ျမတ္စြာဘုရား မွာခဲ႕တယ္၊ အရာခပ္သိမ္း ဒုကၡတဲ႕… အဲဒါ အေတာ္ဟုတ္သဗ်..။ ဒုကၡ လကၡဏာ၊ ဒုကၡ သစၥာ ရယ္လုိ႕ တရားေတာ္ အထင္အရွား ဆုိထားေပမဲ႕ တကယ္လုိက္နာႏိုင္ အေတာ္ရွားတယ္။ ဘာလုိ႕လဲ ဒုကၡကုိ ဒုကၡမွန္း မသိလုိ႕ ဟုိဟာ၊ဒီဟာ ငါ၊သူ စြဲငင္ေနၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဓမၼအႏွစ္ကုိ ေအာက္ႏွစ္မဂ္မွာ တကယ္မသိေသး၊ အထက္မဂ္ေရာက္မွ ခံစားသိႏုိင္တယ္လုိ႕ သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး ေျပာခဲ႕တယ္။ အတၱကေန အေသအခ်ာ က်ပ္ျပည့္ မလြတ္ေသးေတာ့ ဆင္းရဲျခင္းဒဏ္ ငါခံေနရတဲ႕ သေဘာပါ။

အာရုံငါးပါး အဟုတ္ထင္ေတာ့ ေလာကီ နွစ္ျခဳိက္ ေပ်ာ္ေမြ႕တယ္၊ ေလာကုတၱရာ လုပ္ျပန္လည္း ဒုကၡအာရုံကုိပဲ ဖက္တြယ္ ရႈမွတ္တယ္။ ဘုရားက ဒုကၡလုိ႕ ေျပာခဲ႕တာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္တုိင္း ျငီးေငြ႕ျပီး စြန္႕လႊတ္ရေကာင္းမွန္းသိဖုိ႕၊ ဒါေပမဲ႕ဗ်ာ ဒီဟာ၊ဟုိဟာ သတ္မွတ္ရင္း ပညတ္ဒုကၡေတြ ပြားလုိက္ၾကတယ္။ ပရမတ္ သက္သက္ေလးကေန ပညတ္သုညတ၊ အဲဒီကေန ရုပ္နာမ္….ကေန စိတ္ေစတသိက္…ကုသိုလ္ အကုသုိလ္… ဘာမွ မရွိရာကေန ကုိင္းခက္ရြက္ ရႈပ္ေထြးေပြလီတဲ႕ အပင္ၾကီး ဘဝေရာက္၊ ေတာအုပ္ၾကီး ျဖစ္လာတယ္။ မူလ စြန္႕လႊတ္ဖုိ႕ကေန ျဖည့္တင္းလာလုိက္တာ အလုိ မဆုံးေတာ့ဘူး။ မလုိမွ ျပည့္တဲ႕ ဓမၼဂုဏ္သတၱိ ပ်က္ယြင္းရတယ္။ တခုခုအျဖစ္ သိေနတာ လုိခ်င္၊ မလုိခ်င္ျခင္းကုိ လုိခ်င္ေနလုိ႕ဗ်ဳိ႕…။

ဘာသာျခား ဓမၼဆရာတေယာက္က ဗုဒၶဘာသာ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းပါရဲ႕ ဒါေပမဲ႕ အပ်က္ေျပာလြန္းတယ္ ေဝဖန္တယ္။ ဂါထာေပးေတးျဖစ္.. ပရမတ္ကုိ ပညတ္ျပဳေတာ့ အမွန္က မမွန္၊ အမွားျဖစ္တယ္။ စိတ္သာရွင္ေစာ ဘုရားေဟာ ရွိထားတာမုိ႕ ေလာကီေလာကုတ္ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံး သုံးလုိ႕ရတယ္။ အရာရာအားလုံးသည္ စိတ္ေၾကာင့္ ၿဖစ္ေနတာ မဟုတ္လား..။ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ဟန္ခ်က္ညီညီ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းကုိ ကမၼဌာန္း ရႈမွတ္မႈက ေဆာင္ၾကဥ္းေပးတယ္။ သံသရာ ဘဝဇာတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းဖုိ႕ကေတာ့ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးစလုံး ျငီးေငြ႕တဲ႕ ညဏ္ျဖစ္ရမယ္။

သဘာဝဓမၼ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ တရားေတြမွာ အဲဒါကိုပဲ ေဇာင္းေပးညႊန္ျပတယ္။ နားလည္သလုိ ရွိေပမဲ႕ အသိေနာက္ အက်င့္ မလုိက္ႏုိင္ဘူး။ (ဝိဇၨာစရဏ သမၸေႏၷာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ ၾကည္ညဳိၾကပါ) ကိေလသာ ႏွိပ္စက္တုိင္း မဟုတ္မွန္း သိလ်က္ စိတ္အလုိ လိုက္ရတာ ဘယ္ေလာက္ ခံျပင္းဖုိ႕ ေကာင္းလုိက္သလဲ။ သိေလ အားမရေလ.. ခံရေလပါ… အရာရာတုိင္း ဒုကၡေလဗ်ာ..။ ေကာင္းတာ သာယာမိျပန္ေတာ့ ဒုကၡ၊ သိေပမဲ႕ ရုန္း မထြက္ႏုိင္ေတာ့ ဒုကၡ၊ ဆင္းရဲ ခံရေတာ့ ဒုကၡ၊ အားစုိက္ရုန္းေနေတာ့ ဒုကၡ ဘာတခုမွ မလြတ္ဗ်ဳိ႕။ သာသနာပမွာ ဈာန္ကုသုိလ္နဲ႕ လြတ္လမ္းရွာတယ္။ ဒုကၡမွလြတ္ရာ အာရုံစူးစုိက္ သမာဓိယူ ျငိမ္းေအးတယ္။ အကုသုိလ္ကုိ ဈာန္ခ်မ္းသာနဲ႕ ေလာင္ျမဳိက္ပစ္တယ္။ သမထကုသိုလ္ ျမဲျပီထင္တယ္။ ဘုရားပြင့္ေတာ့မွ ကုသုိလ္၊အကုသိုလ္ မျမဲေဟ့၊ ဆင္းရဲေဟ႕၊ တကယ္မဟုတ္ေဟ့လုိ႕ သိခြင့္ရတာ။

လြန္ခဲ႕တဲ႕ ႏွစ္အနည္းငယ္က ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္တပါး ၾကြလာေတာ့ တရား တရက္ သြားထုိင္ျဖစ္တယ္။ အမ်ားသိတဲ႕ ရႈမွတ္ျခင္းမ်ဳိး ဆင္ျခင္မေနဘဲ မညွိတြယ္နဲ႕၊ မလုိခ်င္နဲ႕၊ ဖက္တြယ္မထားနဲ႕လုိ႕ အာရုံေပၚသမွ် ဘာလာလာ ပယ္တယ္။ စိတၱာသတိပဌာန္ ေျပာရမယ္တူတယ္ (စိတၱာႏုပႆနာက မျဖစ္ေပၚေတာ့တဲ႕ စိတ္ကုိ ျဖစ္အုံးမလား ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ။ သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး။ စကားခ်ပ္) မွတ္ရတာ သက္သာလုိက္တာဗ်ာ..၊ နာရီရွည္ထုိင္တာ ျပသနာမရွိ။ ျမန္မာျပည္မွာရွိစဥ္ သုံးနာရီဆက္တုိက္ တခါပဲ ထုိင္ႏုိင္ဖူးတယ္။ အဲတုံးကလည္း ဓမၼသေဘာ မသိပါဘူး၊ အာနာပါန သမာဓိ ကပ္သြားျပီး ပင္ပန္းမႈမရွိ၊ အသာေလး ထုိင္ေနခဲ႕တာ။ သဘာဝနည္း ရႈမွတ္ေတာ့ အဲဒီထက္ ပုိေလးနက္ေပါ့ပါး ၾကာရွည္တယ္။ သုိ႕ေပမဲ႕ မစြဲရမွာ သိတာလြဲလုိ႕ ပုိမဆင္ျခင္ ခဲ႕မိဘူး။ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိ အားရေၾကနပ္တယ္၊ မစြဲရေကာင္းမွန္း ပုိယုံၾကည္ လာတယ္။

ဒီလုိနဲ႕ တေန႕မွာ (လူက ပုံမွန္သတိကပ္တာ ပ်င္းလာလုိ႕နဲ႕တူတယ္) “အလုိကင္း အလင္းကုိ” ကာရန္ေလးကုိ အာရုံေပၚမိေတာ့ ဖက္တြယ္မႈ အေတာ္ေလ်ာ့သြားတာ ခံစားမိတယ္..။ လြတ္ခ်င္ေနေတာ့ စြန္႕မရ ျဖစ္ေနတာ။  သီအုိရီသိထား အရင္ ခံစားဖူးေပမဲ႕ ဒီတေခါက္မွာ ဒုကၡသစၥာနဲ႕ ဆက္မိတယ္။ ဟုတ္တယ္.. အရာရာတုိင္းသည္ ဒုကၡ ဆင္းရဲျခင္း။ ခံစားေနသ၍ ဒုကၡခ်ည္းပဲ၊ “ဒုကၡကုိ ဒုကၡမွန္း တကယ္သိရင္ ဘယ္သူမွ ဖက္တြယ္မထား” သိလုိက္ရတယ္။ အဲဒီ ဒုကၡဆင္းရဲမႈ ဆုိလုိရင္းကုိလည္း လြတ္ဖူးမွ သိႏုိင္တယ္။ ခဏသိရင္ ခဏလြတ္တယ္။ ခဏေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လာရင္ အျမဲလြတ္သြားမယ္။ ျမက္စားေနရတဲ႕ ႏြားဘဝ ေပ်ာ္မေနေကာင္းမွန္း သိေပမဲ႕ နဖားၾကဳိး မခၽြတ္ႏုိင္ေတာ့ ခံေပအုံးေပါ့…။

ရေလလုိေလ အိုတေစၦ ေၾကာင္ၾကီး စိတ္ညစ္ေန…

ရေလလုိေလ အိုတေစၦ ေၾကာင္ၾကီး စိတ္ညစ္ေန…

သိလာေတာ့ ေတာ္ရုံ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး အာရုံမွာ ေမ်ာပါမသြားေအာင္ ထိန္းတတ္တယ္…..။ ေဒါသထြက္တယ္ဗ်ာ မဆင္းရဲလား၊ သိသိနဲ႕ ဘာျပဳလုိ႕ ဆင္းရဲခံေနလဲ.. ေဒါသကုိ အရွိမွတ္တာကုိး။ မႏွစ္ျမဳိ႕လုိ႕ ျဖစ္လာတဲ႕ ခံစားမႈ အဟုတ္ထင္ေတာ့ စိတ္ဆုိးေပးရတယ္၊ ေကာင္းတာေတြ႕ေတာ့ သေဘာက်ေပးရတယ္.. မသိစိတ္ သိစိတ္ႏွစ္ခု စလုံးကေန အတည္ယူထားတာ။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ အာရုံျပဳေတာ့ ကုိယ္ႏုိင္တဲ႕အခါ ရပါရဲ႕၊ ပုိအားၾကီးတဲ႕ဟာနဲ႕ ဆုံေတာ့ ဘုရားလည္း မကယ္ႏုိင္…။ ၿဖစ္တုိင္းဒုကၡ သိရင္ အဲဒီဆင္းရဲျခင္း သိမ္းပုိက္မထားဘူး။  တဖက္သား မေကာင္းေျပာတာၾကားရတဲ႕ ဒုကၡအေပၚ ေနာက္ဒုကၡ ထပ္မတင္ဘူး..။ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး ထင္တယ္ ေဟာဖူးတာ “တဏွာနဲ႕ေဝဒနာ အၾကား နိဗၺာန္ရွိတယ္တဲ႕”

ေဒါသထြက္တာ မလိုခ်င္လုိ႕၊ ေအကိုက္ေသတာ ကာမစည္းစိမ္ လုိခ်င္လုိ႕..။ ဒုကၡကေန လြန္ေျမာက္ရာရွိတယ္၊ လြတ္ခြင့္လည္းရွိတယ္။ အလုိကင္း ခ်မ္းသာမယ္၊ လုိခ်င္တာ မလုိခ်င္တာ အလုိျခင္း အတူတူပဲ။ ရလည္းဆင္းရဲ မရလည္းဆင္းရဲမုိ႕ သူတုိ႕ေနာက္ လုိက္စရာမလုိ။ ျဖစ္ရင္ယူလုိက္ မျဖစ္ေတာ့လည္း ငိုမေနနဲ႕…။ စြန္႕ေနမွေတာ့ လုပ္ကိုင္ၾကီးပြားခ်င္စိတ္ မရွိျဖစ္သြားမယ္ အထင္မွားၾကတယ္။ အဲဒီညဏ္က အထက္မဂ္ ရမွ ျဖစ္ေကာင္းတာ၊ စိတ္မျဖစ္လုိ႕ မလုပ္ေတာ့တာ၊ အနာဂါမ္ အရိယာၾကီး အရာျဖစ္တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္စစ္ေပါ့ဗ်ာ…. ေဒါသ မထြက္ေအာင္ ထိန္းႏုိင္တာလား၊ ေဒါသ မျဖစ္ေတာ့တာလား၊ သီလ လုံျခဳံေနတာလား၊ သီလ က်ဳိးေပါက္စရာ စိတ္ မျဖစ္ေတာ့တာလား။ မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇနကာ ဘိဝံသ စာထဲမွာ “ရုိးသားဖုိ႕သည္ ပထမ” ဆုိထားတယ္။

ခ်မ္းသာအစစ္ေတြ႕မွ ဆင္းရဲျခင္း သိေကာင္းတယ္။ မစင္ပုံထဲက ခ်ီးပုိးတုံးကေတာ့ သူ႕ဘဝသူ ဆုိးတယ္မထင္။ တခ်က္ေလး လြတ္ေအာင္ လုပ္ၾကည့္ပါ၊ ခ်မ္းသာအစစ္ ေတြ႕ရင္ ဒုကၡကုိ နားလည္မယ္။ အလုိကင္းဖူးမွ လုိက္မၿဖည့္ရမွန္း သိပါမယ္။

ရြာဦးေၾကာင္ စရာေတာ္

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 645 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး