“ကာလာကာလ မရဏပဥွာ´´  

 

ခရီးသြားျခင္းမ်ားတြင္ အခန္႔မသင့္မႈနဲ႔ႀကံဳရတဲ့အခါ အသက္တိုျခင္းဆိုတဲ့ ကံႀကမၼာကိုေတြ႔ႀကံဳရတဲ့ သတင္းေတြ ဖတ္ေနရတဲ့အခါ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္ ဒါကေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ႀကံဳရတာမို႕ ကံ ကို တာရိုးမယ္ဖဲြ႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။  အဲဒီမွာကမၻာသုေတသီေတြေလ့လာခ်က္က အံ့ႀသစရာဖတ္ရတယ္။ ခရီးသြား ရင္းထိခိုက္ဒဏ္ရာႏွင့္ အသက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ခဲ့မႈေတြမွာ ကားျဖင့္သြားျခင္းေႀကာင့္ျဖစ္ရတာ အမ်ားဆံုးပါတဲ့။ ဒုတိယအမ်ားဆံုးက ရထားျဖစ္ ေနျပီး အမ်ားသူဌာစီးရန္ေႀကာက္ႀကတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံေႀကာင့္ ေသဆံုးမႈက အနည္းဆံုးလို႕ဆိုထားပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းႏိုင္ငံေလဆိပ္ေတြမွာဆို ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ငါးမိနစ္တိုင္း ၀င္ထြက္မႈရိွေနႀကျပီး တစ္ပတ္အတြင္း ခရီးစဥ္ေထာင္ခ်ီျပီးရိွေနပါတယ္ ဒါေပမယ့္ တစ္ႏွစ္ အတြင္းေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈႏႈန္းဟာ တစ္ကမၻာလံုး စီးနင္းေန တဲ့ ခရီးသည္ဦးေရနဲ႔ယွဥ္ရင္ အလြန္နည္းပါးျပီး ပ်က္က်မႈအႀကိမ္ အေရဟာလည္း အလြန္နည္းတာကို ေလ့လာ ေတြ႔ႀကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကား ရထား ထက္စာရင္ ေ၀ဟင္မွာ ပ်ံတဲ့ေလယာဥ္က ထိခိုက္မႈအႏၱရာယ္ အနည္း ဆံုးျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို အခန္႔မသင့္လို႕ မေတာ္တဆမႈ ေတြနဲ႔ႀကံဳႀကကာ အသက္ဆံုးရတဲ့အခါ သြားေလသူကို သူ႕ကံဘဲေပါ့ သူကံကိုက ဒီေလာက္ဘဲသက္တန္း ပါရွာတာေပါ့လို႕ ဂရုဏာစကားျဖင့္ ေျဖသိမ့္တတ္ႀကပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုတေလာ ျမန္မာျပည္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕ျမိဳ႕ေတြမွာ ပဋိပကၡျဖစ္ႀကလို႕ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အေျခ အေနတင္းမာျပီး အိမ္ရာအေဆာက္အအံုေတြမီးရိႈ႕ႀက သတ္ျဖတ္ႀကလို႕ ေသႀကရတဲ့သတင္းေတြ ႀကားရဖတ္ရ တယ္ေလ။

အဲဒီလို ေသျခင္းနဲ႔ပက္သက္ျပီး ရွင္နာဂသိန္ႏွင့္ မိလိႏၵမင္းႀကီးတို႕ရဲ႕ အေမးအေျဖျပဳခဲ့တဲ့ထဲမွာ အခ်ိန္က်၍ ေသျခင္း၊ အခ်ိန္မက်၍ေသျခင္း “ကာလာကာလ မရဏပဥွာ´´ အေႀကာင္းအရာမွာ ခုလိုဆိုထားပါတယ္။

“အရွင္ဘုရား သတၱ၀ါတို႕သည္ ေသကုန္၏ ေသခ်ိန္ကာလေရာက္မွ ေသကုန္သေလာ ထိုသို႕မဟုတ္မူကား ေသခ်ိန္ကာလ မဟုတ္မူဘဲ ေသကုန္သေလာ´´ ဟု မင္းႀကီးကေလွ်ာက္ထားေမးေသာအခါ ရွင္နာဂသိန္က

“မင္းႀကီး …သင္မင္းႀကီးသည္ အသီးရိွေသာ သရက္ပင္ သေျပပင္ စေသာ သစ္ပင္တို႔၌ အသီးတို႕သည္ အစိမ္းေသာ္လည္းေကာင္း အမွည့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေႀကြက်သည္ကို ျမင္ဖူးပါသေလာ ထိုအသီးတို႕သည္ အခ်ိန္အခါေရာက္မွ ေႀကြသေလာ အခ်ိန္အခါမေရာက္ဘဲလ်က္ေႀကြသေလာ´´

“အရွင္ဘုရား အႀကင္အသီးတို႕သည္ မွည့္မွေႀကြကုန္၏ အခ်ိန္အခါေရာက္မွ ေႀကြသည္မည္ကုန္၏၊ တစ္ခ်ိဳ႕ အသီးတို႕ကား ပိုးထိုး၍ေႀကြကုန္၏၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာအသီးတို႕ကား လွံတံျဖင့္ ခတ္မိ၍ေႀကြကုန္၏၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အသီးမ်ားကား ေလျပင္းခ၍ ေႀကြက်ကုန္၏´´

“မင္းႀကီး… အႀကင္သတၱ၀ါတို႕သည္ ဇရာအခ်ိန္ေရာက္မွ ေသကုန္သည္ အခ်ိန္အခါေရာက္၍ ေသသည္ မည္၏၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသတၱ၀ါတို႕သည္ ကံႏိွပ္စက္၍ ေသကုန္၏ ဂတိႏွိပ္စက္၍ ေသကုန္၏ အမူအရာ ႏွိပ္စက္၍ ေသကုန္၏ ဇရာအိုျခင္းတရားႏွိပ္စက္၍ ေသကုန္၏ တစ္ခ်ိဳ႕က အမိ၀မ္း၀၌ပင္ ေသခဲ့၏ တစ္ခ်ိဳ႕က ေမြးကင္းစ၌ ေသကုန္သည္၊ အႀကင္သူသည္ ကာလတိုႏွင့္ေသသည္မည္၏၊ အႀကင္သူသည္ ႏွစ္တစ္ရာရိွ၍ေသ၏၊ ထိုသူ အား အခါေရာက္၍ ေသသည္မည္၏၊

မင္းႀကီး … အသက္သည္ ထို႕ထက္ကာလလြန္စြာရိွေသးလ်က္ အကာလအခ်ိန္အခါမဟုတ္ဘဲလ်က္ ေသရကုန္ သည္ကား ခုႏွစ္ပါးေသာ အေႀကာင္းေႀကာင့္ေသကုန္၏။

၁။ အစာအဟာရကို မရ ဆာေလာင္ငတ္မြတ္၍ ေသရျခင္းသည္ အသက္ႀကြင္းေသးလ်က္ အခါမဟုတ္ေသာ ေသျခင္း(အကာလေသျခင္း)မည္၏။

၂။ ေသာက္ေရကို မရ၊ ႏွလံုးေျခာက္ကပ္ေသျခင္းသည္ အသက္အႀကြင္းရိွလ်က္ေသးျခင္းေႀကာင့္ အကာလ ေသျခင္းမည္၏။

၃။ ေျမြခဲအပ္သည္ျဖစ္၍ အဆိပ္ျဖင့္မႊန္းေသာသူသည္ ေဆးသမားကိုမရ၍ အသက္ႀကြင္းရိွေသးလ်က္ေသေသာ္ ဤကား အကာလေသျခင္းမည္၏။

၄။ အဆိပ္ကိုစားမိေသာသူသည္ကား အဂၤ ါႀကီးငယ္တို႕သည္ ေလာေလာပူေသာ္လည္း ေဆးကိုမရ၍ အသက္ ႀကြင္းလ်က္ေသျခင္းေႀကာင့္ အကာလေသျခင္းမည္၏။

၅။ မီးေလာင္းေသာသူသည္ ျငိမ္းေစတတ္ေသာေဆးကိုမရ၍ အသက္ႀကြင္းေသးလ်က္ေသ၏။ ဤကား အကာလေသျခင္းမည္၏။

၆။ ေရႏွစ္ေသာသူသည္ ကိုးကြယ္ေဆာက္တည္ရာမရ၍ အသက္ႀကြင္းေသးလ်က္ေသ၏၊ ထိုေသျခင္းလည္း အကာလေသျခင္းျဖစ္၏။

၇။ ဓားလွံထိုးမိသူ ထိခိုက္အနာတရျဖစ္သူတို႕ ေဆးသမားကိုမရ၍ အသက္ႀကြင္းရိွေသးလ်က္ေသျခင္း သည္လည္း အကာလေသျခင္းမည္၏။

မင္းႀကီး ဤခုႏွစ္ပါးေသာအေႀကာင္းတို႕ျဖင့္ သတၱ၀ါတို႕၏ ေသျခင္းသည္ အသက္ႀကြင္းက်န္ေသးလ်က္ ေသျခင္းျဖစ္သျဖင့္ အကာလေသျခင္းျဖစ္သည္´´

တကယ္ေတာ့ အမိ၀မ္းတြင္းကကၽြတ္လြတ္ေမြးဖြားျပီး လူေလာကထဲေရာက္လာကာ ႀကီးျပင္းအသက္ရွင္ေန ႀကသူေတြရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး အသက္ရွည္ရွည္ေနခ်င္ႀကပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ျပန္ေမးမိရင္လည္း အသက္ရွည္ရွည္ ေနခ်င္ႀကမွာပါဘဲ။ ဘယ္သူမွေဖာ္ျပပါခုႏွစ္ပါးနဲ႔အညီ အကာလေသျခင္းမ်ိဳးနဲ႔  မေသခ်င္ႀကတာအမွန္ပါ။ ဒါဆို ရင္ မိမိကိုယ္တိုင္ အကာလဆိုတဲ့ အခ်ိန္မက်၍ေသျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ခ်င္မွ သူမ်ားကိုလည္း အကာလေသျခင္းမ်ိဳး မႀကံဳေစဘဲ ကိုယ္နဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းေလးမ်ားထားႀကရင္ ျငိမ္းခ်မ္းသာရာဖြယ္လူ႕ေဘာင္ ေလာက တစ္ခုကို ဖန္တီးႏိုင္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ႀကလိမ့္မယ္လို႕ ထင္မိပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဘာသာေရးအယူအဆ လူမ်ိဳးေရးအယူအဆေတြထက္ လူတစ္ေယာက္ လူ႕ဘ၀ကိုေရာက္လာတဲ့ စပယ္ယာပတ္မပါေသာ လူအသက္တစ္ေခ်ာင္းကို အသက္ရွည္ရွည္ လူ႕ဘ၀သက္တမ္းေစ့ေနသြား ႀကေစခ်င္ တဲ့ သေဘာေလးျဖင့္ေတြးကာေရးတာပါ။

 

 

 

ခင္ခ။

(အေတြးတစ္ခုအတြက္ အေရးတစ္ပုဒ္ျဖစ္တည္မႈ)

ခင္ခ

About ခင္ခ

ခင္ ခ has written 458 post in this Website..