ေရွ႕က ေဆးညႊန္းမွာပါတဲ့ အေၾကာင္း(၄)ပါးမ်ား ညီညြတ္သြားရင္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ (၃)ပါးကလည္း တစ္ခုျပီးတစ္ခု ရရွိလာမယ့္အေႀကာင္း ေလး ဆက္ႀကပါစို႔။ ဒီအက်ိဳးေတြကေတာ့ အေၾကာင္းျပဳလို႔ အက်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ပါ ေနာ္။
ေရွ႕တုန္းက ညႊန္းခဲ့တဲ့ အတုိင္း သတိထား၊ ၀ီရိယစိုက္လို႔ ပညာနဲ႔စိစစ္သံုးသပ္ျပီး ရႈ႕မွတ္ေနမယ္ဆိုရင္ ခုေျပာမယ့္ အက်ိဳးတရားေတြက အလိုလို ေရာက္လာ ရလာႀကမွာပါပဲ။
(၁) ပီတိ သေမၺာဇၥ်င္
ပီတိဆိုတာ သိမ့္ကနဲ၊ ျငိမ့္ကနဲ တခဏေလးခ်င္း ျငိမ္းေအးတာကို ခံစားရမွာျဖစ္သလို ခပ္ၾကာၾကာေလး လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ခါမွာ ေတာင္ေပၚကေန ေအာက္ကို ငံု႕ၾကည့္လိုက္လို႔ ေအးကနဲ ျဖစ္သြား တာမ်ိဳး၊ ခ်ားရဟတ္ၾကီးစီးလို႔ အေပၚက ေအာက္ကို အက်မွာ ျဖစ္သြားတဲ့ သိမ့္ကနဲ ခံစားမႈ႕မ်ိဳး၊ တခါတရံက်ေတာ့လည္း လမ္းေလွ်ာက္ေနေပမယ့္ ေျမၾကီးနဲ႔ ဖေနာင့္ မထိေတာ့သလို ေျမွာက္တက္ျပီး ေပါ့ရႊတ္ ရႊင္လန္းေနတဲ့ ခံစားမႈ႕မ်ိဳး ေတြ ရလာမွာပါ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေလထဲမွာ ဝဲႏိုင္ေနသလိုလို ခံစားခ်က္ေတြေပါ့။ ဒါကိုက စိတ္မွာ ကိေလသာေတြ ပါးသည္ထက္ ပါးလာလုိ႔ ေနရထိုင္ရတာ ခ်မ္းသာလာတာေပါ့ေနာ္။
(၂) ပႆဒၶိ သေမၺာဇၥ်င္
ဒါကေတာ့ ၾကက္သီးေတြ တဖ်န္းဖ်န္းမ်ားထလို႔၊ ေအးသိမ့္သြားတာမ်ိဳးေပါ့။ ဝါဂြမ္းကို ဆီေလာင္းလိုက္သလို တစ္ကိုယ္လံုး အေအးဓာတ္ေတြ စီးဝင္ျပီး ေပါ့ပါးလန္းရႊင္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။ က်ေနာ္တစ္ခါ ျဖစ္ဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက မွတ္မွတ္ရရ အရမ္းပူလြန္းလို႔ ေခၽြးတိတ္ေအာင္ ေရမခ်ိဳးခင္ ခဏေလး အနားယူဦးမယ္ဆိုျပီး မ်က္လံုးေလးမွိတ္ျပီး နားရင္း တရားမွတ္ေနလိုက္တာ သမာဓိ အရွိန္လည္းရလာေရာ တစ္ကိုယ္လံုးၾကက္သီးေတြထျပီး ေအးစက္လို႔၊ အေအးဓာတ္ေတြ ပ်ံ႕သြားလိုက္တာ၊ အျပင္မွာ အရမ္းပူတာေနာ္။ ဒါေတာင္ ကိုယ္က ေအးခ်မ္းေနတာေနာ္။ ေရခ်ိဳးစရာေတာင္ မလိုေတာ့ဘူး။ ဒါဆို ဒီတရားရွိလို႔ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ပူပူ အေရးမစိုက္ေပါင္၊ Air-con လည္း မလိုေပါင္၊ ေတာ္ေတာ္ကို ၾကည္လင္ ရႊင္ျပျပီး စကားေျပာရင္လည္း sharp ျဖစ္ေနတယ္၊ တစ္ခုခုကို လုပ္ရင္လည္း ထိထိမိမိေလးနဲ႔ကို confident ေတြျပည့္လို႔၊ ေပ်ာ္လို႔၊ ျပံဳးလို႔ေပါ့။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အိမ္ေပၚက အိမ္ေအာက္ ဆင္းတာေတာင္ လွစ္ကနဲဆို ေရာက္သြားျပီး ေပါပါး ရႊင္လန္းလို႔။ ေတာ္ေတာ္ေနလို႔ေကာင္းတယ္။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕မို႕ ေျပာရဲတာ။ ေနာက္ေတာ့ အရမ္းအိပ္ခ်င္ရင္ ဒီေဆးေလး ေဆာင္ထားလိုက္တယ္။ အိပ္ခ်င္စိတ္ လံုးဝမရွိေတာ့ပဲ လန္းရႊင္ေနလို႔ေလ။ ဒါက အေၾကာင္း(၄)ပါးေၾကာင့္ ရလာတဲ့ အက်ိဳးေတြပါ။ တစ္ခုက်န္ေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့
(၃) ဥေပကၡာ သေမၺာဇၥ်င္ ေပါ့။
ဒါကေတာ့ အေစာကလိုလည္း ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ သုခေဝဒနာ မရွိေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ ခံရခက္တဲ့ ဒုကၡေဝဒနာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာေတြ အေပၚ ထူးျပီး အားစိုက္ ႐ႈ႕စရာ မလိုေတာ့ပဲ။ သူ႕သေဘာသူ ေဆာင္ေနတာပဲ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ အစားထိုးလိုက္နဲ႔ ဘာမွမျမဲတာ ျပေနတာပဲလို႔ စိတ္မွာ အထူးတလည္ ခံစားခ်က္မရွိေတာ့ပဲ သေဘာေလးေတြကိုသာ ေအးေအးေဆးေဆး တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ ၾကည့္ေနႏိုင္လာတယ္။ ဒါသည္ ဥေပကၡာေဝဒနာပဲေပါ့။ သခၤါရေတြအေပၚ ဥေပကၡာစိတ္နဲ႔ ၾကည့္ေနႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ အဆင့္ဆင့္ေတြ ေက်ာ္ျဖတ္ျပီးမွ ဒီအေျခအေနကို ေရာက္ရမွာပါ။ ဒါကိုပဲ သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္လို႔ ဉာဏ္စဥ္အရ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ဒီဉာဏ္စဥ္ ေရာက္လို႔ကေတာ့ မဂ္နဲ႔ အရမ္းနီးသြားျပီမို႔ မပူရေတာ့ပါဘူး။ ဒါဆို နိဗၺာန္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ နီးနီးေလးျဖစ္သြားျပီမုိ႔ ငါေတာ့ အို၊ နာ၊ ေသလြတ္တဲ့ မအို၊ မနာ ၊ မေသရာ ပန္းတုိင္သို႔ ေရာက္ေတာ့မယ္ဆိုတာေလး သတိေပးရင္း အထူးႀကိဳးစားလိုက္ပါေတာ့။
ေရွ့ကအေၾကာင္း(၄)ပါး ျပဳလို႔ ေနာက္က အက်ိဳး(၃)ပါး ခံစားရမွာမို႔ နာမက်န္းစဥ္ ေဗာဇၥ်ဂၤသုတ္ ရြတ္ေပးျခင္းသည္ ေရွ့အေၾကာင္း(၄)ပါး ကို အားထုတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းျခင္းပါပဲ။
ဒီသုတ္ကို နာၾကားျခင္းျဖင့္ အေၾကာင္း(၄)ပါး လုပ္ျဖစ္လို႔ အက်ိဳး(၃)ပါးကို ခံစားရမယ္ဆိုရင္ ရွိသမွ် ေရာဂါေတြ အလိုလို ေပ်ာက္ကင္းလို႔ အို၊ နာ၊ ေသလြတ္ရာ ျငိမ္းေအးတဲ့ နိဗၺာန္စခန္းထိ အေရာက္လွမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေသာက္ေဆးကိုမွားျပီး မလိမ္းမိေစဖို႔ သတိေလးလည္းေပးရင္း အေၾကာင္း (၄)ပါး က်င့္ၾကံလို႔ အက်ိဳး(၃)ပါးကို ကိုယ္ေတြ႕အေနနဲ႔ ရၾကပါေစလို႔လည္း ဆုေတာင္းရင္းေပါ့။ ဒါေလး နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါရေစ။

About who who

who who has written 97 post in this Website..

“အမ်ားအက်ိဳး ရြက္သယ္ပိုးက ခႏိုးခနဲ႔ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း မရြဲ႕မေစာင္း ကိုယ့္လမ္းေႀကာင္းကို စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္ ေရွးရႈႏွင္ေလာ့”