အိမ်ထောင်ကျခြင်း (၅) သူသိကိုယ်သိ

ashinindakaDecember 21, 20101min1310

ဇနီးခင်ပွန်း အဆင်ပြေဘို့
နံပါတ် (၁) သမသီလ ဖြစ်ဖို့ လို့ပြောပါတယ်။
နံပါတ် (၂) သမသဒ္ဓါ ဖြစ်ဖို့လို့ပြောပါတယ်။
နံပါတ် (၃) က သမစာဂ ဖြစ်ဖို့လိုပါတယ်။
(အရင်ပို့စ်တွေမုှာ ရှင်းပြပြီး)
နံပါတ် (၄) က သမာပညာဖြစ်ဖို့လိုပါတယ်။

သမပညာမှာ
ပညာကို အသေးစိတ်သိခြင်းလို့ ဘာသာပြန်ဆိုလို့ရမယ်။
အင်္ဂလိပ်လိုတော့ Knowing in detail လို့ပြောရမယ်။
(ပ – အသေးစိတ်၊ ညာ – သိခြင်း)
သမ ကတော့ တူညီတာ။

ဒါ့ကြောင့် သမပညာ – အသေးစိတ်သိမှု တူညီတာ။
အသေးအဖွဲကိစ္စလေးတွေကအစ သိတဲ့နေရာမှာ တူညီနေရမယ်။

ဆိုလိုတာက လင်သွားတဲ့နေရာ လင်စားတဲ့အစားအစာ
လင်လုပ်တဲ့စီးပွါးရေးစတာတွေကို မယားသိပိုင်ခွင့်ရှိရပါမယ်။
သိနေရပါမယ်။
ဒီလိုဘဲ။ မယားသွားတဲ့နေရာ၊ မယားစားတဲ့အစားအစာ၊
မယားလုပ်တဲ့စီးပွါးရေးစတာတွေကို လင်လုပ်တဲ့သူက
သိကို သိနေရပါမယ်။

လင်နဲ့မယားကြားမှာ လျှို့ဝှက်ချက်ဆိုတာ မထားရဘူး။
လင်နဲ့မယားကြား လျှို့ဝှက်ချက်ထားလို့ ပေါက်ကြားလာတဲ့တစ်နေ့
ပြဿနာ စတက်တော့တာပါဘဲ။

လျှို့ဝှက်ချက်ထားတဲ့သူအပေါ်မှာ ယုံကြည်ဘို့မလွယ်တော့ပါဘူး။
နောက်ဘယ်လောက်ကြီးဘဲ ကောင်းတာကို မှန်မှန်ကန်ကန်လုပ်လုပ်
တစ်ခါ မရိုးသားခဲ့တဲ့အတွက် ယုံကြည်မှုရဘို့ရန် ခဲရင်းပါတယ်။
လင်မယားကြား ဒီလို ယုံကြည်မှုမရှိတော့ဘူးဆိုရင်
ဒီလင် ဒီမယား ဘယ်လိုလုပ် ပျော်ရွင်မှု ချမ်းမြေ့မှု သာယာမှု
အပြည့်အဝ ရနိုင်တော့မလဲ။

ဒါ့ကြောင့်
လင်မယားဖြစ်ပြီဆိုရင် ပျော်ပျော်ရွှင်ရွှင်ချမ်းချမ်းမြေ့မြေ့နဲ့သက်ဆုံးတိုင်
အိုအောင်မင်းအောင်ပေါင်းဆုံဘို့
နှစ်ကိုယ်ကြားလျှို့ဝှက်ချက်လုံးဝမထားဘဲ
သမပညာ – အစစအရာရာမှ တူညီတဲ့အသိ၊ တူညီတဲ့သိခြင်း ရှိနေရပါမယ်။

သမပညာကို နောက်တစ်မျိုး စဉ်းစားကြည့်ရအောင်။

ပညာကို ရိုးရိုးလေး ပညာလို့ဘာသာပြန်ပြီး
သမ ကို တူညီတာလို့ဘာသာပြန်ကြည့်ရအောင်။
အိမ်ထောင်ပြုလိုတဲ့သူတွေ သမပညာလို့ခေါ်တဲ့ ပညာတူညီဘို့လဲ လိုအပ်ပါတယ်။
ပညာဆိုတဲ့နေရာမှာ တက္ကသိုလ်က ပေးလိုက်တဲ့အတတ်ပညာကို ဆိုလိုတာမဟုတ်ပါဘူး။
ကိုယ့်ကိုယ်ပိုင်အသိပညာကို ဆိုလိုတာပါ။

တခါတလေဖြစ်တတ်ပါတယ်။
အစပထမတော့ အချစ်မှာ မျက်စိမရှိဆိုတဲ့ ဆိုရိုးကို လက်ကိုင်ပြုပြီး
မိုးမမြင်လေမမြင်နဲ့ ချစ်လို့ ယူလိုက်ကြတာ။
အိမ်ထောင်ကျပြီးကာမှ ဇနီး (သို့) ခင်ပွန်းလုပ်တဲ့သူက
ပွဲနေပွဲထိုင် မဝတ်တတ်တဲ့၊ မစားတတ်တဲ့၊ မသွားတတ်တဲ့၊ မပြောတတ်တဲ့
လူကြားသူကြား မနေတတ်တဲ့ ကိုယ့်အိမ်ထောင်သည်တွေ တွေ့ဘူးမှာပေါ့။
လင်မယားကြား Educational Gap နဲ့ Intellectual Gap ကွာဟလွန်းအားကြီးရင်လဲ
အပြည့်အဝ ပျော်ရွှင်မှု မရနိုင်ပါဘူး။

လောကုတ္တရာရေးရာမှာလဲ ပညာနဲ့ပတ်သက်ပြီးတူညီရပါမယ်။
ဒါနရေးရာ ဒါနအသိပညာ၊ သီလရေးရာ သီလအသိပညာ၊
ဘာဝနာရေးရာ ဘာဝနာအသိပညာတွေမှာ တူညီရပါမယ်။
ဒါမှသာ ဒီလင်ဒီမယား ဒီဘဝမှာ ပေါင်းဆုံရရုံတင်မကဘဲ
ဖြစ်လေရာဘုံဘဝမှာ (ဘုရားအလောင်းတော်တို့လို)
အတူတကွ ပေါင်းဆုံရပြီး ပါရမီဖြည့်ဘက်တွေ ဖြစ်နေမှာပါ။

ကဲ၊ ဒါတွေရေးပြနေရတာကတော့
ဒကာလေး ကိုပြည့်စုံအောင်မေးခဲ့တဲ့မေးခွန်းတွေထဲမှာ
သီလနဲ့ပတ်သက်တာလေးတွေ ပါလာလို့ သိသင့်တယ်ထင်လို့
ဆက်စပ်တွေးတောပြီး ရေးပြလိုက်တာပါ။

အိမ်ထောင်ကျခြင်းဆိုတဲ့ပို့စ်နဲ့ပတ်သက်ပြီး
သူမေးထားတဲ့မေးခွန်းတွေ အများကြီးပါ။
အဲဒီမေးခွန်းတွေရဲ့အဖြေတွေ
အခုရေးပေးလိုက်တဲ့ ပို့စ်တွေထဲမှာ
တစ်နေရာမဟုတ်တစ်နေရာမှာ ပါပြီးသားဖြစ်ကုန်ပါပြီ။

ရေးထားတဲ့ပို့စ်ကို သေချာမဖတ်လို့၊ သေချာဖတ်ပေမဲ့ သူနားမလည်လို့၊
ဒါမှမဟုတ် ကိုယ်ရေးတာ ညံ့ဖျင်းတဲ့အတွက် သူနားမလည်လို့လားတော့ မသိဘူး။
မလိုအပ်တဲ့မေးခွန်းတွေ မြောက်များစွာတွေ့ပါတယ်။

ဘယ်လိုပဲဖြစ်ဖြစ် နောက်ဆုံးသူမေးတဲ့မေးခွန်းလေးကို ဖြေလိုက်ပါအုံးမယ်။

သူမေးတာက
ဘုန်းဘုန်း၊ နောက်ဆုံးအနေနဲ့ တပည့်တော် မရှင်းတာက ကုသိုလ်၊ အကုသိုလ် ဆိုတာ စကားလုံး ပညတ်ဆိုတော့ မြတ်စွာဘုရားရှင်က တပည့်တော်တို့ သန္တာန်မှာ ဘယ်လိုခံစားချက် သဘောတရားကို ကုသိုလ်၊ အကုသိုလ်ဆိုပြီး သတ်မှတ်ခဲ့တာလဲ ဘုရား။

ဒကာလေးကိုပြည့်စုံအောင်ရေ၊
ကုသိုလ်ဆိုတာ
စာအုပ်ကြီးသံနဲ့ပြောရရင်
ကုသလာ အနဝဇ္ဇ သုခဝိပါကလက္ခဏာ
အပြစ်မရှိခြင်း၊ ကောင်းသောအကျိုးကို ပေးခြင်းသဘောသည် ကုသိုလ် တဲ့။

ဒီနေရာမှာ အပြစ်မရှိခြင်းဆိုတာ
ကိုယ်လုပ်တဲ့ အလုပ်၊ ကိုယ်ပြောတဲ့စကား၊ ကိုယ်တွေးတဲ့အကြံတွေဟာ
မိမိအတွက်ရော သူတပါးအတွက်ပါ အကျိုးမယုတ်တဲ့အရာကို ပြောတာပါ။

ဒါ့ကြောင့် ကုသိုလ်ဆိုတာ မိမိသူတပါး အပြစ်မရှိတဲ့လုပ်ငန်း၊
တနည်းအားဖြင့် မိမိသူတပါး အကျိုးမယုတ်တဲ့လုပ်ငန်းပေါ့။

တကယ်တော့ ကုသိုလ်ဆိုတာ
အပြစ်မရှိတဲ့လုပ်ငန်းတင် မဟုတ်ပါဘူး၊ အကျိုးမယုတ်တဲ့လုပ်ငန်းတင် မဟုတ်ပါဘူး။

ခေတ်စကားနဲ့ပြောရရင်
ထုတ်လုပ်လိုက်တဲ့လုပ်ငန်း(Product) တင် ကောင်းရုံတင် မလုံလောက်ပါဘူး။
(Profit or Result) ရလာဘ်ကလဲ ကောင်းရပါမယ်။

ဒါမျိုးကို ကုသိုလ်လို့ခေါ်ပါကြောင်းနဲ့ အကုသိုလ်ကို အပြန်အားဖြင့် သိစေလိုကြောင်း
ပြောကြားလိုပါတယ်။

အားလုံးအတွက် သာဓုပါ။