ဦးရာဇတ်မှသည် ကိုမြအေးအထိ သို့သော် တံခါးလာခေါက်ပြီ (ခိုင်လင်း (မေဃဝတီ)
ဦးရာဇတ်မှသည်ကိုမြအေးအထိ သို့သော် တံခါးလာခေါက်ပြီ(ခိုင်လင်း (မေဃဝတီ)ဆောင်ပါးလေးပါ
လွန်ခဲ့တဲ့ တနှစ်ကျော်ကပင် ဒီဆောင်းပါးရေးမယ်လို့ စိတ်ကူးခဲ့ပေမယ့် မရေးဖြစ်ခဲ့ဘူး။
ဒီဆောင်းပါး အကြောင်းကို ကျနော့်ရဲ့ မိတ်ဆွေတဦးကို ရှင်းပြခဲ့ဖူးတယ်။
သူကတော့ အဲဒီဆာင်းပါးရးပြီးရင် သူ့ဆီကိုပို့ပေးဖို့ သူ့ဆိုဒ်မှာ ဖော်ပြဖို့ပြောပါတယ်။
ကျနှော် မရေးဖြစ်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် ဒီဆောင်းပါးကို ပြန်ရေးဖို့ တွန်းအားတွေပေးလာတာကြောင့်
နှစ်ပါတ်လောက်နောက်ကျပြီးမှ ရေးဖြစ်ပြန်တယ်။ ဆိုတော့ ခုတလောဖြစ်ပျက်နေတဲ့ ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံ
ဘင်္ဂလီအဖြစ်အပျက်တွေအပေါ်မှာ ဝုန်းဒိုင်းထကြဲခြင်း မဟုတ်ဘူးဆိုတာ ထင်ရှားစချင်လို ့ပြောတာဖြစ်တယ်။
လွန်ခဲ့တဲ့ ဆယ်နှစ် ဝန်းကျင်က မိတ်ဆွေတဦး ကျနော့်ကို မေးဖူးတယ်။
ခင်ဗျားတို ့ပြောနေတဲ့ ဘင်္ဂလီတွေဟာ သူတို့ကို သူတို ့ ရိုဟင်ဂျာလို ့ပြောင်း ပိုင်ခွင့် မရှိဘူးလား။
သူတို ့ကိုသူတို ့ ရိုဟင်ဂျာတွေ ဖြစ်တယ်လို့ ပြောတာကို ခင်ဗျားတို ့အနေနဲ ့ ငြင်းပယ်ခွင့် ဟန့်တားပိုင်ခွင့်မရှိဘူးထင်တယ်လို့ပြောပါတယ်။
အဲဒီကိစ္စကို ခင်ဗျား ဘယ်လို မြင်သလိုပေါ့။ ကျနော့်မိတ်ဆွေ ပြောတာကတော့ အများကြီးပါ။
နိုင်ငံတကာမှာ နိုင်ငံ အမည်တွေ ပြောင်းတဲ့ ကိစ္စတွေနဲ ့ ဝေဝေဆာဆာ ပြောပါတယ်။
ကျနော့် မိတ်ဆွေဟာ (၈၈) ကာလတုန်းက ဗမာ နိုငံလုံးဆိုင်ရာ ကျောင်းသား သမဂ္ဂရဲ့ ခေါင်းဆောင်တွေထဲ
ခေါင်းဆောင် တဦးဖြစ်သလို ကျောင်းသားတွေ လက်နက်ကိုင် တော်လှန်ရေး ထဲမှာလည်း ခေါင်းဆောင် တဦးပါ။
သူ့နာမည် ဖော်ပြခြင်း မဖော်ပြခြင်းထက် သူ့ ဆွေးနွေးချက်ကိုသာ ပြောလိုခြင်းကြောင့် သူနာမည်က အရေးမကြီးသလို
သူကိုယ်တိုင်က ရိုဟင်ဂျာ ကိစ္စကို ထောက်ခံသူ မဟုတ်ဘူးလို ့ထင်ပါတယ်။ သူ့ရဲ့အမေး သူ့ရဲ့ဆွးနွေးချက်တွေကို
စကားပြော မကောင်းတဲ့ ကျနော့်အစား ကိုကျော်ထင် (ယခု VOA သတင်းထောက်) ဝင် ပြောပါတယ်။
ဆိုတော့ ကျနော့် မိတ်ဆွေပြောလိုက်တဲ့ သူတို ့ကို သူတို ့ နာမည် ပြောင်းပိုင်ခွင့် ကိစ္စအပါအဝင်တချို ့
ဆောင်းပါးတွေထဲက အချို့ကိစ္စတွေဟာ ကျနော့် အယူအဆတွေနဲ ့ လွဲကောင်း လွဲနိုင်ပါတယ်။
ဒီနေရာမှာ မြင်နိုင်ရမှာက နာမည်ကိစ္စ အပေါ်မှာ ငြင်းပယ်နေခြင်း မဟုတ်ဘူး ဆိုတာပါဘဲ ။
နာမည်ရဲ့ နောက်ကွယ်က ရည်ရွယ်ချက်ကို မြင်နိုင်စွမ်း ရှိရပါမယ်။ နာမည်ရဲ့နောက်ကွယ်က
ရည်ရွယ်ချက်တွေဟာ မြန်မာနိုင်ငံအတွက် သိပ်ကြီးမားတဲ့ အန္တရာယ်တွေ ဖြစ်ပါတယ်။
ဒီအန္တရာယ်အပေါ်မှာ ငြင်းပယ်ခြင်းလက်မခံခြင်းဟာ ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံဘင်္ဂလီတွေကိုလက်မခံခြင်းဖြစ်တယ်။
ဆိုတော့ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေအနေနဲ ့တိုင်းပြည်အပေါ်မှာတကယ်တမ်းသစ္စာရှိရင်
ကျုပ်တို ့ဘင်္ဂလီများကိုယနေ ့မှစ၍ ရိုဟင်ဂျာဟုပြောင်းလိုက်ကြောင်းထုတ်ပြန်ဖို ့လိုပါလိမ့်မယ်။
ခုဒီလိုမဟုတ်ဘူး။ ရိုဟင်ဂျာအမည်ဟာပြောင်းထားတဲ့နာမည်မဟုတ်သလိုလို
ရခိုင်ပြည်ဘက်မှာနှစ်ထောင်နဲ ့ချီပြီးနေခဲ့သလိုလိုဝါဒဖြန့်လုပ်ဆောင်ချက်တွေဟာ
မြန်မာနိုင်ငံထဲကတိုင်းရင်းသားလူမျိုးတမျိုးဖြစ်ရေးကိုကြိုးပမ်းခြင်းဖြစ်ပြီး
ယင်းကတဆင့်သူတို့ရဲ့ရည်ရွယ်ချက်တွေအတိုင်းတဆင့်ပြီးတဆင့်လုပ်သွားမယ့်
စီမံကိန်းတွေဟာမြန်မာနိုင်ငံအတွက်ကြီးမားတဲ့အန္တရာယ်တွေဆိုတာကိုမြင်နိုင်စွမ်းဖို ့လိုပါတယ်။
ဒီလိုတိုင်းပြည်ရဲ့အန္တရာယ်တွေကိုကာကွယ်ဖို ့အတွက်မည်သည့်အဖွဲ့အစည်း
မည်သည့်ပုဂ္ဂိုလ်နဲ ့မဆိုပူးပေါင်းဆောင်ရွက်သွားဖို ့လိုအပ်ပါတယ်။
ဒါဟာတိုင်းပြည်ရဲ့အကျိုးစီးပွါးအတွက်ဖြစ်ပါတယ်။ တဘက်မှာလည်းရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေက
အားပေးကူညီနေတဲ့မည်သည့်အဖွဲ့အစည်းမည်သည့်ပုဂ္ဂိုလ်မဆိုတိုင်းပြည်ရဲ့ရန်သူအဖြစ်သတ်မှတ်ရပါလိမ့်မယ်။
ထို ့အတူသမိုင်းတရားခံတွေ တိုင်းပြည်ရဲ့သစ္စာဖောက်တွေအဖြစ်လည်းသတ်မှတ်ရပါလိမ့်မယ်။
ဆိုတော့ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေကိုတိုင်းပြည်ရဲ့အဆိပ်အတောက်တွေတိုင်းပြည်ကိုဖဲ့ထုတ်သွားမယ်
(သို့မဟုတ်)တိုင်းပြည်ကိုလွှမ်းမိုးသွားနိုင်တယ်ဆိုပြီးနိုင်ငံတကာအဖြစ်အပျက်တွေကိုချပြရင်းရိုဟင်ဂျာအမည်ခံ
အုပ်စုတွေရဲ့လုပ်ဆောင်ချက်တွေကိုဟန့်တားကာကွယ်ခြင်းတွေဟာမူဆလင်ဆန့်ကျင်ရေးတွေဖြစ်တယ်လို ့
မမြင်ဖို ့အထူးလိုအပ်ပါတယ်။ မူဆလင်အချို့ကရိုဟင်ဂျာကိစ္စဟာရခိုင်ပြည်ထဲမှာလက်ရှိ-ရှိနေတဲ့ကိစ္စဖြစ်တယ်။
သူတို ့ကို တယောက်မကျန်သတ်ပစ်မယ်။သို ့မဟုတ် မောင်းထုတ်ပစ်မယ်ဆိုတာမဖြစ်နိုင်ဘူးလို ့ထောက်ပြတယ်။
ငြိမ်းချမ်းစွာအတူနေထိုင်ရေးကိစ္စအပါအဝင်တကယ့်ဒီမိုကရေစီနိုင်ငံတော်အဖြစ်တက်လှမ်းတဲ့ကာလတွေမှာလည်း
ဒီကိစ္စကို မဖြစ်မနေဆွေးနွေးဖြေရှင်းရမယ်ပေါ့ စသည်ဖြင့်ရေးတာတွေဖတ်ရတယ်။
အကြမ်းအားဖြင့်ကြည့်ရင်ဒီကိစ္စဟာဟုတ်သလိုထင်ရပေမယ့်ရိုဟင်ဂျာကိစ္စကိုလက်ခံလာအောင်ကျုံးသွင်းခြင်း
ဖြစ်တယ်ဆိုတာကိုတွေ့ရမှာဖြစ်တယ်။ဒီနေရာမှာမြင်နိုင်တာကမြန်မာပြည်တနံတလျား(ရန်ကုန်၊ မန္တလေး၊ ဘားအံ စသည်ဖြင့်)
နေရာအနှံ ့အပြားမှာနေထိုင်ကြတဲ့အချို့သော(အားလုံးကို မဆိုလို)မူဆလင်ဘာသာဝင်အချို့ဟာ
ရခိုင်ပြည်ထဲကရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေရဲ့ မြန်မာနိုင်ငံတိုင်းရင်းသားဖြစ်ရေးလုပ်ဆောင်မှုတွမှာ
မသိမသာအားပေးအားမြှောက်ရှိနေတာတွေကိုတွေ ့ရပါတယ်။တနည်းအားဖြင့်တစုံတရာကူညီတာတွေရှိကောင်းရှိမှာပါ။
ခေတ်သစ်မြန်မာ့သမိုင်းမှာမြန်မာပြည်ဖွား မူဆလင်ဘာသာဝင်အချို့ဟာတိုင်းပြည်အပေါ်မှာသစ္စာရှိခဲ့ဖူးတယ်။
ဦးရာဇတ်မှသည် ကိုမြအေး အထိလို ့ပြောရမယ်ထင်တယ်။ ကိုမြအေးဆိုလို ့ဝေနှင်းပွင့်သုန်ကိစ္စဟာမပြောမဖြစ်တဲ့
ကိစ္စတခုအနေနဲ ့ပြောရပါလိမ့်မယ်။ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုခေါင်းဆောင်အချို့နဲ ့ပတ်သက်တဲ့
ဓာတ်ပုံတွေကိုကျနော် လက်ခံရရှိပါတယ်။ ဝေနှင်းပွင့်သုန်အနေနဲ ့ဘယ်လောက်ပတ်သက်မှုရှိ မရှိ
ကျနော် အတိအကျမသိပါ။ ရှိတယ်မရှိဘူး စသည့်ဝေဖန်သံတွေကြားရပါတယ်။ဆိုတော့(တကယ်လို ့)
ဝေနှင်းပွင့်သုန်ဟာ ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေရဲ့မြန်မာနိုင်ငံတိုင်းရင်းသားဖြစ်ရေးလုပ်ဆောင်တဲ့
ရေစီးကြောင်းထဲမှာပါဝင်မှုရှိရင်တော့ကျနော်အထက်ကပြောခဲ့သလိုမည်သည့်အဖွဲ့အစည်းမည်သည့်ပုဂ္ဂိုလ်ဖြစ်ပါစေ
တိုင်းပြည်ရဲ့ မျက်နှာကိုကြည့်ပြီးဆန့်ကျင်ရပါလိမ့်မယ်။ ဒေါက်တာစိန်ဝင်း ပဲဖြစ်ဖြစ် ဟန်ညောင်ဝေ ပဲဖြစ်ဖြစ်
ဒေါက်တာဇာနည် ပဲဖြစ်ဖြစ် တိုင်းပြည်ရဲ့အကျိုးစီးပွါးတိုင်းပြည်ရဲ့အနာဂတ်ဆိုးကျိုးကောင်းကျိုးစတဲ့
အချက်အလက်တွေကိုသာကြည်ပြီးဆန့်ကျင်ရပါလိမ့်။တိုင်းပြည်ရဲ့ရန်သူအဖြစ်သတ်မှတ်သင့်ရင်သတ်မှတ်ရပါလိမ့်မယ်။
ဆိုတော့ဝေနှင်းပွင့်သုန်ကိုတော့ဘာဖြစ်တယ်စသည်ဖြင့်ကျနော်အတိအကျမသိဘဲမပြောလိုပါ။
(တကယ်လို့များ)ဝေနှင်းပွင့်သုန်ဟာရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေရဲ့မြန်မာနိုင်ငံတိုင်းရင်းသားဖြစ်ရေးကိစ္စမှာ
တစုံတရာပါဝင်ပတ်သက်မှုရှိခဲ့ရင်တော့အပွင့်လင်းဆုံးပြောမယ်ဒါဟာ တံခါးလာခေါက်ပြီလို့။
ပြန်ဆက်ရရင်ခေတ်သစ်မြန်မာပြည်အပေါ်သစ္စာရှိခဲ့တဲ့မြန်မာပြည်ဖွားမူဆလင်တွေရှိတယ်။
ဦးရာဇတ်ဆိုရင်ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းနဲ ့အတူတိုင်းပြည်အတွက်အသက်ပေးပြီးသစ္စာရှိပြခဲ့တယ်။
သခင်ဘသောင်း၊ဦးဖေခင်၊ဒဂုန်ဦးဘတင်၊ဘကြီးဘဖေ၊ဒေါက်တာမောင်ဒီ၊ဗိုလ်မှူးကြီးဘရှင်စတဲ့
ပုဂ္ဂိုလ်တွေဟာတိုင်းပြည်အတွက်သစ္စာရှိပြခဲ့တယ်။
(၁၉၃၁ )ခုကဖွဲ့စည်းခဲ့တဲ့ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ကျောင်းသူကျောင်းသားများသမဂ္ဂရဲ့ဥက္ကဋ္ဌ
ဦးကျော်ခင်ဟာမူဆလင်တဦးဖြစ်သလိုအဲဒီသမဂ္ဂရဲ့အလုပ်အမှုဆောင်ရွေးကောက်ပွဲကဦးစိန်ထွန်းကိုဥက္ကဋ္ဌအဖြစ်တင်မြှောက်ခဲ့ဖူးတယ်။
သူဟာလည်းမူဆလင်တဦးပါပဲ။ဆိုတော့တိုင်းပြည်အပေါ်မှာသစ္စာရှိခဲ့ကြတဲ့မူဆလင်တွေဟာ
ခေတ်သစ်မြန်မာနိုင်ငံမှာဦးရာဇတ်မှသည်ကိုမြအေးအထိလို ့ပြောရ ပါလိမ့်မယ်။
သို ့သော်မြန်မာပြည်အပေါ်မှာသစ္စာဖောက်ချင်တဲ့ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေပေါ်လာပြီ
ဒီအပေါ်မှာ ရပ်တည်ထောက်ခံတဲ့ မည်သူ့ကိုမဆို တိုင်းပြည်မျက်နှာ ထောက်ပြီး ဆန့်ကျင် ရပါလိမ့်မယ်။
ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေကိုလက်မခံခြင်းကိုအစွန်းရောက်တွေဖြစ်တယ်လို ့ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေချေပတာကိုလည်းကြားဖူးတယ်။
အစွန်းမရောက်ပါဘူးဗျာ တို ့ရယ်လို ့ပြောပြီးတိုင်းပြည်ရဲ့နေရာအချို့ကိုဖဲ့ပေးရမှာလားဆိုတာမေးရလိမ့်မယ်။
ကိုယ့်တိုင်းပြည်ကိုအနာဂတ်မှာ ကျရောက်လာမယ့် ဘေးအန္တရာယ်ကို ကာကွယ်ခြင်းဟာ အစွန်းရောက်ပြီး
ကိုယ့်တိုင်းပြည်အပေါ်မှာလာနေပြီးတိုင်းပြည်ကိုဖဲ့ပေးရမယ် (သို့မဟုတ်)အပိုင်စီးမယ့်လုပ်ရပ်ကျတော့အစွန်းမရောက်ဘူးဆိုရင်တော့
သိပ်မလွန်လွန်းဘူးလားနည်းနည်းပါးပါးလျော့ပေါ့ပြီးပြောစေချင်တယ်။ဆိုတော့
မြန်မာပြည်ကိုအသက်ပေးပြီးသစ္စာရှိခဲ့တဲ့ဦးရာဇတ်ရဲ့မျိုးဆက်တွေအနေနဲ ့ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံ
ဘင်္ဂလီတွေရဲ့ မြန်မာတိုင်းရင်းသားဖြစ်ရေးမှသည်နိုင်ငံကိုဖဲ့ထုတ်ရေးအားထောက်ခံ၏ မထောက်ခံဆိုတာ
မြန်မာနိုင်ငံအတွက် စိန်ခေါ်မှုတရပ် ဖြစ်နေတယ်လို့မြင်တယ်။ဒီနေရာမှာဦးရာဇတ်မျိုးဆက်တွေဆိုတာ
မြန်မာနိုင်ငံရှိမူဆလင်ဘာသာဝင်တွေကိုညွန်းလိုတာဖြစ်တယ်။တဆက်တည်းပြောချင်တာက
ရခိုင်ပြည်ထဲရှိမူဆလင်တွေဟာလည်း ရိုဟင်ဂျာဆိုတဲ့အမည်ဟာအသစ်အဆန်းဖြစ်နေလိမ့်မယ်လို ့ပြောရဲပါတယ်။
ဒါကြောင့် ရခိုင်တွေနဲ့အေးအတူပူအမျှနေထိုင်ချင်တဲ့မူဆလင်ဘာသာဝင်တွေအနေနဲ ့လည်းရိုဟင်ဂျာအမည်ခံ
အုပ်စုတွေရဲ့လုပ်ရပ်တွေကိုဆန် ့ကျင်ဖို ့လိုအပ်မယ်ထင်တယ်။ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံသူတွေဟာ
နိုင်ငံရေး တက်ကြွအစွန်းရောက်သူတွေဖြစ်ပြီးမြန်မာနိုင်ငံရခိုင်ပြည်ထဲကနေမြေအချို့ကို
ဖဲ့ထုတ်ရေးအတွက်လုပ်ဆောင်နေကြတာဖြစ်တယ်။ဒ်ီလုပ်ရပ်ဟာရခိုင်ပြည်ထဲရှိအေးအတူပူအမျှ
နေထိုင်ကြတဲ့မူဆလင်တွေနဲ ့မြန်မာပြည်တလွှားမှာနေထိုင်ကြတဲ့မူဆလင်တွေရဲ့
ဘဝတည်ငြိမ်မှုကိုဂယက်ရိုက်နိုင်ပါတယ်။ပြည်တွင်းရှိမူဆလင်တွေကိုသားကောင်အဖြစ်အသုံးချနိုင်တယ်ဆိုတာကိုလည်းသတိထားကြပါ။
နိုင်ငံသားအဖြစ်သတ်မှတ်ရေးမသတ်မှတ်ရေးစတဲ့လိုအပ်ချက်တွေအပေါ်မှာပြောဆိုဆွေးနွေးရမယ့်အစား
တိုင်းရင်းသားအဖြစ်လက်ခံရေးအဆင့်ကိုကျော်ပြီးလုပ်ဆောင်မှုတွေရဲ့ ရည်ရွယ်ချက်တွေဟာ
ဘာတွေ ဖြစ်နိုင်မလဲဆိုတာသူတို့ရဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်တွေကိုကြည့်စရာမလိုဘဲတွေးပြီးသိနိုင်ပါတယ်။
တက္ကသိုလ်နေဝင်းရေးတဲ့ စာအုပ်တအုပ် ရှိပါတယ်။ဒီစာအုပ်ကကျနော့်အနားမှာမရှိတော့အတိအကျကိုးကားခွင့်မရဘူး။
လွန်ခဲ့တဲ့ဆယ်နှစ်ကျော်လောက်ကဖတ်ဖူးတဲ့စာအုပ်ပါ။တက္ကသိုလ်နေဝင်းဟာဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းရဲ့ကိုယ်ရေးအရာရှိအဖြစ်အမှုထမ်းခဲ့သူပါ။
သူရေးတဲ့စာအတိုင်းအတိအကျမပြောနိုင်ပေမယ့်သူရေးတာကိုမှတ်မိသလောက်ပြန်ပြောရရင်
ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းဟာ အောင်ဆန်း-အက်တလီစာချုပ်ချုပ်ဖို ့သွားတုန်းကအန္ဒိယပါကစ္စတန်ဘက်ကိုလှည့်ဝင်ခဲ့တယ်။
ပါကစ္စတန်ရောက်တော့ပါကစ္စတန်ရဲ့ လွတ်လပ်ရေးဖခင်အလီဂျင်းနားကဗိုလ်ချုပ်ကိုပြောတယ်။
မြန်မာနိုင်ငံ လွတ်လပ်ရေးရရင်မြန်မာနိုင်ငံထဲမှာရှိတဲ့ဘူးသီးတောင်၊မောင်တောကိုပါကစ္စတန်နိုင်ငံဘက်ကိုပေးရမယ်လို ့ပြောသတဲ့။
အဲဒီတုန်းက အလီဂျင်းနားရဲ့တောင်းဆိုမှုဟာ မူဂျာဟစ် မှသည် ယခု ရိုဟင်ဂျာ အမည်ခံဘင်္ဂလီအုပ်စုတွေအတွက်
တိုင်းပြည်ဖဲ့ထုတ်ရေးအိပ်မက်ရှည်ကိုမက်စေခဲ့တာဖြစ်တယ်လို ့ပြောရမှာဖြစ်ပါတယ်။လွတ်လပ်ရေးအကြိုကာလကလိုပဲ
ယခု ဒီမိုကရေစီနိုင်ငံတော်တည်ဆောက်ရေး ကြိုပမ်းမှုကာလမှာလည်းအချိန်နဲ့တပြေးညီမြန်မာနိုင်ငံတိုင်းရင်းသားဖြစ်ရေးလှုပ်ရှားမှုဟာ
တိုင်းပြည်အတွက်အလွန်အန္တရာယ်ကြီးတယ်ဆိုတာသတိထား စေချင်တယ်။
နိဂုံးချုပ် အနေနဲ ့ပြောရရင် ရိုဟင်ဂျာ လူမျိုးလို့ပဲ ပြောင်းပြောင်း မဟာဂျာလူမျိုး လို့ပဲပြောင်းပြောင်းကိစ္စမရှိပါ။ပြောင်းပိုင်ခွင့်ရှိပါတယ်။
ဒါပေမယ့်အဲဒီနာမည်ရဲ့ နောက်ကွယ်ကရည်ရွယ်ချက်ပန်းတိုင်ဟာတိုင်းပြည်အတွက်ဆိုးကျိုးကိုဖြစ်စေမယ်ဆိုရင်
အမျိုးသားအကျိုးစီးပွါးကိုကာကွယ်တဲ့အနေနဲ့ ဆန့်ကျင်ရမယ်။အမျိုးသားအကျိုးစီးပွါးကိုကြည့်ပြီးမည်သည့်အဖွဲ့အစည်း
မည်သည့်ပုဂိ္ဂုလ်နဲ ့မဆိုပူးပေါင်းကာကွယ်ရမယ်။ ။
ခိုင်လင်း (မေဃဝတီ)
(စာရေးသူ ခိုင်လင်း(မေဃဝတီ)သည်(၂၀၀၂)တွင်စတင်ထုတ်ဝေခဲ့သည့်
Voice of Arakan သတင်းစာ၏ အယ်ဒီတာတဦးအဖြစ်တာဝန်ထမ်းဆောင်ခဲ့ပြီး
ယခုအခါရခိုင်ဒီမိုကရေအဖွဲ ့ချုပ်(အမေရိကန်)၏ ဥက္ကဋ္ဌအဖြစ်တာဝန်ထမ်းဆောင်နေသူဖြစ်ပါသည်။)
*ကျနော်ဒီဆောင်းပါးကို Facebook က အားမာန်(ခွတ်ဒေါင်းဟန်)
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000558683166#!/profile.php?id=100000558683166
ရဲ.နုတ်မှာတွေ.တာပါသူတင်ပြထားတဲ့(ကို)ခိုင်မင်း(မေဃဝတီ)စာရဲ.ဆိုလိုရင်း
ကိုလည်းရွာသူရွာသားအပေါင်းကဝေဘန်သုံးသတ်ကြပါဦး
12 comments
pyinlepyaw
November 9, 2011 at 10:04 pm
စာရေးသူ ခိုင်မင်း(မေဃဝတီ)ရဲ.
“ရခိုင်တွေနဲ့အေးအတူပူအမျှနေထိုင်ချင်တဲ့မူဆလင်ဘာသာဝင်တွေအနေနဲ့လည်း
ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံအုပ်စုတွေရဲ့လုပ်ရပ်တွေကိုဆန် ့ကျင်ဖို့လိုုအပ်မယ်ထင်တယ်။”
“ရိုဟင်ဂျာအမည်ခံသူတွေဟာနိုင်ငံရေး တက်ကြွအစွန်းရောက်သူတွေဖြစ်ပြီး
မြန်မာနိုင်ငံရခိုင်ပြည်ထဲကနေမြေအချို့ကိုဖဲ့ထုတ်ရေးအတွက်လုပ်ဆောင်နေကြတာဖြစ်တယ်”
ဆိုတဲ့စာကရခိုင်ပြည်တွင်မကတစ်နိုင်ငံလုံးမှာနေထိုင်တဲ့
မူဆလင်ဘာသာဝင်တွေသဘောပါက်ဖို.လိုတယ်…..
“ဒီတော့ရိုဟင်ဂျာ အမည်ခံအုပ်စုတွေတိုင်းရင်းသားလူမျိုးတစ်စုတောင်းတာကို
တစ်နိုင်ငံလုံးမှာနေထိုင်တဲ့မူဆလင်ဘာသာဝင်တွေမထောက်ခံဆန်.ကျင်ကြောင်းပြောဖို.သင့်နေဘီနော်”
kai
November 10, 2011 at 4:24 am
ချင်း-မိဇိုတွေကတော့.. အစ္စရေး..ဂျူးဇာတိနွယ်တွေဆိုပြီး.. အစ္စရေးက ပြန်ခေါ်သွားတာ.. ထောင်ချီလူဦးရေရှိနေပြီ..။
အခုလည်း အာရပ်နိုင်ငံတွေက.. (မြန်မာပြည်ထက်) အင်မတန်ချမ်းသာကြပါတယ်.။
ကိုးကွယ်ရာဘာသာလည်းတူတယ်..။
အဲဒီမှာ မျိုးရိုဗီဇ သေချာသက်သေတွေပြပြီး..ခိုလှုံခွင့်ပြန်တောင်းရင် ပိုဖြစ်နိုင်မလားပဲ.. 🙂
ဆိုတော့…
အောက်မှာ ချင်း-မိဇိုနဲ့ အစ္စရေးနဲ့ဆိုင်တဲ့ သတင်းတွေရှာပေးထားပါတယ်..။
ဖတ်ကြည့်ကြပါ…။
26 August 2011: Thousands of Mizos from India, who claim to be of Jewish descent, are expected to leave Mizoram State for Israel, also known to them as the Promised Land.
At least 7,500 people from Mizoram and Manipur states of India are believed to be joining an estimated number of 1,700 Mizo Jews who have already settled in Israel, according to sources
=
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,2054640,00.html
http://www.chinlandguardian.com/news-2009/1490-7500-mizo-jews-to-migrate-to-israel-this-year.html
http://kukiforum.com/2008/09/kuki-chin-mizo-the-lost-tribe-of-israel-2/
Kuki, Chin, Mizo-Hmar’s Israelite Origin; Myth or Reality?
By Prof Lal Dena
There is often a confabulation on whether the Hmars did originally have Jewish roots. Some of
the Hmar’s oral sources appear to indicate their Jewish origin and on the basis of these sources,
some writers even go to the extent of saying that Hmars and their brethrens, Kukis and Mizos
could perhaps be one of the ten lost tribes of ancient Israel. Let us try to highlight these particular
oral traditions and examine them critically.
According to L Hranglien Songate (Hmar History: 1956), the first known ancestor of Hmars was
Manmasi (Manasia) who occupied a very sacred and important place in the lives and beliefs of
Hmars. His name was uttered in prayers and ceremonial sacrifices. Whenever they were to make
any new settlement or to undertake an adventurous exploits, they had to invoke Manmasi’s
name. In times of great calamities like earthquake, they used to shout,” Be kind, be kind; we, the
descendants of Manmasi are here!” As for the origin of this name, it is argued that it is derived
from Mannaseh, the older son of Joseph, the eleventh and favorite son of Jacob in the Old
Testament. To support this theory, the B’Nei Yisrael, North East India, Imphal has quoted one folk
song as follows:
Mannaseh, you came crossing sea and rivers,
You came through hills and mountains;
You came all the way victorious through hostile countries,
Just to have the good portion of meat;
Let the liver and the heart be yours, Mannaseh.
Another Hmar pre-Christian legend also mentions about an unusual flood which covered the
whole earth except one hill-lock where all living beings fled to their safety. Surprisingly enough,
the Chorei tribe who once lived with the Hmars at Ruonglevaisuo (Tipaimukh) for several decades
and who are now found mostly in Cachar district of Assam also mentions in one of their folklores
thus: “Muolsang rengpa rakuong tuk” (muolsang=hill, rengpa=chief, rakuong=boat or ship, tuk=
construction).
Obviously, this could be taken to refer to the construction of Noah’s ark as found in the Old
Testament. One of Hmar legends also refers to what is known as Tawngsemzawl literally meaning
the valley of distribution of languages resulting from an unsuccessful attempt to build an
exceptionally tall building beyond the reach of any flood and subsequent providential intervention
leading to the confusion of the languages of the people involving in it. This is again very similar to
what is written in the Old Testament (Genesis 11: 1-9)
To further support the theory of the Jewish connection, it is again argued that the Hmars like the
Jews used to observe three important festivals in a year, such as the Chapchar Kut (in April); Mim
Kut (in September) and Pawl Kut (in December). In pre-Christian era, whenever the forefathers of
Hmars performed sacrificial rites, the priest used to construct an altar having four corners and
sprinkled animal’s blood on the flour which was spread on the platform of an altar. These religious
practices tend to suggest that the ancestors of Hmars and the Jews might perhaps live together
at one point of time in the past.
Most often quoted in this connection is the Hmar Sikpui Festival which was celebrated from time immemorial. When they celebrated the festival, they performed the Sikpui dance with Khuongpu (drummer) and Khuongpuzailak (chanter) sitting in the middle on a raised flat stone especially erected for the occasion and the dancers making two rows-old men against old women, married
men against married women, young men against young women and so on and so forth. The song
of this festival makes a vivid reference to the Israelites at the time of their liberation from the
Egyptian bondage under the leadership of Moses and to the events that followed after they
crossed the Red Sea. The song both in original Hmar dialect and its English rendering is as given
below:
Sikpui inthang kan ur laia,
Changtuipui aw sen mah rili kangintan.
While we are preparing for the Sikpui festival,
The big red sea becomes divided.
Ke ralawna ka leido aw,
Suna sum ang, zanah mei lawn invak e.
As we are marching forward fighting our foes,
We are being led by cloud during day and by fire during night.
An tur an sa tlua ruol aw,
In phawsiel le in ralfeite zuong thaw ro.
Our enemies, Ye Folk, are thick with fury,
Come out with your shields and spears.
Sun razula ka leido aw,
Ke ralawna mei sum invak e.
Fighting our foes all day,
We march along as cloud-fire goes afore.
Sun razuala ka leido aw,
Laimi sa ang changtuipuiin lem zova e.
The enemies we fight all day,
The big sea swallowed them like beast.
A va ruol aw la ta che,
Suonglung chunga tui zuong put kha la t ache.
Collect the quails,
And fetch the water that springs out of the rock.
The song is self-revealing. It speaks about the incident as referred to the Exodus (Old
Testament), Chapter 14: 1-31. On the significance of the song, L.Keivom, IFS (Retd) illuminatingly
comments thus: “This popular song occupies such a sacred place that the Sikpui festival can start
only after the participants sing it with rapt attention. This fact may, therefore, suggest that the
incident referred to in the song might have been an unusual happening of great consequence in
the pages of their national history. Otherwise they could not have attached such importance to it.”
Assuming that the Hmars and Kuki-Mizo people originally came from ancient Israel, what routes
and which countries did they pass through to reach their present habitats? Hranglien Songate
again simply stated that the Hmars entered China from the north after having passed through
Afghanistan and Baluchistan. It is argued that some of the ten lost tribes were taken as captives
by the king of Assyria in 722 B.C. and some of them lived in Persia following their exile there in
457 B.C. during the reign of Darius and Ahashveresh.
In 331 B.C. when Alexander the Great conquered Persia, Afghanistan and India, some of the lost
tribes were exiled to Afghanistan and to other countries. On their onward migration, it is said:”
From Afghanistan, their migration continued eastward through Hindukush until they reached the
Tibetan region and the Chinese border. From there they continued into China, following the Wei
River until they reached the central region. A settlement was established at Kaifeng in 231 B.C.
As a result of the cruel behavior of the Chinese towards them, they were forced to serve like
slaves to the Chinese. Thus began the process of assimilation which crept into the tribes as a
result of Chinese influences.” Citing Chao Enti’s version, Hranglien Songate contends that the
forefathers of Hmars had already settled in China by the time Shi Huang-ti (209-207 B.C.)
established his suzerainty over the greater part of the Chinese empire. He further argues that the
Chin dynasty had absorbed many of the tribes that settled in China and those who refused to be
assimilated were pushed out and the forefathers of Hmar-Kuki-Mizo could perhaps be one of
them.
Mainly on the basis of these oral traditions which point to the historical connection between the
Shinlung people and the Israelites, some sections of Kuki and Mizo in Manipur and Mizoram have
now already in the Judaising process. As a matter of fact, as many as 700 Kuki-Mizo have been
settled in the territories in Judea, Samaria and Gaza in Israel on the initiative of Eliyahu Avichail,
a soft-spoken, grey-bearded Jerusalem Rabbinical scholar.
Whether one agrees with the theory of the Jewish origin, we can no longer ignore the fact that it
has now gained topicality and urgency both among the local writers in North East India and the
Rabbinical scholars and intellectuals in Israel. Accompanying Rabbi Avichail in his extensive tour
of East Asia and South East Asia including North East India in search of lost tribe of Israel several
times, Hillel Halkin, an Israeli veteran journalist, has just published a very thought provoking and
illuminating book entitled Across the Sabbath River: In Search of a Lost Tribe of Israel.
(Courtesy: The Sangai Express)
parlayar46
November 10, 2011 at 1:04 pm
အဲဒီကိစ္စက သိပ်မရိုးရှင်းဘူး…
သမိုင်းရော ပထဝီရော နိုင်ငံရေးရော ဘာသာရေးရော ပါနေတယ်။
ကျိုက်လတ်ငပိအိုးလို နက်နက်နှိုက်လေ အနံ့ထွက်လေပဲ။
ဒီမှာရေးနေဖတ်နေတဲ့ လူကြီးအများစုက အဲဒါ သိ/ရိပ်မိ လောက်ပါတယ်။
လူငယ်လူသစ်လေးတွေ သိပ်မသိသေးရင် စဉ်းစားကြည့်ဘို့ မေးခွန်းနှစ်ခု ချပြလိုတယ်။
“ဒီလောက်တောင် မြန်မာအစိုးရကရော မြန်မာအစိုးရရဲ့ဆန့်ကျင်ဘက်အင်အားစုတွေကရော ဒေသခံ ရခိုင်/မြန်မာတွေကရော ဘာကြောင့် သူတို့(တိုင်းရင်းသားအဖြစ်အဆိုပြုမှု့)ကို ခါးခါးသီးသီး ငြင်းဆန်ရတာလဲ။
“ဒီလောက်တောင်ဖြစ်နေမှဖြင့် ဘာကြောင့် – ဘာသာလဲတူ စကားလဲတူ ကူညီထောက်ပံ့မှု့လဲရှိတဲ့ ဘင်္ဂလားဒေ့ရှ် ထဲ သွားမနေရတာလဲ”
အဖြေရှိရင်လဲကျေးဇူးပြုပြီး စိတ်ထဲကပဲဖြေကြပါနော်။ ကျုပ်က အတွေးလေးထည့်ပေးချင်တာပါ။ “ဖွ” ချင်တာမဟုတ်ပါဘူး။ MG မှာ နိုင်ငံရေးနဲ့ပါတ်သက်ပြီး မရေးဘူးလို့ ဆုံးဖြတ်ထားတာကို ဖေါက်ဖျက်ပြီး ပါးပါးလေးမန့်မိတာပါ။ အယ်ကာရီးဒါး အကြောင်းတွေလဲ ထည့်မပြောပါဘူး။
koyinmaung
November 10, 2011 at 4:27 pm
ဟိုတနေ့ကBBCအတင်းမှာမြန်မာပြည်မြေပုံကြည့်လိုက်ရပါတယ်
မြေပုံမှာပြည်နယ်တွေကိုတိုင်းရင်းသားပုံလေးတွေနဲ့ပါ
ရခိုင်ပြည်လဲကျရောမွတ်ဆလင်လူမျိုး ကိုရမ်ကျမ်းဖတ်နေတဲ့ပုံထည့်ထားပါတယ်
ဒါ… ရိုဟင်ဂျာလူမျိုးကိုရည်ရွယ်ထားတာဖြစ်မယ်ထင်ပါတယ်
မြန်မာတွေဝိုင်းကန့်ကွက်တော့မှ ရခိုင်လူမျိုးစုပုံနဲ့ယှင်တွဲပြီးပြန်ပြင်ထားတာကိုသတိထားမိပါတယ်
တကယ်တော့တိုင်းရင်းသားလူမျိုးတွေထဲမှာရခိုင်ဘဲရှိသင့်ပါတယ်
ရိုဟင်ဂျာလူမျိုးဆိုတာမရှိသင့်ပါဘူး…
ဘယ်တုန်းကမှမရှိဘူးတဲ့ဒီလူမျိုးပုံကတိုင်းရင်းသားလူမျိုးစုပုံထဲပါလာရတာလဲ
ကျုပ်ကတော့အပြင်မှာမပြောနဲ့မြေပုံထဲ့မှာကိုရိုဟင်ဂျာလူမျိုးဆိုတဲ့ပုံပါလာတာကိုဘဲ
လုံးဝကန့်ကွက်ပါတယ်…….
ကိုရင်မောင်
Gipsy
November 10, 2011 at 7:46 pm
me too…..
Ko Ko Aung
November 11, 2011 at 8:33 am
ဒါကအမျိုးသားရေးပါ။
တိုင်းပြည်အုပ်ချုပ်မှု့နဲ့ဆိုင်တဲ့ နိုင်ငံရေးမျိုးမဟုတ်ဘူး။
နိုင်ငံရေးသမားတွေ တိုင်းပြည်ကို ဖဲ့ပေး ထိုးကျွေးပြီး နိုင်ငံရေးကစားစရာ နိုင်ငံရေးကိုယ်ကျိုးရှာစရာမဟုတ်ဘူးဆိုတာ-
ရိုဟင်ဂျာကို မြန်မာဇတ်သွင်းပေးချင်နေတဲ့ နိုင်ငံရေးသမားတချို့ရော BBC ရော သိစေချင်ပါတယ်။
ငါတို့နိုင်ငံကို တရုတ်ကိုရောင်းစားသည်ဖြစ်စေ ကုလားကိုရောင်းစားသည်ဖြစ်စေ အမေရိကန်ကိုရောင်းစားသည်ဖြစ်စေ ငါတို့ လုံးဝသည်းခံခွင့်လွှတ်မှာမဟုတ်။
ငါတို့က တိုင်းပြည်အတွက် အသက်ပေးပြီးသား။ မသေသေးလို့ ကျန်နေတာ။
အသက်အတွက်သော်လည်း တိုင်းပြည်ကိုတော့ ပေးမှာမဟုတ်- ဆိုတာ အမျိုးသားသစ္စာဖေါက်တွေ သိထားပါ။
ဆူး
November 11, 2011 at 9:05 am
ကိုရင်မောင် ပြောတာ လုံးဝ ထောက်ခံပါတယ်။
maungmoenyo
November 11, 2011 at 9:13 am
ဒီကိစ္စက “မဆလ” အစိုးရလက်ထက် (၁၉၈၀)နှောင်ပိုင်းမှာလို့ထင်ပါတယ် ပြဿနာစခဲ့တာပါ။ ရခိုင်ကို တဖက်ဘင်္ဂလားဒက်ရှ်ကပြည်တွင်းမတည်ငြိမ်မှုကြောင့် ဘင်္ဂလီတွေရောက်လာပါတယ်။ အဲ့ဒီကနေရိုဟင်ဂျာဆိုပြီးအမည်ပြောင်းလာပုံရပါတယ်။ အဲ့ဒီအချိန်က တိုင်းမှုးလုပ်ခဲ့တဲ့ ဗိုလ်ချုပ်စိုးမြင့် ကဗိုလ်နေဝင်းဆီဖုံးဆက်ပြီး အဘခွင့်ပြုရင် အဲ့ဒီပြည်တွင်းကိုဝင်တို်က်ပြီး ဒက္ကားမြို့ကနေဖုံးဆက်မယ်လို့ပြောပါတယ်။ အမှန်ပြောရရင် အဲ့ဒီအချိန်က ဘင်္ဂလားဒက်ရှ်ကယဲ့ယဲ့လေးဘဲရှိပါတယ်။ မြန်မာကပြုသမျှ နုရမှာပါ။ မကြာခင်ရက်ပိုင်းအတွင်းမှာဘဲ အဲ့ဒီဗိုလ်ချုပ်ကိုရန်ကုန်ကိုပြောင်းရွှေလိုက်တဲ့သတင်းကြားရပါတယ်။ အဲ့ဒီကတည်းက ဘင်ဂါလီတွေကရခိုင်မှာ ပြည့်တွင်းပေါက်နိုင်ငံသားလိုဖြစ်လာပါတယ်။ ခုချိန်တော့ မြန်မာနဲ့ ဘင်္ဂလားးက်ရျ်ကြားဝင်လိုက်ထွက်လိုက်ဖြစ်နေပြီပေါ့။
ကိုမြအေးတို့ မဝေနှင်းတို့ကတော့ အဲ့ဒီအဖွဲ့တွေဘက်ယိမ်းမယ်လို့ထင်လောက်စရာမရှိပါဘူး။ သမိုင်းမှာကြည့်ရင် ဆရာကြီးဦးရာဇာတ်ကစပြီး အမျိုးသားရေးမှာတက်တက်ကြွကြွ လုပ်ခဲ့ကြတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ကြီးတွေ အမျိုးသားမူဆလင်တွေအများကြီးရှိပါတယ်။
နိုင်ငံ၊ လူမျိုးဆိုတာ ပညတ်ချက်တခုသာဖြစ်ပြီး၊ လူသားတိုင်းဟာ ကမ္ဘာမိသားစုဝင်များသာဖြစ်ပါတယ်။ territory နဲ့ လူသားတို့လိုက်နာစောင့်ထိမ်းအပ်တဲ့ ဥပဒေ ကန်ုသတ်ချက်တွေရှိလို့သာ ပထဝီ၊ လူမျိုးအရကွဲကွာနေကြတာပါ။ ရေမြေသင့်သလိုပြောင်းရွှေနေထိုင်ကြခြင်းဟာ လူ့သမိုင်းမှစဉ်ဆက်မပြတ်ရှိခဲ့တာဟာ နှစ်ပရိစ္ဆေဒနဲ့ချီပြီးရှိနေကြပါပြီ။ Human beings itself are migrants ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာခုမှရှင်သန်လာခြင်းမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ ယဉ်ကျေးမှု နဲ့ လူနေမှုစရိုက်ဟာ အင်အားအနဲ့အများပေါ်မှာမူတည်ပြီးပြောင်းလဲတတ်တဲ့သဘောရှိပါတယ်။ ဒါကိုတော့ကြီးစွံာသတိချပ်ကြဘို့ လူထုကလိုသလို။ အာဏာပိုင်တွေက ထိန်းကျောင်းရမဲ့သဘောရှိပါတယ်။
(ပြီးခဲ့တဲ့ အပါတ်က သတင်းစာမှာ Census Bureau ရဲ့ racial လူဦးပြောင်းလဲမှုprojection အရ လာမဲ့ (၂၀၇၀) မှာ California ပြည်နယ်မှာ Asian အများစုဖြစ်လာမှာဖြစ်ကြောင်းတွက်ကိန်းကိုသွားသတိရမိပါတယ်။ လူူသဘာအဝအရတော့ ဒီမှာရှိကြသူတွေက သိပ်မကြည်ကြဘူးပေါ့ဗျာ။ ဒါပေမဲ့ ဒီလိုလူဦးရေနဲ့ လူမျိုးတို့ရဲ့ပြောင်းလဲမှုဖြစ်စဉ်သဘာဝကို အမေရိကန်အစိုးရက ကန့်ကွက်ခြင်းအလျင်းမရှိကြောင်း ချိန်ထိုးကြည့်တတ်ကြဘို့ပေါ့ဗျာ…။)
Foreign Resident
November 11, 2011 at 10:28 am
maungmoenyo ရေ
လွယ်လွယ်ပေါ့ပေါ့တော့ တွေးလို့မရဘူးနော် ။
ကျွန်တော်တို့ ဘိုးဘွားတွေက တရုတ်ပြည်မကြီးက ပြောင်းဝင်လာတဲ့
မဟာယာန ဗုဒ္ဓဘာသာ တရုတ်တွေပေါ့နော် ။
ဒါပေမယ့် ကွာတာက ၊
ဘိုးဘွားမျိုးဆက်ပြီးတော့ အဖေအမေမျိုးဆက်အရောက်မှာ
Let’s say, One Generation နေပြီးတဲ့အခါမှာ
အခုဆိုရင် ကျွန်တော့်အဖေအမေ နှင့် ကျွန်တော်တို့ တစ်မိသားစုလုံးက
ထေရဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာကို နှစ်နှစ်ကာကာ ယုံကြည်ပြီး အဘိဓမ္မာသင်တန်းတွေတက်
တရားစခန်းတွေကိုယ်တိုင်လဲဝင် သူများတွေအတွက်လဲ ဦးဆောင်ပေး တွေဖြစ်လာတယ် ။
ဆိုလိုတာက မြန်မာ Community ထဲမှာ စိမ့်ဝင်ရောယှက်သွားပြီလို့ ပြောရမယ် ။
မှန်တာပြောရရင်
မြန်မာပြည်ထဲက ဘာသာရေး လူမှုရေး အဖွဲ့ကြီးကြီးမားမား မှန်သမျှဟာ
မြန်မာပြည်ပေါက် တရုတ်တွေရဲ့ ငွေကြေးလှူဒါန်းမှု ပူးပေါင်းပါဝင်မှု ဦးဆောင်မှု
တခုခုက ကင်းလွတ်တဲ့အဖွဲ့ မရှိသလောက်ပါပဲ ။ ဥပမာ ဆိုရရင် ။
အခု မြန်မာပြည်မှာ တန်ခိုးအကြီးဆုံးဆိုတဲ့ သီတဂူဆရာတော်ကြီးကို
ဝိုင်းဝန်း ပံပိုးနေတဲ့ ဒကာတွေကိုပဲ လိုက်ကြည့်လိုက်ရင် သိသာတယ် ။
အဲဒီလို တရုတ်တွေလို ဘာသာပါပြောင်းပြီး မြန်မာ Community ထဲမှာ
တက်တက်ကြွကြွ ပူးပေါင်း ပါဝင်မှု မရှိရင်တောင်မှ အခြေခံအနေနှင့်
မြန်မာပြည်သားတွေ စံထားတဲ့ Myanmar Value တွေကိုတော့
အလေးထား မစော်ကားဖို့ လိုမယ်နော် ။
Australia လို Democracy စစ်စစ်နိုင်ငံတွေမှာတောင်
သူ့နိုင်ငံမှာ လာနေတဲ့သူတွေဟာ Australia’s Value ဆိုတဲ့
Australian တွေတန်ဖိုးထားတဲ့ အချက်တွေကို
မဖေါက်ဖျက်ပါဘူး မစော်ကားပါဘူးလို့ ကတိ ခံဝန်ထိုးပြီးမှ
Australia မှာနေထိုင်ခွင့်ပေးတာနော် ။
အခု Rohinja ကိစ္စမှာတော့ ကြားရတဲ့ သတင်းတွေက သိပ်မကောင်းဘူးနော် ။
ဗုဒ္ဓဘာသာ ရခိုင်ရွာတွေကို ရွာလုံးကျွတ် မီးရှို့ပစ်တာတို့ဆိုတာ
တကယ်သာဟုတ်ခဲ့ရင် တော်တော်ဆိုးတယ် ပြောရမယ် ။
မင်္ဂလာဆောင်ပြီးရင် —— ပုံ ကိုနင်းပြီးမှ အိမ်ထဲဝင်ရတယ် ဆိုတာလဲ
အမှန်နော် ဝေးဝေး မဟုတ်ဘူး ရန်ကုန်မှာတင် ဖြစ်ခဲ့တဲ့ ကိစ္စတွေ ။
ကျွန်တော့် အမြင်ပြောရရင် ” Clear & Present Danger ” နော်
ပေါ့ပေါ့မတွက်စေချင်ဘူး ။
ဆူး
November 11, 2011 at 2:20 pm
လူကြီးတွေ ကြားထဲ ဝင်အကြောရှည်တယ် ထင်ချင်လည်း ထင်ပါ.. တွေးတတ်သလို တွေးပြီး ပြောချင်ပါတယ်။အဝိုင်းနဲ့ လေးထောင့် ထပ်လိုက်ရင် အဝိုင်းကြီးရင် လေးထောင့်က အဝိုင်းထဲ ဝင်သွားရမှာပါပဲ.. တသားထဲ ဖြစ်ဖို့ လေးထောင့်က သူ့ရဲ့ ထောင့်ချွန်းတွေကို စွန့်လွတ်ရမှာပါ။
အဝိုင်း သေးနေရင် လေးထောင့်ထဲမှာ နစ်ဝင်သွားရင်လည်း လေးထောင့်အတွင်းမှာ လွတ်နေတဲ့ အသားတွေ ဖြည့်လိုက်မှ ပုံစံ တကျ တထပ်တည်း ဖြစ်သွားနိုင်ပါတယ်။
လေးထောင့်က လေးထောင့် အဝိုင်းက အဝိုင်း ညှိမယူရင်တော့ ဘယ်တော့မှ တထပ်တည်းမကျနိုင်ပါဘူး။
ပုံစံ မတူတဲ့ အရာတွေ တထပ်တည်း မြင်လို့ မရပါဘူး။
maungmoenyo
November 12, 2011 at 11:27 am
ရေခံမြေခံကောင်းရမယ်ဆိုတဲ့ လူကြီးတွေ ဆိုရိုးစကားသွားသတိရမိပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှုဟာ အခြားယဉ်ကျေးမှုကိုနွယ်ဝင်တဲ့နေရာမှာအလွန်မြန်ပါတယ်။ ဘာဖြစ်လို့လဲ ရေခံမြေခံမကောင်းလို့ပါ။ လွန်ခဲ့တဲ့ (၁၀)နှစ်လောက်က လူငယ် teen age ဘဝမှာရှိခဲ့ဘူးတဲ့ သူတွေကိုမေးကြည့်ပါ။ ခုခေတ် မြန်မာ teenage လူငယ်တွေကိုဘယ်လိုမြင်လဲလို့။ အဖြေကမြင်သာလောက်ပါပြီထင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် အမျိုး၊ဘာသာ၊သာဿနာ ကိုစောင့်ရှောက်ကြပါဆိုတဲ့စကားက လူတိုင်းပါးစပ်မှာ ရေလဲနဲ့သုံးတဲ့၊ သုံးရတဲ့စကား၊ ဆိုရိုးစကားဖြစ်နေပါတယ်။ ဘာဖြစ်လို့လဲ…ယဉ်ကျေးမှု ရေခံမြေခံအပြောင်းအလဲမြန်လို့ပါ။ တခြားလူမျိုးခြားတွေဖြစ်တဲ့ စင်္ကာပူ၊ ဂျပန်၊ ဥရောပ တိုုကိုကြည့်ပါ။ ဆယ်စုနှစ်တွေအတွင်းဘာတွေပြောင်းလဲသလဲလို့…ဒီတေနရာမှာ အမြင်သစ်အတွေးသစ် ဝတ်စားပုံအသစ်တွေပြောင်းတာနဲ့ ပင်ကိုယ်ယဉ်ကျေးမှုစရိုက်ပြော်ငးတာနဲ့ကွာတာကိုသတိပြုဘို့လိုပါတယ်။ လူမျိုးပြုန်းစေတဲ့ extinction အဖြစ်မျိုးကိုတော့ အထူးဂရုပြုံကြရပါလိမ့်မယ်။ သမိုင်းဆိုတာခြားရဟတ်လိုတပါတ်လည်တတ်ပါတယ်။ လူမျိုးရေးကိုအလေးမထားမိတဲ့ deprived age ကနေ high-age ကိုပြန်တပါတ်လည်တတ်တဲ့သဘာဝရှိပါတယ်။
htunhtunoo.badminton
November 11, 2011 at 10:23 am
bbc ရေ တည်ငြိမ်စပြုလာပြီ ဖြစ်တဲ့ ကျွန်တော်တို့ မြန်မာပြည်ကို ဘာသာရေးအဓိကရုန်းတွေ လူမျိုးရေးအဓိကရုန်းတွေဖြစ်အောင်မလုပ်ပါနဲ့ဗျာ ကျွန်တော်တို့ဟာ နှစ်ပေါင်းများစွာဒိလိုနွံတွေထဲ နစ်မြုပ်ခဲ့ရပြီးပြီ အခုတည်ငြိမ်စပြုနေပြီ ခင်ဗျားတို့မရှုစိမ့်ဘူးလား ရခိုင်ပြည်နယ်ဟာ သမိုင်းအစဉ်ဆက်ရခိုင်လူမျိုးတွေဘဲပိုင်ခဲ့တာလေ ဘာဖြစ်လို့မရှိတာတွေကို အရှိလုပ်ပြီး ပြသနာတွေကိုမီးခွက်ထွန်းရှာရတာလဲ မလုပ်ကြပါနဲ့ဗျာ ခင်ဗျားတို့ရဲ့သားသမိးတွေအေးချမ်းတဲ့ဘဝကိုပိုင်ဆိုင်နေတဲ့အချိန်မှာကျွန်တော်တို့မြန်မာကလေးငယ်တွေရဲ့ဘဝဒုက္ခကို ကိုယ်ချင်းစာပါ ရခိုင်ပြည်နယ်ဟာ ဖွံဖြိုးဘို့ လိုအပ်နေချိန်မှာ ခင်ဗျားတို့ဟာ ရခိုင်ပြည်နယ်ကိုမတည်ငြိမ်အောင်လုပ်နေတယ် မလုပ်ကြပါနဲ့ဗျာ၊
ခိုင်မင်းမေဃဝတီ ရေးသားချက်မှာ အမည်တခုလွဲနေပါတယ် ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ကျောင်းသားများသမဂ္ဂရဲ့ ပထမဆုံး ဥက္ကဋ္ဌမှာ ဦးစိန်ထွန်းမဟုတ်ပါ ဦးထွန်းစိန်(ဝတ်လုံတော်ရ)ဖြစ်ပါတယ်ဂျပန်ခေတ် ပါမောက္ခဦးကျော်ရင်နဲ့အတူဖက်ဆစ်တော်လှန်ရေးမှာပါခဲ့ပါတယ်၊သခင်ဘသောင်းနဲ့အတူဒို့ဗမာအစည်းအရုံးစတင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါတယ်ဒိတုန်းက အမျိုးသားကျောင်းမှာသချင်္ာဆရာလဲဖြစ်ပါတယ် သမဂ္ဂဥက္ကဋ္ဌဖြစ်စဉ်က ယူနီယံဂျက်အလံကိုဖြုတ် မြန်မာမြေမှာ မြန်မာ့ဒေါင်းအလံကိုလွှင့် အဆိုတင်သွင်းခဲ့ပါတယ် အင်္ဂလိပ်ပြည့်ရှင်များကိုအမွှန်းတင်သည့် god save the king သီချင်းကို တက္ကသိုလ်တွင် မဆိုုရန်ကန့်ကွက်သူလဲဖြစ်ပါတယ် (ကျွန်တော်ဟာ ဦးထွန်းစိန် ရဲ့တူအရင်းပါ)