ရွှေတိဂုံ စေတီတော် နှစ် ၂၆၀ဝ အထိမ်းအမှတ် ပူဇော်ခြင်း—–ဒီလု်ိလေးလည်း ရှိသေးတယ် ခဗျ————–RESEARCH!

ရွှေတိဂုံ စေတီတော် နှစ် ၂၆၀ဝပြည့် ပြီဆိုတော့ တစ်နို်င်ငံလုံးမှာ ပူဇော်ပွဲတွေ ဆရာတော်ဘုရားတွေရဲ ့ တရား ပွဲ တွေနဲ ့ ဝိုင်းဝန်းပူဇော်ကြတာ dennis လည်း ဘယ်လို ပါရမလဲမသိလို ့

ဒီလိုပဲ ရေးလိုက်ပါတယ် -သေချာလေးဖတ်ပေးကြပါနော်——-

စိတ်ထဲ မရှုင်းတာလေး ၂ချက်နဲ ့ တင်ပြချင်ပါတယ်

 

 

နံပါတ် ၁)——– ရွှေတိဂုံ ဘုရားကို မြန်မာပြည်သား—–တဖုသနဲ ့ဘလိက တို့ညီအကို ၂ယောက်က ဂေါတမမြတ်စွာဘုရားဆီက ဆံတော်ကို ယူလာပြီး တည်ထားတယ်လို ့ပြောကြတာ ရှိပါတယ်——-

ဒါပေမဲ ့ဟိုတလောကindia နိုင်ငံတော် အကြီးအကဲ ကိုယ်တို်င် ဩရိသျှ ပြည်နယ်မှာ ဘုရားရဲ ့ ဆံတော်နဲ့တည်ထားတဲ ့စေတီတော်တစ်ဆုူကို သွားစစ်ဆေးပြီး DNA စစ်လိုက်တဲ့ အခါမှာ သက်ရှိလူသား တစ်ဦး ရဲ ့ဆံပင် အစစ်ဖြစ်ကြောင်း—-ဒါပေမဲ့ ဘယ်သူ တစ်ဦး တစ်ယောက်နဲ ့မှ မတူကြောင်း တွေ ့ရှိခဲ ့တဲ ့အချက်ပါ-ပြသနာက အဲ့ဒီမှာစတော့တာပဲ ————-

India အဲ့ဒီဘုရားသမိုင်းမှာရော—သဖုသ

နဲ ့ဘလိက ညီအကို နှစ်ဦး ပဲ တည်ထားခဲ ့တယ်လို့ ဆိုထားပါရောလား—— သဖုသနဲ ့ဘလိက ညီအကို နှစ်ဦး ဟာ—-မြန်မာပြည်သားလော -idian လောဆိုတာ က တော်တော်ကို ဖြေရှုင်းရခက်တဲ့ ပြသနာ ဖြစ်လာပြီ———-

အဲဒီအတွက်——ထေ၇ဝါဒ သမိုင်းမှာ ဘယ်လို မှတ်တမ်းတင်လဲ ဆိုတာ ကို လိုက်ရပါမယ်—–

ဟိုညီအကို ၂ယောက်ကို မြန်မာနို်င်ငံသားဖြစ်တယ်လို ့ မပြောထားကြောင်းပါ——–ဒါံအြ

ပင် သူတို ့ညီအကို

ဟာ ညနေဘက်ဆို ဘုရားနားသွားပြီး တရားနာတယ်ဆိုတဲ ့ အကြောင်းက အခိုင်အမာရှိနေတော့ —မြန်မာပြည်ကနေ INDIA ကို သင်္ဘောကြီးစီးပြီး ညနေတိုင်းတရားသွားနာတာတော ့ဟုတ်လောက်ဘူးလို ့ ယူဆမိပါတယ်—-(ဒါဆို ရွှေတိဂုံဘုရားက ဆံတော်ကြီးရော—မစစ်ဘူးလိ ု ့ပြောချင်တာမဟုတ်ဘူးနော်) ့ကိုယ့်ငရဲကိုယ် မရှာလိုပါ———- ရွှေတိဂုံ စေတီတော်မြတ်ကြီးရဲ ့ ဆံတော် အပေါ် ့ အကြွင်းမဲ ့ယုံပါတယ် NO- doubt!

ပါ—

ခုပြောတဲ ့case က ဟိုညီအကိုဟာ ကျတော်တို ့ထင်နေသလို မြန်မာ ပြည်သား မဟုတ်ဘူုးဆိုတာပဲ ပြောချင်တာပါ ဒါဆို မြန်မာပြည်ကို သူတို ့ယူလာတဲ ့ဆံတော် အကြောင်းကရော—ဘယ်လိုဖြစ်နို်င

်မလဲ ဆိုတဲ ့နေရာမှာ—-စဉ်းစားစရာ ၂ချက်သွားတွေ ့ပါတယ်—-

၁) -ဘုရားတန်ခိုးတော်ကြောင့်ပဲ ဆံတော်၈ဆူဟာ-India မှာရော မြန်မာပြည်မှာပါ ——–ပွါးသွားမယ်

ဒါမှမဟုတ်-

၂) —- ဟိုညီနောင်ဟာ ကုန်သည်တွေဖြစ်တာကြောင့် သူတို ့က ကုန်ကူးရင်းနဲ ့ဘုရားဆံတော်ကို ဒီနိုင်ငံကို ပင့်ခဲ့မယ်(မြန်မာပြည်နဲ့ India ကို သွားလာကူးသန်း နေတဲ ့ကုန်သည်တွေလို ့ပြောချင်တာပါ) အဲ့ဒါကို ဒီနို်င်ငံမှာ စေတီတည်ပြီးတော့— သူတို ့လည်း တဖြည်းဖြည်းနဲ ့————-ဒီနိုင်ငံမှာ အခြေချ မယ်လို ့လည်း-ဖြစ်နို်င်ပါတယ်———

—————–

သေချာတာကတော့ ဟိုညီနောင်ဟာ မြန်မာပြည်သား မဟုတ်ပါ————မြန်မာတွေ ဘုရားကို စဖူးခွင့်ရတဲ့ လူမျိုးဆိုတာ လုံးဝ လုံးဝ မဟုတ်ပါကြောင်း—————ထေ၇ဝါဒ ကျမ်းဂန်အရရော -ခေတ်သစ် science ကပါ ထောက်ပြနေတယ်ဆိုတဲ ့အချက်——–

 

နံ့ပါတ်၂ အချက်———–

ဘယ်သူ ပြောခဲ့မှန်းမသိတဲ့———-လေးဆူ ဓါတ်ပုံ ရွှေတိဂုံ ဆိုတဲ ့ ဝေါဟာရကြီးဟာ ထေ၇ဝါဒ နဲ ့သိပ်ဆက်စပ်လို ့မရကြောင်း ပါ—————————-

ဘုရားတစ်ဆူ ရဲ ့ အသုံးအဆောင် တွေဟာ အဲ့ဒီဘုရားမရှိတဲ့အချိန်မှာ—–စေတီထိုက်တယ်ဆိုတဲ ့အချက်-ဘုရားနဲ ့ဂုဏ်ရည်တူပဲလို ့ဆိုထားတဲ ့အချက်

 

နောက်—ဘုရာ းတစ်ဆူရဲ ့သာသနာ ကွယ်ရင် အဲ့ဒီဘုရားရဲ ့ ဓါတ်တော်မွေတော်-အသုံးအဆောင် အားလုံးဟာတစ်ခါတည်း ပျောက်ကွယ်ရပါတယ်——ပျက်စီးသွားပါတယ်

အကြောင်းကတော့ နောင်တော်ကြီးဘုရားရှိနေသေးတယ်ဆိုတဲ ့meaning ရတဲ ့အတွက် နောက်ထပ်ဘုရားတွေ ပွင့်ဖိုု ့ အခွင့် မရှိတာကြောင့်ပါ————

ဒါဆိုရင် —ဘုရား၄ဆူတို့ ရဲ ့ ရေစစ်တော်-တောင်ဝှေးတော်—ဆံတော် -စသဖြင့် ဌာပနာထားတယ်ဆိုတဲ ့ အချက်ဟာ ထေ၇ဝါဒ စာပေ နဲ ့လုံးဝ ကိုက်ညီမှုမရှိတဲ ့အပြင် reasonable မဖြစ်ပါဘူး

အဲ့ဒီတော့ ဘုရားဟော ကိုပဲ ယုံရမလား

ဒါမှမဟုတ်———— ဘယ်သူ စခဲ ့မှန်းမသ်ိတဲ ့ဇာတ်လမ်းထဲက အကြောင်းအရာတွေကို ပဲ လက်ခံရမလားဆိုတာ ဝေခွဲရခက်လွန်းပါတယ်———–

——-

ကျတော်ပြောခဲ့သလို ————–ဟိုညီအ ကို ၂ယောက်ဟာ မြန်မာပြည်သား ဟုတ်တယ်လို ့လည်းကောင်း။ ဘုရား၄ဆုူရဲ ့ မွေတော်၄ခုကို ဌာပနာတယ်ဆိုတဲ့ အချက်ကိုရော—–ဘယ်မှာမှ တရားဝင် အခိုင်အမာ ပြောပြထားခြင်း မရှိပါပဲလျက်———ဘုရားရှုင်ရဲ ့ ဆံတော်ရှုင် အစစ်တည်ရာ ရွှေတိဂုံ

 

မြတ်ဘုရားရဲ ့သမို်င်းကို လျှှောက်ရေးလျှောက်လုပ်ပြီး

ပရမ်းပတာ လုပ်ထားမယ်ဆိုရင်-နောင် ကျတော်တို့ရဲ ့ညီငယ် ညီမငယ်တွေခေတ်ရောက်ရင် သူတို ့လေးတွေ complain တက်လာမဲ့ အချက်တွေမို ့ မဝံ့မရဲ တင်ပြလို်က်တာပါ————————————

 

>>>>ရွှေတိဂုံမှာ ဘုရား၄ဆုူရဲ ့ ဓါတ်တော် မွေတော် ဌာပနာသည်ဖြစ်စေ ————သို ့မဟုတ်  ဂေါတမ ဘုရားတစ်ဆူတည်းရဲ ့ဆံတော်တွေပဲ ရှိတယ်လို ့ ပြောသည်ဖြစ်စေ

 

>>>>…တဖုသနဲ ့ဘလိကညီအကို၂ယောက်ဟာ ကျတော်တို့ ယူဆသလို မြန်မာပြည်သား ဟုတ်တယ်ပဲဆိုုဆိုု မြန်မာပြည်သား မဟုတ်ဘူးပဲပြောပြော———

 

ရွှေတိဂုံ စေတီတော်မြတ်ကြီးရဲ ့ ကျက်သရေတော်——– နိုင်းမရတဲ ့ ဘုရာ့ း ကျေးဇူးတော်တွေဟာဘယ်တော့မှ ပျက်ကွယ်မှာ မဟုတ်တဲ့ အမှန်တရားတွေပါ———

 

ဒါပေမဲ ့အဲ့ဒီအမှန်တရာ းကို ကိုယ့်စိတ်ကြိုက်ဖန်တီးထားတဲ့ဇာ

တ်လမ်းတွေ(ဥပမာ————- သိကြားမင်းနဲ ့ မယ်လမုကမွေးလို ့ occalapa ဘုရင် ဖြစ်လာတယ်ဆိုတဲ ့အချက်တွေ) နဲ ့ရောပြီး

ထေ၇ဝါဒရဲ ့ စစ်မှန်တဲ ့ မှတ်ကျောက်နဲ ့ သမို်င်းကို ဖုံးကွယ်မရနိ်ု်င်တဲ ့ အဖြစ်အပျက်တွေကြားမှာ

နောင် ညီငယ် ညီမငယ်များ လက်ထက်ရောက်မှ ပြူးပြဲပြီး ပြသနာ လုပ်နေကြမှာစိုးလို့ ပါ————

 

ဟုတ်ကဲ ့ တဖုသတို ့ မြန်မာပြည်က ဟုတ်မဟုတ် ဆိုတာရော

ဆံတော်ရှုင် ရွှေတိဂုံ စေတီတော်မြတ်မှာ ဘုရား၄ဆူလုံးရဲ ့ မွေတော်များ စုပေါင်း တည်ရှိနေတယ်ဆို်တာရောနဲ ့ပတ်သက်ပြီးး မည်သို ့မှ ထင်မြင်ချက်မပေးလိုပါ သယ်ချင်းများကြိုက်သလို ယူဆနို်င်ကြပါသည်—

( ဘယ်လိုမှ မယူဆချင်လည်းရပါသည်)

 

အခု တင်ပြထားတဲ ့အချက်တွေနဲ ့ပတ်သက်ပြီး —- အပြုသဘောဆောင်သော comment များကို မျှော်လင့်လျက်—————-

—————

(

ဘလိက စာလုံးပေါင်းမှားနေတာ သိပါတယ် ကီးဘုတ် စုတ်နေလို ့ ပါဌ်ဆင့် တွေ နှိပ်လို ့မရလို ့ပါ)

 

___-___–+++++++++++++++++++သူများပါးစပ်ဖျား လမ်းမဆုံးပါစေနဲ ့——(–မိုးကုတ်ဆရာတော်ဘုရားကြီး)

 

 

ကျတော်တို ့ရဲ ့ ဦးစွန်း –

မြန်မာတွေရဲ ့ မကိုဋ်—–

အလို———-ကျက်သေ၇ရှိပါဘိ

ဘုရာ ့ရွှေတိဂုံ

ပကတိ ဖြူစင်မှု ——-ဘယ်လိုအရာ လာလို ့တုနိုင်ပါ့———–

ကမ္ဘာ ့ ကမ္ဘာတိုင်  စဉ်ဆက်ကာလှို်င်လှို်င် ဝေမယ့်

မြတ်ဗုဒ္ဓ၏ ဆံတော်ကိန်းးရာ       –

ဪ ဒါမြန်ပြည်ပါလား

ငါတို ့မြန်မာပြည်ပါလား—–

ဘယ်လောက် စုတ်ပြတ်သတ်နေပါစေ————–

ဘုရား ရွှေတိဂုံကြောင့် ငါတို ့ကို ဘယ်သူ ယှဉ်နိုင်ပါ့မလဲ————

ငါတို ့ဟာ———-ရွှေနိုင်ငံက သူတွေပဲလေ———–

 

 

 

ရွှေတိဂုံ ၂၆၀ဝပြည့်  အမှတ်တရ ပူဇော်ပါသည်(ခုမှ ချက်ချင်း ရေးရပါသောကြောင့် အဆီအငေါ် မတည့်ရင် ခွင့်လွှတ်ကြပါနော်———)

· · · Share · Delete

 

Ref> ယူထားတာက- ven. kawsammla, နဲ ့ –ven. sthumingala & some other information based on scientific facts———–ပါခဗျာ————

21 comments

  • ဦးဦးပါလေရာ

    March 8, 2012 at 10:42 pm

    တူတော်မောင် ဒင်းနစ်ရယ်
    အခုပဲ မောင်ရင်ကိုယ်တိုင် ပြူးပြဲပြီးပြဿနာ လုပ်နေပါသကော… 😛

    ကောင်းပါတယ်။
    ကိုယ့်အတွေးကိုယ် ရဲရဲရေးတာ ကြိုဆိုပါတယ်။
    ဖတ်သူတွေကလဲ သူတို့အတွေးနဲ့သူတို့ ရဲရဲကြီး ပြန်မန့်မှာ မျှော်လင့်ထားပါနော… 😛

    ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် မစိုးရိမ်ပါနဲ့။ တူမောင့်နောက်မှာ သူကြီးတယောက်လုံးရှိတယ် 😛

    ကျုပ်ကတော့ ကြောက်တတ်လို့ ဒါမျိုးဆို အနားကိုမသီဘူး….
    အခုလဲ လစ်ပြီနော ….. 😀 😀

    • ---မိုးကျရွှေကိုယ်-----dennis rockstar

      March 8, 2012 at 11:08 pm

      တူလေးက သူကြီးဘယ်သူဆိုတာ သိတာ သိပ်မကြာသေးဘူးခဗျ——၁လကျော်ကျော်ပဲရှိသေးတယ်—-
      တကယ်ပါ—အကြောင်းအရာတစ်ခုအပေါ်မှာ ကျတော်တို ့ အမြင် တွေ ကွဲ ပြီး —- ကျတော်က တော်တော်လေး ပြောခဲ့ဖူးတယ်–(အဲဒီတုန်းက သိလည်း ပြောမှာပဲဗျို ့) ——

      အဲ့ဒီအကြောင်းနဲ ့ပတ်သက်တဲ ့တစ်ချက်ကလွှဲရင်– ကျတော်တော့ သူကြီးကို —–တော်တော်ကြီး applaud လုပ်ပါတယ်——–
      တခြား အကိုအမများလည်း ကျတော့ စာထဲမှာ အမှားပါရင်
      ——— အကြောင်းအကျိုုး ညီညီညွတ်ညွတ်နဲ ့ ထောက်ပြဝေဖန်ပေးကြပါနော်–

  • ---မိုးကျရွှေကိုယ်-----dennis rockstar

    March 8, 2012 at 10:58 pm

    ဟုတ်ကဲ ့ပါခဗျာ———ကျေူးဇူးပါဦး—-

  • ဦးဦးပါလေရာ

    March 8, 2012 at 11:08 pm

    ဟဲ့ … အလကားပြောတာ
    ဒီအကြောင်းအရာမျိုးက ကျုပ်ဓါတ်စာလေ
    အလွတ်ခံလို့ဘယ်ဖြစ်မလဲ…
    ကွန်မင့်တွေ ခဏစောင့်ပြီး ဝင်ပြောဦးမှာ……. 😀

  • surmi

    March 8, 2012 at 11:47 pm

    ရွာထဲမှာ အသံတိတ်နေတာ နဲနဲကြာပြီ ။မကြာခင် အပြင်းပြေတော.မယ်နဲ.တူတယ် …။
    ခေတ်အဆက်ဆက် သမိုင်းဆရာတွေ လက်ရှောင်ထားတဲ.ကိစ္စ ၊မောင်ရင်ကဒုတ်နဲ.ထိုးတော.
    ဟဲ ဟဲ ပွဲကလှသွားပြီ ။ဗိဿနိုး ၊ ဟန်လင်း ၊ သရေခေတ္တရာ ၊မကျေနပ်ရင် ကြိုက်သလောက်တူး
    ကြည်.လို.ရတယ် …..စေတီပုထိုးကိုတော. ဘယ်လိုသတ္တိနဲ. သွားတူးကြည်.ရမလဲ။ဲပြီးတော. ..သမိုင်း
    ဆိုတာကလဲ ဘုရင်လက်ထက်အဆက်ဆက်မှာ အဆင်ပြေသလိုရေးလာတာ (ဘုရားသမိုင်းကိုပြောတာ
    မဟုတ်ဘူးနော် နိုင်ငံ.သမိုင်းတွေကိုပြောတာ) ဆိုတော. …..ယုတ်တိ ဆန်ဆန် စဉ်းစားနေရင်
    ဘယ်ဘုရားမှ မောင်ရင်ကန်တော.လို.ရမှာမဟုတ်ဘူး။ချွန်ချွန် မြင်တိုင်းကန်တော.ဘို. ပြောတာမဟုတ်ဘူး
    နော် …..သိပ်စဉ်းစားပြီးအဖြေရှာရင်အကျိုးမများဘူး ……ဒီအလောင်းအစားကကြေးကြီးတယ်။
    သံသရာမှာအကြွေးဆပ်ရမှာ ……ကျုပ်ကတော.လက်ရှောင်တယ်ဗျို. …..။

  • shwe tallatr

    March 9, 2012 at 12:08 am

    ဟဲလိုကိုဒင်းနစ်ရေ လေးဆူဓါတ်ပုံရွှေတိဂုံဘုရားသမိုင်းကို သို.လောသို.လောနဲ့မဟုတ်တဲ့အတွေးမျိုးမဖြစ်
    စေချင်ဘူးဗျာ ဘိုးဘေးဘီဘင်က အရိယသူတော်စင်များဆင့်ကဲဆင့်ကဲထိန်သိမ်းစောင့်ရှောက်လာခဲ့တဲ့
    ထေရဝါဒဗုဒ္စသာသနာကိုတော့ မညှိုးနွှမ်းစေချင်ဘူးဗျာ ရွှေတိဂုံသမိုင်းအကြောင်းအတိအကျသိချင်ရင်
    ကျနော်တို့မြတ်ဘုရားကဲ့သို့ကြည်ညိုအားထားရသော သီတဂူဆရာတော်ကြီးသာ မေးလျှောက်ကြည့်ဖို့
    တိုက်တွန်းလိုက်ရပါသည်။

    • ---မိုးကျရွှေကိုယ်-----dennis rockstar

      March 11, 2012 at 10:12 pm

      ညီပြောတဲ့ case ကြောင့်တော့ ထေ၇ဝါဒ သာသနာတော်ကြီး ဘယ်လိုမှညိုူးနွမ်းစရာ အကြောင်း မရှိဘူး လို ့ ညီမြင်တယ်ခဗျ——– ညီ ပြောတဲ ့အချက်တွေမှာ-ဘုရားဟောကို ကန် ့လန် ့တိုက်တဲ့စကားတစ်လုံးမှ မရေးထားပါဝူး ခဗျ-နောက်သူများ အသက်သတ်ဖို ့ သူများ သားမယား ပစ်မှားဖို ့ အရက်သောက်ပြီး မူးယစ်ယမ်းကားဖို ့တစ်လုံးမှ ပါပါဘူူးခဗျာ အဲဒီ အတွက် တော့ တာဝန်ယူပါတယ်ခဗျာ ညီရေးတဲ ့စာနဲ ့ပတ်သက်ပီး
      အခုက မြတ်ရွှေတိဂုံစေတီတေ်ာကြီးနဲ ့ ပတ်သက်တဲ့ ဒွိဟဖြစ်စရာ သမို်င်းအချက်တွေ ကို နည်းနည်း ထောက်ပြရုံပါခဗျာ——–ေဂွှတိဂုံ စေတီတော်ကြီးအပေါ် ညီ့ သဘောထားကို ကျတော့ ကဗျာ ထဲမှာသေသေချာချာ ရေးထားပါတယ်ခဗျာ—– တကယ်လို့ အဲ့လို ဖြစ်သွားတယ်ဆိုရင်လည်း
      နောက် ဒီလိုမျိုးတွေ မတင်ဖို့ညီ ဆင်ခြင်ပါ့မယ်ခဗျာ——— comment ဝင်ပေးလို ့ကျေးဇူူးပါအကို -ရှဲရှဲ

  • kai

    March 9, 2012 at 1:33 am

    သမိုင်းပညာရှင်..ဒေါက်တာသန်းထွန်းရဲ့စာအုပ်ကို ပြန်ဖတ်ကြည့်ပါ…
    Orissa ကိုညွှန်းထားပါတယ်..။

    Buddhism in Odisha (Orissa)

    Buddhism in Odisha (Orissa)Buddhism was known in Odisha (Orissa), right from the time of its inception, though the Lord Buddha never visited Odisha (Orissa) during his lifetime. Buddhist Chronicles refer to Buddha’s Kesa Asthi (Hair relic) brought to Odra (Odisha (Orissa)) by two rich traders — Tapassu and Bhallika. In the subsequent period, the nail and tooth relics of Buddha too entered into Odra.

    Scholars believe that Biraja (modern Jajpur) was a sacred land of Buddha Padmaprabha and the cradle of Mahayana, supported by fact that Jajpur and its neighbourhood are seen to be rich in Mahayanic antiquities. In the 7th century, the visit of Hiuen Tsang to Odisha (Orissa) vividly accounts the flourishing state of Buddhism in Odra.

    Between the 8th-10th century, Buddhism was the state religion under the Bhaumakaras and this period also saw evolution of tantric form of Mahayana Buddhism. The influence and impact of Buddhism continued in Odisha (Orissa) until 15th century. The innumerable stupas, viharas (monasteries) and images found across Odisha (Orissa) testify to its long heritage.

    Buddhist tourism in Odisha (Orissa) has observed the opening up of some new vistas by recent findings from excavations. Despite the fact that many Buddhist monuments already exist in Odisha (Orissa), these newly identified sites with Buddhist remains have also added to the charm of Odisha (Orissa). With Lalitagiri, Ratnagiri and Udaygiri hills located 90 kms from Bhubaneshwar and 60 kms North East of Cuttack, Odisha (Orissa) attracts many Buddhist tourists each year.

    The Ratnagiri Hill is known to have the most extensive ruins and is famous for housing the monastery of ‘Pushpagiri’ reported by Chinese traveler Hiuen T’ Sang. Most of the sculptures found here date back to 8th and 9th centuries. The Laitaghiri hills in Odisha (Orissa) also serve to be a historical site of importance. An ancient stupa containing relics preserved in caskets of stone is one of the recent and spectacular discoveries.

    The Shanti Stupa at the Dhauli Hill, on the bank of the River Daya, is also one of the much famed Buddhist sites at Odisha (Orissa). It was here that emperor Ashoka underwent a psyche change and abandoned war for the rest of his life, in the 3rd century BC. So, the Nippon-Buddha Sangha established a peace pagoda or Shanti Stupa at Dhauli. A monastery named Saddharma Vihar Lalitagiri was also constructed here, thus, making it the earliest Buddhist complex of 1st century AD.

    Apart from these, Buddhist monuments are scattered throughout the state still awaiting further excavation and study. Cuttack, Sambalpur, Balasore, Ganjam and Phulbani are some, to name a few.

  • aye.kk

    March 9, 2012 at 8:11 am

    ပိဋက၃ပုံ
    သုတ္တပိဋကဝေါဟာရဒေသနာဓမ္မက္ခန္ဇအရေအတွက်…..၂၁၀၀
    ဝိနယပိဋကအာဏါဒေသနာဓမ္မက္ခန္ဇအရေအတွက်…….၂၁၀၀
    အဘိဓမ္မာပိဋကသည်ပရမတ္တဒေသနာအရေအတွက်…..၄၂၀၀
    ———————————————————————-
    (ပရမတ္တ)ပေါင်း = ၈၄၀၀
    မိုးကျရွှေကိုယ်ရေ…..ပိဋက၃ပုံအာဂုံဆောင်ထားနိုင်ဖို့လိုအပ်သည်ဟုထင်မြင်မိပါကြောင်း….။

    • ---မိုးကျရွှေကိုယ်-----dennis rockstar

      March 11, 2012 at 9:59 pm

      ဟီးဟီးးးးး ကျတော်က အာဂုံ ဆောင်ထားချင်တာပေါု့
      ———–ဒါပေမဲ့
      ပိဋကတ်၃ပုံ အာဂုံဆောင်ပြီး ဒီတု်ိုင်းနေတာထက်စာရင်
      အများကြီး မသိလဲ သိတဲ ့နည်းနည်းလေးက အမှန်ဖြစ်ဖို ့ကို
      ကျတော်က ပိုစိတ်ဝင်စားတယ်ခဗျ

  • memeseku

    March 9, 2012 at 8:35 am

    အင်းတယောက်ယောက်တော့နားကားတော့မှာပဲ….
    🙂 🙂 🙂

  • TT

    March 9, 2012 at 9:40 am

    ရွှေတိဂုံ စေတီတော် နှစ် ၂၆၀ဝ အထိမ်းအမှတ်
    ပြည်သူ့ရင်ပြင်မှာ သီတဂူဆရာတော်ကြီး ဟောကြားခဲ့တဲ့ တရားကို ဦးစွာနာယူ ပြီးမှ
    ဆွေးနွေး ကြဖို့ အကြံ ပြု လိုပါတယ်

  • chityimhtoo

    March 9, 2012 at 10:12 am

    ဒီလိုအကြောင်းအရာတွေက ကျုပ်တို့မမွေးခင်ထဲက အငြင်းပွားလာကျတာဗျရိုးနေပြီ ။ရွာထဲကဆရာ့ဆရာကြီးတွေကအဖြေပေးပါလိမ့်မယ်။

  • Shwe Tike Soe

    March 9, 2012 at 11:04 am

    မှန်ပါတယ် ကိုမိုးကျ ရေ.. အခုလိုလေးပြောတာကိုတော့ ကြိုဆိုပါတယ်ဗျာ… မြန်မာနိုင်ငံက လူတွေကသာ ဘုရားသာသနာ ကို အရင်ဆုံးကြုံရတာ ဘာညာနဲ.လျှောက်ပြော လျှောက်ရေးနေကြတာ… ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် ကျွန်တော်တို. ရဲ. ဗုဒ္ဒဘာသာ တွေက ဗုဒ္ဒဘာသာ ဆိုပြီး ပြောတိုင်းယုံ သီခံ ရှေ.လူကြီးတွေ ပြောတာ ဆိုပြီး ပါးစပ်ရာဇဝင်တွေနဲ. လျှောက်ပြောတဲ့ဟာတွေ ကိုယုံ သမိုင်းအမှားတွေ လူငယ်တွေ က သိကုန်ရော..
    ကိုမိုးကျ ပြောတာ သဘာဝကျပါတယ်… ကျေးဇူးလဲတင်ပါတယ်ဗျာ

  • kai

    March 9, 2012 at 11:32 am

    မဖြစ်နိုင်တာတွေကို.. ဖြစ်ပါတယ်အတင်းလုပ်နေကြတာဟာ.. မမှန်တာတွေကို.. မှန်ကန်ပါတယ်..လုပ်ကြတာဟာ.. မြန်မာထေရဝါဒဗုဒ္ဓသာသနာ.. သန့်ရှင်း။တည်တန့်။ပြန့်ပွားရေးအတွက်.. အကြီးအကျယ်အတားအဆီးဖြစ်စေတယ်ဆိုတာ.. သတိမထားမိကြဘူးဖြစ်နေတယ်လို့..သုံးသပ်မိပါတယ်..

    ကမ္ဘာမှာ လူသန်းရထောင်ကျော်နေပြီ..
    မြန်မာထေရဝါဒဗုဒ္ဓသာသနာ..ဘာသာကိုးကွယ်သူ သန်း၅ဝမရှိတာဟာ.. ဒါတွေကြောင့်ပါပဲ..
    ပွင့်လင်းမြင်သာ.. ဆွေးနွေးပြီးရှင်းလိုက်နိုင်ရင်.. မြန်မာထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာကိုကိုးကွယ်လိုသူတွေ.. သန်းပေါင်းများစွာတိုးလာမှာပါ..
    ဗုဒ္ဓဘာသာမှာ..ကမ္ဘာကိုကိုင်လှုပ်နိုင်တဲ့..တရားတွေ..ဓမ္မတွေ.. အများကြီးရှိနေတယ်..။
    ဝါဒရေးရာမှာ.. ထိပ်တန်းသမားတွေကို ညွတ်ကျအသိအမှတ်ပြုစေနိုင်တဲ့..တရားတွေ စုပုံရှိတယ်.
    ဒါတွေကို.. ဂမ္ဘီရတွေရှေ့ကလုပ်ပြကြတော့..တရားစစ်တွေ ကွယ်စေကုန်တာပေါ့..

    ကမ္ဘာရွာခေတ်ကို.. ငုတ်တုတ်သတိလစ်နေကြလေရဲ့…
    အနိစ္စ..

    ==

    မမှန်ကန်တဲ့ကိစ္စကိုမှန်ကန်တယ်လို့မပြောပါနဲ့ မတရားတဲ့ကိစ္စကိုတရားတယ်လို့မပြောပါနဲ့။ မတရားတဲ့ကိစ္စကို တရားတယ်လို့မပြောပါနဲ့ အဲဒါနဲ့စပါ။ နောက်တစ်ဆင့်ကျမှ မှန်တဲ့ကိစ္စကို မှန်တယ်လို့ပြောရမယ်။ မှားတဲ့ကိစ္စကို မှားတယ်လို့ပြောရမယ်။ ပထမဦးဆုံးအဆင့်ဟာ သိပ်အမြင့်ကြီးမဟုတ်ဘူးနော်။ စပြီးတော့ထိန်းသိမ်းဖို့လိုတယ်။ မမှန်တာကို မှန်တယ်လို့မပြောပါနဲ့။ မတရားတာကို တရားတယ်လို့မပြောပါနဲ့။ ဒုတိယအဆင့်ကျရင်တော့ မမှန်တာကို မမှန်ဘူးပြောပြီးတော့ မှန်တာကို မှန်တယ်လို့ထောက်ခံရဲရမယ်။ အဆင့်ဆင့်တက်သွားရမယ်။ (လက်ခုပ်သံများ) ဒီလိုအဆင့်ဆင့်တက်သွားနိုင်မှ ဒီနိုင်ငံဟာတိုးတက်မယ်။ တိုးတက်တယ်။ ပြည်သူတွေက တိုးပြီးတော့ တက်မှ ဒီနိုင်ငံဟာတိုးတက်မှာလို့ ကျွန်မတို့ မှတ်ထားရမယ်။ (လက်ခုပ်သံများ)
    ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်

  • Phaung Phaung

    March 9, 2012 at 1:14 pm

    အမတို့ကတော့ Dennis လို ရွှေတိဂုံဘုရားသမိုင်းကဘယ်လိုလဲဆိုပြီး သံသယအတွေးတွေနဲ့
    ထင်ယောင်ထင်မှားအငြင်းပွားစရာလို့ မမှတ်ယူပါဘူး…သမိုင်းဆိုတာ ဟုတ်တာရော၊မဟုတ်တာရော
    ရောယှက်နေတဲ့အတွက် ဒါကိုလိုက်စစ်လို့လဲမရပါဘူး… ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် ရွှေတိဂုံဘုရားသည် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်
    တို့ရဲ့အထွတ်အမြတ်ထားကိုးကွယ်ရာ သာသနာ့ဥသျောင်ပါပဲ၊ ကမ္ဘာ့အံဖွယ်ထဲမှာ မှတ်တမ်းပါပြီးသားဖြစ်ပြီး
    မြန်မာနိုင်ငံရဲ့အထင်ကရပဲလေ။
    ယိုးဒယားမှာရှိနေတဲ့ မြစိမ်းဘုရားသမိုင်းကတော့ သူတို့ပြောတိုင်းအမှန်ပါလို့ရောပြောလို့ရမလား။
    အဲဒီလိုသိပ်နက်နက်နဲနဲတွေမတွေးပါနဲ့ကွာ……… ရွှေတိဂုံဘုရားဟာ မြန်မာနိုင်ငံအတွက်ဂုဏ်မြင့်စေမယ့်
    ဗုဒ္ဓဘာသာတွေရဲ့အမှတ်အသားလို့ပဲ ယုံကြည်စွာမှတ်ထားလိုက်ပါ။

  • siamonone

    March 9, 2012 at 3:30 pm

    အဟီး .. မိုက်တယ် .. ဒီလိုမျိုးတွေးနိုင်တဲ့ဉာဏ် ကိုလည်း အားကျတယ် . ကျွန်တော်လည်း အဲ့လိုတွေးတတ်ချင်တယ် .. တကယ် .. ခုတော့ ကျွန်တော်တွေးမိတာလေး မျှဝေကြည့်မယ်နော် ..
    ကျွန်တော်က တော့ သမိုင်းကို နောကျေ အောင် သိတဲ့သူ မဟုတ်ပါဘူး။
    ကျွန်တော့် မှာ အတိတ်ကို ပြန်ကြည့်နိုင်တဲ့ စက်လည်း မရှိပါဘူး (တချိန်ချိန် ကျရှိချင်ရှိလာမှာ ) ..
    ကျွန်တော့်ရဲ့ ဉာဏ်ပညာလေးများ ကလည်း မပြည့်မစုံပါဘူး ..
    ကျွန်တော် မဆွေးနွေးတတ်ပါဘူး .. မှန်၏မှား၏ ဆိုတာကို လေ ..
    ဒါပေမယ့်လည်း ရွှေတိဂုံ စေတီဟာ နိုင်ငံကျော်တဲ့ စေတီတစ်ဆူဆိုတာ တော့ မမှားပါဘူး နော ..
    ရွှေတိဂုံဟာ ထေရဝါဒဗုဒ္ဒဘာသာရဲ့ ပြယုယ် (မပေါင်းတတ်တော့ပါဘူး)
    ရွှေတိဂုံဟာ ကမာ္ဘလှည့်ခရီးသွား များရဲ့ မရောက်မဖြစ်တဲ့နေရာ တစ်ခုပါ။
    ရွှေတိဂုံ ကြောင့် ကျွန်တော်တို့နိုင်ငံသားတွေ ပိုပြီး လိမ္မာလာစရာ၊ ယဉ်ကျေးလာစရာတွေ ဘဲရှိတယ်ဆို ရင်လည်း ပြောလို့ရပါတယ် .. ဟုတ်တယ်နော်
    ရွှေတိဂုံ ကြောင့် မြန်မာနိုင်ငံ ပိုပြီး တိုးတက်လာစရာအကြောင်း တွေလည်းရှိပါတယ် ..
    ရွှေတိဂုံကြောင့် မြန်မာနိုင်ငံကြီး ဆုတ်ယုတ်သွားစရာတော့ အခြေအနေသိပ်ကိုနည်းလွန်းလှပါတယ် ..
    ရွှေတိဂုံ ဟာ မြန်မာနိုင်ငံတော်အတွက် ၊ မြန်မာ လူမျိုးတွေ အတွက် ဂုဏ်ယူစရာ၊ ဝမ်းသာစရာ၊ ကြည်နူးစရာ၊ ကျေနပ်အားရစရာ အဖြစ်နဲ့ တည်ရှိနေတာကြောင့် .. သူ့ရဲ့ ဇာတ်ကြောင်း က ဘယ်လိုဘဲ ဖြစ်ခဲ့ဖြစ်ခဲ့၊ နောက်ဆုံး ဘုရား အမွေတော် စစ်စစ် မစစ်စစ် အရေးကြီးပါသေးသလား ? သူဟာ ယခုအချိန်မှာ မြန်မာ ့ကြက်သရေဆောင်၊ မြန်မာ့ဂုဏ်ကိုတိုးတက်စေမယ့် နေရာတစ်ခု၊ ဗုဒ္ဒဘာသာရဲ့ အလွန်သပ္ပာယ်သော၊ အလွန်ကြည်ညိုဖွယ်ကောင်းသော၊ ဘုရားတစ်စူ အဖြစ်နဲ့ အချိန်တွေ အကြာကြီး စံမြန်းနေအုံးမှာပါဘဲ .. ကျွန်တော် ခံစားမိတာပါ ..
    (အတိတ်ကအကြောင်းတွေက အရေးကြီးပါတယ် .. ဘယ်အချိန်မှာလဲ ဆိုတော့ သမ္မတဖြစ်တော့မယ့်အချိန် လိုမျိုးပေါ့.. ဒါပေမယ့် သမ္မတ ဖြစ်ပြီးသွားရင်တော့ အတိတ်ဆိုတာ အရေးမကြီးတော့ဘူးလို့ ယူဆမိပါတယ် )
    ကျွန်တော် က ကိုမိုးကျရွှေကိုယ်ကို တိုက်ခိုက်တာ မဟုတ်ပါဘူး .. ကိုမိုးကျရွှေကိုယ်သာ မတင်ပြရင် အဲ့ လိုပြသနာရှိတယ်ဆိုတာ သိချင်မှတောင်သိမှာ .. ဒါပေမယ့် ခုတော့ ကိုမိုးကျရွှေကိုယ် ကြောင့် အကြောင်းအရာတွေ တော်တော်များများ သိသွားပြီ ။ ဒါကြောင့် အရမ်းကျေးဇူးတင်ပါတယ် .. နောက်နောင်လည်း အဲ့လို ဒွိဟလေးတွေ .. ရှိရင် တင်ပြပေးပါအုံး ခင်ဗျာ ..

  • etone

    March 9, 2012 at 4:58 pm

    ဗဟုသုတအနေနဲ့ရော … ဆန်းပြားတဲ့ အတွေးခေါ်ကိုပါ သဘောကျလို့ ဖတ်ပဲဖတ်သွားပြီး ထင်မြင်ချက်တစ်စုံတစ်ရာတော့ မပေးရဲပါဘူး … ။ တစ်ချို့ သမိုင်းတွေ ရာဇဝင်တွေနဲ့ ပတ်သတ်ပြီး .. မရှင်းမလင်းတာရှိလျှင် … အိမ်က လူကြီးတွေကို ကျွန်မ မေးကြည့်တယ် … သူတို့ကပြောတယ် ..
    အဲ့ဒါ ဒိဠိတဲ့ … 🙁

    • ---မိုးကျရွှေကိုယ်-----dennis rockstar

      March 11, 2012 at 9:48 pm

      ဟီးးးးးး အားနာစရာကြီး — မမက ခုလိ ု အချက် အလက်ကျကျနဲ ့ထောက်ပြတော့လေ
      ဒါနဲ ့အမ ဒိဌိက ၆၂မျိုုးတောင်ရှိတာ -ကျတောက ဘယ်အမျိုးအစားထဲပါတာတုံးဗျ-
      နောက် အမပေါင်းထားတဲ ့ဒိဌိက မှားနေတယ် — ဠိ ဆိုတာ လိ သံ – ဌိဆိုမှ ထိသံ —ဟီးဟီးးးးးး
      မမအိမ်က လူကြီးတွေကို ပြန်မေးပေးပါနော်-ဂျ————-

    • ---မိုးကျရွှေကိုယ်-----dennis rockstar

      March 11, 2012 at 9:53 pm

      ဟီးးးးးး အားနာစရာကြီး — မမက ခုလိ ု အချက် အလက်ကျကျနဲ ့ထောက်ပြတော့လေ
      ဒါနဲ ့အမ ဒိဌိက ၆၂မျိုုးတောင်ရှိတာ -ကျတောက ဘယ်အမျိုးအစားထဲပါတာတုံးဗျ-
      နောက် အမပေါင်းထားတဲ ့ဒိဌိက မှားနေတယ် — ဠိ ဆိုတာ လိ သံ –
      ဌိဆိုမှ ထိသံ —ဟီးဟီးးးးးး
      မမအိမ်က လူကြီးတွေကို ပြန်မေးပေးပါနော်-ဂျ————-

  • ငှက်ကလေး

    March 11, 2012 at 10:58 pm

    ဆွေးနွေးဖို့တော့ခက်တယ်ဗျာ၊ ဗုဒ္ဓဘာသာတစ်ယောက်မဟုတ်ပဲ ဘာသာမဲ့တွေ၊ အတွေးအခေါ်ပညာရှင်တွေ၊ ဗုဒ္ဓဘာသာထဲကပဲ ဘုရားသမိုင်းကြောင်းနဲ့ ဘာသာရေးဆိုတာဘာဆိုတာ သိတဲ့သူတွေနဲ့ ဆွေးနွေးကြည့်နိုင်ရင်ပိုကောင်းမယ်။ ငါဟာဗုဒ္ဓဘာသာပါလား အပြစ်များဖြစ်လေမလား ဆိုပြီးတွေဝေမနေရမယ့် လူမျိုးတွေနဲ့ပေါ့….
    ဗုဒ္ဓဘာသာမှမဟုတ်ဘူး တခြားတခြားသော ဘာသာတွေမှာလည်း ငြင်းခုန်ရမယ့်အချက်တွေ ရှိနေသေးတယ်
    facebook က http://www.facebook.com/groups/132384953532028/ ဆိုတဲ့ group လေးကို သယ်လာပြီးဆွေးနွေးကြည့်စေချင်ပါတယ်ဗျာ။

Leave a Reply