ေလႏုေအးသည္၊ တႏြဲ႕ႏြဲ႕ ေနာ့ေနဆဲကို . . .။

=

သူသည္ ျပတင္းေပါက္မွ အခန္းဆီးကို အသာ လက္ျဖင့္ ဖယ္လိုက္ေလသည္။
ေမသည္ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ဆန္႔တန္းကာ ပပ၀င္းေနေသာ လမင္း ကိုႏႈတ္ဆက္၏။
ေကာင္းကင္ တိမ္တိုက္ေတြၾကား၌ကား လနတ္သမီးသည္ ေငြေရာင္ျခည္၊ ျမေရာင္ျခည္တန္ဆာကို ၀တ္ဆင္ကာ က၍ ေနေလသည္။ လနတ္သမီးသည္ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို ၾကာဖူး
သဏၭာန္ယွက္ကာ သက္လွယ္လမင္းကို ကန္ေတာ့၏။ လနတ္သမီးမွာ ေမပင္ျဖစ္ေနေလသည္။
ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ႏွင့္ လနတ္သမီးမွ ျဖာထြက္ေသာ အေရာင္မ်ားမွာသူ၏ စိတ္တန္ခိုးမ်ားျဖစ္ေလသည္။
ဤကဲ့သို႔ေသာ အလွအပသည္ ပဥၥလက္နည္းျဖင့္ သူ႕ကိုယ္တြင္းသို႔ ၀င္လာမည္ဆိုလွ်င္သူကိုယ္တိုင္ သည္အလွအပကို ကမၻာႀကီးအား ျဖန္႔ေ၀ရာ လက္နက္ ျဖစ္ေနမည္ေလာဟု
ေမသည္ မႈန္မိႈင္းစြာ ေတြးထင္လ်က္ ရွိေလသည္။ သူ႔အသံကို လူအမ်ား နားေထာင္လိုက္ရ၍သူ႔စိတ္တို႔သည္ တပ္မက္ျခင္း စည္း၀ါးခ်က္အတိုင္း က်ဴးသီေသာေတးမ်ား

တီးခတ္ရာေစာင္းတူရိယာပင္ ျဖစ္ေနေတာ့မည္။ အလွအပကို သူေကာင္းေကာင္းျမင္၍ အလွအပ သူ႔တြင္ရွိရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူတို႔သည္ အလွအပ၏ ဆြဲေဆာင္ရာသို႔သာ လိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ရာတြင္ သူသည္ ပန္းခ်ီဆရာလို ခ်စ္ဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ အာ႐ံုတြင္ မည္မွ်ထက္သန္လ်က္ရွိေသာ္လည္း တဒဂၤမွ်ပင္ စိတ္သည္ ပ်က္ပ်ယ္ ေရာ့ရဲသြားျခင္းမရွိ။ ပုလဲေရာင္
ႏွင့္ ေငြေရာင္ တြဲစပ္ထားေသာ ေနာက္ခံကားတြင္ သူသည္ အေကာင္းခ်ည္း၊ အလွခ်ည္း ျမင္ေနေလသည္။ တကယ္ဆိုလွ်င္ သူ႔ဘ၀မွာ ေမတၲာႏွင့္ ေအာင္ၿမင္မႈ႔တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေတာ့မည္ဟု
ေတြး၍ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းေပၚတြင္ အၿပံဳးေလး ေပၚလာေလသည္။ လွပၾကည္၀င္းေသာ လေရာင္ႏွင့္အရိပ္မ်ားသာျဖစ္၍ ဘယ္ေတာ့မွ ေန႔ခင္း၏ ေတာက္ပျခင္း မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
=
လဲ့ၾကည္လဲ့ၾကည္၊
ေငြခ်ည္လွိဳင္းသား၊ ေငြကြပ္နားႏွင့္
အိလ်ား ပိုးလႊာ၊ မိုးအၿပာလွ်င္
ေပြ႕ကာပိုက္ေထြး၊ ရင္၀ယ္ေမွးသည္
လ ေကြးတိမ္၀ယ္၊ ၿပံဳးၿပံဳး တကား။

ဖူးငံု ဖူးငံု၊
၀တ္မံႈတင့္ထူး၊ ပြင့္ေတာ္ဦးရွင့္
ေ႐ႊဖူး တံဆိပ္၊ စိမ္း႐ြက္ပိတ္၍
ခ်စ္မိတ္ တံု႔လွယ္၊ ၾကင္မည္႐ြယ္သည္
႐ြက္၀ယ္ပန္းပြင့္၊ ဖံုးဖံုး တကား။

တင့္ဟန္ တင့္ဟန္၊
ျပာလွ်ံ တိမ္တိုက္၊ လကိုပိုက္၍
ဖူးကိုက္ စိမ္း႐ြက္၊ ပြင့္ကိုဖက္၍
ခ်စ္လ်က္ၾကေစ၊ ကံမြဲ ေမ မူ
ၾကင္သက္ေ၀က၊ မုန္းမုန္း တကား။
=
ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ကား အ၀တ္အစားလဲကာ ၿမိဳ႕ထဲထြက္သြားၾကေလသည္။ သူတို႔နွစ္ေယာက္မွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလို ေရာေရာ၀င္၀င္ ခ်စ္ၾကသည္။ ဗမာအကိုလို ႏွမလို ဣေၿႏ ́ႀကီး
ေတြႏွင့္ မဟုတ္ၾက။ တေယာက္အေရး တေယာက္ ဖြင့္ေျပာတတ္ၾကသည္။
သူတို႔သည္ စေကာ့ေဈးရွိ ပိုးတိုက္မ်ားတြင္ ၀င္ကာ ေမ့ဘို႔ အဆင္ေ႐ြးၾကေလသည္။
ကိုေက်ာ္ျမင့္က အျပာရင့္ေရာင္ မ်ားမ်ားပါေသာ အကြက္အေသြးကိုေ႐ြးသည္။
သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ေမသည္ဗိုလ္ဆံဆံေခ်ာသည္ဟုျဖစ္ေလသည္။
=

လယ္ကြင္းဘက္ဆီမွ ငွက္ေတာ္တို႔ ပုဇင္းထိုးတို႔ ေအာ္ျမည္ၾက၏။ ပန္းၿခံထဲမွ ေ႐ႊခ်ိဳးျဖဴမ်ား ကူေနၾက၏။
စာကေလးမ်ားလည္း တက်ိက်ိ မာဂဓသံ က်ဴးရင့္ေနၾက၏။ ထိုအခိုက္ အလယ္ခန္းဆီမွငွက္တကာတို႔၏ မာဂဓသံထက္ သာယာခ်ိဳျမေသာ ႀကိဳးၾကာမယ္ကေလး၏ေတးသံသည္တလြင္လြင္ ေပၚထြက္လာေလသည္။ ကိုေက်ာ္ျမင့္သည္ ေခါင္းေထာင္၍ နားစြင့္၏။ သီခ်င္းသံ
မွာ ေမ၏အသံ ျဖစ္ေလသည္။ စႏၵယားသံမွာ အဆိုႏွင့္အတူ ၿငိမ့္ေျငာင္းလွေလသည္။

”ခ်စ္ေမတၲာသာ ႏွင္းဆီပြင့္ကေလးျဖစ္လွ်င္
ပ်ိဳေမခင္သာ သစ္႐ြက္ကေလးျဖစ္လွ်င္
အစဥ္ ႏြဲ႕လိုတြဲေနမွာဘဲရွင္၊
ေအးလွ်င္ေအး ပူလွ်င္ပူ
ကြင္းျပင္မွာ ပန္းၿခံမွာပင္၊
ေမတၲာပန္း ပြင့္လန္းမွာရွင္”

=
ေမစီးေသာ လန္ခ်ားသည္ စပတ္လမ္းဘက္သို႔ ခ်ိဳးကာ တဖန္ေမာင္ဂိုမာရီမွ အေနာက္ဖက္သို႔ ေကြ႕လိုက္ေလသည္။ ႐ုပ္ရွင္ၿပီးခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ ယာဥ္ရထား၊လူသူတို႕ျဖင့္ ႐ႈပ္ရွက္ခတ္၏။ ဓာတ္မီးေတြမွာလည္း ထိန္ထိန္လင္းလ်က္ရွိ၏။ ဘူတာ႐ံုနားသို႔ေရာက္လာ၏။
စတား႐ံု၊ ေအာ္လင္ပီယာ႐ံုတြင္ လူေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးလ်က္ ရွိၾက၏။ ေနာက္ဆူးေလဘုရားလမ္းႏွင့္ ေမာင္ဂိုမာရီ လမ္းေထာင့္သို႔ ေရာက္၏။ ေမသည္ ကြန္တီနင္တယ္တိုက္ေရွ႕တြင္လန္ခ်ားကိုရပ္ေလသည္။ တန္တား ဂံုးႀကီးေပၚမွာကား က်ားတံဆိပ္ ဘိလပ္ရည္၊ပိုလိုစီးကရက္၊ ဘီယာအရက္ ေၾကာ္ျငာေသာ မီးနီ မီးစိမ္း မ်ားသည္ မွိတ္တံု႔ လင္းတံု႔ ႏွင့္အေရာင္စံု လက္ေနၾက၏။
ေမသည္ ပလက္ေဖါင္းေပၚတြင္ရပ္ကာ လမ္းသြား လမ္းလာမ်ားကို ေငးၾကည့္ေလသည္။ဂလုပ္၊ ပလာဒီယံ၊ အိုဒီအံုး စေသာ အဂၤလိပ္႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားေရွ႕တြင္ လူေတြ႐ုတ္ရက္ခတ္ေနၾက၏။
=
အေပၚ ထပ္တြင္ကားေမသည္ မွန္ေရွ႕တြင္ ရပ္ေနေလသည္။
သူသည္ ဘယ္တံုးကမွ် ဒီေလာက္ မေမာပန္းခဲ့။ ဘယ္တံုးကမွ် ဒီေလာက္ မေပ်ာ္ခဲ့။
ႏြမ္းလ်လွ်က္ရွိေသာ အေၾကာအျခင္မ်ားမွာ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာညကို သတိရေစ၏။ ဖန္စပ္ေနေသာမ်က္လံုးမ်ားမွာ ခြဲခြာရစ္ခဲ့ေသာ ခ်စ္သူကို သြားျမင္ေစ၏။
အခ်စ္ဆိုတာ ဒါဘဲ။ ေနမင္းႀကီးေအာက္မွာ ေနၾကတဲ့ မိန္းမ ေယာက္်ားေတြ၏ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ အရာျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ ထိုအရာသည္ ေမ့ကို မေျပာင္းလဲေစခဲ့။ သူသည္ ထူးကဲေသာ ကာမရမက္ကိုအေဖၚ တေယာက္ထံတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ေမသည္ မေၿပာင္းလဲ။ သူ႔ကိုယ္သူအပ္ခဲ့၏။
သို႔ရာတြင္ သူ႔စိတ္ကို သူသာပိုင္၏။ ညအေတြ႕ေၾကာင့္ အေရာင္ပိုေတာက္လာ၏။
ေပါင္းစပ္၍ မရေသာ ကာမရမက္သေဘာႏွင့္ ပညာဥာဏ္သေဘာကို ယွဥ္တြဲလိုေသာရည္႐ြယ္ခ်က္ ေမ့တြင္ ဘယ္ေတာ့မွ်မရွိေပ။ သူသည္ ကာမရမက္ ႀကီးေနေသာအခါ၍ အျခားလူသတၲ၀ါေတြ ကာမရမက္ ႀကီးၾကသလို ကာမရမက္ႀကီးမည္ ျဖစ္ေလသည္။ ပညာႏွင့္ကာမရမက္မွာ တၿခားစီျဖစ္သည္။ ကာမရမက္တြင္ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားျခင္းမရွိ။

ငယ္ငယ္ႏွင့္ႀကီးႀကီးဟူ၍သာ ခြဲျခားႏိုင္သည္။ ၿပီးေတာ့လည္း ၿပီးသြားသည့္ အရာမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။
ဘသိန္းကို ေနာက္ဘယ္ေတာ့မွ ေတြ႕ရလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု သူထင္သည္။
=
ေရွ႕က မိန္းမတဦးမွာ စိန္ဆြဲၾကိဳး ဆြဲလာ၏။ ဘယ္ေလာက္ ဂုဏ္ပကာသနမ်ားသလဲ။ အလဟႆစိတ္ မ်ားသလဲ။ လူလုသြားလွ်င္ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္မလဲ။
ေမသည္ သူ႔ေနာက္မွ ပါသြားေလသည္။ စိန္ဆြဲႀကိဳးဆြဲေသာ မိန္းမမွာ အေဖၚကြဲလာ၍အေဖၚကို ရွာေနဟန္တူ၏။
သူ႔ေနာက္မွ ပရိသတ္ႀကီး၏ အသံသည္ ဩဘာသံဟု မွတ္ထင္ရ၏။ ေမသည္ အေနာက္မွလူအရွိန္ေၾကာင့္ အေရွ႕သို႔ ေရာက္သြား၏။ လွ်ပ္တၿပက္အတြင္း ေမ၏လက္သည္

ဆြဲႀကိဳးကံုးကိဆုတ္မိရက္သားၿဖစ္ေန၏။ ”ေဟး” ဟုဆို၍ ေနာက္တခ်က္ အတိုးလိုက္တြင္ ေမ့လက္ထဲ၌စိန္ဆြဲႀကိဳး ပါလာသည္။ သူသည္ ေအာ္သံၾကားရကာ ေယာက်ာ္းႀကီးတေယာက္ကသူ႔အကႌ်ကိုဆြဲလိုက္၏။ သို႔ရာတြင္ လူေတြက မ်ားသျဖင့္ တခ်က္ေဆာင့္၍ ႐ံုးလိုက္ရာ လြတ္ထြက္သြားေလသည္။ ”လုတယ္ဗ်ိဳ႕ လူ လုတယ္ဗ်ိဳ႕” ဟူေသာ အသံေတြၿဖင့္ ႐ုန္း႐ုန္း ႐ုန္းရန္း ျဖစ္သြား၏။ ေမကား ပရိသတ္အစြန္သို႔ ေရာက္သြားေလသည္။ ေမသည္ လူေတြကို တိုးေ၀ွ႕၍ သြားေလသည္။ ေမသည္ ဗဟန္းဘက္သို႔ ေရာက္သြားေလသည္။ သူသည္ စိတ္မလံုသျဖင့္ ေနာက္သို႔လွည့္ၾကည့္၏။ မည္သူမွ် သူ႔ေနာက္ကို မလိုက္ၾက။ ေမသည္ ဓါတ္မီးတိုင္ေအာက္တြင္ ခဏရပ္ေလသည္။ လက္ထဲတြင္ ဆုပ္ထားေသာ စိန္ႀကိဳးကို အကႌ်အိတ္ထဲသို႔ ထည့္လိုက္ေလ သည္။
ေမသည္ ၿပံဳး၏။အနည္းဆံုး တေထာင္ေလာက္ေတာ့ တန္မည္။
=
စိတ္ပညာဆရာႀကီးမ်ားသည္ ေနာင္တရေနေသာ အျပစ္က်ဴးလြန္သူတို႔ အျခားစိတ္၀င္စားစရာကို ေတြ႕မည္မဟုတ္ေပ။ သူေတာ္စင္ႏွင့္အျပစ္ရွိသူကို ျခားနားခ်က္မွာ အျပစ္က်ဴးလြန္သူမွာအနာဂတ္ရွိ၍၊ သူေတာ္စင္မွာ အတိတ္ရွိေလသည္။ သူေတာ္စင္မ်ားမွာ စင္စစ္ အကုသိုလ္နည္းပါးလာ၍ သူစ႐ိုက္သို႔ ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ငတ္ျပတ္လာလွ်င္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြား၍ ေအးရိပ္ခို၏။ ထိုသူမ်ားကိုသာ တကယ္ခ်ီးမြမ္းသင့္သည္။ ေလာကတြင္ ဒုစ႐ိုက္ႏွင့္သုစ႐ိုက္ ၂ လမ္းရွိသည့္အနက္ ဘာမွ်သတိမရွိ၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္မရွိ ေရာက္ရာေပါက္ရာလမ္းတလမ္းကိုေရာက္ေနျခင္းမွာ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ မဟုတ္ေပ။
=
သူအရင္က ဘယ္လိုေနမယ္၊ ဘယ္လိုထိုင္မယ္ဟု စိတ္ကူးႏွင့္ ေလထဲ တိုက္အိမ္ ေဆာက္ခဲ့ေသာ အိပ္မက္မ်ားသည္ တမိနစ္အတြင္း ၿပိဳပ်က္၍ သြားေလၿပီ။ ကိုကိုျမင့္၊ ကိုကိုျမင့္။ သူ႔ကိုသိသလား။ ေမသည္ ေခါင္းခါေလသည္။ သူ ဒီေနရာမွာ ေနဘို႔အခြင့္ မရွိေတာ့။ သူကားမသန္႔ရွင္း။ သူကား လမ္းမႏွင့္သာေတာ္သည္။ သူကလည္း ဒီအတိုင္း ေျပာခဲ့သည္။ သူသည္စိတ္ဆိုးရမွန္းလည္း မသိ။ ၀မ္းနည္းရမွန္းလည္း မသိ။
သူ႔၀မ္းတြင္းရွိ အစိုင္အခဲ အားလံုးတို႔သည္ အရည္ေပ်ာ္က်ကာ မ်က္ရည္အျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲေလသည္။ မ်က္ရည္မ်ားသည္ မီးလွ်ံေတာက္ေနေသာ အသဲႏွလံုးၾကားမွ ထြက္လာသျဖင့္ ေခ်ာ္ရည္ကဲ့သို႔ ပူ၏။ သူ႔တကိုယ္လံုး နာက်င္ေသာ ေ၀ဒနာကို ခံစားေန၏။ ကိုယ္ကားမဟုတ္။ စိတ္နာက်င္မႈသာ ျဖစ္ေလသည္။ ေမသည္ သူ႔အေမ၏ ဓာတ္ပံုမွန္ကြဲ အစအနမ်ားကိုသြားျမင္၏။ ေမသည္ ဒူးေထာက္ကာ ဓာတ္ပံုကို ကုန္းေကာက္ေလသည္။ ေမေမ၊ ေမေမ။
မ်က္ရည္ေၾကာင့္ မႈန္၀ါး၀ါးသာျမင္၏။ သည္တခုသာ သူ႔အဖို႔ သဲကႏၱာရမွ စမ္းေရအိုင္တကြက္ျဖစ္၏။ ေမသည္ မ်က္ရည္ကိုသုတ္ကာ ဓာတ္ပံုကို ႀကိဳးစာ၍ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၏။
ေမေမရယ္၊ ေမ့ေမ့သမီး လူေကာင္းျဖစ္ပါၿပီ။
=
စိမ္းအနားကြပ္ႏွင့္ အျပာခံေရခဲခ်ည္ေစာင္သည္ ေမ၏ရင္မွ ေလွ်ာက်သြားေလၿပီ။ ေမ၏ပိုးတြန္႔လံုခ်ည္ေပၚတြင္ ဘသိန္း၏လက္ တင္ထား၏။ ေမ၏ပါးႏွင့္ သူ၏ပါးတို႔သည္ အပ္ထားၾက၏။ ဒီလို ေအာက္တန္းစားဘ၀တြင္ ဒီအရာမ်ားသာ ေမ့ကို ၾကည္ႏူးေစသည္။ အကုန္လံုးကိုေမ့ေစသည္။
ဒီလို လူတကာႏွင့္ ပလူးရသည့္ ဖာသယ္ဘ၀သာ သူ႔နကိုစ႐ိုက္ႏွင့္ ကိုက္ညီလွသည္။
အေကာင္းကိုရွာ၏။ အေကာင္းကား မရွိေတာ့။

ဒဂုန္တာရာ
ၿပီးပါၿပီ။

==

မွတ္ခ်က္။  ။ ဒဂုန္တာရာရဲ့”ေမ”ကိုဒီေန႔ျပန္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒါနဲ့ ၾကိဳက္တာေလးေတြ ေကာက္ႏႈတ္ထားတာပါပဲ..။

kai

About kai

Kai has written 939 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.