ကမ္ဘာ့လူသားများအနေနှင့် လူနဲ့လူခြင်း ဆက်ဆံရာတွင် ငြိမ်းချမ်း အေးမြသော လူမှု ဆက်ဆံရေးကိုသာလိုလားကြသည်မှာ မလွဲဧကန်ဖြစ်ပါသည်။

ထိုသို့ ငြိမ်းချမ်းမှုအတွက်ရည်ရွယ်ပြီး လူနဲ့လူခြင်းဆက်ဆံရာတွင် ဘာသာတရားများမှပို့ ပို့ချသော အဆုံးအမများကိုသာ ခံယူကျင့်သုံးနေကြသည်မှာလည်း လက်ရှိနိုင်ငံတိုင်းမှာ ပင်တွေ့နေရသည်။

ဤနေရာတွင် ဘာသာတရားများ၏ အဆုံးအမသွန်သင်မှုများ၏ အကျိုးအာနိသင်သည် လက်ရှိလူသားတို့ မမြင်နိုင်၊ မတွေ့နိုင်၊ မကြားနိုင်၊ မသိနိုင်သော နေရာဌာနများကို ညွှန် ပြလျက်ရှိသည်မှာ ဘာသာတိုင်းလိုလိုပင်ဖြစ်နေပါသည်။

ဥပမာ…….ယခုပြုလုပ်သော အမှုကြောင့်….တမန်တော်၏ ချီးမြှောက်မှုကို ရရှိ၍၊ တမန် တော်မကြိုက်တာကိုလုပ်၍ ငရဲသို့သွားရခြင်း။ ဤသို့သောအမှုကို ပြုမိခြင်းကြောင့် သခင်ယေရှုက ကောင်းချီးပေး၍၊ ထိုမကောင်းမှုကြောင့် နောက်ဘဝတွင် ဘာမျှမဖြစ် တော့သော တွင်းနက်ကြီးထဲသို့ ကျရောက်မည်ဟု ဆိုကြခြင်း။ ကောင်းမှုပြုပါက ဤဘ ဝတွင် ကောင်းကျိုးမခံစားရစေကာမူ၊ နောင်ဘဝအဆက်ဆက်တွင် သေခြာပေါက် ကောင်းကျိုးကို ခံစားရမည်၊ မကောင်းမှုပြုပါကလည်း ယခုဘဝမှာ ကောင်းစားနေပေ မယ့် နောက်ဘဝရောက်လျှင် အမှန်တကယ် ငရဲကျ၍ ဆင်းရဲစွာခံစားရလိမ့်မည်ဟု မြတ်စွာဘုရားသခင်က ဟောတော်မူခြင်း။

ထိုကဲ့သို့ပင် ဟိန္ဒူနတ်ဘုရားများကလည်းပြော၊ ဂျိမ်းဆရာတွေကလည်းပြော၊ တိဘက် ဒလိုင်းလားမားဘုန်းတော်ကြီးတွေကလည်းပြော………

စသည်ဖြင့် တစ်ကမ္ဘာလုံးရှိဘာသာများမှ ပြောဆိုဆုံးမသွန်သင်နေသော နောက်ဘဝဟူ သည့်အကြောင်းတရားများသည် အမှန်တကယ်အားဖြင့် လုံးဝကို မစဉ်းစားသင့်သော အယူအဆများဖြစ်သည်ဟု ဗုဒ္ဓဘုရားရှင် ကိုယ်တော်တိုင်ကပြောသွားသည်ဟု လေ့လာ မိသောအခါ၊ လူတို့သည် ဘာ့ကြောင့် သေပြီးသည့်နောက်ဘဝအယူများကို တွေးတော နေကြပါသလဲဟု မေးရမလိုဖြစ်လာသည်။

ထိုသေပြီးသည့်နောက် ဘဝတွေရဲ့အကြောင်းကို ဗုဒ္ဓဘုရားရှင်ကိုယ်တော်တိုင်က ဒါတွေကိုမစဉ်းစားသင့်ကြောင်း ဟောကြားထားပါလျက် မိမိတို့ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များ၏ ဘာသာရေးဆိုင်ရာ ဟောပြောညွှန်ပြ၊ သွန်သင်လျက်ရှိသော ဆရာဖြစ်သူပုဂ္ဂိုလ်များက ဘာ့ကြောင့် မပြောသလဲဆိုတာ စဉ်းစားစရာဖြစ်လာပါတယ်။

ဘယ်သို့ပင်ဖြစ်စေကာမူ…..

မစဉ်းစားသင့်တာကို မစဉ်းစားကြပဲ……

စဉ်းစားသင့်သောအရာဖြစ်လျှင်လည်း မမေ့မလျော့၊ မပေါ့မဆ ပဲ၊ မှန်ကန်စွာတွေးခေါ် နိုင်စေခြင်းငှာ……ဘုရားဟောထားသော…စကားတချို့ကို ထုတ်နှုတ်တင်ပြလိုက်ရပါ သည်။

 စိန္တသုတ် ”

ရဟန်းတို့ လောကသည် မြဲ၏’’ ဟူ၍လည်းကောင်း၊ လောကသည် “မ မြ ဟူ၍ လည်ကောင်း၊ လောကသည် “ အဆုံးရှိ၏ ’’ ဟူ၍လည်းကောင်း၊ လောက သည် “ အ ဆုံးမရှိ ’’ ဟူ၍လည်းကောင်း၊ ထိုအသက်သည်ပင် ထိုကိုယ်ဖြစ်၏ ” ဟူ၍လည်း ကောင်း၊ “အသက်သည် တစ်ခြား၊ ကိုယ်သည်တစ်ခြား” ဟူ၍လည်းကောင်း၊ “သတ္တ ဝါသည် သေပြီးသည်မှ နောက်၌ ဖြစ်၏ ဟူ၍လည်းကောင်း၊ “ သတ္တဝါသည် သေပြီး သည်မှ နောက်၌ မဖြစ် ဟူ၍လည်းကောင်း၊ “သတ္တဝါသည် သေပြီးသည်မှ နောက်၌ ဖြစ်လည်း ဖြစ်၊ မဖြစ်လည်းမဖြစ် ” ဟူ ၍ လည်းကောင်း၊ “သတ္တဝါသည် သေပြီးသည်မှ နောက်၌ ဖြစ်သည်လည်းမဟုတ်၊ မဖြစ်သည်လည်းမဟုတ် ဟူ၍လည်းကောင်း၊ ဤသို့ ယုတ်ညံ့ သော အကုသိုလ် စိတ်ကို မကြံစည်ကုန်ရာ။

ထိုသို့ မကြံစည်သင့်ခြင်းသည် အဘယ့်ကြောင့်နည်း။

ရဟန်းတို့ ဤအကြံအစည်သည် အကျိုးစီးပွားနှင့်မစပ်၊ မဂ်တည်းဟူသော အကျင့်မြတ်၏ အစမဟုတ်၊ ငြီးငွေ့ရန်၊ တပ်ခြင်းကင်းရန်၊ ချုပ်ရန်၊ ငြိမ်းအေးရန်၊ ထူး သော ဉာဏ်ဖြင့်သိရန်၊ ကိုယ်တိုင်သိရန်၊ တဏှာမှ ထွက်မြောက်ရန် မဖြစ်။

ရဟန်းတို့ သင်တို့သည် ကြံစည်လိုကြကုန်သော် ဤကား ဆင်းရဲတည်း ” ဟု ကြံစည်ကုန်ရာ၏၊ “ ဤကား ဆင်းရဲဖြစ်ပေါ်ကြောင်းတည်း ဟု ကြံစည်ကုန်ရာ၏၊ ဤ ကား ဆင်းရဲချုပ်ရာ (နိဗ္ဗာန်) တည်း ဟု ကြံစည်ကုန်ရာ၏၊ ဤကား ဆင်းရဲချုပ်ရာ (နိဗ္ဗာန်) သို့ ရောက်ကြောင်း အကျင့်တည်း ဟု ကြံစည်ကုန်ရာ၏။

ထိုသို့ ကြံစည်သင့်ခြင်းသည် အဘယ့်ကြောင့်နည်း။

ရဟန်းတို့ ဤအကြံအစည်သည် အကျိုးစီးပွားနှင့်စပ်၏၊ မဂ်တည်းဟူသော အ ကျင့်မြတ်၏ အစဖြစ်၏၊ ငြီးငွေ့ရန်၊ တပ်ခြင်းကင်းရန်၊ ချုပ်ရန်၊ ငြိမ်းရန်၊ ထူးသောဉာဏ် ဖြင့်သိရန်၊ ကိုယ်တိုင်သိရန်၊ တဏှာမှ ထွက်မြောက်ရန်ဖြစ်၏။

ရဟန်းတို့ ထို့ကြောင့် “ ဤကား ဆင်းရဲတည်း ဟုသိရန် အားထုတ်ရမည်(ပ)။ “ဤကား ဆင်းရဲချုပ်ရာ(နိဗ္ဗာန်)ရောက်ကြောင်း အကျင့်တည်း” ဟု သိရန် အားထုတ် ရမည်ဟု (မိန့်တော်မူ၏)။

စိန္တသုတ်

သံယုတ်ပါဠိ(မြန်မာပြန်)

တတိယတွဲ

စာမျက်နှာ(၃၇၁)

သုတ်စဉ်- ၁၀၇၈

About မိုးခ်မ္းေျမ႕

has written 17 post in this Website..