ေအာက္ကလိအာ။

( ၾကက္လည္း မဟုတ္ က်ီး လည္း မဟုတ္ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္မ်ား။)

 

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၄ ခု၊ နယုန္လဆန္း ၁၂ ရက္ ၊ ေသာၾကၤာေန့။

မဂၤလာပါ မႏၱေလးေဂဇက္ ရြာသူႀကီးနဲ့တကြ ရြာသားအေပါင္းတို့ က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။

မေပၚ္လာ အေတာ္ၾကာမို့ စိတ္ခ်မ္းသာေတာ္မူေနၾကထင္ရဲ့။

ခုေတာ့လည္း ေျပာေရးရွိလို့ ေပၚလာျပန္သေတာ့။ တကယ္ေတာ့ ေရးၿပီးတာ ၾကာေနၿပီ။ အေၾကာင္းမညီညႊတ္လို့ ေရႊေပလႊာမပို့ျဖစ္ေသးတာေၾကာင့္ ခု မွ ပဲ စက္ေပၚတင္ ၿပီး ဖတ္မယ့္သူမ်ားကို ႏွိပ္စက္ အဲေလ လက္ႏွိပ္စက္နဲ့ ရိုက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္းပါ။

တို့မ်ားကိုေတာ့ ျမင္သမွ် ေတြ့သမွ် အားလံုးသေဘာမက် လို့ အျပစ္ေတာ္တင္ခ်င္လည္း တင္ၾကေပေရ့ာ။

ေလာကႀကီးမွာ အၿမီး အေမာက္ မတည့္တာေတြမ်ားလြန္းလို့ ေရးမိျပန္သေပါ့။

မနက္တုန္းဆီက လမ္းထိပ္ မုန့္ဟင္းခါးဆိုင္မွာ မုန့္ဟင္းခါးစားမိခိုက္ ၾကားလိုက္တဲ့ အသံ ေတြ့လိုက္တဲ့ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ ေရးခ်င္စိတ္ မ်ိဳသ္ိပ္ႏိုင္ေပါင္။

ျမန္မာပီပီ မိုးလင္းတာနဲ့ နံနက္ေစာေစာ မုန့္ဟင္းခါးေလးတစ္ပုဂံ အေၾကာ္နဲ့စား၊ မုန့္ဟင္းရည္ေလး အဆစ္ေတာင္း၊ ေရေႏြးၾကမ္းေလး တစ္ႀကိဳက္နဲ့ မိုက္လိုက္တဲ့ ျမန္မာ့ စည္းစိ္မ္ လို့ အရသာေတြ့ေနတုန္း။

” မနက္ဆို ျမန္မာျပည္က မုန့္ဟင္းခါးေလးစားလို္က္ရမွ တင္းတိမ္တာ။ ေအာ္ဇီ မွာေလ မိုးလင္းတာနဲ့ဒီ ေပါင္မုန့္ ဒီ ၾကက္ဥ ဒီႏြားႏီု့ ဒီ ခ်ီစ့္  ဒါေတြခ်ည္းစားေနရတာ ၿငီးေငြ့ေနၿပီ။ ခု ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္မွပဲ ဟင္းဟင္း။ ” ဟိုမွာလာ။ ေအာ္ဇီ မွာက သားနဲ့ ေခြ်းမေလ။ ခုလည္း အေဖတို့ အေမတို့လာပါလို့ ေခၚတာနဲ့ သြားလိုက္တာ ၃/၄ လေလာက္ၾကာသြားတယ္။ ဒီမွာ နဲ့ က ပူတာခ်င္းမကြာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟိုမွာက ေခတ္မီၿပီးသားႏို္င္ငံေလ။ အလုပ္လား ေကာင္းၾကပါတယ္။ သူတို့ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္လံုးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကရတာေပါ့။ သူတ္ို့ဆီမွာေတာ့ အခ်ိန္ဟာ ေငြ ပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကေလး ၂ ေယာက္ကို ဒီမွာထားခဲ့ၿပီး ေငြရွာႏိုင္ၾကတာေပါ့။ အင္း ပင္ပန္းတယ္လို့ေတာ့ ေျပာလို့မရပါဘူး။ ဟိုမွာေတာ့လည္းေရာက္တဲ့သူ တိုင္းက ဒီလိုပဲ လွဳပ္ရွား ေနရတာပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္းဒီလို သံုးႏို္င္တာေပါ့။။ အဟင္း။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ေငြလည္းရွာ သံုးလည္းသံုးေပါ့။ သြားျဖစ္ပါတယ္။ သူတ္ုိ့ဆီက တကယ့္ စူပါ စတိုးဆိုင္ႀကီးေတြဆိုတာ ခန္းနားလိုက္တာ ၊ ပစၥည္းေတြဆိုတာလည္း အေကာင္းစားေတြခ်ည္း ။ အိုး ဘာယူမလဲ စံု မွ စံု။ လည္စရာပတ္စရာလား ေရာက္ခဲ့ပါတယ္ ။ ပင္လယ္ကမ္းေျခ ေလ။ တို့ ဆီနဲ့ေတာ့ ကြာတာေပါ့။ သူတို့ဆီက လြတ္လပ္လပ္ပဲေလ။  အ၀တ္အစား ကလည္း သူ့ အရပ္နဲ့ း့ဇာတ္ေပါ့။ အဟင္း။

ကိုယ္ေတြလည္း ေရာမ ေရာက္ေတာ့ ေရာမလို သူလို ကုိယ္လို ၀တ္ရတာေပါ့။ အင္း ၀တ္လုိက္ေတာ့လည္း ကိုယ္လုုိ သူလိုေတြပဲမို့

မထူးဆန္းပါဘူး။ တယ္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတာပဲ။

ပူတာေတာ့ ဒီမွာလိုပါပဲ ။ ဟိုမွာထဲက ဒီလို ၀တ္ျဖစ္သြားတာေလ။ ဒီကိုျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း ပူလိုက္တာ။”

 

အင္း။ေျပာလိုက္တာမ်ား ။တရစပ္ဆိုသလိုပဲ။ တို့မ်ားကလည္း စပ္စုတတ္တဲ့ ဥာဥ္ ေလးပါေလေတာ့။ ဒီေလာက္ေတာင္ စကားေၾကာရွည္ေနတာ ဘယ္သူမ်ားလဲလို့ မသိမသာေလး ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္ေတာ့မွ… လား ..လား   ။ တို့လမ္းထဲက နာယကႀကီးကေတာ္ ေလဒီေပၚ ပါလား။ လက္စသပ္ေတာ့ သူ ႏို္္င္ငံျခားသြားေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းေလး အသံလႊင့္ေနတာကိုး။ ၀တ္ထားတာကလည္း ၾကည့္စမ္းပါအံုးဗ်ာတို့။ ေပါင္ ၁၇၀ ေလာက္ ရွိတဲ့ သူ့ ခႏၵာကိုယ္ႀကီးမွာ အေပၚပိုင္း စပန့္အက်ၤၤ ီ လည္ဟိုက္နဲ့ ေအာက္ပိုင္းမွာ လံုခ်ည္ မပါ။ ( အဲ တလြဲေတြးေတာ္မမူၾကပါနဲ့။) ေပါင္ျပတ္ ေဘာင္းဘီတိုနဲ့ဗ်ား။ ေအာ္ ေဟာ္ ဒါေၾကာင့္ကိုး ။ ဒီ မဒီႀကီး အရင္ကတည္းက လမ္းထဲမွာ စပန့္ ဂါ၀န္ႀကီး တကားကားနဲ့ဟာ ခုေတာ့ ေအာ္ဇီ ကျပန္လာတာနဲ့ ေဘာင္းဘီတို မခြ်တ္တန္းျဖစ္ေတာ့

သကိုး။ တယ္လည္း တိုတက္ ပါလားကြယ္ရို့။

အိမ္း။ ေခတ္လူငယ္မ်ား ထိမ္းမရတာလည္း မေျပာနဲ။ ဒင္းတို့လို ၅၀ နိးပါး ဟာႀကီးေတြက ဒီလိုျဖစ္ေနမွေတာ့။ လူငယ္ေတြ ဆံုးမလို့ မလြယ္တာ လူႀကီးေတြ ေxx ာက္ သံုးမက် လို့။ ဒင္းတို့လို လူႀကီးေတြကို နာနာ ရိုက္ေပးရမွာ။

လိုက္လည္း လိုက္ဖက္တဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံပါပဲ။ ေယာက်ၤားျဖစ္သူကလည္း ရပ္ကြက္ထဲ နံမည္ေက်ာ္ေပတာပဲ။ ငါ က လူႀကီးကြ ။ ၅၀ နားနီးၿပီ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အရပ္ထဲ တခုခုလုပ္ဖို တိုင္ပင္ၾကၿပီဆို လူငယ္ေတြကို ဟိုလို လုပ္ပါလား။ ဒီလိုလုပ္ပါလား။နဲံ ေလအားနဲ့ အလုပ္လုပ္။ တကယ့္ အလုပ္လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္လည္းေရာက္ေရာ ရွာလို့မေတြ့ေတာ့ဘူး။ သူ့အမ်ိဳးတစ္ေယာက္ေယာက္ တခုခု ျဖစ္ေနသာမွတ္။ အရပ္ထဲ လမ္းထဲ လူႀကီးအမည္သာခံခ်င္တာ။ လူႀကီးလုပ္ရမယ့္တာ၀န္ဆို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ ၊ ေ၀းေ၀းေရွာင္။

ဒါေၾကာင့္လည္း နာယက ႀကီး အမည္ေျပာင္ ရတာ။

လင္မယားႏွစ္ေယာက္လံုး ၀င္ေငြရမယ့္အလုပ္ က မယ္မယ္ ရရ ျပစရာမရွိ။ ပြဲစားေယာင္ေယာင္နဲ့ ၂ လံုး ၃ လံုး ေဘာလံုး အလံုးေပါင္းမ်ားစြာ ကစားတယ္။ သားကေမြးတဲ့ ေျမးႏွစ္ေယာက္ကို ထိန္းၿပီး သားနဲ့ ေခြ်းမကပို့တဲ့ေငြ ကို ဟန္ႀကီးတခြဲသားနဲ့ သံုးျဖဳန္းေနၾကတာ။ ဟိုႏွစ္ေယာက္က သူမ်ားတိုင္းျပည္မွာ သူမ်ားမလုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္လုပ္ၿပီးေငြရွာေပး ရတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒင္းတို့

၅၀ နားနီးႀကီးႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ခုထိ ငါ့ စကားႏြားရေျပာေနတုန္း။ ေယာက်ၤားက ထြက္လာရင္ ဟာေ၀ယံရွပ္နဲ့ သရီးကြာတား။ မိန္းမက ထြက္လာရင္ စပန့္လည္ဟိုက္နဲံေဘာင္းဘီတို ။ ဒီပံုနဲ့ ေမြးထးတဲ့ ေျမးႏွစ္ေယာက္ကို ဘယ္ပံု စည္းကမ္းသတ္ထိမ္းသိမ္းမယ္

မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဟူး..ဟူး။

 

ဒါနဲ့ စကားမစပ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ရံုးပိတ္ရက္တစ္ရက္မွာ မနက္ပိုင္း MRTY 3 ဖ်တ္ခနဲ ၾကည့္မိပါတယ္။ မ်က္ႏွာမွာ ေရာင္စံုျခယ္ထားတဲ့ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ ရုပ္ရွင္ေတြထဲ ျမင္ဖူးတဲ့ ကေ၀မႀကီးေတြ ၀တ္တဲ့ပံုစံ၊ အနက္ေရာင္ သားေရကိုယ္ၾကပ္အကၤ်ီမွာ ေကာ္လံေထာင္ နားမွာ နားၾကပ္တပ္ၿပီး သီခ်င္းဆိုေနၿပီး သူ့ေနာက္မွာ အမ်ိဳးသား ကေခ်သည္ ၄/၅ ေယာက္က ေျပးလႊား ခုန္ေပါက္ ေနတာေတြ့ေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံက ကေခ်သည္အဖြဲ့ပါလိမ့္လို့ေတြးေနတုန္း ” ကြ်န္ေတာ္တို့ ျမန္မာ့ သဘင္ကို ကမၻာ့အဆင့္မီေအာင္ ႀကံဆ ေနပါတယ္။”တဲ့ ။ ဟိုက္။ စိန္မာဒင္ရဲ့ မ်ိဳးဆက္ တစ္ေယာက္မွန္း ဒီေတာ့မွ သိတယ္။ အဲ ခုန ကေတြ့လိုက္တာ သူ့ညီမ ပါတဲ့။

ေၾသာ္ ေၾသာ ျမန္မာ့ သဘင္ ကမၻာ့အဆင့္မီေအာင္ အဲလို ႀကိဳးစားရွာတာလား။ ဆရာႀကီးေကြး ေလသံနဲ့ ဆို ။ ဟိုက္ .. ရွာလပတ္ရည္ သြပ္ သြပ္ သြပ္။

 

ရုပ္ျမင္သံၾကားကို ေျပာေနတဲ့ သဘင္အႏုပညာရွင္ ရဲ့ ရင္ခြင္ထဲမွာ ၄/၅ နွစ္အရြယ္  သူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရွိေနတယ္။ ဒီကေလးကလည္း သူတို့ရဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ပါတဲ့။ သားသား ႀကီးရင္ ဘာလုပ္မလဲ ဆိုေတာ့ သူကေလးကလည္း သီခ်င္းဆိုမယ္တဲ့။ ခုနက သီခ်င္းဆိုသြားတဲ့ ကေ၀မ အဲေလ အဆိုေတာ္မ လည္း ျမန္မာ့သဘင္ရဲ့မ်ိဳးဆက္ အင္း

ဒီကေလးလည္း ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ဆို သီခ်င္းဆိုေတာ့မွာ ဆိုေတာ့ ပိုၿပီး ေခတ္မီေအာင္ တိုးတက္ေအာင္ ႀကံ ဆ ေနၾကတာဆိုေတာ့ ျမန္မာ့သဘင္ အေရး ရင္ေလး တယ္ ။ ရင္ေလး ဘြယ္။

 

ေၾသာ္ ဒုကၡ ဒုကၡ အို ဒုကၡ လို့သာေျပာခ်င္ေတာ့တယ္။ ျမန္မာ့သဘင္ အဆင့္မီေအာင္လုပ္တယ္ဆိုတာ ျမန္မာ့သဘင္ အမည္ခံၿပီး ကမၻာ့အဆင့္မီ ေအာင္ ႏို္င္ငံတကာက အဆို အကေတြ တိုၾက ကၾက ႏိုင္ငံတကာက အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ျပ ခုန္ေပါက္ျပတာက

ျမန္မာ့သဘင္ကို  ကမၻာ့အဆင့္မီေအာင္တဲ့လား။  ေရွးေရွးက သဘင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ဂရိတ္ဦးဖိုးစိန္ တို့ ေရႊမန္းဦးတင္ေမာင္တို့ ျမန္မာ့

သဘင္ကို ေခတ္မီေအာင္ ဇာတ္စင္အျပင္အဆင္ေတြ မီးစလိုက္ေတြ စက္သီးေတြ ေနာက္ခံရႈခင္း ပန္းခ်ီကားေတြနဲ့ တကယ့္ကို ခန္းခန္း နားနား လွလွ ပပ ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ ကျပ ၾကသလို ဇာတ္သဘင္ပညာ အျပည့္အ၀ ဆို ငို ေျပာ ဇာတ္စာ ဇာတ္စကားေတြ

၀မ္းစာျပည္ ဇာတ္ပညာေတြနဲ့ တကယ့္ သဘင္ပညာကို ခံစားေစတာ လူတိုင္းၾကည့္ခ်င္ေအာင္ ခန္းခန္းနားနား တင္ဆက္တယ္။

ဗိလပ္က တီးလံုးတစ္ခု ကို ဂီတ သေကၤတ မကိုင္ပဲ ျမန္မာ့ ဆိုင္း၀ိုင္းနဲံ ခ်က္ျခင္းျပန္တီးျပ ႏိုင္ခဲ့လို့ ဗိလပ္သားေတြ အံ့ေၾသာဘနန္းျဖစ္ခဲ့ တဲ့ အထိ  ျမန္မာ့ဂီတဟာ တိုင္းတပါးမွာ မ်က္ႏွာေမာ္ခဲ့ဘူးတယ္။ ဒါမ်ိဳးမွ ျမန္မာ့သဘင္ ျမန္မာ့ဂီတ ကို ကမၻာ့အဆင့္မီ ျပတာလို့ေျပာႏိုင္တယ္။ အခုဟာက အႏွစ္က နဲနဲ အကာက ၿပဲ့ၿပဲံ့ ဆိုသလို အျမင္မေတာ္ အၾကားမေတာ္နဲ့  ကို္ယ္ေျပာ

တဲ့ စကား ကိုယ္ဘာသာလည္းျပန္ေတြးၾကအံုး ကြယ္တို့ရဲ့။ အရိုးေပၚ အရြက္ မဖံုးေစနဲ့တဲ့။ ခုေတာ့ တစ္ပင္လံုး အရြက္ခ်ည္း ျဖစ္ေတာ့မယ္။

အို…. အသင္ေလာက ။ ရပ္ကြက္ နာယက လင္မယားလို စိတ္ဘ၀င္ ဘ၀ဂၤေရာက္ေနလို့ ျမန္မာမက် ျဖစ္ေနတဲ့ ေအာက္ကလိအာေတြ၊  ျမန္မာ့သဘင စင္ျမင့္္ေပၚမွာ အျမင္မေတာ္ အၾကားမေတာ္ ေအာ္ခ်င္တိုင္း ေအာ္ ခုန္ခ်င္တို္င္း ခုန္ ၀တ္ခ်င္သလို ၀တ္ၿပီး ကမၻာ့အဆင့္မီခ်င္ေနတဲ့ ပံုတူကူူး သဘင့္ ေအာက္ကလိအာ ေတြကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳ အသိုက္အ၀န္းကို

ဖ်က္ဆီးသူမ်ား ဟု အမည္တပ္ ေက်ာတစ္ရာ ရင္တစ္ရာ ႀကိမ္ ဒဏ္ခတ္ ၿမိဳင္ရပ္ႏွင္ေစ လို့ သာ ေတာင္းဆိုလိုက္ပါတယ္။

သတိႀကိးႀကီး ထားေတာ္မူၾကပါ။ ေခတ္မီတယ္ဆိုတဲ့ စကားကိုအကာအကြယ္ယူ တဖြ ဖြ ေျပာၿပီး ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြဟာ

ကိုယ့္ ယဥ္ေက်းမွဳ ကိုယ္ကပဲ ဖ်က္ဆီးေနယ္ဆိုတာကို သံကို သံဖ်က္ သံေခ်းတက္သတဲ့။

သူႀကီးတို့ရြာလည္း သံေခ်းတက္ျခင္းမွ ကင္းေ၀းေစေၾကာင္း ေမာင္းခတ္လိုက္ရေၾကာင္းပါ။

သူႀကီးနဲ့ တကြ ရြာသားအားလံုးလည္း စိတ္လက္ခ်မ္းသာရွိၾကပါေစ။

ျမန္ျပည္တခြင္ ၾကည္ရႊင္ေစခ်င္တဲ့ ၾကည္လြင္။

 

About Kyi Lwin

Kyi Lwin has written 57 post in this Website..