ပရပဋိဗဒၶါ ေမ ဇီ၀ိကာတိ ပဗၺဇိေတန အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။
( အဘိဏွသုတ္။ အဂၤုတၱရနိကာယ။ ဒသကနိပါတ္။ )

ပကာသန မဖက္ ရိုးရွင္းတဲ့ တရားပြဲ(ဓမၼပူဇာ အလွဴေငြ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ မပါ)

ပကာသန မဖက္ ရိုးရွင္တဲ့ တရားပြဲ(ဓမၼပူဇာ အလွဴေငြ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ မပါ)


သာသနာႏွစ္ ၂၅၅၇ ၊ခရစ္ ႏွစ္ 17.4.2014.
၁၃၇၆ ခုႏွစ္ တန္ခူးလဆုတ္ ၃ရက္ ျမန္မာႏွစ္ဆန္း ၁ရက္ေန႔

မရမ္းကုန္းျမိဳ႔နယ္ ေရႊႏွင္းဆီ လမ္း အိမ္အမွတ္ 718(C) ဦးသင္းေအာင္-ေဒၚစႏၵာ၀င္းေအာင္၊ညီမ ေဒၚသႏၱာ၀င္းေအာင္၊ေဒၚ ႏြယ္နီ၀င္းေအာင္ႏွင့္ ေမာင္ႏွစ္မ တစုတို႔၏ သီးပင္စားပင္ေ၀ေ၀ဆာဆာအရိပ္ေအာက္မွ ေမတၱာစံအိမ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ
ပကာသနမဖက္ေသာ ႏွွစ္ဦးပူဇာ ဓမၼသဘင္ အလွဴ ၌
သစၥာေရႊစည္ဆရာေတာ္ အရွင္ ဥတၱမ၏ `ပဗၺဇိတ အဘိဏွသုတ္´တရားကို နာၾကားခြင့္ရခဲ့ပါသည္။

တရားေကာက္ႏွုတ္ခ်က္ေလးကို မိတ္ေဆြမ်ားသို႔ ဓမၼဒါန ျပန္ေပးလိုပါသည္။

ပဗၺဇိတ=ရဟန္း
အဘိဏွ=အျမဲတမ္း

ရဟန္းတို႕ဟာ မိမိရဲ႔ေန့ ညဥ့္တို႔ကို ဘယ္လို ပံုစံနဲ႔ ကုန္ခဲ့သလဲဆိုတာကုိ အျမဲ ဆင္ျခင္ေနရပါမယ္။(အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။)
လူပုဂၢိဳလ္ ေတြဟာလည္း ထို႔အတူ ကိုယ့္ဘ၀ အခ်ိန္ေတြကို ဘယ္လိုကုန္လြန္ခဲ့လဲဆိုတာ အျမဲ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။
ဒါမွသာ က်န္ရွိေနတဲ့ အဖိုးတန္ အခ်ိန္ေတြကို ႏွေမ်ာတတ္၊တန္ဖိုးရွိေအာင္ အသံုးခ်တတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ဆင္ျခင္ပံု အက်ဥ္းခ်ဳပ္
(၁)ငါ႕ခႏၶာကိုယ္သည္ အိုတတ္သည္။

(၂) ငါ႕ခႏၶာကိုယ္သည္ နာတတ္သည္။

(၃) ငါ႕ခႏၶာကိုယ္သည္ ေသတတ္သည္။

(၄)ငါခ်စ္အပ္၊ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ သက္ရွိသက္မဲ့တို႔ႏွင့္ မလြဲမေသြ ခြဲရမည္။

(၅)ငါျပဳထားေသာကံသာလ်ွင္ အားကိုးရာရွိသည္။

မျပတ္ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ရမည့္အက်ိဳး

(၁) အိုျခင္းကိုဆင္ျခင္လ်ွင္-ငါငယ္ေသးတယ္ဆိုသည့္ ၀ယမာန္ကို ပယ္ႏိုင္မည္။

(၂)နာျခင္းကိုဆင္ျခင္လ်ွင္-ငါက်န္းမာေသးတာပဲဆိုသည့္ အာေရာဂ်မာန္ကို ပယ္ႏိုင္မည္။

(၃) ေတာင္က်ေရကဲ့သို႔ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္သာ ေနာက္မဆုတ္တမ္းသြားေနေသာ ေသျခင္းကို ဆင္ျခင္လ်ွင္-ငါမေသေသးပါလားဆိုသည့္ ဇီ၀ိတမာန္ကို ပယ္ႏိုင္မည္။

(၄)ခ်စ္အပ္ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ သက္ရွိသက္မဲ့တို႔ႏွင့္ ခြဲရမည္ကို ဆင္ျခင္လ်ွင္-ထုိအရာတို႔အေပၚ ငဲ့ကြက္မွဳ ဟူေသာ အေပၚယံၾကည့္လ်ွင္ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ထင္ရေသာ္လည္း အလြန္ျပတ္ခဲေျပခဲသည့္ သံေယာဇဥ္ၾကိဳး (ဆႏၵရာဂ)ကို ေလ်ာ့ပါးေစႏိုင္မည္။

(၅)ကံသာလွ်င္အားကိုးရာရွိသည္ဟု ဆင္ျခင္လ်ွင္-အျဖစ္မ်ားဆံုး မေကာင္းမွဳျဖစ္သည့္ မေနာကံ ဒုစရိုက္ ေရွာင္ႏိုင္မည္။
မေနာကံလံုလ်ွင္ ၀စီကံ၊ကာယကံပါ ျခံဳမိမည္။

ေဆာင္ပုဒ္

အိုနာေသကြဲ၊
ကံႏွစ္တြဲ၊
အျမဲေန့တိုင္းရွဳ။

ဤသို႔ ေန့ညမျပတ္ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ငါမျမဲျခင္းသေဘာမွ တဆင့္

မျမဲေသာေလာကကို ျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္

မျမဲျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲေသာ ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခားသိ၍

မဂ္ၪာဏ္ဖိုလ္ၪာဏ္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းအက်ိဳး ရမည္မလြဲပါ။

ဌိတိသုတၱံတြင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားက

ကုသိုလ္ တည္တန့္ေအာင္လုပ္ႏိုင္လ်ွင္ပင္-မခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသး။
ကုသိုလ္ ဆုတ္ယုတ္ေစလ်ွင္-ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။
ကုသိုလ္တိုးပြားေအာင္လုပ္ႏိုင္မွ- ခ်ီးမြမ္းထိုက္၏။

ဟု ေဟာၾကားအပ္ပါသည္။

သို႕ျဖစ္၍ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ လူထိုထိုတို႔သည္

ေရခြက္မွာ မ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္သူသည္

အညစ္အေၾကးရွိလ်ွင္ဖယ္ရွား၍

အညစ္အေၾကးမရိွလ်ွင္ ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္သကဲ့သို႔

မိမိတြင္
မေကာင္းေသာ အဘိဇၥ်ာ(သူ႔ပစၥည္းကိုရလိုမွဳ)၊
ဗ်ာပါဒ(သူ႔အသက္ကိုေသေစလိုမွဳ)၊
ထိနမိဒၶ(ထိုင္းမွိဳင္းငိုက္မ်ည္းေနမွဳ)၊
ဥဒၶစၥ(စိတ္ပ်ံ့လြင့္မွဳ)၊
ကုကၠဳစၥ(ေနာင္တတဖန္ပူပန္မွဳ)စသည္ တို႔ အျဖစ္မ်ားမမ်ားကို အျမဲဆင္ျခင္ရာ၏။

အကယ္၍ မေကာင္းမွဳမ်ား ရွိေနပါက ဦးေခါင္း/ကိုယ္ေပၚတြင္ ၀တ္ေသာအ၀တ္ကို မီးစြဲေလာင္လ်ွင္
အေဆာတလ်င္ျငိမ္းသည္႔ ၀ီရိယျဖင့္ ၾကိဳးစား ဖယ္ရွားသင့္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ မိမိသႏၱာန္တြင္

စိတ္ႏွလံုးကို ျငိမ္းေအးေစတတ္ေသာ အဓိစိတၱေခၚ သမထတရားမ်ား ရွိသလား၊

ျဖစ္ပ်က္သိတတ္ေသာ အဓိပညာေခၚ ၪာဏ္ရွိသလားဟုလည္း

ဆင္ျခင္ရပါမည္။

သမထရွိျပီး ပညာမရွိလ်ွင္ သမထေပၚရပ္တည္၍ ပညာရေအာင္လုပ္ရပါမည္။

ပညာရွိျပီး သမထမရွိလ်ွင္ ပညာေပၚရပ္တည္၍ သမထရေအာင္ လုပ္ရပါမည္။

၂မ်ိဳးလံုးမရွိလ်ွင္ ရွိေအာင္ၾကိဳးစားရပါမည္။

ဤသို႔ ၾကိဳးစားႏိုင္ျခင္းသည္ ဆင္ျခင္ျခင္းမွ အစျပဳပါသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ မိမိတို႔သႏၱာန္တြင္ မေကာင္းတာရွိလ်ွင္ ဆင္ျခင္၍ ပယ္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားျခင္း၊

ေကာင္းတာရွိလ်ွင္ ဆင္ျခင္၍ တိုးပြားေအာင္ၾကိဳးစားျခင္း ျဖင့္

၁၃၇၆ ခုႏွစ္သစ္ကို ကုသိုလ္ျဖင့္စလ်က္
ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ကုသိုလ္ဆက္ သြားေစႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကေစလိုပါသည္။

ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္တိုင္ေသာ အက်ိဳးထူးမ်ား ရႏိုင္ၾကပါေစ။

၁။ ငါသည္ အိုျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ အိုျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။

၂။ ငါသည္ နာျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ နာျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။

၃။ ငါသည္ ေသျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ ေသျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။

၄။ ငါ့အား ခပ္သိမ္းေသာ ႏွလံုးကိုပြားေစတတ္ေသာ အေဆြအမ်ိဳး၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူတို ့ႏွင့္ အရပ္တစ္ပါးသို ့ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ရွင္ကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ပါးသို ့ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေသကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္တတ္ေခ်၏။

၅။ ငါသည္ ကံသာလ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ အေမြခံရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ အေဆြအမ်ိဳးရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ ကိုးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာ ရွိသည္ ျဖစ္၏။ ေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ၊ မေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကင္ကံကို ျပဳအံ့။ ထိုျပဳေသာ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈကံ၏ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြခံသည္ ျဖစ္ရအံ့။

အဘိဏွသုတ္

padonmar

About padonmar

has written 222 post in this Website..

THAKHIN CJ #12112010 (5/2/16)