Michaeljonnyaungpu And The သံသယ

မှတ်ချက်။ ။ အောက်ပါအကြောင်းအရာတို့သည် ဉဏ်ပညာထက်မြက်သူများသာ သိရှိနားလည်နိုင်မည့် ဒဿနတရားများ
ဖြစ်ပါ၍ ဖတ်ရှု့ပြီးနားမလည်ခြင်းများဖြစ်ခဲ့ပါမူ မိမိတို့၏ ဉဏ်စဉ်မမှီမှု့ဟူ၍သာ မိမိကိုယ်မိမိနားလည်ဂျဘာ။
                                                                                                          မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
ဒုန်းဒုန်းဒုန်း ( ဒုံးဒုံဒုံး )
ကြေးစည်ဟုခေါ်သော ဒူဝေဝေဟုခေါ်သော အချို့ဘုန်းတော်ကြီးကျောင်းများတွင် အမျှအတန်းဝေပြီးပါက တီးလေ့ရှိသော
အချို့ လူသေ မသာပို့ အသုဘ ပို့များတွင် တီးလေ့ရှိသော ထုလေ့ရှိသော
အနှီး ကြေးစည် ( ဒူဝေဝေ ) ကိုခေါက်သည့် ( ဝါ ) ရိုက်သည့် တင်းပုတ်ကဲ့သို့ရှိသည့် အရာကြီးဖြင့်
ခုံးကို ခေါက်လိုက်သောအသံဖြစ်လေသည်။
(အကယ်စင်စစ် အဆိုပါ ခုံကို ခေါက်လိုက်သော တင်းပုတ်ကဲ့သို့အရာမှာ ဆိုခဲ့ပြီးသလို ကြေးစည်ကို ထုသော ရိုက်သော
အရာကြီးလောက်ထုထည်ပမာဏ မကြီးလှဘဲ ပုံစံတူ တင်းပုတ်သားသားလေး တစ်မျိုးသာဖြစ်သည်ဟု
နားလည်ကြစေကုန်သောဝ် )
ခေါက်သည်ထက် ထုသည်ဟု ဆိုမှ ပို၍မှန်ပေလိမ့်မည်။ သူတို့ဘာဖြစ်သည်ကိုမပြောနှင့် ထုနေသော ပုဂ္ဂိုလ်ကြီးသည်ပင်လျှင်
အတော်စိတ်လေနေပုံရ၏။ ထို့ကြောင့် အတွင်းအားသုံး၍ ထုလိုက်သလားမှတ်ထင်ရအောင် ထုချက်က ပြင်းလွန်းသည်။
မခေါက် ( မထု ) ၍မဖြစ်
အခြေနေက တရားရုံးအတွင်းတွင် တရားရေးရင်ဆိုင်နေကြသောသူတို့သည် တရားရုံးတွင် တရားရေးရင်ဆိုင်နေကြသည်ထက်
ငါးဈေးတန်းတွင် ပြဿနာတက်၍ ဖေတော့မောင်တော့ဆဲရေးတိုင်းထွာနေကြသည်နှင့် အလွန်တူနေလေတော့သောကြောင့်ပင်။
တူလည်းတူနေပါ၏။
ဆိုခဲ့ပြီးပါသကဲ့သို့ ထုပြလိုက်သောအခါ အကုန်လုံးငြိမ်သက်သွားကြလေပြန်ပါတော့သည်။
မြင်သာထင်သာအောင်ပြောရပါသော် တစ်ခုသော တောနယ်တရားရုံးတစ်ခု၏ တရားစီရင်ရာနေရာ၌ တစ်ခုသောအမှု့ကို 
နှစ်ဦးနှစ်ဖက်သော အမှု့သည်တို့သည် တရားသူကြီးမင်း ကျွန်ုပ် မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု ၏ ရှေ့တော်မှောက်တွင်
အစီရင်ခံ စစ်ဆေးခံ အပြန်အလှန် ငြင်းခုန်ကြရာမှ တစ်ယောက်သော အသားခပ်မဲမဲ အမျိုးသမီး လုံးကြီးပေါက်လှ တစ်ဦးသည်
စိတ်အလိုကိုလိုက်ကာ ရုတ်တရက် ထမီကြီးလှန်ပြီး တစ်ဖက်လူတို့အား တစ်ဗျန်းဗျန်း ရိုက်ပြနေသည်ကို
မျက်ဝါးထင်ထင်ထင်မြင်တွေ့ရပါသောအခါ
အိမ်ထောင်တစ်ခါမှ မတစ်ခါမကျဘူးသော မင်္ဂလာတစ်ခါမှ မတစ်ခါ မဆောင်ဘူးသော
ကျွန်ုပ် တရားသူကြီးမင်း မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု မှ မဖြစ်မနေ ထုလိုက်ရလေတော့သည်။
( ပို၍ရှင်းအောင်ပြောရပါမူ တရားရုံးတွင် တရားသူကြီးမှ ဆူညံမှု့ ငြင်းခုန်မှု့တို့ကို ရပ်တန့်စေရန်အလို့ငှာ
အချက်ပေး ထု သည်ဟု နားလည်ကြစေကုန် )
အဟမ်းးးးးးးးး
ထုချက်ကပြင်းထန်သကဲ့သို့ ချောင်းဟန့်သံကလည်း ဟိန်းလှပေသည်။
ကေသရာဇာခြင်္သေ့မင်းတို့၏ ထုံးစံအတိုင်း တောကစားမထွက်မီ သားကောင်ကို အချောင်အလစ်ခုတ်ရိုးထုံးစံမရှိသည့်အတွက်
သားကောင်းတို့အား ငါလာဘီပြောဂျလေဂုဏ်ဟု ဒီကလဲယားကြေငြာချက်ထုတ်ပြန် သတိပေး ဟိန်းဟောက်လိုက်သည့်
အသံကြီးနှင့်အလား တူ တူနိုင်လွန်းလှပေစွ။
အဟိန်း..အဟိန်း..အဟိန်း
ကိန် .. ကိန် .. ကိန်
( အထက်ပါ အသံနှစ်သံသည် တစ်ပြိုင်တည်း ထွက်ပေါ်ကြားရခြင်းဖြစ်ပါ၍ စာရှု့သူတို့ မရှင်းလင်းဖြစ်နိုင်မူဟု ထင်မိကာ
အနည်းငယ်ရှင်းလင်းပြပါအံ့ )
အဟိန်း..အဟိန်း..အဟိန်း …. ဆိုသည်မှာ
ကျွန်ုပ် တရားသူကြီးမင်း မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု ၏ အောင်မြင်ခန့်ငြားသော ကေသရာဇာခြင်္သေ့မင်းတို့၏
ဟိန်းဟောက်သံအလား ပမာပြု၍ တရားရုံးတွင်းရှိပရိတ်သတ်တို့၏ ဆူညံမှု့ကို ဟန့်တားခြင်း ( ဝါ )
မိမိ၏ အောင်မြင်ခန့်ညားသော အသံကို သိစေခြင်းဖြစ်သော်လည်း
ကိန် .. ကိန် .. ကိန် ….. ဟူသောအသံမှာ
ကျွန်ုပ် တရားသူကြီးမင်း မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု ကိန်လိုက်သည် မဟုတ်ပါ
( မထင်မှတ်လိုက်ကြပါကုန်နှင့် တစ်နည်း သံသယ မဖြစ်လိုက်ကြပါကုန်နှင့် )
ရံခါ အကြောင်းတရားတို့သည် တိုက်ဆိုင်လွန်းလှလေသည်တကား
ကျွန်ုပ် တရားသူကြီးမင်း မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု မှ ပရိတ်သတ်ရှိန်အောင် ဟိန်းလိုက်ချိန်တွင်မှ တိုက်ဆိုင်စွာပင်
တရားရုံး၏အပြင်ဖက်ရှိ ခွေးတစ်ကောင်သည်လည်း ကိန်လိုက်ရာ ”ဟိန်းကိန်” နှစ်ပေါက်တစ်ပေါက်သံထွက်သွားရခြင်းဖြစ်ပါသည်။
ဖြစ်တတ်ရန်ကော
အကယ်၍သင်သည် ကျွန်ုပ် တရားစီရင်ရာတရားရုံးအတွင်း၌ရှိနေစဉ် ကျွန်ုပ်ကဲ့သို့ ထိုင်းမှိုင်းခြင်းအလျှင်းမရှိသူတစ်ဦးဖြစ်ခဲ့ပါမူ
”သေခြင်းဆိုးခွေးဝဲစား ငါ့ဖိနပ်ကိုကိုက်ဖြတ်သွားတယ်” ဟူသော မြည်တွန်းတောက်တီးသံ တစ်သံသည်လည်း
အဆိုပါ ”ကိန် ကိန် ကိန်” အသံနှင့် ဒွန်တွဲကြားရမည်ဖြစ်ပြီး။ ခပ်ပိန်ပိန်အသားမဲမဲ အဒေါ်ကြီးတစ်ယောက်သည်လည်း
ခွေးပိန်တစ်ကောင်အား တစ်စုံတစ်ခုဖြင့် လိုက်လံရိုက်နှက်နေသည်ကို ဖြတ်ကနဲ့  ကြည့်လိုက်ယုံဖြင့် မြင်တွေ့ရမည်ဖြစ်ပါ၏။
 ဪ… အသင်လောက သတ္တဝါတစ်ကောင်က အခြားသတ္တဝါ တစ်ကောင်ကို ရန်ပြုနေသည်ပါကလား
(သံဝေဂ ကလားဖြစ်၍ ပြင်ပ ကလား များနှင့် လာရောမချရ )
မည်သို့ဆိုစေ တရားသူကြီးမင်း ကျွန်ုပ် မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု သည် ဤသော တိုက်ဆိုင်မှု့ကို
အတိတ်နိမိတ်ဟု အစွဲမကြီးတတ်သော်လည်း
ရှေးသောအခါ အစာကြူးသော မင်းတပါးသည် ပွဲတော်တည်ခါနီးတွင် ခွေးတစ်ကောင်၏ အစာနင်သံကိုကြားမိကာ
သံသယဖြစ်ပြီး မိမိစားအံ့ဆဲဆဲ အစာတို့ကို ထိုခွေးအားကျွေးကြည့်ရာ ထိုခွေးသေလေသည်မှ မိမိစားမည့် ပွဲတော်အုပ်သည်
အဆိပ်သင့်နေကြောင်းသိကာ အသက်ဘေးမှ လွတ်ရ၏ဟု အမှတ်ရမိပါသေးသော်လည်း ယ္ခုဖြစ်ရပ်မှာ
ကျွန်ုပ်၏ အဟိန်း အဟိန်း အဟိန်း နှင့်
ထိုသော ခွေး၏ ကိန်ကိန်ကိန် မှာ မည်သို့ အပြန်အလှန် အမှီသဟဲ ဖြစ်နိုင်ပါ၏လေဟု သံသယဖြစ်မိပြန်ပါသည်။
သံသယ !!!!!!!!!!!!! ဒရန်တန်တန်တန်
သံသယ ဟူသော အကြောင်းကို အနည်းငယ် အနူစိပ်ကြည့်လိုက်လျှင် မောဟ ဟူသော မသိခြင်းစိတ်သဘောရှိ၏
ဟူ၍လည်း နားလည်ရပြန်ပါသေးသည်။
မသိခြင်းကြောင့် သံသယ ဖြစ်ရသည်မဟုတ်ပါလား။ သိတတ်နားလည်မှု့ ပြည့်စုံခဲ့ပါသော် အသို့ သံသယ ဖြစ်နိုင်ပါအံ့နည်း။
တစ်နည်းပြန်မြင်သော် သံသယ ဖြစ်ခြင်းစိတ်သည် မောဟ ( မသိစိတ် ) လုံးလုံး မဟုတ်ပြန်ပေ။
မသိသူတွက် သံသယ ဟူသည် ဖြစ်လာစရာအကြောင်းမရှိတုံခြေရကာ
သံသယ သည် ဆင်ခြင်ခြင်း သိတတ်ခြင်းကို အခြေခံ၍ ဖြစ်လာခြင်းသဘောမှ သတိထားမိတတ်၍သာ ဆင်ခြင်တတ်၏။
သတိထားမိပါသော်လည်း မဝေခွဲနိုင် သို့လော သို့လော  အကြောင်းအရာ၌ အဓိပ္ပါယ် မကွဲပြားခြင်း ( ဝီစိကိစ္ဆာ )
တစ်နည်း အကြောင်းအကျိုး၌ ကွဲပြားစွာ မသိခြင်း သဘောကိုလည်းဆောင်ပြန်ပါ၏။
ထို့ကြောင့် သံသယ သည် မသိစိတ်ကြောင့်လော မဝေခွဲနိုင်၍လော ပညာဉဏ်ဖြင့် မပြည့်စုံ၍လောဟု
ထပ်မံ သံသယ မဖြစ်ကြစေရန် ကျွန်ုပ်၏ အဆိုကိုလေ့လာ မှတ်သားကြစေ
အကယ်စင်စစ် သံသယ ဟူသည် အကြောင်းတစ်ရားတစ်ခုပေါ်တွင် မှီတည်၍ ဖြစ်လာရခြင်းဖြစ်ဖြစ်သည်ဟု ဆိုပါမည်။
ဥပမာပေးပါအံ့
ကျွန်ုပ် သည် တစ်ခါမှမတစ်ခါ အိမ်ထောင်မကျဘူးပါဟု ဆိုလတ္တံ့သောအခါ တစ်စုံတစ်ယောက်သည်
ဉဏ်ပညာအလွန်နည်းသောသူဖြစ်ခဲ့ပါမူ ဤသောအကြောင်းသည် ဟုတ်၏လော မှန်၏လော
သို့လော သို့လော မဝေခွဲ မပိုင်းခြားနိုင်ခြင်းကို သံသယ ဖြစ်ခြင်းဟု ဆိုနိုင်ဘာ၏။ လုံးဝ မသိနားမလည်ခြင်းမဟုတ်ပါ။
သံသယဖြစ်ရခြင်းမှာ သံသယ ဖြစ်ရခြင်း၏ အကြောင်းသည်လည်း ရှိနေသည်မဟုတ်ပါလား။
တစ်နည်းဆိုသော် အကြောင်းရာကို ဂဃကျကျမသိခြင်း လုံးစေ့ပတ်စေ့ လုံးလည်ပတ်လည် မသိခြင်းပင်။
”တစ်ခါမှ မတစ်ခါ အိမ်ထောင်မကျဖူးဘူးသာဆိုတယ် မိန်းမဘယ်နှစ်ယောက်နှင့် ပတ်သက်ဘူးသလဲ လို့မေးဒဲ့အခါ”
လက်ဆယ်ချောင်းထောင်၏၊ ခြေဆယ်ခြောင်းထောင်၏
”ရွာတောင်ပိုင်းက ဒေါ်ဘုတ်ဆုံသမီး တိတ်”
”သဂျီး သွားနေကြ မုဆိုးမအိမ်ကြီးဘေးက မုဆိုးမလေး နှိပ်”
”နတ်စင်ဘေးက နတ်ကတော်တူမ သုံး” ( နတ်ဂဒေါ်ကတော့ မိန်းမ မဟုတ်လို့ စာရင်းထဲမထည့် )
”ကြိုဆိုပါ၏ နားက ဖွားသီလလူထွက် အပျိုဂျီး လေး”
”ရွာနောက်ပိုင်းက ဥစ္စာစောင့်လူဝင်စား နော်လား ငါး”
”မာမူဘိက အသစ် ခြောက်”
လက်ခြောင်းခြေခြောင်းများကိုရည်တွက်ပြီး
”ခွီး !!!! ငါဘယ်မှတ်မိမဒုံး အများဂျီးဟိုဒင်းဂဲ့ဘူးဒဲ့ဥစ္စာ”
”နို့ တစ်ခါမှမတစ်ခါ အိမ်ထောင်မကျဖူးဘူးသာဆိုတယ် ပတ်သက်ခဲ့တဲ့ မိန်းမဒေကျဒေါ့
မှတ်တောင်မမှတ်မိလောက်အောင် ရှိနေဘာလား”
အထက်ပါအကြောင်းသည် သံသယ ဖြစ်စေသော အကြောင်းဖြစ်ရလေ၏။
တစ်ခါမှမတစ်ခါ အိမ်ထောင်မကျဘူးသူတစ်ယောက်သည် ပတ်သက်ရာပတ်သက်ကြောင်း မိန်းမများကို
မရည်တွက်နိုင်ခြင်းမှာ အကြောင်းရာနှင့် ဖီလာဆန့်ကျင်နေသော်ငြား
မိန်းမများနှင့် ပတ်သက်ခဲ့ဘူးခြင်းများနှင့် အိမ်ထောင်ကျခြင်းသည်လည်း ဖီလာဆန့်ကျင်မသက်ဆိုင်ဟု
သိတတ်နာလည်ရမည်ဖြစ်ပါသည်။
ဆိုလိုသည်မှာ
အပြောနှင့်သဘော မကိုက်ညီသောအခါ သံသယ ဖြစ်ရလေသည်။
အလွန်အရေးကြီေးသာအချက်မှာ အဆိုပါ အပြောနှင့်သဘောမကိုက်ညီခြင်းအပေါ် (အကြောင်းနှင့်အကျိုး မကိုက်ညီခြင်းပေါ်) ၌
ဤအကြောင်းသည် ဤသဘောကြောင့် မှန်ပေ၏ ဤ အကြောင်းသည် ဤသဘောကြောင့် မမှန် ဟု တိကျစွာ မဆုံးဖြစ်နိုင်ဘဲ
အကြောင်းနှင့် သဘောပေါ်တွင် မှန်ကန်သောဆုံးဖြစ်ချက် မချမှတ်နိုင်၍သာဖြစ်လေ၏။
လူသားတစ်ယောက်၏ ဘဝတွင် အကြောင်းရာတစ်ခုပေါ်တွင် သံသယ တို့ရှိခဲ့ပါလျှင် ရှင်းလင်းပြတ်သားစွာသိကြရန်
အားထုတ်သင့်ကြပါကုန်၏ဟု ရိုးသားစွာ တိုက်တွန်းအပ်ပါသည်။
သံသယ တို့ကြောင့် စိတ်၏ငြိမ်းချမ်းမှု့တို့ ဆုံးရှုံးနှိုင်ပါ၏။ လူသားတစ်ယောက်အနေနှင့် စိတ်၏ ငြိမ်းချမ်းခြင်းဆုံးရှုံးမှု့သည်
ဘဝဆုံးရှုံးမှု့ဟု ဆိုခဲ့သည်ရှိသော် မှန်သည်ဟု မဆိုနိုင်သည့်တိုင် မှားသည်ဟု ဆိုနိုင်မည်မထင်
( ဤကပင်လျှင် မရှင်းမရှင်း သံသသယသဘောလေးဖြစ်၏ )
ရံခါ အချို့သောအကြောင်းတို့ကို သိရန်အားမထုတ်အပ်၍ သံသယမထားအပ်ဟု သိထားရန်လည်းလိုပါသည်
ဤတွင် မည်သည့်အကြောင်းကို သိရန်အားထုတ်အပ်သနည်း နှင့် မည်သည့်အကြောင်းကိုသိရန်အားမထုတ်အပ် ဟု
ရှင်းလင်းစွာဝေဖန်ပိုင်းခြားနိုင်သော ပညာဉဏ်သည် အလွန်အရေးကြီးလှပေသည်။
သဘောအရ ဆိုရသော် လောက၌ ကြောင်ဘယ်နှစ်ကောင်ရှိ၏ လူတစ်ဦးတွင်ရှိသော အမွေးမှင်တို့၏ အရေတွက်ကို
သိရန် အားမထုတ်အပ်ပေ။
အကြောင်းမှာ ထိုသောကိစ္စတို့သည် မိမိဘဝအသက်ရှင်နေထိုင်ခြင်းတွက် ဘာမျှ အထောက်ကူမဖြစ်ခြင်းကို
ဝေဖန်ပိုင်းခြားနိုင်ခြင်းသဘောဟုဆိုလိုပါသည်။
$#@!~&*^%$ $#@!~&*^%$ $#@!~&*^%$
$#@!~&*^%$ $#@!~&*^%$ $#@!~&*^%$
မကြားဝန့်မနာသာ ဆဲရေးတိုင်းထွာမှု့များနှင့်အတူ ကျွန်ုပ်၏ ကျောကုန်းအား ထုရိုက်လိုက်သည်လား
ကန်ကျောက်လိုက်သည်လား မဆိုတတ်
ကျွန်ုပ်သတိတရားများရုတ်တရက်နိုးထလာပြီး အသိတရားများဝင်လာသောအခါ
ကျွန်ုပ်သည် လမ်းဘေးအိမ်တစ်အိမ်၏ရှေ့တွင်အိပ်ပျော်နေခြင်းဖြစ်၏ မနေ့က အသပြာလေးရွှင်သဖြင့်
အရက်ဆိုင်တစ်ဆိုင်တွင် အနည်းငယ်သွားကစ်ရာမှ မည်မျှကစ်လိုက်သည်မသိ သူတစ်ပါးတို့၏ အိမ်ရှေ့တွင်မူးလဲပြီး
အိပ်ပျော်သွားခဲ့သည်မှ သူ့အိမ်ရှေ့ တံခါးပေါက်ဝကို မျက်နှာမူ၍ ရှူးပန်းမိသည်တွင် အိမ်ရှင်ဖြစ်ဟန်ရှိသူမှ ဒေါခွီးကာ
ဆဲရေးထုထောင်းခြင်းကိုခံရလေခြင်းဖြစ်လေတော့သတည်း။
အထက်ပါအကြောင်းရာများသည် ဆိုခဲ့ပြီးသကဲ့သို့ ကျွန်ုပ် လမ်းဘေး၌အိပ်ပျော်နေစဉ်တွင် အိပ်မက်မက်ခဲ့ခြင်းဖြစ်လေ၏
ထိုသောအိပ်မက်တွင်
ကျွန်ုပ်သည် တရားသူကြီးမင်းတစ်ဦးဖြစ်လေပါပြီး ကျွန်ုပ်စီရင်ချက်ချရန်အကြောင်းဖန်လာသော မှု့ခင်းမှာ
ဇနီးဖြစ်သူသည် ဧည့်သည်တို့၏ ရှေ့တွင် အီးကျယ်လောင်စွာပေါက်သည်ကို လင်ယောက်ျားလုပ်သူမှ
ဒေါသထွက်မိသည့်အလျှောက် ဇနီးအားရိုက်ပုတ်သည်ကိုအကြောင်းပြုပြီး သက်ဆိုင်ရာ ညီအစ်ကိုမောင်နှမ ဆွေမျိုးသားခြင်းတို့၏
ဒုတ်တစ်ပျက်ဓါးတစ်ပျက် ပြဿနာကြီးအား ဖြေရှင်းစီရင်ချက်ချမှတ်ရန် မှု့ခင်းကိုကြားနာနေစဉ်တွင်
ဘယ်လိုကဘယ်လို သူ့အိမ်ရှေ့ ရှူးသွားပန်းမိသည်မသိဖြစ်ကာ တရားစီရင်ခြင်းအမှု့သည် မပြီးမြောက်ခဲ့ပေ။
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
( ဒါကတော့ ကျုပ်ကြပ်မပြည့်လို့ပေါက်ကရတွေရေးလိုက်တာပါ အမှန်တကယ်ပေးခြင်တဲ့မက်ဆေ့က သံသယ ဆိုတာတွေကို
ရှင်းသွားအောင် လုပ်ကြပါလို့ )

18 comments

  • MaMa

    November 15, 2012 at 10:35 pm

    နားလည်ဘာဒယ်
    နားလည်ဘာဒယ်
    (နားလည်မလည် စာမေးပွဲစစ်မှာမှ မဟုတ်တာ)
    ဉဏ်စဉ်မမှီဘူးဒေါ့ အပြောမခံနိုင်ဘူး :kwi:

  • Fall Guy

    November 15, 2012 at 11:07 pm

    တရားသူကြီးမင်း မိုက်ကယ်ဂျော်နီအောင်ပု ခင်ဗျား
    ထို အသားခပ်မဲမဲ အမျိုးသမီး လုံးကြီးပေါက်လှ အား ရုံးတော်ကိုမထေမဲ့မြင်ပြုမှု့
    ဖြင့်အရေးယူလိုက်ပါသေးလားခင်ဗျာ….။

  • ဦးဦးပါလေရာ

    November 15, 2012 at 11:56 pm

    အနှီ အင်္ဂလိပ်စာလုံးများနှင့် နောက်မှ သံသယ ဟူသောစာလုံးပါဝင်သော ပိုစ့်ကို
    သံသယကြီးစွာဖြင့် သတိထားဖတ်ရှု့အပ်သည်ရှိသော်
    သံသယဆိုသည်မှာ သံသယမဖြစ်ထိုက်သောအချင်းအရာ၌ သံသယပွားချင်းအလို့ငှာ လုံ့လပြုအပ်သည်ဟုလည်းကောင်း လုံ့လမပြုအပ်ချေဟုလည်းကောင်း သံသယရှိရန်မလိုအပ်ပါလျှက် သံသယကြီးစွာသောသဘောဖြင့် သို့လောသို့လော တွေးတောကြံဆ သံသယဖြစ်ခြင်းကိုပင် ဆိုလိုပေသည်တမုံ့-ဟု သံသယပယ်ရှင်း ဉာဏ်အလင်းတို့သည် ကနဦးသံသယဖြစ်ခဲ့သူ၏ သဏ္ဍန်၌ ဖြစ်ထိုက်သမျှ ဖြစ်ပေါ်၍လာလိမ့်မည်မှာ သံသယဖြစ်ဖွယ် မလိုဘိတောင်း……

    :harr:

  • pooch

    November 16, 2012 at 12:06 am

    ဘပုရဲ့ သံသယကို ဉာဏ်မမှီလို့ နားမလည်ဘူး :mrgreen:

    သူတို့ က သန်းရှာနေကြတာလား ဘပု ။ ပြောချင်တာက အလုပ်မရှိကြောင်ရေချိုးလား သလို သန်းရှာတာလား ဟင်.. 😀

    • Mon Kit

      November 16, 2012 at 11:14 am

      သန်းရှာနေတာ မဟုတ်ရင် ဆံပင်ဖြူ နှုတ်ပေးနေဒါဖစ်မယ်. .. :hee:

  • Foreign Resident

    November 16, 2012 at 1:35 am

    အဲဒီ ဓါတ်ပုံက ဘာသဘောလဲဟင် ။
    နားမလည်ဘူး ။ နားမလည်ဘူး ။ နားမလည်ဘူး ။ 😛

  • Shwe Ei

    November 16, 2012 at 2:05 am

    သံသယမထားအပ်တာတေကို သံသယမထားတာ နားအေးဆုံးဖစ်မှာမို့ သံသယရှင်းရှင်းနဲ့ ဖတ်သွားပါဂျောင်း
    ဗိုလ် ကျား သေနတ် ကိုကျိုက်တာကိုလုပ် :mrgreen:

  • အရီးခင်လတ်

    November 16, 2012 at 5:11 am

    မမ နောက်ကလိုက်မယ်။
    နားလည်ပါဒယ်။
    တရားစစ်ရင်တောင် မတွေ့တဲ့တရား ကို အတင်းတွေ့သရောင် ပြောကြသေးတာဘဲ။
    အဲဒီမှာလဲ အဲလိုမှ မတွေ့ရင် ဉာဏ်စဉ်မရဘူး ဆိုတာဘဲ။

    ဒါထက် အဲဒီဓာတ်ပုံ ကို လျှပ်တစ်ပျက် ရိုက်ချက်လုပ်ပြီး ဘာမှန်းမသိဘူး မဟုတ်လား။
    သံသယ အပြည့်ဖြင့် မေးလိုက်သည်။
    ဒီတော့ ရှင်းပါ။
    မရှင်းနိုင်ရင် ဦးဏှောက် လာစားမှု နဲ့တရားစွဲမယ်။
    😆

  • ဦး ကျောက်ခဲ

    November 16, 2012 at 8:06 am

    ဗျို ့ဆရာပု

    အနှိပ်ဆရာ ကိုလူဝရဲ့ ဘယ်ဖက် ၁ဝမီတာ အကွာမှာ ဆေးလိပ်ခဲ၍ ထိုင်ပြီး၊
    မျက်လုံးအစုံအား ဦးခေါင်း မလှူပ်စေဘဲ အထက်အရပ်သို့ လှူပ်ရှားပေးပါလျှင်……
    သံသယ ကင်းကင်း၊ မြင်ကွင်းကောင်းကောင်း ရှူရမည်ဖြစ်ပါကြောင်း…….

    ဒီလူကြီး `ပန်တစ်´ ရှေ ့မှာ ဘာဂွင် တွေ ့ထားလဲမသိဘူး….. 😀

  • thit min

    November 16, 2012 at 8:06 am

    ကိုအောင်ပုက စာရေးတော်တော်ကောင်းတာဘဲ။
    အဲဒီလိုဆိုတော့ စကားပြော တော်တော်ညံ့တယ် ဟု သံသယဝင်ချင်အောင်
    တိုက်တွန်းခြင်းမဟုတ်ပါ။

    တိုက်တွန်းခြင်းကိုလည်း အရက်တိုက်ပြီး မြစ်ထဲတွန်းချ၍ သေကြောင်းကြံခြင်းနှင့်
    မရောထွေးပါနှင့်။ ရောပြီးမှထွေးသူများကို ကွမ်းစားသူဟု သတ်မှတ်လိုကသဘောပါ။

    အဲ အစကပြန်ပြောရရင်
    ကိုအောင်ပု စာရေးတော်တော်ကောင်းပါတယ်။
    သူပြောချင်တဲ့ သံသယကို ဝှက်ပြီး ရေးပါတယ်။

    သဲလွန်စကတော့ “တရားရုံး” ပါ။
    တရားရုံးမှာ တရားခံတယောက်ဟာ မျက်မြင်သက်သေမရှိဘဲ တရားစွဲခံရလျှင်
    သံသယ အကျိုးအရ ဂွင်းလုံးကျွတ် လွတ်နိုင်ပါတယ်။

    ဥပမာ။ ကိုအောင်ပု စာထဲမှာ သူဟာ မိန်းမများနဲ့ ပါတ်သက်သူဖြစ်ပါတယ်။
    မရေတွက်နိုင်အောင်လို့ဆိုရင်တောင် အဲဒါမျက်မြင်သက်သေတင်မက မျက်မမြင်သက်သေ
    လည်းရှိစရာ အကြောင်းမရှိပါ ……လို့ဆိုကြပါစို့။

    ဒါ့ကြောင့် ကိုအောင်ပု ဟာ အဲဒီလိုမိန်းမတွေနဲ့ ပါတ်သက်ရတာ “ဆေးလိပ်ခုံ” ထောင်ထားလို့
    သာဖြစ်ကြောင်း ရုံးတော်တွင် “ထုချေ” နိုင်ပါသည်။
    (ထုချေနိုင်ရန်အတွက်ကိုတရားသူကြီး ထံမှ ဤပို့စ်၏ အစပိုင်းတွင်ပါသော ကြေးစည်းဘုကိုငှါးရန်မလိုပါ)
    ဆိုတော့
    ကိုအောင်ပု က “သံသယ” ဆိုသော စကားလုံး၏ အနက်ကျယ်ဝန်းပုံကို ဖော်ပြခြင်းဖြင့်တမျိုး..
    ဖုံးဖိခြင်း ဖြင့်တသွယ် …မှတ်ဖွယ်ရာရေးသားပြ၍ လေးစားရပါကြောင်း (ဟုတ်မဟုတ်မသိဘဲ)
    ခပ်တည်တည်နဲ့ ဖောရှောလုပ်ပါရစေ။

  • တိမ်မည်း (ခရီးသွားနေည်)

    November 16, 2012 at 9:06 am

    အထက်ပါရေးထားသော အကြောင်းအရာတို ့သည် ဉာဏ်ပညာ ထက်မြတ်သူကြီး ရေးထားသောစာဖြစ့်သောကြောင့် မည်သို ့ပင်ဖတ်သော်ငြား နားလည်နိုင်စွမ်းမရှိ၍ နောက်တခါ ရွာထဲ လာမရေးရန်…. အနူးအညွတ်တောင်းပန်အပ်ပါသည်…….

  • P chogyi

    November 16, 2012 at 9:29 am

    ကိုအောင်ပုပုံကို အခုမှမြင်ဖူးတာ၊ မျက်နှာကို ဆေးကသုတ်ထားလိုက်သေးတယ်။

  • ခိုင်ဇာ

    November 16, 2012 at 9:45 am

    ဒီလူကြီးဘာတွေ ရေးမှာပါလိမ့်လို့ သံသယနဲ့ ဖတ်လာတာပဲ။
    နောက်ဆုံးတစ်ကြောင်းပဲနားလည်လိုက်တယ်။
    သံသယရှိတော့ဘာဘူး။ မသင်္ကာပဲ ဖြစ်တော့မယ်နော်။ …

  • စိန်ဗိုက်ဗိုက်

    November 16, 2012 at 10:27 am

    သူများအတွဲတွေက အကြည်စိုက်နေတုန်း ကိုပုတို ့အတွဲက သန်းတုပ်နေပါပကောလား..

  • ဦးကြောင်ကြီး

    November 16, 2012 at 10:55 am

    သေးသော သံသယသည် သံသရာရှည်ခြင်း သဘောသကန် ရှိသောကြောင့် သင်းပျံ့သည့် သင်္ဘောပင်အား သဏ္ဍာန်လုပ် သရုပ်တူ သဘာဝလွန် သင်းသတ်မွေးမြူပြီး သားငါးနှင့် သက်သက်သာသာ သုပ်စားရန် သုံးရာသီ အသင့်စား သီးနှံသစ်ပင်သဖွယ် သိုက်စာသား သကဲ့သို့ သေသေဝပ်ဝပ် သိမ်းသင့်ကြောင်း သုသာန်သဖွယ် သေခါမှ သောင်းသောင်းဖျဖျ သုံးရသည့် သင့်အား သိမ်မဝင်မှီ သိစေအပ်သည်။ သူသူခြစ်သော သန်လှသည့် သုကြောင်ကြီး :harr:

  • Wow

    November 16, 2012 at 11:40 am

    တောက်စ် (ခွက်ဒစ် တူ နွယ်ဗင့်ချစ်ချစ်)…
    ပစ်ချင်တဲ့ ပစ်မှတ်ကို ထိအောင်ပစ်နိုင်တဲ့ နေရာမှာ ဘပုကို ဘူမှ မှီဘူးရယ်။ သူဂ ဓာတ်တိုင်ထိပ်တက် မီးသီးဖြုတ်နေတာဂိုး :harr:
    ဒါကြောင့် ဒဂျီးက သူ့ဦးနှောက်ရွေချထားချင်တယ်ပြောတာ…

    နားလည်ဘာတယ်.. နားလည်ပါတယ် ၊ ဉာဏ်စဉ်မမှီတဲ့သူတော့ အဖြစ်မခံနိုင်ဘူး.. ဘူသိတာမှတ်လို့ :kwi:

  • မောင်ပေ

    November 16, 2012 at 12:38 pm

    အရမ်းကောင်းမွန်တဲ့ အရေးအသားတွေကို အရသာရှိရှိ ဖတ်လိုက်ရတာပါကလား
    ကိုအောင်ပု ဗဲလရီး တော်တယ် (ရီးကို ဖျောက်မဖတ်ရ)
    ဓါတ်ပုံထဲက ဘော်ဒီအရဆိုရင်တော့
    ဒီလူ ကိုအောင်ပု လဲ ဗိုက်ပူသူတော်ဂိုဏ်းဝင် တစ်ယောက်ပေပဲ

  • kyeemite

    November 16, 2012 at 3:46 pm

    သံသယ ကင်းကင်းနဲ့ ဖတ်ကြည့်တော့ သံသယဖြစ်လာပြန်တာနဲ့
    သံသယထားပီး နောက်တစ်ခေါက်ထပ်ဖတ်တော့မှ…သံသယကင်းသွားတော့တာ…
    နားလည်ဘာဒယ်.. နားလည်ဘာဒယ် ၊ စာရေးဆြာ စစ်စစ်ဆိုဒါ(အရက်နှင့်ရောသောက်သော
    ဆိုဒါဟု အလျှင်းမမှတ်လေလင့်) ဒီလို ဒီလို ခရီရေးတစ် စစ်စစ် ရေးတတ်မှ
    “ဆြာ” လို့ ခေါ်ထိုက်ပေတာဂလား… :hee: :kwi:

Leave a Reply