ေလေျပညႇင္းသည္ သုန္သုန္တိုက္လွ်က္ရိွ၏
ရြာအဝင္လမ္းမသည္ မေခ်ာေမြ႕ မေျဖာင့္ျဖဴးသည့္တိုင္ ၾကမ္းတမ္း ေကြ႕ေကာက္ျခင္းအလွ်င္းမရိွ
လူေနအိမ္ေျခတို႕သည္ ျပည့္သိပ္ၾကပ္ညႇပ္ျခင္းမရိွေသာ္လည္း ဟိုတစ္အိမ္သည္တစ္အိမ္ က်ဳိးတိုးက်ဲတဲမတည္ရိွၾက
ရြာအတြင္းရိွ ကၽြဲႏြားတိရိစၦာန္တို႕၏အသံဗလံတို႕သည္လည္း ဆူညံသည္မရိွလွ
လူတို႕သည္ ဟိုမွသည္ ဥဒဟိုသြားလာေနၾကပါေသာ္လည္း ၾကက္ပ်ံမက် ပ်ားပန္းခတ္မရႈတ္ေထြးလွ

ဒက္ဂေလာက္ ဒက္ဂေလာက္ ဒက္ဂေလာက္

အလြန္ၾကီးမားသန္စြမ္းသည့္ ျမင္းအနက္ၾကီးတစ္ေကာင္ကို အလြန္ၾကံ႕ခိုင္သန္မာသည့္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္
ရြာလမ္းအတိုင္း စီးႏွင္လာျခင္းျဖစ္ေပေတာ့သည္။

ကေတာ္…ကေတာ္…ကေတာ္

တစ္ခုေသာအိမ္၏ ဥၾကင္းတြင္ ဥဝပ္ေနေသာ ၾကက္မတစ္ေကာင္သည္ ဥၾကင္းအတြင္းမွ ကေတာ္သံျဖင့္ ပ်ံထြက္လာျပီးလွ်င္
အဆိုပါ ျမင္းစီးလူထြားၾကီးလာရာလမ္းေရွ႕ရိွ ဖံုထဲတြင္ ဝပ္လိုက္ျပီးေနာက္ အေတာင္တို႕ကိုဖ်န္႕ကားကာ ဖ်န္႕ကားကာျဖင့္
သူမ ခနၶာကိုယ္ရိွ ၾကက္သန္းတို႕ကို သန္႕စင္လွ်က္ရိွေနေလေတာ့၏
ခပ္လွမ္းလွမ္း လမ္းသြယ္၏အတြင္းသို႕ ဝင္ေရာက္လုခင္ျဖစ္ေနေသာ ဆြမ္းဆံစိမ္းခံၾကြလာသည့္ သီလရွင္အတန္းအဖြဲ႕အတြင္းရိွ
ဥပဓိတည္ၾကည္ေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရိွေသာ မယ္သီလရွင္ငယ္တစ္ပါးသည္ ထိုျမင္းစီးလာေသာ လူထြားၾကီးကို
လွမ္း၍ ေငးၾကည့္လိုက္သည္တြင္ ခလုတ္တိုက္၍ ဆန္ဗန္းသည္ေျမသို႕ခေလ၏ ( ဟဲ့ အနိစၥ )
ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီတြင္ရိွေသာ ေနရာဌာနတို႕မွ  ဣတၳိယအမ်ဳိးသမီး ပ်ဳိပ်ဳိအိုအို တို႕သည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ
ဇေဝဇဝါစိတ္ျဖင့္ လမ္းဖက္သို႕ေမွ်ာ္၍ၾကည့္ၾကေလကုန္၏။
 အထီးမဟုတ္ေသာ တိရိစၦာန္ အမတို႕သည္လည္း ၄င္းတို႕၏ သက္ဆိုင္ရာဘာသာအသံဗလံတို႕ျဖင့္ ေအာ္မည္ၾကေလကုန္၏။

ျမင္းစီးလူထြားၾကီးမွာကား လာရာလမ္းမွ အေရွ႕ဦးတည္တူရွဴရာကိုသာ မွန္မွန္ႏွင္ေလေနေတာ့၏။
အကယ္စင္စစ္ ထိုလူထြားၾကီးလာရာလမ္းမွာ ျမင္သာေအာင္ ေျပာရပါမူ ရြာေနာက္ဖက္လမ္းမွဝင္လာျခင္းျဖစ္ျပီး
ရြာဦး ( ရြာအဝင္ ) လမ္းရိွဘုရားကုန္းကို ဦးတည္သြားေနျခင္းျဖစ္ေပေတာ့သည္။
( ထိုရြာ၏ ဘုရားကုန္းတည္ရိွပံုကို တစ္ခုေသာ ပိုစ္႕တြင္ ေရးသားျပီးျဖစ္ပါသည္)
ဤေန႕သည္ကား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႕ျဖစ္ေလေတာ့၏။

ရြာဦး ( ရြာအဝင္ဝ ) ဘုရားကုန္းနားသို႕ေရာက္ေသာအခါ လမ္းေဘးဝဲယာတြင္ စီတန္းကာ ရိွေသာ
အနမ္းပင္တန္းၾကီးကိုျဖတ္၍ ႏွင္လာေနေသာ ျမင္းစီးလူထြားၾကီးအား လူတစ္စုသည္ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾကေလကုန္၏။
( ထို အနမ္းပင္ၾကီးမ်ားသည္ လူတို႕စိုက္ထားသည္လား သဘာဝအရေပါက္ေနသည္လားကိုမူ အတိက်မသိပါ )
ျမင္းစီးလူထြားၾကီးသည္ ဘုရားကုန္းရိွ လူစုထံသို႕ေရာက္လတ္ေသာ္ ျမင္းေပၚမွဆင္းေလလွ်င္ လူတို႕သည္
ထိုလူထြားၾကီးအား ခရီးဦးၾကိဳျပဳၾကေလကုန္ျပီး ထိုလူၾကီးစီးလာေသာျမင္းကို ဘုရားကုန္းအတြင္းရိွ
သစ္တစ္ပင္တြင္ျခည္ေႏွာင္ေပးၾကျခင္းႏွင့္ ျမင္းအတြက္ေရ၊ ျမက္တို႕ကို ေကၽြးေမြးျခင္းအမႈ႕ကိုလည္း ျပဳၾကေလကုန္၏။
”လူေတြစံုၾကျပီးလား” ( ေမးသည္ the ျမင္းစီးလူထြားၾကီး )
”စံုပါျပီဆရာၾကီး” ( ျပန္ေျဖသည္ the people )

ဤေန႕သည္ကား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႕ျဖစ္သျဖင့္ ထိုေဒသ၏ ဂမၻီရ ပညာရွင္တို႕သည္ မိမိတို႕ႏွစ္သက္ရာအရပ္တြင္
ဂိုဏ္တူရာစုဖြဲ႕၍ မိမိတို႕၏ ပညာရပ္မ်ားကို ႏွီးေႏွာဖလွယ္ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကျခင္းအမႈ႕ကိုျပဳလုပ္ၾကမည္ျဖစ္ကာ
ဘုရားကုန္းသို႕စုေဝးေရာက္ရိွေနၾကျခင္းျဖစ္ရေလေတာ့သည္။
………………………………………………………………..
ထိုလူထြားၾကီးနွင့္ လူုစုတို႕သည္ ေစတီေဘးဖက္ ခပ္လွမ္းလွမ္း ထန္းပင္ေအာက္ရိွ ကန္ေတာ့ပြဲ ဆီမီးဖေရာင္းတိုင္
အေမႊးနံ႕သာမ်ား ထြန္းညႇိထားျပီး စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားျပည့္ႏွက္လွ်က္ရိွေနေသာ သစ္သား ခံုရွည္တစ္ခံုကို
စူစိုက္ၾကည့္ေနၾကေလကုန္၏။
စားေသာက္ဖြယ္ရာ အသား တစ္မည္ျခင္းကိုလည္း သံုးေပလံုးပတ္ခန္႕ရိွ ေျမအိုးမ်ားျဖင့္ ထည့္ထားသည္ဟု သိရိွၾကေစ။
ထိုေသာအေၾကာင္းမွာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႕အခါသမယတြင္ ဂမၻီယ ပညာရွင္တို႕သည္ ဆိုခဲ့ျပီးပါသကဲ့သို႕
တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတြင္ ၄င္းတို႕သက္ဝင္ယံုၾကည္ရာ ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ားကို စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား
ကန္ေတာ့ပြဲ ဆီမီးဖေရာင္းနံ႕သာမ်ားျဖင့္ ပသထားၾကျခင္းျဖစ္ေလေတာ့၏။

ထိုစဉ္တြင္ လူေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ ထိုခံုရွည္စီသို႕ ေလွ်ာက္သြားေလျပီးလွ်င္ စားဖြယ္တို႕ကိုေကာက္ယူစားေသာက္
ေလေသာ္ လူအခ်ဳိ႕တို႕သည္ က်ယ္ေလာင္ေသာအာေမဋိတ္အသံတို႕ကို ျပဳၾကေလကုန္ျပီး လူအခ်ဳိ႕တို႕သည္
ၾကိမ္းေမာင္းေအာ္ေငါက္ၾကျပီး လူအခ်ဳိ႕သည္ ထိုေနရာသို႕အေလာတစ္ၾကီး ေျပးသြားရန္ဟန္ျပင္ခိုက္
စာျဖင့္ေရးျပရန္ခက္ခဲေသာအသံျဖစ္သည့္ ေခ်ာင္းဟန္႕ အခ်က္ေပး ဟန္႕တားသံ တစ္သံသည္ ထြက္ေပၚလာရ၏။
အသံပိုင္ရွင္မွာ ျမင္းစီးလူထြားၾကီးပင္ျဖစ္ေလသည္။
( တစ္ခါေသာ္ တစ္ခုေသာ အိပ္မက္တြင္ ထိုေသာအသံကို ကၽြန္ုပ္သည္ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ျပဳဘူး၏ဟု အမွတ္ရဘူးပါသွ္။ )
 
လူတို႕၏ မ်က္နွာမ်ားေပၚတြင္ စိုးရိမ္ျခင္းပူပမ္ျခင္းမ်ားလည္းအထင္သားျဖစ္သြားသည္ကို ျမင္သာၾကေစကုန္။
လူတို႕သည္ တိတ္ဆိတ္သြားၾကျပီး ျမင္းစီးလူထြားၾကီးကိုဝိုင္း၍ ၾကည့္ၾကေလကုန္သည္တြင္
အဲ့ဒါဘယ္သူလည္း ( the ျမင္းစီးလူထြားၾကီး ask to the လူစု )
ေရႊဘို ဖက္ကလို႕ေျပာတယ္ He is the သူစိမ္းတစ္ေယာက္ ( one man ေျဖလိုက္သည္  )
The ျမင္းစီးလူထြားၾကီး Was ေခါင္းတစ္ျငိမ္႕ျငိမ္႕ျဖင့္ ခပ္ျပံဳျပံဳးေလးရိွလိုက္သည္တြင္ စိုးရိမ္ျခင္းပူပမ္ျခင္းမ်ားျဖစ္သြားၾကေသာ
လူတို႕၏ မ်က္ႏွာမ်ားသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းအသြင္ကို တစ္မုဟုတ္ျခင္းေျပာင္းလြဲသြားၾကရေလေတာ့သည္။

ေတာ္ေတာ္စားေကာင္းတာဘဲ (  the stranger man မွ ဆိုေလ၏ )
ဝုန္း …………. ( The stranger man ကိုင္ေပါက္ to the ကန္ေတာ့ပြဲ )

လူတို႕သည္ ထိုေသာလူစိမ္းကိုတစ္လွည့္ ျမင္းစီးလူထြားၾကီးကိုတစ္လွည့္ ၾကည့္ေနၾကေလကုန္ျပီး မည္သူမွ်တို႕သည္
မည္သည္ကိုမွ် မေျပာဘဲ တိတ္ဆိတ္၍သာေနၾကကုန္သည့္အခိုက္တြင္ ျမင္စီးလူထြားၾကီးသည္ တင္ပ်ဉ္ေခြ ထိုင္လွ်က္
မ်က္လံုးအစံုကိုမွိတ္၍ ျငိမ္သက္စြာပင္ ရိွေနေလေတာ့၏။
ဖလပ္..ဖလပ္..ဖလပ္..ေအာက္အီးအီးအြတ္
ဟာ !!!!
ဟင္ !!!!!!!!
………………………..
ဖလပ္..ဖလပ္..ဖလပ္..ေအာက္အီးအီးအြတ္ ဟူေသာအသံမွာ
အဆိုပါ ပသထားသည့္စာေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားအတြင္းရိွ တစ္မည္ေသာ ၾကက္သားဟင္းအိုးအတြင္းမွ
တစ္ေကာင္ေသာၾကက္ဖသည္ ခုန္ထြက္လာျပီး အေတာင္ပံခတ္ကာ တြန္ျခင္းျဖစ္ျပီး ထိုအျခင္းအရာကို မ်က္ဝါးထင္ထင္
ေတြ႕ၾကေသာ လူတို႕သည္
 ဟာ !!!!
ဟင္ !!!!!!!!
အာေမဋိတ္အသံမ်ား ျပဳ၍ ျပဳ၍ ျဖစ္ကုန္ၾကသည့္အခိုက္
ဂီး..ဂီး…ဂီးးးး
( အကယ္စင္စစ္ သက္ဆိုင္ရာ အသံဗလံတို႕သည္ ပါရိွသည္ျဖစ္ေသာ္လည္း စာဖတ္သူတို႕ စာဖတ္ရာ၌ အဆင္ေျပေစရန္
အာေမဋိတ္အသံဗလံမ်ား ကိုဖယ္က်ဉ္း၍ ေရးပါမည္။ ဤတြင္ ျမင္သာတတ္ၾကပါရန္ ေျပာလိုသည္မွာ
သက္ဆိုင္ရာဟင္းအိုးအတြင္းမွ ထြက္လာေသာ သတၱဝါတို႕သည္ ခုန္ထြက္လာသည့္ လွ်ပ္တစ္ျပင္၌ပင္
ရုတ္ျခည္ဆိုသလို အေကာင္အလံုးထည္ေပၚလာသည့္သေဘာျဖစ္ျခင္းပင္ ) 
                                                                                              စာေရးစယာ 
 
ၾကက္သားဟင္းအိုးထဲမွ ၾကက္ဖတစ္ေကာင္သည္ ခုန္ထြက္လာျပီးေတာင္ပံခတ္ တြန္က်ဴးလိုက္သည့္အခ်ိန္တြင္ပင္
ငွက္သားဟင္းအိုးထဲမွ သိန္းငွက္ၾကီးတစ္ေကာင္သည္ ခုန္ထြက္လာျပီး အဆိုပါ ၾကက္ဖအား သုတ္ခ်ီ၍ ေကာင္းကင္သို႕
ပ်ံတက္သြားေလေတာ့၏။
ထိုစဉ္တြင္ပင္ ဝက္သားဟင္းအိုးထဲမွ ေတာဝက္တစ္ေကာင္သည္ ခုန္ထြက္လာေလျပီး ဘုရားကုန္းေဘးရိွ မွည့္ရင့္ေနေသာ
စပါးေတာသို႕ဝင္ကာ စပါးပင္တို႕ကို ကိုက္ဖ်က္စားေသာက္လတ္ေသာ္
တစ္မည္ေသာ ေတာေၾကာင္ဟင္းအိုးအတြင္းမွ
က်ားၾကီးအလား အလြန္ၾကီးေသာေၾကာင္နက္ၾကီး တစ္ေကာင္သည္ခုန္ထြက္လာကာ အဆိုပါေတာဝက္အား ကိုက္ခ်ီ၍
စပါးေတာတို႕ကိုျဖတ္ကာ ေတာင္ေပၚသို႕တက္ေရာက္သြားေလေတာ့သည္။
ထိုစဉ္အခ်ိန္ ထိုဌာနတြင္ ရိွၾကကုန္ေသာ တစ္ေယာက္္ပင္မွ်တြင္လွ်င္လည္း လက္ပတ္နာရီ ဟူသည္မရိွရပါေသာေၾကာင့္
မိနစ္ပိုင္းအတြင္းဟု သာဆိုပါမည္ အပေရာစိေမ့တလီ ( အနီးစပ္ဆံုး ) ဆိုရေသာ္ ႏွစ္မိနစ္ထက္လြန္မည္မထင္။
ဇတ္လမ္းကိုခ်ဳပ္ေသာ္ လူစိမ္းသည္ ၾကက္ဖတစ္ေကာင္အလား စိန္ေခၚေသာအခါ စြန္ရဲ၏ ထိုးသုတ္ျခင္းကိုခံရျပီး
ေတာဝက္တစ္ေကာင္အလား လူတို႕၏ အစီးပြားကိုဖ်က္ေသာအခါ က်ားနက္တစ္ေကာင္၏ ေျခမႈန္းျခင္းကိုခံရေလ၏။
……………………………….
………………………………..
ထိုျမင္းစီးလူထြားၾကီးသည္ သူ၏ ခ်စ္ေသာဇနီးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တစ္ဦးေသာသားကို ေမြးဖြားေလ၏
သူ၏ တစ္ဦးေသာသားသည္ တစ္ေယာက္ေသာ အမ်ဳိးသမီးကို ခ်စ္ၾကိဳက္သည္မွ ၾကင္ဖက္စံုျပီး တစ္ဦေသာသားကို ေမြးဖြား၏
ထို တစ္ဦးေသာသားသည္ အိမ္ေထာင္အမႈ႕ျပဳေသာအခါ ငါးဦးေသာသားတို႕ကိုေမြးဖြားေလ၏
ထိုထို ငါးဦးေသာသားတို႕မွ ေလးဦးေျမာက္သားသည္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးျခား အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးႏွင့္ ဘာညာကိြကြျဖစ္ျပီး
လူေယာက္်ား တစ္ေယာက္ကို ေမြးဖြားေလ၏
ထိုသူမွာ
www.myanmargazette.net မွ စာေရးစယာ မိုက္ကယ္ေဂ်ာ္နီေအာင္ပု ျဖစ္ေလေတာ့သတည္း။
……………………………….
တစ္ေန႕သ၌ ကၽြန္ုပ္ မိုက္ကယ္ေဂ်ာ္နီေအာင္ပု သည္ လက္အတြင္းဝယ္ ေငြေၾကးမ်ား အနည္းငယ္ေလွ်ာ့ပါးလာေသာအခါ
ဖတ္ဘူးမွတ္ဘူးသည့္ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကို ျပန္လည္ နွလံုးသြင္းမိသည့္အခိုက္ ေအာက္ပါ ဓမၼ သေဘာတရားတစ္ခုကို
ျပန္ေျပာင္း သတိရမိပါေတာ့၏။ ( ပိုက္ဆံမရိွလို႕ တရားအားထုတ္သည္ကို နားလည္ၾကေစ )
…………………………………………………………………….
သံယုတၱနိကာယ္
ခႏၶဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္
( ၁၀ ) ၅ .. ပုပၹဝဂ္
၁၀ – အနိစၥသညာသုတ္ ( စာ ။ ၁၅၀ )
၁၀၂။ သာဝတၳိနိဒါန္း။
ရဟန္းတို႔ မျမဲဟူေသာ အမွတ္ အနိစၥသညာ ကို ပြားမ်ားအပ္ ေလ့လာအပ္ေသာ္
ကာမဂုဏ္ တို႔၌ စြဲမက္မႈ ( ရာဂ )  အားလံုးကို ကုန္ေစႏိုင္၏၊
႐ုပ္၌ စြဲမက္မႈ ( ႐ူပရာဂ )  အားလံုးကို ကုန္ေစႏိုင္၏၊
ဘဝ၌ စြဲမက္မႈ ( ဘဝရာဂ)  အားလံုးကို ကုန္ေစႏိုင္၏၊
အဝိဇၨာအားလံုးကို ကုန္ေစႏိုင္၏၊
ငါ ဟူေသာ မာနအားလံုးကို ႏုတ္ပယ္ႏိုင္၏။
……………………………………………………………………..
ဓမၼ တရား သည္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲ ခက္ခဲသည္ဟု ဆိုျခင္ပါသည္
ရံခါ ဓမၼစာေပ တို႕ကို ဖတ္ရႈ႕မိပါေသာအခါ ဆိုလိုရင္းကိုနားမလည္နိုင္ေသာ္လည္း ရံခါ နားလည္မိပါသည္။
ရံခါ ဓမၼ တရား တို႕ကို နာၾကားမိေသာအခါ ဆိုလိုရင္းကို နားမလည္နိုင္ေသာ္လည္း ရံခါ နားလည္မိပါသည္။
နားလည္သည္ ဆိုေသာ္လည္း သိသည္ဟု မဆိုသာခဲ့သလို
သိသည္ ဆိုေသာ္လည္း နားလည္သည္ဟု ဆိုရန္ ခက္လွေခ်၏။

နားလည္သည္ သိသည္ဟု ဆိုေသာ ထိုေသာ ဓမၼ တရားေတာ္ျမတ္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ႏိုင္ခဲလွ၏။

နားလည္သည္ သိသည္ဟု ဆိုေသာ ထိုေသာ ဓမၼ တရားေတာ္ျမတ္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္မိေသာအခါ
အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းကို ကိုယ္ေတြ႕သိေလ၏ ( သိေသာ္ျငား ရွင္းျပနိုင္စြမ္းမရိွပါ )
အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းကိုမူကား လံုးဝမသိပါ ( မသိဟု ဆိုေသာ္ျငား လံုးဝနားမလည္ဟု မမည္ )

ဆိုလိုသည္မွာ

ဓမၼ တရားတို႕သည္ ဖတ္ရႈ႕၊သင္၊ အံ၊ ၾကားနာယံု ျဖင့္ အလြယ္တစ္ကူမသိနိုင္
သိနိုင္ေသာ္လည္း က်င့္ၾကံအားထုတ္နိုင္ရန္ခဲ၏
က်င့္ၾကံအားထုတ္နိုင္ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတြ႕သိရန္ ခက္ခဲလွေခ်ေတာ့၏။

ထိုေသာအေၾကာင္းသည္ ဓမၼ ၏ အျပစ္မဟုတ္ ကိေလသာတို႕ဖံုးလႊမ္းေသာ ဘဝ(ခႏၶာ )  ၌ အနိစၥ ဟု မမွတ္ရႈ႕နိုင္ေသာ
ငါ၏ အေၾကာင္းသည္သာ အျပစ္ျဖစ္ေျခေတာ့သည္တကား။
ဤ ကို ဥဒါန္းအျဖစ္ငါရင့္က်ဴး၏
ထိုကို သစၥာဟု ငါမွတ္ယူ၏
ထိုမွန္ေသာ အယူ ( သစၥာ ) သည္ ငါ့အား လႊမ္းမိုးျခင္းျဖစ္တံုေျခသတည္း။

ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၦာမိ
ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာမိ
သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ

About မိုက္ကယ္ေဂ်ာ္နီေအာင္ပု

aungpu michaelaungpu has written 87 post in this Website..

friend