ပံု (၁)

ပံု (၁)

ပံု (၂)

ပံု (၂)

ပံု (၃)

ပံု (၃)

ပံု (၄)

ပံု (၄)

ပံု (၅)

ပံု (၅)

ပံု (၆)

ပံု (၆)

ပံု (၇)

ပံု (၇)

ပံု (၈)

ပံု (၈)

ပံု (၉)

ပံု (၉)

ပံု (၁၀)

ပံု (၁၀)

ပံု (၁၁)

ပံု (၁၁)

ပံု (၁၂)

ပံု (၁၂)

ပံု (၁၃)

ပံု (၁၃)

ပံု (၁၄)

ပံု (၁၄)

ပံု (၁၅)

ပံု (၁၅)

ပံု (၁၆)

ပံု (၁၆)

ပံု (၁၆)

ပံု (၁၆)

…ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားက ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ ေတာင္ႀကီးခရိုင္၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ကကၠဴေက်းရြာအုပ္စု၊ ေမြေတာ္ေက်းရြာအနီးတြင္ တည္ရွိပါတယ္။ ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕မွ မိုင္ (၂၈) မိုင္ ကြာေ၀းျပီး ကားနဲ႔သြားရင္ တစ္နာရီေက်ာ္ေလာက္ပဲ ေမာင္းရပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္စိမ္းစိုေနတဲ့စိုက္ခင္းေတြ၊ ေအးျမလတ္ဆတ္တဲ့ ေလေကာင္းေလသန္႔ေတြက စိတ္ကိုၾကည္ႏူး လန္းဆန္းေစပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ၾကက္သြန္ျဖဴ စိုက္ခင္းေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ၾကက္သြန္ျဖဴ စိုက္ခင္းမ်ား

ၾကက္သြန္ျဖဴ စိုက္ခင္းမ်ား

ေတာင္ၾကီးကို သြားလည္တာ အခုတစ္ေခါက္ပါဆိုရင္ (၄) ၾကိမ္ရွိျပီျဖစ္ေပမယ့္ ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားကို အခုမွ ပထမဆံုးအၾကိမ္သြားျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေျခအေနနဲ႔ နယ္ေျမလံုျခံဳေရးအေျခအေနေတြေၾကာင့္ ယခင္အေခါက္ေတြတုန္းက မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ေရာက္ျပီဆိုတာနဲ႔ ေစတီအမ်ားၾကီးတစ္စုတစ္ေ၀းထဲေတြ႔လိုက္ရလို႔ ေတာ္ေတာ္အ့ံၾသသြားပါတယ္။
တစ္ႏွစ္တြင္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔နဲ႔ တေပါင္းလျပည့္ေန႔ေတြမွာ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပျပဳလုပ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ကားရပ္လိုက္တာနဲ႔ ဘုရားေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာ ညိွဳ႕ညွိဳ႕မွဳိင္းမွဳိင္းနဲ႔ အုံ႔အံု႔ဆိုင္းေနတဲ့ သစ္ပင္ျမင့္ျမင့္၊ အႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ေစ်းတန္းေတြက ေအးခ်မ္းျပီး စည္ကားလို႔ေနပါတယ္။

ဘုရားေစတီေတြအမ်ားၾကီးကို အားလံုးပါေအာင္ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ မရခဲ့တာကို အားမရျဖစ္မိတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚကေန ရိုက္ယူခ်င္စိတ္ေတာင္ ေပါက္ခဲ့မိပါတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားရိုက္ယူထားတဲ့ဓါတ္ပံုမ်ားႏွင့္ အင္တာနက္ထဲမွ ေမြေႏွာက္ရွာေဖြထားေသာ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ဘုရားသမိုင္းအား ေအာက္ပါလင့္မွ ကူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္။

http://newworldnanda.ning.com/profiles/blogs/3451740:BlogPost:56184

ကကၠဴေမြေတာ္ဘုရားကို ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ပအို၀္းအမ်ဳိးသားေတြက မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္
အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကတာပါ။ ကကၠဴ…ဟူသည္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမွာ
အသံႏွစ္မ်ဳိးေပါင္းစပ္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ကက္ (ကဲက္)+ကူ=ကကၠဴ၊ ကက္(ကဲက္) မွာ ကင္းစခန္းျဖစ္သည္။
ကူ မွာ နယ္ျခားျဖစ္သည္။ အသံႏွစ္ခုေပါင္းစပ္ထားေသာ ကကၠဴသည္ နယ္ျခားစခန္းျဖစ္သည္။
ကကၠဴေမြေတာ္ဘုရားတည္ရွိရာေဒသသည္ ေရွးေခတ္အခါတြင္ ဆီဆိုင္ေစာ္ဘြားႏွင့္ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြားနယ္တို႔၏ အစပ္ေဒသျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဤနယ္ျခား ကင္းစခန္းေနရာ ရပ္ရြာေဒသတြင္ တည္ရွိ၍ ကကၠဴဘုရားဟု ေခၚဆိုၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

…ယင္းထက္ ေလးနက္ေသာ အျခားအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုိခ်က္ကား… ကကၠဴေစတီေတာ္တြင္ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္ကို ဌာပနာထားသည္။ ဘုရားေစတီ၏ ဘြဲ႔အမည္ကိုမူ ေနာင္ေတာ္ကကုသန္ဘုရားရွင္၏
ဘြဲ႔အမည္ေတာ္ကိုယူ၍ (ကကၠဴ) ဟု အမည္မွည့္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤဘဒၵကပ္ကမၻာတြင္ ေရွးဦးစြာ
ပြင့္ထြန္းလာေသာ အႀကီးဆံုးျဖစ္သည့္ေနာင္ေတာ္ ကကုသႏၶဘုရားရွင္အား
ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္လုိေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။ တိုျခင္း၊ ေပါ့ပါးျခင္း၊လြယ္ကူျခင္းကို
ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တတ္ေသာ လူ႔ဓေလ့၀သီေၾကာင့္ ကကုသန္မွ သန္ကိုခ်န္ထား၍
ကကုျဖစ္ရသည္။ ထိုမွ ကကၠဴ (အသံထြက္ ကတ္ကူ)သို႔ ေရႊ႕ေလ်ာေျပာင္းလဲလာျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

…ဤကကၠဴေမြေတာ္ ဓါတ္ျမတ္ေက်ာ္ကို စတင္တည္ထား ကိုးကြယ္သည့္
ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာလည္း လူအမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္၊ လူအမ်ား ခ်မ္းသာရန္အတြက္
သာသနာျပဳရန္ ဘုန္းကံပါရမီရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ရွင္ေသာဏႏွင့္ ရွင္ဥတၱရ
ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္တို႔ႏွင့္ ေစတီေပါင္း(၈၄၀၀၀) ၇ွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တည္ထား ကိုးကြယ္ေသာ
သာသနာျပဳဒါယကာ သာသနာ့အေမြခံထုိက္ေသာ ဧကရာဇ္ဘုရင္မင္းျမတ္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးတို႔ပင္
ျဖစ္သည္။

…ဘုရင္အေသာကမင္းတရားႀကီးသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ၿပီး သာသနာေတာ္ႏွစ္ (၂၁၈)သို႔
ေရာက္ရွိေသာအခါ တတိယသဂၤါယနာတင္ပြဲ ၿပီးဆံုးေအာင္ျမင္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
ေစတီေပါင္း (၈၄၀၀၀) ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ကို တၿပိဳင္နက္တည္း တည္ထားကိုးကြယ္လိုေသာ
ဆႏၵေတာ္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ရာဇၿဂိဳလ္၊ ေ၀သာလီ၊ ကပိလ၀တ္၊ အလႅကပၸ၊ ေ၀ဌဒီပ၊ ပါ၀ါ၊
ကုသိနာရံုျပည္မ်ားရွိ ေစတီေတာ္မ်ားကို တူးၿဖိဳေစ၍ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ရွာေဖြခဲ့ ေသာ္လည္း ေတြ႔ရွိျခင္း မရွိခဲ့ပါ။
တူးေဖာ္ထားေသာ ေစတီေတာ္မ်ားကို မူလပကတိအတိုင္း ျပန္လည္တည္ထားေစေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ရာဇၿဂိဳလ္သို႔ ျပန္လည္ၾကြေရာက္ကာ ပရိသတ္ေလးပါး စံုညီစည္းေ၀းေစၿပီး ဓါတ္ေတာ္မ်ား
အေၾကာင္း စံုစမ္းေမးျမန္းရာတြင္မွ သက္ေတာ္(၁၂၀)ရွိေသာ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးက မိမိ(၇)ႏွစ္သားအရြယ္
ငယ္စဥ္ ကာလတြင္ ငါ၏ဆရာမေထရ္ႀကီးႏွင့္အတူ ပန္းေတာင္းကိုကိုင္ကာ ေက်ာက္ေစတီတစ္ဆူကို
သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။ ထိုေနရာကို စံုစမ္းၿပီး မင္းႀကီးက သြားေရာက္
တူးေဖာ္သည့္အခါ အရွင္မဟာကႆပႏွင့္ ဘုရင္အဇာတသတ္တို႔ အဓိဌာန္ျပဳၿပီး တည္ထားေသာ
ဓါတ္ေတာ္သိုက္ကို ေတြ႔ရေလသည္။

သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ထိုဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာရရွိ၍
ကိုးတိုင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳရာေဒသ အသီးသၤီးသို႔ ေစတီေပါင္း (၈၄၀၀၀) ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ကို တည္ထားကိုးကြယ္ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သု၀ဏၰဘုမၼိႏိုင္ငံ (ျမန္မာႏိုင္ငံ)သို႔ ရွင္ေသာဏႏွင့္ ရွင္ဥတၱရတို႔
ဦးေဆာင္ေသာ သံဃာအဖြဲ႔ ငါးပါးတို႔သည္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္လာ၍ သီရိဓမၼာေသာကမင္းတရားႀကီး၏ တတိယသဂၤါယနာတင္ပြဲ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဓါတ္ေမြေတာ္ ေစတီမ်ားကို တည္ထားကိုးကြယ္ၾကေလသည္။ ကမၸည္းစာမ်ားအရ ဤကကၠဴေမြေတာ္ ဓါတ္ျမတ္ေက်ာ္ေစတီသည္လည္း သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး၏ ေစတီေပါင္း (၈၄၀၀၀) ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ အက်ဳံး၀င္ေစတီတစ္ဆူျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
…ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္၏ ဓါတ္ေမြေတာ္အစစ္မ်ားကို ဌာပနာထည့္သြင္းၿပီး ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားတည္ထားရာမွ ႏွစ္ပရိေစၦဒမ်ားစြာအတြင္း အျခားအလားတူေစတီမ်ားကိုလည္း တည္ထားခဲ့ၾကသျဖင့္
ေစတီမ်ားမွာ ေစတီဆူအေရအတြက္ တိုးတက္မ်ားျပားလာခဲ့ၾကသည္။ ေစတီဆူအေရအတြက္ကို
အလြယ္တကူ မွတ္သားႏိုင္ရန္ ကြမ္းစားသည့္ဓေလ့ကို ျမတ္ႏိုးခံုမင္ေသာ ေတာင္သူတို႔၏ ရိုးရာ
ကြမ္းစားျခင္းအမွဳကို အစြဲျပဳ၍ “ေတာင္သူကြမ္းညွပ္” (တျဖတ္ျဖတ္)ဟု မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ၾကေလသည္။
ထိုဆိုရိုးျပဳထားေသာ မွတ္တမ္းအရ ေမြေတာ္ကကၠဴေစတီမွာ ေတာင္သူကြမ္းညွပ္ (၇၆၂၃)ဆူ ခုႏွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာ့ႏွစ္ဆယ့္သံုးဆူ ရွိေလသည္။ တျဖတ္ျဖတ္မွာ အသံကာရန္လိုက္ရန္
ျဖည့္ထားေသာ စကားျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ ဤကဲ့သို႔ တစ္ေနရာတည္းတြင္ ေစတီေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာအား
တစုတေ၀းတည္း တည္ထား ကိုးကြယ္မွဳျပဳႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ေတာင္သူတို႔၏
ေစတနာသဒၶါတရား ထက္သန္မွဳကို “တစ္မူးရလို႔ တစ္ပဲလွဴ ဒို႔ရွမ္းေတာင္သူ တူႏိုင္ရိုးလား”
ဟူေသာစကားျဖင့္ ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ျပဳ ဥဒါန္းတင္ခဲ့ၾကေလသည္။

သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူရာ ေညာင္ပင္၊ ေညယ်ငါးျဖာ ေလးသစၥာႏွင့္
မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ရာ အပရာဇိတပလႅင္ ေပါက္ေရာက္ရာ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ႀကီးကိုလည္း
သာသနာျပဳရာ ေဒသဌာနတိုင္းသို႔ ပရိေဘာဂေစတီေတာ္အျဖစ္ စိုက္ပ်ဳိးပူေဇာ္ေစခဲ့သည္။ ကကၠဴေမြေတာ္ဓါတ္ျမတ္ေက်ာ္မွာရွ္ိေသာ ေဗာဓိေညာင္ပင္မွာ ေဒသေပါက္ေညာင္ပင္မ်ားႏွင့္မတူ။
ညွာတံႏွင့္ အ၇ြက္ဖ်ားမွာ ရွည္လ်ား၍ သြယ္သြယ္၇ွိသည္။ ရင့္ေရာ္လာသည့္အခါ အရြက္မွာ
ေရႊ၀ါေရာင္သန္းလ်က္ရွိသည္။
…လူ႔ေလာကတြင္ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာ စီးပြားခ်မ္းသာအတြက္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ၾကာ တည္တန္႔ခိုင္ၿမဲဖို႔ လိုအပ္သည္။ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ဦးစီးဦးေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္တည္ရွိေနရန္ ဥပသမၸဒကံေဆာင္ ရဟန္းခံရာ သိမ္သည္ မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးလွေပသည္။ သိမ္မ၇ွိပါက ရဟန္းခံ ဥပသမၸဒကံေျမာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာျပတ္လပ္သြားႏိုင္ပါသည္။ ဦးေဆာင္ရဟန္းသံဃာကင္းမဲ့ခဲ့ပါလွ်င္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္လည္း လူ႔ေလာကမွ ကြယ္ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အေသာကမင္းတရားႀကီးက သု၀ဏၰဘူမိသို႔ ရွင္ေသာဏႏွင့္ ရွင္ဥတၱရတို႔ ဦးေဆာင္ေသာ သံဃာအဖြဲ႔ ငါးပါးတို႔ကို သာသနာျပဳရန္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားစြာ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထိုရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ား သမုတ္တည္ထားေသာ ရဟႏၱာသိမ္ေတာ္အား ကကၠဴေမြေတာ္ေစတီစုအနီး ေျမာက္အရပ္တြင္ ယခုတိုင္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

ကကၠဴေမြေတာ္ေစတီဘုရားကို တည္ထားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ပရိေစၦဒ မ်ားစြာၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီျဖစ္သျဖင့္
ေစတီေတာ္အခ်ဳိ႕မွာ သစ္ေတာမ်ား ဖံုးလႊမ္းခဲ့ၿပီး ျခေတာင္ပို႔ေျမမ်ား တက္၍ ေျမႀကီးထဲ ႏွစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ဖူးေလသည္။ ေစတီေတာ္အနီး ဂႏိုင္ေတာအုပ္တစ္ခုအတြင္း အေမြးအမွ်င္မ်ား ေရႊေရာင္ေတာက္၍ လိမၼာေသာ ၀က္မင္းတစ္ေကာင္သည္ မိမိ၏ အစြယ္ႏွင့္ လက္ေျခကိုယ္အဂၤါတို႔ျဖင့္ ေျမႀကီးထဲ တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနခဲ့ေသာေစတီအား ေျမႀကီးမ်ားကို ယက္ထုတ္ဖယ္၇ွားၿပီး ေစတီကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။ ထိုအခါမွစ၍ ၀က္မင္း၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ လူတို႔သည္ ေမြေတာ္ကကၠဴ ေစတီေတာ္အား ျပန္လည္ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။
ေရႊ၀က္မင္းသည္ ေမြေတာ္ကကၠဴေစတီကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္။ ေစတီဘုရားကို ဖ်က္ဆီးမည့္သူတို႔၏ရန္မွ ကာကြယ္ေပးခဲ့သည္။ ေရႊ၀က္မင္းေက်းဇူးတရားကို သိတတ္ေသာအားျဖင့္ ေရႊ၀က္မင္း၏ရုပ္ထုႏွင့္ ေရႊ၀က္မင္းနန္းေတာ္ကို ေစတီဘုရား အနီးတြင္ ထုလုပ္ထားခဲ့သည္ကို ယေန႔တိုင္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

…တရုတ္လူမ်ဳိးတို႔၏ ျပကၡဒိန္အရ ၀က္ႏွစ္တြင္ေမြးဖြားေသာ
စကၤာပူဗုဒၶဘာသာ ေရႊဘုရားေက်ာင္းဆရာေတာ္ မဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ဘဒၵ ႏၱဗင္ရွီဖာေဇာ့သည္
ေရႊ၀က္မင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ခဲ့ဖူးေသာ ကကၠဴေမြေတာ္ ေစတီေတာ္ျမတ္အား ျပဳျပင္မြမ္းမံလွဴဒါန္းလိုေသာ
စိတ္ေစတနာျဖင့္ (၂၃.၃.၂၀၀၀)မွ (၃၀.၉.၂၀၀၁)ခုႏွစ္ အတြင္း ကကၠဴေမြေတာ္ဘုရားသို႔ ဖူးေျမာ္ရန္
ေျခာက္ႀကိမ္တိတိ ၾကြေရာက္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး ပထမအႀကိမ္တြင္ အလွဴေတာ္ေငြက်ပ္ သိန္း(၄၀၀)၊
ဒုတိယအႀကိမ္တြင္ က်ပ္သိန္း(၃၂၀)ႏွင့္ စုစုေပါင္း က်ပ္သိန္း(၇၂၀)၊ ေျမာက္ဖက္အာရံုခံတန္ေဆာင္းရွိ ေရွးေဟာင္းရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူအား ဥဏၰလံုေမြရွင္ေတာ္ တပ္ဆင္ပူေဇာ္ရန္ စကၤာပူႏိုင္ငံမွ
ဒါနပါရမီရွင္ အလွဴဒါယကာတစ္ဦးက ေစတနာ ထက္သန္စြာျဖင့္ ဆရာေတာ္မွတဆင့္ စိန္တစ္ပြင့္တို႔ကို
ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ခဲ့သည္။
…စကၤာပူႏိုင္ငံ ေရႊဘုရားေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ အလွဴေတာ္ေငြမ်ားျဖင့္ ေမြေတာ္ကကၠဴ ဆုေတာင္းျပည့္အေသာကေစတီ၏ အာရံုခံတန္ေဆာင္းေလးခု၊ ေစာင္းတန္းေလးသြယ္၊
ရဟႏၱာသိမ္ေတာ္ႏွင့္ ၀က္မင္းနန္းေတာ္တို႔ကို တည္ေဆာက္ျပဳျပင္ မြမ္းမံျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
…ဤကကၠဴေမြေတာ္ ဓါတ္ျမတ္ေက်ာ္ေစတီဘုရားတြင္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းျခင္း သႏၱရသဂုဏ္၊
ၾကည္ညိဳအံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းျခင္း အဗၻဳတရသဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေမြေတာ္အစစ္မ်ားကို
ဌာပနာသြင္း တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားၾကည္ညိဳဖူးေမွ်ာ္ၾကရေသာ သပၸဳရိသႏြယ္၀င္
သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔သည္လည္း ၿငိမ္းေအးျခင္း၊ အံ့ၾသျခင္းရသတို႔ကို ခံစားရရွိႏုိင္ၾကေပသည္။
ဓမၼ၏စြမ္းရည္သတၱိျဖင့္ ေဘးရန္ကင္းၿပီး တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းၾကပါသည္။ ယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္ျမင့္ေသာ
အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာသာ ဤအဆင့္ျမင့္ရသမ်ားကို ရရွိခံစားႏိုင္ေပသည္။

…မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ကကၠဴေမြေတာ္ ဓါတ္ျမတ္ေက်ာ္ေစတီမွာ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီေတာ္ႀကီးႏွင့္
ေဖာင္ေတာ္ဆိုက္ ေစတီႀကီးႏွစ္ဆူကို ၿခံရံ၍ ဒီဇိုင္းပံုစံ အထူးထူးအျပားျပားရွိေသာ ေစတီငယ္ကေလးမ်ား
တစ္ေနရာတည္းတြင္ စုေ၀း တည္ရွိေနျခင္းသည္ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အျခားေသာေနရာေဒသ၌
မေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေသာ ထူးျခားခ်က္ျဖစ္သည္။ သီရိဓမၼာေသာကမင္းတရားႀကီး တည္ထားကိုးကြယ္ေသာ
ေစတီေပါင္း(၈၄၀၀၀) ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ ပါ၀င္ၿပီး သက္တမ္းကာလအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္သံုးရာေက်ာ္ရွိျခင္းသည္လည္း အံ့ၾသဖြယ္ရာျဖစ္ပါသည္။

…ဘီလူးရုပ္ကို မုတ္ေပါက္ထိပ္၌ထားၿပီး အေျခာက္အလွန္႔သေဘာမ်ဳိးထားေလ့ရွိေသာ္လည္း
ဤကကၠဴေမြေတာ္ေစတီဘုရားတြင္ အလွအပသေဘာမ်ဳိးရွိေသာ ပန္းကႏုတ္အေထြေထြျဖင့္ အလြန္လွပေအာင္ထုလုပ္ထားျခင္းသည္ (ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေသာ ဘီလူးရုပ္က ခ်စ္စဖြယ္ျဖစ္ေနျခင္း)
အဗၻဳတရသကို ေဖာ္က်ဴးျခင္းပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

…ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ဓါတ္ေမြေတာ္ကို ေစတီဘုရားတည္ထား
ကိုးကြယ္ခဲ့ရျခင္းသည္ပင္ ရခဲျခင္းဒုလႅဘတရားျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ စုစည္းမွသာ
ဓါတ္ေမြေတာ္ျမတ္ကို တည္ထားကိုးကြယ္ႏိုင္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ ဘီစီ(၃၀၇)ခုႏွစ္တြင္
သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး၏ ေမြေတာ္ကကၠဴ ဆုေတာင္းျပည့္ အေသာကေစတီတြင္ ဌာပနာရန္
မဇၥ်ိမေဒသ၊ အိႏိၵယျပည္မွ သု၀ဏၰဘူမိတိုင္း (ျမန္မာႏိုင္ငံ) ေမြေတာ္ကကၠဴသို႔ ဓါတ္ေတာ္ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ပြဲတစ္ႀကိမ္၊ ပုဂံမင္းဆက္မ်ားထဲမွ နရပတိစည္သူမင္းသည္ (ေအဒီ ၁၁၇၄-၁၂၁၁)တြင္ ေဖာင္စၾကာရမင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ေဖာင္စၾကာျဖင့္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ရတနာမ်ဳိးစံုတို႔ကို ဌာပနာ၍ ေဖာင္ေတာ္ဆိုက္ေစတီကို တည္ထားကိုးကြယ္ရန္ ဤကကၠဴေဒသသို႔ ဓါတ္ေတာ္ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ပြဲတစ္ႀကိမ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၄၉ ခုႏွစ္၊
ႏို၀င္ဘာ (၂၆)ရက္ေန႔တြင္ သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ)ႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔မွ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ရန္
စီစဥ္မွဳအရ ၁၃၁၁ ခုႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း (၁၄)ရက္မွ လျပည့္ေက်ာ္(၂)ရက္အထိ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြားႀကီး
စပ္ေရႊသိုက္၏ ေဟာ္နန္းေတာ္ဦးတြင္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ျခင္းတစ္ႀကိမ္ျဖင့္ ဤကကၠဴေဒသသို႔
ဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို သံုးႀကိမ္သံုးခါတိုင္တိုင္ ေလးျမတ္စြာ ပူေဇာ္မွဳျပည့္ေျမာက္ေအာင္
အေၾကာင္းတရားတို႔ စုစည္း ျပည့္စံုျခင္းသည္ ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရား၏ ထူးျခားမွဳ ၀ိေသသဂုဏ္ေက်းဇူးပင္ျဖစ္ပါသည္။
…ထို႔ျပင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး၏ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ေအာက္ပါ ထူးျခားေသာအရာ
ျဖစ္စဥ္ (၆)ခုကိုလည္း အခုိင္အၿမဲ ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ႏိုင္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။
(၁) သရီရဓါတ္ေမြေတာ္မ်ားကို ဌာပနာသြင္းၿပီး တည္ထားကိုးကြယ္သည့္ေစတီဘုရား
(ဓါတုေစတီ)ရွိျခင္း ၊
(၂) ေညယ်ငါးျဖာေလးသစၥာကို ထိုးထြင္းသိျမင္ၿပီး မာန္ငါးပါး ေအာင္ျမင္ရာ အပရာဇိတပလႅင္
ေပါက္ေရာက္ရာ မဟာေဗာဓိပင္(ေညာင္ပင္)ကို စိုက္ပ်ဳိးထားရွိျခင္း (ပရိေဘာဂေစတီ) ၊
(၃) ရွင္ေသာဏႏွင့္ ရွင္ဥတၱရတို႔ သမုတ္ထားေသာ ေရွးေဟာင္း
ရဟႏၱာသိမ္ေတာ္ တည္၇ွိျခင္း ၊
(၄) ေက်ာင္းေပါင္း (၈၄၀၀၀) ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ ပါ၀င္ေသာ ေရွးေဟာင္းေက်ာင္း
အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အေဆာက္အဦမ်ား ၾကြင္းက်န္ျခင္းမရွိေသာ္လည္း
ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေနရာတည္ရွိျခင္း ၊
(၅) ေရတြင္းေပါင္း (၈၄၀၀၀) ၇ွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ ပါ၀င္ေသာ
အထိမ္းအမွတ္ ေရတြင္း၇ွိျခင္း ၊
(၆) ေရကန္ေပါင္း (၈၄၀၀၀) ၇ွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တြင္ ပါ၀င္ေသာ အထိမ္းအမွတ္ ေရကန္ရွိျခင္း
တို႔ျဖစ္သည္။
…ဤသို႔ ထူးျခားေသာ ၀ိေသသမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုလ်က္ရွိေသာ ေမြေတာ္ကကၠဴေစတီေတာ္ႀကီးအား
ယေန႔တုိင္ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ခဲ့ၾကေသာ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ပအို၀္းအမ်ဳိးသားမ်ားအားလည္း မ်ားစြာေက်းဇူးတင္မိပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊
အထူးေဒသ(၆)၊ ပအို၀္းအမ်ဳိးသားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဘဘ ဦးေအာင္ခမ္းထီ၏ ဆံုးမစကားကို
ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္အား အမွတ္ရမိပါသည္။
… “ကိုးကြယ္မွဳ ဘာသာတရားအမ်ားစုတို႔သည္ ေၾကာက္ရြ႔ံစိုးရိမ္စိတ္၊ ေမွ်ာ္ကိုးအားထားစိတ္၊
ပညာမပါေသာ စြဲလမ္း ယံုၾကည္စိတ္စသည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို အေျခခံၾကေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာတရားတြင္
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳ ျပဳရာ၌ ယံုၾကည္မွဳ သဒၶါတရားအျပင္
အမွားအမွန္ခြဲျခားမွဳ၊ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္မွဳ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးၿပီး ကိုယ္တိုင္သေဘာေပါက္ ထိုးထြင္းသိျမင္မွဳ
ပညာတို႔ကို အေျခခံထားသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာတရားသည္ ယံုၾကည္မွဳသက္သက္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ဘာသာေရးမဟုတ္ေပ။ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႔က်င့္သံုးကာ တရား၏ဂုဏ္ေတာ္ကို လာလွည့္ရွဳလွည့္ဖိတ္ေခၚၿပီး
လက္ေတြ႔က်င့္သံုးမွဳျဖင့္ ေက်နပ္ လက္ခံမွသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ႏိုင္သည့္ ဘာသာတရားျဖစ္သည္။
ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း မ်က္ကန္းယံုၾကည္မွဳကို အားမေပးေပ။ ဘာသာတရား ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳသည္
လူတို႔၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ယဥ္ေက်းမွဳ လူရည္မြန္ တရားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရားယံုၾကည္
ကိုးကြယ္မွဳ အဆင့္ျမင့္မားေလယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္ျမင့္မားေလျဖစ္ေၾကာင္း” ဆံုးမစကား ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

…ဤသို႔ မိရိုးဖလာဗုဒၶဘာသာမွ ေက်ာ္လြန္၍ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားမ်ားကို
က်င့္ႀကံအားထုတ္ရာ၌လည္း ကကၠဴေမြေတာ္ ဓါတ္ျမတ္ေက်ာ္ေစတီဘုရားသည္ ပ႒ာန္းဆက္အျဖစ္ အေထာက္အကူျပဳလ်က္ရွိေသာ ေနရာေဒသ တစ္ခုအျဖစ္ ထီးထီးမားမား ရပ္တည္လ်က္ ပစၥပၸန္ႏွင့္
သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာ စီးပြားခ်မ္းသာကို အက်ဳိးျပဳလ်က္ရွိေနပါေၾကာင္း ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားသို႔
အလည္တစ္ေခါက္ သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ၾကေစရန္ ကမၻာသစ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား
မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါသည္။

weiwei

About weiwei

weiwei has written 367 post in this Website..

မဂၤလာပါ ....