ကၽြန္မတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဟိုေရွးျမန္မာဘုရင္ေတြ လက္ထက္က အယူေတာ္မဂၤလာဆိုတာ ရွိခဲ့ပါတယ္။

လူထုေတြၾကားထဲမွာ ျမင္ရၾကားရတာေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ေနာက္အနာဂတ္ကို ေဟာကိန္းထုတ္ၾကတာပါ။

ကၽြန္မတုိ႔လို လူၿပိန္းေတြကေတာ့ ေနာက္ႏွစ္ေတြၾကာေတာ့မွ ေပါက္ေဖၚလုပ္ရတာေပါ့။

ဘယ္တံုးက ဘာျမင္ ဘာၾကားခဲ့တာေလ ေနာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သြားတာေပါ့ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။

အျမင္မွာနိမိတ္
အတိတ္မွာ လက္ေဆာင္
ၾကားလွ်င္ တေဘာင္ တဲ့။

ျမင္ရတာေတြက အနာဂတ္အတြက္ နိမိတ္၊ လက္ေဆာင္ရတာကို အတိတ္ေကာက္၊ ၾကားရတာကို ေတာ့ တေဘာင္လို႔ေခၚပါတယ္တဲ့။

လူႀကီးပိုင္းက ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။

အဆိုေတာ္ “ေဇာ္မင္းေလး”ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ “အာလူးလာမေပးနဲ႔” ဆိုတဲ့သီခ်င္းေလ။

အဲဒီသီခ်င္းထဲမွာပါတဲ့ “ဘူတာ႐ံုမွာ သေဘၤာႀကီးေတြ ဆိုက္လို႔တဲ့၊ မယံုမရွိနဲ႔၊ အမွန္ပါဘဲကြယ့္” ဆိုတဲ့ စာသားအတိုင္း

သိပ္မၾကာခင္ႏွစ္မွာ ျပည္ၿမိဳ႕ဘူတာ႐ံုနားအထိ သေဘၤာေတြ၊ ေလွေတြသြားလို႔ရေအာင္ ေရႀကီးခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

အျမင္မွာ နိမိတ္အတြက္ နမူနာတစ္ခုကေတာ့

ကေလးေတြရဲ႕ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ဟာ ေဘးမွာလြယ္ ရတဲ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးအိတ္ကေန ေက်ာပိုးအိတ္ေတြျဖစ္သြားတာပါဘဲ။

အဲဒီလို ေက်ာပိုးအိတ္ထဲမွာ စာအုပ္ ေတြတနင့္တပိုးႀကီး ထည့္ၿပီးလြယ္ေနရတဲ့ ကေလးေတြကိုၾကည့္ၿပီး လူႀကီးသူမေတြက ဒီကေလးေတြ အ႐ြယ္ေရာက္ရင္

မႏိုင္ဝန္ေတြထမ္းၾကရအံုးမယ္လို႔ နိမိတ္ေကာက္ၾကပါတယ္။

မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဟာလည္း နိမိတ္ေကာက္စရာ အာ႐ံုတစ္ခုပါဘဲ။

ဘုရား ေစာင္းတန္းေတြမွာ ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္နဲ႕ သတိေပးထားရေလာက္ေအာင္ ဝတ္ခဲ့ၾကတဲ့ ေနာက္ကြဲ၊ ေရွ့ွကြဲ ေဘးကြဲစကပ္ေတြ၊ ထမီစကပ္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး

ဒါေၾကာင့္အကြဲအၿပဲဇာတ္လမ္းေတြ ေနရာတကာမွာ ေတြ႕ေနၾကရတာဘဲလို႔လည္း ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။

အခုတေလာ ျမင္ရတာေလးေတြကိုလည္း ကၽြန္မက နိမိတ္ေကာက္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။

ဒီဘက္ႏွစ္ ေတြမွာ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြအတြက္ ျမန္မာဆန္ဆန္ဝတ္စံုေလးေတြ ျပန္လည္ဆန္းသစ္လာပါတယ္။

အစပိုင္းမွာ ႏိုင္ငံျခားကဝင္လာတဲ့ အေပ်ာ့သားေလးေတြကို ရင္ဖံုးအကၤ် ီပံုစံခ်ဳပ္ဝတ္လာၾကပါတယ္။

ေအာက္ပိုင္းအတြက္လည္း ေဘးမကြဲေတာ့တဲ့ လံုခ်ည္၊ စကပ္လံုခ်ည္ေတြနဲ႔ တြဲဝတ္လာၾကပါတယ္။ ၾကည့္လို႔လည္းလွၾကပါတယ္။

မင္းသမီးေတြ၊ ေမာ္ဒယ္မေလးေတြရဲ႕ ရင္ဖံုးအကၤ် ီဝမ္းဆက္ေတြဟာ ဖက္႐ွင္စာအုပ္ေတြမွာ ေနရာေပးလာၾကပါတယ္။

အဲဒီကေနတဆင့္ ျမန္မာျဖစ္ခ်ည္ထည္ေလးေတြလည္း ျပန္ၿပီးေခတ္စားလာပါတယ္။

အန္တီစုကလည္း Media ကတဆင့္ လူထုရဲ႕ေ႐ွ႕ကိုေရာက္ကတည္းက ျမန္မာဝတ္စံုေလးေတြဘဲ အၿမဲဝတ္ထားတာကိုေတြ႔ရတာလည္းပါပါလိမ့္မယ္။

ျမန္မာပိုးထည္ေတြဟာ အလွဴမဂၤလာေဆာင္ ပြဲလမ္း ေတြမွာပါ ဝတ္လာၾကပါၿပီ။

အဲဒီပိုးထည္ေၾကာ္ျငာေတြထဲမွာမွ ဝတ္မံႈေ႐ႊရည္ နဲ႔ေၾကာ္ျငာထားတဲ့ Bill Board က ဆန္႔က်င္ဘက္လို႔ေခၚတဲ့ အစိမ္းနဲ႔အနီကိုတြဲၿပီးခ်ဳပ္ထားတာပါ။

၀တ္မွဳန္ေရႊရည္ေလး ၀တ္ထားေတာ့ လွေနတဲ့ အစိမ္းနဲ့ အနီ

လွတဲ့သူဝတ္ေတာ့ လွေနတာပါဘဲ။ အဲဒီလိုဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ေတြ စပ္ၿပီးဝတ္တာကို Opposite (သို႔) Contrast လို႔လည္းသံုးၾကပါတယ္။

ခ်ည္ထည္ေတြရက္ရာမွာလည္း အဲဒီလိုဘဲ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေရာင္ေတြနဲ႔ တြဲစပ္လိုက္ၿပီး ေစ်းကြက္ေပၚ ေရာက္လာပါတယ္။

ခ်ည္ထည္ေစ်းကလည္း သက္သာ၊ ရာသီဥတုနဲ႔ညီၫြတ္ေတာ့ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ခ်ည္ထည္ Opposite နဲ႔လွေနၾကပါၿပီ။

ဒါေလးကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမမရဲ့ ခ်ည္ထည္ opposite ေလးပါ၊မမက သူ႔အခ်ိဳးအစားကို ေ၀ေ၀႔တံုုးကလို ခန့္မွန္းေနၾကမွာစိုးလို့ လူကိုယ္တိုင္ model လုပ္မျပပါဘူး၊၀တ္စံုဘဲေပးရိုက္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး အရင္က ကၽြပ္ကၽြပ္အိတ္ေတြ၊ လက္ဆြဲအိတ္ေတြဆိုရင္ ကာလာတစ္ေရာင္တည္းေပၚမွာ တံဆိပ္႐ိုက္ၾကရာကေန ႏွစ္ေရာင္စပ္ေတြ ထုတ္လာတာေတြ႔ရပါတယ္။

လက္ဆြဲ ပလပ္စတစ္အိတ္ ႏွစ္ေရာင္စပ္ကေလးပါ

ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ ႏွစ္ေရာင္စပ္ေလးေတြ ေခတ္စားေနပါတယ္၊

ဘာရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ အေရာင္စပ္ ထုတ္ၾကသလဲေတာ့ ပလပ္စတစ္ေလာကကို မသိတဲ့အတြက္ မေျပာျပတတ္ပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မမ်က္စိထဲမွာေတာ့ ဒီလိုဆန္႔က်င္ဘက္ ေတြေပါင္းစည္းၿပီး လွေနတာ၊ အသံုးက်ေနတာ ၊ေခတ္စားလာတာ

ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ နိမိတ္ပံုေလလားလို႔ ကိုယ္လိုရာေလးဆြဲၿပီး နိမိတ္ ေကာက္လိုက္ခ်င္ပါတယ္။

အယူအဆမတူ ရန္သူလို႔ မသတ္မွတ္ဘဲ ပ်ွမ္းမွွ်တူညီေနတဲ႔ အမွန္တရားေလးေတြ ရွာေဖြဆက္စပ္ျပီး လက္တြဲလိုက္ရင္

အလွတရားတစ္ခု ေတြ႔ရွိလာပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာပါရေစရွင္။

padonmar

About padonmar

has written 227 post in this Website..

THAKHIN CJ #12112010 (5/2/16)

   Send article as PDF