သမုတိသစ္စာ ထိုက်တယ်မလားဟင်င်င်င်
ပရမတ္ထသစ္စာပါဆိုက်သွားပုံပေါ်တယ်..။
နာတတ်ရင်.. အရိယသစ္စာဖြစ်ပြီး.. တရားပါရသွားနိုင်ပါတယ်..။
=
Ethnographic division into races from Meyers Konversationslexikon of 1885-90 is listing:
Caucasian races (Aryans, Hamites, Semites) Mongolian races (northern Mongolian, Chinese and Indo-Chinese, Japanese and Korean, Tibetan, Malayan, Polynesian, Maori, Micronesian, Eskimo, American Indian), Negroid races (African, Hottentots, Melanesians/Papua, “Negrito”, Australian Aborigine, Dravidians, Sinhalese)
25 comments
Thanlwinoo
April 19, 2012 at 3:00 pm
ကျန်စစ်သားရဲ့အဖေကို အတိအကျမသိရပေမယ့် အမေက ရခိုင်မင်းသမီးဖြစ်လို့ ကျန်စစ်သားက ရခိုင်လူမျိုးပါ..။ ပုဂံနောက်ပိုင်းမင်းဆက်တွေဟာ ကျန်စစ်သားကဆင်းသက်လို့ မြန်မာဘုရင်တွေဟာ ရခိုင်သွေးပါပါတယ်..။ နဂိုမူလကတည်းကလည်း ရခိုင်နဲ့ ဗမာဟာ (ဘာသာ၊ စာပေ၊ စကား၊ ယဉ်ကျေးမှုအရ) အတော်လေး သွေးနီးတယ်လို့ ထင်ပါတယ်..။ ရခိုင်စာကို မြန်မာကယူတယ်ဖြစ်ဖြစ်၊ မြန်မာစာကို ရခိုင်ကယူတယ်ဖြစ်ဖြစ် လက်ခံနိုင်ပါတယ်..။ ကျွန်တော့်အနေနဲ့တော့ မြန်မာစာဟာ ပျူ၊ မွန်၊ ရခိုင် ဖက်စပ်တီထွင်တာ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်..။
အင်းဝခေတ် မင်းကြီးစွာလက်ထက်မှာ ရခိုင်မှာနန်းစံဖို့ ဘုရင်လာတောင်းတာ ရှိဘူးပါတယ်…။ တောင်ငူခေတ် နန္ဒာဘုရင်လက်ထက်မှာ တောင်ငူနဲ့ရခိုင်ပေါင်းပြီး ပဲခူးဟံသာဝတီကို ပေါင်းတိုက်ခဲ့ဘူးပါတယ်..။ ခေတ်အဆက်ဆက် ရခိုင်နဲ့ ဗမာ ဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်ခဲ့ပေမယ့် ကုန်းဘောင်ခေတ် ဘိုးတော်ဘုရားလက်ထက်မှာ ရခိုင်ထီးနန်းအတွက် အကူအညီတောင်းရာက ရခိုင်ပြည်ကို ဘိုးတော်က အပိုင်သိမ်း၊ မဟာမြတ်မုနိဘုရားကြီးကို အမရပူရနေပြည်တော်ကို သယ်ဆောင်သွားပါတယ်..။ နောက်ပိုင်း ရခိုင်လွတ်လပ်ရေးသမားများနဲ့ ဘိုးတော်မင်းရဲ့တပ်တွေတိုက်ခိုက်ရာမှာ ထိခိုက်သေကျေမှုတွေများလာပြီး နာကြည်းမုန်းတီးမှုတွေ အမြစ်တွယ်လာတယ်လို့ ယူဆရပါတယ်..။
ကိုလိုနီခေတ်မှာ အင်္ဂလိပ်က (ဗမာကိုအမြင်မကြည်တဲ့) ရခိုင်ကို ဗမာတွေထက် ဦးစားပေးခဲ့ပေမယ့် ဦးဥတ္တမလို အမြင်ကျယ်တဲ့ ရခိုင်လူမျိုးဆရာတော်ဟာ လူမျိုးရေးမခွဲခြားဘဲ တိုင်းပြည်တစ်ခုလုံး ကျွန်ဘဝက လွတ်မြောက်အောင် ကျိုးပမ်းခဲ့တာ ဝမ်းမြောက်စရာပါ..။
အတိတ်ကဖြစ်ခဲ့တဲ့ ပြဿနာတွေကို အဖြေရှာပြီး တိုင်းရင်းသားအချင်းချင်း တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး လေးစားချစ်ခင်စွာ အတူယှဉ်တွဲနေထိုင်နိုင်ဖို့ ကျွန်တော်တို့အားလုံးကျိုးစားရဦးမှာပါ..။
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 12:50 pm
မြန်မာ သမိုင်း ပညာရှင်တွေလဲ သေသေချာချာ အဖြေရှာနိုင်ပါစေကြောင်း ဆန္ဒပြုပါတယ်… သမိုင်းဆိုတာ ပြီးခဲတဲ့ ကိစ္စတွေပါပဲ… ဒီအပေါ်မှာ အမှန်တရားကို ရှာဖွေပြီး… အမှန်ကို လက်ခံနိုင်ဖို့က သမိုင်း ပညာရှင်တွေရဲ့ သမာဓိ စွမ်းအင်ပါပဲ…
Khaing Khaing
April 19, 2012 at 3:21 pm
ကျွန်မကတော့ မြန်မာ + မွန်လူမျိုးပါ ……. ကျွန်မသိတာကတော့ `မြန်မာစာသည်တို့စာ မြန်မာစကားသည် တို့စကား´ ဘာလို့လဲဆိုတော့ ကျွန်မက မွန်လိုမတတ်ဘူး မြန်မာလိုပဲတတ်တာ … ဒါကြောင့်ပါ မွန်လိုဆို ထမင်းစားရေသောက်ဒါပဲတတ်ယ် ………..
My name is Mi Khaing
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 12:53 pm
ကျတော်ရဲ့ ကောင်မလေးကလဲ မွန် သွေးပါပါတယ်… သူနဲ့ ရေစက်ဆုံပြီး… ပေါင်းဖက်နိုင်ခဲရင် မွေးလာတဲ့ ကလေးတွေကို မွန်သမိုင်းရော၊ ရခိုင်သမိုင်းပါ သေချာ တတ်မြောက်အောင်ပေးဖို့ စဉ်းစားထားပါတယ်… 😀
kai
April 19, 2012 at 4:05 pm
မြန်မာစာက.. ရခိုင်ဆီကယူထားတာဆိုရင်.. အင်မတန်ဝမ်းသာစရာပါ…
ရုပ်တွေလည်းဆင်.. အဝတ်အစားလည်းဆင်..။ သွေးတွေကလည်း.. နှစ်ထောင်ချီရော…
ဆိုတော့..
ရခိုင်ကိုချစ်သည်။
ပုံ.. မြန်မာ 🙂
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 12:56 pm
မိဘတူ မောင်နမ ရင်းတွေတောင် ခိုက်ရန်ဖြစ်တတ်ကြသေးတာပါပဲ… ဒါလဲ လောကနိယာမ တရားပါပဲပေါ့….
အိမ်လွမ်းသူ
April 19, 2012 at 7:46 pm
မူရင်းစာရေးသူ ကိုလေးစား စွာဖြင့်အားပေး သွားပါတယ်။ ဒီလို အကိုးအကား လေးတွေနဲ့ တင်ပြတာ ကျွန်တော်တို့လိုမသိသေးသူများ အတွက် ဗဟုသုတ ရစေပါတယ်။
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 1:00 pm
ဟုတ်ပါတယ် မြန်မာ သမိုင်းကိုလဲ အခုလို တိုင်းရင်းသား ပေါင်းစုံ မျက်နှာစုံ တွေ့ဆုံပြီး အများဆုံး ခိုင်မာမှန်ကန်တဲ့ သမိုင်းလေး တစ်ခု တည်ဆောက်နိုင်စေဖို့ကို မျှော်လင့်ပါတယ်… ပေါ်လင့်မြင်သာတဲ့ ယနေ့ ခေတ်မှာ သမိုင်းကို တစ်ယောက် တမျိုး ရေးနေကြမဲ့အစား အတူတူ ညှီ့နိုင်း အဖြေရှာ ခြင်းက အကောင်းဆုံးပါပဲ…
မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု
April 19, 2012 at 8:37 pm
ကျေးဇူးတော့အတင်ရသားဗျ
ကျုပ်အလျှင်ကသိထားသလောက်က ပျူရယ် ဗမာလား မြန်မာလား 😀 ထားပါတော့
အဲ့သည် မာ လူမျိုးရယ်က ဖိုက်တင်ပေးဖက်တွေလို့ဘဲသိထားတာဗျ
အဲ့သည် မာ စာတွေကို သူ့ဟာ ငါ့ဟာ လုပ်နေကြတာ
ဒီကြားထဲ ရှိသေးတယ် မြန်မာအစတကောင်းကဆိုပြီးလုပ်နေတာကလည်း တစ်မှု့
ခု ဒီအကြောင်းကို ဖတ်ပြီးတော့မှ ရခိုင်စာ ဆိုတာဖြစ်လာပြန်ပြီဆိုတာသိလာရပြန်ရော
ကျုပ်သဘောနဲ့ဆို ဒီလောက်မွှေတဲ့စာ ဆိုပြီး ဖနောက်နဲ့ကိုပေါက်ခြင်နေတာ
အထူးသဖြင့် ဘယ်သူ့စာဘဲဖြစ်ဖြစ် ဖြစ်သွားရင်အေးရောဗျာ
တော်တော်နောက်တဲ့လူတွေ
နောက်တစ်ခု ကျုပ်အမြင်က စာအုပ်တွေထက်ကို ကျောက်စာ ( ရေးခြင်တာရေးထားပေါ့ဗျာ )
တွေရဲ့ ( သက်တမ်း ) ကလည်း အထူး သက်သေတစ်ခုဖြစ်လိမ့်မယ်လို့တော့ထင်တာဘဲ ( အထင် )
ဒါပေသိ ကျောက်စာတွေမှာရေးထားတာကိုတော့ အားလုံးယုံဘူး
ယုံဘူးဆို မြန်မာ့အလင်းနဲ့ ရှေးခေတ်ဘုရင်တွေ ရေးတဲ့ကျောက်စာ နှိုင်းလိုက်ရင်
ကြေးမှုံတောင် ဟုတ်တုတ်တုတ်
နောက်တစ်ခုက အဆောက်အဦးဗျ
ဆိုလိုတာက သက်သေပစ္စည်းတွေကို ကြည့်ပြီးယဉ်ကျေးမှု့ဘယ်လောက်မြင့်ကြတယ်ဆိုတာလောက်
ဆိုတော်လောက်ပြီထင်တာဘဲ
ကျုပ်ကတော့ ဘယ်သူ့စာဖြစ်ဖြစ် ကျုပ်ဖတ်တတ်ရင်ပြီးတာဘဲနော
ဝါသနာအတိုင်း နည်းနည်းပါ
အသောက သမိုင်းတွေအရဆို အသောကဆီကနေတစ်ဆင့် မွန်တွေစီကို
စာပေတွေရောက်တယ်လို့ ဆိုနိုင်တယ်ဗျ
ဒါ့ကြောင့် အသောကဘုရင်ရဲ့ AC တွေ DC တွေစတဲ့ခုနှစ်နဲ့ ချိန်ထိုးလိုက်ရင်
ဒီစာက ခိုင်လာနိုင်တယ်
ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတော့ စာပေတွက်ထင်ရှားတာက အဲ့သည်သမိုင်းဖြစ်နေလို့
ဝိုင်းဆဲရင်လည်း ဆဲကြပေါ့ဗျာ
အမုန်းတရားနဲ့ မဟုတ်ဘူး ကျုပ်ကဘယ်သူ့ကိုမှ ဘာမှမဖြစ်ဘူး
သဂျီးကတော့ မြန်မာဖြစ်သွားပြန်ပြီ အပြောင်းလဲက မြန်ပါ့
ဒီလောက်ငြင်းခုန်နေကြတဲ့ စာပေ အသောကလက်ထဲရောက်သွားအေးရောဗျာ
ပုံ
မောင်လူသား
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 1:09 pm
ကျေးဇူးပါ ကိုအောင်ပုရေ… သမိုင်းဆိုတာကလဲ အရှုတ်သားပဲကို… အင်းစိန်လမ်းမပေါ်က သမိုင်းလမ်းဆုံဆို ပိုဆိုးသပလေ… 😀
တကယ်တန်းက သာမှန် လူတွေအတွက် သမိုင်း ဆရာတွေရဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်ကို နာခံပြီး ကြားနာရတာပါပဲ… သမိုင်း ဆရာတွေမှာ သမာဓိရှိပြီး… မတူကွဲပြားတဲ့ သမိုင်းတွေကို ညှီနိုင်းအဖြေရှာခြင်းက ၁၀ဝ နှုန်းပြည့် မမှန်သည့်တိုင်း အများဆုံး မှန်ကန် နိုင်ခြေရှိနိုင်ပါတယ်… ရာနှုန်းပြည့် မှန်ကန်တဲ့ သမိုင်းကတော နည်းနည်းတော ခတ်မှာပေါ့ မရှိဘူးရယ်တော မဟုတ်ဘူးပေါ့ ရှိကောင်း ရှိပါလိမ့်မယ်… လက်ရှိ ဖြစ်ပျက်နေတဲ့ မြန်မာ အုပ်ချုပ်မူ့ စနစ်တောင် အတိအကျ မသိကြဘူးဘဲကို… သန်းရွှေကပဲ ဆက်လက် ထိန်းချုပ်နေသယောင်ယောင်၊ သယောင်ယောင်လေးတွေ များသပကို မဟုတ်လား ကိုအောင်ပုရာ…
nigimi77
April 19, 2012 at 9:13 pm
ကျွန်တော် ဒီစာတွေကို Print ထုတ်လိုက်ပြီး ကျွန်တော့် အလုပ်ထဲက ရခိုင် အမျိုးသမီးလေးကို
ပေးလိုက်ပါတယ် ။ သူက ဘယ်က ရသလဲ မေးတယ် ။ ကျွန်တော် မဖြေခဲ့ပါဘူး ။
သူကတော့ ရခိုင် ပြည်နယ် အတွင်းမှာ ရှိတဲ့ မြေပုံ ဆိုတဲ့ နေရာ ဒေသက ရိုးသားဖြူစင်တဲ့
အလယ်တန်းပြ ကျောင်းဆရာမ ဟောင်းလေးပါ ။
၁၅ မိနစ်လောက်ကြာတော့ ကျွန်တော့် ရုံးခန်းထဲ ကို ဝင်လာပြီး ကျွန်တော့်ကို နှစ်လိုဖွယ် အပြုံးနဲ ့မေးပါတယ် ။
“ကို…. ရခိုင်စာ ဘယ်က စသလဲ သိလား..” တဲ့…….ကျွန်တော်မှ ….ရခိုင်စာ ရခိုင်ကစမှာပေါ့လို ့ ပြောတော့….
သူက….”မဟုတ်ပါ…ကို…. ရခိုင်စာ အိနိ္ဒယ က စပါတယ်…….” ……..တဲ့…..
ကျွန်တော် ဘာဆက်ပြောရမှန်း မသိတော့ပါ ။
အော်…… မုန် ့လုံးရယ်တဲ့….စက္ကူ………
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 1:20 pm
ဆရာမလေး ပြောတာ ဆရာ နားမလည်လိုက်တာ ဖြစ်မှာပါ… ရခိုင်စာက အိန္ဒိယက ရတာ ဆိုပေမယ့်၊ အိန္ဒိယစာက ရခိုင်စာက ရတာ မဟုတ်ပါဘူး… ဆင်းသက်လာတာက အိန္ဒိယကဆိုတာ ဘယ်သူမှ မငြင်းတန်း လက်ခံကြပါတယ်.. စာပေ တင်မဟုတ်ပါဘူး၊ ယဉ်ကျေးမူ့၊ ဝတ်စား ဆင်ယင်မူ့တွေကလဲ ရခိုင်တွေရဲ့ ပင်ရင်း အမြစ်က အိန္ဒိယပဲ ရှိပါတယ်… ပြီးတော ရခိုင်စာက ဗမာဆီက ဆင်းသက်လာတာ မဟုတ်ပါဘူးဆိုတာကို ဆရာမလေးက ဆရာ့ကို မလိမ့် တပတ် လုပ်သွားတာနေမယ်… 😀
ဘာရယ် မဟုတ်ပါဘူး စနောက်တာပါ… သာမှန်လူတွေက သမိုင်း ဆရာတွေရဲ့ ဆုံးဖြတ်ချကို နာခံကြရတာပါပဲ… သမိုင်းဆရာဟာလဲ တရား သူကြီးတွေလို သမာ သမတ်ကျဖို့ အဓိကျပြန်ပါတယ် မဟုတ်ပါလား… တရားသူကြီး လောကထဲမှာ အကျင့်ပျက် ခြံစားနေကြသူတွေ ရှိသလို သမိုင်း ဆရာတွေထဲမှာလဲ ကိုယ့်ဘက် ကိုယ်ယက်တဲ့ လိပ်တွေ တပုံတပန်းကြီး ရှိမှာပါ… ဒါဟာ ဘယ်လူမျိုးနဲ့မှ မဆိုင်ပါဘူး လူမျိုးတိုင်းမှာ အဲလို ခြံစားတဲ့ တရား သူကြီးလို သမာသမတ်မကျတဲ့ သမိုင်း ဆရာတွေလဲ ရှိနိုင်တာပါပဲလေ…
zaw min
April 19, 2012 at 9:27 pm
အင်း..သိသလောက် ပြောရရင်တော့ မလေးစာနဲ့ မြန်မာစာနဲ့လည်းတူတယ်ဗျ၊
မလေးစာက အကောင်သေးပြီး အစားကြီးတယ်၊မြန်စာစာက အကောင်ကြီးလေ အစားကြီးလေပဲ..။
အရောင်လည်းတူတယ်ဗျ…အုံးခွံရောင်ပဲ…
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 1:22 pm
မလေးစာက အစားကြီးတော အကောင်ကြီးသွားတာပါ… အကောင်ကြီးတော တနပ်စာ ပြည့်တာပေါ့… 😀
pooch
April 20, 2012 at 12:05 am
အော် .. အင်း ဟိုတခါ လူသားမျိူးနွယ်ပါပြောတဲ့ သူကြီး ဒီတခါ မြန်မာ ဖြစ်သွားပြန်ပြီ
အတော်လည်း တတ်နိုင်တဲ့ လူကြီး 😀
ကိုယ်တင် ကန်းသလား မှတ်ပါတယ် …
တကယ့် ဓာတ်ပဲ။
လူဆိုတော့လည်း လူအကြောင်း ပြောချင်တယ်။ အရင်က လေ ကျမတို့ ကမာ္ဘပေါ်က လူသားမျိုးနွယ်တွေကို အာဖရိက တိုက်က စတယ် ။ အာရှတိုက်က စတယ် ဆိုပြီး သိပံ္ပပညာရှင်များ ငြင်းကြပါသတဲ့။
အာရှတိုက်ဆိုရာမှာ ဖြစ်ချင်တော့ မြန်မာနဲ့ ပြင်သစ် ကျောက်ဖြစ်ရုပ်ကြွင်း လေ့လာရေး ပညာရှင်များ အဖွဲ့တွေက မကွေးတိုင်း ၊ ပခုက္ကူခရိုင် ၊ ပုံတောင် ဒေသမှာ လေ့လာကြရာကနေ လွန်ခဲ့သော နှစ်သန်းပေါင်း ၃ရ သန်းကျော်က အရိုးနဲ့ သွားတွေကို တွေ့ခဲ့ပါတယ်တဲ့။
အဲ့ဒါနဲ့ ပြင်သစ်က ပညာရှင် ပါမောက္ခ Jean – Jacques Jaeger, From the Institute des Sciences de I’Evolution of Montpelier နဲ့ ရန်ကုန် ဘူမိဗေဒဌာနက ဦးစိုးသူရထွန်း တို့က အစီရင်ခံစာတင်သွင်းပြီး ရေးခဲ့ကြတယ် ဆိုပါတယ်။ အဲ့ဒီစာတမ်းကို ၂၀၀၁ ဧပြီလ ၂၁ ရက်နေ့ ဗစ်ဆူးဗတ်မြို့အနီး က Power Mill Nature Reserve မှာ ဖတ်ခဲ့ပြီး အားလုံးက လွန်ခဲ့သော အနှစ်သန်း ၄ဝ က ကမာ္ဘပေါ်မှာ အစောဆုံး လူတူပရိုင်းမိတ် ဖြစ်ကြောင်း အတည်ပြု လက်ခံခဲ့ကြတယ်ဆိုပဲ။
အဲ့ဒီတော့ ဘာဖြစ်သလဲ ရှေးကပြောတဲ့ မြန်မာအစ တကောင်းက ဆိုတာလည်း မှားတယ် ။ မြန်မာတွေက မွန်ဂိုလွိုက်အနွယ်တွေ ဆိုတဲ့ ရှေးစကားတွေလည်း မှားပြန်ပါသတဲ့။ အရင် သမိုင်း စာမျက်နှာက အဆိုအမိန့် တော်တော်များများကို အဲ့ဒီတွေ့ရှိချက်က စိန်ခေါ်ထားပြန်ပါသတဲ့။
အံ့ရော အံ့ရော။ 😆
ပြောချင်တာက စာတွေ စကားတွေ လာမပြောနဲ့အုန်း “လူသားအစ မြန်မာက” ဆိုတဲ့ အဆို က နောက်တနေရာမှာ နောက်ထပ် ပရိုင်းမိတ်မတွေ့မချင်း ခုထိလက်ခံထားတယ်ဆိုတာလေးပါ။
ဒီမှာ လင့်ပါ။ ချင့်ယုံကြပါ။
http://rspb.royalsocietypublishing.org/content/early/2009/06/29/rspb.2009.0836.full
ကျမက ပညာမတတ် မယဉ်ကျေးတဲ့ သဘောထားကျဉ်းတဲ့ အမြင်မကျယ်တဲ့ အရိုင်းအစိုင်း ဖြစ်တဲ့အပြင် မျက်ကန်း နားလေးလည်း ဖြစ်နေပြန်သေးတော့ ( ပိုဆိုးတာက မျက်ကန်း သမိုင်းလိမ်တွေနဲ့ ပဲ တွေ့ဖူးတာလေ) လင့်က စာတွေ အကုန် မဖတ်တတ်ဖူးရယ်။ 😆
တကယ်ပြောတာပါ abc တောင် အနိုင်နိုင်ပါ။
အ တယ် တုံးတယ် ဆိုတာထက် ပိုတဲ့ တလွဲဆံပင်ကောင်းတယ်ဆိုတဲ့ မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှုကို အလွဲသုံးစား လုပ်ထားတဲ့ ဆင်းရဲတဲ့ နိုင်ငံသား ဖြစ်နေတာကလည်း တကြောင်းပေါ့ရှင်။
နားလည်တဲ့ လူ့ယဉ်ကျေး ပညာတတ်များ သဘောထားကြီးသော နိုင်ငံတကာ အမြင်ကျယ်သူများ အစီရင်ခံစာကို ဘာသာပြန်ပြရင် အလွန်ကျေးဇူးတင်မှာပါ။ 😆 😆 😆
ဒါနဲ့ သူကြီး ဘာရယ် မဟုတ် Humour ဆိုတဲ့ ခေါင်းစဉ်အောက်ကနေ wit, satire, burleque, parody , farce, personal satire, satire on class, satire on customs & manners, literary satire, political satire, social satire
ဆိုပြီး အုပ်စု ခွဲလေး ထည့်ကြည့်ပါလား လို့ အကြံပေးကြည့်တာ။
kai
April 20, 2012 at 3:50 am
ကျုပ်စကားက သစ္စာထိုက်ပါတယ်..။
လူဆိုတဲ့.. မျိုးနွယ်ကို.. အစုကြီးစုရင်.. နီဂရွိုက်။ ကော့ကေးရှန်း..။ မွန်ဂိုလီးယန်း စသဖြင့်ရှိပါတယ်.
ထပ်ခွဲတော့.. မွန်ဂိုလွိုက်.. တိဘက်တိုဘာမန်း.. စသဖြင့်ပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. မြန်မာ ဖြစ်ချင်ဖြစ်မပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ကချင်၊ကယား၊ကရင်၊ချင်း၊မွန်၊ရခိုင်၊ဗမာဖြစ်ချင်ဖြစ်မပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ကပြားတွေ..သွေးနှောတွေပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. အရှေ့ရွာ..အနောက်ရွာကပေါ့.
ထပ်ခွဲတော့.. တောင်ဖက်အိမ်..မြောက်ဖက်အိမ်ကပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ငါ့သား..ငါ့အမေ..ငါ့အဘိုးပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ငါပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ဘယ်လက်..ညာခြေပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့. အသဲ..နှလုံးပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ဘိုင်အိုကွန်ပေါင်းတွေပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ဆဲလ်လေးတွေပေါ့.
ထပ်ခွဲတော့.. ဖြစ်ပျက်နေတဲ့.. ရုပ်တွေပေါ့… နာမ်တွေပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့.. ဥပါဒ်၊ဌီ၊ဘင်..ဆိုတဲ့.. ဖြစ်ရပ်ပျက်လေးပေါ့..
ထပ်ခွဲတော့… ဘာမှမရှိတော့ပါဘူး..
ထပ်ခွဲတော့.. စင်္ကြာဝဌာတခုပြန်စပါတယ်..။
ထပ်ခွဲတော့.. ဂြိုလ်တွေ..ကြယ်တွေ..ပြန်လာပါတယ်..
ထပ်ခွဲတော့.. အောင်မလေးဗျ.. 🙄
သမုတိသစ္စာ ထိုက်တယ်မလားဟင်င်င်င်
ပရမတ္ထသစ္စာပါဆိုက်သွားပုံပေါ်တယ်..။
နာတတ်ရင်.. အရိယသစ္စာဖြစ်ပြီး.. တရားပါရသွားနိုင်ပါတယ်..။
=
Ethnographic division into races from Meyers Konversationslexikon of 1885-90 is listing:
Caucasian races (Aryans, Hamites, Semites)
Mongolian races (northern Mongolian, Chinese and Indo-Chinese, Japanese and Korean, Tibetan, Malayan, Polynesian, Maori, Micronesian, Eskimo, American Indian),
Negroid races (African, Hottentots, Melanesians/Papua, “Negrito”, Australian Aborigine, Dravidians, Sinhalese)
သမိန်ဂီ့
April 20, 2012 at 10:33 am
အယ်…
အတော် အငြင်းသန်ဒဲ့လူဒွေ …
ဒမယ် ..ကိုယ့်ဆြာတို့…
မြန်မာအစ ဘယ်က သိဖို့ မလိုဝူး… အဲ့ထက်စာရင်
မြန်မာအဆုံး … ကျုပ်က ဆိုတာမိုး မဖြစ်ဖို့ လိုဒယ် မှတ်တာဘဲ …
အော်….
အေကေဘီလေးဒွေရယ်…
သများက ဘိရုမာရယ်ပါ..
အာဟိ ဒက်ဂလောက်
ရွာစားကျော်
April 20, 2012 at 6:53 am
“ဗမာပြည်သည် တို့ပြည်၊ ရခိုင်ပြည်သည် တို့ပြည်
ဗမာစာသည် တို့စာ၊ ရခိုင်စာသည် တို့စာ
ဗမာစကားသည် တို့စကား၊ ရခိုင်စကားသည် တို့စကား
တို့ပြည်ကို ချစ်ပါ။
တို့စာကို ချီးမြှင့်ပါ၊
တို့စကားကို လေးစားပါ”
တို့အားလုံးဟာ အမျိုးတွေပါ
တို့အမျိုးတွေ စုပေါင်းနေတဲ့ တို့ပြည်ကို ငါတို့ချစ်ကြမှာ
တို့အမျိုးတွေ ရေး/ဖတ်နေတဲ့စာကို ငါတို့ ချီးမြှင့်မှာ
တို့အမျိုးတွေ ပြောတဲ့စကားကို ငါတို့ လေးစားသဗျာ….
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 1:54 pm
စည်လုံးခြင်းသည် အင်အားပါပဲ… ဗမာစာသည် တို့စာ၊ ရခိုင်စာသည် တို့စာ လိုပါပဲ၊ တခြား တိုင်းရင်းသားတွေရဲ့ စာဟာလဲ တို့စာပါပဲ… ကိုယ် လူမျိုး စာ တစ်ခုတည်း မချီးမြင့်ဘဲ ညီကိုသွေးချင်းတွေရဲ့ စာတွေကိုလဲ ချီးမြင့်ခြင်းက မင်္ဂလာ တစ်ပါးပါမဟုတ်ပါလား…
ရွာစားကျော်
April 20, 2012 at 3:24 pm
တို့အမျိုးတွေ= ကချင်+ကယား+ကရင်+ချင်း+မွန်+ဗမာ+ရခိုင်+ရှမ်း+…. 😀
မောင်သန်းထွဋ်ဦး /အတိသဉ္ဖာ နာဂရချစ်သူ
April 20, 2012 at 12:05 pm
အားလုံးတူညီ လက်တွဲညီဖို ့လိုပါတယ်။
ပို ့စ်နှစ်ခုမှားဖြစ်သွားတာပေါ့။အရမ်းကောင်းပါတယ်။
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 1:56 pm
အရင် ပို့စ်ကို သဂျီးကို ဖျက်ခိုင်းတဲ့ comment လဲ မတက်လာဘူး သဂျီးလဲ မပျက်ပေးပါလား မှတ်တယ်… 🙂
ဒါနဲ့ ကျတော်က သံတွဲသား မဟုတ်ပါဘူး၊ ပုဏ္ဏားကျွန်းမှာ ဇာတိပါ…
char too lan
April 20, 2012 at 1:50 pm
haha တူဂ
ဘမါ + ယခိုန် + ကုဠား
🙂 😀 🙂 😀 🙂
ဇော်ရီ
April 20, 2012 at 2:00 pm
ပွင့်လင်း မြင်သာတဲ့ ခေတ်မှာတော သမာတိ ရှိတဲ့ သမိုင်း ဆရာ၊ စာပေ ဆရာတွေကတော ဖေါ်ထုတ်နေကြပြန်တာပါပဲ… တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်ပါပဲ မနေ့ညက RFA က ရခိုင်တိုင်းရင်းသား စာပေ အကြောင်းလေးကို တင်ပြထားတာလေးကို နားသောတ ဆင်နိုင်ပါတယ်ဗျာ… ၅ မိနစ်လောက်ပါပဲ… အချိန်ပေးပြီး နားထောင်ကြည့်စေချင်ပါတယ်…
http://f.cl.ly/items/0G0K3o2t392A2f3x1U0I/rakhine%20sar.mp3
ရဲစည်
April 22, 2012 at 1:29 pm
သမိန်ဂီ့ says:” မြန်မာအစ ဘယ်က သိဖို့ မလိုဝူး… အဲ့ထက်စာရင်
မြန်မာအဆုံး … ကျုပ်က ဆိုတာမိုး မဖြစ်ဖို့ လိုဒယ် မှတ်တာဘဲ …”
အဲ့ဒါလေးတော့ ကြိုက်ပ ရေကူးတတ်စကတည်းက ကနေ့ထိ နောက်ပြန်မကူးဘူး….ကူးလဲကူးတတ်ဘူး….ကူးလဲကူးချင်ဘူး။