Light Painting fotografy

 

Light Painting ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ဖိုတိုဂလပ္ဖီ တက္ခနီေကြး ေတြထဲက တခုပါ..

သူ႔ သေဘာ သူ႔သဘာ၀ကို အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ အလင္းေရာင္နည္းတဲ့ ..ည .. အေမွာင္

စတဲ့ေနရာေတြမွာ camera aperture ကို ဖြင့္ထားျပီး ဓါတ္မီး..ေလဆာပြိဳင့္တာ စတဲ့ စူးရွေသးငယ္

တဲ့ မီးေရာင္ ေတြ သံုးျပီး ေရးတဲ့ graffiti (ဂဒါဖီမဟုတ္ပါ) တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္..

 

တက္ခနီေကြး ကို ေျပာျပရရင္ေတာ့ shutter speed ကို bulb mode ေျပာငး္ႏိုင္တဲ့ camera လိုပါတယ္

Bulb mode ဆိုတာ စကၠန္႔ ၃၀ထက္ ပိုျပီး aperture ကို ဖြင့္ထားတာ ကိုဆိုလိုတာပါ..

ေနာက္ပိုင္းထြက္ D-SLR အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ bulb mode ရပါတယ္..

 

 

လင္းတဲ့ေနရာ ဒါမွမဟုတ္ ေန႔ဘက္ရိုက္ မရဘူးလား ဆို ..အထက္ပါ အခ်က္ေၾကာင့္ ရိုက္လို႔ အဆင္မေျပပါဘူး လို႔ ေျဖရမွာပါ …aperture ၾကီး သည္ေလာက္ အၾကာၾကီး ဖြင့္ရိုက္မွေတာ့ အလင္းေတြ တအား ၀င္ျပီး ပံုက ေဖြးထြက္ burn-out သြားမွာ ျဖစ္လို႔ ပဲ

 

ဟုတ္ပါျပီ သည္လို အခ်ိန္အၾကာၾကီး ဖြင့္ရိုက္မယ္ဆို ဘယ္သူမွ ျငိမ္ေအာင္ ကိုင္မထားႏိုင္ပါဘူး တခုခုေပၚ

တင္ရိုက္ရမွာပါ … အဲ့သည္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ထလိုင္ေပါ့ထ္tripod လိုပါတယ္

 

 

 

ျပီးေတာ့ စကၠန္႔ ၃၀ နဲ႔အထက္ trigger ခလုပ္ကို ဖိထားရမွာ လက္နဲ႔ႏွိပ္ဖို႔ သိပ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ ..handshake ပါ၀င္သြားႏိုင္ပါတယ္ ..အုတ္ခဲနဲ႔လည္း ဖိမထားသင့္တဲ့အတြက္ cable release လိုပါတယ္ …သူက remote နဲ႔ အနည္းငယ္ ကြဲျပားပါတယ္ ..

Remote နဲ႔ ရိုက္တယ္ဆိုတာ အေ၀းကေန IR ကိုသံုးျပီး ခလုပ္ႏွိပ္ယံု သက္သက္ရယ္ပါ ..

Cable release ကေတာ့ ရိုက္ခ်က္ ကို မလႊတ္ဘဲ on ထားတယ္ press and pull forward လုပ္လို႔ ရပါတယ္

 

အလင္းေဆးျခယ္တာကေတာ့ ဓါတ္မီး မီးျခစ္ LED ေလဆာပြင့္တာ ခရစ္စမတ္ မီးလံုးငယ္မ်ား ..အဆင္ေျပရာ

သံုးႏိုင္ပါတယ္

 

 

စမယ္ ဆိုရင္ ပထမဆံုး က်ေနာ္တို႔ subject ရွာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ ဘာကိုရိုက္မွာလဲ ဆိုတာပါ

Subject ရရင္ အဲ့သည့္ subject ကို ဘယ္လို ေဆးျခယ္မလဲ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္..

 

ဥပမာ ဖန္ခြက္ေလး တစ္လံုးဆိုပါစို႔ အဲ့သည့္ ဖန္ခြက္ကေလးကေန ေရာင္စဥ္ေတြျဖာ ထြက္ေနတယ္

ဆိုတာမ်ိဳး စဥ္းစားၾကည့္လို႔ ရပါတယ္ ..

 

ဒါဟာ creative mood ျဖစ္သြားပါျပီ စိတ္ကူးဥာဏ္္ ကြန္႔ျမဴးျပီး ဖန္တီးမႈ ျဖစ္သြားပါျပီ တကၠနစ္ အရေတာ့

ဘယ္သူရိုက္ရိုက္ ရိုက္လို႔ရေပမယ့္ ခရိေအးတစ္ဗ္ လုပ္တဲ့အေပၚမူတည္ျပီး ကြဲျပားတဲ့ ရလဒ္ေတြ

ထြက္ေပၚလာမွာပါ

 

လူကိုလည္း subject အေနနဲ႔ သံုးႏိုင္ပါတယ္..လူသပ္သပ္ အလင္းတန္းေတြသပ္သပ္ ရိုက္ျပီးေတာ့မွ

လည္း ျပန္ ဆက္စပ္ ယူလို႔ရပါတယ္ ..(ဒါကိုေတာ့ ေနာက္ ပိုစ့္ မာလထီပလစ္စထီ multiplicity မွာ ေရးပါ့မယ္)

ဥပမာ streetfighter game ထဲကလို လက္ထဲက power ေတြထြက္လာသမ်ိဳးေပါ့

 

ရိုက္နည္းကေတာ့ aperture ကို ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းထားပါ f/9 ႏွင့္အထက္ လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္

က်ေနာ္ကေတာ့ f/16 တ၀ိုက္ ကိုသံုးပါတယ္  ISO 100ပါ..

 

Exposure meter လို tools ေတြရွိရင္ ပိုေကာင္းေပမယ့္

(ေစ်းၾကီးလို႔ မ၀ယ္ႏိုင္လို႔ ဘယ္လိုသံုးရတယ္ေတာ့ မသိ၀ူးဗ်)

ပထမဆံုး လုပ္သင့္တာက subject ကို ဘယ္ႏွစကၠန္႔ေလာက္ ရိုက္ရင္ exposure ေကာင္းေကာင္းရမလဲ

အရင္ ၁ပံု ရိုက္ၾကည့္ပါ (ေဆးမခ်ယ္ပါေသးနဲ႔ဦး)

က်ေနာ္ try တာကေတာ့ စကၠန္႔ ၅၀ နဲ႔ ၁၀၀ ပါပဲ …over/ under expose မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔ အေပါက္(ကိုေပါက္ ကိုေျပာတာမဟုတ္ပါ aperture ျဖစ္သည္) ကို လိုတိုးပိုေလ်ာ့ လုပ္ပါတယ္

 

Suitable exposue time ရပီဆိုရင္ေတာ့ အဲ့သည့္ ရတဲ့ အခ်ိန္ အတြင္း ဘာကို ဘယ္လို ေဆးခ်ယ္မလဲ စဥ္းစားပါတယ္ …

ဥပမာ exposure time 75second ရတယ္ဆို အဲ့သည့္အတြင္း အျပီးျခယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္

(တခ်ိဳ႔လည္း ျခယ္ျပီးေတာ့မွ subject ကိုလိုတဲ့ exposure ရေအာင္ ဆက္ဖြင့္ရိုက္ေလ့ရွိပါတယ္ သည္နည္း inz@ghi မသံုးဖူးေသးပါ)

 

ျခယ္တယ္ ဆိုတာကလည္း အလြယ္ေျပာတာပါ ကိုယ့္subject တ၀ိုက္ကေနျပီး ကင္မလာ ဘက္လွည့္လွည့္ျပီး ဓါတ္မီးနဲ႔ထိုးတာပါ …တခ်ိဳ႔ကလည္း စာေရးၾကတယ္ဗ်…. ဒါ့ပံုၾဆာ ရဲ႔ နာမည္ တို႔ အိုင္လက္ျဖဴ တို႔ ဘာညာေပါ့ စာေရးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တခုရွိတာက မွန္စာ လိုမ်ိဳး ေျပာင္းျပန္ေရးရပါမယ္ ..

အဲ့ဒါမွ ကင္မလာ ဘက္မွာ အတည့္ေပၚမွာပါ

ေနာက္ျပီး ေမးစရာရွိတာက ျခယ္ေနတဲ့ လူပံုၾကီး ဒါမွမဟုတ္ လက္ပံုၾကီး ေပၚေနမွာလား ဆိုတာပါ …ဟုတ္ကဲ့ ဆက္တင္ေပၚမူတည္ျပီး မေပၚခ်င္ရင္ မေပၚေအာင္ ခ်ိန္လို႔ရသလို lightpainting ဆြဲေနတာတဲ့

လူပံု ေဖာ္ခ်င္ရင္လည္း ေဖာ္လို႔ရေၾကာင္းပါ…

မေပၚတဲ့အေၾကာင္းကိုေျပာပါမယ္ ျငိမ္ေနတဲ့ ဆက္ပဂ်က္ ကိုေတာင္ ၇၅စကၠန္႔ တိတိ အေပါက္ဖြင့္ရိုက္မွ

လံုေလာက္စြာ expose ျဖစ္မယ္ ဆိုေတာ့ အပါခ်ာ အေပါက္က ေရလည္ ေသးငယ္ပါတယ္ ..

ေနာက္ျပီး အိုင္အက္စ္အို အနိမ့္မွာ ထား ဆိုတာကလည္း အလင္းသိမႈ light sensitivity ကို ျမွင့္တင္ ျပီး ပံုကို digital နည္းအရင္ လင္းေအာင္ ျဖစ္ညွစ္ မလုပ္ေစခ်င္လို႔ပါ

ဆက္ရရင္ အဲ့သည့္ ဆက္ပဂ်က္ နားမွာ ရိပ္ကနဲ ရိပ္ကနဲ ျဖတ္သြားမယ့္ လက္ ကဘယ္လိုမွ မေပၚႏိုင္ေတာ့ပါဘူး ..(သည္ပံုေတြက အေမွာင္မွာ ရိုက္တာ သည္တခ်က္ေၾကာင့္ လည္းပါပါတယ္)

ေပၚခ်င္ယင္ေတာ့  ၇၅စကၠန္႔ မွာ ၆၀ ေလာက္ ျငိမ္ျငိမ္ေနေပးလိုက္ေပါ့ဗ်ာ ..လူနဲ႔တြဲရိုက္တဲ့ lightpainting

ေတြမွာ သည္လို လုပ္ၾကပါတယ္ ..

 

ေန႔ဘက္ေတြမွာ သည္ အေပါက္က်ဥ္းျပီး ၾကာၾကာ ရိုက္တဲ့နည္းနဲ႔ လူေတြကို ရွင္းပစ္လိုက္လို႔ရတယ္ဗ်..

(ရွင္းပစ္လိုက္တယ္ဆိုတာ ေရွာ့ ပစ္လိုက္တယ္ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္..)

လူသြားလူလာမ်ားတဲ့ ဘူတာရံု လိုေနရာမ်ိဳးေတြမွာ စကၠန္႔ ၂၀၀ေလာက္နဲ႔ long exposure ဆြဲလို႔ကေတာ့

လႈပ္ရွားသြားလာေနတဲ့လူေတြ အကုန္ေပ်ာက္ပဲ …

 

(ဘာလဲ ယံု၀ူးလား သဂ်ီး… ရွိဘုယ လမ္းဆံုက လူေတြ ရွင္းပစ္လိုက္ရမား …)

 

တက္ခနီေကြး နဲ႔ပါတ္သတ္ျပီး ပိုသိခ်င္ရင္ေတာ့ အြန္လိုင္းမွာ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္…ယူက်ဳ႔ပ္ ကတခ်ိဳ႔ ဗီဒီအို

ေတြဆို သင္ယူဖို႔ အတြက္ အေတာ္ ေကာင္းမြန္ပါတယ္

ဒါ အြန္လိုင္းက ရတဲ့ ဆမ္ပယ္လ္ ေတြျဖစ္ပါတယ္… ႏိုင္ဂ်ံဂါးက ၾဆာဂ်ီးေတြရဲ႔ လက္ရာေတြပါ

 

 

သည့္ထက္မိုက္တဲ့ပံုေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေသးတယ္ဗ်…

ဒါေတြက လက္လွမ္းမီရာေလးေတြ ဆြဲခ် ျပန္တင္ လုပ္ထားတာပါ..

 

inz@ghi ရဲ႔ sample ေတြပါ …က်ေနာ့္ရဲ႕ lightpainting 1.0 album ထဲကဖစ္ပါတယ္..

ပထမဆံုးစ ျခယ္တာဆိုေတာ့ လက္ရာကေတာ့ သိပ္မေကာင္းလွပါ…

ၾကိဳးစား အားထုတ္မႈကလည္း ေတြ႔ဖူး ျမင္ဖူးေနတဲ့ ႏိုင္ဂ်ံဂါးက ၾဆာေတြကို အမ်ားၾကီး မွီျငမ္းပါတယ္

 

ဓါတ္မီးကေတာ့ ၂မ်ိဳးသံုးထားပါတယ္ ယန္း၁၀၀ ဆိုင္မွာ ၀ယ္လို႔ရတဲ့ စာၾကည့္ ဓါတ္မီးအျဖဴရယ္ ေလဆာပိြဳင့္တာ အနီရယ္ပါ…

ဆပ္ပဂ်က္ကေတာ့ အဟီး….ဘုရားမၾကိဳက္ နတ္မၾကိဳက္ေပမယ့္ တားၾကိဳက္တဲ့ အရာေလးေတြေပါ့ …

 

 

 

 

ကင္မလာ ေလ့လာေနၾကတယ္ ဆိုတဲ့ အဘေဖာ နဲ႔ သဂ်ိဳင္ခီး ေရ ..

ကင္မလာ ၀ယ္မယ္ဆိုလည္း ၀ယ္ၾကဗ် …ၾဆာတို႔က သက္ၾကီး၀ါၾကီး အေတြ႔အၾကံဳမ်ား

အျမင္ေတြအၾကားေတြ မ်ား ဆိုေတာ့ SLRနဲ႔ ရိုက္မယ့္ႏွက္မယ့္

ၾဆာတို႔ လက္ရာ ၾကည့္ခ်င္လြန္းလွတယ္ဗ်..

၀ိခ္အန္းဒ္ေတြမွာ ေအာ္ဇီနဲ႔ ယူအက္စ္ က အလွပေဂးေလးေတြ နဲ႔ ေအာက္ဒိုးခ်ည္း လွိမ့္ထြက္ေနလို႔

အိမ္က မဒီမ်ားနဲ႔ ေတာ္ကီပြားရရင္ေတာ့ တား တာ၀န္မယူေၾကာင္းပါ

 

သည္တပိုစ့္ထ္ ေတာ့ သည္မွ် နဲ႔ ေက်နပ္မယ္ ထင္ပါသည္..

 

ခင္တဲ့..

Guy Inz@ghi

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011