ကၽြန္ေတာ္က ဝိပႆနာဆရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ တရားေပါက္ေနတဲ့ ေယာဂီလည္း မဟုတ္ရပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ျမင္တာေလးကို အနာဂတ္ ဗုဒၶသာသနာအတြက္ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္တဲ့ခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ့ျမန္မာေတြ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္းမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဴးမိ်ဳးနဲ့ ကမၻာအႏွံ့ကိုျပန့္သြားတယ္။ အနီးအနားက တိုင္းျပည္ေတြကုိ ေရာက္သြားသူေတြအတြက္ သိပ္မသိသာလွေပမဲ့ ရပ္ေဝးတိုင္းျပည္ေတြမွာ အေျခခ်သူေတြအတြက္က ေနာင္ေပါက္ဖြားလာမဲ့မ်ိဴးဆက္သစ္ေတြအတြက္က ဘာသာ၊ သာသနာကို လက္ဆင့္ကမ္း အေမြဆက္ခံဖုိ့က ကိစၥၾကီးတရပ္ျဖစ္လာပါတယ္။ သိၾကတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ မ်ိဴးဆက္သစ္ေတြကုိ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ဆိုျပီးေျပာရေအာင္ကလည္း လူၾကီးေတြေတာင္ နည္းမ်ိဳးစုံနဲ့ထြက္ေျပးလာၾကတာ၊ ဘာသြားေျပာမလဲ။ တကယ္တမ္းဆိုေတာ့ ဒီျပသနာဟာ ဘာသာတရားန့ဲ ေဝးကြာေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ့အားလုံးနဲ့ဆိုင္တယ္။
စရရင္ အနာဂတ္ သာသနာဟာ အက်င့္စရဏ အေပၚမွာပိုျပီး မူတည္လိမ့္မယ္လို့ ထင္ပါတယ္။ ပရိယတ္ သာသနာ စာေပေလ့လာ သင္ၾကားမႈအေပၚ အထင္ေသးျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေခတ္ကာလ၏ ေျပာင္းလဲမႈသေဘာသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မျမဲေသာ အနိစၥ သေဘာအရ တခ်ိန္တြင္ ပဋိပတ္နဲ့ ပဋိေဝဒ သာသနာကြယ္ျပီး ပရိယတ္ သာသနာ ပိုမိုထြန္းကားကာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္လိမ့္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဝိပႆနာ တရားအားထုတ္္တယ္ဆုိတာ ရုပ္နာမ္တို့ရဲ့ ျဖစ္ျခင္းပ်က္္ျခင္းကုိ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျပီး သဘာဝအရွိတရားေတြကို သိျမင္နားလည္ကာ ဇာတိတဖန္ ျပန္လည္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အျပီးတိုင္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းဖို့ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးခ်င္တာကလည္း တရားဓမၼထက္ တေန့ထက္တေန့ ပုိျပီးလက္ေတြ့ဆံလာေနတဲ့ ၂၁ရာစု ကမၻာၾကီးအတြက္ အဆင္သင့္ျဖင္ေနရမဲ့ ဗုဒၶသာသနာ အေၾကာင္းပါ။ အခုေခတ္လူေတြက သီအုိရီထက္ ရလဒ္ကုိပဲ တန္ဖိုးထားလာၾကျပီ၊ ေရွ့ေလွ်ာက္ပိုျပီး ေတာင္းဆုိလာၾကလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ က်င့္စဥ္တိတိပပ ရိွတဲ့ဗုဒၶဘာသာ အတြက္ အားသာခ်က္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို့ေတြကေရာ ကိုယ္တတ္နိုင္တဲ့ဘက္က တတပ္တအားဝင္ သာသနာျပဳဖုိ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ၾကပါျပီလား။ ဆုိလုိတာက ဝိပႆနာတရားေတာ္နဲ့ ဘယ္ေလာက္ထိ နီးစပ္ပါျပီလဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ မိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာလုိပဲ ကံအလုပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ဒါနမႈ သီလမႈ သမထက်င့္စဥ္ေတြနဲ့ပဲ သာသနာျပဳၾကေတာ့မွာလား။ ဒါဆုိရင္ တျခားဘာသာေတြနဲ့ ဘာထူးေတာ့မွာလဲ၊ သူတို့ဘုရားကေတာင္ အျပစ္ကိုခြင့္လႊတ္ေပးနုိင္လုိ့ ပိုစြမ္းသလုိ မျဖစ္ေနဘူးလား။
သိပ္မၾကာေသးခင္က မုိးမခစာမ်က္ႏွာမွာ ဆရာေတာ္ ညဏ္ဦးေမာင္ ေရးတဲ့ေဆာင္းပါးတပုဒ္ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ အဲဒီမွာ စာေရးသူ ဆရာေတာ္က သူ့ဒကာရဲ့ အေဝးမွာေကာလိပ္ေက်ာင္း သြားတက္မဲ့သားကုိ ဘာသာေရးနဲ့ပတ္သက္လုိ့ ဆုံးမေတာ့ အဲဒီ့ခ်ာတိတ္က ျပန္ေျပာတဲ့ ၂ခုကို ေျပာခ်င္တယ္။ ဆရာေတာ္က ေရွ့မွာအကုိၾကီး ရိွျပီးသားမုိ့ ေလ့လာအတုယူဖုိ့ေျပာေတာ့ ေကာင္ေလးက သူနဲ့သူ့အကိုနဲ့က လူတဦးစီ၊ အေတြ့အၾကဳံခ်င္းလည္းမတူ၊ ျပီးေတာ့သင္ယူမဲ့ ပညာရပ္ျခင္းကလည္းကြဲဲဲဲျပား (ေက်ာင္းျခင္းတူပုံလည္းမရ) ဒါေၾကာင့္အတုယူဖုိ့မျဖစ္နူိင္။ ေနာက္ျပီး ဆရာေတာ္က ေရွးေရွးဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ေတြနဲ့ ဆုံးမပုံရတဲ့အခါၾကေတာ့ သူကဘယ္လိုေမးလည္း ဆုိေတာ့ အခုေျပာတာေတြက တကယ္ျဖစ္ရပ္ေတြလား ဒါမွမဟုတ္ ယုံတမ္းေတြလားတဲ့။
နုိင္ငံျခားမွာၾကီးတဲ့ သူေတြမေျပာနဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေမြး၊ ၾကီးျပင္းျပီး ေသခါနီးမွ ထြက္လာတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို့တေတြေတာင္ တခ်ိဳ့ဟာေတြဆုိရင္ သို့ေလာသို့ေလာ ျဖစ္တာပဲ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ၾကီးလာမွ ရင့္က်က္လာတဲ့အသိညဏ္ နဲဲ့ လက္ခံသင့္တာလက္ခံ၊ အေရးမၾကီးဆုိျပီး ပယ္သင့္တာပယ္ လုပ္ရတယ္။ ဒါေတာင္ ဟုိတေလာက ပညာတတ္ဆရာေတာ္ တပါးၾကြလုိ့ သုတၱန္ထဲက ကိန္းဂဏန္းတခုအေၾကာင္း ေမးမိတာ ဆရာေတာ္က မင္းမယုံရင္ ဘုရားေဟာကိုမယံုတာနဲ့ အတူတူပဲလို့ ေျပာလုိ့ျငိမ္ေနလုိက္ရတယ္။ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ့ မဟုတ္တာခ်င္းအတူတူ သူကစင္ေပၚကေလ၊ ကိုယ္ကေနရင္းထိုင္ရင္း ဒိ႒ိျဖစ္မွာ။ ဆရာေတာ္ ကလည္းလူကလည္မ်ား၊ အေမးခံရေပါင္းလည္းမ်ားပုံရေနေတာ့ လုိတိုရွင္းေျဖာလုိက္ပုံရတယ္။ ေမးခြန္းက တရားေတာ္ရဲ့အနုစ္သာရ မဟုတ္လုိ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ယုံၾကည္မႈကိုမထိခိုက္ခဲ့ပါ၊ ဒါေပမဲ့ ဟိုခ်ာတိတ္လုိမ်ိဳးၾကေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကုိယ္ေတြ့မဟုတ္တဲ့အရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ တရားထိုင္လုိ့ရလာတ့ဲ ယုံၾကည္မႈႈသဒၶါနဲ့ ေျဖတယ္။ သို့ေပမဲ့ အစိမ္းသက္သက္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို့လို ျဖစ္ပါ့မလား။
သီအိုရီဆန္လြန္းတဲ့ ဘာသာေရးပို့ခ်မႈေတြဟာ သိပ္မနိပ္လွဘူးဆုိရင္ ဘယ္လုိလက္ေတြ့နဲ့ ေပါင္းစပ္နိုင္ၾကမလဲ။ လက္ေတြ့တရားထိုင္ျခင္းသာလ်င္ အသင့္ေတာ္ဆုံး အေျဖျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိစာေပေလ့လာမႈကုိ ပစ္ထားမလားလို့ေမးရင္ မစုိးရိမ္ပါနဲ့ သူ့ပရိတ္သတ္နဲ့သူ ရွိျပီးသားလုိ့ ေျဖပါရေစ။ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြမွာ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကို ေလ့လာလုိက္စားရန္ အခ်ိန္မေပးလုိ (သို့) မေပးနိုင္ၾကပါ။
လူအမ်ားစုမွာ တရားမထိုင္ခင္ သံသယအစြန္း ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ပထမတမ်ိဳးက တရားရဖို့ ငါ့မွာပါရမီရွိပါ့မလား ငယ္ေသးတယ္ နဲ့ ေနာက္တမ်ိဳးက တရားထုိင္လို့မ်ား ကံအားေလွ်ာ္စြာ ကိေလသာေတြ ကုန္သြားျပီး လက္ရွိပိုင္ဆုိင္မႈေတြကုိ စြန့္လႊတ္လုိက္ရမွာ ႏွေျမာျခင္းတုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ တမ်ိဳးအတြက္အေျဖကေတာ့ သာမန္အရိယာေတြ အျဖစ္နဲ့နိဗၺာန္ဝင္ဖုိ့ ပဥၥာနႏၱိယကံ သာမထိုက္ခဲ့လ်င္ ပါရမီၾကးီၾကီးမားမား မလုိဘဲ သူသူငါငါ လူတုိင္းလုိလုိမွာ ရိွတဲ့ပါရမီမ်ိဳးနဲ့ ျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက ေဟာထားပါတယ္။ ဒုတိယ သံသယအစြန္း အတြက္အေျဖကေတာ့ ကာမကိေလသာကုန္ခမ္းသြားတဲ့ အထက္မဂ္္အရိယာျဖစ္ဖုိ့ဟာ ညဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္း ျပီးမွသာျဖစ္တာမ်ိဳးပါ၊ ဒါ့ျပင္အနိမ့္ဆံုးညဏ္ကေန ေအာက္ႏွစ္မဂ္အထိရသိတုိင္ ေလာကီလူ့ေလာကမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးၾကီး ေနနုိင္ပါေသးတယ္။ အဲဒီလုိေျပာလုိက္ေတာ့ လူသာမန္ေတြနဲ့ဘာထူးမွာလဲဆုိလုိ့ရွိရင္ ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ အသိျဖင့္စည္းစိမ္ခံစားျခင္းန့ဲ ေလာကဓံကိုေကာင္းစြာ ခံႏူိင္စြမ္းရွိတို့ပါပဲ။
ပိုျပီးအေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ေနာက္ဘဝအတြက္ အာမခံခ်က္ရခ်င္းကေန မဆုံးနူိင္တ့ဲဘဝသံသရာကို ဆက္လက္က်င္လည္ရအုံးမဲ့ ဘဝအနည္းငယ္သာက်န္ေတာ့တဲ့အထိ ျဖတ္ေတာက္နိုင္လုိက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ မင္းကေနာင္ဘဝတို့၊ သံသရာတုိ့၊ ငရဲတို့၊ နတ္ျပည္တုိ့၊ ဘဝကူးေကာင္းဖုိ့တို့ကို ဘယ္လုိလက္ေတြ့ျပနုိင္လို့လဲဆုိလုိ့ရွိရင္ တရားအားထုတ္္ၾကည့္ၾကပါ။ တရားထိုင္လို့ရလာျဖစ္လာမဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈက အရာရာတိုင္းကို လက္ခံဖုိ့လက္ေတြ့ျမင္ဖုိ့မလုိဘူးဆိုတာ သူ့ဘာသာသူ အေျဖေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိလက္ေတြ့ပါတဲ့ ေလ့လာမႈေတြကတဆင့္ ပဋိစသမုပၸတို့၊ ေလးပါးသစၥာတုိ့၊ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါး စတဲ့အဘိဓမၼာတရားေတြကုိ အားထုတ္သူ့ အရြယ္အလုိက္ စာအုပ္ထဲကေန ခႏၶာထဲကုိပို့နုိင္ၾကရင္ ဘာသာတရားဆိုတဲ့ အနွစ္သာရကို ႏွလုံးသားထဲမွာ ဌာပနာျပီးသား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ပရိယတၱိကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း အဲဒီ့အခါက်ရင္ ပဋိပတ္ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြထက္ ေျခတလွမ္းေၾကာဖုိ့ ဘာလုပ္ရမယ္ဆုိတာ မေျပာရဘဲ သိလာပါလိမ့္မယ္။ ဘာသာတရားန့ဲစိမ္းေနတ့ဲ ရပ္နီးရပ္ေဝးက ေဝေနယ်အေပါင္းလည္း ဘုရားသာသနာဝင္စစ္စစ္၊ သာသနာျပဳစစ္စစ္ မ်ားျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 645 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး