ဘာရယ္မဟုတ္ … လက္က်န္ မ်ားကို က်န္ျဖတ္ ျဖတ္ျခင္း သက္သက္သာ…

 

IMG_0713

၁ . နဂါးပ်ံ

 

Macro ေတြ ရိုက္ျဖစ္လို႕ ေျပာရရင္ ..ပုဇင္းရင္ကြဲ ေတြကိုလည္း အင္မတိ အင္မတန္ စိတ္၀င္စား သဗ်…

ဒင္းတို႕ေလးေတြက ေလ်ာက္ ပ်ံေနရင္သာ မျငိမ္မေန ရွိရမယ္ .. နားပေဟ့ .. ဆိုရင္ေတာ့ …အလြန္ ျငိမ္ျငိမ္သက္သက္ ရွိတာကလား…

အနားတိုးဖို႕လည္း အႏၱရာယ္ မရွိတဲ့ အေကာင္္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း စိတ္၀င္စားတာေပါ့ဗ်ာ…

ဟိုအူးေလးေတြလို ေျမြစိမ္းျမီးေျခာက္ေတာ့ ေခါင္းခ်ည္း ကြက္ပီး ဖိုးကပ္စ္ျပတ္ေအာင္ မရိုက္ရဲပါဖူး ….

(ေက်ာ္ ့ နာမည္လည္း အားလံုး အသိသားနဲ႕…ဟိ..)

 

 

IMG_0665

၂ . some strings stretched

 

 

ပင့္ကူ ကေတာ့ တဘာသာ ဗ်…. ဒင္းက ်ျပန္ေတာ့ …သူ႕ခ်ည္း သက္သက္ မဟုတ္ ..သူ႕ အိမ္ ကိုယ္တိုင္ကပါ subject ေကာင္း တခု ျဖစ္ျပန္ေတာ့တာကိုး..။

ပင့္ကူနဲ႕ ပင့္ကူ အိမ္ ကို ရိုက္ရင္ ေက်ာဖက္ကေရာ ..၀မ္းဖက္ကပါ (dorsal & ventral) စမ္းၾကည့္ဖို႕ လိုတယ္လို႕ ၾဆာ့ ၾဆာမ်ားက ၾသ၀ါဒေခၽြတာ မွတ္ဖူးသဗ်….။

စမ္းလည္း စမ္းျဖစ္ပါရဲ႕ ..(အေကာင္ သိပ္မထြားရင္)  .. မစမ္းျဖစ္တဲ့အခ်က္ကေတာ့ …ေဆာင္းတြင္းမနက္ေစာေစာ မယ္… ေရစက္ကေလးေတြသီးေနတဲ့

ပင့္ကူအိမ္ကို ရိုက္ဖို႕ပါပဲ …(ည-အအိပ္နည္းတာရဲ႕ ဆင္ေျခပါ..)

မည္သို႕ပင္ ဆိုေစကာမူ ပင့္ကူ macro မွာေတာ့ .. သတိျပဳစရာအခ်က္က F number ပါခည… သိပ္ျပီး က်ယ္လြန္းတဲ့ F-number နဲ႕ ရိုက္မိတဲ့အခါ

ပင့္ကူက focus ျပတ္ေပမယ့္ ပင့္ကူအိမ္ အမွ်င္တန္း တခ်ိဳ႕ blur out ျဖစ္ျပီးေပ်ာက္ရွ သြားတတ္လို႕ပါပဲ….။

အဲ…. တဖက္မွာလည္း .. အေပါက္က်ယ္တဲ့အခါ … background blur က ပိုမို ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ ရွွိျပီး bokeh ေခၚတဲ့ အ၀ိုင္းလိုက္ အလင္းေျပာက္ ၀ါးတားတား ေနာက္ခံ

အားေကာင္း ေစျပန္ပါတယ္….. ခ်ိန္ေပါ့ဗ်ာ …..

အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ေက်ာ္ ကေတာ့ ပင့္ကူေတြ႕ပေဟ့ ဆိုရင္ …ေက်ာဖက္ <and> ၀မ္းဖက္ အေပါက္က်ယ္<and> အေပါက္က်ဥ္း ၄မ်ိဳးေလာက္ စမ္းမိေၾကာင္းရယ္ပါ..

 

 

 

 

IMG_0661

၃ . သတိ အဆိပ္ရွိသည္

 

ဒီ သတၱ၀ါေတြထဲမယ္ … ပ်ား ကေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ သိပ္ စြဲေဆာင္မႈ မရွိဘူးရယ္…

(ပန္း နဲ႕ မတြဲမိ ေသးသမွ် ေျပာပါတယ္)

ရိုက္တာ ကေတာ့ ရွင္းပါတယ္ဗ်ာ … ေခါင္းမွာပါတဲ့ မ်က္စိ (compound eyes) နဲ႕ ဖင္ဘက္က ဆူးခၽြန္ ၂ခုစလံုး အမိအရယူခ်င္ရင္ေတာ့

F-Number ခပ္မ်ားမ်ား သံုး (အေပါက္ က်ဥ္းျပီး ရိုက္ေပါ့)

Shutter speed က်မွာ ျဖစ္လို႕ Flash သံုးဖို႕ လိုလား ေမးရင္ေတာ့ သတိၱိရွိ လုပ္ေပါ့ဗ်ာ …. (က်ေနာ္ေတာ့ လုပ္ဖူး)

ဟုတ္ရယ္ေလ… က်န္တဲ့အေကာင္က လြန္ေရာကၽြံေရာ ပ်ံေျပးရံု …ဒင္းတို႕က(တခ်ိဳ႕) originally bad tempered… u know?

 

 

ဒီေအာက္က ၃ပံုကေတာ့ တေကာင္တည္း ပါပဲ …တပံုမွ မပစ္ရက္တဲ့အေၾကာင္း နည္းနည္း ဆက္ အာေခ်ာင္ပါရဇီ

IMG_1096

၄. ေျမာင္းတူးေျမပံု

 

Macro photography ရဲ႕ စိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းတဲ့အခ်က္ထဲမွာ ဒါလည္း တခု ပါတယ္ဗ်… တျခားမဟုတ္ဖူး …သည္လိပ္ျပာရဲ႕ အေနာက္ဖက္ နီက်င္က်င္ က..တကယ္ဆို

အလုပ္သမားေတြ ေျမာင္းတူးျပီး ပံုထားတဲ့ ေျမနီေတြဗ်…လံုး၀ blur out ျဖစ္သြားတာ ကိုက အိေနေအာင္ လိုက္ဖက္မႈရွိတဲ့ background color ကိုေပးပါတယ္…

ဒါမ်ား ေ၀းေ၀းကေန Zoom ဆြဲရိုက္ …ဖိုတိုေရွာ့ထဲေရာက္မွ ဓားသိုင္းက ျပီး BG ကို Blur လုပ္ပလိုက္ေပါ့ …ေျပာရင္ ရႏိုင္ပါတယ္… taste ေတာ့မတူဘူးေပါ့…

ဒါက tele သေဘာတရားေတြ ပါ၀င္ေနတာမို႕ … ေတာ္ေသးျပီ(အဲ့သည့္အေၾကာင္း ကေမွာ္ ေရးဖူးပါသည္… စိတ္၀င္စားရင္ ျပန္ရွာၾကပါကုန္…)

focal plane အေၾကာင္း နားလည္ဖို႕ က ဒီေနရာမွာ စကားေျပာပါတယ္… (ပန္းပြင့္ရဲ႕ အံုက အျဖဴေရာင္ အမွ်င္ေတြ blur ေနေပမယ့္) ပြင့္လႊာေတြနဲ႕ လိပ္ျပာ …

focus ျပတ္ေနတာၾကည့္ရင္ .. ေက်ာ္ အင္မထုထားဘူးဆိုတာ ျမင္သာပါလိမ့္မယ္…

Focal plane ဆိုလို႕ပါ…. စမ္းၾကည့္ဖို႕ အလြယ္ဆံုးနည္းက macro lens တလံုး ၀ယ္…အလင္းေရာင္ေကာင္းေကာင္းမယ္.. သတင္းစာ တေစာင္ ယူျပီး

သတင္းစာရဲ႕ (normal font size) ေလာက္ရွိတဲ့ စာပိုဒ္ တပုိဒ္မယ္… မိမိႏွစ္သက္ရာ စာေၾကာင္းကိုသာ focus ျဖတ္ပီး က်န္ စာေၾကာင္းေတြ ၀ါးေအာင္ စမ္း

ရိုက္ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါသည္။ (ပါ၀ါတိုးတာ ..မႈန္တာ ကန္းတာ ..တာ၀န္မယူပါ)

(တခါက ခူယား တေကာင္ကို အဲ့နည္းနဲ႕ ရိုက္တင္ဖူးပါေသးသည္။ စကားခ်ပ္)

 

 

IMG_1097

၅. စည္းကမ္းရွိပါ

 

ဒါ့ပံုတို႔ရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုးေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း တခုအရ ပါ… ဟုတ္ကဲ့ Rule of Thirds လို႕ေခၚပါတယ္… အလ်ားလိုက္ မရိုက္ဘဲ ေဒါင္လိုက္ရိုက္တာကလည္း …

secondary subject ျဖစ္တဲ့ ..ပန္းပြင့္ရဲ႕ ပင္စည္ ျဖစ္တည္မႈကို အသားေပးခ်င္လို႕ပါ……။

အဲ့လို ရိုက္ရင္း နဲ႕ ေအာက္ကပံုကို ဆက္ရိုက္ျဖစ္ပါတယ္… ဘာေၾကာင့္တုန္း ဆိုေတာ့ … ဒီပံုမွာ ျမင္ရတဲ့ အ၀ါေရာင္ background ေၾကာင့္ပါ…။

 

 

IMG_1104

၆. တပြင့္ ဆို တပြင့္ ..(တပြင့္ပီးမွ တပြင့္..)

 

ဟုတ္တယ္… တကယ္က လမ္းေဘးနားက(ျခံထဲက) အေလ့က်ေပါက္တဲ့ ပန္းခင္း ေလးထဲမွာဗ်…အေပၚပံုက အ၀ါ ဆိုတာ ေနာက္ကပန္းပြင့္ တပြင့္ ၀ါးထြက္သြားတာ..

ဆိုေတာ့.. အေတြးတခုရတယ္..ေရွ႕တဆင့္တက္ဖို႕ ေနာက္ နည္းနည္း ထပ္ဆုတ္လိုက္သည္ေပါ့ ….

ေရွ႕မွာလည္း ပန္းပြင့္တခ်ိဳ႕ရွိမယ္.. ေနာက္မွာလည္း ရွိမယ္… အလယ္ေခါင္မွာက က်ေနာ္ျပခ်င္တဲ့ main subject …

အဲ… သည္လိုနဲ႕ သူနားေနတဲ့ အပြင့္ ရယ္ ေရွ႕ေနာက္ ၂ပြင့္ရယ္ ကို ဖရိမ္ခ် ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္…

အဲ့သည္မွာ တခု စိုးရိမ္ဖို႕ရွိတာက ပံုကို အတည့္ရိုက္လိုက္ရင္ (ဒါမွမဟုတ္ ေဒါင္လိုက္ရိုက္လုိက္ရင္) ရိုးတံ ေငါေငါ ၃ေခ်ာင္း က က်ေနာ့ပံုကို ၃ျခမ္း ျခမ္းပါလိမ့္မယ္…

သည္ေတာ့ diagonal ဆြဲဖို႕ စဥ္းစားမိတယ္ေပါ့ ….ညာဖက္ယိုုင္ေနတဲ့ diagonal အစား ဘာလို႕ ဘယ္ဘက္မယိုင္တာလဲ ေမးရင္

ေျဖစရာ ရွိတာကေတာ့ … ညေနခင္း ေနေရာင္ေၾကာင့္ ..က်ေနာ္ fog ရေနပါတယ္ခည..(၃ပံုလံုးမွာ)  ဆိုေတာ့ ဟိုဘက္ကိုယိုင္ရိုက္ရင္

ရသပ်က္ဖို႕ရွိပါတယ္..။ အဲ့သည္လိုနဲ႕ပဲ … ဒီလို ရိုက္ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ…

 

 

တကယ္ေတာ့ ..မက္ခရို ရိုက္ရတာ အင္မတန္ စိတ္ခ်မ္းသာ ဖို႕ေကာင္းတယ္ဗ်..

လိုေကးရွႈင္း လိုက္တင္ ..ေမာ္ဒယ္ဖိုး…ပစၥည္းပစၥယ အင္မတန္ ၀န္က်ဥ္းတာကလား ..

ေနာက္ပီး ျပန္တို႕ ရတာ လည္း အင္မတန္ သက္သာရဲ႕ … က်ေနာ္ မက္ခရို တပံု တို႕ ..အလြန္ဆံုးၾကာ ၁၀မိနစ္ေပါ့…

အေသအခ်ာ ခ်ိန္ရိုက္ထားတဲ့ လူပံု ဆို အနည္းေလး ၄-၅ နာရီ ၾကာတတ္တာကိုး..(ေဟာ့တီ ေရွာ့တီ ေလးေတြ ၂ကုန္း ၁ေကာ့ ေလးေတြဆို သာဆိုးေသး)

အဲ့အေၾကာင္းေတြ ၾကံဳမွ သံခေမာက္ေဆာင္းပီး ေျပာပါ့မယ္ဗ်ာ…

ခုေတာ့ ႏွပ္ေတာ့မယ္ဗ်

 

တရက္ေပ်ာ္ခ်င္ အရက္ေသာက္…

တလေပ်ာ္ခ်င္ မိန္းမယူ …

တသက္လံုး ေပ်ာ္ခ်င္ရင္ သစ္ပင္စိုက္ … ဆိုလား …

ဘယ္လိုပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါဗ်ာ …. အဲ့အေပ်ာ္ေတြ မေသမခ်င္း မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေနဖို႕ကေတာ့ …ကိုယ့္ဘက္က ေသခ်ာေနဖို႕ေတာ့ လိုပါတယ္ခည…

အိုဘယ့္ Macro Photography…

 

 

P.S.

 

ဒါ ေနာက္ series အတြက္အျမည္းပါ….

IMG_0932

၇- အျမည္း

 

ေတာ္ေသးဘီ

ခင္တဲ့

ဂီ

 

 

 

 

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011