စာေရးသူ ခ်မ္းခ်မ္းရဲ႕ “စာဖတ္သူမ်ားအား၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း” ဆိုတဲ့ပိုစ့္ကို ကြန္မင့္ေပးမလို႕ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူဆိုတာ အသက္ၾကီးလာရင္ စကားမ်ားတတ္လာသတဲ့။ က်ဳပ္လဲ ေရးရင္းနဲ႔ရွည္သြားလို႕ ဒါေလးကို ပိုစ့္အျဖစ္တင္ပါတယ္။

ခ်မ္းခ်မ္း ျပီးခဲ့တဲ့ အပတ္က တင္ခဲ့ဖူးတဲ့ “ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တို ့အတြက္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ ”ပို ့စ္ ေလး ထဲက ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးပံု ကို အဆေတြနဲ ့ထြက္ျပထားတာနဲ ့ပက္သက္ျပီး  ကြန္မန္ ့ေပးၾကတဲ့ သူူေတြထဲက အဲ့ဒီအေၾကာင္းအရာဟာ အမွန္မဟုတ္ဘူး – ဆိုတိုင္း ေရးသူကအျပစ္ရွိမသြားပါဘူး။ ဒါမ်ိဳးက ၀န္ခ်ေတာင္းပန္စရာလဲမလိုပါဘူး။ ဒီလို net မွာက လူတိုင္းလိုပဲ ကိုယ္ထင္ ကိုယ္ျမင္ ကိုယ္ယူဆတာကို  ဒီလိုဆိုက္မ်ိဳးေတြမွာ လြပ္လြပ္လပ္လပ္ ေရးသားတင္ျပၾကတာမ်ိဳးပါပဲ။ ၾကိဳက္တဲ့သူကယူ မၾကိဳက္တဲ့သူ မယူရံုပါပဲ။ လက္ခံသူကလက္ခံ လက္မခံသူကျပန္ျငင္းရင္းနဲ႕ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေတြးအမ်ိဳးမ်ိဳး အယူအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖတ္ၾကရတာ အျမတ္ထြက္ပါတယ္။

ဘုရားေဟာ မဟုတ္ပဲ တင္မိရင္ ဓမၼအႏၱရာယ္ ျဖစ္မွာ လဲ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔။ ဓမၼ ႏၱရာယ္ဆိုတာမ်ိဳးက  က်ဳပ္လို  ခ်မ္းခ်မ္းလို  သူၾကီးလို  အျခားရြာသားအမ်ားစုလို ရိုးရိုးလူက လုပ္ႏိုင္တာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ အဲသလိုျဖစ္မွာစိုးျပီး ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္အျမင္ကို ရဲရဲမေျပာရဲတာ ရဲရဲ မေတြးရဲတာကမွ ပိုအႏၱရာယ္မ်ားတာပါ။

အဲသည္လိုေျပာလို႕ ခ်မ္းခ်မ္းရဲ႕ပိုစ့္ပါအေၾကာင္းအရာေတြကို လက္ခံ သေဘာတူတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ ကိုယ္ပိုင္အယူအဆေတြနဲ႕ ၉၀% ကြဲလြဲပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ ။ လြပ္လပ္စြာကြဲလြဲပါတယ္။

အခုကစလို႕ က်ဳပ္ေျပာမွာေတြက တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္ေမြးကတည္းက အလိုလိုသိလာတာေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ ဒီလိုပဲ ဟိုတစ သည္တစ ၾကားထား ဖတ္ထား မွတ္ထားတာေတြအေပၚ အေျခခံတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူက ဘယ္တုန္းကေျပာတယ္.. ဘယ္စာအုပ္မွာပါတယ္.. စသည္ျဖင့္ ျပန္မရွာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ က်ဳပ္မွာ အခ်ိန္လဲမရ မ်က္ေစ့လဲသိပ္မေကာင္းလို႕ မလွန္မေလွာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ (ဒါကေတာ့ လူပ်င္းေတြရဲ႕ဆင္ေျခတမ်ိဳးေပါ့)။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ေျပာသမွ် က်ဳပ္သာလွ်င္ တာ၀န္အျပည့္ရွိပါေၾကာင္း ၾကိဳတင္အသိေပးထားလိုပါတယ္။

တိရိစၦာန္ကိုလွဴလွ်င္ ဘ၀တစ္ေထာင္ (တစ္ရာမဟုတ္ပါ) ခ်မ္းသာတယ္၊ သာမန္ သီလအထူးမရွိတဲ့လူကိုလွဴလွ်င္ ဘ၀တစ္သိန္းခ်မ္းသာတယ္၊ သီလရွိ သရဏဂံုတည္တဲ့လူကိုလွဴလွ်င္ ဘ၀ေပါင္းမေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတာ ေတြက မုခ်အမွန္(အတိအက်အမွန္)လို႕ ယူဆရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ နားလည္လြယ္ေအာင္ အေရအတြက္တင္ျပတာမ်ိဳးပါ။

တကယ့္ အဓိပၸါယ္အမွန္က ဒါနျပဳလို႕ျဖစ္တဲ့ ထက္ထက္သန္သန္ကုသိုလ္စိတ္တခုမွာ ေဇာ(စိတ္ရဲ႕အရွိန္အဟုန္ရိုက္ခတ္မွဳ႕) ခုႏွစ္ၾကိမ္ ကပ္လွ်က္ဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ (အကုသိုလ္ျပဳတဲ့အခါလဲ ထိုနည္းအတူပဲ)။

ပထမဆံုးေဇာက အားေကာင္းလွ်င္ အဲဒီကုသိုလ္ကံက ဒီမ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပထမဆံုးေဇာဆိုတာ စျဖစ္ရတဲ့ေဇာမို႕ အားေကာင္းဘို႕ အလြန္႕အလြန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး ခြန္ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ေဇာက အားေကာင္းလွ်င္ ကပ္လွ်က္ဒုတိယဘ၀မွာအက်ိဳးေပးခြင့္သာပါက အက်ိဳးေပးပါတယ္။ အက်ိဳးေပးခြင့္မသာပါက အေဟာသိကံလို႕ဆိုတဲ့ အက်ိဳးမရ/မျဖစ္တဲ့ကံအျဖစ္ ပ်က္သြားပါတယ္။ အဲဒီေဇာကလဲ ကုန္ဆံုးခါနီး ေနာက္ဆံုးေဇာမို႕ အားေကာင္းဘို႕ သိပ္မလြယ္လွပါဘူး။

ဒုတိယေဇာမွ ဆဌမေဇာအထိ ေဇာငါးၾကိမ္မွာ တခုခုက အားေကာင္းလွ်င္ ယခုဘ၀ႏွင့္ ဒုတိယဘ၀မွအပ ေနာင္ျဖစ္ခြင့္ရွိေသာဘ၀မ်ားမွာ အခြင့္ၾကံဳလွ်င္ၾကံဳသလို အက်ိဳးေပးေကာင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါကို ကံရဲ႕သတၱိ လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အခြင့္သာလွ်င္ အမ်ားဆံုး အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့ ဘ၀ သို႕မဟုတ္ အၾကိမ္အေရအတြက္ က တိရိစၦာန္ဆိုလွ်င္ ဘ၀ေပါင္း သို႕မဟုတ္ အၾကိမ္ေပါင္း တစ္ေထာင္…….စသည္ စသည္ ျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ လုံး၀အက်ိဳးမေပးပဲ ပ်က္သြားတဲ့ (အေဟာသိကံျဖစ္သြားတဲ့) အေျခအေနေတြလဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ နဲနဲပဲအက်ိဳးေပးျပီး အရွိန္ကုန္သြားတာမ်ိဳးကေတာ့ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာေလးက ဒါနျပဳလို႕ ရတဲ့အက်ိဳးက ခ်မ္းသာတာ တခုထဲလဲမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်မ္းသာတာလဲ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္တာပါ။ အျခားအရာလဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မုန္႕ဖက္ထုပ္တစ္ခုလွဴျပီး အက်ိဳးရေတာ့ဘီလ်ံနာျဖစ္မယ္လို႕လဲ မဆိုပါဘူး။ အဲဒါက လူေတြက ကိုယ့္ေလာဘနဲ႔ကိုယ္ ေလွ်ာက္ထင္တာပါ။ ေညာင္ေစ့ေလာက္လွဴျပီး ေညာင္ပင္ၾကီးေလာက္ ျဖစ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးကို ေဇာတိကသူေဌးနဲ႔ ပံုခိုင္းျပီး ေျပာေဟာတတ္ၾကတယ္။ တကယ္က ၾကံတေခ်ာင္းလွဴတဲ့အခ်ိန္မွာျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္စိတ္တခုထဲက ေဇာတိကဘ၀ကို ဖန္တီးထုဆစ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကနဦးအေၾကာင္းအျဖစ္သာ အေၾကာင္းျပဳတာပါ။ တခါလွဴတယ္။ ၀မး္ေျမာက္တယ္။ ထပ္လွဴခ်င္တယ္။ အျခားကုသိုလ္ေတြပါ လုပ္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီအထံုေတြ ဘ၀အဆက္ဆက္ပါသြားတယ္။ ဘ၀အဆက္ဆက္မွာ ကုသိုလ္လုပ္ျဖစ္မယ့္ အေျခအေနေတြၾကံဳလာတယ္။ အဲဒါေတြေပါင္းျပီးေတာ့ အရိယာျဖစ္ရမယ့္ဘ၀မွာ ေဇာတိကျဖစ္လာတာပါ။အေၾကာင္းေတြ ဘယ္လိုေက်းဇးူးျပဳပံုကေတာ့ ပဌာန္းက်မ္းၾကီးၾကည့္ရံုပါပဲ။

ထင္ရွားေအာင္လို႕ ေဂါတမဗုဒၶ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဘုရားျဖစ္လာပံုနဲ႕ ထင္ဟပ္ျပပါမယ္။ ဘုရားဆုမပန္ခင္ ကမၻာေပါင္း အသေခၤ် မေရမတြက္ႏိုင္ခင္ကတည္းက ဘုရားျဖစ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကမၻာဆိုတာ က်ဳပ္တို႕ေနတဲ့ earth ဆိုတဲ့ ခေနာ္ခနဲ႔ျဂိဳလ္ ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အနီးစပ္ဆံုးကေတာ့ glaxy လို႕ေခၚတဲ့ၾကယ္စုလိုဟာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာလို႕ က်ဳပ္ယူဆပါတယ္။

အဲသည္ဘုရားျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္ျပီး ဘုရားဆုေတာင္းတာ ဘုရားျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕ ဗ်ာဒိတ္မရခင္ၾကားမွာ ဘုရားေပါင္း ငါးသိန္းတစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္ပြင့္ခဲ့တယ္။ ငါးသိန္းကစိတ္ပဲျဖစ္တာ။ တစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္က ဆုေတာင္းတာ။ ဗ်ာဒိတ္ရျပီးမွ ဘုရားျဖစ္သည္အထိ ဘုရားႏွစ္ဆယ့္ခြန္ႏွစ္ဆူ ပဲ ပြင့္ခဲ့တယ္။အခ်ိန္ခ်င္း ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ဘို႕ပါ။

ဘုရားျဖစ္ခ်င္စိတ္ကစလို႕ (အေၾကာင္းျပဳလို႕) ဒီေလာက္ၾကာတဲ့ကာလတေလွ်ာက္လံုး ဘုရားျဖစ္ဘို႕ခ်ည္းရည္မွန္းျပီး ကုသိုလ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ျပဳျဖစ္ခဲ့မလဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားတဆူဆူကို ၾကည္ညိဳတဲ့ကုသိုလ္စိတ္ တခုကစတာမွန္ေပမယ့္ အဲဒီကုသိုလ္စိတ္ေၾကာင့္ (ခ်ည္း) ဘုရားျဖစ္တယ္လို႕မဆိုသာသလိုပဲ ….

ၾကံေလးတစ္ေခ်ာင္းလွဴတာေၾကာင့္ ေဇာတိကသူေဌးျဖစ္ရတယ္လို႕ မဆိုသာပါေၾကာင္း ကိုယ့္အထင္ကိုယ္ ရဲရဲေျပာလိုပါတယ္။

အခုဒီမွာေျပာမိတာေတြက ဘုရားေဟာမဟုတ္ဘူးလို႕ သူၾကီးနဲ႔တကြ အျခားပညာရွင္မ်ားက ယူဆထားတဲ့ အဘိဓမၼာသေဘာေတြမို႕ က်ဳပ္ကလဲ ဘုရားေဟာပါလို႕ မေျပာ/မျငင္း ပါဘူး။ မိမိၾကားနာဖတ္မွတ္သင္ယူဘူးသမွ်ထဲက ေခါင္းထဲစိတ္ထဲ၀င္သမွ်ကို တင္ျပတာသာျဖစ္ပါေၾကာင္း ….။

(ခ်မ္းခ်မ္းရဲ႕ပိုစ့္ က အၾကာင္းအရာေတြ အလြန္မ်ားျပားစြာပါ၀င္ေနပါတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ အကုသိုလ္ကံ ကုသိုလ္ကံတို႕ရဲ႕ အက်ိဳးေပးပံုတစိတ္တေဒသကိုသာ တို႕ရံုထိရံုကေလး ေျပာႏိုင္တာမို႕ ဒီစာဟာ အဲသည္ပိုစ့္ကို ျပန္ေ၀ဖန္ ျပန္ကြန္မင့္ေပးတယ္လို႕ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းျပဳရံုသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။)

ဦးဦးပါေလရာ

About ဦးဦးပါေလရာ

parlayar 46 has written 74 post in this Website..

CJ # 3302011 2011/03/30 1:01:16 am