ဒုတိယေျမာက္က်ဴး႐ႈးေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဘဝနတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူ၊

ေက်ာင္းကို ျပင္လည္ျပဳျပင္မည္ဟုသိရွိရၿပီး၊ ၿပီးစီးပါက ျပည္တြင္းမွ သံဃာမ်ား လာေရာက္သီတင္းသံုးမည္ဟုသိရွိရ

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း က်ဴး႐ႈးကြၽန္း မိုးဂ်ိအရပ္ရွိ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေစတီ(ကမၻာေအးေစတီ)ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္ေသာ ဘဒၵႏၲေခမိႏၵသည္ သာသနာႏွစ္ ၂၅၅၅၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၃ ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္(ဗုဒၶဟူး)ေန႔ ေန႔ လယ္ ၃းဝဝ နာရီတြင္ ဘဝနတ္ ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။

 

ဘဒၵႏၲေခမိႏၵသည္ အဆိုပါေက်ာင္းတြင္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ျမန္မာ ျပည္မွၾကြေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့သည့္အခ်ိန္အထိ က်ဴး႐ႈးေက်ာင္းတြင္ ေထရဝါဒသာသနာတည္တံ့ပ်ံပြားေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ သည့္ ဒုတိယေျမာက္ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။

 

ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည့္အခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္သည္ သက္ေတာ္ ၈၉ ႏွစ္၊ သိကၡာေတာ္ ၆၉ ဝါ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ  ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္အား ဆရာေတာ္၏ဆႏၵအရ က်ဴး႐ႈးရွိ University of Occupational and Environmal Health, Japan  သို႔ ေပးပို႔လွဴဒါန္း လိုက္ေၾကာင္း တိုက်ဳိရွိ ျမန္မာသံ႐ံုးအင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

 

 

ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသည့္ က်ဴး႐ႈးေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေခမိႏၵ

ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားသည့္ က်ဴး႐ႈးေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္  ဘဒၵႏၲေခမိႏၵ

(ဓါတ္ပံု-http://blog.goo.ne.jp/dream-speaker/e/d3fb9947f5e8570e687399d002a537b6မွ)

 

ပထမေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏ဘဲြ႔အမည္မွာ ဦးေဝပုလႅျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပၚေပါက္လာခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစတင္၍ သီတင္းသံုးေက်ာင္းထိုင္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။  ဆရာေတာ္အရွင္ေဝပုလႅ အဆိုပါေဒသတြင္ ေေက်ာင္းထိုင္သီတင္းသံုးရင္း သာသနာျပန္႔ပြားေအာင္ႏွင့္ က်ဳး႐ႈး အရပ္ရွိ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကိုလည္း ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာအေပၚ ယံုၾကည္သက္ဝင္လာေအာင္ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားေဟာေျပာပို႔ခ်ျခင္း၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားေရးသားျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္သည့္ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ထုိ႔သို႔ေဆာင္႐ြက္ေနရင္း နာမက်န္းျဖစ္မႈေၾကာင့္ သက္ေတာ္ ၇၈ ႏွစ္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာျပည္သို႔ ျပၾကြသြားခဲ့သည္။

 

ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသည္  ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုလက္ထက္ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္တြင္  ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအသင္း ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဘက္မွ စစ္ျပန္စစ္မႈထမ္းေဟာင္းမ်ား၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္အလွဴ ရွင္တို႔၏ေကာင္းမႈျဖင့္၊ မိုးဂ်ိဆိပ္ကမ္းကုိ မ်က္ႏွာမူ ေနသည့္ TAKADAI တြင္ရွိ WAMEKARIပန္းျခံအတြင္း တည္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

 

 

ထို႔ေနာက္ ဒုတိယကမၻာစစ္ျပန္ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းမ်ားမွ ေစတီတည္ တံ့ဖို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔အတြက္ ေဂါပကအဖဲြ႔အျဖစ္ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး၊ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သရာ ေနရာတစ္ခု အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဂ်ပန္-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ျမန္မာေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာျပန္႔ပြားေရး ေျခကုပ္ဌာနအ ျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေဒသဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ေထာက္ပံ့ကူညီမႈတို႔ကုိရယူကာ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ကုိ ျဖတ္သန္း လာ လွ်က္ ယေန႔ထက္တိုင္ ရပ္တည္လွ်က္ ရွိေနသည္။

 

ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီတည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား သေဘာတူလက္မွတ္ထိုးၾကစဥ္

(ဓါတ္ပံု-http://www.buposo.jp/aba/abamourning.htmlမွ)

 

ယခုအခါ ေက်ာင္းကိုျပန္လည္ျပဳျပင္မည္ဟုသိရွိရၿပီး၊ ၿပီးစီးပါက ျပည္တြင္းမွ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင့္ေဆာင္၍ လာေရာက္သီတင္းသံုးခိုင္း မည္ဟု လက္ရွိေဂါပကအဖြဲ႔သစ္မွ ေျပာဆိုထားေၾကာင္း အဆိုပါေက်ာင္း တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာေအာင္ သာသနာျပဳ သီတင္းသံုးခဲ့သည့္ က်ဳး႐ႈးဆရာေတာ္ ဦးသုစိဏၰ၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ သိရွိရသည္။

 

”ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ေက်ာင္းျပဳျပင္ေတာ့မယ္။ ဒီေက်ာင္းေဆာက္ထား တာ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ၿပီ။ အေတာ့္ကိုေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ႔ေနၿပီ။ ရာသီဥတုဒဏ္၊ သဘာဝေဘး ဒဏ္ခံႏိုင္ေအာင္ အသစ္ျပန္ေဆာက္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီေက်ာင္းကေန စြန္႔ခြာေပးပါဆိုၿပီးေျပာတယ္။ ေနာက္ ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔မွာ ဘုန္းႀကီး(ဦးသုစိဏၰ)နဲ႔ ေနာက္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ဦးဝိဇၨာနႏၵကို ဒီေက်ာင္းကေန ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ထြက္သြားပါမယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတယ္။ ဒီေက်ာင္းျပင္ၿပီးသြားရင္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္းက သံဃာေတာ္ကိုပင့္ဖိတ္ၿပီး ထားမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒီလိုေျပာလာကတည္းက ဘုန္းႀကီးတို႔ကို လက္ရွိေဂါပက အသစ္က ဆက္လက္လက္ခံလိုစိတ္မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာ သိသာထင္ရွားေေန ေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္းေနခ်င္စိတ္မရွိေတာ့တာနဲ႔ က်ဴး႐ႈးေက်ာင္းကေန စြန္႔ခြာလာခဲ့တာ”ဟု မိုးေသာက္ၾကယ္သို႔ ယခုလိုမိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

 

၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ သာသနာျပဳ သီတင္းသံုးခဲ့သည့္ က်ဳး႐ႈးဆရာေတာ္ ဦးသုစိဏၰ

 

 

 

က်ဴး႐ႈးေဂါပကအဖြဲ႔ကို ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ အသစ္ျပန္လည္ဖဲြ႕ စည္းခဲ့ၿပီး ယခင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာ စစ္ျပန္စစ္မႈထမ္းမ်ား မပါဝင္ေတာ့ ေၾကာင္းႏွင့္၊ လက္ရွိေဂါပကအဖြဲ႔သစ္ထဲတြင္ သေဘာထားတင္းမာ သူ ၂ ဦးက ခ်ယ္လွယ္လႊမ္းမိုးေနေၾကာင္း ဦးသုစိဏၰ၏ ဆက္လက္မိန္႔ ၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

 

”ေဂါပကအဖြဲ႔ကို အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းလိုက္တယ္။ စုစုေပါင္း ၁ဝ ေယာက္ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္။ လူေဟာင္းေတြမရွိၾကေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔လည္း မပါဘူးေလ။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဒီမိုးဂ်ိေစတီနဲ႔ ေက်ာင္းစတင္တည္ေထာင္တဲ့ ေဂါပကအဖြဲ႔ထဲမွာ ပမထဦးေက်ာင္းထိုင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးေဝပုလႅ ပါတယ္။  ေနာက္ ဆရာေတာ္ျဖစ္တဲ့ ဦးေခမိႏၵ လက္ထက္က်ေတာ့ ဝင္မပါေတာ့ဘူး။ ဒါလည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ဖက္က အားနည္းခ်က္တစ္ခုျဖစ္သြားတယ္။ အခု အသစ္ဖဲြ႔တဲ့ ေဂါပကထဲမွာ က်ဴး႐ႈးၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ေဟာင္းရဲ႕သမီးနဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းထူေထာင္ထားတဲ့ ယခ်ိယ ဆိုတဲ့သူက ေတာ္ေတာ့္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ျဖစ္ေနတယ္”ဟု သိရွိသည္။

 

 

လက္ရွိျမင္ေတြ႔ေနရေသာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာင္းအေျခအေန

 

ဆက္လက္၍ ”ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ဒီေက်ာင္းမွာ ဆက္မထားခ်င္ဘူး။ ဒီေဂါပကအသစ္စတက္လာတဲ့ ဧၿပီလကတည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ေခၚေျပာတယ္။ ေစတီကိုပိတ္မယ္။ ဘုရားဖူးလာတဲ့လူသိပ္မရွိဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ မပိတ္ဖို႔ေျပာတယ္။ ေနာက္ ၁ဝ လပိုင္းက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ဆြမ္းကိစၥစီစဥ္ေနတဲ့ ဂ်ပန္ဒါယာကာမကို သူတို႔က(ေဂါပကအသစ္)ေက်ာင္းကေနထုတ္လိုက္တယ္။ ေနာက္ ၁၁ လပိုင္းက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ေရ၊ မီး ျဖတ္မယ္ဆိုၿပီး ျဖတ္ပစ္လိုက္တယ္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္(ဘဒၵႏၲေခမိႏၵ)ကလည္း ေတာေတာ့ကို မက်န္းမမာျဖစ္ေနတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အေျခအေနေတြကိုစာေရးၿပီး ျမန္မာသံ႐ံုးကိုအကူအညီေတာင္းတယ္။ သံ႐ံုးက သံမွဴး(ဦး)ေကာင္းစံလြင္ကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္းကိုလာတယ္။ ဒီဇင္ဘာ(၁)ရက္ေန႔မွာ သူကိုယ္တိုင္ေက်ာင္းအေျခအေနနဲ႔ ေဂါပကအဖဲြ႔သစ္ကလူေတြနဲ႔ေရာ၊ မိုးဂ်ိၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္နဲ႔ေရာ ဒီကရပ္မိရပ္ဖေတြနဲ႔ပါေတြ႔ဆံုၿပီး ေစတီနဲ႔ေက်ာင္းေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးေက်ာင္းျပင္မယ္ဆိုရင္လည္း ကုန္က်စားရိတ္ကိုေပးပါမယ္။ လက္ရွိသီတင္းသံုးေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကိုလည္း ေက်ာင္းမွာပဲဆက္ထားပါ။ သံ႐ံုးအေနနဲ႔ တစ္လကို ယန္း ၉ ေသာင္း လစဥ္ေထာက္ပံ့ပါမယ္။ အဲဒီေလာက္အထိ ေျပာတာေတာင္ သူတို႔(ေဂါပကအသစ္)က လက္မခံဘူးျဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သံမွဴးဦးေကာင္းစံလြင္လည္း ျပန္သြားေရာ ေနာက္ရက္(ဒီဇင္ဘာ ၃)မွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ႏွစ္ပါးကို ဒီေက်ာင္းကေန ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ထြက္သြားပါမယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတာ”

 

လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာသံ႐ံုးမွ သံမွဴးဦးေကာင္းစံလြင္ကေတာ့ ”က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ က်ဴး႐ႈးမွာရွိတဲ့ မိုးဂ်ိေက်ာင္းႀကီး ဆက္လက္တည္တံဖို႔နဲ႕ သာသနာျပန္႔ပြားဖို႔အတြက္ လက္ရွိေဂါပကအဖဲြ႔ကိုေမတၲာရပ္ခံထားကေတာ့ ေက်ာင္းကိုမဖ်က္ပါနဲ႔ဦး၊ အခု သီတင္းသံုးေနတဲ့ဆရာေတာ္ေတြကိုလည္း ဒီေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္လက္သီတင္းသံုးခြင့္ေပးဖို႔ေျပာဆိုေပမယ့္ ေက်ာင္းက အေတာ့္ကိုေဟာင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ အသစ္ျပန္ေဆာက္မွရမယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ေက်ာင္းသစ္ေဆာက္ၿပီးရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က သင့္ေတာ္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြပင့္ၿပီး သီတင္းသံုးခိုင္းမယ္လို႔ျပန္ေျပာပါတယ္” ဟု  မိုးေသာက္ၾကယ္သို႔ ယခုလိုရွင္းျပသည္။

 

ဦးေကာင္းစံလြင္၏ဆက္လက္ရွင္းျပခ်က္အရ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာထြန္းလင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရးႏွင့္ မိုးဂ်ိၿမိဳ႕ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီေတာ္ႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ဆက္လက္ေရရွည္တည့္တံ့ေစေရးအတြက္ ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒု-ဝန္ႀကီး၊ ဂ်ပန္-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးအသင္းမွ ဂ်ပန္လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၊ က်ဴး႐ႈးၿမိဳ႕ ေတာ္ဝန္ႏွင့္ မိုးဂ်ိၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္တို႔ထံ အကူအညီေတာင္းထားေၾကာင္းသိရွိရသည္။

 

 

သံမွဴး ဦးေကာင္းစံလြင္(၀ဲဖက္မွဒုတိယေျမာက္)၊ မိုးဂ်ိၿမိဳ႕ေတာ္၀န္(၀ဲဖက္မွတတိယေျမာက္)ႏွင့္ က်ဴး႐ႈးရွိ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ ဂ်ပန္ေဂါပကအဖြဲ႕၀င္တခ်ဳိ႕

(ဓါတ္ပံု-တိုက်ဳိ ျမန္မာသံ႐ံုးအင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမွ)

 

ယခုလို ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ၾကာေအာင္ ရပ္တည္ၿပီးမွ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ၾကံဳႀကိဳက္ေနမႈအေပၚ တိုက်ဳိရွိ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာျမန္မာႏိုင္ငံသားတစ္ဦးက”သူမ်ားဘာသာေတြက မရွိတာကေနရွိေအာင္၊ ျပန္႔ပြားလာေအာင္ မ်ားျပားလာေအာင္လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က ျပန္႔ပြားေအာင္ တိုးတက္ေအာင္မျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့အျပင္ အခုလိုမ်ဳိးျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ကိစၥက ရွက္စရာႀကီးဗ်ာ”ဟု မွတ္ခ်က္ေပးေျပာဆိုခဲ့သည္။

ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီ ကို သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္လိုပါက

Fukuoka Prefecture, Kitakyushu, Moji Ward, Moji, 3251-4

တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ ၉၃-၃၂၁-၁ဝ၂၄ ျဖစ္သည္။

 

ေရးသားသူ-

ေမာင္ရွင္(ဘားမားမီဒီယာ)

 

အီးေမးလ္သတင္းကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

kai

About kai

Kai has written 914 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.