အပိုင္း(၂)

အိတ္စပိုရွာဆိုတဲ့ အလင္း/အေမွာင္ကို ကင္မလာထဲမွာ ပါတဲ့ ပံုရိပ္ဖမ္း ဆင္ဆာထဲကို လိုအပ္သလို ရေစဖို႔ အဓိကေဆာင္ရြက္ေပးမွာ ကေတာ့ ကင္မလာမွာ ပါတဲ့ ရွက္တာ (shutter) နဲ႔ မွန္ဘီလူးမွာ ပါတဲ့ အပါခ်ာ (aperture) ေပါက္ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။  ပံုရိပ္ဟာ မွန္ဘီလူး ထဲက ၀င္လာၿပီး အပါခ်ာကို ျဖတ္ၿပီး ကင္မလာထဲက ပံုရိပ္ဖမ္းဆင္ဆာ ကိုေရာက္ပါတယ္။

 

 

လန္းစ္အေၾကာင္း

လန္းစ္ေတြကိုေျပာမယ္ဆိုရင္ ကင္မလာ အေသးေလးေတြမွာ ေတာ့ တြဲရက္ပါတဲ့လန္းစ္ တစ္ခုပဲရွိ ၿပီး DSLR ကင္မလာ အၾကီးေတြမွာ ကေတာ့ အလတ္၊ အတုိ၊အရွည္၊ အၾကီး၊ ဆိုၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဴး ရွိပါတယ္။

 

Prime Lens

Kit Lens

Normal Lens

 

Wide Angle Lens

Fisheye Lens

Tele Lens

Micro Lens

 prime, kit, normal, tele, wide, super wide, fish eye, micro စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေသာ လန္းစ္ ေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းရိုက္ရတာလဲ DSLR ကင္မလာ သမားေတြ အတြက္ အေတာ္ၾကီးတဲ့ ဒုကၡပါ။ (DSLR: Digital Single Lens Reflex camera) အဲလိုလန္းစ္ေတြဟာ focal length ေပၚမူတည္ၿပီး ရိုက္ရတဲ့ အမ်ိဳးအစားကြာသြားပါတယ္။

 

ထားပါေလ ကင္မလာအေသးေတြမွာ ေတာ့ လိပ္ေခါင္းလန္းစ္ ေလးတစ္ခု (ထြက္လိုက္/၀င္လိုက္ မို႔လို႔ လိပ္ေခါင္းလန္းစ္ဟုေခၚမည္။) အဲသဟာေလးနဲ႔ အနီးရိုက္ရိုက္၊ အေ၀းရိုက္ရိုက္ အိုေကသည္။

 

 

 

 

ဆက္ပါဦးမယ္..

About ဂႏၶာရီ ၾဆာအုပ္

has written 78 post in this Website..

ဓာတ္ပံုရိုက္သည္။ မေတာက္တေခါက္ ႏွင့္ မသိနားမလည္သူမ်ား ေတြ႕လွ်င္ ဆရာၾကီးလုပ္တတ္သည္.. အၾကြားသန္သည္။ အေျမွာက္ၾကိဳက္သည္။ အေျခာက္ေတာ့ မၾကိဳက္။ ဘီယာ ၃ ခြက္ေလာက္ဆိုလွ်င္ မူးသည့္ အတြက္ အကုန္အက် သက္သာေသာ ေသာက္ေဖာ္ေသာက္ဖက္ ျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံသည္။(အခုနဲနဲတက္သြားပီ)