..မဂၤလာပါ Mandalay Gazette အဖြဲ႕သားမ်ားခင္ဗ်ား… မဂၤလာပါ လို႔သာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္လုိက္ရတယ္ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ Foreigner ႀကီးစကားမပီမသနဲ႔ Min Galar Par လို႔ေျပာသလိုျဖစ္ေနတယ္.. ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း အဲ့လိုႏႈတ္ဆက္တာမွ သိပ္မရွိေတာ့ပဲ.. ထားပါေတာ့ တျခားလို formal ႏႈတ္ဆက္စရာမွ မရွိတာ..

Gazette ကုိ အမတစ္ေယာက္ဖိတ္ေခၚလို႔ေရာက္လာၿပီး အခု လတ္တေလာက ေရးထားတဲ့ Post တစ္ပုဒ္နဲ႔ စဖြင့္ခ်င္ပါတယ္.. ဟို ေရာက္ လုိက္ ဒီ ေရာက္ လိုက္ ေရးထားတာမိုလို႔ နည္းနည္းေတာ့ သည္းခံဖတ္ၾကေပါ႔ေလ.. အျမင္မတူတာ၊ တူတာရွိရင္လို႔ ဝင္ေဆြးေႏြးၾကရင္လည္း အမ်ားႀကီးေက်းဇူးတင္ပါတယ္..

.

.

.

(၁)
.. ကိစၥတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ျပႆနာတစ္ခုခု ျဖစ္လာၿပီဆိုပါေတာ့.. အေၾကာင္းရင္းရွာၾကရင္ ဘယ္လုိရွာၾကလဲ.. အဆင္အေျပတာကေတာ့ အနီးစပ္ဆံုး၊ အလြယ္ဆံုး တစ္ခုခုနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္လုိက္ၾကတာပဲ.. ကိုယ့္စိတ္ထဲက ဘက္လုိက္မႈေလးလဲနည္းနည္းေတာ့ပါတာေပါ႔.. အျပစ္တင္စရာဆို ကိုယ္ေသာက္ျမင္အကပ္ဆံုးလူေၾကာင့္.. ခ်ီက်ဳးစရာဆို ကိုယ္အၾကည္ညိဳဆံုးလူေၾကာင့္ ေပါ႔.. အေျခခံအရေတာ့ အတူတူပါပဲ.. တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုကို Linear (တဆက္တည္း၊ တိုက္ရိုက္) သေဘာနဲ႔ ဆက္စပ္လုိက္တာ.. Multifactorial (အေၾကာင္းတရားစံု၊ ဘက္စံု) သေဘာစဥ္းစားဖို႔က်ေတာ့ ေခါင္းပူတယ္၊ စိတ္ရွဳပ္တယ္ေပါ႔.. အားအားယားယားရွိတဲ့လူေတြပဲ စဥ္းစားႏိုင္တယ္..


ေတာ္ေသးတာက အဲ့လိုအားအားယားယားစဥ္းစားႏိုင္တဲ့ လူေတြေၾကာင့္ပဲ ကိစၥေတြကို ျပည့္ျပည့္စုံစံု ပိုသိလာရတာ ဆိုရမယ္.. ေဆးပညာမွာဆိုရင္ပဲ ဟိုးအရင္က ဒီေရာဂါျဖစ္တာ ဒီေရာဂါပိုး ေၾကာင့္ ဆိုၿပီး Linear စဥ္းစားရာကေန Multifactorial ပံုစံေျပာင္းစဥ္းစားလာတယ္.. ေရာဂါတစ္ခုျဖစ္ဖို႔အတြက္ဆို ေရာဂါပိုးရဲ႕ ျပင္းအား၊ လူရဲ႕ခုခံအား၊ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေန ဘာညာေပါ႔.. ျမန္မာလိုဆိုေတာ့ ကံ၊စိတ္၊ဥတု၊အဟာရ ဆိုၿပီး လံုးခ်လိုက္လဲ ရတာပဲ.. ထားပါေတာ့ ေျပာခ်င္တာက Multifactorial ပံုစံ စဥ္းစားေတာ့ ပိုၿပီး ျပည့္ျပည့္စုံစံု ျမင္လာတာကို ေျပာခ်င္တာပါ..


ခက္တာက အဲလို စဥ္းစားပံုမ်ိဳးကို ကုိယ့္ Profession နဲ႔ ပါတ္သက္လာရင္စဥ္းစားတတ္တယ္.. သူမ်ား Profession အတြက္ဆို မစဥ္းစားတတ္၊ မစဥ္းစားခ်င္ေတာ့ဘူး.. ကိုယ့္ခ်စ္တဲ့လူကို ကာကြယ္ဖို႔ ဆိုစဥ္းစားတတ္တယ္ (ဒါက ဒီလုိေၾကာင့္ပါ၊ ဟိုဟာကိုလည္းထဲ့ စဥ္းစားရေသးတယ္ စသည့္).. ကိုယ္ေသာက္ျမင္ကပ္တဲ့လူကို အျပစ္တင္ဖို႔က်ေတာ့ မစဥ္းစားျဖစ္ေတာ့ဘူး..

(၂)
လက္ေတြ ဥပမာ အေနနဲ႔ က်န္းမားေရးေစာင့္ေရွာက္မႈအပိုင္းကိုသာၾကည့္.. ေဆးရံုေတြမွာ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ညံတယ္၊ လူနာေသဆံုးတယ္ စတာေတြျဖစ္ရင္ အလြယ္ဆံုး အျပစ္တင္ခံရတာ ဆရာဝန္ေတြ။ ဆရာဝန္ေတြ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ေပါ့ေလ.. လြယ္လြယ္ Linear သေဘာ (ဆရာဝန္ညံလို႔ က်န္မာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈညံတယ္ လို႔) စဥ္းစားတာရယ္၊ နဂုိကတည္းက ေသာက္ျမင္ကပ္ေနတာ (ဘက္လိုက္မႈ) ေတြပါတာေပါ့။ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္စဥ္းစားေတာ့က် Multifactorial သေဘာပါလာၿပီ.. အစိုးရပံပိုးမူနည္းတာ၊ လစာ အခ်ိန္ မလံုေလာက္တာ၊ ေဆးပစၥည္းမျပည္စံုတာ၊ လူနာရဲ႕ေရာဂါ အေျခအေနကိုက ဆိုးတာ စသည္စသည္တုိ႔ ပါလာပါတယ္.. ဆရာဝန္ေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ္ ပေရာ္ဖန္ရွင္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပိုနားလည္ႏိုင္တာျဖစ္သလို ကိုယ့္ ပေရာ္ဖန္ရွင္ကို ကိုယ္ကာကြယ္ခ်င္တာလဲ ပါပါတယ္.. ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တဖက္လူက Linear သေဘာနဲ႔ ဒါဟာဒါေၾကာင့္လို႔ စဥ္းစားေနသေရြ႕ေတာ့ ျပႆနာေျပလည္အံုးမယ့္သေဘာမရွိ..


အဲ.. အလို႔မ်ိဳး ကိုယ့္ ပေရာ္ဖန္ရွင္ကို ကိုယ္နားလည္ႏိုင္၊ ကာကြယ္ခ်င္ေပမယ့္ သူမ်ား ပေရာ္ဖန္ရွင္ကိုက်ေတာ့ နားမလည္ခ်င္ေတာဘူး.. ဥပမာ အျမန္လမ္းမွာ ကားေတြ ခဏ ခဏေမွာက္တဲ့ ကိစၥ.. ဘယ္သူ႔ကို အရင္ဆံုး အျပစ္တင္ခ်င္လဲဆိုေတာ့ လမ္းေဆာက္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြ.. ဒင္းတို႔ေတြ အသံုးမက်လို႔ ျဖစ္ရတယ္ေပါ့ေလ.. သူတို႔လည္း နည္းပညာ အခက္အခဲ၊ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သား အခက္အခဲ မ်ားရွိမလား၊ ေမာင္းတဲ့လူေတြ စည္းကမ္းရွိဖို႔ပိုလိုမလား စသည္ျဖင့္ မစဥ္းစားျဖစ္ဘူး.. သူတို႔ အိပ္ကပ္ထဲ ေရာက္သြားလို႔ လမ္းက အသံုးမက်ျဖစ္တာ အဲ့ဒါေၾကာင့္ျဖစ္တာ လို႔ စဥ္းစားတာပိုမ်ားပါတယ္.. (တျခား ပြဲတိုင္းေက်ာ္ေတြျဖစ္တဲ့ MPT၊ EPC၊ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္၊ စတာေတြကို အျပစ္တင္ရင္လည္း ဒီသေဘာပဲရွိတယ္).. ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ကိစၥဆို Multifactorial သေဘာ စဥ္းစားတတ္ၿပီး သူမ်ားကိစၥ ဆို အဲ့လိုမစဥ္းစား မသံုးသပ္တတ္တာကို ယွဥ္ျပထားတာပါ..

(၃)
ေနာက္ ဘာသာေရးကိစၥ.. “ဒီဘာသာဝင္” ေတြေၾကာင့္ အခုျပႆနာေတြ ေပၚလာတာ လို႔ စဥ္းစားတာက Linear သေဘာ.. ဒါကို Multifactorial သေဘာစဥ္းစားရင္ လူမ်ိဳးေရးျပႆနာ၊ ယဥ္ေက်းမႈျပႆနာ၊ နယ္စပ္ျပႆနာ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ လူဝင္မႈဥပေဒ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ၊ စီးပြားေရးျပႆနာ၊ အမုန္းတရား… စတာ စတာေတြ အကုန္ထဲ့ စဥ္းစားပါမွရမယ္.. Linear သေဘာ စဥ္းစားလို႔ ဒီဘာသာဝင္ေတြ ေၾကာင့္ ဒီျပႆနာ ျဖစ္တယ္လို႔ စဥ္းစားရင္ ေျဖရွင္းမယ့္ နည္းလမ္းကလည္း Linear သေဘာပဲထြက္လာပါလိမ္မယ္.. ကေလးႏွစ္ေယာက္ ဥပေဒ တို႔၊ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ တို႔ စတာ ေတြက ဒီသေဘာပါပဲ.. ဒီလူေတြေၾကာင့္ ဒီျပႆနာ ျဖစ္တယ္.. အဲ့ေတာ့ ဒီ ဥပေဒ ထုတ္လိုက္ရင္ အဆင္ေျပ သြားၿပီ လုိ႔စဥ္းစားတာပါ.. မွားတယ္ လို႔ေတာ့ ဆိုလို႔မရပါဘူး.. ဒါေပမယ့္ ျပည့္စံုမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး.. အဲ့ေတာ့ ျပႆနာကို တကယ္ မေျဖရွင္းႏိုင္တာ၊ ျပႆနာပံုေျပာင္းသြားတာ၊ တျခားေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြပါလာတာ ေတြရွိႏိုင္ပါတယ္.. ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာကို ဘက္စံု ေထာင့္စံု Multifactorial အရအေျဖထုတ္မွပဲ ဘာသာေရး ျပႆနာ၊ လူမႈစီးပြားေရးျပႆနာ၊ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာ ကြဲကြဲျပားျပားျမင္ၿပီး ေျဖရွင္းလို႔ရမွာပါ.. ဥပေဒထုတ္မွာဆိုလဲ အဲလို႔ ဘက္စံုေထာင့္စံု ျမင္ၿပီးမွ စဥ္းစားထားတဲ့ ဥပေဒ ဆို ကန္႔ကြက္မဲ့လူ ရွိလွမယ္ မထင္ပါဘူး.. ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြ ေပါင္းၿပီး ေသခ်ာအေျဖရွာၾကည့္ရင္ေတာ့ ရမွာပါ.. တဖက္နဲ႔တဖက္ ထိုင္ဆဲ ေနၾကရင္ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္မယ္မထင္ဘူး..

(၄)
ေနာက္ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း ဒီအတိုင္း Linear သေဘာ စဥ္းစားတာ အက်င့္ပါလာပါတယ္.. ဟိုအရင္ကတည္းက တစ္ခုခု မေကာင္းတာျဖစ္တိုင္း အျပစ္တင္လို႔ ရတာက စစ္အစိုးရမေကာင္းလို႔ ဆိုတာမ်ိဳး.. ဒါလည္းမမွားပါဘူး.. ေခါင္မိုးမလုံေတာ့ တစ္အိမ္လံုးရႊဲတာကိုး.. ေခါင္းမိုးပဲေျပာရမွာပဲ.. ဒါေပမယ့္ အခု အခ်ိန္က်ေတာ့ နည္းနည္းပိုၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံု စဥ္းစားကာမွ ေတာ္ကာက်မယ္.. ဒီအစိုးရကို ၾကည့္မရတာနဲ႔ပဲ တစ္ခုခု အျပစ္တင္စရာရွိတိုင္း ဦးသိန္းစိန္ေၾကာင့္ လက္ရွိအစိုးရေၾကာင့္ လို႔ေျပာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီအစိုးရကို ကိုယ္ေထာက္ခံခ်င္တာနဲ႔ပဲ ေကာင္းတာ တစ္ခုခုျဖစ္လာတိုင္း ဦးသိန္းစိန္ႀကီးေတာ္လို႔ ဆိုၿပီးစဥ္းစားေနရင္ ျပည့္စံုမယ္မထင္ဘူး.. ေလာေလာဆယ္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အေျခအေနျဖစ္တဲ့ Democratization တို႔၊ အဲ့မွာပါဝင္တဲ့ Liberalization အဆင့္ Transition အဆင့္ ေတြေလွ်ာက္ေျပာေနရင္ တံေတြးစင္ ကုန္မစိုးလုိ႔ မေျပာေတာ့ဘူး.. အဓိကဆိုခ်င္တာက အာဏာရွင္လည္းမဟုတ္ ဒီမိုအစိုးရလည္းမမည္ေသးတဲ့ ဖားတပိုင္းငါးတပိုင္း အစိုးရရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို သေဘာေပါက္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အဲ့ဒီ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကို Multifactorial သေဘာစဥ္းစားေပးလို႔ရတတ္ပါတယ္..

 

ဥပမာ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ျမစ္စံုကိစၥ.. ျပည္သူ႔ဆႏၵ ကို လုိက္နာတဲ့ အတြက္ ဒါျပည္သူ႕ဆႏၵကိုအေလးထားတဲ့ ဦးသိန္းစိန္ လုိ႔စဥ္းစားရင္ Linear သေဘာေဆာင္ပါတယ္ (မျပည့္စံုပါဘူး).. ဒါမွမဟုတ္ ဦးသိန္းစိန္ဟာ အရင္ ေဘာင္းဘီဝတ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းသာျဖစ္လို႔ လူေကာင္းျဖစ္စရာမရွိဘူး၊ အမွတ္ယူခ်င္တာ သက္သက္ လုပ္တာလို႔ မေကာင္းျမင္ေနရင္လည္းမဟုတ္ေသးဘူး.. Multifactorial အေနနဲ႔ စဥ္းစားၾကည့္ခ်င္ရင္ေတာ့ သူ႕အေနနဲ႔ ရထားတဲ့ အကန္႔အသတ္လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဖိအား၊ ျပည္သူရဲ႕ဖိအား၊ ႏိုင္ငံတကာက ေပးမယ့္ အမွတ္ စသည္တို႔ ၾကားက အေျခအေနအေကာင္းဆံုး တစ္ခုကိုေရြးလုိက္တာပဲ.. အျပစ္ျမင္ဖို႔၊ ခ်စ္ခင္ဖို႔ စတာေတြထက္ သူ႔အေနနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အတိုင္းအတာတစ္ခုရွိတယ္၊ ဒီကိစၥမွာ ေပါက္ေဖာ္မ်က္ႏွက္ထက္ ျပည္သူ႕မ်က္ႏွာ လိုခ်င္တာပိုတယ္ စသည္ျဖင့္မွန္းလုိ႔ေတာ့ရတယ္.. ဒါေပမယ့္ လြတ္ေတာ္ထဲက ၂၅% ေလွ်ာ့ဖို႔တို႔ အေျခခံဥပေဒျပင္ဖို႔ စတာေတြက်ေတာ့ ေဝ့ဝိုက္ေနတာေတြ႔ရတယ္.. ျပည္သူမ်က္ႏွာထက္ ပိုဂရုစိုက္မယ့္လူ ရွိေသးတယ္လို႔ပဲ မွတ္ယူရတာပဲ.. ဒါလည္း Transition ကာလအစိုးရရဲ႕ သေဘာတရားျဖစ္တာေတာ့ သေဘာေပါက္ရမွာပဲ.

 

ေနာက္ထပ္ဥပမာေပးရရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြမွာ Multi factors ထည့္စဥ္းစားေလ့ရွိတာေတြရတယ္(လူ႔အခြင့္အေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ဒီမိုတန္ဖိုး၊ ေရရွည္အက်ိဳးအျပစ္ စသည့္).. လက္ပန္းေတာင္းကိစၥ၊ ဘဂၤလီကိစၥ စသည္ျဖင့္ေပါ့.. ဒါကိုသေဘာမေပါက္သူေတြအတြက္ေတာ့ ငါတို႔ဖက္မလိုက္ဘူး၊ သူမ်ားဖက္လိုက္တယ္ မြတ္ေဒါင္း ဘာညာ ေပါက္ကြဲၾကေရာ.. ကိုယ္လိုခ်င္တာကို “ေရာ့..အင့္” လို႔ ေပးႏိုင္မွ သေဘာက်ၿပီး တျခားဟာေတြလာမေျပာနဲ႔ ဆိုတဲ့သေဘာ.. ဒီမိုကေရစီမွာ အမ်ားဆႏၵအေရးႀကီးေပမယ့္ လက္ခုပ္သံေနာက္လိုက္မယ့္၊ ေပၚပင္ အမ်ားႀကိဳက္ေနာက္လိုက္မယ့္ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ျဖစ္သင့့္ျဖစ္ထိုက္ရာလမ္းေၾကာင္းေပၚတင္မယ့္လူ ခြဲျခားအကဲျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ လိုလိမ့္မယ္..


အဲလိုခြဲျခားအကဲျဖတ္ႏိုင္သူေတြက်ေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ေဒၚစုကို ေထာက္ခံၾကဆဲပဲျဖစ္ပါတယ္.. ေတာ္ေသးတယ္ေျပာရမယ္.. ဒါေပမယ့္ ခက္ေနတာက အဲ့ဒီေထာက္ခံသူေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပါတ္သတ္လို႔ Multifactorial သေဘာ စဥ္းစားေလ့မရွိပဲ Linear သေဘာပဲအားသန္ေနတာေတြရတယ္.. ျပည္သူက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေထာက္ခံအားေပး >> ေဒၚစုက (သမၼတျဖစ္ၿပီး) တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ >> တိုင္ျပည္ကေကာင္းသြား… ဒီလိုသေဘာရွိၾကပါတယ္.. ထံုးစံအတိုင္း မွားေတာ့မမွားေပမယ့္ မျပည္႔စံုဘူးျဖစ္ေနပါတယ္.. တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔က Multi factors လိုၿပီး ေဒၚစုဟာ အေရးႀကီး factor တစ္ခုအေနနဲ႔ပါတာပါ.. တျခား factors ေတြ အေနနဲ႔ (စကားလံုး ႀကီးႀကီးေတြသံုးရရင္) အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစေရး (စစ္တပ္နဲ႔ peace ျဖစ္ဖို႔)၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး (ဖက္ဒရယ္မူ ဘာညာေပါ့)၊ စီးပြားေရးဖြံၿဖိဳးမႈ (ျပည္တြင္းက ခရိုနီေကာ ျပည္ပက ဂုတ္ေသြးစုပ္ေတြေရာကို ပညာသားပါပါေနရာခ်ဖို႔)၊ ပညာေရး ၊ ျပည္သူေတြ ရင့္က်က္မႈ…….. စတာ ေတြ ဆိုပါေတာ့ (အဟြတ္..ဟြတ္..စကားလံုးေတြကလဲ နင္ တာ)..အဲ့တာေတြလည္းအေရးႀကီးတာပဲ.. အဲ့ေတာ့ ကိုယ္ေတြလို သာမန္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔က် အဲ့ဒါေတြျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လုပ္လို႔ လဲမရေတာ့ မေႏွာက္ယွက္မိရင္ကို မဆိုးလွဘူးယူဆရမွာပဲ.. ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ႏိုင္ငံေရးသမားအားေပးတာလည္း အားေပးရမွာပဲ.. ေမစု ဆိုလဲ ေမစု၊ ဘစိန္ ဆိုလဲ ဘစိန္၊ ေလးေလးမန္း ဆိုလဲ ေလးေလးမန္း ေပါ႔.. ဒါေပမယ့္ တျခား Multi factors ေလးေတြရွိတာလဲ မေမ့နဲ႔ေပါေလ..

(၅)
ၿခံေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ့္ ေခါင္းေပၚ(ကိုယ့္လူ ေခါင္းေပၚ) အျပစ္ေရာက္စရာရွိရင္ တျခားအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ေပၚလာၿပီး သူမ်ားပၚတင္စရာရွိရင္ေတာ့ ေခါင္းေပၚတည့္တည့္ အပ္က်မတ္က် တင္တတ္တဲ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေျပာခ်င္တာ အဓိကပါ (ႀကိဳကာထားလိုက္ၿပီ ).. ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္လိုမ်ိဳး ကိုယ္နားတဝိုက္မွာ Information ေတြ၊ Opinion ေတြ၊ Like or Dislike စဥ္းစားစရာေတြ မ်ားလွတဲ့ အခ်ိန္မွာ Linear စဥ္းစားတာထက္ Multifactorial သေဘာ စဥ္းစားတာ ပိုအက်ိဳးရွိမလားဆိုၿပီး မွ်ေဝတယ္ဆိုပါဆို႔..

– က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္းအား နည္းတာကို ေဆြးေႏြးတာမွာ ဆရာဝန္ေတြကို အျပစ္တင္တာထက္ တျခားဘာအခ်က္ေတြရွိေသးလဲ
– တျခားအစိုးရဌာန ဝန္ထမ္း ေတြအပၚ အျပစ္မတင္ခင္လည္း သူတို႔ဆီဘာအခက္အခဲရွိေသးလဲ..
– အမ်ိဳးေစာင့္ ၾကမယ္ဆိုလည္း ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ဘာသာေရးအပိုင္း နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပိုင္း၊ ဥပေဒပိုင္း ကို ကြဲကြဲျပားျပားၾကည့္မလား..
– ႏိုင္ငံေရးမွာလဲ ေဒၚစု အဂၤလိပ္စာ မႊတ္ေနေအာင္ေျပာတတ္ထာ.. ဘစိန္ႀကီး ရိုးထာ၊ မြန္းငွားေရာင္းစားမွာ စတာတို႔ အလြန္ ကိုယ္ႏိုင္ငံ ဒီမို ကိုယ္ဝန္သည္ ဘယ္လိုေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေမြးလာမလဲ စဥ္းစားၾကည့္မလား..


အဲလိုေပါ႔.. စဥ္းစားၾကည့္လို႔ရတာေတြ..


ဒါေပမယ့္ မရဝူးဗ်ာာ.. က်ဳပ္တို႔က


– ဆရာဝန္ေတြကို ကိုဖဲ့ခ်င္ေနတာ
– ဘယ္သူ၊ဘယ္ဝန္ထမ္း အသံုးမက်တာေတြ႕ေတြ႕ ဆဲလိုက္ရမွ ေက်နပ္မွာ
– မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒလဲ ေဆြးေႏြးဖို႔မလိုဘူး.. မေထာက္ခံတဲ့လူ မြတ္ဘာညာ။ ေထာက္ခံတဲ့လူေတြ အစြန္းေရာက္ တေဇာက္ကန္း ဘာသာေရးတကယ္နားမလည္တဲ့ ပိန္းတိန္းတိန္းေတြ ဘာညာ ေျပာလုိက္ရမွ ပါးစပ္အရသာရွိတာ
– ႏိုင္ငံေရးလဲ ဘာမွ ရွဳပ္ရွဳပ္ယွက္ယွက္ေတြမေျပာနဲ႔.. တို႔က ေမစု မွ ေမစု (or) ဘစိန္ မွ ဘစိန္.. တိုင္းျပည္ႀကီး ပီဇာ ျဖစ္ကာမွျဖစ္ တို႔ေခါင္းေဆာင္နဲ႔တို႔ တသားတည္းပဲ ဘာမွလာ မေဝဖန္နဲ႔ ..


လို႔ ဆိုလည္း…. မတတ္ႏိုင္ဘူးပေလ.. ဘုရားအဆူဆူ ဆံုးမတာေတာင္ မရလုိ႔ ကိုယ္ကိုတိုင္ အခုငုတ္တုတ္ႀကီး အေရမရအဖတ္မရစာေတြ ေလွ်ာက္ေရးေနေသးတာပဲ..

 

Zaw Thant..

 

About Zaw Thant

Zaw Thant has written 9 post in this Website..