အတာကူးခ်ိန္လဲနီးလာျပီ ။ဘာာလိုလိုနွင္.နွစ္သစ္ကိုေရာက္ေတာ.မည္ဆိုေတာ.စိတ္ကူးေလးနွင္.ရူးခ်င္လာသည္။
သႀကၤန္သီခ်င္းေလးေတြႀကားေတာ. –သႀကၤန္ပိုးေလးကႀကြေစာင္း ႀကြေစာင္း –။ဒီအသက္အရြယ္နွင္. ကဲ ဖို.
မသင္.ေတာ္ေလျပီ ဟု ကိုယ္.ကိုကိုယ္ဆံုးမရင္း တစ္ခုခုေတာ. မဟုတ္တာလုပ္လိုက္ခ်င္ေသးသည္—။ သို.နွင္.–
ရြာထဲမွ ဦးဦး ၊ေဒၚေဒၚ ကိုကို မမ နွင္. ေဘာ္ဘာ္မ်ားကို နွစ္ဦးအႀကိဳ ေပ်ာ္ေစလိုေသာသေဘာျဖင္.အမည္နာမ မ်ားကို
ခြင္.မေတာင္းပဲ ေအာက္ပါသႀကၤန္စာကို ေရးသားလိုက္ပါသည္ ။ခြင္.လႊတ္အျပံဳးမ်ားနွင္.ေပ်ာ္ရႊင္နိုင္ႀကပါေစ—-။

ဥံဳ ————ရွရီ —-ရွရီ –ေန၀န္းနီသည္ အေရွ.မွထြက္၍ အေနာက္ဘက္သို. ၀င္ေစသတည္း—-။
အခ်ိန္ကား ….ျမန္မာသကၠရဇ္ ၁၃၇၃ နွင္. ၁၃၇၄ ႀကား တန္ခူးလျပည္.ေက်ာ္ ၆ ရက္ေန.ည ၊ခုနွစ္စဥ္ႀကယ္ေျပာင္
အျမီးေထာင္သည္. သန္းေကာင္ခ်ိန္၀ယ္ ေခၚေတာ တစ္ေထာင္အႀကည္.ေဆာင္ေသာ ေဂဇက္ရြာသဂ်ီးမင္းသည္ ျပာေသာ
တန္ဆာတို.ကို၀တ္ဆင္၍ျပာတီးျပာယာအမူအရာျဖင္. လက္တဖက္ကမီးဒုတ္ လက္တဖက္ကေဗ်ာက္အိုး တို.ကိုကိုင္
ျပီးလွ်င္ ဘီလူးႀကီးကိုစီးလွ်က္ ေလာ.အိန္ဂ်လိျမိဳ.၏ ေတာင္ဘက္တံခါးမွေန၍ ရံုးခန္းရိွရာသို.လွမ္းေလေသာ္ …..။
အိပ္ေပ်ာ္လွ်က္ေနေသာ ပရေမေပါင္ နတ္သားသည္ကမန္းကတမ္းထျပီးလွ်င္ ခရုသင္းကိုဆဲြ၍တအားကုန္းျပီးမႈတ္ေလရကား
ေပၚ ……ပူး ….ေပၚ ..ဟူေသာ အသံအဆံုး၌ ျပိဳးျပိဳး ပ်က္ပ်က္ ၀င္းလက္၍သြားေလေတာ.သည္ …..။
အေႀကာင္းမူကား ….ရြာ၏ဓတ္ပံုဆရာ ပဥၥမဟာရာဇ္နတ္မင္းႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ မတလေကာက္ပို ၊အာဂေက်ာ္စြာ ၊
ဂိုးဒင္းကုမာရ ၊ မာဃလုလင္ ႏွင္. မႏၱလာစိန္ေသာ. ဟူေသာ သူတို.၏ရိုက္ခ်က္မ်ားေပတည္း …..။

သန္းေကာင္ေက်ာ္ျပီဟုအသိေပးသည္. အီးတီနွင္.ခ်ာတူးလန္တို.၏အခ်က္ေပးေမာင္းသံအဆံုး၌ ရြာ၏စည္းကမ္းထိန္းသိမ္း
ေရးမႈးမ်ားျဖစ္ေသာဆရာသစ္မင္း၊ 77နိဂိမိ နွင္.အရီးလတ္တုိ.၏ႀကီးႀကပ္မႈျဖင္. ေဂါင္းလႊတ္ပြဲကို စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ
စတင္က်င္းပေလေတာ.သည္ ……။

ေဂါင္းလႊတ္ပြဲဟူသည္ကား … ဂုမၻန္ တစ္ေထာင္ရုပ္သြင္ေဆာင္ေသာ ဆာမိေႀကာင္၏ဦးေခါင္းျပတ္အား ေျမမွာထားလွ်င္
ေခြးစားမည္စိုး၍လည္းေကာင္း ၊ေရမွာပစ္လွ်င္ ညစ္ပတ္မည္စိုး၍လည္းေကာင္း ေလေပၚတြင္ခ်ိတ္ထားလွ်င္လည္း က်ီးမိုက္
ရန္ေႀကာက္ရသည္တေႀကာင္း …..။ထိုထိုေသာ အေႀကာင္းတို.ေႀကာင္.ရြာ၏နတ္သမီးမ်ားမွ အလွည္.က် ကိုင္ေဆာင္
ထားရသည္ ဟူ၏ ။

လွပေဂး နတ္သမီးမ်ားျဖစ္ကုန္ေသာ စႏၵကူးစံုစံု ၊ ၀သုန္ပန္ပန္ ၊ ျမရဂံုေရႊအိ ၊ မဏိႏြယ္ပင္ ၊ မုဒိတာသဲႏု ၊မဥၹဴသကရင္ျငိမ္း
အစရိွသူတို.ျခံရံလွ်က္ ခတၱိယအိတုန္ အမည္တြင္ေသာနတ္သမီးသည္ အလွည္.ေစ.ျပီျဖစ္ေသာ ဆာမိေႀကာင္၏ဦးေခါင္းကို
အလွည္.က်သူျဖစ္သည္. ပဒုမေဒ၀ီနတ္သမီးသို. ကမ္းရန္အလို.ငွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာအမူအရာျဖင္.ထြက္၍လာေလသည္ ။
ပဒုမေဒ၀ီသည္ကား ၀ႆ၀တီေ၀ေ၀ ၊ ယာမာမမ ၊ တုသိတာနိုဗြီ ၊ တာ၀တိ`ံသာပုခ်္ ၊ ကႏၱာရ၀တီဆူး ႏွင္.မေနာပန္ထြာ
ဟူသည္.ခန္.ညားလွပဘုရင္မမ်ားျဖစ္ေလေသာ အႀကီးတန္းနတ္သမီးမ်ားျခံရံလွ်က္ ညိႈးငယ္ေသာအမူအရာျဖင္. မ်က္ႏွာ
လႊဲ၍လွမ္းယူလိုက္သည္တြင္ မေတာ္တဆ ေျမေပၚသို.က်ေလေသာ္ …..လူမျမင္ေအာင္အသာေကာက္၍ ဖုန္သုတ္
ေရေဆး အေမႊးနံ.သာဖ်န္းျခင္းငွာ တံခါးႀကားတြင္ေထာင္ထားေသာ ေရေမႊးဆီပုလင္းအား လွမ္းဆြဲလိုက္ေလ၏ ။
ေရေမႊးဆီေနရာေပ်ာက္၍ အိမ္သာေဆးသည္.ကာေဗာ္လစ္ဆီပုလင္းေရာက္ေနသည္ကို သတိမမူမိေလေသာ ပဒုမေဒ၀ီသည္
အဖံုးကိုအျမန္ကေလာ္၍ ေဂါင္းေတာ္ထက္ဆီမွ တအားေဆာ္လိုက္သည္တြင္ ေခါင္းျပတ္ဆာမိေႀကာင္မွာ နံရွာေတာ္မူလြန္းသ
ျဖင္. မ်က္ႏွာေတာ္အသာငံု.ကာ ရံႈ.၍ခံေတာ္မူရေလသတည္း ………….။

ပြဲအျပီး၌ ရြာစားေက်ာ္ႏွင္. နဳိဇိုမိတို.မွမႏၱေလးဖရဲသီးကိုခြဲ၍ ေရႊပြဲလာပရိတ္သပ္မ်ားျဖစ္ေလေသာကိုရင္ေမာင္သံတြဲသန္းထြဋ္ ၊ ဘႀကီး ၊ မႏၱလာသူ ၊ ရင္နင္.ေအာင္ ၊ ကိုေအာင္ ၊ ခ်စ္ရင္ထဴး ၊ ၊ဦးဦးပါေလရာ ပုသိမ္သူ ၊ ပုမ ၊ဂ်ဴဂ်ဴးမ ၊ အန္ကယ္ႀကီး ၊ အန္ကယ္ေလး ၊ အန္ေႀကာ.ေလာ္နိုးနိုူးထန္.၊သန္းႀကြယ္သူေဌးေမာင္ဘလိႈင္၊ ေရႊဘိုသား ၊
ဂုဏ္းခ်ဳပ္ဂီဂီ ၊ ေရြပံု. ၊ ထက္ေ၀း ၊ တညင္သား ၊ ေနးခ်ား ၊ နန္းရွင္ ၊ ထရူးအမ္းစား ၊ ေမွာ္ဆရာ ၊ ကိုရင္စည္သူ ၊
ရႈံးလူ ၊ထူးဆန္း ၊ အမတ္မင္း ၊ ေျမြေဟာက္ ၊( ေမာင္ေမာင္)၂ ၊ စြယ္ေတာ္ရြက္ ၊မိုးZ ၊အညာတမာ ၊ ကပ္တိန္ ၊ ေရႊအိမ္စည္ ၊ေမာင္မုိးညိဳ ၊ သဘက္စ္ အစရိွသူတို.အား မစားမေနရေႀကြးေလေတာ.သည္ ……။

မဟာသႀကၤန္သည္ကား … ခုနွစ္ရက္သားသမီးရြာသူရြာသားတို.အား တာစားသျဖင္. ခုနွစ္ရက္သားသမီး ရြာသူ
ရြာသားတို.မ်က္နွာပြင္.လတၱံ.၊ အပြင္.လြန္ေသာသူမ်ားကိုလည္း AKKO မွအခမဲ.ခ်ဳပ္ေပးလတၱံ. ၊ တံခါးေစာင္.ႀကီး
ကိုေခ်ာဘလက္မွလည္းအေပါက္၀မွေစာင္.၍ အေအးတိုက္လတၱံ.၊ တအားေအာ္သည္.ဖုန္းေက်ာ္သည္လည္း လိပ္ေခါင္း
ေရာဂါရလတၱံ.၊ ရြာ၏လူပ်ံေတာ္တုိက္စစ္မႈးျပည္သူ.စစ္(ပိုးသတ္ေဆး)ကိုေအာင္ပုသည္လည္း ဆဲစရာမ်ားလြန္း၍ ကိုယ္
ခြဲမ်ား ခြဲလွ်က္ဆဲလတၱံ.၊ အဘေဖါရိန္းသည္လည္းဘူေဖးေႀကြးျပီး ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားလုပ္လတၱံ.၊ အႀကိဳက္ေသာက္သည္.
စိန္ေပါက္ေပါက္လည္း ပုလင္းေပ်က္ကိန္းႀကံဳလတၱံ. ဤသည္ကားေဂဇက္မဟာသႀကၤန္စာ၏အလိုတည္း …….။

ျမန္မာနိုင္ငံသည္မိုးေလ၀သမွန္ကန္၍ ေကာက္ပဲသီးနံွမ်ား အထြက္တိုးလတၱံ.၊ ေတာင္သူဦးႀကီးမ်ား ႀကီးပြားလတၱံ.၊
ကမၻာ.အလယ္တြင္ တင္.တင္.တယ္တယ္ရိွလတၱံ.၊ ျမန္မာ.စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္လတၱံ. ဤသည္ကား
သႀကၤန္စာမ်ားတြင္ မေရးမျဖစ္ေရးရေသာစာသားမ်ားေပတည္း ..။

နိုင္ငံေတာ္သမတႀကီးသည္လည္း ေမတၱာသရားႀကီးမားလွေသာေႀကာင္. ေမတၱာဘုန္းရွိန္ ဦးသိန္းစိန္ ဟု
အမည္သတင္း ေက်ာ္ေဇာလတၱံ.( ဖားဒါ ဖားဒါ )
ျမန္မာနိုင္ငံသည္လည္း ကမၻာ.နိုင္ငံအသီးသီး၏ ေလးစားမႈကို ခံယူရလတၱံ. (ေျမကြက္မ်ားရမလားလို.)
လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌႀကီးအားလည္း လစာတိုး၀န္ထမ္းမ်ားမွ ေမတၱာပန္းမ်ား ႀကဲျဖန္.လတၱံ.(ျမန္မာ မီနီ
ဆလြန္းေလာက္ေတာ. ေပးသင္.ေနျပီေနာ္)

ကက္ခ်ဳပ္ေႀကာင္ႀကီးနွင္. ေႀကာင္တတ္ဖဲြ.၀င္မ်ားသည္လည္း အာဏာသိမ္းပြဲျပီးေနာက္ သူရဲေကာင္းဘြဲ.တံဆိပ္
မ်ားခ်ီးျမွင္.ျခင္းခံရလတၱံ.၊ ကက္ခ်ဳပ္ေႀကာင္ႀကီးသည္ကား ” ေမာင္ႀကမ္းပူရိသ ကိုရင္ေႀကာင္ႀကီးဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေႀကာင္၀တုတ္ ၊ ေႀကာင္လတ္ ၊ ေႀကာင္ေလး ၊ ေႀကာင္နက္ ၊ ေႀကာင္မေလး တို.အားလည္း “သူမရကိုယ္ရ”ဘြဲ.
မ်ားခ်ီးျမွင္.ခံရလတၱံ.၊ ပုလင္းမေထာင္ေသာ မင္းေကာင္သည္လည္း တခုမဟုတ္တခု ထာင္လတၱံ.၊ ဦးဖက္တီးနွင္.
လိမ္နည္းငါးဆယ္ စာအုပ္အျဖစ္ ထြက္ေပၚလာလတၱံ.၊ အံစာတံုးသည္လည္း အနားမ်ားလံုးသြားလတၱံ.၊ ကဗ်ာဆရာ အလင္းဆက္လည္း ဟင္းခ်က္နည္းမ်ားေျပာင္းေရးလတၱံ.၊ မႏၱလာသူ TTNU သည္လည္း သင္တန္းေႀကးမယူဘဲ
စာသင္လတၱံ.၊ ေရႊတိုက္စိဳးလည္း သူခိုးမ်ားပူလြန္းသျဖင္.ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ကင္းလွည္.ရလတၱံ.၊ န၀တ ေခတ္တြင္
ဆင္းခ်င္သလိုဆင္းခြင္.မရခဲ.ရွာေသာ တနဂၤေႏြျဂိဳဟ္မင္းသည္ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီ ရျပီျဖစ္၍ စီးခ်င္သည္.အေကာင္စီး ၊
ကုိင္ခ်င္သည္.လက္နက္ကိုင္ျပီး လြတ္လပ္စြာဆင္းခြင္.ရလတၱံ. ဤသည္ကား…ေ၀ဒက၀ိ ေမာင္ဆာမိ၏အလိုတည္း။ ။။

ေရွင္ရန္သည္ကား ရြာသူမ်ာလူႀကားထဲသြားလွ်င္ ေဒါက္ဖိနပ္အခ်ြန္မ်ား မစီးႀကရန္ (ခဏခဏအနင္းခံရဘူးသျဖင္.)
ရြာသားမ်ာအတြက္မူကား ၀ီစီသံ ၊ေဆာင္ရန္ကား ရြာသူမ်ားဘတ္စ္ကားစီလွ်င္ ခ်ြန္ထက္ေသာအရာမ်ားေဆာင္ထား
ႀကရန္ ၊ ရြာသားမ်ားအတြက္မူကား အရွ.အလယ္ပိုင္းေဒသ ျငိမ္၀တ္ပိျပားေရး အေလးထားႀကရန္ ၊ ရြာသူရြာသားမ်ား
အထူးေရွာင္ရန္သည္ကား ျပာေသာအေရင္မ်ားေပတည္း ။

( ဤတြင္မန္းေဂဇက္ မဟာသႀကၤန္စာျပီး၏ )

(သဂ်ီးမင္း၏ဆာဗာအားငဲ.ညွာရ သည္ေႀကာင္.မန္ဘာအားလံုးမပါ၀င္ခဲ.ေသာ္ျငား ခုရက္သားသမီးတြင္အပါအ၀င္ဟု
နားလည္ခြင္.လႊတ္ေပးပါရန္အနဴးအညြတ္ေတာင္းပန္အပ္ပါေႀကာင္း )

About ေမာင္ရိုး

surmi has written 111 post in this Website..