June 26 မွစ၍ ပထမ ၀ါဆို လၿပည့္ၿဖစ္ပါတယ္။ ၀ါဆို ခ်ိန္ခါသမယတြင္ ၀ါဆို သကၤန္းဆပ္ကပ္ လွဴဒါန္း မႈၿပဳလုပ္နိုင္ပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ယခုနွစ္ ၀ါနွစ္ထပ္ ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒုတိယ ၀ါဆို လၿပည့္ေန July 26 မွာ သကၤန္းမ်ား ဆပ္ကပ္လွဴဒါန္းမႈၿပဳလုပ္ရန္ ၿပင္ဆင္ေနၾကပါသည္။ ရန္ကုန္နွင့္ အနယ္နယ္ အရပ္မွ သကၤန္းဆိုင္မ်ား ေရာင္းအားတက္ေနၿပီး နယ္မွ တခ်ိဳ႕ အထည္ေရာင္းသူမ်ားလည္း သကၤန္းမ်ားကို ေပၚပင္ ပစၥည္း ေစ်းကြက္ လိုအပ္ခ်က္အရ မွာယူေရာင္းခ်ေနၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ အထည္သမားက အထည္ဘဲ ေရာင္းၾကပါတယ္။ ယခု အခါ စီးပြားေရးနွင့္ ေငြေၾကး လည္ပတ္မႈ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ၀ါဆို သကၤန္း ကပ္လွဴခ်င္တဲ့ သူေတြ လိုအပ္ခ်က္ကို ၿဖည့္ဆည္းေပးတဲ့အေနနဲ႕ ေရာင္းခ်ၾကပါတယ္။ အခု ေခတ္ ေငြေၾကး အေၿခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အသုဘေတြကို ေငြေၾကး အကူေငြ ေပးၿခင္းထက္ သကၤန္း လက္ေဆာင္ေပးၾကပါတယ္။ အသုဘတခုတြင္ မ်က္နွာအၾကီး အေသးကိုလိုက္ၿပီး သကၤန္း ၁စံု ၃စံု ၅စံု တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သကၤန္းၿခင္းေတြ လက္ေဆာင္ေပးၾကပါတယ္။ ပိုက္ဆံေပးၿခင္းသည္ တတ္နိုင္သူအတြက္ ေစာ္ကားရာ ေရာက္သလို သကၤန္းဆိုသည္မွာ ဘုန္းၾကီးသံုးတဲ့ ပစၥည္း ၿဖစ္သည့္ အတြက္ ကာယကံရွင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ တန္ေၾကး ေပးၿပီး ၀ယ္လာသည္ကိုမသိနိုင္သည့္အတြက္ အဆင္ေၿပသလို သကၤန္း ၀ယ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပးၾကပါတယ္။ ကာယကံရွင္ကလည္း ေသသူအတြက္ လွဴေပးတဲ့ ပစၥည္းၿဖစ္သည့္အတြက္ လက္ခံေပးၾကပါသည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ကိစၥတခုကေတာ့ အသုဘ ပိုင္ရွင္ေတြက ေငြေၾကးရလိုမႈအတြက္ေၾကာင့္ ေသာ္ လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ထုိသကၤန္းမ်ားကို သကၤန္းအမ်ားဆံုး ေရာင္းခ်သည့္ ဗဟန္းဘက္တြင္ ေရာင္းခ်ေနၾကပါသည္။ မည္သို႕ပင္ ဆိုေစကာမူ သကၤန္းမ်ားမွာ အသုဘ ၿပန္သကၤန္းမ်ား ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ မဂၤလာ မရွိဘူးလို႕ေတာင္ ေၿပာလို႕ရနိုင္မလား ထိုသကၤန္းမ်ားကိုလည္း ဗဟန္းဘက္က သကၤန္းဆိုင္ အေသးစားမ်ားက ၀ယ္ယူကာ ေစ်းကြက္ တင္ေရာင္းခ်ၾကပါသည္။ ၀ယ္ယူသူသည္ မည္သို႕မွ သိနိုင္မည္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ သကၤန္းနွင့္ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ ေနာက္တခုကေတာ့ အသုဘ ပိုင္ရွင္ေတြက သကၤန္းေတြ ဘံုေဘာလေအာ ရေတာ့ ရဟန္းမ်ားကို ကပ္လွဴၾကပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ လူေတြ သတိမထားမိတာကေတာ့ လွဴတဲ့ သကၤန္းေတြက ၿဖစ္သလို ခပ္ေပါေပါ ၀ယ္လာတဲ့ သကၤန္းၿဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ ေရာက္သြားရင္လည္း ဘုန္းၾကီးမ်ား သကၤန္းဆိုဒ္ ေသးေနၿခင္း အေဟာင္းမ်ား ၿဖစ္ေနၿခင္း အသား သိပ္ညံေနလို႕ ၀တ္ရံုမရတာေတြ ၾကံဳေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေလာကၾကီးက တခါ စက္၀ိုင္းလို လည္ေနၿပန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းတိုက္မွ ဘုန္းၾကီးမ်ားကလည္း သကၤန္းမ်ား အလွဴခံရတာ စုေဆာင္းထားၿပီး မမာ မက်န္းၿဖစ္ခ်ိန္ ေငြ အသံုးလိုခ်ိန္ေတြမွာ ဗဟန္းဘက္ကို သြားၿပီး ၿပန္ေငြေဖာ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ တန္ေၾကးနဲ႕ ၀ယ္ယူသူကေတာ့ ၇၅၀၀က်ပ္ေလာက္ ေပးရေပမဲ့ ဘုန္းၾကီးမ်ား ၿပန္ေရာင္းရင္ေတာ့ ၂၀၀၀က်ပ္ ေလာက္ထက္ ပိုမရပါဘူး။ ၾကားထဲက သကၤန္းဆိုင္မ်ားသာ အၿမတ္အစြန္း ရေနၾကပါတယ္။ ထို႕အၿပင္ သကၤန္းဆိုင္အမ်ားစုကေတာ့ အေဟာင္းေတြနဲ႕ လည္ပတ္ေနၾကပါတယ္။ အနည္းငယ္ေသာ ဆိုင္မ်ားသာ သကၤန္း အသစ္မ်ားကို ခ်ဳပ္လုပ္ေရာင္းခ်ၾကပါတယ္။ သကၤန္းဆိုင္ အမ်ားစုကေတာ့ နယ္ဘက္ကို ေပးခ်ဳပ္ၾကပါတယ္ တြံေတးဘက္က ရြာေတြနွင့္ ၾကည့္ၿမင္တိုင္တဖက္ကမ္းမွ ရြာေတြမွာ အမ်ားဆံုး ခ်ဳပ္ၾကပါတယ္။ သကၤန္းခ်ဳပ္တဲ့ ရြာေတြမွာလည္း တရြာလံုး သကၤန္းခ်ဳပ္ၾကပါသည္။ ရြာထဲကို ၀င္လိုက္တာနွင့္ အပ္ခ်ဳပ္စက္ နင္းသံမ်ား ၾကားေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ သကၤန္းအခ်ဳပ္သမားေတြကလည္း သူတို႕ရြာေတြမွာ အသင္အေနနွင့္ တေယာက္ကို ၅၀၀၀၀ယူၿပီး ဆိုင္ၾကီးေတြက အပ္ထည္ေတြကို ယူခ်ဳပ္ေပးရင္း တပည့္ေတြကို သင္ၾကားေပးၾကပါသည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ သူတို႕ ယူသည့္ သကၤန္းဆိုင္မ်ားတြက္ နယ္ အခ်ဳပ္သမား အသစ္အၿဖစ္ မိတ္ဆက္ေပးၾကၿပီး တပည့္မ်ား ကိုယ္ဟာကိုယ္ ရပ္တည္နိုင္ေအာင္ ၿပဳလုပ္ေပးၾကပါေသးသည္။ သကၤန္း တထည္ ခ်ဳပ္ခ အသားေပၚမူတည္ၿပီး အနဲဆံုး ၅၀၀ မွ ၉၀၀ ေလာက္အထိ ရွိပါတယ္။သကၤန္းတထည္ ကို ၁၂ကိုက္ ေလာက္မွ စ၍ ပိတ္အနံေပၚမူတည္ၿပီး ၁၅ကိုက္ေလာက္ ကုန္ပါတယ္။ သကၤန္း ေစ်းနွဳန္းကေတာ့ ၇၀၀၀ ေလာက္မွ စၿပီး အရည္အေသြးကို လိုက္ၿပီး ၃၀၀၀၀ ေလာက္အထိ ရွိပါတယ္။ သို႕ေသာ္ သကၤန္း ဆိုင္ၾကီးမ်ား ရန္ကုန္တြင္ ေထာင္ေသာ သကၤန္း အခ်ဳပ္ထည္ ရံုၾကီးမ်ားတြင္ေတာ့ အခ်ဳပ္သမား အသင္ေခၚယူမည္ ဆိုလွ်င္ တလ ၃၀၀၀၀ ဆိုင္ၾကီးဘက္က ေပးၿပီး ၃လ အစမ္းသင္နွင့္ ၃လေက်ာ္ပါက ခ်ဳပ္နိုင္သေလာက္ လစာရၿပီး ၂နွစ္ ခ်ဳပ္ေပးရမည္ဟု စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ၿမန္မာနိုင္ငံ တြင္ အမ်ားစုက အစိုးရတြင္ အလုပ္သမားေရးရာ မွတ္တမ္း ေသခ်ာ မလုပ္ၾကပါဘူး။ ထို႕အတြက္ နွစ္မၿပည့္ဘဲ ထြက္သြားလွ်င္လည္း ဘာမွ ေတာ့ မတတ္နိုင္ပါဘူး။ ထိုသို႕ နယ္ အခ်ဳပ္သမားေတြနွင့္ သကၤန္း ခ်ဳပ္ေသာ ဆိုင္ၾကီးမ်ားကေတာ့ သကၤန္း ခ်ဳပ္ရိုး ခ်ဳပ္သား မွန္မွန္ ေသခ်ာ မစစ္ဘဲ အိတ္ေတြနဲ႕ ထုတ္ပိုးၿပိး ေစ်းကြက္ တင္ေရာင္းသည့္ အတြက္ ဘုန္းၾကီးမ်ားထံမွ ၾကားသိရသည့္ အခ်က္တခုမွ သကၤန္း တခ်ိဳ႕မွာ ေဆြးလို႕ ကြဲထြက္ၿခင္းမဟုတ္ဘဲ ခ်ဳပ္ရိုးမေကာင္းဘဲ လြတ္ေနလို႕ မနက္ အာရံုတက္ ဘုရား ရွိခိုး ေစာင့္ေၾကာင့္ထိုင္လိုက္ခ်ိန္တြင္ ကြဲထြက္သြားတတ္ၿခင္းနွင့္ ဆြမ္းစားၾကြ သြားခ်ိန္ ထိုင္လိုက္ခ်ိန္မွာ ကြဲသြားတာမ်ိဳးၾကံဳရလို႕ အေနခက္တာေတြ ၾကံဳရတဲ့ အေၾကာင္း ၾကားသိရပါတယ္။ သကၤန္း ဆိုင္ေတြမွာ အသစ္နွင့္ အေဟာင္း တြဲေရာင္းသူေတြကမ်ားၿပီးေတာ့ အသစ္ကိုမွ ၿပန္စစ္ၿပီး ေစ်းကြက္ထဲ ေရာင္းခ်သူက ပိုနည္းပါသည္။ အေဟာင္း အသစ္ တြဲေရာင္းသူေတြကေတာ့ အလြန္ ခ်မ္းသာ ၿမန္ေနၾကၿပီး အသစ္ခ်ည္းသက္သက္ ေရာင္းသူေတြကေတာ့ လက္ခ်ိဳးေရလို႕ရသလို သည္းခံစိတ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားရပါတယ္။ သကၤန္း အသစ္နွင့္ စစ္ေဆးၿပီးမွ ေစ်းကြက္ တင္ေရာင္းခ်တဲ့ သကၤန္း ဆိုင္က ေတာ့ `ကႊ်န္မတို႕ သကၤန္းေရာင္းၿဖစ္တာ ကေတာ့ အလွဴမ်ားမ်ား လုပ္ၿဖစ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က နင္တို႕ သကၤန္းေရာင္းပါလား ဆိုတာနဲ႕ သကၤန္း စေရာင္းၿဖစ္တာပါ။ ကြ်န္မတို႕ကေတာ့ လိမ္ညာၿပီး အကုသိုလ္ မယူခ်င္ဘူး ကုသိုလ္ၿဖစ္မဲ့ ပစၥည္းေရာင္းတာေလ ၀ယ္သူလည္း အစစ္အမွန္လွဴေတာ့ ကုသိုလ္ အၿပည့္ရတာေပါ့ ဘုန္းၾကီးေတြလည္း ကိုယ္ဆိုင္နာမည္နဲ႕ ရတဲ့သကၤန္းက အေကာင္းေတြ ရၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တယ္။ ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ၾသ၀ါဒကို အဓိက ထားၿပီးေတာ့ ၀ိနည္းနဲ႕ အညီ ခ်ဳပ္ပါတယ္´ လို႕   သကၤန္းတိုက္တခုမွ ဆိုင္ရွင္က ေၿပာပါတယ္။

စာဖတ္သူမ်ား ဗဟုသုတ ေရေစရန္အလို႕ငွာ သကၤန္း နွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ဗဟုသုတ ရေစရန္ တင္ၿပလိုက္ပါသည္။

သကၤန္း ဟုေခၚထိုက္ေသာ ပစၥည္း ကိုးမ်ိဳး

၁. သင္းပိုင္ ( ခါးတြင္ ၀တ္ရသည္)

၂. ဧကသီ (ကိုယ္တြင္ ရံုသည္)

၃.ဒုကုဋ္ ( ႏွစ္ထပ္ သကၤန္း/ အေပၚရံု)

၄.အိပ္ယာခင္း သကၤန္း

၅.မ်က္နွာသုတ္ပု၀ါ သကၤန္း

၆.ပရိကၡရာ ေစာဠ သကၤန္း (လက္သုတ္/ေရစစ္လုပ္သည့္ ပု၀ါပါး)

၇. နိသိဒိုင္ (ေနကထိုင္/ထိုင္ခင္း)

၈.မိုးေရခံသကၤန္း (မိုးေရခ်ိဳးေသာ အခါ ၀တ္ရံုရေသာ သကၤန္း)

၉.အမာလြမ္းသကၤန္း (အနာေပါက္သည့္အခါ အတြင္းခံ သကၤန္း)

သင္းပိုင္နွင့္ ဧကသီနွင္မ်ိဳးေပါင္းကို ဒြိစံု ဟုေခၚၿပီး သင္းပိုင္ ဧကသီ ဒုကုဋ္ မ်ိဳးကိုေတာ့ တိစိ၀ရိတ္ (သကၤန္း ၃ထည္) ဟုေခၚပါသည္။

သကၤန္း အက်ိဳး

ၿဖစ္ေလရာ ဘံုဘ၀တိုင္းတြင္ ေရႊနွင့္တူေသာ အဆင္းရွိၿခင္း

အညစ္အေၾကး ကင္းစင္ၿခင္း ကိုယ္ေရာင္ထြက္ၿခင္း

နူးညံေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ ကိုယ္ရွိၿခင္း

ဦးေခါင္းထက္တြက္ အေ္ရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေသာ ပုဆိုးေပါင္း တစ္သိန္း တို႕ မိုးကာၿခင္း။

ပိုးထည္ ကမၼလာထည္ ဖဲထည္ ၀ါထည္ ပုဆိုးတို႕ကို အလို ရွိသမွ် ရနိုင္ၿခင္း စတာေတြရရွိမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ပရိကၡရာ အက်ိဳးမ်ား ကိုေတာ့ ေနာက္မ်ားမွ ေသခ်ာ တင္ၿပပါအုန္းမည္။

About ဆူး

has written 398 post in this Website..