ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားကို လွဴဒါန္းလိုစိတ္ပိုရွိသည္ဟု မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေျပာဖူးသည္။
အင္မတန္ေကာင္းမြန္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ စိတ္ကိုလည္း ေလးစားမိပါသည္။ သို႕မွသာ သာသနာ၀န္အတြက္အားသြန္ခြန္စိုက္ထမ္းရြက္ေနရွာမည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ပစၥည္းေလးပါးျပည့္စံုမည္မဟုတ္ပါလား။

ထိုအခ်က္ကိုအေလးအနက္မွန္ကန္ေၾကာင္း ျပရန္အတြက္ ဒါနရွင္မ်ား ၀ိုင္းေနသည့္ သာသာနာျပဳေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမ်ား၊ ဘုန္းတန္ခိုးထင္ရွားသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား လွဴ ရန္မလိုဟု ႏွလံုးသြင္းရန္မဟုတ္။

တရား၏ဂုဏ္ေတာ္သည္ ေဆာက္တည္သူတို႔အား ပူေဇာ္အထူးခံထိုက္သည့္အျဖစ္သို႔ ပို႕ေဆာင္ေပးႏိုင္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားေလာက္ လာဘ္သပ္ပကာရသည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာကသံုးပါးတြင္မရွိ။
သူမတူေသာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဂုဏ္ တို႔ေၾကာင့္ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔၏ ျမတ္ေသာအလွဴ ပူေဇာ္ထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ျခင္းတည္းဟူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ “ အရဟံ ” မည္ေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား ဟုဆိုရပါသည္မဟုတ္ေလာ။

ရဟႏၱာတစ္ပါးႏွင့္ သာမာန္ရဟန္းတစ္ပါးကို သဒၶါသည့္ပုဂၢိဳလ္ေရြးပါဟုဆိုလွ်င္ ရဟႏၱာကိုေရြးခ်ယ္သကဲ့သို႔တည္း။ ဥပေဒသအားျဖင့္ မိမိတတ္အားသေလာက္ခ်ိဳ႕တဲ့သည့္ေနရာမ်ားကိုလည္း ခ်ီးေျမွာက္သည့္အေနျဖင့္လွဴပါ၊ အရဟံဂုဏ္ေတာ္သတၱိအားျဖင့္ ျဖိဳးေမာက္လွ်ံေအာင္လာဘ္လာဘရသည့္ေနရာမ်ားကိုလည္း ဓမၼပူဇာပြဲတြင္ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ ပါ၀င္ႏြဲရေလေအာင္ တတ္ႏိုင္သမွ်လွဴပါဟုလည္း တိုက္တြန္းလိုပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို မွ်တစြာဆင္ျခင္သည့္စိတ္ကိုသာလွ်င္ မစၧိ်မ မဋိပဒါ ဟုေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ ပညာႏွင့္ယွဥ္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ထိုက္သင့္သည့္ အသိဥာဏ္ရင့္က်က္မႈကို ရပါလိမ့္မည္။ သူတို႕လွဴ ခ်င္တဲ့ေနရာလွဴ တာပါပဲ၊ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ပါဘူး ဆိုသည့္စိတ္သည္ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္မဟုတ္၊ ပညာေ၀းသည့္ လ်စ္လ်ဴရႈစိတ္ပင္ျဖစ္သည္။

ကေလးသူငယ္မ်ားကိုလည္း ျဖဴစင္သည့္အေနျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းၾကေလ့ရွိသည္။ အျပစ္ကင္းသေယာင္ အားက်စကားလည္းဆိုၾကသည္။ ထိုအျမင္သည္ စင္စစ္ မွန္ကန္ပါ၏ေလာ၊ ထိုကေလးသူငယ္တို႔၏ ဘ၀ကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္သည့္ လူၾကီးမ်ားက အားက်သည့္အျဖစ္သည္ သင့္ေလ်ာ္ပါ၏ေလာ။ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ ဗိုက္ဆာသည့္အခ်ိန္ ငိုလိမ့္မည္။ သူတစ္ပါး၏မုန္႕ကိုလည္း လုစားခ်င္စားလိမ့္မည္။ ဒါမွ မဟုတ္ အခ်ိန္မေတာ္ တက်ီက်ီျဖင့္ မိဘအားလည္းႏွိက္စက္ခြင့္ရေနဦးမည္။ ထို႔ျပင္ မိမိ၏ တကိုယ္ရည္တကာယ တာ၀န္ကို လံုးလံုးမယူပဲ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလိုသာ အာရံုတစ္ခုတည္းျဖင့္ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနတတ္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ကေလးဘ၀သည္ အားက်စရာမေကာင္းလွ။ စိတ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းလည္းမရွိ၊

အလိုေလာဘကလည္းၾကီးလွသည္၊ ေဒါသကိုလည္း မခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ၾက။ အလိုဆႏၵေနာက္ကိုလိုက္ရန္သာ အျမဲစဥ္းစားစိတ္ကူးေနတတ္သည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာကေလးဘ၀ကို လူၾကီးမ်ားက ျပန္လည္တမ္းသည္ ဆိုျခင္းမွာ ထိုကေလးကဲ့သို႔ ေနခ်င္ေသာေၾကာင့္မဟုတ္တန္ရာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္သမွ် အျပစ္မယူပဲခြင့္လႊတ္ျခင္းခံေနရသည့္အခြင့္အေရးကို အေခ်ာင္ အားက်၍သာျဖစ္တန္ရာသည္။

လူၾကီးမ်ားက ခြင့္လႊတ္ျပီး မျငဴမစူေစာင့္ေရွာက္ၾကျခင္းမွာ မသိနားမလည္ေသးေသာ ကေလးငယ္မ်ားပါတကားဟု ဂရုဏာရွိေသာေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။ ထိုက္သင့္သည့္အသိဥာဏ္ရွိလာေသာတစ္ေန႔တြင္ ကေလးတစ္ေယာက္၏ အခြင့္အေရးဆိုသည္မွာ ျပန္တမ္းတထိုက္သည့္ ျဖဴစင္မႈတစ္ခုမဟုတ္ေတာ့ေပ။
ထို႕ေၾကာင့္ကေလးငယ္မ်ားသည္ လူၾကီးမ်ားထက္ျဖဴစင္သည္ဟု အယူအဆလြဲေနျခင္းသည္လည္း တဘက္စြန္းေရာက္သျဖင့္ မစၧိ်မ မဋိပဒါ မဟုတ္ႏိုင္။ ထိုအယူအစြဲသည္ ပညာႏွင့္မယွဥ္ပဲ တဘက္သတ္ ဘက္လိုက္ျခင္းသာျဖစ္သျဖင့္ မွန္ကန္သည္ဟုမဆိုသာ။ ကေလးငယ္မ်ားသည္ စစ္စင္အားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းနည္းၾကသျဖင့္အေတြ႕အၾကံရွိသည့္လူၾကီးမ်ားက ကရုဏာအားျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ရေလသည္ဟု ၾကံစည္မွ မွန္ကန္သည့္ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ျဖစ္လိမ့္မည္။ သို႔မွသာ ငယ္သူကိုသနားျပီးၾကီးသူကိုရိုေသသည့္ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ ေပၚႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

ကိုယ့္အိမ္ကဘုရား၊ အားနာစရာ၊ ဘုရားဖူးသြားတာအပိုပဲ ဟုတစ္ခ်ိဳ႕က ထင္တတ္ၾကသည္။ အျပင္ဘုရားဖူးသြားမည့္အတူတူ အိမ္ကဘုရားကိုဆြမ္း၊ ပန္းေရခ်မ္းကပ္လွဴ ပီး ႏွလံုးသြင္းလည္း ရတာပါပဲ ဟု ယူဆကာ ဘုရားဖူးထြက္သူမ်ားအား အထင္ေသးတတ္ၾကသည္။ ကိုယ့္ေလာက္မွ စိတ္မထားတတ္ေလျခင္းဟု အျမင္လြဲၾကသည္။ ထိုကဲ့သို ယူဆျခင္းကလည္း အလယ္အလတ္မက်ျပန္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အလယ္အလတ္ဆိုသည္မွာ မွ်တစြာ ႏွလံုးသြင္းမႈ မဟုတ္ေလာ။ အိမ္ကဘုရားပုထိုး ရွိခိုးတတ္လွ်င္လည္း ေကာင္းပါသည္။ အျပင္အပသို႔ ဘုရားဖူးသြားလွ်င္လည္း ပိုေကာင္းေသာအက်ိဳးမ်ားကိုရႏိုင္ပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ အေပ်ာ္အားျဖင့္ ခရီးထြက္ျခင္းကိုမဆိုလိုပါ။ ဘုရားဖူးထြက္ရန္ဆံုးျဖတ္လုိက္သည့္အခ်ိန္မွစျပီး ဗုဒၶႏုသတိ ပြားခြင့္ရေနျခင္း၊ လွဴဒါန္းပူေဇာ္စရာမ်ားအား သဒၶါတက္ၾကြစြာ စီစဥ္ခြင့္ရေနျခင္း၊ ခရီးသြားဗဟုသုတရေစျခင္း၊ မိတ္သစ္ေဆြသစ္တိုးပြားျခင္း၊ တကူးတကန္လာေရာက္ဦးခုိက္ရသျဖင့္ (တန္ေအာင္) က်က်နနပူေဇာ္ရန္လံု႕လထုတ္ျခင္းစသည့္အက်ိဳးမ်ားကလည္း မနည္းလွေပ။ ထို႕ေၾကာင့္အိမ္ကဘုရားဆြမ္းကပ္လွ်င္လည္းေကာင္းသည္။ ရပ္ေ၀းဘုရားကိုလည္း သြားေရာက္ဖူးေျမွာ္ႏိုင္လွ်င္ ေကာင္းသည္ဟု ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္သာ မစၧိ်မ မဋိပဒါ ျဖစ္ပါသည္။ တတ္ႏိုင္လို႔ရပ္ေ၀းဘုရားဖူးသြားတာ သြားပါေစ၊ ငါကေတာ့ကိုယ့္အိမ္ကေနပဲ ရွိခိုးမယ္ဟု စိတ္ထားျခင္းသည္ ပညာယွဥ္ေသာ အေတြးမဟုတ္၊ အေျခအေနေပၚတြင္ ေရာင့္ရဲႏိုင္သည့္စိတ္တစ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္။

နတ္ျပည္ေရာက္ရန္ ဒါနလုပ္ျခင္း၊ သီလေစာင့္တည္ျခင္း ဆိုသည့္အမႈကို ျပဳတတ္ၾကေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ သုဂတိဘံုသို႔ေရာက္ရေတာ့မည္ဟု ယူဆၾကသည္။ တတ္ႏိုင္သူမ်ားက ခိုင္သထက္ခိုင္ေစရန္မ်ားမ်ားၾကီးလုပ္ၾကသည္။ မတတ္ႏိုင္သူမ်ားကလည္း ေညာင့္ေစ့ဥပမာအားျဖင့္ ဇြတ္ႏွစ္ကာ လုပ္ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္စိတ္ရင့္က်က္သင့္သေလာက္မရင့္က်က္ၾက၊ တကယ္ေတာ့ ပူပင္ေစတတ္၊ ေလာင္ျမိႈက္တတ္ေသာ ေလာဘ ကိေလသာကို အေလာဘစိတ္ျဖင့္ႏိွပ္ကြပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအေလာဘစိတ္သည္ ငါပစၥည္း၊ ငါ့ဥစၥာဟူသည့္ ငါစြဲကို ပြန္းေအာင္၊ ပါးေအာင္တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္းရွိေလသည္။ ထိုစိတ္ကေလး၏အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ သူႏွင့္ထိုက္တန္သည့္ ကံတရား၏ခ်ီးေျမွာက္မႈကို ရရွိေပးသည္ဟု ႏွလံုးသြင္းမွ မွန္ကန္ေပလိမ့္မည္။

နတ္ျပည္သို႔ပို႔ေပးျခင္းသည္ ညေနစာအငတ္ခံျခင္း သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ့္ပစၥည္းကို သူတစ္ပါးအားေပးလိုက္ျခင္းတည္းဟူေသာ အျဖစ္မွေပၚလာရသည္ဟု အေၾကာင္းသည္ မွန္ကန္သည္မဟုတ္၊  ဗိုက္အဆာခံ၍ေျခကန္ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းထက္ မွ်တစြာ သံုးေဆာင္ျပီး သက္သာစြာ တရားႏွလံုးသြင္းေနျခင္းက ပိုျမတ္စရာရွိသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေျပာသျဖင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းကို ရႈတ္ခ်ျခင္းမဟုတ္။ စိတ္မထားတတ္လွ်င္ ဗိုက္ဆာျပီးသက္ေတာင့္သက္သာမျဖစ္သည့္အေျခအေနကို ဘာ၀နာလက္ကိုင္အားကိုးျဖင့္ သည္းမခံႏိုင္သမွ် ခႏၶာပင္ပန္းသျဖင့္ ေဒါသႏွိက္စက္ျပီး အဆင္မသင့္လွ်င္ အကုသိုလ္ေတာင္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္မွ မစၧိ်မ မဋိပဒါ လမ္းစဥ္မွန္ကန္သည္ကို သတိမူသင့္သည္။ သမၼာသကၤပ (အမွန္ၾကံစည္ျခင္း) တည္းဟူေသာအက်ိဳးေၾကာင့္သာ မစၧိ်မ မဋိပဒါ ဟု နာမည္တပ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုကၡရစရိယအက်င့္ကို စြန္႕လြႊတ္ကာ အဟာရ ျပန္လည္သံုးေဆာင္ျခင္းအား အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ဟု ယူဆေနျပီး ဗုဒၶ၀င္ အား မွားယြင္းစြာ ၾကည္ညိဳေနလွ်င္ ကိုယ္တိုင္လည္း အမွန္ႏွင့္ေ၀းသြားပါလိမ့္မည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ထမင္းစားသည္ျဖစ္ေစ၊ မစားသည္ျဖစ္ေစတရားရျခင္းအေၾကာင္း ႏွင့္မဆိုင္ေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဟာရကို လံုး၀မသံုးေဆာင္ေသာ္လည္း သမၼာသကၤပ (အမွန္ကိုၾကံစည္ျခင္း) ႏွင့္ သမၼာ၀ါယာမ (အမွန္အားထုတ္ျခင္း) ျပည့္စံုပါက မုခ်တရားရမည္သာျဖစ္သည္။

ခႏၶာအပင္ပန္းမခံပဲ ခ်မ္းသာစြာ က်င့္ၾကံသျဖင့္ တရားထူးရသည္ဟု ထင္လွ်င္ သီသီကေလးႏွင့္ အလြဲၾကီးလြဲေပလိမ့္မည္။ ခ်မ္းသာ၊ ဆင္းရဲ အဓိကမထားပဲ မွန္ကန္ေသာသံုးသပ္မႈေၾကာင့္ တရားကိုႏွလံုးသြင္းႏိုင္ျခင္းသာျဖစ္သည္ ဟုယူဆလွ်င္ မွန္သည္၊ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိ၏ စိတ္သႏၱာန္ရင့္က်က္ရန္အတြက္ မလိုလားအပ္သည့္ အစြန္းတရားဆိုသည္မွာ အျပဳအမူ၊ ေစာင့္ထိန္းျခင္း က်င့္၀တ္ႏွင့္မဆိုင္ပဲ မွန္ကန္စြာ သိျမင္ျခင္းႏွင့္ဖီလာျဖစ္ေနသည့္ တရားေသစြဲကိုင္မႈႏွင့္သာ ဆိုင္သည္။

(၁) သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္ = မွန္ကန္ေသာ ဉာဏ္အျမင္၊
(၂) သမၼာသကၤပၸမဂၢင္=မွန္ကန္ေသာအၾကံအစည္၊
(၃) သမၼာဝါစာမဂၢင္=မွန္ကန္ေသာစကား၊
(၄) သမၼာကမၼႏၲမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာအလုပ္၊
(၅) သမၼာအာဇီဝမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ၊
(၆) သမၼာဝါယာမမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ လံုးလဝီရိယ၊
(၇) သမၼာသတိမဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့မႈ၊
(၈) သမၼာသမာဓိ= မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ တို႕ေၾကာင့္ တရားထူးရသည္ဟု ေဟာခဲ့ျခင္းကိုေထာက္သျဖင့္ အဟာရသံုးေဆာင္ျခင္း၊ မသံုးေဆာင္ျခင္းသည္တရားရမႈႏွင့္မသက္ဆိုင္။

အစာအဟာရမမွီ၀ဲျခင္းသည္ အခ်ည္ႏွီးသာဟု သမၼာသကၤပၸမဂၢင္အားျဖင့္ သိသည့္အခ်ိန္မွစ၍ တရားရရန္လမ္းမွန္ျပီဟု ယူဆမိပါသည္။ တရားရျပီးမွ ထိုမဂၢင္ရွစ္ပါးျပည့္စံုရသည္မဟုတ္၊ ထိုမဂၢင္ရွစ္ပါးလမ္းစဥ္ျဖင့္ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟူလို။

ထို႕ေၾကာင့္ မည္သည့္အရာမဆို အသိဥာဏ္ကို ဦးစီးေစျပီး မိမိတို႔တြင္ရွိသည့္ လံု႕လ၊ ၀ီရိယ ကိုစိုက္ထုတ္မွ ထိုက္တန္စြာခရီးေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ပါသည္။

About kogyi mind

kogyi mind has written 7 post in this Website..