အေလာင္းအစား၀တၳဳတိုေလးကို ေဒၚေဒၚ ေဒၚအမာက ဘယ္လို ျမန္မာဆန္ဆန္ မွီျငမ္းျပီး ေရးခဲ့တယ္ ဆိုတာေလး ေလ့လာရေအာင္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေရွ႔ပိုင္းကေတာ့ အရင္ ပို႔စ္မွာ အၾကမ္းေရးေပးထားတဲ႔ အတိုင္းျဖစ္လို႔ အခန္းထဲမွာ ၀တ္လံုေလး ဘယ္လိုေနသြားတယ္ဆိုတာနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လို ဇာတ္သိမ္းသြားတယ္ဆိုတာေလးပဲ ရိုက္တင္လိုက္ပါတယ္။
မူရင္းက ႏိုင္ငံျခား၀တၳဳဆိုေတာ့ သူတို႔ အေတြးအၾကံ အျပဳအမူေတြက အေရွ႔တိုင္းနဲ႔ နည္းနည္းေတာ့ ကြဲျပားေနတာကို သတိထားမိၾကမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ ေဒၚအမာရဲ႕ အေရးအသားေျပျပစ္ေတာ့ ျမန္မာဇာတ္လမ္းပဲလို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေလ့လာတဲ့ စာအုပ္နဲ႔ ေတြ႔ရွိသြားတဲ႔ လြတ္ေျမာက္မွဳကို ဖြဲ႔ထားတာ ေလ့လာၾကည္႔ၾကေစလိုပါတယ္။

ပထမႏွစ္ အခန္းတြင္းတြင္ ေနရစဥ္ကား ဝတ္လံုသည္ မ်ားစြာ ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႔ပံုရ၍ သူ႔ထံမွေရးေသာစာမ်ားမွလည္း ဤသို႔ တေယာက္တည္း ေနရျခင္း၏ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိး ေရးျပေလသည္။ တေယာထိုးသံ ဘင္ဂ်ဳိတီးသံမ်ားကိုလည္း မၾကာခဏပင္ ၾကားရ ေလေတာ့၏ ။ ေဆးလိပ္ကိုကား အလ်ဥ္းမေသာက္ဘဲေနသည္။ က်ဥ္းၾကပ္ေသာအခန္းတြင္းတြင္ ေဆးလိပ္ေသာက္၍ ေနပါက အသက္႐ွဴစရာေလမရွိဘဲ တစ္ကိုယ္တည္းေနရသည့္အခါ အရက္ေသာက္မိလွ်င္ အရက္သည္ ဆႏၵအမ်ဳိးမ်ိဳးကို လႈံ႔ေဆာ္တတ္ သျဖင့္ အက်ဥ္းသမားႏွင့္ ဖီလာက်သည္ဟု မေတာင္းယူဘဲေနသည္။ ထိုပထမႏွစ္တြင္ ဖတ္ရန္ေတာင္းဆိုေသာ စာအုပ္မ်ားကား အခ်စ္ႏွင့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကစား၍ ေရးထားေသာ ဝတၳဳမ်ား ၊ စံုေထာက္ဝတၳဳမ်ား အစရွိသည့္စိတ္ကို ေပ်ာ္ျမဴးေစသည့္ ေပ့ါေပါ့စာေပမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
ဒုတိယ အက်ဥ္းခံရေသာ ႏွစ္တြင္ကား ပထမႏွစ္ကကဲ့သို႔ တီးသံမႈတ္သံမ်ားကို လံုးဝ မၾကားရေတာ့ဘဲ စာအုပ္မ်ားကို လည္း ေရွးေဟာင္းစာေပ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာ လကၤာမ်ားကိုသာ ေတာင္း၍ ဖတ္ေလသည္။ ပၪၥမႏွစ္တြင္ကား တီးသံ မႈတ္သံကို တစ္ဖန္ ျပန္၍ ၾကားရၿပီးေနာက္ အရက္ေသာက္လိုေၾကာင္းျဖင့္ အရက္မ်ား မၾကာခဏ မွာယူ၏ ။ ေခ်ာင္းေျမာင္း၍ ၾကည့္ေသာသူမ်ားက ေျပာျပသည္မွာ ထိုတႏွစ္လံုး ေသာက္လိုက္ စားလုိက္ အိပ္ရာေပၚ အိပ္လိုက္ႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေၾကာင္း ေျပာ၍ျပၾက၏ ။ တခါတရံ တေယာက္တည္း ဆူညံစြာ ဆဲေရးေျပာဆိုသံတို႔ကို ၾကားရ၍ စာဖတ္ျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္တိုင္ စာမ်ားကိုသာ ထိုင္ေရး၍ နံနက္လင္းလွ်င္ အားလံုး ဆုတ္၍ပစ္ျခင္း ၊ ငိုယို၍ေနျခင္းမ်ားကို ျမင္ရ ၾကားရေလသည္။
ဆ႒မႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ဝက္တြင္ကား ဘာစိတ္ ဘာလက္ေပါက္၍ လာသည္မသိ။ ရာဇဝင္ ၊ တကၠေဗဒ ႏွင့္ ဘာသာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို သင္ၾကားေလ့လာလိုေသာ သေဘာျဖင့္ ထိုပညာမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုသာ ေတာင္းဆို ေလ၏ ။
ထိုပညာမ်ားကို ဆည္းပူးလိုက္စားေသာအခါတြင္လည္း အေတာ္ပင္ ႀကိဳးႀကိဳးပမ္းပမ္း မအိပ္မေန လိုက္စားေလဟန္ျဖင့္ စာအုပ္မ်ားကို မွာထား ဝယ္ယူ၍ ေပးရသည္ပင္ အလ်ဥ္မမီႏိုင္ေအာင္ ရွိေလ၏ ။ ေလးႏွစ္မွ်ရွိေသာ အခ်ိန္ကာလအတြင္း စာအုပ္ေပါင္း ေျခာက္ရာေက်ာ္ ဝယ္၍ေပးရေလသည္။ ထုိသို႔ ေလ့လာေနသည့္ အတြင္းမွာပင္ ဦးေရႊတုပ္သည္ ဝတ္လံုထံမွ စာတေစာင္ကို ရရွိေလ၏ ။ ထိုစာကား “ကိုေရႊတုပ္ခင္ဗ်ား ဤစာတမ္းကို ဘာသာေျခာက္မ်ဳိးျဖင့္ ေရးသား၍ထားပါသည္။ တတ္ကၽြမ္းေသာသူမ်ားကို ျပသ၍ ကၽြန္ေတာ္ေရးသားသည့္အထဲတြင္ မွားယြင္းခၽြတ္ေခ်ာ္ျခင္း တစ္လံုး တစ္ပါဒမွ် မပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ႀကိဳးစားခ်က္ ေအာင္ျမင္ထေျမာက္ေၾကာင္း အထိမ္းအမွတ္ျဖင့္ ေသနတ္တစ္ခ်က္ အျပင္မွေန၍ ပစ္ေဖာက္လိုက္ပါ” ဟူ၍ ပါေလ၏ ။ သူ႔ဆႏၵအတိုင္းျပသၿပီး ေျခာက္ဘာသာစလံုး ေကာင္းစြာ တတ္ကၽြမ္းသည့္ပံုႏွင့္ အမွားကို မေတြ႔ေသာေၾကာင့္ အမွာအတိုင္း ဦးေရႊတုပ္သည္ ေသနတ္ ၁ ခ်က္ ပန္းျခံထဲတြင္ ပစ္ေဖာက္လိုက္ေလသည္။
သို႔ႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္၍လာရာ အက်ဥ္းသားဘဝႏွင့္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ထိုအခန္းကေလးအတြင္းတြင္ ေနထိုင္၍လာခဲ့ေသာ အခါ၌ကား ဘာသာေရးႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဘုရားေဟာ အဘိဓမၼာ က်မ္းဂန္တိုိ႔ကုိသာလွ်င္ မလႈပ္မယွက္ ၿငိမ္သက္စြာ ၾကည့္႐ႈ၍ ေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေလေတာ့၏ ။ ဤသို႔ေတြ႔ျမင္ရေသာ္ ဦးေရႊတုပ္သည္ အေတာ္အံ့အားသင့္မိေပ၏ ။ အေၾကာင္းကား ေလးႏွစ္အတြင္း စာအုပ္ေျခာက္ရာေက်ာ္ ဖတ္ေသာသူတစ္ေယာက္သည္ အဘိဓမၼာက်မ္း တစ္အုပ္ ႏွစ္အုပ္ႏွင့္ မလႊတ္တမ္း အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဖတ္႐ႈ၍ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ႏွစ္တြင္ကား အဘိဓမၼာစာအုပ္ကိုလည္း လက္မလႊတ္ဘဲ လ်က္ ဓာတုေဗဒစာအုပ္မ်ား ၊ ေဆးက်မ္းမ်ား ၊ ေဗဒင္က်မ္းမ်ားကို ရံဖန္ရံခါ မွာယူေလ၏ ။
ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစား၍ ဦးေရႊတုပ္သည္ ပန္းျခံထဲတြင္ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္၍ေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
“အင္း နက္ျဖန္ ေျခာက္နာရီထိုးရင္ ဒီလူ႔အတြက္ လြတ္ေျမာက္မယ့္ေန႔ပဲ။ သူလြတ္လာရင္ ငါလည္း ေငြငါးေသာင္း ပက္ခနဲေပးလိုက္ရေတာ့မယ္။ ခုအေျခသာဆိုရင္ျဖင့္ ေငြငါးေသာင္းထုတ္ေပးရတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ငါ့လည္း လက္ခ်ည္း က်န္ေတာ့မွာပဲ”
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ့္ငါးႏွစ္ကကား ေငြကို ေရထင္ခဲ့ေသာ္လည္း အသံုးအစြဲ အေမာ္အၾကြားကမ်ား စပါးေစ်းကက်၍ စက္ႀကိတ္ခပင္ မက်န္သည့္ေခတ္ဆိုးႀကီးႏွင့္ ၾကံဳခဲ့ရကား ဦးေ႐ႊတုပ္မွာ ေငြငါးေသာင္း ေပးလိုက္ေသာ္ အခြံခ်ည္း က်န္ရစ္ ေတာ့မည္ ျဖစ္ေလသည္။
“ေငြမရွိရင္ လူေသနဲ႔ မျခားေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒီေကာင္ ခုေလာက္ရွိ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ေရာေပါ့။ အက်ဥ္းခံရင္း ဘာလို႔ မေသပါလိမ့္မလဲ။ ေသသြား အေအးသား။ သူေပးလိုက္ရရင္ ငါ့ေတာ့ တက္တက္ေျပာင္။ သူ႔မေတာ့ ဒီေခတ္ႀကီးထဲ ေငြငါးေသာင္းနဲ႔ သံုးလိုက္ျဖဳန္းလိုက္ဦးမယ့္ျဖစ္ျခင္း ၊ ငါခ်မ္းသာခ်င္ရင္ သူေသမွ ေကာင္းတာပါပဲ”
အခ်ိန္ကား ဆယ့္ႏွစ္နာရီခန္႔ ရွိေလၿပီ။ ဆယ့္ငါးႏွစ္လံုးလံုး တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ မဖြင့္ရေသာ ထိုအခန္းတံခါးေသာ့ကို အိမ္ထဲရွိ မီးခံေသတၱာမွ ထုတ္ယူ၍ အိတ္ထဲသို႔ ထည့္ၿပီးေနာက္ ထုိအခန္းရွိရာသို႔ လွည့္တက္၍ လာခဲ့ေလ၏ ။
ဦးေရႊတုပ္သည္ အၾကံႏွင့္လာသူ ျဖစ္ရကား ၊ ဒရ၀မ္ကို ေရွးဦးစြာ ေခၚ၍ၾကည့္၏ ။ ဒရ၀မ္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနဟန္ျဖင့္ ျပန္၍ထူးသံကို မၾကားရေပ။ ျဖည္းညင္းစြာ အခန္းရွိရာသို႔ တက္သြားၿပီးေနာက္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ဆယ့္ငါးႏွစ္လံုးလံုး မဖြင့္ ရေသာ တံခါးဆီသို႔ စမ္း၍သြားေလ၏ ။ ထို႔ေနာက္ စာေပးေနက်အေပါက္မွ အခန္းတြင္းသို႔ ေခ်ာင္းေျမာင္း၍ ၾကည့္လိုက္ရာ အခန္းတြင္း၌ မီးအိမ္ကေလးသည္ မမွိန္မလင္း ထြန္း၍ထား၏ ။ အိပ္ရာေပၚတြင္ကား လူမရွိဘဲ ဝတ္လံုသည္ စားပြဲေရွ႕ရွိ ကုလားထိုင္တစ္လံုးေပၚတြင္ ၿငိမ္သက္စြာ ဦးေရႊတုပ္ကို ေက်ာေပး၍ ထုိင္ေနဟန္တူ၏ ။ တစ္ပိုင္းတစ္စ ဖြင့္၍ထားေသာ စာအုပ္မ်ားကား ဗလႏွံ႔ၾကဲႏွင့္ စားပြဲေပၚအႏွံ႔။ အျခားကုလားထုိင္အလြတ္ႏွစ္လံုးေပၚလည္း အႏွ႔ံရွိ႐ံုမက ၾကမ္းေပၚမွာပင္ ျဖန္႔ၾကဲ၍ေနေသး၏ ။ စားပြဲေပၚတြင္ တင္၍ထားေသာ လက္ႏွင့္ျဖဴေရာင္ေၾကာင္က်ားေနေသာ ေခါင္းကိုလည္း ျမင္ရေလသည္။
ဤသုိ႔ ေသခ်ာစြာ ငါးမိနစ္ခန္႔ေစာင့္၍ ၾကည့္ေနေသာ္လည္း ဝတ္လံုမွာ အနည္းငယ္မွ် လႈပ္ရွားျခင္းမျပဳသျဖင့္ ၁၅ ႏွစ္ ပတ္လံုး အခန္းက်ဥ္းကေလးထဲတြင္ ေနရျခင္းသည္ ဤသို႔ ၾကာရွည္စြာ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ထုိင္ႏိုင္ေသာအေလ့ကို ရထားသည္ ဟုေတြးမိေလ၏ ။ ေသာ့တံကို တပ္၍ တံခါးကိုဖြင့္ရာ သံေခ်းမ်ားေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မပြင့္ႏိုင္ဘဲ မနဲႀကိတ္၍ ဖြင့္မွ ေခ်ာက္ခနဲ အသံျမည္၍လည္သြားၿပီးေနာက္ တံခါးကုိ တအားတြန္း၍ ဖြင့္လိုက္ျပန္ရာ ဂ်ံဳးခနဲအသံႀကီး ျဖစ္၍သြားျပန္သည္။
ဦးေရႊတုပ္သည္ ဤအသံတို႔ေၾကာင့္ ဝတ္လံုထံမွ လန္႔၍သြားေသာအမူအရာႏွင့္ “ဘယ္သူတံုး” ဟူေသာအေမးကို ေမွ်ာ္လင့္မိေသာ္လည္း ယခင္အတိုင္းပင္ မလႈပ္မယွက္ ၿငိမ္သက္စြာ ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ မ်ားစြာအံ့ၾသ၍ေနေလသည္။
စားပြဲေရွ႕တြင္ ထိုင္၍ေနေသာလူကား လူဟူ၍ပင္ ေခၚရေသာ္လည္း ကမၼ႒ာန္း႐ုပ္အတိုင္း အသားမရွိ အ႐ိုးခ်ည္းျဖစ္၍ အ႐ိုးေပၚတြင္ ဖံုးလႊမ္းေနေသာ အေရတို႔သည္ မီးေရာင္၌ ဆီသုတ္ထားသလို အေရာင္ထြက္၍ေနေလ၏ ။ ဆံပင္မွာလည္း မိန္းမ ကဲ့သို႔ ရွည္လ်ား၍ မုတ္ဆိတ္တို႔မွာလည္း ကုလားသဖြယ္ ရွည္၍ ၾကည့္မေကာင္းေအာင္ ညစ္ပတ္သည့္အသြင္ကို ေဆာင္ၾက ကုန္၏ ။ မ်က္ႏွာမွာ ဝါဖန္႔ဖန္႔ရွိ၍ ခ်ဳိင့္ဝင္ေသာပါးဆက္။ ေသးရွည္ေသာခါးႏွင့္ ေရွ႕သို႔တင္ထားေသာလက္တို႔သည္ သစ္သား ေခ်ာင္းကေလးႏွစ္ေခ်ာင္းကဲ့သို အ႐ုပ္ဆိုးလွေပ၏ ။ ဆံပင္မ်ားမွာ အျဖဴအနက္ ေၾကာင္က်ားျဖစ္၍ ႐ုတ္တရက္ ျမင္ရသူတိုင္းက အသက္ ၄၀ ဟုေျပာလွ်င္ အလ်ဥ္းယံုၾကည္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိေပ။
အိပ္ေပ်ာ္၍ေနေသာ ဝတ္လံု၏ ေရွ႕တည့္တည့္ရွိ စားပဲြေပၚတြင္ကား ေသးငယ္ေသာ စာလံုးမ်ားျဖင့္ စာတစ္႐ြက္ ေရး၍ထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏ ။
“အင္း အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ အမွန္ပဲ ၊ အိမ္မက္ထဲ ေငြငါးေသာင္းနဲ႔ ျမဴးေနလိုက္ဦးမယ့္ျဖစ္ခ်င္း။ ဒီအေျခက်မွေတာ့ အပင္တပန္း အလုပ္လုပ္စရာ မရွိပါဘူးေလ။ အိပ္ရာေပၚတင္ ေခါင္းအံုးနဲ႔ အသာကေလးဖိ႐ံုနဲ႔ အသက္ထြက္သြားမွာပဲ။ ဘယ္ဆရာဝန္မွလည္း ဘာေရာဂါမွ ရွာမေတြ႔ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေတြမ်ား ေရးသားထားပါလိမ့္” ဟုေအာက္ေမ့ရင္း စာ႐ြက္ကို အသာဆြဲ၍ ဖတ္ၾကည့္ရာ –
“နက္ျဖန္ ေျခာက္နာရီအခ်ိန္တြင္ကား ငါသည္ ဤအခန္းက်ဥ္းကေလးမွ လြတ္ေျမာက္၍ အျခားမႏုႆလူသားတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာ ဆက္ဆံခြင့္ကို ရေပေတာ့မည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဆယ့္ငါးႏွစ္ပတ္လံုး သင္ႏွင့္ ပြန္းတီးရင္းႏွီးစြာ ေနခဲ့ရေသာ ငါ့အဖို႔၌ သင့္အား ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စာတစ္ခုကို ေရးခဲ့ပါမည္။ ငါသည္ သင္ႏွင့္ အၿပီးအျပတ္ေဝးကြာခဲ့၍ လြတ္လပ္ျခင္း ၊ အသက္ရွည္ျခင္း ၊ က်န္းမာျခင္း အစရွိေသာစာအုပ္မ်ားတြင္ပါသည့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအေပါင္းတို႔ကို ယခုအခ်ိန္တြင္ မက္ေမာႏွစ္သက္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိေတာ့သည္ကို ငါ၏ကိုယ္ေစာင့္နတ္ႏွင့္ သမာေဒဝနတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္တို႔အသိပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ငါသည္ ဤဆယ့္ငါးႏွစ္ပတ္လံုး မေနမနား ရွိရွိသမွ် စာအုပ္တို႔ကို အပတ္တကုတ္ ေလ့လာဖတ္႐ႈခဲ့၏ ။ ဖတ္႐ႈရျခင္း အားျခင့္ ငါ့စိတ္တြင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအမည္မည္ ျဖစ္ေပၚခဲ့၏ ။ စာဆိုေတာ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔၏ ဖန္တီးခ်က္ျဖစ္ေသာ ေဒဝစၧရာတမွ် လွပေသာ မိန္းမပ်ဳိတို႔သည္ မၾကာခဏ ငါ့ထံသုိ႔ လာေရာက္လည္ပတ္ၾက၏ ။ ျမင္းမိုရ္ေမ႐ုေတာင္အထုကို ငါ၏ ေျချဖင့္တက္၍ ေနထြက္ရာ လထြက္ရာကို သြားေရာက္ခဲ့၏ ။ တာဝတႎသာ ယာမာတုႆိတာနိမၼာ အစရွိေသာ ဘုံအဆင့္ဆင့္ကို လွမ္း၍ ၾကည့္ခဲ့၏ ။ ေဗဠဳဝနတ္ေစာင္းသံ နတ္ညႇင္းသံတို႔သည္ ငါ့နား၌ မျပတ္ေျဖေဖ်ာ္၍ေနၾက၏ ။ ျဗဟၼာႀကီးေတြသည္ ငါႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ၾက၍ ဘုရားတရားေတာ္ကို ႏွီးေႏွာၾက၏ ။ ေရွးယခင္က ေကာင္းစားခဲ့ေသာ ဗာရာဏသီ။ ကပၸီလဝတ္ေဒဝဒဟျပည္တုိ႔ကို သြား၍ ယခင္ စည္ကားစဥ္ကအတုိင္း ျမင္ခဲ့ေတြ႔ခဲ့၏ ။ ငါသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာစာအုပ္ အဖံုဖံုေသာ စာေစာင္တို႔ကို ဖတ္ရျခင္းအားျဖင့္ ဤသို႔ေတြ႔ျမင္႐ံုတြင္မွ်မက မေရတြက္ႏုိင္ေသာ ပညာမ်ဳိးတို႔သည္ ငါတို႔၏ ဦးေႏွာက္ကေလးအတြင္းသို႔ အသိပ္အနယ္ ခိုေအာင္း ၍ေနၿပီ ျဖစ္ရကား သာမန္လူတို႔ထက္ တတ္သိလိမၼာသည္ကားမွန္၏ ။
သို႔ေသာ္ ငါကား ေက်နပ္ေရာင့္ရဲ၍ ရႊင္ေပ်ာ္ေနသည္ဟု မထင္ေလႏွင့္။ ရွိရွိသမွ်တို႔သည္ အတၱမဟုတ္ အနတၱမွ်သာ ျဖစ္သည္ကို ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ သိျမင္ေလၿပီ။ သို႔ျဖစ္၍လည္း ငါ့၌ သုခမရွိ ဒုကၡမရွိ။ သမုဒယလည္း မျဖစ္ေတာ့ၿပီ။ ေသျခင္း တရားႏွင့္ရင္မဆိုင္မီကေလးတြင္ မရဏေဘးႏွင့္ ေတြ႔ေသာ္ ေတာမီးသည္ တစ္ေတာလံုးကို ျပာအတိျဖစ္ေစသကဲ့သို႔ သာလွ်င္ သုခ ဒုကၡတို႔သည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္၍သြားၾကေပလိမ့္မည္။
လူေတြကား ဥမၼတၱကေတြခ်ည္းသာတည္း။ အေကာင္းကားအဆိုး ၊ အဆိုးကားအေကာင္း စသည္ျဖင့္ အေကာင္းအဆုိး မရွိျခင္းကိုပင္ ထင္ျမင္သလို မွည့္ေခၚ၍ေနၾက၏ ။ သင္တို႔၏အျဖစ္ကို ေစ့ငစြာ ေတြ႔ျမင္ရေသာ ငါအဖို႔၌ အံ့ဩျခင္း ႀကီးလွ၏ ။ သို႔ေသာ္ သင္တို႔ အဝိဇၨာကုိလည္း မပယ္ခြာလို။ သင္တို႔အေပၚ၌ ထိုအဝိဇၨာသည္ မည္မွ်ထူထဲစြာ ဖံုးလႊမ္း၍ေနသည္ကိုလည္း မသိလို။ သင္တို႔အျဖစ္ကိုမူကား ႐ြံရွာစက္ဆုပ္လွ၏ ။ ဟုိယခင္က ငါမက္ခဲ့ေသာ ငါးေသာင္းေသာေငြကိုလည္း ယခုအခ်ိန္၌ ငါသည္ မတပ္မက္ေတာ့ေခ်။ သို႔အတြက္ခ်ဳပ္ဆုိေသာ စာခ်ဳပ္ထက္ ငါးမိနစ္မွ်ေစာ၍ ဤအခန္းျဖစ္ေသာ သင္ႏွင့္ ခြဲခြာပါေတာ့အံ့။
ဦးေရႊတုပ္သည္ အထက္ပါစာကုိ ဖတ္၍ၿပီးေသာအခါ မ်က္ရည္ဝိုင္းလ်က္ ထူးဆန္းလွေသာ ဝတ္လံုကို ၾကည့္၍ မ်ားစြာ ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္ေနရွာေတာ့သည္။ အခန္းတြင္းမွ တိတ္ဆိတ္စြာ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီးေနာက္ ပစၥည္းအားလံုး ပ်က္ျပားဆံုး႐ႈံး၍ေသာ္မွ ဤမွ်ယူက်ဳံးမရ တသဝမ္းနည္းမည္ မဟုတ္သည့္ ဝမ္းနည္းျခင္းမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ မိမိအခန္းသို႔ျပန္ခဲ့ၿပီးေနာက္ အိပ္ရာေပၚသို႔ ဝင္၍ လွဲလိုက္ရာ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား၍ေနသျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ ရွိေလေတာ့၏ ။
ေနာက္တစ္ေန႔ ေနဝင္ရီတေရာ အခ်ိန္တြင္ကား ဒရဝမ္ကုလားသည္ ဦးေရႊတုပ္ရွိရာသို႔ လာ၍ အက်ဥ္းခန္းထဲမွလူသည္ တံခါးကို အသာဖြင့္၍ ဝင္းအျပင္ဘက္သို႔ ထြက္၍သြားၿပီး ခပ္ေမွာင္ေမွာင္တြင္းတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္၍သြားေၾကာင္း လာ၍ေျပာလာ သျဖင့္ ဦးေရႊတုပ္လည္း သက္ျပင္းကိုခ်၍ အခန္းတြင္းမွ ယခင္ကေရးထားခဲ့ေသာ စာကေလးကို လံုျခံဳေစရန္ မီးခံေသတၱာထဲတြင္ သိမ္းဆည္းလိုက္ေလသည္။

ရြာသူားတို႔ကို ေဒၚအမာ(1915-2008)အေၾကာင္းစုစည္းခ်က္မ်ားမွ ကိုဗဟိန္းသို႔ စကားေၾကြးဆိုတဲ႔ ျမားနတ္ေမာင္ မဂၢဇင္းပါ စာသားေလး လက္ေဆာင္ ေပးခ်င္ပါတယ္။
`သားတို႔ သမီးတို႕ကို ေျပာခ်င္တာက ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ မေတာ္မွန္းသိတဲ႔ အျပစ္တခုကို မက်ဴးလြန္မိပါေစနဲ႔၊မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ခ်ဳပ္တည္းလို႔ ျဖစ္ေစ ၊ေရွာင္ရွားလို႔ ျဖစ္ေစ ေနလိုက္ၾကပါ။မဟုတ္ရင္ ကိုယ့္လိပ္ျပာက ကိုယ့္ကို ျပန္ေႏွာက္ယွက္ေနတာဟာ မူလက်ဴးလြန္မိရတာမ်ွမက အလြန္၀န္ေလးေနတတ္တယ္။´

အမာသည္ အေပ်ာ့မဟုတ္၊
အျဖဴသည္ အမည္းမဟုတ္၊
အေျဖာင့္သည္ အေကာက္မဟုတ္၊
အမာကို မေပ်ာ့ေစႏွင့္၊
အျဖဴကို မမည္းေစႏွင့္၊
အေျဖာင့္ကို မေကာက္ေစႏွင့္။
ဦး၀န္(မင္းသု၀ဏ္)9.3.1936

padonmar

About padonmar

has written 222 post in this Website..

THAKHIN CJ #12112010 (5/2/16)