ေခတ္ကာလ လူသားမ်ားဟာ တီထြင္ဖန္တီးမႈမ်ားစြာနဲ႔ ေခတ္မီတိုးတက္တဲ႔ နည္းပညာအရိပ္ေအာက္မွာ ဘာမဆို အဆင္ေျပလြယ္ကူသက္သာေနတာေတာ႔ မွန္ပါရဲ႕။ ေတြးေတာဆင္ျခင္ သုံးသပ္မႈပိုင္းမွာေတာ႔ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀ တုန္းက လူသားေတြကို မမွီေလာက္ဘူးလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ လူ႔သမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ အဲသည္အခ်ိန္ကေလာက္ အသိဥာဏ္ အေတြးအေခၚေတြ ကြန္႔ျမဴးေ၀ဆာႏိုင္တဲ႔ ေခတ္တစ္ေခတ္ ထပ္ေပၚမလာေတာ႔ဘူး။ အဲသည္တုန္းကဆို တရုတ္ျပည္မွာ ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္ႀကီး ရွိတယ္။ ခုခ်ိန္ထိ သူ႔အယူအဆေတြကို တူတူတန္တန္ အျငင္းပြားေခ်ပႏိုင္တဲ႔သူ မရွိေသးဘူး။ ကိုယ္တို႔ မဇၨိမအရပ္မွာဆို ေဂါတမဗုဒၶပြင္႔ခဲ႔တယ္။ ဥေရာပတိုက္တလႊားမွာလည္း ေတြးေခၚပညာရွင္ေတြ အေျမာက္အမ်ား ေပၚထြက္ခဲ႔တယ္။ အလုပ္မလုပ္ပဲ မုတ္ဆိတ္ႀကီးပြတ္ၿပီး ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနရင္ သမီးနဲ႔အတင္းေခၚေပးစားခံရတယ္ဆိုတာ အဲသည္ေခတ္က ျဖစ္လိမ္႔မယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ဒႆနိကေဗဒလို႔ေခၚတဲ႔ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီပညာရပ္က သင္ရိုးညႊန္းတမ္းထဲမွာပါတဲ႔ ေတြးေခၚပညာရွင္ေတြဟာ ၂၀ ရာစုက လူသားေတြထက္ ဘီစီ ငါးရာစု ပတ္၀န္းက်င္က ဆရာ႔ဆရာႀကီးေတြက ပိုမ်ား လိမ္႔မယ္ ထင္ပါတယ္။

အျဖစ္အပ်က္ေတြက တစ္ေနရာစီမွာမို႔လို႔ မဆက္စပ္မိၾကေပမယ္႔ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကေလးေတြနဲ႔ ကမာၻ႔ေျမပုံေပၚ ေျခရာေကာက္ၾကည့္လိုက္ေတာ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ (Contemporaray) ဆိုတဲ႔ စကားကို ပိုနားလည္လာတယ္။ စိတ္၀င္စားဖို႔လည္း ပိုေကာင္းလာတယ္။ နီေပါနဲ႔ အိႏၵိယနယ္စပ္နား ကပၸိလ၀တၳဳဆိုတဲ႔ မန္းေလးၿမဳိ႕ေလာက္ မက်ယ္ျပန္႔တဲ႔ ပေဒသရာဇ္ႏိုင္ငံငယ္ကေလးမွာ သုေဒၶာဓနဘုရင္ဟာ သူ႔သားလက္ထက္က်ရင္ စၾကာ၀ဠာႀကီးကို ပိုင္စိုးမယ္႔ စၾက၀ေတးမ႑တ္မင္း ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ႔ အိပ္မက္ကို မက္ေနပါၿပီ။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္နဲ႔ မလွမ္းမကမ္း တရုတ္ျပည္မွာေတာ႔ ပထမေျမာက္ဧကရာဇ္ႀကီးက သူ႔အေရွ႕ရွိခဲ႔ၿပီးေသာ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားကို မီးရႈိ႕ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ၿပီး လက္ရွိတရုတ္ႏိုင္ငံေလာက္နီးပါး အက်ယ္အ၀န္းရွိတဲ႔ အင္ပါယာႀကီးတစ္ခု ထူေထာင္ေနႏွင္႔ၿပီ။ သူ႔အာဏာတည္တံ႔ေရးအတြက္ အာကာသထဲက လွမ္းၾကည့္ရင္ေတာင္မွ ခ်ဳပ္ရိုးေၾကာင္းႀကီးတစ္ခုလို ျမင္ေနရတဲ႔ မဟာတံတိုင္းႀကီးကို ေဆာက္ေနခဲ႔ၿပီ။ ဥေရာပ အေရွ႕တလႊားမွာေတာ႔ ဂရိေတြက ေအသင္ၿမဳိ႕ျပႏိုင္ငံထူေထာင္ၿပီး ဆိုကေရးတီးလို ေတြးေခၚပညာရွိႀကီးေတြ၊ ဟစ္ပိုကေရးတီးလို ေဆးပညာရွင္ႀကီးေတြ ေပၚေနခဲ႔ၿပီ။ သည္ကေန႔ကမာၻေပၚမွာ ေလ႔လာလိုက္စားစရာ ပညာရပ္ႀကီးေတြရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာဟာ သူတို႔ေခတ္ သူတို႔အခါက ဆရာႀကီးေတြ လမ္းသစ္ထြင္ခဲ႔ၾကတာခ်ည့္ပဲ။ ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ဆိုရင္ ကိုယ္႔အသက္ထက္ အဆိပ္ခြက္ကို ေရြးသြားခဲ႔ၾကတာခ်ည့္ပဲ။ ကမာၻျပားတဲ႔ တေလာကလုံးကို “မျပားဘူး။ လုံးတယ္။” လို႔ အခိုင္အမာရပ္တည္ရင္း စုန္းယိုးမီးရႈိ႕ခံရလည္းပဲ ေသြးေၾကာင္မသြားခဲ႔တာ သူတို႔ေခတ္ကေပါ႔။

ကိုယ္တို႔ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအ၀ွမ္းမွာ ၁၉၈၈ ကတည္းက ေသြးေခ်ာင္းစီး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေအာင္ မၾကားနိုင္သူေတြက မၾကားႏိုင္၊ လက္မခံနိုင္သူေတြကလည္း လက္မခံနိုင္၊ အဲသဟာႀကီးအတြက္ အသက္ေသြးေခၽြးနဲ႔ ဘ၀ေတြ ရင္းႏွီးလိုက္ရသူေတြလည္း မေရမတြက္ႏိုင္ရွိခဲ႔တဲ႔ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ႔စကားလုံးႀကီး သေႏၶတည္ ေမြးဖြားလာခဲ႔တာလည္းပဲ အဲသည္ေခတ္ အဲသည္အခ်ိန္တုန္းက ေအသင္ခ်ဳိေဆြေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင္႔ လို႔ ေျပာရရင္ မမွားပါဘူးကြယ္။ ကမာၻတလႊားႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ လက္ရွိက်င္႔သုံးေနၾကဆဲျဖစ္တဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ပုံသ႑ာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ ေအသင္ၿမဳိ႕သားေတြရဲ႕ ၾသဇာနဲ႔ ကင္းတာ ဘယ္တစ္ခုရွိလို႔လဲ ျပစမ္းပါဦး။ ဒါေၾကာင္႔ ေအသင္ၿမဳိ႔ျပႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘယ္လိုပုံစံမ်ဳိးလည္း သိရေအာင္ နည္းနည္းပါးပါး တီးေခါက္ၾကည့္ရေအာင္ေနာ႔။

ေအသင္ဆိုတာ ဘီစီငါးရာစုေလာက္တုန္းက ဂရိလူမ်ဳိးေတြ အင္ပါယာခ်ဲ႕ထြင္ၾကတဲ႔အခါ ဦးေဆာင္ခဲ႔တဲ႔ ၿမဳိ႕ျပႏိုင္ငံငယ္တစ္ခုေပါ႔။ အဲဒီေခတ္က ေခါမ၊ ေရာမ၊ ဂရိ အစရွိတဲ႔ လက္နက္ႏိုင္ငံကေလးေတြ ေပၚလာၿပီး ထြန္းကားခဲ႔တဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြဟာ သည္ကေန႔ထိ စံထားထိန္းသိမ္းေနရဆဲ တသသ ႏႈတ္ဖ်ားကမခ် ခ်ီးမႊမ္းေနရဆဲပါပဲ။ လက္ေမာင္းအရင္းက က်ဳိးပဲ႔ေနတဲ႔ အဖရိုဒိုက္နတ္သမီးရဲ႕ ရုပ္ထုပုံတူကေလးေတြေတာင္ တကမာၻလုံးက ဧည့္ခန္းေဆာင္ေတြမွာ တင္႔တင္႔တယ္ ေနရာယူထားတုန္း။ ဟာၾကဴလီ၊ ဗီးနပ္စ္၊ ပန္ဒိုရာ၊ က်ဴးပစ္ဆိုတဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ကေလးေတြကို မၾကားဖူးတဲ႔ ၂၁ရာစုလူသားရယ္လို႔ မရွိသေလာက္ တြင္က်ယ္ေနတုန္း။ အိုဒစ္ဆီဆိုတဲ႔ ကဗ်ာရွည္ႀကီးေတြကို ေနာက္လူေတြ လိုက္မွီဖို႔ မနီးစပ္ေသးဘူး။

ေအသင္ၿမဳိ႕ျပႏိုင္ငံရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေတာ႔ သူနဲ႔ေခတ္ၿပဳိင္ ပေဒသရာဇ္ႏိုင္ငံႀကီးငယ္ေတြလို မိုးေပၚကက်လာတဲ႔။ ဘုရားသခင္ အာဏာအပ္ႏွင္းထားတဲ႔ ေနနတ္ႏြယ္ ဧကရာဇ္မင္းျမတ္ေတြကို အလုံးစုံေသာ အာဏာအပ္ႏွင္းထားတာ မဟုတ္ပဲ ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားတဲ႔ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ ဥာဏ္ႀကီးရွင္မ်ားပါ၀င္တဲ႔ လႊတ္ေတာ္ႀကီးကေန တိုင္ပင္စည္းေ၀း အုပ္ခ်ဳပ္ၾကသတဲ႔။ အဲ႔ဒါမ်ဳိး သူ႔အရင္က မရွိခဲ႔ဘူး။ ကုသိနာရုံက မလႅာမင္းမ်ားလို ဂဏလႊတ္ေတာ္နဲ႔ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ အုပ္ခ်ဳပ္တာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ကမာၻ႔သမိုင္းႀကီးကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ခဲ႔တဲ႔ ကားလမက္တို႔ အိန္ဂ်ယ္တို႔ထက္ အမ်ားႀကီးေစာတာေပါ႔။ ကြာတာကေတာ႔ သူတို႔က ဘယ္သူဘာျဖစ္ျဖစ္ ပစၥည္းမဲ႔လူတန္းစား အာဏာရရမယ္ဆိုတဲ႔ စံနစ္မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔အခါမွ ပညာဥာဏ္ႀကီးသူေတြက ေဆြးေဆြးေႏြးေႏြး တိုင္တိုင္ပင္ပင္နဲ႔ အမ်ားဆႏၵကို မလြန္ဆန္ပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုတဲ႔ မူ၀ါဒပါ။

ေအသင္ဒီမိုကေရစီအတြက္ တင္းၾကပ္တဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကေတာ႔ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳမႈပါပဲ။ ေအသင္မွာေနတဲ႔ ဂရိလူမ်ဳိးတိုင္းဟာ မဲေပးခြင္႔ရွိေသာ နိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ မခံရပါဘူး။ နံပတ္တစ္ကေတာ႔ မဲဆႏၵရွင္ရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးစလုံးဟာ ဂရိလူမ်ဳိး ျဖစ္ရမယ္႔အျပင္ ေအသင္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္သူသာ ျဖစ္ရမတဲ႔။ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္အေရးကို ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ ဆုံးျဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္႔အိမ္ထဲက အတြင္းလူသာ ျဖစ္သင္႔သတဲ႔။ သူ႔ဘာသူ အျပင္ကေန ဘာေတြေျပာေျပာ ေမာရင္ရပ္သြားလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္႔ကိစၥ ကိုယ္႔အေရးကိုေတာ႔ ကိုယ္႔ခ်င္းကိုယ္႔ခ်င္းပဲ ဆုံးျဖတ္ၾကရမယ္။ အဲသလိုမ်ဳိး။ ဟြန္႔။ ေအသင္သားေတြ ယိုတဲ႔ေခ်းမ်ား နည္းနည္းေလာက္က်န္ရင္ ျပာခ်ၿပီး တျပည္လုံးေကၽြးလိုက္ခ်င္ပါသေလ။ အားပုဂ်ိကိုေတာ႔ အတုံးလိုက္မ်ဳိခိုင္းမယ္ သိလား။ ဒါမွ နိုင္ငံသားျဖစ္ခြင္႔ဆိုတာ နားလည္သြားမယ္။

ဒုတိယအခ်က္ကေတာ႔ အဲသည္ေအသင္သားဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ တာ၀န္ေက်ခဲ႔ၿပီးသူလည္း ျဖစ္ရဦးမတဲ႔။ အခြန္ေတြေက်လည္ေအာင္ ေပးေဆာင္ရမယ္။ စစ္မႈထမ္းတဲ႔တာ၀န္ကိုလည္း ေက်ပြန္ခဲ႔ဖူးရမယ္ တဲ႔။ (တစ္မတ္သားမ်ား လက္ခေမာင္းခပ္ေခ်ေတာ႔ကြယ္။) အဲသလိုမ်ဳိး သုံးလြန္းတင္မွႀကိဳး၊ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္မွအိုး ဆိုတဲ႔သူေတြကမွ ေအသင္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို ပါ၀င္ခြင္႔၊ တက္ေရာက္ခြင္႔၊ ေဆြးေႏြးခြင္႔၊ မဲေပးခြင္႔ ရၾကပါေလသတဲ႔။ ဒါဆိုၿပီးပလား။ ေတာ္ၿပီ ရၿပီ ပြဲသိမ္းၿပီ လို႔ထင္ၿပီး ခ်ိတ္လုံခ်ည္ေလး ေခါင္းေပါင္းကေလးနဲ႔ ေယာသိမ္းလိုက္ ဘသားယိမ္းလိုက္ လုပ္ဖို႔ေတာ႔ စိတ္မကူးနဲ႔ဗ်။ နားကားသြားမယ္။ သူတို႔လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ လက္ညွဳိးေထာင္၊ ေခါင္းၿငွိမ္႔၊ လက္ခုပ္တီး၊ အိမ္ျပန္ လုပ္လို႔မရဘူးဗ်။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရးတို႔အတြက္ ေကာ္မတီေတြဖြဲ႔ရတယ္။ တို႔ဆီကလို ေကာ္မရွင္ဖြဲ႕၍ စုံစမ္းစစ္ေဆးရန္ လိုမလို စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ မလိုအပ္ေသာ အစည္းအေ၀းမ်ား ေလ်ာ႔နည္းသြားေစေရး အစည္းအေ၀း ဆိုတာမ်ဳိးလည္း မရွိဘူး။ မဲေပးခြင္႔ရွိသူေတြက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္လိုက္တဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ကိုယ္႔သက္ဆိုင္ရာေကာ္မတီမွာ တက္ၾကြထိေရာက္စြာ ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးႏိုင္ရမတဲ႔။ အေရးႀကီးဆုံး အရည္အခ်င္းကေတာ႔ ေတာ္ကီလႊတ္ေကာင္းရမတဲ႔။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ကိုယ္႔စကားကို ယုံၾကည္ခ်က္ အျပည့္အ၀နဲ႔ ေျပာႏိုင္ၿပီး လူအမ်ားရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကိုလည္းပဲ သိသိသာသာရလာေအာင္ စည္းရုံးေဟာေျပာႏိုင္စြမ္း ရွိရမတဲ႔။

သူတို႔လို ေျပာေရးႏႈတ္မႈ အႏုပညာအတြက္ လိုအပ္တဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြက မနည္းပါဘူးတဲ႔။ အဓိကအားျဖင္႔ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိရမတဲ႔။ ေတာင္စဥ္ေရမရ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ပဲ ကိုယ္႔စကားရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကို ကိုယ္႔ဘာသာ နားလည္ထားၿပီးသား ျဖစ္ရမတဲ႔။ သူမ်ားက ေမးျမန္းစစ္ေၾကာလာရင္ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ အခ်က္အလက္ေတြကိုလည္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရဦးမတဲ႔။ ၿပီးရင္ ကိုယ္ေျပာမယ္႔ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုကို ကိုယ္႔ဘာသာ သတ္မွတ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္အတြင္း ခ်က္ေကာင္းမွန္ေအာင္ ထိထိမိမိ ေျပာနိုင္ရမတဲ႔။ ေျပာတဲ႔အခါမွာလည္း ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္၊ မ်က္လုံးကေလး ကလယ္ကလယ္၊ ဂနာမၿငိမ္ အမာစိန္ဟန္နဲ႔မဟုတ္ပဲ ၀င္႔၀င္႔ၾကြားၾကြား အထက္စီးက ၾသဇာသံနဲ႔ ေျပာတတ္ရမတဲ႔။ ကိုင္း ဘယ္႔ႏွယ္ရွိစ။ လြယ္သလား ခက္သလားရာမ။ ေျပာစမ္းပါဦး။ လြယ္သလား ခက္သလား။ ဒီအရည္အခ်င္းနဲ႔ ႏႈန္းမီစံကိုက္ပုဂၢဳိလ္ဆိုလို႔ ကိုယ္တို႔ဆရာႀကီးကိုပဲ ေျပးေျပးျမင္ပါတယ္ကြယ္။ သူ႔ဆို ေရပက္မ၀င္ဘြဲ႔ေတာင္ ေပးထားၾကသတဲ႔။ ခ်က္က်လက္က် ျငင္းမရေအာင္ ေျပာႏိုင္တယ္။ (ၾကဳံတုန္း ေပၚတင္ႀကီး ေလာ္ဘီလုပ္ပလိုက္သည္။ ဟိ ဟိ။) ကိုယ္တို႔ဆီျဖင္႔ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လုံးလုံး ျပည္သူကို ဘာစကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာပဲ ဟိတ္ဆိုတိတ္ အုပ္ခ်ဳပ္သြားတဲ႔သူႀကီးကိုပဲ ပိုေတာ္တယ္ လို႔ ေျပာရမလား မသိေပါင္ကြယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲက ေအသင္သားေတြဟာ လႊတ္ၿပီးကိုေတာ္ေနၾကတာေပါ႔ေလ လို႔ အထင္ေတြ စြတ္ႀကီး မသြားနဲ႔ဦးဗ်။ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ရွိတယ္။ “သူ႔ခ်ည့္သာေလာ” လို႔ ဆက္ေမးလိုက္။ “အၾကံေပးႏွင္႔ပါဖ်ား” လို႔ ေျဖလိမ္႔မယ္။ သူတို႔ကို နႈတ္မႈေရးရာ ကၽြမ္းက်င္လာေအာင္၊ ယထာဘူတက်က် ေတြးတတ္လာေအာင္၊ ပညာဗဟုသုတ ၾကြယ္၀လာေအာင္ ေနာက္ကြယ္က သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေသာ ဆကာႀကီးမ်ား ရွိၿပီး ဆိုးဖစ္စ္ႀကီးမ်ား (Sophists) လို႔ ေခၚပါသတဲ႔။ ဂရိတ္ဦးဖိုးစိန္ေတာင္ ေနာက္ကြယ္ကားဖုံးက စာေထာက္ေပးရတဲ႔ ငေအာင္ထားရေသးတာပဲဟာ။ ဂရိတိုင္းျပည္မွာ ဆိုးဖစ္စ္ဆိုတာ အသိပညာေပးသူ လို႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး ေအသင္ႏိုင္ငံေရး အဆုံးအျဖတ္ေတြဟာ ပညာတတ္လူတန္းစား၊ ပညာရွိႀကီးမ်ား၊ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္တတ္သူႀကီးမ်ားရဲ႕ ၾသဇာလႊမ္းမိုးတဲ႔အတြက္ ေအသင္ဒီမိုကေရစီဟာ ငြားငြားစြင္႔စြင္႔ ပြင္႔လန္းခဲ႔တာ။ ကိုယ္႔ဆီကလူေတြလို “ေဆာက္ၾကည့္ေလ။ ၿပိဳသြားပလား။ အဲ႔ေကာင္ ျဖဳတ္ပလိုက္၊ ေနာက္တစ္ေကာင္ေခၚ။ အသစ္ျပန္ေဆာက္။” ဆိုတဲ႔ အမွားသံသရာ မွာ ကိုယ္႔အိပ္ထဲခ်ည့္ ေဖာင္းသထက္ေဖာင္းလာတဲ႔ Planning, Implementation, Evaluation ဆိုတာေတြကို ပဋိစသမုပတ္ တစ္ပတ္လည္ခဲ႔ျပန္ၿပီေကာ လို႔ ျဖစ္ပ်က္ရႈေနရတာမ်ဳိး ဘယ္ဟုတ္မလဲ။

ေအသင္ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သင္ခန္းစာေတြကို ဒီမိုကေရစီေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ႔ အကြဲကြဲအျပားျပားေသာ အတိုက္အခံပါတီမ်ားက သင္ခန္းစာ မယူႏိုင္ခဲ႔ေပမယ္႔ ဒီမိုစကားကို နားခါးလွပါတယ္ဆိုတဲ႔ အာဏာရွင္အရိပ္ေအာက္က မလြတ္တလြတ္ ေသနာပတိႀကီးမ်ားကေတာ႔ ခ်က္ေကာင္းကကိုင္ၿပီး လက္ေတြ႔ အသုံးခ်ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ သူတို႔လက္ေအာက္မွာ ဆိုးဖစ္စ္ေတြ အမ်ားႀကီးေမြးထားႏွင္႔တယ္။ ကိုယ္႔ထဲကိုယ္႔ဟာေလးေတြကို ေျမွာက္ကာေခ်ာ႔ကာ အပိုင္ေမြးလို႔ ႏိုင္ငံတကာ႔ႏိုင္ငံ ႏွံ႕ေနေအာင္ ပညာသင္ေတြ လႊတ္ထားၿပီးသား။ ကိုယ္႔ကို လက္နက္ကိုင္ ပုန္ကန္ဖို႔ အာခံထြက္သားၿပီးသားထဲကေတာင္မွ နိုင္ငံရပ္ျခားမွာ စံနစ္တက် နိုင္ငံေရးပညာ သင္ၾကားလာတဲ႔သူေတြကို အၾကံေပးကုလားထိုင္ကေလး တစ္လုံးေပးၿပီး ကိုယ္သုံးဖို႔ ဆိုးဖစ္စ္လုပ္ထားလိုက္တာလည္း ဗုံးကြဲရင္ စြပ္စြဲစရာေတာင္ လူမက်န္ေတာ႔ဘူး။ အားအားယားယား ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚ လမ္းသလားေနတဲ႔အေကာင္ေတြ အေလနေတာ ေလွ်ာက္ေရးသမွ်ကို လူငွားနဲ႔ လုံးေစ႔ပတ္ေစ႔ဖတ္ခိုင္းၿပီး ကိုယ္႔အတြက္ ဘယ္လိုအသုံးတည့္ႏိုင္သလဲ မသိသူေက်ာ္သြား သိသူေဖာ္စားလုပ္ေနတာလည္း အတိုက္အခံထဲကေတာ႔ တစ္ေယာက္မွ မျမင္မိေပါင္ဗ်ာ။ (သားေရးတဲ႔စာေတြကို အခ်ိန္မရလို႔ တစ္ခါမွ မဖတ္ဖူးဘူးဆိုတဲ႔သူေတြကို သား သိပ္မုန္းတာပဲ ေမေမ။) ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ဆိုးဖစ္စ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ဘယ္တုန္းကမွ မေတြးဖူးေသာ္လည္းပဲ ကိုယ္ေရးတဲ႔စာေတြကို ခ်စ္တဲ႔သူေတြက အေရးမလုပ္အားပဲ မုန္းသူေတြက အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးတည့္ေအာင္ ဖတ္ေဖာ္ရေနေသးေတာ႔ ဘာပဲေျပာေျပာ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးတစ္ခုခု ရွိသြားရင္ ေတာ္ပါၿပီေလ လို႔ စိတ္ေျဖရတယ္။

ေအသင္ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းေျပာတဲ႔အခါမွာ ေကာင္းတာေတြခ်ည့္ပဲ ကြက္ေျပာလို႔ေတာ႔ မျဖစ္ေသးဘူး။ ဆိုကေရးတီးႀကီးကို အဆိပ္ခြက္ကမ္းတာလည္း အဲသည္ ဒီမိုကေရစီကပဲဆိုတာ ေျပာရဦးမွာေပါ႔။ အေတြးအေခၚအယူအဆေတြ ပြင္႔လင္းလာတဲ႔အခါ အရင္တုန္းက မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ယုံၾကည္လာခဲ႔ၾကတဲ႔ နတ္ဘုရားေဒ၀တာမ်ားအေပၚမွာ တကယ္ရွိမရွိ သံသယ ၀င္လာတယ္။ အမွန္တရားဆိုတာကို ေရွးရိုးစြဲအယူ၀ါဒေတြ စြန္႔ပယ္ၿပီး ရွာလာတယ္။ လူႀကီးသူမေျပာစကား နဲ႔ ဘာသာေရး အဆုံးအမေတြအေပၚ ေတြးေခၚဥာဏ္နဲ႔ သုံးသပ္လာတယ္။ ဒီအခါမွာ ခုေခတ္စားလာတဲ႔ ဟိုင္းဖလုံးႀကီး သုံးလိုက္ရရင္ ကြန္ဆာေဗးတစ္နဲ႔ လစ္ဘရယ္လစ္ဇင္တို႔ ကြန္ဖလစ္ျဖစ္လာတယ္။ (မွတ္ပလား။ ဂလိုေျပာမွ လူရွိန္တာေလ။) ဒါေၾကာင္႔ ကေလးေတြကို ေျပာဆိုသြန္သင္ရခက္ေအာင္ ေျမွာက္ထိုးပင္႔ေကာ္ျပဳမႈ၊ ဘာသာေရး မၾကည္ညဳိေအာင္ စည္းရုံးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြနဲ႔ ဆိုကေရးတီးႀကီးကို ခုံရုံးတင္တဲ႔အခါ ကန္႕ကြက္မဲေတာင္ မရွိသေလာက္ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေသဒဏ္ေပးခဲ႔ၾကသတဲ႔။ ဒါလည္း ဒီမိုကေရစီက်တဲ႔ အဆုံးအျဖတ္တစ္ခုပဲမို႔ မွားတယ္ မဆိုနိုင္ေသာ္ျငား တိုင္းျပည္နစ္နာခဲ႔တာလည္း အမွန္ပဲ။ ပညာနဲ႔ အုပ္စီးဦးေဆာင္မႈ မရွိတဲ႔ ညီညြတ္စိတ္၀မ္းဟာ အလုံးစုံ ပ်က္စီးေရးဘက္ကို အားသန္တာေတာ႔ ကိုယ္ေတြ႔ၾကဳံလာတဲ႔အခါ သိလာပါလိမ္႔မယ္။ ဒါကလည္း သင္ခန္းစာယူႏိုင္ေလာက္တဲ႔ အသိဥာဏ္ ရွိဦးမွပါေလ။

ကိုယ္႔အလို ကိုယ္႔ဆႏၵကေတာ႔ ပညာတတ္ဆိုတာ အာဏာရွင္ေတြလို တိုင္းျပည္ၿငိမ္၀ပ္ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိတာ ၀န္ခံပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတာကလည္း သီးျခား အတတ္ပညာတစ္ခုပဲကိုး။ ဒါေပမယ္႔ အုပ္ခ်ုပ္တဲ႔သူက ပညာရွွင္ေတြကို ေအသင္မွာ ဆိုးဖစ္စ္ေတြကို ေနရာေပးတန္ဖိုးထားသလို တေလးတစား အၾကံဥာဏ္ကေလးမ်ား ေတာင္းခံမယ္ဆိုရင္ နွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ေရာ တိုင္းျပည္အတြက္ပါ အက်ဳိးမ်ားမယ္ ထင္တာပါပဲ။ တို႔ေမႀကီးေရာ ဆိုးဖစ္စ္ကေလး တစ္ေကာင္တေလ ေယာင္ေပေပလုပ္ေပးမယ္႔သူ မလိုဘူးလားဟင္။ လခတစ္ျပားမွ ေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ေဖ႔စ္ဘုတ္အေကာင္႔ေလးဖြင္႔လိုက္။ ၀က္၀က္ကို ကြဲသြားဦးမွာ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ေဖ႔စ္ဘုတ္ႀကီးကို ခ်က္ကင္၀င္တတ္သြားရင္ like ေတြ သန္းေျခာက္ဆယ္ေလာက္ရလာမွာ သိလား။ အေဟး အေဟး။ ေပ်ာ္စရာႀကီး။

credit to Dr Soe Min

About nicolus agral

nicolus agral has written 61 post in this Website..

Although I am a paladin , I work in the name of the common people.