက္ရရွာေသာျပဴလ၀ မင္းတို႔လည္းသတိသံေ၀ဂရၾကကာ၊ စစ္မျပဳၾကေတာ႔ပဲ၊အဲသည္ မင္းႏွစ္ပါးခ ဗ်ာ – ၊ေစတီဘုရားေတြ တည္ၾက၊ မင္းသမီးလြမ္းေစတီတည္ၾကနဲ႔၊ွ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပုဆရာၾကီး ဦးေရႊဘ၏ အခန္းကဏသမိုင္း ထူဘို႔ျဖစ္ လာပါ သဗ်ား။

အဲသည္ဖိုး၀င္းေတာင္ၾကီးမွာ- ပုဂံအႏုလက္ရာေတြ၊ျပံဳးမင္း ျပဴလ၀ေခတ္ရဲ႕အႏုလက္ရာေတြအျပင္၊ ေညာင္ရမ္း၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္အႏုလက္ရာမ်ားသာမက၊ အဂၤလိပ္မင္းလက္ထက္ျပရုပ္ေဆးေရး အႏု ပညာလက္ရာမ်ားစြာကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေသာသမိုင္းအေမြအႏွစ္၊အေထာက္ထားမ်ားစြာႏွင္႔ျပည္႔စံုေသာ၊သာေမာဖြယ္ရာေတာေတာင္သာေသာေနရာ တစ္ခုျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ႏိုင္ငံျခားသားခရီး သြားေတြရဲ႕ေလ႔လာ စရာ သဘာ၀အရင္းအျမစ္ေတြႏွင္႔ရႈမျငီးဘြယ္ရာ၊ျမန္မာ႔ဂုဏ္ေဆာင္ ေဒသၾကီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။ေျမေအာက္သယံဇာတေတြလည္း ဂမၻီယ ဆန္ဆန္ တည္ရွိေနပါေၾကာင္း သမိုင္ဆရာ မ်ား၏၊အာေဘာ္ အရ သိ ရပါသဗ်ား။( သည္ဇတ္သမိုင္းကုိအရွင္ဥာဏ၀ံသ ဆရာေတာ္ၾကီးမွေရးသားပါသဗ်ား။ေက်းဇူးၾကီးလွပါေၾကာင္း။)

ေဖေဇာ္ဂ်ီ  ဦးဖိုး၀င္းေတာင္ အ၀င္၀ဘုရားခန္းမွ ေရွးေဟာင္းျမန္မာ႔ အႏုပညာအေမြအေႏွစ္တစ္ခု။

ဘယ္ေလာက္ၾကက္သေရရွိတဲ႔လက္ရာလည္းလို႔။ ကိုေၾကာင္ၾကီးတို႔ ရြာအာဏာသိမ္းေအာင္ပြဲ ခရုသင္းမႈတ္ခ်င္ရင္ အဲ မွာသြားငွားႏိုင္တာ္။

အဲသည္ေနာက္ ဘၾကီးတို႔လူစုသည္၊မံုရြာသို႔ျပန္လွည္႔ၾကျပီး၊လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏၊အဓိဌာန္ေအာင္ေျမ၊ေတာင္ ေတာဦးေစတီကိုဖူးေမွ်ာ္ၾကပါတယ္၊ အဲသည္ေစတီၾကီးသည္ေတာ္ေပၚမွာတည္ထားျပီး၊ ရႈခင္းအလြန္ေကာင္းပါေၾကာင္း၊ ကင္မရာ ဘက္ထရီကုန္သြားျပီးမွတ္တမ္းမတင္ခဲ႔ရပါ၊ေတာင္ေတာ္ဦးေစတီေအာက္ေျခမွာေတာ႔ ေစ်းဆိုင္တန္းမ်ားရွိျပီး၊အေသးစားေဘးမဲ႔ တိရိစာၦန္ ရံုကေလးမွ၊ သမင္၊ယုန္၊ ငွက္မ်ိဳးစံုႏွင္႔၊ လူ၀ံ ၾကီးမ်ားကို လည္းအစာေၾကြးခဲ႔ရတာ ေပ်ာ္စ ရာ ပါေပ၊ သည္႔ေနာက္ေတာ႔၊ မံုရြာ ေက်ာက္ကာလမ္းမွ တန္ခိုးၾကီး ေက်ာက္ကာရုပ္ပြါးေတာ္ၾကီးကို၀င္ဖူးၾကပါတယ္ဗ်ား။

ေနာက္ညေနပိုင္းမေရာက္မွီမွာ၊ ေဘာဓိတစ္ေထာင္သို႔ျပန္ေရာက္ကာ၊ေဗာဓိတစ္ေထာင္ေစတီမ်ားကိုဖူးၾကပါေတာ႔တယ္။

ေဗာဓိတစ္ေထာင္ ရပ္ေတာ္မူေလးက်ြန္းစၾကၤာျမတ္စြာဘုရားၾကီးသည္ပလင္ေတာ္(၄၄)ေပ၊ ဥာဏ္ေတာ္(၃၈၀)ေပေပါင္း (၄၂၄)ေပျမင္႔ျပီး၊ အထပ္ေပါင္း(၃၁)ထပ္ ရွိကာ၊ကဗၻာ႔အၾကီးဆံုး ရပ္ေတာ္မူဘုရား ၾကီးျဖစ္ပါတယ္။

ပထမထပ္ကစျပီး ရွစ္ထပ္အထိ ငရဲ ဘံုေတြျဖစ္ျပီး၊ငရဲ က်ခံရတဲ႔အေၾကာင္းအရင္း သာဓကေတြ၊ ငရဲက်ေနပံုေတြ၊ယမမင္း တရားစီရင္ပံုေတြ ကို ရုပ္ျပပံုေတြနဲ႔ ရွင္းျပထားျပီး၊ ကိးုထပ္ မွာေတာ႔၊ အသူရ ကယ္ေခၚ တဲ႔ ေန႔မွာစံစား ညမွာ ငရဲ နဲ႔ ၀ဋ္ ဒုကခခံရတာေတြ၊ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင္႔ခံရတယ္၊အဲသည္ဘံုကိုေရာက္တယ္၊ဆိုတာေတြကို ရုပ္ျပ ပံုေတြ နဲ႔ ရွင္းျပထားပါတယ္။ ဆယ္ထပ္ေရာက္ရင္ေတာ႔၊ ဒါက်ဳပ္တို႔ဘံုပါပဲ၊ ရုကၡဆိုးနတ္တို႔၊ ဘံုကၡဆိုးတို႕ လည္း ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေျခေထာက္ေညာင္းလို႔ဆိုျပီး၊ငရဲ ဘံုေတြကပဲ ျပန္လွည္႔ဆင္းတာေတြရွိေသး၊ (  ငရဲမွာပ ဲလက္မ ေလွ်ာ႔ၾကနဲ႔ ၊ လူ႔ဘံုေတာ႔ အနဲဆံုး ရာက္ေအာင္ တက္ၾကပါ ဟ) လို႔ ေအာ္ေျပာရတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ္ေတာ္ အေမွ်ာ္ျမင္ၾကီးပါေပ႔၊ ေမာေမာနဲ႔ တက္ရင္း ငရဲျပည္ပံုေတြၾကည္႔ရတာ အင္မတန္ေၾကာက္စရာ၊ရင္ေမာစရာ မြန္းၾကပ္ခ်င္ေတာ႔တာပဲ၊ျမန္ျမန္အေပၚထပ္ေတြေရာက္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ ရပါတယ္၊ ေဟာ– လူ႔ဘံု လည္းေရာက္ေရာ စိတ္ထဲ  ေဟး  လို႔ေတာင္ထ ေအာ္ခ်င္မိတယ္၊ အဲဒါ ယခု (၁၀)ထပ္အထိပဲ ဖြင္႔ေသးတာ၊ ေနာက္ဆိုအားလံုးဖြင္႔လွ်င္- တက္ရင္း၊ ၾကည္ႏူးရင္း၊ တက္ရင္း နဲ႔ (၃၁)ထပ္ေရာက္ရင္ ျမတ္နိဗာန္ေရာက္ျပီး၊တကယ္႔လြတ္ေျမာက္မႈကို ပုထုဇာဥ္ေတြ အရသာခံစားႏိုင္ေစ ရန္ ရည္ရြယ္ျပီးတည္ခဲ႔ပံုရပါတယ္ခင္ဗ်ား။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေက်းဇူးၾကီးလွပါတယ္။

( ပံုမ်ား)

                                                                                  

ေက်ာက္ကာရုပ္ပါြးေတာ္ျမတ္ၾကီး၊ၾကည္ညိုလြန္းလို႔ေရႊေတြခ်၊                                                        စာထဲထည္႔မေရးေပမည္႔၊ ခဏပဲ၀င္ဖူးခဲ႔တဲ႔ မိုးညွင္းသံဗုေဒၶ ဘုရားၾကီးကိုၾကည္ညိဳႏိုင္ပါတယ္။

ဘုရားခဗ်ာမ်က္ႏွာေတာ္ပိန္းပိတ္ရွာပါတယ္။

                                                                             

ေဗာဓိတစ္ေထာင္ဆရာေတာ္ၾကီးတည္ခဲ႕ေသာ ဘုရားမ်ားႏွင္႔                                                             ကဗၻာ႔အၾကီးဆံုးဗုဒၶရုပ္ပါြးေတာ္ၾကီးကိုအနီးကပ္ဖူးေမွ်ာ္ၾကပါ။

ကဗၻာ႔အၾကီးဆံုးရုပ္ပြါးေတာ္ၾကီး။

ကင္မရာဘက္ထရီ ကုန္သြားလို႔ ဟန္းဖုန္းကေလးႏွင္ပဲရိုက္ခဲ႔ရလို႔အားမရေပမည္႔၊ကုသိုလ္ယူၾကည္ညိဳၾကပါကုန္ေသာ္။မ်ားလူ သတၱ၀ါသို႕ အမွ် အမွ် အမွ် ေ၀ပါသဗ်ား။

                                                        

ဒါ ငရဲခန္းမွာေတြ႔ခဲ႔တာ၊ေၾကာက္စရာပါဗ်ား။                                                                                     ကိုယ္႔ ကေလးငယ္ေလးကိ ုျပန္စားရတဲ႔ျပိတာၱ ငရဲပါ။

(           အဲသည္ငရဲမွာ အ ဒူေတြခံရတာမ်ားတလည္း ရႈိ ရင္-  ဘုရင္၊မူးမတ္၊ေရွ႕႔ေန နဲ႔ ၾကာကူလီ၊လိုင္ေသာင္းက်န္းသူေတြမ်ားသဗ်ား။   )

ေဗာဓိတစ္ေထာင္ ဆရာေတာ္ၾကီးကို- ျမန္မာသကရာဇ္ (၁၂၉၂) မွာဖြားခဲ႔ျပီး ၊အခ်င္းစလြယ္သိုင္းျပီး၊ေမြးကတည္းကပဲအထက္သြား၊ေအာက္သြားပါလာပါတယ္၊ရက္(၁၀၀) ျပည္႔၊ေမာင္တိုးၾကြယ္လို႔

အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္၊ပုခက္တင္ပြဲမွာ၊ အိပ္စက္တဲ႔ပုခက္ထိပ္မယ္၊က်ီးတစ္ေကာင္အၾကာၾကီးလာနားပါသတဲ႔၊(၅)ႏွစ္သားေရာက္ေတာ႔ ၊တစ္ညေနခင္း ေက်ာင္းသို႔အသြား၊ သူ႔ေခါင္းေပၚကို ေကာင္းကင္ ကျပန္သြားတဲ႔ လင္းတငွက္ တစ္ေကာင္မွ အစာေတြအန္ထုတ္ခဲ႔တာ အံၾသစရာပါတဲ႔။(၁၃)ႏွစ္မွာ ရွင္နာရဒဘြဲ႔အမည္ႏွင္႔သာသနာ႔ ေဘာင္၀င္ျပီး၊ (၁၉)ႏွစ္မွာရဟန္း ေတာ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္ ။ ၊ျမန္မာသကရာဇ္(၁၃၂၂)၊  ကဆုန္လဆန္း(၁၁)ရက္ေန႔မွာ-ေအာင္စည္ေက်ာ္ခိုက္ ေဗာဓိစိုက္ ကိန္းႏွင္႔အညီ၊ ပထမဆံုး ေဗာဓိပင္ေပါင္း (၁၃၄၅)ပင္စတင္စိုက္ပ်ိဳး၊ေဗာဓိတစ္ေထာင္ေက်ာင္း ကိုတည္ထာင္ ခဲ႔ပါတယ္။ (၁၃၆၅)တြင္ ေဗာဓိပင္ေပါင္း(၉၀၀၀)ေက်ာ္စိုက္ပ်ိဳးႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။

ေအာင္စၾကၤာေစတီေတာ္ႏွင္႔အလွ်ား ေပ(၃၃၃)ေပရွိေသာ ေရႊသာေလွ်ာင္းရုပ္ပြါးေတာ္ၾကီး၊ ကိုလည္းတည္ေတာ္ မူခဲ႔ပါတယ္၊(၁၃၆၈) နတ္ေတာ္လဆန္း(၃)ရက္ေန႔တြင္၊ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ႔ပါသည္၊ လိပ္ေခါင္းျဖတ္ရာမွာ မႏၱေလးျပင္ပ ေဆးရံုၾကီးတစ္ရံုမွာတက္ျဖတ္ေတာ႔၊ အဲဒါ ပိုး၀င္ျပီးျပန္လြန္္ရွာပါသတဲ႔၊ ျမန္မာ႔ေဆး ေလာကရဲ႕အဖ်င္းထိပ္ေခါင္တင္၊ အံၾသ စရာကေမာက္ကမႏိုင္မႈပါခင္ဗ်ား၊ လဆန္း(၉)ရက္ေန႔ မွာမီးသျဂိဳလ္ ရာမွာ ေတာ႔ အလြန္ထူးဆန္းအံၾသဘြယ္ ရာျဖစ္ရပ္မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ႔တာကို ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားအရသိရပါတယ္။ႏွလံုးေတာ္၊မ်က္လံုးေတာ္ေတြမီးမခဘဲ၊ဓါတ္ေတာ္

ၾကြင္းက်န္ရစ္ပါသတဲ႔။

ဆရာေတာ္ၾကီး၏၊ဇာပနအမန္းအနားမွာ၊အေပၚပံုကမီးသျဂိဳလ္ရာမွာျပာခံခြက္မွာမိးခိုးေငြ႕ကေလးေတြအၾကား၊ဓါတ္ပံုရိုက္ရာမွာထူးထူးဆန္းဆန္းေပၚလာတဲ႔ဆရာေတာ္ၾကီးပံုေတာ္တဲ႔ဗ်ား။

ဒုတိယပံုကေတာ႔ မီးစသျဂိဳလ္ရာမွာဆရာေတာ္ၾကီးေခါင္းတလားေတာ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ားျဖစ္ပ္တယ္။အဲသည္တုန္းက သက္ဆိုင္ရာေတြက မရံုသလိုစစ္ေဆးမႈေတြျပဳၾကေသးသတဲ႔ဗ်ား။ဆရာေတာ္ၾကီးက သူ႔သာသနာျပဳလုပ္ငန္းပဲအေလးထားေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ျပီး၊အဲ႔တုန္းက အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ သိပ္ျပီး၊ပေရာပရီမေနပါဘူးလို႔သိရတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ သာသနာျပဳက်ိဳးပမ္းအားထုတ္လံုးလျပဳမႈမ်ားကို ၾကည္ညိဳရင္း၊အလြန္ႏွေျမာတသျဖစ္လွ်က္ အဲသည္တစ္ညတာမွာလည္းေဗာဓိတစ္ေထာင္ ဆရာဦးဇင္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲအနား ယူအိပ္ စက္ခဲ႔ပါေတာ႔တယ္။

ေနာက္မနက္ျပန္ခါနီးကေလး၊တည္းတဲ႔ ဦးဇင္ေက်ာင္းေဘးမွ ေဗာဓိတစ္ေထာင္၀င္းကေလးမွာတည္ထားေသာရုပ္ပါြားေတာ္မ်ား။

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္မွာလာလမ္းအတိုင္းျပန္လည္ထြက္ခြာလာၾကျပီး၊ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြနဲ႔၊အံ႕ၾသစရာေတြျပည္႔ႏွက္ရာ၊ သာသနာျပဳအေက်ာ္အေမာ္ မ်ား၏၊မဟာေအာင္ေျမ မံုရြာနွင္႔စစ္ကိုင္းျမိဳ႕ ၾကီးမ်ားကို ေလးျမတ္စြာႏႈတ္ဆက္ ခဲ႔ပါတယ္။အျပန္မႏၱေလးရံုးမွာ ၀င္နားျပီး၊ညေနပိုင္းရန္ကုန္သို႔ျပန္လားခဲ႔ပါတယ္၊ ေနျပည္ေတာ္ေရာက္ေတာ႔ အဲသည္ျမိဳ႔ထဲမွာလၽွ်ပ္စစ္မီးေတြထိန္ထိန္ညီးေနေပမည္႔၊

ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕အေ၀းေျပးတဲ႔လမ္းမွာေတာ႔ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲပါ၊ အဲသည္ေမွာင္ေနတဲပေကာင္းကင္အၾကားျပဴထြက္လာတဲပ ၀င္း၀င္းပပလကေလးကိုမွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ပါေသးတယ္။

အားလံုးကိုယ္စိတ္ႏွစ္ဖ်ာက်န္းမာရႊင္လမ္းႏိုင္ၾကပါေစ။ ေလးစားစြာျဖင္႔ –   ဘၾကီး။

 

 

About ba gyi

ba gyi has written 34 post in this Website..