တေန႕ကၽြန္ေတာ္ထံသို႕…အမည္မသိ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာ ပါတယ္။
ေရာက္ေရာက္ျခင္း..ကၽြန္ေတာ့္ကိုခုလုိစေျပာပါတယ္။
“ေမာင္ေဇာက္ထိုးေရ…အဘနာမည္က “ဦးေရွးရိုး”လို႕ေခၚတယ္ကြ.. ေမာင္ေဇာက္ထိုးက တရားေႀကာင္းေတြေရးေနတာမို႕ အဘက ေမာင္ေဇာက္ထိုးကို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္ပတ္ပတ္ပုံေလးကိုေရးျပေပးပါဦးလို႕ ေျပာခ်င္တယ္ကြ…အဲဒါ အဘက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေမာင္ေဇာက္ထိုးကို ေျပာျပခ်င္လို႕ပါကြ….”
“ဟုတ္ကဲ့ အဘ..ကၽြန္ေတာ့္ကို လူတိုင္းနားလည္လို႕ရတဲ့ အေနအထားနဲ႕ေတာ့ ေျပာျပေပးေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်..”
“ေအး…ေျပာမွာေပါ့ကြ၊ ကဲစေျပာရေအာင္ကြာ…..
သူခိုး…ေမာင္လိမ္ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ႀကည့္ေျပာရေအာင္ကြာ..
အဲဒီ သူခိုးေမာင္လိမ္ဟာ…
ဟုိအရင္ဘ၀က (အ၀ိဇၨာ) ဆိုတဲ့ မသိမႈ ဦးစီးၿပီး…. (သခၤါရ)လို႕ဆိုတဲ့.. မေကာင္းတဲ့ သူခုိးျဖစ္.. လူျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္ေတြကိုလုပ္ခဲ့တယ္ကြ။

အဲဒီလို (သခၤါရ) မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကိုလုပ္ခဲ့ေတာ့…ဒီဖက္ဘ၀မွာ (၀ိညာဏ)ဆိုတဲ့..လူဗိုက္ထဲမွာ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္ေလးျဖစ္လာခဲ့တယ္။
အဲဒီ(၀ိညာဏ) ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္ကေန…(နာမရူပ)..ဆိုတဲ့ နာမ္ရုပ္ေတြ ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္ လာခဲ့တယ္။ အဲဒီလို နာမ္နဲ႕ရုပ္ျဖစ္လာေတာ့…

(သဠာယတန)ဆိုတဲ့…မ်က္စိ..နား…ႏွာ..လွ်ာ..စတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ အလုပ္လုပ္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္လာတယ္။ ျမင္နိဳင္ႀကားနိဳင္ အရသာခံနိဳင္တဲ့ အဆင့္ထိျဖစ္လာခဲ့တယ္။

အဲဒီ (သဠာယတန)အျမင္အႀကားေတြ အလုပ္လုပ္ၿပီဆိုေတာ့ …. (ဖႆ)ဆိုတဲ့အတိုင္း… အျပင္အာရုံေတြနဲ႕ ေတြ႕ထိမႈေတြျဖစ္လာတာေပါ့။

လူမွာ ျမင္တဲ့မ်က္စိကအလုပ္လုပ္ေတာ့ အျပင္က ျမင္စရာကလဲ ရွိေနေတာ့ ျမင္ေတာ့တာေပါ့….နားကလဲ ႀကားနိဳင္ေနေတာ့ အျပင္မွာလဲ ႀကားစရာအသံေတြက ထြက္ေနေတာ့. ႀကားေတာ့တာေပါ့… ဒီေတာ့ ျမင္စရာ ႀကားစရာေတြနဲ႕ ျမင္နိဳင္ႀကားနိဳင္တာေတြ ေတြ႕ထိကုန္ေတာ့တာေပါ့။
အဲဒီလို (ဖႆ)..ဆိုတဲ့ ေတြ႕ထိမႈျဖစ္လာေတာ့… (ေ၀ဒနာ).. အေကာင္း အဆိုးေတြ အခ်စ္အမုန္းေတြ ႀကိဳက္မႈ မႀကိဳက္မႈေတြ..ခံစားမႈျဖစ္ ေတာ့တာေပါ့..
အဲဒီလို (ေ၀ဒနာ) ခံစားမႈျဖစ္ေတာ့…. အဲဒီခံစားမႈအေပၚမွာ ႏွစ္သက္မႈ (တဏွာ) ေတြျဖစ္တာေပါ့။

အဲဒီႏွစ္သက္မႈ (တဏွာ)ေတြ ျဖစ္လာေတာ့….(ဥပါဒါန္)ဆိုၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္စြဲလမ္းမႈေတြျဖစ္လာတာပဲ။

အဲဒီ (ဥပါဒါန္)ဆိုတဲ့ စြဲလမ္းမႈေႀကာင့္ ေနာင္မွာ (ဘ၀)တစ္ခုထပ္ရဖို႕ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။
အဲဒီလို (ဘ၀)ရၿပီဆိုေတာ့ ဇာတိ..ဆိုၿပီး ပဋိသေႏၶ ေနရျပန္တာေပါ့ကြဲ႕။
ဒီေတာ့လဲ… ဇရာ..မရဏ..ေသာက စတဲ့ဒုကၡေတြျဖစ္ေတာ့တာေပါ့ကြဲ႕။

လူတစ္ေယာက္ဟာ..အဲဒီလို ဟိုမေမြးခင္ဟိုဘက္ဘ၀က.. မသိမႈနဲ႕ လုပ္ခဲ့တာေတြေႀကာင့္… အဲဒီလုပ္တဲ့အေပၚမွာေတြလဲ တပ္မက္မႈ..စြဲလမ္းမႈေတြျဖစ္ခဲ့လို႕… အဲဒီစြဲလမ္းမႈေတြေႀကာင့္ ဒီဘက္ဘ၀မွာ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္ေလးျဖစ္လို႕..လူရယ္လို႕လာျဖစ္ရတာကြဲ…

ဒီဘ၀မွာလဲ အဲဒီလိုပဲ မသိမႈေတြနဲ႕ျပဳလုပ္လို႕..တပ္မက္မႈ.. စြဲလမ္းမႈေတြျဖစ္ရင္ ေနာင္ဘ၀မွာလဲ.. ခုလိုပဲလူျပန္ျဖစ္ရဦးမွာပဲကြဲ႕။
အဲဒီလုိ လူျဖစ္ျပန္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ အိုရတဲ့ဆင္းရဲ…နာရတဲ့ဆင္းရဲ.. ေသရတဲ့ဆင္းရဲေတြခံစားရ ေတာ့မွာေပါ့ကြယ္။ အဲဒီဆင္းရဲေတြ မခံစားရေအာင္က ဘာမွမျဖစ္မွျဖစ္မွာကြဲ႕…တခုခုျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႕က ပ်က္ရေတာ့မွာဆိုေတာ့.. အဲဒီအပ်က္မွာခံစားရမယ့္ ဆင္းရဲေတြကို မလြဲမေသြခံရေတာ့မွာပဲကြဲ႕။ ခုဘေျပာတာ ေမာင္ေဇာက္ထိုးျငင္းမလား”
“မျငင္းနိဳင္ပါဘူး ဘရယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျငင္းႀကလို႕လဲ…တင္ျပသူေရာ…ျပန္ျငင္းသူေရာမွာ… ဘာမွသက္ေသျပစရာ မရွိတဲ့ ျငင္းမႈ… ႏွစ္ဦးလုံး စာသိအေနနဲ႕ျငင္းရမွာမို႕ အားေကာင္းတဲ့သူက နိဳင္မွာေသခ်ာပါတယ္ ခင္ဗ်ာ….

ဒါေပမယ့္ အဘမ်ား စိတ္မဆိုးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေမးခ်င္တာေလးရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဇာတိဒုကၡ..အေမ့ဗိုက္ထဲမွာေနရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ။
ေနာက္ မရဏဒုကၡ..ေသရတဲ့ဆင္းရဲဒုကၡေတြဟာ အလြန္ေႀကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႕ျမင္ႀကသိႀကပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕လက္ရွိလူေတြမွာ… အေမ့ဗိုက္ထဲမွာေနခဲ့ရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡကို ဘယ္သူမ်ား အမွတ္တရခံစားေနရတာ ရွိနိဳင္သလဲ…. အဲဒီအေမ့ဗိုက္ထဲမွာ ခံစားနိဳင္တဲ့ အေနအထားေရာရွိေပါ့လား….ဒီေန႕ အေမ့ဗိုက္ထဲမွာ ေနရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ကို စာေတြကေျပာတာေတြမွန္းၿပီး ခံစားေနႀက ေႀကာက္လန္႕ေနႀကတာထင္ပါတယ္။
လူေတြထဲမွာ အေမ့ဗိုက္ထဲက ခံစားခဲ့ရတဲ့ဆင္းရဲဒုကၡကို ျပန္အမွတ္ရၿပီးသိေနတဲ့သူရွိနိဳင္ပါသလားဆိုတာ..ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိပါ
တယ္။
ေနာက္ မရဏ ေသရတဲ့ဆင္းရဲဒုကၡဆိုတာလဲ ဘယ္အခ်ိန္ကုိေျပာမွာလဲ.. အသက္မထြက္ေသးသမွ်က မေသဘူးလို႕ဆိုရပါမယ္။ ေသသြားေတာ့လဲ ဘာမွမသိေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေသသြားရင္ ခံစားမႈမရွိေတာ့ပါဘူး။ ခံစားမႈရွိေနေသးရင္လဲ မေသးေသးပါဘူး။ ဒီလိုဆို မရဏဒုကၡဆိုတာ ဘယ္အခ်ိန္ဒုကၡကိုေျပာမလဲ..ဆိုတာ စဥ္းစားမိပါတယ္။
ေနာက္ ဇရာ အိုတဲ့ဒုကၡဆိုကေတာ ဘယ္လိုလဲ စဥ္းစားမိပါတယ္။ နယ္ဆင္မဲဒဲလားတို႕… ခုဒလိုင္းလားမားတို႕ဟာ အိုေနေပမယ့္ သူတို႕ဒုကၡေရာက္ေနသလား… ခႏၶာကိုယ္ဆင္းရဲဆိုတာကေတာ့ ငယ္တဲ့အရြယ္မွာလဲ ရွိတာပါပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းကဆို…ေဆာ့လို႕ ပိုၿပီးေတာင္ အဆင္မေျပတာေတြရွိနိဳင္ပါတယ္လို႕..ဒါက ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားဖူးတာ ေလးေတြကိုေျပာတာပါခင္ဗ်ာ။
ေနာက္တခုက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ခုလို အရင္ဘ၀က အေႀကာင္းေတြေႀကာင့္ ဒီဘ၀လူျဖစ္။ တခါ ဒီဘ၀က အေႀကာင္းတရားေတြေႀကာင့္ ေနာင္ဘ၀မွာလူျဖစ္။လို႕ယူဆရင္ မိစၦာဒိ႒ိ ၆၂=ပါးနဲ႕ ျငိေနတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ ခံယူမိပါတယ္ခင္ဗ်။

ဒါေပမယ့္ အဘေျပာတာေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးလိုက္ပါမယ္။ အဘေျပာတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္အတိုခ်ဳပ္ေလးေျပာလိုက္ပါမယ္။ မွန္..မမွန္ မွတ္သြားေပးပါ အဘ…
အ၀ိဇၨာနဲ႕ သခၤါရ.. ဟိုဖက္ဘ၀က မသိမႈနဲ႕လုပ္ခဲ့လို႕..
၀ိညာဏ္..နာမ္ရုပ္..သဠာယတန..ဖႆ..ေ၀ဒနာ.. ဒီဖက္ဘ၀မွာ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္ေလးျဖစ္လာၿပီး နာမ္ရုပ္ေတြ.. ျမင္မႈ ႀကားမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီကေန ျမင္တာ ႀကားတာေတြ ျဖစ္လို႕ အျပင္က ျမင္စရာ ႀကားစရာေတြနဲ႕ ေတြ႕ထိလာခဲ့တယ္။ အဲဒီေတြ႕ထိလာတဲ့ ျမင္စရာ ႀကားစရာေတြမွာ ခံစားမႈေတြျဖစ္ခဲ့တယ္။

တဏွာ ဥပါဒါန္…ဘ၀..ဇာတိ..ဇရာ..မရဏ…….
အဲဒီအျမင္အႀကားေတြေပၚမွာ ခံစားမႈေတြျဖစ္ၿပီး တပ္မက္မႈေတြ…စြဲလမ္းမႈ ေတြပါျဖစ္တယ္။ အဲဒီစြမ္းလမ္းမႈေတြေႀကာင့္ပဲ ေနာင္ဘ၀သစ္တစ္ခုမွာ ဇာတိျဖစ္ျပန္တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြလည္ပတ္ၿပီးျဖစ္ေနရတယ္။ အဲဒီလိုလည္ပတ္မႈေတြမွာ အိုတာ နာတာ ေသတာ စတဲ့ဆင္းရဲေတြခံစားရတယ္။ အဲဒီဆင္းရဲေတြမခံစားရဖို႕ကေတာ့…. အဲဒီလို လည္ပတ္ျဖစ္ေနတာႀကီးကို ျဖတ္နိဳင္ေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္လို႕ ဟုတ္ပါသလားအဘ…..ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဟာ… ဒီလူေကာင္ႀကီး ဟိုဘ၀ေရာက္လိုက္ ဒီဘ၀ေရာက္လိုက္နဲ႕ လည္ပတ္ေနပုံကိုျပတယ္လို႕ ဆုိတာေပါ့ေနာ္ အဘ”
“ေအးဟုတ္တယ္။ အဲဒါ မင္းေရးလိုက္…”

တေန႕…ကၽြန္ေတာ္ထံကို “ ဦးအျမင္သစ္”ဆိုတဲ့ လူႀကီးတစ္ဦးလဲ ေရာက္လာျပန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ သူကလဲ ကၽြန္ေတာ္ကို ခုလိုေျပာျပန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ…
“ေဟ့ ေမာင္ေဇာက္ထိုးေရ… ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ လည္ပုံ အဘ အျမင္ေလးကို စာေရးေပးစမ္းပါဦးကြယ္။ ေထာက္ျပသူရွိရင္ ပညာတိုးတာေပါ့ကြဲ႕။
ဒီေန႕ ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ အျမင္က လူေကာင္ႀကီး ဟိုဘ၀ေရာက္လိုက္ ဒီဘ၀ေရာက္လိုက္လည္ပတ္ေနရတာလို႕ ျမင္ႀကတယ္ကြဲ႕။ အဘက ဒီအျမင္ႀကီးက ဘုရားေျပာခဲ့တဲ့ မိစၦာဒိ႒ိနဲ႕ ျငိေနတယ္ဆိုၿပီး စဥ္းစားမိတယ္ကြဲ႕။

လူေကာင္ႀကီးလည္ေနတာမဟုတ္ဘဲ လက္ရွိလူမွာေကာင္းေစ ဆိုးေစတဲ့ စိတ္ရဲ႕လည္ပတ္မႈလို႕ ယူဆတယ္ကြဲ႕။ ေျပာရရင္ေတာ့ လူေကာင္း လူဆိုးျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေႀကာင္းျဖစ္စဥ္လို႕ အဘစဥ္းစားမိတယ္ကြဲ႕။

ပဋိစၥ…ဆိုတာ… အေႀကာင္းကြဲ႕။ သမုပၸါဒ…ဆိုတာ ျဖစ္တာ..ျဖစ္စဥ္ေပါ့ကြဲ႕။
ဘယ္အရာျဖစ္ျဖစ္… အေႀကာင္းမဲ့ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ အေႀကာင္းေႀကာင့္ျဖစ္ လာတာဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့ကြဲ။

ဥပမာ… သူခိုးေလးေမာင္ျဖဴ..ဆိုပါေတာ့… ေမာင္ျဖဴသူခိုးျဖစ္လာတာ အေႀကာင္းမဲ့ျဖစ္လာတာမဟုတ္ဘူးကြဲ႕။ အေႀကာင္းေတြနဲ႕ျဖစ္လာတာ။
အဲဒီအေႀကာင္းေတြကို ျပတာဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဲကြဲ႕။

ကဲစစို႕…
ေမာင္ျဖဴဟာ..အစက လူေကာင္း။ အေမေမြးလိုက္တုန္းက လူေကာင္း။

(အ၀ိဇၨာ)ဆိုတဲ့ မသိမႈေႀကာင့္။ (သူမ်ားပစၥည္းကိုခိုးလိုက္လို႕ သူခိုးျဖစ္သြားရင္ ေတြ႕ႀကဳံျဖစ္ပ်က္ခံစားရမယ့္ အေႀကာင္းတရားေတြကို မသိလို႕…ဒီေန႕သိႀကတာက သူခိုးျဖစ္ရင္ အဖမ္းခံ အရိုက္ခံေလာက္သိ တာကြဲ႕။ ကိုယ့္မွာ ခုိးလိုက္တဲ့အတြက္ေႀကာင့္ လူေကာင္းဘ၀ကေန.. သူခိုးဘ၀ေရာက္သြားတယ္ဆိုတဲ့အထိ။ ကုိယ့္ဘ၀ပ်က္စီးသြားတယ္ဆိုတဲ့ အထိ မျမင္နိဳင္ႀကဘူးကြဲ႕။

(သခၤါရ) ခိုးတဲ့အလုပ္တခုကို လုပ္လိုက္တယ္။ ခိုးလိုက္တယ္။

(၀ိညာဏ) အဲဒီလို ခုိးတဲ့အလုပ္လုပ္လိုက္တာနဲ႕ ေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ..မေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ… သူ႕မွာ သူခိုးညာဥ္ေလး ၀င္သြားတယ္။ သူ႕မွာ သူခိုးစိတ္ပဋိသေႏၶေလး တည္သြားတယ္။ ကိန္းသြားတယ္။

(နာမရူပ) အဲဒီသူခိုးညာဥ္၀င္သြားၿပီးဆိုမွာေတာ့ ဒီသူဟာ သူခိုးအသိေတြ..သူခုိးအေတြးေတြ..စတဲ့ သူခိုးရုပ္ သူခိုးနာမ္ေတြျဖစ္လာေတာ့တာကြ။

(သဠာယတန) အဲဒီလို ခိုးမိရာကေန.. သူခိုးညာဥ္၀င္သြားလို႕… သူခိုးရုပ္သူခုိးပုံ သူခိုးေတြးေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ… သူ႕ရဲ႕အျမင္ေတြကလဲ သူခုိးမ်က္စိျဖစ္သြားတယ္။ သူခိုးမ်က္စိျဖစ္သြားေတာ့ သူျမင္တဲ့အရာေတြကိုလဲ သူခိုးျမင္ေတြပဲ ျမင္ေတာ့တယ္ကြ။

ရိုးရိုးလူရဲ႕ အျမင္နဲ႕ သူခိုးအျမင္မတူဘူးကြ။ ရိုးရိုးလူရဲ႕အျမင္က သာမန္ျမင္တာကြ။ သူခိုးကေတာ့ ခိုးခ်င္တဲ့အျမင္နဲ႕ျမင္တယ္ကြ၊ မင္းသေဘာေပါက္ေအာင္ေျပာရရင္…
ရိုးရိုးလူရဲ႕ မ်က္စိနဲ႕ ရဲမ်က္စိ မတူသလိုပဲကြဲ႕။ ရိုးရိုးလူရဲ႕မ်က္စိက လူတစ္ေယာက္ကို ရိုးရိုးအျမင္နဲ႕ပဲျမင္တာကြဲ႕။ ရဲတစ္ေယာက္ရဲ႕မ်က္စိက သံသယမ်က္လုံးနဲ႕ ျမင္တတ္တယ္ကြဲ႕။ အဲဒီလိုပဲ။

(သဠာယတန ပစၥယာ ဖေႆာ) သူခိုးမ်က္စိေပါက္လို႕ သူခုိးအျမင္ျမင္ေနတဲ့ သူကို….ခုိးစရာပစၥည္းနဲ႕ ေတြ႕ထိလာေတာ့ ခိုးလိုက္ေတာ့တာပဲကြဲ႕။ ခုိးမႈကို က်ဴးလြန္လိုက္ေတာ့တာပဲ။
(ဖႆ ပစၥယာ ေ၀ဒနာ) အဲဒီလို ခိုးစရာပစၥည္းနဲ႕ေတြ႕ထိလို႕ ခိုးၿပီးသြားၿပီဆိုရင္… အဲဒီခုိးမႈအေပၚမွာ ေက်နပ္မႈ မေက်နပ္မႈေတြ ခံစားရလိမ့္မယ္။

(ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ) အဲဒီခိုးမႈအေပၚမွာျဖစ္တဲ့ ခံစားမႈကေန တပ္မက္မႈ အထိျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီခိုးတဲ့အလုပ္ကေလးကိုပဲ တပ္မက္လာတယ္။

(တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါနံ) အဲဒီခိုးတဲ့အလုပ္ေပၚ တပ္မက္မႈကေန ခိုးရင္းခုိးရင္းနဲ႕ အဲဒီ ခိုးတဲ့အလုပ္ေပၚ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကို စြဲလမ္းလာျပန္တယ္။

(ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေ၀ါ) အဲဒီလို ခိုးမႈအေပၚ ခိုးတဲ့အလုပ္အေပၚ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စြဲလမ္းၿပီဆိုမွေတာ့ အဲဒီသူ သူခိုးဘ၀ ရၿပီေပါ့။

ဒီေနရာမွာ ျဖတ္ေျပာဦးမယ္။ လူတစ္ေယာက္ သူခိုးျဖစ္လာရတာဟာ… ခိုးတဲ့အလုပ္အေပၚမွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္စြဲလမ္းေနလို႕ပဲကြ။ အဲဒီခိုးတဲ့အလုပ္ အေပၚျပင္းျပင္းထန္ထန္စြဲလမ္းရတာကလဲ.. ခိုးတဲ့အလုပ္အေပၚမွာ တပ္မက္မႈ … သာယာမႈ..ျဖစ္ခဲ့လို႕ပဲကြ။
အဲဒီခိုးတဲ့ အလုပ္ကို တပ္မက္မႈ သာယာမႈျဖစ္တာကလဲ.. ခိုးတဲ့အလုပ္အေပၚမွာ ခံစားဖူးလို႕ကြ။ အဲဒီလိုခံစားဖူးတာကလဲ..ခုိးတဲ့အလုပ္လုပ္ဖူးလို႕ကြဲ.. အဲဒီခုိးတဲ့အလုပ္လုပ္ဖူးတာကလဲ… သူခိုးညာဥ္ဆိုးတည္ခဲ့လို႕ကြ။ သူခိုးညာဥ္တည္ခဲ့တာကလဲ… မသိမႈနဲ႕ ခုိးတဲ့အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးလို႕ကြ။ ဒါက အတိုးဆုံးနဲ႕ လူမွာ သူခိုးျဖစ္ျခင္း အေႀကာင္း (ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္) ေျပာင္းျပန္ေကာက္တာကြ။

(ဘ၀ ပစၥယာ ဇာတိ… ) အေမေမြးတုန္းက လူေကာင္းေလးကေန.. သူခိုးအလုပ္ေတြလုပ္လို႕ သူခိုးဘ၀ျဖစ္သြားၿပီ ဆိုမွျဖင့္ အဲဒီသူရဲ႕ ဘ၀မွာ…
ဇရာ… ဗ်ာဓိ..မရဏ…ေသာက..ပရိေဒ၀… ဒုကၡ..စတဲ့တရားေတြျဖစ္ၿပီေပါ့။

အဲဒီသူခိုးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ လူေကာင္းဆိုတဲ့ဘ၀ေလး နာတာ ေသတာ ေတြျဖစ္ၿပီး… လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ဟာ မရွင္သန္ မလန္းဆန္းႏုိင္ ေတာ့ဘူးကြဲ႕။

လူနာတာနဲ႕ ဘ၀နာတာ …
လူေသတာနဲ႕ ဘ၀ေသတာ… ဘယ္ဟာက ဆင္းရဲမလဲ…

သူခိုးတစ္ေယာက္ျဖစ္ရတာဟာ လူမနာေပမယ့္ ဘ၀နာခဲ့ရၿပီကြ။

သူခိုးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ… လူမေသးေသေပမယ့္ လူေကာင္းဘ၀ ေသခဲ့ရတယ္ကြ။

အဲဒီလို လူမေသပဲ ဘ၀ေသရတဲ့ သူခိုးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ ေသာကေတြ ပရိေဒ၀ေတြ… ဒုကၡေတြ ေဒါမနႆေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမလဲ….

ေနာက္တစ္ခုေျပာမယ္ကြ။ လူနာတာ.. လူေသတာကို.. ဒီဘ၀မွာ မနာေအာင္ မေသေအာင္ လုပ္လို႕မရဘူးကြ။
ခုလို သူခိုးဓားျပ ဘိန္းသမားစတဲ့ ဘ၀ေတြျဖစ္လို႕ ဘ၀နာတာ..ဘ၀ေသတာ..ေတြ မျဖစ္ေအာင္လို႕လူက လုပ္လို႕ရတယ္ေနာ္။

မင္းကို ေနာက္တမ်ိဳးခ်ဳံးၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေနာက္ျပန္ေျပာမယ္။
ဒီေန႕ လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား… ေလာင္းကစားသမားေတြ ဘ၀ေရာက္ၿပီး
ေလာင္းကစားမႈေတြေႀကာင့္ လူမေသပဲ ဘ၀ေသသူေတြ… လူမနာပဲ ဘ၀နာသူေတြ..ေသာက ပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆေတြ ခံစားေနရတဲ့ လူေတြ အမ်ားႀကီးပဲကြ။
အဲဒီလူေတြ ဘာေႀကာင့္ ဒီလိုဆင္းရဲေတြ ခံစားေတြ႕ႀကဳံေနႀကတာလဲဆိုရင္.. ေလာင္းကစားသမားဘ၀ (ဘ၀) ေရာက္သြားႀကလို႕… ေလာင္းကစား သမားဘ၀ ရေနႀကလို႕ကြ။

ဘာေႀကာင့္ ေလာင္းကစားသမား ဘ၀(ဘ၀)ေရာက္ရတာလဲဆိုရင္… ေလာင္းကစားတဲ့ အလုပ္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္(ဥပါဒါန္)စြဲလမ္းလို႕ပဲကြ။

ဘာေႀကာင့္ ေလာင္းကစားမႈေတြကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စြဲလမ္းရတာလဲဆိုရင္ ေလာင္းကစားမႈအေပၚမွာ တပ္မက္သာယာ(တဏွာ)ျဖစ္ခဲ့လို႕ပဲ။

ဘာေႀကာင့္ ေလာင္းကစားမႈေပၚ တပ္မက္သာယာျဖစ္ခဲ့တာလဲဆိုရင္.. အဲဒီေလာင္းကစားမႈအေပၚမွာ ခံစားမႈ (ေ၀ဒနာ) ျဖစ္ခဲ့လို႕ကြ။ ဘာမွ မခံစားခဲ့ရရင္ ဘာမွတပ္မက္သာယာေနမွာမဟုတ္ဘူး။

ဘာေႀကာင့္ ေလာင္းကစားမႈေပၚတပ္မက္သာယာျဖစ္ခဲ့ရတာလဲဆိုရင္… ေလာင္းကစားနဲ႕ ေတြ႕ထိမႈ..(ဖႆ)ေလာင္းကစားမႈ လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ေႀကာင့္ပဲ။

ဘာေႀကာင့္ ေလာင္းကစားမႈလုပ္လိုက္တာလဲဆိုရင္…ေလာင္းကစားမႈအေပၚမွာ ျမင္တဲ့အျမင္ျဖစ္(သဠာယတန)ခဲ့လို႕ပဲ။

အဲဒီလို ေလာင္းကစားကိုျမင္တဲ့အေနအထားေရာက္ခဲ့ရတာလဲ… ေလာင္းကစား (၀ိညာဥ္…နာမ္ရုပ္)ညာဥ္ဆိုးလူမွာ၀င္ၿပီး ပြားမ်ားရင့္လာလို႕ပဲ။

ဘာေႀကာင့္ အဲဒီေလာင္းကစားညာဥ္နဲ႕ျဖစ္ပြားလာရတာလဲဆိုေတာ့ ..
ေလာင္းကစားမႈလုပ္လိုက္(သခၤါရ)လို႕ပဲ။ ျပဳလုပ္လိုက္လို႕ပဲ။

ဘာေႀကာင့္ ေလာင္းကစားမႈကို ျပဳလုပ္လိုက္တာလဲဆိုရင္… မသိမႈ(အ၀ိဇၨာ)ေႀကာင့္ပဲကြ။
အဲဒါ ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္… အေႀကာင္းေႀကာင့္ျဖစ္ပြားလာတဲ့ အက်ိဳးတရားျဖစ္စဥ္ပဲ။

လက္ရွိျပေနတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ရဲ႕ဦးတည္ရာက လူဘာေႀကာင့္ျဖစ္ရတာလဲ။ လူမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ လူျဖစ္ေနသမွ် ဒုကၡရမည္။ လူမျဖစ္မွ ဒုကၡလြတ္မည္။ ဒါေႀကာင့္ လူမျဖစ္ေရး လမ္းစဥ္ကိုညႊန္ျပတာကြ။

အခုအဘေျပာတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က… လူမွာ ဘာေႀကာင့္ သူခိုးဓားျပ ဘိန္းသမ်ား မုဒိမ္းစတဲ့ မေကာင္းမႈေတြျဖစ္ရသလဲ။ လူမွာ မေကာင္းမႈေတြ ျဖစ္ေနသမွ် ဆင္းရဲမည္။ အဲဒီမေကာင္းမႈေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ လူမွာ မေကာင္းမႈေတြ မျဖစ္မွ လူမွာျငိမ္းခ်မ္းမည္။
လူမွာ မေကာင္းမႈမျဖစ္ေရးလမ္းစဥ္ကြ။

လူမျဖစ္ေရးလမ္းစဥ္ႀကိဳက္သူကလဲ လူမျဖစ္ေရးလမ္းစဥ္လိုက္ေပါ့ကြ။
လူမွာ မေကာင္းမႈမျဖစ္ေရးလမ္းစဥ္ ႀကိဳက္တဲ့သူလဲ လူမွာမေကာင္းမႈ မျဖစ္ေရးလမ္းစဥ္လိုက္ေပါ့ကြ။

ဒီေန႕ လူ႕ေလာကႀကီးျငိမ္းခ်မ္းဖို႕က… လူေတြမရွိမွ လူ႕ေလာကႀကီးျငိမ္းခ်မ္းမွာလား….
လူေတြမွာ မေကာင္းမႈေတြ မလုပ္ႀကမွ ျငိမ္းခ်မ္းႀကမွာလား…
ဘုရားကေတာ့….သိေႏၶာ..လို႕ေျပာခဲ့တာကြ။
သိေႏၶာ..ဆိုတာ “ဆား”လို႕လဲ ယူလို႕ရတယ္ကြ။ “ျမင္း”လို႕လဲ ယူလို႕ရတယ္ကြ။
ဆားမွ အမွန္လုပ္လို႕မရသလို…. ျမင္းမွအမွန္လုပ္ဖို႕လဲ ခက္တယ္ကြ။

ေမတၱာတရားေရွ႕ထားၿပီး ေဆြးေႏြးျပဳျပင္ေပးနိဳင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့စာေတြဟာ သတ္ဖို႕..ျဖတ္ဖို႕…လုဖို႕.. ကာမဂုဏ္ပြားဖို႕ ေတြ အားေပးတဲ့ စာေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႕ယုံႀကည္မိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

About ေဇာက္ ထိုး

ေဇာက္ ထိုး has written 44 post in this Website..