ညီေလး အလင္းဆက္ ႏွင့္ ၿမန္မာစာခ်စ္သူ ရြာသူ / ရြာသားမ်ားသို႕    အပိုင္း(၂)

 

ညီေလးေရ

 

ရွင္းစရာေတြက တစ္ပံုတစ္ပင္ဆိုေတာ့ အကို ေတြးေနရင္းနဲ႕ရြာထဲမေရာက္လိုက္တာဟာ          အေတာ္ၾကာခဲ့ေပ့ါ ညီေရ။

တစ္ခုရွိတာက ညီေလးေရ အပိုင္း(၂) ကေနာက္တစ္ရက္မွာပဲအကိုေရးၿပီးသားပါ။သုိ႕ေပမယ့္လည္း ရွင္းၿပစရာ အဓိက ကေတာ့

ေဒၚေကဇီေပါ့ ညီေရ။ ေရႊညာသားကေလာင္ကိစၥက ရွင္းၿပမွရမယ္ဆိုေတာ့ အကို မ၀င္လာၿဖစ္ေသးတာပါ။

အန္တီဒံု အရီးလတ္ ဆရာေပါက္တို႕ ေခၚသံကို အေရးမလုပ္တာလည္း မဟုတ္ရေပဘူး ညီေလးေရ။

 

ၿပန္ေခၚၾကတဲ့ အန္တီဒံုအပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရြာထဲမွာ May 2014 Post က ငါးေယာက္ေပါင္း ကေလာင္စံုပါတဲ့

စာၾကမ္းပိုးကိုေတြ႕လိုက္ရမွ နဲနဲရွင္းၿပဖို႕အေၿဖေပၚသြားတယ္။

ကဲ ရွင္းၿပမယ္ ေဒၚေကဇီေရ ။

ေရႊညာသားကေလာင္နာမည္တူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေကာင္းရွိေနမွာ ၿဖစ္ေပမယ့္ ဒီေရႊညာသားကေတာ့ မန္းေၿမကပါ။ေခတၱ ခဏ

ေနတဲ့ ေနရာကေန အၿမဲမ်ားေနၿဖစ္ေလမလားလို႕ပဲဆိုရမလားေပါ့ညီေရ။ ဒီအထိေလာက္ပဲ ေၿပာပါရေစေနာ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ေရႊညာသား(အထက္အညာေၿမ)  ဆိုၿပီးမွ ေရးထားတာပါ ေဒၚေကဇီ ေရ။

 

ေရႊညာသားကေလာင္ကို ဖန္တီးခဲ့တာ သတင္းသီးသန္႕အတြက္ပါ။အရင့္ အရင္က သူ႕မွာ မူရင္းစာေရးေနတဲ့ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္း

လည္း ကိုယ္ပိုင္ရွိေနပါေသးတယ္။ေနာက္ေတာ့ တပည္႕ေလး ေရးတဲ့ပို႕တဲ့သတင္းကို Edited လုပ္ၿပီးတင္ရင္းနဲ႕ ရြာသားအခ်ဳိ႕နဲ႕

ၿငိၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ ကေလာင္ကို ထိမ္းထားလိုက္တာပါ။

ေနာက္ထပ္အစြန္းလြတ္ေအာင္ ေရွာင္ခ်င္တာလည္း ပါသေပါ့ညီေရ။ ဆိုခ်င္တာ သတင္းကေလာင္ဆိုေတာ့ကာ မွန္သင့္သေလာက္ေတြ လည္းပါသလို ကေလးေတြေရးတာကို ဒီအတိုင္းတင္တာေတြလည္းပါသေပါ့။ေနာက္အကို ကိုယ္တိုင္၀င္ေရးတဲ့

အၿမင္ေဆာင္းပါးေလးေတြလည္း ခဏတၿဖဳတ္ေတာ့ ေရးခဲ့ဖူးေလသေပါ့။

ဒီေတာ့ ဒီကေလာင္ကို အရင္ကထက္ မေရးေတာ့တာထက္ တစ္ခါတစ္ရံေရးတာမ်ဳိးေလးေတြကို အက်ဳိးရွိရွိလုပ္ဖို႕ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့

မွ အကို႕အေနနဲ႕ ဆက္ေရးေနရတာပါညီေရ။

ဒါဟာ ေရႊညာသား ကေလာင္အေၾကာင္းနဲ႕ မန္းေဂဇက္ကို ၀င္ရတဲ့ကနဦးရည္ရြယ္ခ်က္ေတြပါ ညီေရ။

ကဲ စာအေၾကာင္း ေပအေၾကာင္းဆက္ၾကဦးစို႕ညီေရ   …. အခ်ိန္ေတြလင့္ကုန္ေတာ့မယ္ . . .

 

ေနာက္ရြာရာအိမ္မွဴး မိေကဇီ နဲ႕ ဆယ္အိမ္ေခါင္း မာမီတိုက္တို႕အပါအ၀င္ အရီးလတ္ အန္တီဒံုတို႕ကို ရွင္းၿပရင္းေၿပာခ်င္တဲ့အခ်က္က

ညီေလးေရ လို႕ေခါင္းစဥ္တပ္ေပမယ့္ တကယ္တမ္းက ရြာသူ/ရြာသားအားလံုးကို ရည္ရြယ္ပါတယ္။

အလင္းဆက္ကို ကၽြန္ေတာ္မေတြ႕ဖူးေပမယ့္ သူေရးတဲ့ Post ေလးေတြမွာ စာေပခ်စ္စိတ္ ကဗ်ာခ်စ္စိတ္ေလးေတြ ပါေနတယ္လို႕

ခံစားေနရတာ အထင္းသားမို႕ သူ႕နာမည္ေလးတပ္လိုက္တာကို တစ္လြဲမထင္ေစခ်င္ပါဖူးေနာ္ ဒါက ရွင္းၿပေပးတာပါ။

ကဲ ဆက္ၾကဦးစို႕ ညီေလးေရ . . .

 

ညီေလးေရ

တစ္ခုေတာ့ အကိုေၿပာခ်င္တယ္ေနာ္။အကိုက ၿမန္မာစာကိုခ်စ္ေပမယ့္ မတူညီတဲ့နယ္ပယ္နဲ႕ဘြဲ႕ရ ဆရာၿပန္ၿဖစ္ စာၿပန္သင္

ခဲ့ရေပမယ့္ ကေလာင္အသက္သြင္းေတာ့ ၿမန္မာစာကို ရင္နဲ႕အမွ်ခ်စ္ခဲ့လို႕ ၿမန္မာစာစာတမ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုေရးခဲ့တဲ့သူတစ္ေယာက္။

 

ကဲ ညီ႕ကို သက္ေသၿပမယ္ကြာ တစ္ခ်ိန္တံုးက အကိုတံုးေခါင္းေတာင္ မေဖာ္၀ံ့ခဲ့တဲ့ကာလမွာ တာရာမင္းေ၀ဆိုတဲ့ ကေလာင္မၿဖစ္ခင္ ေရႊဘုန္းလူ အမည္နဲ႕ေရးခဲ့တဲ့ ဒီကဗ်ာကို အကိုတို႕ ဆရာေတြ အေဆာင္မွာ ခိုးဖတ္ၿပီး

ေသြးေတြဆူပြက္ ေတာက္ေတြေခါက္ အမိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ၾကီးေရွ႕ မွာ တတ္ႏိုင္သမွ် ၿဖန္႕ေ၀ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္စပါ ။ဖတ္ဖူးသူေတြလည္း

ရွိပါလိမ့္မယ္။

အကို က ေကာင္းၿပီးသားကဗ်ာကို ေကာင္းလိုက္တာလို႕ မေၿပာခ်င္ေတာ့ဘူးေနာ္။

 

ဒါဆိုရင္ အကိုက အဖိုးၾကီးပါဗ်ာ ။

အန္းတိတ္ေတြရြတ္ၿပမေနပါနဲ႕လို႕ ညီ မေၿပာေတာ့ေလာက္ပါဘူး။

အကို ကဗ်ာကိုခ်စ္တယ္ စာကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ေသြးထဲကေနကို

လွဳိက္လွိဳက္လွဲလွဲခ်စ္တာပါညီ။ကဲ သက္ေသၿပမယ္ကြာ ။

 

ကဲ ညီဖတ္ၾကည္႕လိုက္ပါဦးကြာ . . . . ဥဒါန္းဆိုတဲ့ကဗ်ာ ညီၾကားဖူုးခဲ့မွာပါ။

                                    ဇာဘုရင္ရဲ႕ စံနစ္ဆိုးေၾကာင့္

                                    ၿပည္႕တန္ဆာၿဖစ္ရတဲ့ ရုရွားမေလးဟာ

                                  အိပ္ယာထဲမွာ ငိုေနတယ္

                                 ေန၀င္းရဲ႕ စံနစ္ေၾကာင့္

သူပုန္ၿဖစ္ရတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ

                             လမ္းမေပၚမွာ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတယ္။

 

  ဒီေန႕ပြဲဟာ

ရွဳံးရွဳံးႏိုင္ႏုိင္

ယွဥ္ၿပိဳင္ၿခင္းသာ အဓိကဆိုတဲ့ပြဲမဟုတ္ဘူး

                             သူေသကိုယ္ေသ အၿပိဳင္ႏႊဲ

၀ိညဥ္ၿခင္းရိုက္ခြဲတဲ့ ပြဲၿဖစ္တယ္။

                             ေဟ့ ၾကိဳးစင္

ငါရင္ေကာ့ၿပီးလာခဲ့မယ္။

 

ၿမန္မာၿပည္ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ

                             ေသြးစေတြစိုလူး

အလံဦးမွာ

ကိုယ့္အမည္ခ်ိတ္လို႕

                             ၾကိဳးစင္ရိပ္၀ယ္

ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုက္ပြဲ၀င္ေနပါတယ္။

 

                             ပိတ္မထားရေသးတဲ့

သားၾကီးတို႕ရဲ႕ ေက်ာင္းစာအုပ္မွာ

                             ေဒါင္းရုပ္ေလးေတြ သားငယ္ဆြဲေတာ့

ေမေမမ်က္ရည္၀ဲ ေရာ့မယ္။

 

                             ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ ခုႏွစ္ရဲ႕

လက္နက္နဲ႕ လြယ္အိပ္တိုက္ပြဲမ်ား

မွဳန္၀ါးၿပာေ၀

                             ကမာၻမေက်ဖူး

ဘီလူးတစ္ေခတ္ ေဒါင္းတစ္ေခတ္

တစ္ေန႕ေန႕ေလ

                             မေသေသးရင္

ၿပန္လာခ်င္တယ္

ရင္ခြင္မွာ ေထြးလို႕ၾကိဳပါ ေမေမ ရယ္။

 

ၿမန္မာၿပည္ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ

                             ေသြးစေတြစိုလူး

အလံဦးမွာ

ကိုယ့္အမည္ခ်ိတ္လို႕

                             ၾကိဳးစင္ရိပ္၀ယ္

ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုက္ပြဲ၀င္ေနပါတယ္။

            ေကာင္းလိုက္တဲ့ ကဗ်ာေလးေနာ္ညီ ။အၿပစ္ကို ရွာခ်င္ရင္ေတာင္ အကို ရွာမရခဲ့ပါဘူး ညီေရ။ရွင္းၿပစရာလည္းမလိုေလာက္ပါဘူးေနာ္

ညီေရ။

 

ကဲ အကိုက အန္းတိတ္ကို ခ်စ္သလို ေကာင္းတဲ့ အသစ္ေတြကိုလည္း ခ်စ္ပါတယ္ ညီေရ ။ဒါေပမယ့္ ညီေရ အကိုေၿပာခ်င္တာက

ေသြးေတြဆူပြက္ ေတာက္ေတြေခါက္ ေဒါသေတြထြက္ေနရတဲ့ ေခတ္ကာလဆိုးၾကီးထဲ အကို႕အသက္ေတြလည္း ၾကီးခဲ့ေပေပါ့။

ညီ႕ကိုဒီလိုမၿဖစ္ေစခ်င္ေတာ့တာ အကို႕ေစတနာပါ ညီ။ မွန္ေသာ စကားပါ။လံုး၀အမုန္းမပါတဲ့ စာေပအလွတရားကိုပဲ ခံစားၾကည္႕

ၾကရေအာင္ေနာ္။

တိုက္ပြဲ၀င္ရဲရဲေတာက္ဒီမိုကေရစီသူရဲေကာင္းၾကီးေတြအေၾကာင္း အကို အသိဆံုးပါ ညီ။ဒါေၾကာင့္ စာကိုခ်စ္ရာမွာ အရင့္

ရင့္က်က္ေစခ်င္ေသးတယ္ညီ။

ဒီေတာ့ ညီ႕ကို ရင္ခုန္ေစခ်င္တာက ၿမန္မာစာ စာေဟာင္း စာေကာင္းေလးေတြနဲ႕ ရင္ခုန္ရင္းနဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ေစခ်င္လို႕ ဒီလိုေခတ္ေပၚ

ကဗ်ာေတြကို မေဆြးေႏြးေသးတာပါ။တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာ ေနာက္ဆံုးစာမဲ့ကဗ်ာေတြအထိအကိုတို႕ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကတာ

ေပါ့ညီရာ။ ညီစိတ္၀င္စားရင္ေပါ့ေနာ္။ႏိုင္ငံေရးကို အကို လံုး၀ေဆြးေႏြးမွာမဟုတ္ပါဘူး ညီေရ။

 

ကဲ ညီေရ ၿမန္မာစာ ကဗ်ာေဟာင္းေလးေတြကို ဆက္ေဆြးေႏြးၾကည္႕ၾကရေအာင္လား။

 

ညီေလးေရ

မေန႕ကအထိေတာ့ အကို ညီ႕ကို ကဗ်ာအခ်ဳိ႕နဲ႕ စာေၿပာင္တစ္ခ်ဳိ႕ကို ရွင္းၿပေပးၿပီးၿပီေနာ္။

ဒီေန႕ ဆက္ၿပီး ရွင္းၿပစရာေလးလဲရွိေနေသးလို႕ ညီေရ။ အကိုေၿပာတာေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ေနာ္။အကိုၾကိဳက္တဲ့ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ေရးၿပ

မယ္ ။ ဖတ္ၾကည္႕ေနာ္။

 

ေန၀င္စခ်ဳိးမရယ္ကူ

 

ဆိုတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ကဗ်ာအေၾကာင္းကိုပါ။အကုန္မရရင္ေတာင္ တစ္ပိုင္းတစ္စေတာ့ၿဖင့္ ညီေလးၾကားဖူးမွာပါ။

 

ကဲ ညီေရ ဂ်ပန္ေခတ္မွာေရးဖြဲ႕ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပါ ညီေရ။ညီ ၾကားဖူးၿပီးသားၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။အကိုအေနနဲ႕က ညီေရ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္

ကိုၾကိဳက္ၿပီဆိုရင္ အလြတ္က်က္ပစ္သကြ ။ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ႏွစ္ေတြၾကာေနတာေတာင္ အခုထိမွတ္မိတုန္းဆိုပါစို႕ ။

အကိုၾကိဳက္တာကေတာ့ ေစာေစာက ေန၀င္စခ်ဳိးမရယ္ကူဆိုတဲ့အထဲက ေနာက္ဆံုးပိုဒ္ေလးေပါ့ညီရာ။

 

ဘယ္ ဘယ္ကိုခြဲ ရင္ကိုခြဲ –

                                      ရွားမီးခဲတြင္ ရဲရဲကင္သည္

                                      အကၽြန္မၿမင္၀ံ့ပါတကား။

 

ကဲ ညီေရ (ရင္ကိုခြဲ) ေနာက္မွာ စကားစပ္ပါေသးေပမယ့္ စာရိုက္မရလို႕ ဒီအတိုင္းပဲထားလိုက္တယ္ညီေရ။ကဲ ထားပါ။

ၾကည္႕ၾကည္႕စမ္းပါ။အစာငတ္လို႕ ကူတာလား ေရကိုငတ္လို႕ ကူသလားထင္ေနတုန္းမွာ တကယ္တမ္းေတာ့ လင္ေပ်ာက္ရွာတဲ့ ကဗ်ာ

ေလးေပါ့ညီရာ ။လင္ၿဖစ္သူကို ရွားမီးခဲမွာကင္တာကို မ်က္ၿမင္ေတြ႕ရတဲ့ ဇနီးသယ္ ငွက္မေလးရဲ႕အၿဖစ္ပါညီ။မၿမင္၀ံ့စရာေပပဲေပါ့ ညီရယ္။

ႏြားေက်ာင္းသားငယ္ ေက်ာ့ကြင္းရယ္တည္

 

ဆိုတာေလးကလဲ သနားစရာေပါ့ညီရာ ။

ဘယ္ေလာက္ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္ေလသလဲ။ကဲ ညီေရ သိပ္လွတဲ့ ၿပည္႕သူ႕ဘ၀ကုိထင္ဟပ္တဲ့ကဗ်ာေတြေပါ့။ညီရွာဖတ္

ၾကည္႕ေပါ့ကြာ။ဟုတ္လား ။ဆိုရွယ္လစ္စံနစ္မွာ သိပ္ထင္ရွားခဲ့တာလည္း ေၿပာၾကေသးသကြ။ႏိုင္ငံေရးေတြပါလာမွာစိုးလို႕ ထပ္မရွင္းေတာ့

ပါဘူးေနာ္ ညီေရ။

ကဲ အကို ဆက္ရွင္းၿပစရာရွိေသးတယ္။ မ Pooch ေမးသြားတဲ့ ေရႊၿခည္ေငြၿခည္တန္းပါလို႕ ဆိုတာေလ။

 

အဲဒါကေတာ့ အကိုတို႕သိသေလာက္ေတာ့ ေရွးကဗ်ာကြ။ဒါကို ေနာက္ပိုင္းသီခ်င္းလုပ္ၿပီးၿပန္ဆိုၾကသတဲ့။ မယ္ပုခ်္ ေမးတဲ့အခ်ိန္မ

တိုင္ခင္ထိ အကိုသတိရေနေသးသကြ။နားေထာင္ၾကည္႕လိုက္ဦးေနာ္။အကိုက သီခ်င္းအလိုက္ပဲ ေရးၿပမွာ ။ကဗ်ာလိုစာစပ္နဲ႕ နဲနဲေတာ့ကြဲ

သကြ။

ေရႊၿခည္ေငြၿခည္ တန္းပါလို႕

                                               ယက္ကန္းကိုဆင္ တန္းကိုဆင္

                                            ေရႊၿခည္ေငြၿခည္ တန္းပါလို႕

                                           ယက္ကန္းေရႊစင္ တန္းေရႊစင္

                                       ဘုရားငုတ္တိုေရာင္ေတာ္လႊတ္မွ

                                      ပံုေတာ္ရွင္၀တ္ၾကပါစို႕

                                      ေမာင္ၾကီးေရ ……. ေတာ့။

                                    (အခ်ဳိ႕ကလည္း ပံုေတာ္ဆင္လို႕ ဆိုသကြဲ႕ ညီေရ )

                                      ေအာက္ၿပည္ကို ေလွေတာ္ထိုး

                                       ပိုးမွာလိုက္တယ္ေလး ေလ့။

                                      (မူကြဲမွာလည္း ပိုးမွာလိုက္သေလ ေလ့ ဆိုသကြ )

 

                                      အနားတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ရယ္က

                                    စိမ္းႏုၿခယ္ စိမ္းႏုၿခယ္

                                      အလယ္မွာ မွန္ေရာင္ကြပ္တယ္

                                      ခ်စ္တဲ့သူ၀တ္ဖို႕ရယ္

                                      လက္ခတ္သံ လက္ခတ္သံ

                                    ပ်ဳိေလးလက္ခတ္သံ

                                      လက္ခတ္သံ လက္ခတ္သံ

                                        ႏွမေလးလက္ခတ္သံ

                                      လက္ခတ္သံ မိုးၾကိဳၾကား

                                        ေသာင္းတိုင္ကၾကား သေလးေလ့။

                                      ( အမွန္က ေသာင္းတိုက္ကၾကားပါ ညီေရ)

 

သီခ်င္းဆိုေတာ့ အသံလိုက္ေအာင္ဆိုရေပသေပါ့ညီရာ။ကဲ နန္းမေတာ္မယ္ပုခ်္ ေရ တစ္ေခါက္ေလာက္ေနာ္။

 

( အေရးၾကီးတာေလးရွင္းၿပေပးရရင္ေတာ့ ဒီရြာထဲက အကိုခ်စ္ခင္တဲ့ ဆရာေခါင္ေတာ့ၿဖင့္ ပိုဆိုတတ္မယ္ထင္တယ္။အကိုေရးတာကေတာ့ ေရွးကဗ်ာအတိုင္းပဲေလ။ ဒါ့ပံုၾဆာေပါက္ေၿပာတဲ့ ေရွးၿမန္မာသီခ်င္းေဟာင္းမ်ားထဲမွာေတာ့

အကိုသြားမၾကည္႕ရေသးပါဘူး။ဆိုလိုတာက ကဗ်ာကေနသီခ်င္းေၿပာင္းဖြဲ႕ရာမွာ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ စာသား သံေနသံထားေၿပာင္းသြားရတဲ့

သာဓကေတြ အမ်ားအၿပားရွိခဲ့ေသးသေပါ့ညီရာ။ဒီေတာ့ ဒီရြာထဲက ကိုေခါင္ေရ တတ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ဖိတ္ေခၚတာကို လက္ခံၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ညီေလးကို ၀င္ၿပီးရွင္းၿပေပးပါဦးလို႕ . . . . ေလးစားစြာၿဖင့္ )

 

          တတ္ႏိုင္ရင္ ဒါ့ပံုၾဆာေပါက္ကလည္း ေရးေပးေစခ်င္ပါတယ္။ အမွန္ကိုသိရတာေပါ့ေနာ္။ၾဆာေပါက္ ရဲ႕ Post ႏွစ္ခုကို ကုမုၿဒာဂ်ာနယ္

ေမလထုတ္ အတြဲ(၄) အမွတ္(၉) ၁၇ – ၆- ၂၁၀၄ အဂၤါေန႕ထုတ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၂ – ၂၃ မွာ ဆက္တိုက္ တစ္ပတ္တည္းေဖာ္ၿပခံရတာကိုလည္း

ဂုဏ္ယူပါတယ္ ဆရာေပါက္ေရ …

          အယ္ဒီတာမင္းမ်ားကေရာ ယူသားသံုးတာ အေၾကာင္းေရာၾကားပါရဲ႕လား …. ရြာထဲေၿပာသံမၾကားလို႕ပါ….. ဆက္လုပ္ ၾဆာေပါက္ ..

 

 

          ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဒီကဗ်ာမွာ မူကြဲေပါင္းမ်ားစြာရွိေနလို႕ ဦးေမာင္ေမာင္တင္ ( ၿမန္မာစာမဟာ၀ိဇၹာ) ကိုယ္တိုင္ၿငင္းခ်က္ထုတ္ဖူးတယ္လို႕လည္း အကိုၾကားဖူးေနလို႕ပါ ။အကို လည္း မွားေကာင္းမွားႏိုင္တာေပါ့ ညီေရ။

အကိုကေတာ့ ဟံသာ၀တီတိုက္ထုတ္ စာအုပ္ကိုကိုင္ၿပီးက်က္ခဲ့ရတာ မို႕ပဲ ညီေလးေရ ။

 

ကဲ ညီ ေတြးၾကည္႕စမ္းပါ။ပ်ဳိ႕ေမာင္ၾကီးအတြက္ ယက္မဲ့ ယက္ကန္းလြန္းစင္ကိုဆင္တာ ေရႊၿခည္ေငြၿခည္ နဲ႕တန္းၿပီးဆင္

သလိုလို စပ္ဆိုထားတဲ့ ကဗ်ာေလးေပါ့ညီရာ။ဘယ္ေလာက္လွလိုက္ေလသလဲ ၿပီးေတာ့ ေမာင္ၾကီးအတြက္ ယက္မဲ့ ပုဆိုးအတြက္

ပိုးဆင္ကို ေအာက္ၿပည္သြားမဲ့ ေလွေတာ္သားေတြကို ပိုးခ်ည္မွာၿပီးေတာင္ယက္မကြဲ႕တဲ့ ညီေရ။

 

ကဲ ညီေရ

အကိုရွင္းစရာထပ္ၿပန္ေပၚလာၿပသကြ။ညီ သိမွာပါေရွးေရွးတုန္းက လူပ်ဳိအတြက္ ကို အပ်ဳိေတြက

ကိုယ္တိုင္ယက္ေပးတာကိုမွ ၀တ္ဆင္ၾကသတဲ့ ။ အပ်ဳိေတြက မယက္တတ္ရင္ေတာင္ ၀ယ္ေပးၾကသတဲ့ညီရ။

 

လူပ်ဳိေတြကလည္း ဂုဏ္ယူသတဲ့ညီေရ။ဒီလိုမ်ဳိး ပ်ဳိ႕ေမာင္ၾကီးကို ယက္ကန္းယက္သလိုမ်ဳိး

ဆက္စပ္တဲ့ ကဗ်ာေတြအမ်ားၾကီးထဲက တစ္ပုဒ္ေလာက္အကိုရွင္းၿပေပးမယ္ေနာ္ ညီ။ေလ့လာၾကည္႕လို႕ရႏိုင္တာေပါ့ ညီရာ။

 

ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ကဗ်ာေပါ့ညီေလးရာ

 

ခ်ာရစ္ကေလး မေပ်ာက္ေစခ်င္

                                        ထြက္ခဲ့ေစခ်င္

                                       လိင္ၿပန္ရင္ ဆံရွည္ထားပါနဲ႕

                                     သန္းေတြကမ်ား။

                                      လိင္ၿပန္ရင္ကိုရင္၀တ္ဖို႕

                                      ပေလကပ္အနံက်ယ္

                                    ေစ်းၾကိဳက၀ယ္

                                      အနံက်ယ္ ခါးပံုႏြဲ႕တယ္

                                      ဆုတ္လိုက္ပါတဲ့။

                                      (ေရးေတာ့ ခ်ာရစ္ – ဖတ္ေတာ့ ဂ်ာရစ္ေပါ့ ညီေလးရာ )

 

ကဲ ဘယ္ေလာက္လွသလဲ ညီ။ သိပ္လွတဲ့ ကဗ်ာေလးေပါ့ ။ေကာင္းပါတယ္လို႕ အကိုညႊန္းေနရဦးမလားညီရာ။အလြတ္က်က္ပစ္

လုိက္စမ္းပါ့ ညီရာ။ ေအာ္ဖတ္လိုက္စမ္းပါ။ ကာရန္ရဲ႕ အလွ ၊ ကဗ်ာရဲ႕ အလွကို ညီၿမင္လာပါလိမ့္မယ္။

ေရွးေရွးက ကိုရင္လူထြက္တာကို လိင္ၿပန္တယ္ ေခၚသကြညီရဲ႕။တစ္လြဲမေတြးနဲ႕ေနာ္။အခုေခတ္ကေလးေတြမသိမွာစိုးလိုပါ့ ညီရာ။

ဒါ့ထက္ အဲဒီ့လိုတစ္လြဲေတြးမိလို႕ ၿပသနာတတ္တဲ့ ကဗ်ာလည္း ရွိေသးသပါ့ညီရာ။ အမွန္က အကိုတို႕အမွတ္မွားတာပါ။

ေနာက္မ်ားမွအက်ယ္ခ်ဲ႕ရွင္းၿပေပးမယ္ ညီေရ။ေၿပာရရင္ေတာ့

 

အကိုတို႕ဆယ္တန္းမွာ သင္ရတဲ့ စိန္ၿခဴးၾကာေညာင္ ေဘာလယ္   ေပါ့ညီရာ။

စိန္ၿခဴးၾကာေညာင္ လေရာင္းေတြမလင္းပါလို႕

                       မွန္ေရႊၿပတင္းရယ္ကမယ္ခုေမွ်ာ္

                   သံုးခ်က္စည္ေတာ္ ရုိက္ခတ္ၿခည္ေသာ္ . . . . .

 

ကဲ ကေနာင္မင္းသား အမ်က္ေတာ္ရွေနတဲ့ လွုဳိင္ထိပ္ထားခမ်ာ သံုးခ်က္စည္ေတာ္ ယြန္းေသာ္မွ စက္ယာေဆာင္မွာ လူးလူး

လြန္႕လြန္႕ေနရပံုကို အကို ၀င္ၿပီးမွမ်ားရွင္းေနရဦးမလား ညီေရ။

အကိုအၾကိဳက္ဆံုးကေတာ့ အဆံုးအပိုဒ္က သၿဖန္ခြန္းေထာက္ေလးေပါ့ညီ။ အသနားခံတဲ့ ေလသံေလးနဲ႕ ေမးထားပံုေလး

ကိုေပါ့ ညီ။ အကိုတို႕ေခတ္ ရည္းစားစာေရးရင္ ထည္႕သံုးေလသေပါ့ ညီရယ္။မွတ္လိုက္စမ္းပါ။

 

အခ်စ္ကိုယံု ပံုပါ့ငဲ့အလံုး  

                                                       ေရွာင္လႊဲေနေပ်ာ္လို႕

                                                မၾကည္ေသာ္ မ်က္ေတာ္ဖုံးတယ္

                                                 ဘယ့္တြက္ေၾကာင့္မုန္း။

 

ကဲ ညီရာ ။လွလိုက္တာ။ေရးတတ္လိုက္တာ ။ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ ၿမန္မာစာေပရဲ႕ အႏုအလွလည္း ။သမိုင္းစဥ္တစ္ဆက္မွာ

ေမ့ေပ်ာက္လို႕မရႏိုင္ခဲ့တဲ့ ၿမန္မာစာရဲ႕ အလွတရားပါညီ။

 

အဲ အကိုတို႕ ၿပသနာတတ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဒီကဗ်ာကို လွုိဳင္ထိပ္ေခါင္တင္က ေဘာလယ္ အေနနဲ႕ ေရးခဲ့တာညီ။

 

ေဘာလယ္ – ေဘာလည္ ဆိုတာက စိတ္သေဘာေတာ္ၿပန္လည္ လာေအာင္လို႕ အဓိပါယ္ရသကြ။

 

သို႕ေသာ္ၿငားလည္းပဲ ဆရာမ အပ်ဳိၾကီးက ေဘာလည္ဆိုတာဘာတုန္းလို႕ မထမဆံုး စသင္တဲ့ရက္မွာ ေမးပါေလေရာ။

 

အဲ ……. အဲဒီ့ေတာ့ အကိုတုိ႕အဖြဲ႕ ( စာေတာ္တယ္ေနာ္ ) အရမ္းၾကီးေတြးလိုက္ၿပီးေတာ့မွ

ကေနာင္မင္းသားရဲ႕ ေဘာၾကီးသူ႕ဘက္ၿပန္လွည္႕လာေအာင္ေရးလို႕ ေဘာလည္ေခၚပါတယ္ ဆရာမဆိုေတာ့ကာ

 

အင္း ညီရာ။ တစ္ခန္းလံုး ရံုးခန္းေရာက္သေပါ့။ အကိုတို႕ေခတ္က ေယာက်္ားေလး ဟ၀ွာကို ေဘာ ေခၚသကိုးကြ။

 

( ဒီအနားမွာ ေဒၚေကဇီ တစ္ေယာက္ ၀င္ကစ္ေတာ့မွာကိုလည္း အကိုၿမင္ေယာင္သေပါ့ ငါ့ညီရာ . . . . )

 

ကဲ ကဲ ထားပါ။ဒါက ဟာသေၿပာတာပါ။ၿဖစ္လည္းၿဖစ္ခဲ့ေလသကိုး။ ကေနာင္မင္းသားမေၿပာနဲ႕။အကိုေတာင္ လွိဳင္ထိပ္ထားေလး

ဘက္ၿပန္လွည္႕ခ်င္စိတ္ေပၚသြားသကြ ညီေရ။

ကဲ လွလိုက္တဲ့ ကဗ်ာေတြ စာေတြညီရာ။ၿမန္မာစာဟာ အရမ္းလွပါတယ္ညီေရ။

 

ကာရန္သံလွလွနဲ႕ဆိုလို႕ရသလို စႏၵယားနဲ႕ေတာင္ဆိုလို႕ရတဲ့ ကဗ်ာေတြလည္းအမ်ားၾကီးေပါ့။

 

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေတြဆို အကိုသိထားတာ အပိုင္ခြဲ ကဗ်ာေပါင္း (၄၀) ေက်ာ္သကြ။

တကယ္တမ္းလူသိမ်ားတာ အပိုဒ္(၉) ကိုပဲအသိမ်ားတာ။ညီသိမွာပါ။

 

ဘဲအုပ္က တစ္ရာ ႏွစ္ရာ ဆိုတာေလးေပါ့ညီ ။သီခ်င္းအၿဖစ္အရမ္းေအာင္ၿမင္ခဲ့ေလသေပါ့။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အခ်င္းက်ဳရိုးရွင္တို႕ ဘာတို႕ႏွင့္စတဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာတြဲေတြက ပိုလို႕ေတာင္လွေသးသပ ညီရာ ။

 

အဲဒါကိုေတာ့ သီးသန္႕ေနာက္မွ ရွင္းရေအာင္ေပါ့ညီ။အခု စႏၵယားနဲ႕ဆိုလို႕ရတဲ့ကဗ်ာကို အကိုၿပပါဦးဆို ရင္ေတာ့ ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္ ေရးတဲ့ ကေလးကဗ်ာေတြေပါ့ညီ ။ ဆရာၾကီး ေဂ်.အိပ္(စ) လုခ္ ကေန အသံ (တုန္း) Tone သြင္းေပးထားသတဲ့ညီ ။

ၾကားဖူးမွာပါ။

 

ကဲ ေလ့လာလို႕လြယ္ေအာင္ အကို တစ္ပုဒ္ၿပမယ္ညီ။

 

ေမာင္ေလးေရ ထပါေတာ့

                                          ေရာင္နီလာလွေပါ့။

                                      တစ္ေၾကာ့ ႏွစ္ေၾကာ့ ေတးကိုသီ

                                        ငွက္က်ားႏုတ္ပလီ။

                                      ေတာင္ဆီနားက ခေရပန္း

                                         ပင္ေအာက္ၾကိဳင္လို႕ လန္း။

 

ကဲ ညီေရ။ဆိုၾကည္႕လိုက္စမ္းပါဦး။လွလိုက္တဲ့ စာစပ္ေလးေပါ့ညီ။အကိုတို႕ကို အေမ သားေခ်ာ့ေတးအေနနဲ႕ ငယ္ငယ္ေလးထဲက

ဆိုၿပခဲ့တဲ့ သီခ်င္းကဗ်ာေလးေပါ့ညီ။

 

ဒါ့ထက္မ်ား ညီက အကိုေရ ေမာင္ရင္ေလာင္း အလွဴအတန္းနဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုိဒ္ေလာက္ဆိုရင္ေရာ။

အကိုၿပပါ့မယ္ညီ။

ၿဗဳန္းႏိုင္ေပ့ ကိုေရႊစည္

                                                     တီးႏိုင္ေပ့ကိုေရႊႏွဲ

                                                ရႊဲႏိုင္ေပ့ ကိုေရႊေမာင္

                                               လံုမငယ္အရွက္အိုးမို႕

                                                အၿငိဳးနဲ႕ေၿပာင္ေရာ့ထင္။

 

 

ကဲ ဆရာၾကီး မင္းသု၀ဏ္ ၿမန္မာစာနည္းၿပေပါက္စဘ၀မွာေရးခဲ့ေလတဲ့။အလွဴကိုၿမင္ေတြ႕ခဲ့ၿပီး ရြာအလွဴကို ၿပန္ၿမင္ေယာင္ၿပီးေရးဆိုကြ ညီရ။

 

ကဲ ဆိုခ်င္တာက ဒီေနရာမွာ ပါတဲ့

                                                                                                       ရႊဲႏိုင္ေပ့ကိုေရႊေမာင္ ဆိုတာပါ

ေရွး ေရွးကအလွဴေတြမွာ ရႊဲလိုက္တယ္ဆိုတာရွိသကြ။အခုေခတ္ေတာ့ မေတြ႕ရေတာ့ေပဘူး ညီ ေရ။တစ္ခုခုဆို ေလွာင္တာေပါ့ညီရာ။ အလွဴမွာ ေကၽြးတဲ့ ေမြးတဲ့ အရာမေကာင္းလည္း ေလွာင္သကြ။ အပ်ဳိကိုလည္း ေလွာင္ၾကသကြ။

 

အခ်ိဳ႕မ်ားဆို ရႊဲ တိုက္မွာ စိုးလို႕ မလုပ္ေအာင္ ၾကိဳတင္ ေပးေကၽြး ၿပီးေတာင္ ညွိထားတယ္ဆိုၾကတာပဲ ညီေရ။ ၿမန္မာစာကို

ေလ့လာရင္းေတြ႕လာရတာေပါ့ ညီ။

 

ဘယ္ေလာက္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြလည္း ၿမန္မာ့ရနံ႕ ၿမန္မာ့ဓေလ့ အညာဓေလ့ စာဓေလ့ကို ေဖာ္က်ဳးေနၾကတာေတြေနာ္ ညီ။

 

( ညီေလးတို႕ ကာရံမဲ့ကဗ်ာၾကိဳက္တာေတြကိုလည္း ေခတ္ဦးအစကေန ဒီေန႕ေခတ္ အထိတတ္ႏိုင္ရင္ ၿပန္တူးဆြခ်င္ပါ

ေသးတယ္ ညီေရ အခ်ိန္မ်ားရရင္ေပါ့။

         

          ဘလက္ေခ်ာရဲ႕ စာေရးသားဟန္ကလည္း ၿမင္ရင္ မေကာင္းတဲ့ အင္တာနက္ကို အတင္းက်ိတ္မိွတ္ၿပီးတတ္တတ္ဖတ္ရတဲ့ ဒုကၡ

          ပဲ ညီေလးေရ။ )

 

ဆိုလိုတာက ကာရံမဲ့ကိုလည္းခ်စ္ပါ စာေၿပာင္ေတြ ေဆာင္းပါးေတြ ၀တၱဳေတြထဲကမွ အကိုၾကိဳက္တဲ့ ေရွးၿမန္မာကဗ်ာေလးေတြ

ၿမန္မာ ေခတ္စမ္းစာေပကစလို႕ အဆင့္ဆင့္ ေလ့လာသြားၾကရင္ စာေပခ်စ္စိတ္ေတြမ်ားပိုလို႕ တိုးတတ္လာေလမလား။

တစ္နည္းေၿပာရရင္ လက္ရည္တတ္လာေလမလားေပါ့ညီ ။

 

ေနာက္ေၿပာခ်င္တာကေတာ့ အကိုတို႕ေခတ္က ၿမန္မာစာကိုေလ့လာေတာ့ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ၾကီးၿပန္ေၿဖဆိုထားတဲ့

စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းက

 

အေမး –   ၾကည္႕ကန္ရွင္ကန္ရွင္ၾကီးေမးတဲ့

 

မနာလိုပဲ လိင္ဆုတ္ဆြဲ      မိညဲေလ်ာ္ရိုး မည္မွ်နည္း

                                      လက္ယာ လက္၀ဲ သည္ႏွစ္ကြဲ    ၀တ္ၿမဲေက်ာက္မ်ဳိး ဘယ္မွ်နည္း

 

ဆိုတာေတြေရာ

 

                                      ရဟန္းတို႕၀ယ္ ေမြးက်င္စြယ္ မပယ္အာပတ္ သင့္ခ်ိမ့္နည္း

                                      က်ဥ္းေၿမာင္းရာ၀ယ္ ေမြးကိုပယ္ အဘယ္အာပတ္ သင့္သနည္း

                                                                                                              

စတဲ့ အေမးပုစာၦေတြကို ပါ အကိုက်က္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုရင္ ….. ညီယံုမွာေတာင္ မဟုတ္ဖူးညီ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာက ၿမန္မာစာ တကယ္တတ္ခ်င္ခ်င္ရင္ ၾကည္႕ကန္ရွင္ၾကီး က်က္ကြ ဆိုလို႕ အကိုတို႕ တကယ္ကို

အေမးနဲ႕အေၿဖပုစာၦ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရေအာင္ ေလ့လာၿပီး က်က္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာကို ညီ႕ကို ေၿပာၿပတာပါညီ။

တတ္ႏိုင္ရင္ညီလည္း ေလ့လာပါညီ ။ ဖတ္ပါ မွတ္ပါ က်က္ပစ္လုိက္ပါညီေရ ။

ကဲ ေတာ္ေသးၿပီ ညီေရ အခ်ိန္ေတြလဲ ေတာ္ေတာ္လင့္ကုန္ၿပီဆိုေတာ့ ……

က်န္တာေလးေတြကို ေနာက္အပိုင္းေတြမ်ားမွေပါ့ညီ ဆက္ေလ့လာၾကေသးတာေပါ့။

ဆိုလိုခ်င္တာကလည္း ညီတို႕ေဆြးေႏြးၾကတာကို အကိုေစာင့္ဖတ္ရင္း လိုအပ္တာေလးေတြကို အကို ၿပန္ၿဖည္႕ေတြးၿပီးေရးေပး

ရတာေပါ့ ညီ။

အကို ၀င္မေဆြးေႏြးေပမယ့္လည္း ရြာသူ/ရြာသားေတြအားလံုး ထူးခၽြန္သူေတြၾကည္႕ပဲမို႕ ညီတို႕ေၿပာၾက/ဆိုၾကတာေတြကို

ၾကားရင္ အကို ေရးခ်င္စိတ္ထပ္ေပၚလာမွာပါ။ ေဆြးေႏြးသူမ်ားရင္ၿဖင့္ အပိုင္း(၃)ကုိ အၿမန္ဆံုးဆက္ေရးေပးပါ့မယ္လို႕ပဲ ညီ႕ကိုေၿပာ

ခ်င္တယ္ကြာ။Post တင္တယ္ဆိုတာကလည္း စိတ္၀င္တစားရွိသူမ်ားမွ ေရးရတာ လက္ေတြ႕တာ ညီရဲ႕…….

 

ေနာက္အရီးလတ္ေၿပာထားတဲ့ ကိစၥေလးကလည္း ေရးၿဖစ္တန္ေကာင္းပါရဲ႕လို႕ပဲ ေၿပာခ်င္တယ္ညီေရ။

 

ညီေလးေရ Post ေတြအၿပီးမွာ အၿပီးနားမယ္ဆိုေပမယ့္ …. လက္ရိွ ညီေလးေရ Post ေတြေရးေနခ်ိန္ကေတာ့ ရွိေနဦးမွာပါ …

ၿပီးေတာ့လည္း ေတြ႕ၾကံဳ ဆံုကြဲ ၿဖစ္ၿမဲဓမၼတာေပါ ညီေရ …….

ခြဲရမွာ စိတ္မေကာင္းမၿဖစ္ပါနဲ႕ ….. ကံပါသေလာက္ေပါ့ညီေရ . . . . .

 

အခုေရးသေလာက္ကို အန္တီဒံုတို႕ အရီးလတ္တို႕ေရာ ေစာင့္ဖတ္မယ့္ စြယ္ေတာ္ရြက္တို႕ေရာ Mr.MarGa , Nozomi , ဆရာနီ

တို႕ ဦးဆာတို႕ ပါ စိတ္အဆာေၿပေလာက္ပါရဲ႕လို႕ပဲေၿပာခ်င္တယ္   ညီေရ . . . . .

ေၿပာရရင္ အသံသာတဲ့ ေရွးကဗ်ာေလးေတြကေန အဆင့္ဆင့္ေလ့လာရင္းနဲ႕ ညီေလးရဲ႕ ကဗ်ာခ်စ္စိတ္ စာခ်စ္စိတ္ေလး ပိုတိုးလာ

ပါေစလို႕ အကို ဆႏၵၿပဳရင္းနဲ႕ . . . . .

 

 

ၿမန္မာစာကိုခ်စ္သလို ညီ႕နဲ႕ရြာကိုလည္းခ်စ္တဲ့ အကို

ေရႊညာသား(အထက္အညာေၿမ)

About ေရႊညာသား

has written 10 post in this Website..