လူေတြကားေမာင္းတဲ့
အခါ …

နံပါတ္တစ္ ကားေမာင္းတတ္ဖို႔ အရင္သင္မွာလား….

ယဥ္ေမာင္း လိုင္စင္အရင္လုပ္မလား….

တကယ္ေတာ့ ကားေမာင္းတတ္ၿပီးမွ လိုင္စင္ေတြလုပ္ၾကမွာပါ…

လိုင္စင္ဆိုတာ စည္ကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြဘဲ…

အဲေတာ့ ေတာရႊာေတြမွာ ဆိုင္ကယ္လိုင္စင္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ မရိွဘဲ
ေမာင္းေနၾကတယ္ မဟုတ္လား ..

ဒီလိုင္စင္ေတြ မရိွရင္ ယာဥ္တိုက္မႈေတြျဖစ္ကုန္ေတာ့မွာဘဲ ဆိုၿပီး
မစိုးရိမ္ပါနဲ့ ဘယ္သူကမွ ေခ်ာက္ထဲ ၊မီးပံုထဲ၊ အုတ္ႏွံရံ၀င္တိုက္ၿပီး
မေမာင္းပါဘူး…

ဒီလိုနဲ့ တျဖည္းျဖည္းရႊာကႀကီးလာၿပီး လူလည္းမ်ား ကား၊ဆိုင္ကယ္လည္းမ်ား
လာေတာ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြ၊ျပသနာေတြ ျဖစ္လာလို႔ စည္းကမ္းထုတ္မွ ရမယ္ဆိုၿပီး
ဥပေဒ စည္းကမ္းဆိုတာ ေပၚလာရတယ္..

စည္းကမ္းဆိုတာ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴးေမာင္းတဲ့ လူေတြအတြက္ပါ
ကိုယ္ကလြန္လြန္က်ဴးက်ဴး မေမာင္းဘူးဆိုရင္ စည္းကမ္းဆိုတာ လူေကာင္းေတြအတြက္
မဆိုင္ဘူးလို႔ေျပာရင္ေတာင္ရပါတယ္..

အဲဒီ ဥပေဒစည္းကမ္း မေပၚခင္က အဲဒီရႊာ ကေလးရဲ့ အျဖစ္ေလးကို နည္းနည္းေလး
လွမ္းၿပီးျမင္ ၾကည့္ပါ…

တရားဆိုတာ ဘယ္လိုလဲလို႔ စဥ္းစားလို႔ရေအာင္ ဥပမာ ေပးၾကည့္တာပါ..

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ .. ၀ါႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္မွာပါတဲ့..
အဆံုးအမနဲ႔ဘဲ ေနခဲ့ပါတယ္. အဲ ဒီအဆံုးအမကေတာ့ (မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထားတဲ့)

ေျပာခ်င္တာက ၀ါႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး ၀ိနည္းဥပေဒဆိုတာ မရိွခဲ့ေသးပါဘူး… ေနာက္ပိုင္း ၀ါႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီးမွ..

အခြင့္အေရးသမားေတြ (လာဘ၊သကာယ၊သိေလာက) ..ေတြျမင္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ၀င္လာတဲ့
လူေတြမ်ားလာၿပီး

ဘုရားက ၀ိနည္းဥပေဒေတြ သတ္မွတ္ရပါတယ္…

ဒါေတာင္မွ ဘုရားက ဘာမွျပသနာမျဖစ္ရင္ ၀ိနည္းဥပေဒကို ႀကိဳၿပီးေတာ့
သတ္မွတ္ျခင္းမရိွဘူး…

ဘုရားဘဲ… လူေတြမသိခင္ ႀကိဳၿပီးသတ္မွတ္ပါလား လို့ေမးမယ္ဆိုရင္ အနာမျဖစ္ခင္
ဘုရားဟာ ႀကိဳတင္ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွာ အနာကိုမခဲြဘူး… ဘုရားဟာ ငါဘုရားဘဲ၊ ငါ အကုန္လံုးသိတယ္ လို႔မေျပာဘူးေနာ…ငါႀကိဳက္တာ သတ္မွတ္ မယ္လို႔လည္း မေျပာဘူး…

ေျပာခ်င္တာက … တရားဆိုတာ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ့ ကာယ၊၀စီ၊ မေနာ ေတြလြန္က်ဴးမႈေတြျဖင့္ရင္
ေလာကႀကီးအတြက္ဘယ္ေလာက္ ညစ္ေထးသြားေစတယ္ဆိုတာကို ညႊန္ျပတဲ့ အရာျဖစ္တဲ့
အတြက္ တရားရိွတဲ့ လူဟာ လူေတြထုတ္ျပန္တဲ့ ဥပေဒနဲ့
မဆိုင္ဘူး. ဒါျဖင့္ရင္ မင္းဟာဥပေဒ ကိုလိုက္မနာသူေပါ့ လို႔ေမးရင္ တရားဟာ
ကံသံုးပါးလြန္က်ဴးမႈ မျဖစ္ေအာင္ညႊန္ျပေနမွေတာ့ လြန္က်ဳးမႈ မျဖစ္ေတာ့တဲ့
လူအတြက္ လူေတြထုတ္ျပန္တဲ့ ဥပေဒစည္းကမ္းဟာ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔
ေျပာရေတာ့မွာေပါ့…

သူမ်ားကိုသြားဆဲ၊ သြားထိုးၾကည့္ပါလား ဥပေဒအရ တရားစြဲမွာေပါ့။ တရားဆိုတာ ကိုယ္က
ကံသံုးပါးကို မလြန္က်ဴးမွ ေတာ့ ဥပေဒလည္း ဘာကိုၾကည့္ၿပီးတရားစြဲ မလဲ။ လူေတြထုတ္ျပန္တဲ့ ဥပေဒဟာ
ကာယ၊၀စီ မွာဘဲတရားစြဲ လို႔ရခ်င္ ရမယ္။ မေနာမွာ သက္ေသျပစရာ မရိွေတာ့ တရားစဲြလို႔ မရဘူးမဟုတ္လား…

တရားက်ေတာ့ အင္မတန္မွသိမ္ေမႊ႔တဲ့ မေနာကိုေတာင္ လြန္က်ဴးမႈမျဖစ္ေအာင္
ညႊန္ျပႏိုင္ၿပီ ဆိုမွေတာ့ လူေတြထုတ္ျပန္တဲ့ ဥပေဒဟာ မဆိုင္ဘူးလို႔
ေျပာရေတာ့မွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အရိယာပုဂိဳလ္ေတြဟာ ကံသံုးပါးမွာ လြန္က်ဴးမႈ
မျဖစ္ေတာ့တဲ့ အတြက္..အဏာစက္ကေနလြတ္ သြားတဲ့လူ
လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့လူ လို႔ေျပာတာ…လူေတြမရိွေတာ့တဲ့ အျဖစ္ကို
လြတ္ေျမာက္တာလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး..လူေတြရိွေပမဲ့ လြန္က်ဴးမႈ မရိွေတာ့တဲ့
အျဖစ္ကို လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းသူလို႔ေျပာတာ…

ဒါျဖင့္ရင္ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနၿပီး ဘာမွအလုပ္ မလုပ္ေတာ့တဲ့လူေတြ
အဏာစက္ကြင္းက လြတ္ၿပီလား။ အဲလိုမဟုတ္ဘူး… လူေတာထဲမွာေနၿပီး လူ႔
အလုပ္ေတြကို လုပ္ေပမဲ့ အဏာစက္ကြင္း ကလြတ္ေျမာက္သူ ျဖစ္ရမယ္။ အေမွ်ာ္ အေၾကာက္ကင္းကင္းနဲ႔ သံုးစဲြတတ္သူျဖစ္ရမယ္
ခံစားဖို႔ သက္သက္အတြက္ ၀တ္စားတာမဟုတ္ဘူး. ေလာကလူသားေတြၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ အတြက္အလုပ္လုပ္တာျဖစ္ရမယ္… တနည္း
အားျဖင့္ ပစည္းကို မသံုးဘူးလား သံုးတယ္ ဒါေပမဲ့ ပစည္းရဲ့
ေက်းကၽြန္မျဖစ္ဘူး။ လိုအပ္သည္ထက္လည္း မသံုးစြဲဘူး။ သံုးေတာ့ သံုးတယ္
ဒါေပမဲ့ မစြဲ ဘူးလို႔ ေျပာရမယ္ေပါ့့့…

ဘုရားဟာ တခိ်န္က ဘုရင္ဘဲ အဏာစည္းစိမ္ေတြလည္း အစံုခံစား ခဲ့ရမွာဘဲ။
သူတရားရၿပီးေနာက္ပိုင္း အဏာစည္းစိမ္ေတြ ျပန္ယူလို႔လား…အဏာရွင္ေတြနဲ႔
ျပန္ေပါင္းလို႔လား… ဒါေၾကာင့္ သူ႔တရားကိုနားလည္သေဘာေပါက္တဲ့ .. သူ႔တပည့္
ရဟန္းေတြကို ႏွင္တို႔ သိတဲ့ တရားေတြကို..လူသားေတြအတြက္ အကိ်ဳးရိွေအာင္ ..
(ဗဟုဇနဟိတာယ၊ သူခါယ၊ ေလာကႏု ကမ္ပါယ) လူသားအကိ်ဳးစီးပြါးျဖစ္ဖို႔ ခ်မ္းသာဖို႔ အစဥ္သနားေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ လို႔ေဟာခဲ့တာ ဘဲ မဟုတ္လား…

သူ႕တပည့္ေတြကို လူေတာထဲမွာဘဲ ျပန္ေနခိုင္းတာ…သူ႔တပည့္ဟာ လူေတာထဲမွာ
ေနၾကေပမဲ့ လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းတဲ့ လူေတြျဖစ္ၾကတယ္…

ကဲလိုရင္းကို ျပန္သြားၿပီးရေအာင္….

စည္းကမ္းဆိုတာ ေက်ာင္းစည္းကမ္း၊အိမ္စည္းကမ္း၊ ရပ္ကြက္ၿမိဳ႔
ရႊာစသည္ သူ႔ေနရာနဲ့ သူ၊ သူ႕စည္းကမ္းနဲ့ သူပါ.. ဥပမာ အထက(၁)
ေက်ာင္းစည္းကမ္း ဟာ ၈း၃၀ ေက်ာင္းတက္ရင္ ..အထက (၂) က ၉း၀၀ နာရီတက္ တယ္ဆိုပါေတာ့…

၈း၃၀ႏွင့္ ၉း၀၀နာရီ ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းဟာ ပညာမဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းေနာက္က်လို႔
ေက်ာင္းစည္းကမ္းအရ ျပစ္ဒဏ္ေပးတာဘဲရမယ္။ စည္းကမ္းေဖါက္တဲ့ အတြက္ ပညာရပ္ကို
သင္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ စာမတတ္ေတာ့ဘူးမွ မဟုတ္ဘဲ…

ဘုရားတရားဟာ လူေတြတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခလုတ္မတိုက္ရေအာင္
မၿငိစြန္းရေအာင္ လိုင္စင္စည္းကမ္း မပါဘဲ ေမာင္းလို႔ရပါတယ္.. ကား၊
ဆိုင္ကယ္ေမာင္းတတ္တဲ့ လူေတြသိပ္မရိွေတာ့ လို႔ ယာဥ္စည္းကမ္း
လမ္းစည္းကမ္းကိုဘဲ ပညာရပ္ (တရား) လို႔ထင္ေနၾကတာ….ဘုရားဟာ လူေတြေလာကမွာ
ေနတတ္ထိုင္တတ္ေအာင္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ခလုတ္မတိုက္ရေအာင္ တဆင့္ၿပီးတဆင့္
အၿငိအစြန္းေတြနည္းေအာင္ ေလ့က်င့္ ပြါးမ်ား သင္ခန္းစာယူၿပီး ေနာက္ဆံုး
ခလုတ္မတိုက္၊ ယာဥ္တိုက္မႈ မျဖစ္ေတာ့တဲ့ သင္ခန္းစာ ကုန္ဆံုးသူ..
ေနာက္ဆံုးလံုး၀ဥသံု ေဘးအႏာရာယ္မရိွေတာ့တဲ့ လူ႔အျဖစ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုစီမံႏိုင္တဲ့လူ၊ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစိုးရတဲ့လူ၊ မိမိသာလွ်င္ အရွင္သခင္ ၊မိမိသာလွ်င္အားကိုးရာ၊ မိမိသာလွ်င္ကိုးကြယ္ရာ စသည့္ စသည္ လြတ္ေျမာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းသူ အျဖစ္ ညႊန္ျပေပးႏိုင္တာကမွ တရား လို႔ေခၚရမွာပါ…

ကားမေမာင္းရေတာ့လို႔ ယာဥ္ေတြမတိုက္ရေတာ့ဘူး၊နားေအးတယ္ ဘာမွမလုပ္ရေတာ့ဘူး လို႔ေျပာတာမဟုတ္.br/> ကားေမာင္းရေပမဲ့ ယာဥ္မတိုက္ဘဲ ေခ်ာေခ်ာခ်ဴခ်ဴ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္သြားတာကို ဆိုလိုတာပါ…

ရႈ႔ေထာင့္မိ်ဳးစံုက သံုးသပ္လို႔ရေအာင္…ဘုရားလက္ထက္မွာ ၀ိနည္းစည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြမ်ားလြန္းလို႔
ဘုရားေနာက္ကို မလိုက္ႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီး ျပန္သြားတဲ့ လူကို ဘုရားဘာေျပာလည္းဆိုေတာ့…
စည္းကမ္းအမ်ားႀကီးကို လိုက္မနာႏိုင္ေပမဲ့ နည္းနည္းဘဲ သတ္မွတ္ရင္ေကာ
က်င့္သံုးလိုက္နာႏိုင္မလားလို႔ ဘုရားေမးေတာ့ …. လိုက္နာႏိုင္ပါတယ္
လို႔ေျဖတယ္ ….. ဘုရားက ဘာေျပာလည္းဆိုေတာ့ … မေကာင္းမႈေရွာင္၊ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴစင္ေအာင္စိတ္ထားဖို႔ ဆံုးမ လမ္းညႊန္ေပး လိုက္တယ္…ဘုရားဟာ တရားကို
အကြက္ေပါင္းမ်ားစြာေဟာေပမဲ့ တကြက္တည္းနဲ့လည္း တရားသိ ႏိုင္တယ္။ ဘုရားဟာစကားကို ႏွစ္ခြ မေျပာဘူး…

Miss understand – အရေကာက္လဲြ ျဖစ္လိုက္တာနဲ႔ တရားနဲ့ အေ၀းႀကီး ေ၀းသြားႏိုင္တယ္….

ဒါေၾကာင့္… တရားတရားဆိုတာ သိပ္အခက္ႀကီးလို႔ ထင္ရေပမဲ့
သေဘာေပါက္ရင္ေတာ့ ခဏေလးပါ …၀ိဇာဥာဏ္အလင္းေလးတခ်က္ ဓမ(Dhamma) စက္လွည့္ ေပးလိုက္ရံုနဲ့ ….
က်န္တဲ့အရာေတြက ကၽြဲကူးေရပါ ဆိုသလို လူ႔စည္းကမ္း လူ႔က်င့္၀တ္ေတြ စာရိတသီလ၊ ၀ါရိတသီလ(ေဆာင္စရာ၊ေရွာင္စရာ)
ေတြလည္း အားလံုး ေနာက္ကေန သူအလိုလို လိုက္လာပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္…

About Ko out of...

Ko out of... has written 91 post in this Website..