ကုိယ္က ျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားၿပီးၿပီဆုိရင္ မခံခ်င္လည္းခံ၊ ခံခ်င္လည္းခံ၊ ခံရမွာပါပဲ။ ကုိယ္ျဖစ္ ကုိယ္ခံလုိ႔ ေျပာေနၾကသူေတြကုိယ္တုိင္ ခံေနၾကရတာ ပဲ မဟုတ္လား။ လူသားရဲ့ အရင္းအျမစ္ကုိ လူသားအတြက္ အသုံးျပဳဖုိ႔မစဥ္း စားပဲ လူသားမ်က္ကြယ္ရာမွာ အသုံးျပဳေစဖုိ႔ ညႊန္းေနၾကတာေတြဟာ ဘာ သာေရးေတြပဲ မဟုတ္လား။ အခု႐ႈပ္မွ ေနာင္႐ွင္းဆုိတဲ့ စကားပုံက ဘာသာ ေရးရဲ့ အားကုိးရာပဲ။ အခုမွ မ႐ွင္းႏူိင္ပဲကုိး။

ဘာသာတရားဆုိတာ စားဖုိ႔နဲ႔လည္းမစပ္၊ ၀တ္ဖုိ႔နဲ႔လည္းမဆုိင္၊ ေနဖုိ႔နဲ႔ လည္း မပတ္သက္ဘူးဆုိရင္ အဲဒီဘာသာတရားက ဘာအတြက္ အသုံးက် ရမွာတဲ့လဲ။ လူေတြေျပာၾက၊ဆုိၾက၊လုပ္ၾက၊ကုိင္ၾက၊ေတြးၾက၊ေခၚၾကတာေတြ မွာ စားမႈ၊၀တ္မႈ၊ေနမႈအတြက္ကလြဲၿပီး တစ္ျခားကုိ ေတြးေခၚ၊ေျပာဆုိ၊ လုပ္ ကုိင္ၾကၿပီဆုိရင္ေတာ့့ သည္သူေတြဟာ ႐ူးေနတဲ့သူေတြပဲ ျဖစ္ရဖုိ႔႐ွိတယ္။ လူ႔ ျပႆနာကို ဘာသာေရးက႐ွင္းလုိ႔ လင္းခဲ့ရင္ သိပ္ကုိေပ်ာ္ဖုိ႔ေကာင္းမွာပါ။ ဒါ ေပမယ့္ ဘာသာေရးက လူ႔ျပႆနာကုိ႐ွင္းဖုိ႔ တာ၀န္မယူပဲ လူကုိ ပန္းေစ၊ ႏြမ္းေစ၊ ၀န္ေလးေစခဲ့ၿပီ။

လူ႔လမ္းစဥ္ အလင္းေရာင္ဟာ နံ႔သာဖုံးအုပ္တဲ့ ေၾကးမုံ႔ျပင္လုိ ေလာကကုိ အျမင္၀ါးေစခဲ့ၿပီ။ မွားယြင္းတဲ့ လူ႔အျမင္ေတြေၾကာင့္ ေျပာဆုိ၊လုပ္ကုိင္မႈနဲ႔ အ ၾကံအစည္၊အေတြးအေခၚဟာ ဘာသာေရးပုိက္ကြန္ကေန ယေန႔ထိ ႐ုန္းမ ထြက္ႏူိင္ၾကေသးဘူး။ လူ႔လမ္းစဥ္ အလင္းေရာင္အတြက္ ေဒ၀ါလီခံသြားတဲ႔ လုပ္ငန္းႀကီးမွန္း မသိေသးခင္အခ်ိန္ထိေတာ့ ဘာသာေရးဘဏ္ပ်က္ႀကီးမွာ လုိသေလာက္ စိတ္ႀကိဳက္ထုတ္ယူႏူိင္တဲ့ လက္မွတ္ရထားတာဆုိေတာ့ လည္း ေပ်ာ္စရာလုိလုိေတာ့ ျဖစ္မွာပါပဲ။

ဒီေပ်ာ္စရာေတြနဲ႔ လူသားထုဟာ မေရာင္ရာဆီလူး အ႐ူးႀကီး႐ူးေန ခဲ့ရတယ္။ ကမၻာေလာကကို အ႐ူးႀကီးေလာကအျဖစ္ တြန္းပို႔ေခ်ာက္ခ် တဲ့ အရာကို ႐ွာ ေဖြခ်ိန္မရေအာင္ ကာကြယ္ေပးထားတာဟာ အလင္းေပးတဲ့ ဘာသာေရး အေမွာင္ဆိုရင္ အသင္ဘာသာေရးသမား (ငိုမ်ားေနမလား)။ ဘာသာေရးသမားေတြဟာအခုကိုယ္ခံေနရတာေတြကိုၾကေတာ့ မ်က္ကြယ္ ျပဳထားၾက တယ္။ ျပဳသူအသစ္ ျဖစ္သူအေဟာင္း ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ အခု ကိုယ္အခိုး ခံရတာဟာ အရင္ဘဝတုန္းက ကိုယ္ကခိုးခဲ့လို႔တဲ့။ အခိုးေပၚ တာတဲ့ဗ်ာ။ ဘယ္ေလာက္ မိုက္မဲလိုက္သလဲဗ်ာ။ ေမွာင္ပိန္းေနေအာင္ မိုက္ သြားၿပီဆို ေတာ့လည္း ဘာမွမျမင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဘာမွမျမင္တဲ့ သူေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ ပါးစပ္ကေတာ့ အေၾကာင္း အက်ဳိးဝါဒ……အေၾကာင္းအက်ဳိးဝါဒနဲ႔ အသံေကာင္းဟစ္ၿပီးေအာ္ ေနၾက ေလရဲ့။ ကိုယ္အသံုးမ က်တဲ့ အေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္မသိႏိုင္ေအာင္ အလုပ္ခံထား ရပါလားလို႔ နဲနဲေလးေတာင္မွ သံသယ မ႐ွိၾကသူေတြပါပဲ။

ကိုယ့္ပစၥည္း အခုိးခံရတယ္ဆိုရင္ ခိုးသူက ျပဳသူအသစ္ အခိုးခံရသူက ျဖစ္သူအေဟာင္းေပါ့။ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ…ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံနဲ႔ ေျပာၾကတဲ့သူ ေတြ တကယ္ပဲ အဲဒီအတိုင္း ခံႏိုင္ၾကပါရဲ့လား။ လူ႔ေလာကကို အေမွာင္က် ေစမယ့္ အေတြးအေခၚေတြကိုေတာ့ ေတာ္လွန္ပစ္ဖို႔ ေကာင္းပါၿပီ။                    ံ            မိတ္ ေဆြ … သင့္ပစၥည္း တခုခု အခိုးခံရၿပီဆိုရင္ ျပဳသူအသစ္ ျဖစ္သူအေဟာင္းဆိုၿပီး ငုတ္တုတ္ထုိင္ လက္ပိုက္ၿပီးၾကည့္ေနမွာလား။ ေၾကာင္းက်ဳိးယုတၱိ ဒီေလာက္ကင္းမဲ့တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို သင့္ေခါင္းထဲ ကေန အျမန္ဆံုးေမာင္းထုတ္သင့္ၿပီ။

ကိုယ္တိုင္လိုက္နာ က်င့္သံုးျခင္းမ႐ွိဘဲ သူမ်ားေတြကိုပဲ လိုက္နာက်င့္သံုး ခိုင္းသူေတြရဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ေလးေတြကိုလည္း နဲနဲျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ ေလ့လာ ၾကပါဦး။ ကိုယ္ျဖစ္ ကိုယ္ခံ သမားေတြေရ ျဖစ္ထိုက္လို႔ျဖစ္တာလား မျဖစ္ ထိုက္ပဲနဲ႔ ျဖစ္တာလား ဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိေအာင္ႀကိဳးစားၾကေစ ခ်င္ပါတယ္။ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္မွာခံေနတာေတာင္ ခံေနရမွန္းမသိ မျဖစ္ေစခ်င္လို႔ ေျပာလိုက္ရတာပါ။ အသိအျမင္တခုခုကို ဘာမွ ေဝဖန္ဆန္း စစ္ျခင္း မ႐ွိပဲ ေခါင္းငုိက္စိုက္ခ်ၿပီး ယံုၾကည္ေနမယ္ ဆိုရင္ ေထာင္ေခ်ာက္ ထဲကေန ေအာ္ေနတဲ့ ၾကက္တူေ႐ြးလိုပဲ ျဖစ္ရဖို႔႐ွိပါတယ္။

႐ြာတစ္႐ြာ ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းထဲက လူတစ္ေယာက္က ေျပာတာ ၾကားရ ဘူးတယ္။ ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ ဘုန္းႀကီးတပါးက ၾကက္တူေ႐ြးေလးတစ္ ေကာင္ေမြးထားတယ္။ တေန႔ေတာ့ ခရီးသြားစရာ ႐ိွတာနဲ႔ ၾကက္တူေ႐ြးကို မွာခဲ့တယ္။ “ေျမာက္ေတာ မသြားနဲ႔ ေျမာက္ေတာသြားလွ်င္ ေထာင္ေခ်ာက္ ထဲ  က်လိမ့္မယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာ လိုက္နာဖို႔ အထပ္ ထပ္လိုက္အဆိုခိုင္းတယ္။ ၾကက္တူေ႐ြးကလည္း လိုက္ဆို တာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ခရီးသြားရာက ျပန္လာေတာ့ ေက်ာင္းမွာ ၾကက္တူေ႐ြးကို မေတြ႔ရဘူး။ ေက်ာင္းထဲမွာ လိုက္ရွာတာ မေတြ႔တာနဲ႔ ဒီေကာင္ ေျမာက္ ေတာမ်ားသြားသလားဆိုၿပီး ေျမာက္ေတာကို လိုက္သြားရ တာေပါ့။ ေျမာက္ ေတာေရာက္ေတာ့ ေ႐ႊဂဲေရ… ေ႐ႊဂဲေရနဲ႔ ေအာ္ၿပီးေခၚေတာ့ ၾကက္တူေ႐ြးက “ေျမာက္ေတာမသြားနဲ႔ ေျမာက္ေတာသြားလွ်င္ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ က်လိမ့္ မယ္” နဲ႔ ေအာ္ေနပါသတဲ့။ ဒါနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ၾကက္တူေ႐ြး႐ွိရာကို သြား ၾကည့္ေတာ့ ေမာင္မင္းသား ၾကက္တူေ႐ြးက ေထာင္ေခ်ာက္ထဲကေန ေအာ္ေနတာပါတဲ့။

မိတ္ေဆြ…အႏွီၾကက္တူေ႐ြးဟာ ေျမာက္ေတာကိုလည္း သြားခဲ့ၿပီ၊ ေထာင္ ေခ်ာက္ထဲကိုလည္း ေရာက္ေနပါလ်က္ ေျမာက္ေတာမသြားနဲ႔ ေျမာက္ေတာသြားလ်င္ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲက်လိမ့္မယ္လို႔ ေအာ္ေနေလရဲ့။ ေျမာက္ေတာလည္း မသိ ၊ ေထာင္ေခ်ာက္လည္း မသိ ၊ ေထာင္ေခ်ာက္ ထဲ က်ေနမွန္းလည္း မသိ ၊ မသိေပမယ့္ ေအာ္ေတာ့…ေအာ္ေနေလရဲ့ ေျမာက္ ေတာမသြားနဲ႔ ေျမာက္ေတာသြားရင္ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ က်လိမ့္မယ္နဲ႔ ေပါ့။

ကိုယ္မွာျဖစ္ေနပါလ်က္ ကိုယ္တိုင္ခံေနရမွန္း မသိၾကတဲ့ အျဖစ္ကေန လြန္ေျမာက္နိုင္ၾကပါေစ။

 

ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ ၊ အေျပာသန္လ်က္  ၊                              ျဖစ္ခ်က္ကိုယ့္မွာ ၊  မသိရွာၾက                                            လူ႔ဗာလတို႔ — ဘဝတုိုင္းေသ ၊                                        လုပ္တိုင္းေလလို႔ ၊ ျဖစ္ေနၾကရ ၊                                          ကိုယ့္ဘဝကို၊ က်က်နန ၊                                                        ငွငွေစ့ေစ့ ၊ ေလ့ေလ့လာလာ ၊                                                 မလုပ္တာတင္ ၊ မကခ်င္ဘဲ ၊                                             ဝန္းက်င္ကေျပာ ၊ စကားေၾကာကို ၊                                   ေစာေၾကာသုဓ္သင္ ၊ မလုပ္ခ်င္ပဲ ၊                                            ဟုတ္ပါ့ပဲဟ ၊ ဟုတ္သားဟႏွင့္ ၊                                                 မုခ်ယူငင္ ၊ မဆင္ျခင္ပဲ ၊                                                    ေန႔မွာလည္းသံုး ၊ ညလည္းသံုးႏွင့္ ၊                                              အ႐ႈံးလူျဖစ္ ၊ ဒီသနစ္ကို  ၊

စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ၊ အျမင္ေတာက္လ်က္ ၊ ေတာက္ေလွ်ာက္တြန္းဖယ္ႏုိင္ပါေစ ။  ။

About koyo

has written 23 post in this Website..