အလြန္သာယာလွပတဲ့ ေဂဇက္ရြာကို ကၽြန္ေတာ္ေရာက္တာ မႀကာေသး ပါဘူး။ မႀကာေသးေပမယ့္လဲ ေဂဇက္ရြာရဲ႕ လွပပုံ.. သာယာပုံ ခ်စ္စရာေကာင္းပုံေတြကိုေတာ့ မေျပာပဲ မေနနိဳင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ေဂဇက္ရြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ ရြာဦးေက်ာင္းရွိပါတယ္။ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာ ေတာ္အရွင္အရိယ။ ဆရာေတာ္က ရြာသူရြာသားေတြကို အၿမဲလို တရား ဓမၼေတြေဟာညႊန္ျပပါတယ္။ရြာသူရြာသားေတြထဲမွာ ႀကိဳက္သူလဲရွိႀကသလို အႀကိဳက္နဲသူေတြလဲရွိရဲ႕။ ထူးခ်ားတာက ႀကိဳက္သူကိုေရာ.. အႀကိဳက္နဲသူ ကိုေရာဆရာေတာ္က တသားတည္းထားၿပီးေဟာၿမဲေဟာလွ်က္ပါပဲ။ မခြဲျခား ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဂဇက္ရြာကို သူႀကီး ခိုင္ကအုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ အစိမ္း အက်က္..အင္းအားရွိ..မဲ့…မခြဲျခားပါဘူး။ ဥပေဒနဲ႕အညီသာ အုပ္ခ်ဳပ္ ပါတယ္။ ရြာသူ ရြာသားေတြက သူႀကီးခိုင္ကို ခ်စ္ႀကပါတယ္။ ေလးလဲ ေလးစားႀကပါတယ္။ ေႀကာက္ေတာ့ မေႀကာက္ရပါဘူး။ဒါေလးကလဲ ေဂဇက္ရြာရဲ႕ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ဒီမိုကေရစီလို႕ ဆိုရမလားပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဂဇက္ရြာမွာ ေကာင္ကင္ျပာတို႕ ဂ်ဴဂ်ဴမ တို႕ မမတို႕စတဲ့ ရြာရဲ႕က်က္ သေရေဆာင္ကြမ္းေတာင္ပန္းေတာင္ကိုင္ လွပ်ဳိျဖဴေလးေတြကလဲေဂဇက္ရြာ ရဲ႕အလွကို ေပၚလြင္ေစျပန္ပါတယ္။
လွပတဲ့အသာ၀တီႏြယ္နီနတ္ပန္းေလးေတြနဲ႕ ေဂဇက္ရြာဆိုတဲ့ ဗိမၼာန္ကိုကာ ရံထားႀကတဲ့ ရြာရဲ႕ ကာလသားေခါင္းမ်ားျဖစ္ႀကတဲ့ ကိုေႀကာင္ႀကီးတို႕.. ကိုဘီလူးႀကီးတို႕…ကိုႀကီးေဂ်ာ္နီေအာင္ပုတို႕ကလဲ ရြာကုိေစာ္ကားသူဆုိရင္ ျခင္ေတာင္ခ်မ္းသာမေပးတဲ့ ေဂဇက္ရြာရဲ႕ သူရဲေကာင္းေတြလို႕ဆိုရမွာပါ။
ကိုႀကီးေႀကာင္ဆိုရင္ ရြာမွာေသြးလြန္တုပ္ေကြးေတြျဖစ္ေတာ့ ျခင္ေတြေႀကာင့္ ဆိုၿပီး ငွက္ႀကီးေတာင္ဓားနဲ႕ ျခင္ေတြကိုလုိက္ခုတ္ေနလို႕ တရြာလုံးက ၀ိုင္းၿပီး ေဆးရုံ ပို႕လိုက္ရပါတယ္။
ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္..ဆိုတဲ့ေဆးခန္းႀကီးရဲ႕ပိုင္ရွင္ သခင္ကိုယ္ေတာ္ဆိုတဲ့ တိုင္းရင္းေဆးဆရာႀကီးကလဲ ရြာရဲ႕က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အားကိုးရပါ တယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ရြာေတြကပါ..အားထားရတဲ့အေနအထားပါ။
စုန္း နတ္ ပေယာဂေတြယုံႀကည္သူေတြကိုႀကေတာ့လဲ….မဟာထမိန္ႀကီး၀ါ ဒဆိုတဲ့ ဂ်ားလမ္းဆရာႀကီးက ဥံဖြ ေပးျပန္ပါတယ္။ မွားတာ မွန္တာထက္.. အစြဲသန္သူ ရြာသူ ရြာသားေတြအတြက္ေတာ့လဲ စိတ္ေျဖေဆးတလက္ပါပဲ။
မ်က္ႏွာက ျပဳံးရြင္ၿပီး အၿမဲတမ္းမူးေနတဲ့ လူႀကီးနဲ႕လူငယ္ႀကား ေပါင္းကူး တံတားလဲျဖစ္တဲ့.. ကိုဗိုက္ကေလးလိုအမူးသမားေလးလူကလဲ ေဂဇက္ရြာကို ေခတ္မွီရင္ေဘာင္တန္းေစတယ္လို႕ဆိုရမလား။ကိုယ္ဗိုက္ကေလးဟာအမူးသမား ဆိုေပမယ့္ သူ႕ရုပ္နဲ႕သူ႕ဟန္ပန္ေႀကာင့္ ရြာသူရြာသားေတြကေတာ့ ခ်စ္ႀကပါတယ္။သာေရး နာေရး ဆိုရင္ သူတို႕က ေနာက္ကြယ္က အျပည့္အ၀ ကူညီႀကတာမဟုတ္လား။သားျပစ္ မယားျပစ္ပါပဲ။
အဲ……ရြာမွာ ေစာေစာက ႏွစ္လုံးေတြ သုံးလုံးေတြ ေခတ္စားတုန္းကေတာ့လဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရြာမွာ မဟာရာဇာ အန္ဇာတုံး ကဒိုင္ေတြ ဘာေတြဖြင့္ပါေသး တယ္။ ရြာသူႀကီးကလဲ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္ၿပီးေနပါတယ္။ ကြယ္ရာမွာေတာ့ ကုိယ့္ရြာက ေငြ..အျပင္မေရာက္ေအာင္ မသိဟန္ေဆာင္ေနတာတဲ့။ ခုေတာ့ ေလာင္းကစားပေပ်ာက္ေရးလုပ္ၿပီးကတည္းက မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မဟာရာဇာ အန္ဇာတုံးကေတာ့ အေလာင္းအစားကို ၀ါသနာက ခပ္ပါပါ။
တခါတခါမွာ ၿမိဳ႕သြားေနတဲ့ ကိုဘုန္းေက်ာ္ဆိုတဲ့သူျပန္လာရင္ အထူးအဆန္း ေလးေတြ ျမင္ရႀကားရျပန္သဗ်။ သူက ၿမိဳ႕ေတြေပၚမွာအေနမ်ားေတာ့ ရြာသားမ်ား အျမင္နဲ႕သိပ္ေတာ့မတူခ်င္ဘူး။ သူလာရင္ တခါတခါ ရြာမွာ ဆူက်န္ခဲ့တတ္ေပမယ့္ သူကလဲ သူ႕ေဂဇက္ရြာကို အလြန္ခ်စ္သူဆိုတာ ထင္ ရွားပါတယ္။
ေနာက္ ဦးပါႀကီးတို႕လို ရြာမိ ရြာဖမ်ားကလဲ ရပ္ရြာရဲ႕အက်ိဳး သက္ႀကီး ရြယ္အိုအက်ိဳးမ်ားကိုအၿမဲစဥ္းစားၿပီးႀကိဳးစားႀကပါတယ္။ဦးပါရဲ႕စီစဥ္ညြန္ႀကား မႈ….ရြာသူႀကီးရဲ႕ကူညီမႈနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ေဂဇက္ရြာမွာ…စိတ္ကူးယဥ္ ဆိုတဲ့ ဘိုးဘြားရိပ္သာတစ္ခုေပၚေပါက္လာျပန္ပါတယ္။
ေဂဇက္ရြာရဲ႕အေႀကာင္းေတြကို ေျပာရရင္ေတာ့ ကုန္မွာကိုမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဂဇက္ရြာမွာလူလာျဖစ္ရတာကေတာ့ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ တယ္လို႕ဆိုခ်င္ပါတယ္။ စီးပြားေရး က်န္းမာေရး.. ပညာေရ…ဘာသာေရး လူမႈေရး လုိေလးေသးမရွိလို႕ဆိုရမွာပါပဲ။
မေန႕ညက..ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေဂဇက္ရြာ ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုရားဆင္းတု တစ္ဆူကို သူစိမ္းသူခုိး ႏွစ္ေယာက္၀င္ခိုးပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကိုေႀကာင္ႀကီးတို႕..ကိုဘီလူးႀကီးတို႕ ကိုေအာင္ပုတို႕ ရြာကင္းလွည့္တုန္းနဲ႕ ပက္ပင္းတိုးၿပီးမိပါေလေရာ့ဗ်ာ။ ဒါကို ဗိုက္ကေလးကလဲမူးၿပီး ႀကားလိုက္ ေတာ့ ရြာဦးေက်ာင္းသူခိုးမိလို႕ဆိုၿပီးရြာထဲကေနေအာ္လာ အို…တရြာလုံး၀ိုင္း လာလိုက္ႀကတာ လူေတြေက်ာင္း၀ိုင္းအျပည့္ ျဖစ္သြားတာပဲ။ဒါရပ္ရြာရဲ႕ ညီညြတ္မႈ အင္းအားမဟုတ္လား။
တေယာက္တစ္ခ်က္ထိုးလိုက္ရိုက္လိုက္ ကန္လိုက္နဲ႕ သူခိုးေတြခမ်ာ သနား စရာေတာင္ျဖစ္သြားရွာတယ္။ ဘုရားမွ ခုိးရတယ္လို႕ ဆိုၿပီး တံေတြးနဲ႕ ေထြးတဲ့ သူေတာင္ရွိေသး။
ေတာ္ေသးရဲ႕ သူႀကီးေရာက္လာတာျမန္လို႕ ဒင္းတို႕သက္သာသြားတယ္ မွတ္ပါ။ အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္လဲေရာက္လာၿပီး မရိုက္ မႏွက္ႀကဖို႕ ေမတၱာရပ္ခံ ျပန္ပါတယ္။ဒါနဲ႕ သူႀကီးက ရဲစခန္းအပ္ဖုိ႕ ညႊန္ႀကားလိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ ရြာထဲ ကိုထုံးဘဲဥက…အင္းသူတို႕ခုလိုခိုးရင္..ခုလိုခံရမွာလို႕ မသိႀက ဘူးလားတဲ့။ အကန္ခံရ…အရိုက္ခံရ…အဖမ္းအဆီးအခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံ ရ သူခိုးေတြရဲ႕ဆင္းရဲဒုကၡေတြက နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီကေလးေတြ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ သူခိုးဘ၀ေရာက္ေနႀကတာ..အင္း…ဒါဟာ အတိတ္ကံ ေပါ့ေလ… ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။
ကိုနာနာ ဆိုတဲ့ လူကလဲ…ဒီကေလးေတြ ခုလိုသူခိုးျဖစ္ႀကတာဟာ… ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္ႀကလို႕ေျပာရမွာပါတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္ဒါဘုရားသခင္ အလိုေတာ္အရပါတဲ့။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ျပဳံးေနပါတယ္။
ဒီမွာတင္ ကိုယ္ဗုိက္ကေလးက အာေလး လွ်ာေလးနဲ႕…ထေျပာပါတယ္။ ေနႀကပါဦး….သူတို႕အတိတ္ကံေႀကာင့္ခုလို သူခိုးျဖစ္ရတာ ….. ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္အရ ခုလို သူခိုးျဖစ္ရတာ ဆိုရင္… ဒီသူခိုးေတြ ခုလို သူခိုးမျဖစ္ေအာင္ ျပဳလို႕ျပင္လို႕ မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ခုလိုခိုးတာကလဲ အတိတ္ ကံ ေႀကာင့္…ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ေႀကာင့္ဆိုရင္..သူတို႕မွာအျပစ္မရွိပါဘူး သနားစရာေတာင္ေကာင္းေနပါတယ္။ ရဲစခန္းမအပ္ႀကပါနဲ႕။ သူတို႕ခမွ်ာ ဟိုဘ၀က အတိတ္ကံေႀကာင့္ ခုိးေနရရွာတာပါ။ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္အရ ခုိးေနႀကရရွာတာပါ။ သနားပါတယ္။ ဒီလိုသူခိုးေလးေတြ..ဂ်ပိုးေလးေတြကို လူေကာင္း သူေကာင္းျဖစ္သြားေအာင္လဲ လုပ္လို႕မရေတာ့လို႕ လုပ္စရာလဲ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဗိုက္ကေလးတို႕ ခုလိုအရက္ေသာက္ေနရတာလဲ အတိတ္ကံေႀကာင့္ေနာ္။ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ႀကေနာ္…ဗိုက္ကေလးကို အျပစ္မေျပာႀကနဲ႕။ ေသာက္ခ်င္လို႕ေသာက္ေနရတာမဟုတ္ဘူး။ ဟင္း..ဟင္း….. ဆိုၿပီး ထေဆာ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ သူႀကီးက ခပ္လွမ္းလွမ္းကဆရာေတာ္ကို လွမ္းႀကည့္လိုက္ ပါတယ္။
ဆရာေတာ္အရွင္အရိယက ေခ်ာင္းေလးဟန္႕ၿပီးခုလို မိန္႕ပါတယ္။ ရြာသား ေတြ ခုလိုေျပာတာ ေကာင္းပါတယ္။ ခုလို ေ၀ဘန္ႀကမွ တိုးတက္မွာ။ တကယ္ေတာ့ အတိတ္ကံေႀကာင့္ သူခုိးျဖစ္ရတာဆိုရင္ေတာ့ ဒီအယူဟာ ဟိႏၵဴရဲ႕ အယူအဆပါ။ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္အရဆိုရင္ေတာ့ ခရယာန္ အစၥလာန္တို႕ရဲ႕ အယူအဆအရေပါ့။ ဘုန္းဘုန္းတို႕ ဗုဒၶဘာသာ အရဆိုရင္ေတာ့ ခုလို သူခိုးျဖစ္ရတာဟာ သူခိုးဘ၀ေရာက္ေနႀကလို႕ပဲ။ အဲဒီလို သူခိုးဘ၀ေရာက္ေနရတာကေတာ့ ခိုးတဲ့အလုပ္ (ကံ)ေႀကာင့္ပဲ။ ခိုးတဲ့အလုပ္လုပ္လို႕ပဲ။ ခိုးတဲ့အလုပ္..လုပ္တာကလဲ…သူမ်ားပစၥည္းကို အေခ်ာင္ လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘဆိုတဲ့ ကိေလသာေႀကာင့္ပဲ။ လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘ ကိေလသာမရွိဘူးဆိုရင္…ခိုးျခင္းဆိုတဲ့အလုပ္ (ကံ) ကိုလုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ခိုးတဲ့အလုပ္ မလုပ္ရင္ သူခိုးဘ၀ေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူခိုးဘ၀ မေရာက္ရင္ ခိုးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ သူခိုးမျဖစ္ေအာင္ သူခုိးဘ၀ မေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားႀကရမယ္။ သူခိုးဘ၀ မေရာက္ေအာင္ ကလဲ ခိုးတဲ့အလုပ္ (ကံ)ကို မလုပ္ႀကဖို႕ပဲ။ ခုိးတဲ့အလုပ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ကလဲ သူမ်ားပစၥည္းကို အေခ်ာင္ရခ်င္တဲ့ ေလာဘဆိုတဲ့ ကိေလသာကို ပယ္ရမွာပဲ။ လူမွာ ေလာဘမရွိရင္ ခိုးတဲ့အလုပ္လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ခုိးတဲ့အလုပ္ မလုပ္ရင္ သူခိုးဘ၀မေရာက္ဘူး။ သူခုိးဘ၀ မေရာက္ရင္ သူခိုး မျဖစ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ သူခိုးမျဖစ္ေအာင္..လူဆိုးမျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္လို႕လဲရပါတယ္။ အတိတ္ကံ ေႀကာင့္တို႕ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္အရတို႕ဆိုရင္ေတာ့ လူဟာ ကိုယ္ဟာကုိ ဘာမွမပိုင္လို႕ ျပဳလို႕ျပင္လို႕ရသူမဟုတ္ျဖစ္သြားတယ္။ ကဲ ညစ္လဲ နက္ေနၿပီ…ျပန္ႀကေတာ့ျပန္ႀကေတာ့ဆိုၿပီး မိန္႕ပါတယ္။ အားလုံး စဥ္းစား စရာပါ။ ဒီစကားမ်ိဳးႀကားရတာကလဲ ေဂဇက္ရြာမွာ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ျခင္း တစ္ခုပါပဲ။ ကဲကၽြန္ေတာ္ေျပာတာႀကာသြားပါတယ္။ ေနာင္ကို ေဂဇက္ရြာရဲ႕ ေခတ္နဲ႕ညီတဲ့ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ႀကိဳးစားႀကပုံေတြ လြပ္လပ္ပုံေတြကို တင္ျပပါဦးပါမယ္။ ရြာသူအေပါင္း က်န္းမာပါေစေႀကာင္း။

About ေဇာက္ ထိုး

ေဇာက္ ထိုး has written 44 post in this Website..