ညီေလးအလင္းဆက္ ႏွင့္ ၿမန္မာစာခ်စ္သူ ရြာသူ/ရြာသားမ်ားသို႕ အပိုင္း(၃)

 

 

 

ညီေလးေရ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပိုင္းေတြမွာ ၿမန္မာစာရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းပံုေလးေတြကို အကိုက ညီ႕ကို ေသေသခ်ာခ်ာရွင္းၿပေပးၿပီးေတာ့မွ

ေရးၿပခဲ့ၿပီးၿပီ။တစ္ခ်ဳိ႕ ေတြက အကို႕ကို ေၿပာၾကသကြ ညီေရ။

ညီေလးလို႕ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတာကို ခဏခဏေၿပာၾကပါတယ္။လြယ္လြယ္တပ္လိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူးလို႕။

ေၿပာၾကမယ္ဆိုရင္ ကဗ်ာေတြ စာေတြကိုခ်စ္တတ္ဖို႕ဆိုတာကလည္း ညီေလးေရ အေသြးအသားထဲကို စိမ့္၀င္ေနတဲ့ ခ်စ္စိတ္

မ်ဳိး ရွိမွပဲ ကဗ်ာေတြ စာေတြကို ခ်စ္တတ္တာလို႕ပဲ ေၿပာရမွာပဲညီေလးေရ။

ရြာထဲမွာ ကဗ်ာခ်စ္တယ္လို႕ ေၾကြးေၾကာ္ထားၾကတာ ညီေလးရယ္ ကိုကမ္း ကိုခ ကိုဘလက္ တုိ႕က နာမည္ေက်ာ္ေတြမို႕ပါ။

ၾဆာေပါက္က ဒါ့ပံုခ်စ္ ကဗ်ာခ်စ္ အေတြးပါးပါးေလးေတြ ခ်စ္တတ္သူလို႕ အကိုက ခံစားသကြ။

မိေကဇီ ကေတာ့ အစားသရဲမကြ။ ဒီတစ္ေခါက္ေတာင္ အကို႕ Post ကို ကိုက္စားမယ္ေတာင္ေၿပာေနသကြ။

 

တတ္ႏိုင္သူမ်ားရွိရင္လည္း တားၾက ဆီးၾကပါဦးေတာ္ေရ။

 

ရြာထဲမွာ အကိုကေတာ့ သဂ်ီးဥကိုင္ထက္ စာရင္ သူ႕ကို ပိုေၾကာက္သကြ။

တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ရြာထဲမွာ ၾကီးေလးၾကီး ရွိသတဲ့ ေၿပာၾကတယ္။အကိုကေတာ့ မိေက ကိုအေၾကာက္ဆံုးပဲ။

ညညဆိုရင္ တတ္မလာနဲ႕ ေတာက္ခ်လိုက္မယ္ဆိုတဲ့စကား သတိရရင္ လန္႕လန္႕ေတာင္ႏိုးတယ္။

ေခၽြးစီးေတြဘာေတြၿပန္ေပါ့ ညီရာ။

ဂလို ဂလို ေတြ ေၾကာက္ရတာေၿပာပါတယ္။

အကို႕အေနနဲ႕ စာခ်စ္သူ ကဗ်ာခ်စ္သူေတြ ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြ ေလ့လာသူေတြမ်ားတဲ့ ရြာထဲမွာ ေနရတာ နဲနဲေတာင္ေပ်ာ္သလိုၿဖစ္

ေနၿပီ ညီေရ။

 

ေနာက္ၿပီးေတာ့ အကိုေရးသမွ်ကို ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ညႊန္းဆိုၾကတဲ့ စာၾကမ္းပိုးေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရပါသကြာ။

သူတို႕တင္တဲ့အခါတိုင္း အကို႕ Post ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သံုးသပ္ၿပတာေလးေတြကိုလည္း ၾကိဳက္ပါသကြ။ညီေလးေရ။

 

ဒါေပမယ့္ ၾကာၾကာေတာ့ ေနၿဖစ္မွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာသကြညီေရ။ဒါကလည္း ကိုယ့္အေၾကာင္းနဲ႕ကိုယ္ပါညီေရ။

ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ၀င္ဖတ္သူအေနနဲ႕ပဲေနေတာ့မွာပါ ညီေရ။

အမွန္တကယ္ေၿပာရရင္ေတာ့ ၿမန္မာစာခ်စ္သူေတြအေနနဲ႕ အမွန္တကယ္ ေလ့လာစရာေကာင္းတဲ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာ

ေတြ စာေတြ ရွိေနေသးတာကို ေလ့လာၾကည္႕ရင္ေတြ႕ၿမင္ရမွာပါပဲ။

တကယ္တမ္းေၿပာရရင္ေတာ့ ညီေလးေရ ၿမန္မာစာဟာ ေလ့လာၾကည္႕မယ္ဆိုရင္ အလြမ္းယူမလား အေပ်ာ္ယူမလား အေသာယူမလား စာေၿပာင္ေတြ မာန္မာနေတြပါတဲ့ စာသံေပသံေတြ စသၿဖင့္ေပါ့ညီရာ စာမ်ဳိးစံုကိုေလ့လာႏိုင္မွ တန္ဖိုးရွိတာပါ။

အၿမဲတမ္း ဒီစာအုပ္စု ကိုပဲေလ့လာၾကည္႕ေနမယ္ဆိုရင္ ဒီတန္ဖိုးကိုပဲ သိေနမွာပါ။အၿခားေသာ စာစု ကဗ်ာစုေတြရဲ႕ အရသာက

ေပ်ာက္ေနမွာေပါ့ ညီေရ။

ဒီတစ္ေခါက္အကိုရွင္းၿပခ်င္တာကေတာ့ စာေၿပာင္ေတြေပါ့ ငါ့ညီရာ။

 

ကဲ ညီေရ အကိုကေတာ့ ဒီတစ္ပတ္မွာ ညီ႕ကို စာေၿပာင္ စာခ်ဳိးေလးေတြကို ရွင္းၿပေပးခ်င္ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္တယ္။

ဥပမာကြာ ညီ႕အေနနဲ႕ ေလ့လာၾကည္႕မယ္ဆိုရင္ ၿမန္မာေတြရဲ႕ ဟာသညဏ္ဘယ္ေလာက္ေတာင္ရွိသလဲ ဆိုတာေတြကို ေတြ႕ၿမင္လာရမွာပါ။

ကဲ လက္ေတြ႕ေရးၿပမယ္ ညီရာ။

 

အကို ၿပီးခဲ့တဲ့ အပိုင္း(၂)မွာ ရွင္းၿပေပးခဲ့သလို မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တဲ့

ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းနဲ႕ လူဦးမင္းတို႕ႏွစ္ေယာာက္ရဲ႕ စာစပ္ပံု

အခ်ီ – အခ် ေၿပာၾကပံုေလးကို လွလြန္းလို႕ စၿပီးရြတ္ၿပမယ္ေနာ္ ညီေလး။နားသာေထာင္ၾကည္႕ေပေတာ့ကြာ။

 

 ပဲၿဖဴကေလးဆိမ့္လိုက္တာ

ေၿပာစရာရဘူး။

 

ညအခါ လသာမွာကိုယ္ေတာ္သံုးတယ္

ေလပုန္းကၿမဴး။

 

ကဲ ညီေရ။ေတြးၾကည္႕စမ္းပါ။ဘုရင္နဲ႕မိဖုရားေခါင္ၾကီးတို႕ကို သာသာနဲ႕နာနာႏွက္သြားတဲ့ စာစပ္အခ်ဳိးေလးပါပဲ။

အဲဒီံအခ်ိန္တံုးက မိဘုရားေခါင္ၾကီးက မိန္႕သတဲ့ ေမာင္မင္းတို႕ ဒီပဲၿဖဴေလးဟာ ကုိယ့္ႏိုင္ငံက ထြက္ေပလို႕သာ

အၿခားေသာ တိုင္းၿပည္မ်ားမွာဆိုရင္ ဒီေလာက္စားရဖို႕ဆိုရင္ေရႊတစ္ၾကက္ဥကုန္သတဲ့ ဆိုၿပီး မိန္႕ထားတာကို

လည္း ေလွာင္ခ်င္ဟန္တူပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဒီအေဆာက္အအံုထဲကေနမထြက္ ၾကားမိၾကားရာ သူေၿပာငါေၿပာေတြကို အဲဒီ့အခ်ိန္

က ဘုရင္ – မိဖုရားေတြ သိပ္ေၿပာၾကဆိုသကိုး။

ဦးေဏွာက္ ကလဲခပ္နဲနဲရယ္။

ညီေတြးၾကည္႕ရင္ တုတ္ ဒါး လက္နက္စၾကာၤ ေဆာက္ပုတ္ရတနာတို႕၏ အရွင္သခင္ဆိုတာၾကီးေတြးမိရင္

ပယင္း ေဂၚမုတ္ ဒုတၱာ တြင္းမ်ားအရွင္ဆိုတဲ့ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ အေရးအသားေတြကို ေတြ႕ရင္

အကိုေၿပာတာေတြးမိမွာပါ။

ခက္တာက အဲဒီ့အခ်ိန္က မင္းခစား – မင္းေၿမွာင္ ေတြက အခုေခတ္ သမၼတ အၾကံေပးလို ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္

ေတြၿဖစ္မွာပါ ညီေရ။

အဲဒီ့လိုေၿပာလိုက္လို႕ ညီက အကို႕ကို အတိုက္အခံထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဘေၿပာင္ကိုေၿပာလို႕ေပါ့ကြာ။

လြတ္လပ္စြာ ( ညီေလးမင္းခန္႕ေက်ာ္ အေၿပာနဲ႕ေၿပာရရင္ အကို က ေဒၚစု ခါးခါးသီးသီး မုန္းတဲ့သူကြ)

ဒါကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚေနာ္။ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မုန္းခြင့္လဲရွိမယ္ထင္ပါတယ္။၀င္ေတာ့မဆဲၾကပါနဲ႕။

 

အခုေၿပာေနတဲ့ ကဗ်ာေတြ စာေတြနဲ႕မဆိုင္ပါဘူး ညီ။

အကို႕ ခံစားပိုင္ခြင့္ပါ။ဒီေတာ့ကြာ ညီရာ ၿဖစ္ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံေရးမပါေၾကးလို႕ေၿပာထားတာပါ။

ဒီေတာ့ အကို႕ကို ေဒၚစုမၾကိဳက္ဖူးေၿပာလို႕ ေကာ္ဆဲခံရလည္းမတတ္ႏိုင္ဘူး။

( ခက္တာက ခ်က္က် လက္က် ရွင္းၾက

ေၿပာၾကဆိုရင္ ေဒၚစုဘက္ေတာ္သားေတြက သူေၿပာကိုယ္ေၿပာေတြနဲ႕ ၀ုိင္းဆဲၾကေတာ့ ညီရ။

အေၿပာကိုမခံတာကြ။သူတို႕အတြက္က ဘံုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သည္ ေဒၚစုေပပဲကြ။

ဒါေၾကာင့္ ရွင္းမရတဲ့အတူတူ မေၿပာေၾကးေပါ့ ညီ )

 

ေနာက္ရွိေသးတယ္ ညီရ။ အကို႕အေနနဲ႕ အကို႕ကို ေဖြးေဖြးတို႕ ၀တ္မွဳံေရႊရည္တို႕ ေရႊမွဳန္ရတီတို႕ခင္၀င့္၀ါေလးတို႕

နန္းခင္ေဇယ်ာတို႕ ေမၿမတ္ႏိုးတို႕က ၀ိုင္းခ်စ္ၾကၿပီး သူတို႕အေပၚ ေမတၱာမထားရင္

( အမေလး ေၿပာရတာေကာင္းလိုက္တာေနာ္ )

သတ္ေသမယ္ဆိုရင္ ေရာ ?

အကိုမွ မခ်စ္ႏိုင္တာပဲ ညီ ။ သတ္ေသပေစေပါ့ ညီရာ ။ ေနာ႕ ကြယ္ ။ ဘာ၀မ္းနည္းစရာမ်ားရွိေလမလဲ။

ဘာေၾကာင့္လဲ ? ဘာေၾကာင့္မွ မဟုတ္ပါဘူး ညီ ။ မခ်စ္ႏိုင္လို႕ …………. မခ်စ္ခ်င္လို႕ ပဲ ဆိုရမွပါ ညီေရ။

အကို မခ်စ္ႏိုင္တာ အကို႕အၿပစ္မဟုတ္ခဲ့ေလးဘူး ညီေရ။

 

ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာကလည္း ဦးေန၀င္းၾကီး အကိုၾကိဳက္ရင္ၾကိဳက္မယ္။

အဘေရႊကို ေလးစားခ်င္လည္း ေလးစားေပမေပါ့။ေဒၚစုကို မုန္းခ်င္လည္း မုန္းေပမေပါ့ ညီ။

အဲဒါအကို႕ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ပါ ညီ။

အၿပစ္မၿမင္လိုက္ပါနဲ႕ ညီ။

 

ေသခ်ာတာေတာ့ ေဒၚစုေကာင္းခဲ့မေကာင္းခဲ့ – ဆက္ေကာင္း – မေကာင္းကို သမိုင္းကသာ အဆံုးအၿဖတ္ေပး

သြားမွာပါ ညီ။

ဒါေတြ အကိုနဲ႕မဆိုင္ပါဘူးညီ ။ အကို ကို မဆိုင္တဲ့ Comments ေတြ၀င္မေပးပါနဲ႕ ညီ။

ကဲ ႏိုင္ငံေရးမပါတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲေလးပဲဆက္လုပ္ရေအာင္ညီေရ။ဒီအေၾကာင္းေတြ Commnets ေတြတတ္

လာရင္လည္း အကိုၿပန္မေၿပာေတာ့ဘူး ညီ။

 

 

တကယ္ေတာ့ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းနဲ႕ လူဦးမင္းတို႕ႏွစ္ေယာက္ စာစပ္ညီပံုက ေၿပာရရင္ေတာ့ ညီေရ ၾသခ်ေလာက္ပါသကြာ။ဘယ္ေလာက္

ေတာင္မွာ လွတဲ့ စာလည္း ကဗ်ာလည္းဆိုတာကို ညီေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ကလည္း အခ်ီအခ် – အခံ အအုပ္ေၿပာေနၾက ပညာရွင္ေတြကြ ညီေလးရ။

ခါးေတာင္းၿမီး ၿဖဳတ္ပါလို႕

ရုတ္ကနဲအသာထုိင္

သူ႕ ဥစၥာၾကာငံုၾကီးကို

နီးကာမွ ကိုင္ ။

 

ကိုင္သာကိုင္

ထိုင္ေလေလကိုယ္တို႕

သာေလာင္းရွင္ ေတာင္ေတာ္ဦးမွာ

ဖူးရၿပန္လို႕။

 

ကဲ ညီေရ မေတာ္လို႕မ်ား ေအာက္က စာပိုဒ္မ်ားၿပဳတ္သြားမယ္ဆိုရင္ ဘယ့္ႏွယ့္မ်ားအေတြးေပါက္ၾကမလဲမသိေတာ့ဘူးေနာ္ ညီ။

စဥ္းစားသာၾကည္႕စမး္ပါ ညီေရ။

ရႈင္ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ ရယ္ၿပီး ေမာင္မင့့္ဟာ ၾကမ္းလြန္းလွသကြယ္ ေၿပာယူရသကြ ညီေလးရ။

တကယ္ေတာ့ ၿမန္မာစာ ကဗ်ာ အလွအပေတြဟာ ေလ့လာ ေလေလ ေတြ႕ရွိေလေလပဲညီရ။

တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ေမာ္ဒန္မွ ကာရံမဲ့မွ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ဆိုၾကၿပန္ပါတယ္။

ဒါကေတာ့ ညီေရ ။အကို႕အေနနဲ႕ေၿပာတဲ့သူေတြကို အၿပစ္လည္း မတင္ပါဘူး။ကိုယ္ၾကိဳက္ခ်င္တာကို ၾကိဳက္ခြင့္ရွိပါတယ္။

အကိုက အန္းတိတ္ကဗ်ာေတြ ရြတ္ၿပၿပီးေတာ့မွ ကာရံပါမွခ်စ္ရမယ္ အတင္းၾကီးေၿပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။

အကိုဆိုလိုခ်င္တာက ညီတို႕ မ်က္ေစ့ေအာက္မွာတင္ က်န္ထားခဲ့တဲ့ မၿမင္ခဲ့တဲ့ စာေကာင္း စာေဟာင္းေတြရွိေနေသးတယ္

ဆိုတာကို ညီ႕ကို သက္ေသၿပတာပါ ညီ႕ေရ။

အကို႕ အေပၚကို အၿမင္ေလးေတာ့ ရွင္းေစခ်င္တယ္ ညီ။

 

ကဲ အကိုဆက္ေၿပာဦးမယ္ကြာ။

 

အကိုတို႕ ငယ္ငယ္က ရြတ္ခဲ့တဲ့ ကေလးကဗ်ာေလးထဲပါတဲ့ ဂ်ာေအးကိုသူ႕အေမရိုက္ပါလို႔ အစခ်ီတဲ့ ကဗ်ာေလးကို အရင္ညီ႕ကို

ရြတ္ၿပမယ္ကြာ။ညီလိုက္ဖတ္ၾကည္႕လိုက္ပါဦး။

 

မုန္႕လံုးကို စကၠဴကပ္လို႕

                                ၾကာကလပ္ေပၚ ဆြမ္းေတာ္တင္

                                ပလႅင္ေပၚက ေမ်ာက္ကေလး

                                ဆင္းတယ္လို႕ေလြး။

                                ဂ်ာေအး။

                                ဂ်ာေအး ကိုသူ႕အေမရုိက္လို႕

                                ေမွာင္မိုက္မွာငို

                                ကိုလူပ်ဳိ ထရံေပါက္က

                                ေၿခေထာက္ကိုဆြဲ တြဲလြဲ

                                တြဲလဲရယ္ေနပါဦး

                                မိုးေတာင္ကခ်ဳန္း

                                မုန္႕လံုး။

                                မုန္႕လံုးကို စကၠဴကပ္လို႕

                                ၾကာကလပ္ေပၚဆြမ္းေတာ္တင္

                                ( အစကိုၿပန္ဆို . . . .. . . .)

 

ကဲ ညီေရ အကိုတို႕ေခတ္က ပထမတန္းမွာ ဆိုခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာငယ္ေလးပါ။ဒီကဗ်ာပံုစံမ်ဳိးကို ညီေလ့လာဖူးရင္ သိပ္ၿပီးေတာ့မွ ခ်စ္စရာ

ေကာင္းတဲ့ အေတြး အၿမင္ အေသြးေတြကို ညီခံစားမိမွာပါ။

အစ အဆံုး လံုးလည္လိုက္ေနလို႕ ေတာ္ရံု တန္ရံုရွင္းၿပလို႕ မရေတာ့ရင္ ဂ်ာေအးသူ႕အေမရိုက္ေနၿပီဆိုရင္ ကေလး လူၾကီး အကုန္

နားလည္ၾကသကြ ညီရ။တခါတေလလည္း မုန္႕လံုးေတာ့ စကၠဴကပ္ကုန္ၿပီဆိုရင္ နားလည္ေပသကြ ညီရ။

ကဲ ဒါဆို ဒီစာစပ္ ေအာင္ၿမင္ပံု ညီေတြ႕ရၿပီေနာ္။

 

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕က ဒီကဗ်ာပံုစံမ်ဳိးကို ေရွးက ကေလးငယ္ေတြ နန္းတြင္းကစလို႕ ေလးၿပင္ေလးရပ္ ကေလးငယ္ေတြ

အထိ သိပ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကတဲ့ ပံုစံေတြလို႕ပဲ သိထားၾကလို႕ပါပဲ ညီေရ။အရမ္းဆိုၾကေလသေပါ့။တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ဒီကဗ်ာတစ္ခုပဲ ၾကားဖူးတယ္

ဆိုၿပီးေၿပာၾကၿပန္ေသးသကြ။ အမွန္က အမ်ားၾကီးပါ ငါ့ညီရာ။

ဒါဆိုရင္ကြာ ညီက အကို႕ကုိ အကိုေရ တစ္ၿခား ပံုစံေလးရွိေသးရင္ ရြတ္ၿပပါဦး ဆိုရင္ေရာ။

ရွိသမွ သိပ္ရွိေပါ့ညီရာ ။ အကို စုထားတာေတြအမ်ားၾကီးထဲက တစ္ခုပဲ သရုပ္ၿပမယ္ေနာ္။ကဲ ဖတ္ၾကည္႕ေပါ့ညီရာ။

 

သေၿပလဟူ

                                        ကၽြန္းဇမၼဴတြင္

                                        ၿပိဳင္သူမရ

                                        ငါ့ေၾကာင္မကို

                                        ညကခိုးသြား

                                        ပုတ္ေထာင့္ၾကားမွာ

                                        ပု႑ားလူမိုက္

                                        တုတ္ႏွင့္ရိုက္ေလ

                                        ေၾကာင္မေသ၍

                                        သေၿပလဟူ

                                        ကၽြန္းဇမၼဴတြင္

                                        ၿပိဳင္သူမရ

                                        ငါ့ေၾကာင္မကို

                                        ညကခိုးသြား

                                        ပုတ္ေထာင့္ၾကားမွာ

                                        ပု႑ားလူမိုက္

                                        တုတ္ႏွင့္ရိုက္ေလ

                                        ေၾကာင္မေသ၍

                                        သေၿပလဟူ

                                        ကၽြန္းဇမၼဴတြင္….

                                       ( အစမွၿပန္ဆို )

 

 

ကဲ ညီေရ ဘယ္ေလာက္လွသလဲ ။ တစ္ခ်ိန္တံုးက ကေလးငယ္ေတြ ရပ္ထဲရြာထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ရြတ္ရင္းေဆာ့ကစားတဲ့

ပံုေလးေတြေတာင္ မ်က္စိထဲၿမင္လာသလိုပဲေနာ္။

ညီ႕အေနနဲ႕ေရာ ။ခံစားမိရဲ႕လားကြာ။အကိုကေတာ့ ခံစားမိသကြ။

 

ကဲ ဆက္ဦးမယ္ညီေရ။

အန္တီဒံု တို႕ ေဒၚေကဇီ တို႕ အန္တီသဲ တို႕ တစ္ေတြက ဟိုတစ္ေလာက ၿမန္မာစာမွာ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေတြကို

ႏွစ္သက္ၾကလို႕ ေရးရတဲ့ အကိုလည္း ၀မ္းသာရသလို ဖတ္မိၿပီး တစ္စိမ့္စိမ့္ေတြးၿပီးၿပံဳးရတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြလည္းရွိသကြ။

 

ကဲ အကို သရုပ္ၿပ အေနနဲ႕ တစ္ခ်ဳိ႕ေရးၿပမယ္ေနာ္။

ဖတ္ၿပီးေတာ့မွ အကိုေရ ေနာက္ရွိေသးလားလို႕မေတာင္းနဲ႕ေတာ့။

ကဲ ေလ့လာၾကည္႕လိုက္ကြာ။

 

တည္႕ေစတဲ့ တည္႕ေစ

                                        အလြဲအေခ်ာ္ မေဆာင့္ပါနဲ႕

                                        လမ္းေၿဖာင့္ပါေစ

                                        လုပ္ေလေလ

                                        ေခၽြးေတြက ယိုစီး

                                        အလြဲေခ်ာ္ မက်ေစနဲ႕

                                        မင္း လႊသူၾကီး။

 

ဘုရား ဘုရားညီေရ။ေနာက္ဆံုး စာေၾကာင္းေလးက ကယ္ေပလို႕ေပါ့ကြာ။

 

အကိုၿဖင့္ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္း အင္း ေရွးတုန္းကလဲ ရိုးမန္းေဘာ့ ေတြေရးသူမ်ားရွိေနေလေရာ့သလားေတြးမိသကြ။

 

ဒီကဗ်ာကေတာ့ အကို သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ ဖိုးသူေတာ္ ဦးမင္း လူဦးမင္းတို႕လက္ရာေပပဲကြ။ေအာင္ရင္ၿငိမ္း လက္ရာမဟုတ္ေပဘူးကြ။

မသိမ်ား မသိရင္ ဘာေတြေၿပာေနပါလိမ့္ လို႕ေတာင္ ေတြးခ်င္စရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေပပဲကြ ညီေလးရ။

 

ဒီကဗ်ာ စာစပ္တာေလးက လွလိုက္တာ ညီရာ ။ အညွီဆန္တာမထင္နဲ႕ေနာ္။ ဒီပံုစံမ်ဳိးပဲကြ။

အကို ငယ္ငယ္တုန္းက သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ ဆရာေသာ္တာေဆြလည္း သူ႕စာေတြမွာထည္႕ထည္႕ေရးတဲ့

ကဗ်ာေလးလည္း ရွိေသးသကြ။

ဟိုေလ အဆံုးအထိေတာ့ မဆိုခိုင္းနဲ႕ေနာ္။

ရြာထဲက အပ်ဳိဂ်ီးေတြ အကို႕ကို ၀ိုင္းတြယ္ၾကမွာစိုးလို႕။သရုပ္ၿပယံုေလာက္ပဲေနာ္။

 

ကဲ ဖတ္ၾကည္႕ကြာညီေရ။

 

အပ်ဳိစစ္တံု

                                         တင္ပါးဆံု

                                        နိမ့္တုန္ ၿမင့္တုန္

                                         ခုန္ရမည္

                                        အပ်ဳိမစစ္

                                        ထိုကာတစ္

                                        တင္ဆစ္ ရမ္း၍ခါရမည္။

 

အဟဲ .. ညီေရ။

အကိုက ကဗ်ာခ်စ္လို႕က်က္ထားတာေနာ္။ဘာရယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

အဓိပါယ္လဲ မသိဘူးရယ္။ဘာဆိုတာ ရြာထဲက အပ်ဳိဂ်ီးေတြသာ ေမးၾကည္႕ေတာ့ကြာ။

အကိုက ကဗ်ာခ်စ္လို႕ က်က္ထားတာကြ။

 

 

ေၿပာစရာလည္းရွိပါ့ကြာ။အကိုတို႕ေခတ္က ဒီကေန႕ညီတို႕ေခတ္လို မိန္းကေလးတင္ပါး ကို

( -ိုး )တို႕    ( -င္) တို႕ ( -ံု ) တို႕ မတင္စားဘူးကြ။

ေလးေပါက္ေတာ့ အန္ကယ္မိုက္တို႕ အန္ကယ္ၾကီးခတို႕ မွီမယ္ထင္တာပဲ။

ကာတစ္ေခၚတာကြ။

ေသြးေသာက္ မဂၢဇင္း ရွဴမ၀မဂၢဇင္း အေဟာင္းေတြမွာဆို ကာတြန္းေမာင္စိန္တို႕ ဆရာေက်ာ္ဆန္းတို႕ အဲဒီ့အေခၚအေ၀ၚ

ေတြကို ကာတြန္းသိပ္ေရးသေပါ့ညီရာ။

ရွာဖတ္ၾကည္႕ရင္ ညီေလးေတြ႕ပါလိမ့္ကြာ။

အဲ အဲ ကာတစ္ကိစၥေလး ခဏထားဦးစို႕ ညီရာ။

 

( ကာတစ္ကိစၥကိုသိခ်င္ရင္ အကို႕ကို တိုးတိုးတိတ္ိတ္ေမးကြ။ အေၾကာင္းစံု အကို႕ဆီမွာ အေထာက္အထားရွိတယ္။ )

အဲ အဘေဖာတို႕လည္း သိႏိုင္ေသးသကြ။ေမးၾကည္႕ ေမးၾကည္႕ ငါ့ညီရ။

အကို Tips ေလးေပးလိုက္မယ္။ေဆးဆိုင္က စတာကြ။ အေဟး…. ေဟး။

 

အခု ကဗ်ာမွာ ဆရာေသာ္တာေဆြ

ေရးထားပံုေလးက အကိုတို႕ေခတ္က လူပ်ဳိၾကီးေတြ ကာလသားေတြအၾကိဳက္ေပါ့ညီ။

ကိုယ့္ခ်စ္ရသူကို ၾကိဳက္ခါစမွာ အဲဒီ့ စာခ်ဳိးနဲ႕ တိုက္ၾကည္႕ေလသေပါ့။

ရည္းစားရၿပီး ရမ္းခါလာရင္ေတာ့ …………….

( ဟယ္ … ငါဘာေတြေၿပာေနမိပါလိမ့္ ….. Credit To : ဘလက္ေခ်ာ )

 

 

အဲ အဲ ေနာက္ဆက္ၾကဦးစို႕ ညီေရ။

ဒီနားတင္ ဒီကိစၥနဲ႕ ၾကာေနလို႕ သိပ္ေကာင္းတာမဟုတ္လို႕ ညီေရ။

 

ေၿပာရရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိး စာေၿပာင္ေလးေတြက အေပါသားလားညီရာ။ေလ့လာခ်င္ေသးရင္ အကိုထပ္ၿပီးေတာ့မွ သရုပ္ၿပ

ေပးဦးမွာကြ။ကဲ ဖတ္ၾကည္႕လိုက္ဦးေနာ္။

ရြာထဲက ေဒၚေဒၚ မမ ဘြားဘြားေတြလည္း ဖတ္မၿပီးခင္ မဆဲၾကပါနဲ႕လို႕။ အဆံုးအထိဖတ္ၾကည္႕ေစခ်င္ပါတယ္။

အကို   ရြတ္ၿပတဲ့ ကဗ်ာေလးကို နားေထာင္လိုက္ဦးေနာ္။

ေတာ္ေတာ္ေလးကို မွ ေရးတတ္တာညီေရ။

အကိုလည္း သူ႕လိုေရးတတ္ခ်င္လိုက္တာကြာ။ကဲ ဖတ္ၾကည္႕ေပေတာ့ညီရာ။

ထံုးစံတဲ့ ထံုးစံ

                                        အ၀၀င္ေအာင္ သိပ္ပါလို႕                   

                                        ႏွိပ္သည္႕အခါ အကုန္ဖိ

                                        ရင္းထိမွတန္။

 

                                        အေပါက္က လန္လန္

                                        အတန္က ဒစ္ၾကီး

                                        ထြက္တဲ့ေရ ကုန္ခါမွ

                                        သူ႕ ဟာကို အသာခၽြတ္တယ္

                                        ၿပြတ္တဲ့ .. အဟီး။

 

 

ကဲ ညီေရ ။လွလိုက္တာလို႕ေတာ့ မေၿပာေတာ့ဘူးေနာ္။ အဟီး ။ ေကာင္းလိုက္တာလို႕ပဲေၿပာေတာ့မယ္။

ဒီကဗ်ာကို အခ်ဳိ႕က ဘယ္သူေရးမွန္းမသိၾကဘူးကြ။အကိုကေတာ့ ရွာရွာေဖြေဖြ ေလ့လာထားတာမို႕ သိသကြ။

မႏၱေလးၿမိဳ႕ စာေတာ္ၿပင္ဆရာၾကီး ဦးဖာၾကီးရဲ႕သား ဦးဟန္ကေရးတယ္လို႕ ဆိုသကြ။အေထာက္အထားလည္းရွိပါ့ ညီရာ။

မင္းတုန္းမင္းလက္ထပ္ေတာ္လို႕လည္း ေၿပာၾကတာပဲ။

 

 

ကဲ မသိရင္ေတာ့ ဘာလည္းေပါ့ ညီေရ။ဒါေပမယ့္ စာေၿပာင္ စာစပ္ လွပံုက အကို႕အေနနဲ႕ အရမ္းႏွစ္ခ်ဳိက္မိတဲ့ ကဗ်ာေပါ့ကြာ။

သၾကၤန္မွာ ေရၿပြတ္နဲ႕ ေရပတ္ၾကတာကို ရယ္ရႊင္ဖြယ္ၿဖစ္ေအာင္ ေရးဖြဲၾကတာကြ ညီရ။

ေလးၿပင္ ေလးရပ္က စာဆိုပညာရွိေတြကအစ အကုန္လံုးၾကိဳက္ၾကသတဲ့ညီရ။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲကြ။

 

ကဲ အကို ေရ ဒါက တစ္ခုခုနဲ႕ ပမာႏွိဳင္းၿပီးေရးတာဆိုရင္   ေနာက္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ ပမာႏွိဳင္းတာရွိေသးလားဆိုရင္

အဟဲ ဘလက္ေခ်ာ အစား အကို ေၿပာေပးရေပဦးမွာ ေပါ့ကြာ။

အကို သိပ္သေဘာက်တဲ့ ကဗ်ာေပပဲကြ။ ကဲ ကဲ ဖတ္ၾကည္႕ေပေတာ့ညီေရ။

 

 

ႏွစ္ေပါင္ၾကားမွာလွဲ

အလံုးကိုၿငိမ္ၿငိမ္ထားပါလို႕

အဖ်ားအတန္တုတ္ပါတဲ့

ကိုယ့္ဥစၥာၾကီးနဲ႕ တည္႕တည္႕ခ်ိန္  

ခါးေလးကိုလိမ္

ဖင္ပိ္န္ကိုလွည္႕ေပး

ေဆာင့္လဲမေဆာ္နဲ႕

ပင့္လဲမေကာ္နဲ႕

အဖုတ္ေပၚအသာရွပ္လို႕

ရိုက္တတ္မွေၿပး

 

မသိရင္ေတာ့ အကိုေရ ဘာေတြလည္းဗ်ာ။ အကိုမို႕ ရွာရွာေဖြေဖြ ရြတ္တတ္ပါ့ဗ်ာ လို႕ ညီေၿပာမွာ ၿမင္ေယာင္မိပါေသးရဲ႕ကြာ။

အမွန္ကေတာ့ တကယ့္ စာေကာင္းေပေကာင္း သမိုင္းတြင္ စာေတြေရးသြားခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီး အကို တို႕ အရမ္းေလးစားရတဲ့ ေတာင္ၾကီး

ေကာလိပ္ေက်ာင္းအုပ္ေဟာင္း ဆရာၾကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ မ်က္ရည္ေလာကမ်ား၏ဟိုမွာဘက္ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့

ေဂါက္သီးရုိုက္တာကို သရုပ္ၿပတဲ့ ကဗ်ာတဲ့ကြ ညီရ။

ေဂါက္ရိုက္မယ္ဆိုရင္ ေဂါက္တံကိုထားပံု

ေဂါက္သီးကို ခ်ိန္ပံု

ေနာက္ဖင္ေလးကိုလွည္႕ၿပီး ရုိက္ပံုကို ေရးထားတာကြ ညီေလးရ။

အကိုတို႕ေခတ္ ေတာင္ၾကီးေကာလိပ္ေက်ာင္းနားမွာ ေဂါက္ကြင္းရွိေတာ့ ဆရာၾကီးက အဲဒီ့ ေဂါက္ကြင္းမွာ သြားကစားရင္းနဲ႕

လက္ဆင့္ကမ္းယူလာပံုေပၚသကြ ညီေလးရ။

ေရးသူကလည္း အကို႕အထင္ ဆရာၾကီးကို္ယ္တိုင္ေတာင္ၿဖစ္ႏိုင္သကြ။ဆရာၾကီးကေတာ့ သူကိုယ္တိုင္မဟုတ္ဘူးတဲ့

ဗိုလ္မွဴးၾကီးတစ္ေယာက္ေရးတာကို ၿပန္ၿပင္ယ့ုလို႕ပဲ ေၿပာသကြ။ထားပါကြာ။ဒါကေတာ့ အကို႕အထင္ပါ။ဆရာၾကီးကေတာ့ ၿပံဳးၿပီး

ၿငင္းထားေပမယ့္ သူ႕လက္ရာမကင္းဘူးလို႕ေတာ့ ၀န္ခံထားပါေလရဲ႕ကြာ။

 

PS : ရြာထဲက နန္းေတာ္ရာသူရဲ႕ ကေလးသာလိကာေလးေတြ မဖတ္တတ္တာ အင္တာနက္မသံုးတတ္ေသးတာပဲ ေက်းဇူးတင္

            ရမွာကြ။ႏို႕မဟုတ္ရင္ ဘဘၾကီးေရႊညာသားတင္တဲ့ ကဗ်ာေတြ သားတို႕ရြတ္ရင္း အေမနဲ႕ သားေတြနဲ႕သတ္ကုန္ရင္ ဒုကၡ။

            အၿိႏၵိယပစၥေယာေတာင္ အေတြးအေခၚေကာင္းတာ ။ ေဒၚနန္းေတာ္ရာသူခင္ဗ်ား ကေလးေတြကို မဖတ္ၿပပါနဲ႕လို႕။

            သာဓုပါေတာ္ေရ။

 

တကယ္မယံုရင္ ညီရွာသာဖတ္ေပေတာ့ကြာ။

ဆိုလိုခ်င္တာက ကဗ်ာ ၊ စာ အားလံုးမွာ ခ်စ္စရာအေရာင္အေသြးေတြ ရွိၾကၿပီးသားပါ။

လူေတြက ေလ့လာၾကရာမွာ စံုေအာင္မေလ့လာပဲနဲ႕ ၿမန္မာစာေပကို ႒ာန္ကုန္ေအာင္မသိပဲနဲ႕

 

ဘိုင္ရြန္ကမွေကာင္းတာ

                                                            ရွိတ္စပီးယားကဘယ္လို

                                                            ရွယ္လီက ဘယ္သို႕

 

ေၿပာေနၾကတာပါကြာ။

အကိုတို႕ ဆရာေပါက္စဘ၀တုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ၿမန္မာစာေတြဖတ္ရတာ သိပ္ Poor ပူး၀ါးလ္ ၿဖစ္တာပဲ ဆိုတဲ့

ဆရာမတစ္ေယာက္ သူ႕ ဘဲဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕ အကိုတို႕တစ္ေတြ အေသအလဲသတ္ၾကဘူးသေပါ့။ ႒ာနထဲမွေနာ္။

တကယ္ေတာ့ အကိုမွ မဟုတ္ပါဘူး။

ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူတို႕ကို ၾကည္႕မရတာ ၿပိဳင္မေၿပာခ်င္လို႕ ပစ္ထားတာ အကိုတို႕က နားၾကားၿပင္းကပ္တာနဲ႕

ေဆာ္ၾကေတာ့ ၿပသနာေတြၾကီးကုန္တာပဲကြ။

 

အမွန္ကေတာ့ ၿမန္မာစာမွာ ဦးပုညဆို ေရသည္ၿပဇာတ္ေလာက္လက္ညိဳးထိုးၿပေနတဲ့သူက ဘိုင္ရြန္တို႕ အန္မလီဘရြန္တီတို႕

ေၿပာေနရင္ အကိုက သိပ္ေစာက္ၿမင္ကတ္တာကြ ညီရ။

ဒါေပမယ့္ေနာ္ ညီ။

ရွိတ္စပီးယားေတးလ္ ေတြသင္ရတုန္းက The Tempest ပံု၀တၱဳထဲက Ariel ဇာတ္ေကာင္က သူ႕သခင္နဲ႕ခြဲခြာရကာနီး

ေလေၿပေလညွင္းေလးေတြေနာ႕ေနခ်ိန္ ရွိတ္စပီးယားၾကီး စပ္ထားတဲ့ ညွင္းေနာ့ေလေသြး ပံုေလးကိုေတာ့ အကုိခ်စ္လြန္…လြန္းလို႕

ေအာ္ … ဘ၀ဆိုတာဒါပဲလို႕ေတာင္ ဖတ္ေနရင္းနဲ႕ တင္စားမိခဲ့ေသးသကြ။

ဆိုလိုတာ အကို ရွိပ္စပီးယားၾကီးကိုလည္း မမုန္းပါဘူးလို႕ ဆိုခ်င္တာပါကြာ။အေရးေကာင္းတဲ့စာမွန္သမွ်လည္းခ်စ္ပါရဲ႕ကြာ။

ၾကားဖူးတာကေတာ့ညီရာ အဲဒီံအေတြးေလးေတြကို ၿမန္မာ့စာဆိုက၀ိ သီခ်င္းေရးဆရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကေတာင္ ယူေရးဖူးတယ္ ေတြးဖူးတယ္

လို႕ေတာင္ ၾကားဖူးသကြ။

 

ကဲ ဒါေတြထားပါေတာ့ညီရာ။ေနာက္မ်ားမွေပါ့။

အကိုဆက္ရွင္းရင္းမ်ား ေနၿဖစ္ခဲ့ဦးမယ္ဆိုရင္ ကမာၻေက်ာ္ တဲ့ စာေကာင္း – ေပမြန္ေတြကို ဆက္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့။

အခုကေတာ့ ၿမန္မာစာ ကိုပဲ အာရံုၿပဳၾကေသးတာေပါ့ညီ။

ဆိုလိုခ်င္တာက အကိုက အဂၤလိပ္စာေကာင္းေတြခ်စ္သလို ၿမန္မာစာကို အေသြးအသားထဲကေနကိုခ်စ္တာပါညီရာ။

အဲ အကိုတို႕ရြာထဲက ဘလက္ၾကီးလိုေပါ့။

ကဗ်ာခ်စ္ စာခ်စ္ တဲ့ ဘလက္ၾကီးကို သူ႕ပိုစ္ေတြတတ္မလာရင္ အကိုက သိပ္စိတ္ဆိုးသကြ။

ညီၾကံဳရင္ေၿပာလိုက္ပါဦး။

 

ကဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပိုင္း(၂)မွာ ကခ်င္ႏုထြားၾကီး ေမာင္ေမာင္ေစာရိုးက

မင္းနန္ပ်ဳိ႕ကို ၀င္ၿပီးေရးသြားတယ္။ကဲ ဒီေတာ့ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာဘက္ကို မလွည္႕ခင္ အကိုတို႕ တို႕စရာေလးတစ္ခုေလာက္

တို႕ထိၾကည္႕ၾကရေအာင္လား။

ပ်ဳိ႕ကဗ်ာကို တို႕စရာ( အစားလို ညႊန္းတာမဟုတ္ဘူေနာ္။ေတာ္ေတာ္ၾကာရြာထဲက အစားသရဲမ ေဒၚေကစိက ခ်က္နည္းၿပဳတ္နည္း

ထဲ ထည္႕ေနမွာစုိးလို႕ )

 

                           ကုမၼာရီ ႏုဖပ္တဲ့ တစ္ခုလပ္္သာအင္

                        ရွဳမွတ္ဖို႕စာတင္မယ္

                           ရာဇ၀င္ထင္ရွား။

                           ေရႊေပါက္ေသာ္ လင္းယင္ရြာမွာ

                         ရွစ္လင္ကြာ မိန္းမတစ္ပါး ။

                           တစ္ရာ့ဖ်ား အၿမြတ္သာတယ္

                        အထက္ပါလင္သား။

                           ရွက္စရာအင္အားၿဖင့္

                         ငါးႏွစ္သားၿပဴၿပဴ

                           စာရာမူ တမ္းတႏြမ္းတာမို႕

                            ၿမန္းၾကြလွမ္း သားမိအတူ

                           ပန္းရနန္း ဒီဇမၼဴမွာ

                          သီဟသူ ထြက္ဆဲႏွင့္

                              လက္ကနဲ ၿမင္တဲ့ရင္

                           တိမ္းမက္လို႕ပင္

                           တစ္ခုလပ္ ေရႊနန္းတင္သည္

                           ေရဖ်န္းပင္ ခံဘူးရဲ႕ေလး။

 

ကဲ အကိုလည္း ဘယ္လိုၿဖစ္တယ္မသိပါဘူး ငါ့ညီရာ။

ဘလက္ၾကီး စာေတြအၾကိဳက္လြန္ၿပီး ဒီ တဏွာေပမေၾကာထဲကကို

မတတ္ႏို္င္ေတာ့တာ ေလလားမသိပါဘူ ညီရာ။

 

အဟဲ စတာပါညီရာ။

ကဲ ဒါ့ထက္ ဒါက ေတးထပ္မဟုတ္ဘူးေနာ္။

ပ်ဳိ႕ ကဗ်ာ အုပ္စု၀င္ကြ။

လယ္စားမင္းေရးတဲ့ တစ္ခုလပ္ပ်ဳိ႕ က အပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကြ။

ကဲ ညီရာ စဥ္းစားၾကည္႕စမ္းပါဦး။အကိုတို႕ အေနနဲ႕ ၿမန္မာစာမွာ တစ္ခုလပ္ဖြဲ႕ အလြမ္းဖြဲ႕ ေတာဖြဲ႕ ေတာင္ဖြဲ႕ေတြမွာ

စေလဦးပုညသာလွ်င္မဟုတ္ပါဘူး။

အၿခားအၿခားေသာ ပညာရွင္စာဆိုက၀ိ ေတြလည္း ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာကို အကိုက သရုပ္ၿပတာပါကြာ။

ဖတ္ၾကည္႕ရင္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ စာအလွ ကဗ်ာအလွေတြကိုလည္း ေတြ႕ၿမင္လာရမွာ။

ညီေတြးၾကည္႕ေနာ္။ ေရွးတုန္းကမ်ား တစ္ခုလပ္ကို အပ်ဳိထက္မက္ၾကလို႕

တစ္ခုလပ္   စကုဗ်က္

လို႕ေတာင္ စာဖြဲ႕သကြ။

စာဆိုက၀ိဦးပုညတို႕ကေတာ့ အအိုသာဆိုရ အပ်ဳိကရွံဴးၿပန္ တို႕ ဘာတို႕ သိပ္ဖြဲ႕သကြ ညီေရ။

အခုလယ္စားမင္းေရးတဲ့အထဲမွလည္း

ရွစ္လင္ကြာ မိန္းမတစ္ပါး ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာပါတယ္ေနာ္ညီ ရွာသာဖတ္ၾကည္႕ကြာ။

သူကခ်စ္သူကို တစ္ခုလပ္ေရႊနန္းတင္သည္ ေရဖ်န္းပင္ခံဖူးရဲ႕ေလးဆိုၿပီး ႏွိဳင္းယွဥ္ထားတာရွိပါ့ကြာ။

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖေရးတာေလးလည္းရွိသကြ။တစ္ခုလပ္ဖြဲေပါ့ ေနာက္တစ္ေခါက္မွ ထည္႕ေရးမယ္ညီေရ။

 

ကဲ ညီေရ။ အကိုက ေၿပာခ်င္တာ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမန္မာစာမွာ လွေအာင္ေရးၾကေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ညီ။

အလြမ္းအေမာသရုပ္ေဖာ္ေတြလည္းရွိပါ့ကြာ။ေၿပာရရင္ေတာ့ …..

ေမာင္ထင္ရဲ႕ ငဘ ၀တၱဳကို ညီဖတ္ဖူးမွာပါ။ဆင္းရဲတြင္းနက္ပံု သရုပ္ေဖာ္တာမ်ား မ်က္ရည္ေတာင္လည္ရတယ္။

ကဲ ကဲ ထားပါညီရာ။ေနာက္မ်ားမွေပါ့။ခံစားမူ႕ ေတြေနာက္မ်ားမွ ဆက္ရွင္းၾကတာေပါ့။

 

ကဲ ေၿပာရင္းနဲ႕ စကားထဲမွာ ေတာဖြဲ႕တို႕ ေတာင္ဖြဲ႕တို႕ ေၿပာရၿပန္ေတာ့ အကိုတို႕ သမိုင္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္မွာ အလြန္ထူးခၽြန္တဲ့

ေတာဖြဲ႕ ေတာင္ဖြဲ႕ေရးတဲ့ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ဆိုတဲ့ စာဆိုရွင္ၾကီးကို သတိရၿပန္ေသးသကြ။

ညီရာ ေပေလးပင္ ရွင္ေလးပါးေခၚတဲ့ ေခတ္မွာ ေပၚထြန္းတဲ့အထဲ ေနာက္ဆံုးေခတ္မွာ ေပၚထြန္းၿပီး အထူးခၽြန္ဆံုးေက်ာ္ၾကားခဲ့ေလသူ

စာဆိုရွင္ၾကီးေပါ့ညီရာ။

ကဲ အကိုကေတာ့ အားလံုးသိၾကၿပီးတဲ့ ခံုေတာ္ေမာင္က်ဘမ္းနဲ႕ၿဖစ္တဲ့ အမွဳ႕အခင္းကို သရုပ္လွန္မၿပေတာ့ပါဘူး။

ဒါပမယ့္ေနာ္ ညီေသခ်ာဖတ္ၾကည္႕ရင္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္က လူရြတ္ၾကီးကြ။ကန္ေတာ့ပါတယ္ကြာ။ၾကည္လည္းၾကည္ညိဳပါတယ္။

မေလးစားတာမဟုတ္ဘူး ညီရ။သေဘာက်လြန္းလို႕။

ခံုေတာ္ေမာင္က်ဘမ္းနဲ႕ ၿဖစ္တဲ့အမွဳ႕မွာ ၿပန္ေလ့လာၾကည္႕ရင္

ဒီထီးနန္းစိုက္ရာ ေရႊၿပည္ေတာ္မွာ ဆြမ္းတစ္အုပ္ကေတာ့ ဘယ္သူ႕မဆို ပါးရုိက္ကပ္ခိုင္းလို႕ရပါတယ္။ ေၿပာတဲ့ေမာင္က်ဘမ္း

ဇနီးဆီကို ေမးၿမန္းသြားၿပီးေတာ့မွ

ပါးရိုက္တဲ့ၿပီး

ဟဲ့ ဒကာမ ငါ့အတြက္ ဆြမ္းတစ္အုပ္ခ်က္ ကပ္စမ္းကြဲ႕ ေၿပာတာ ေတာ္ရံုတန္ရံု ရြတ္တာမဟုတ္ဘူးေနာ္ညီ။

 

ေနာက္ ရွိေသးတယ္။

မက်က္ေသးဘူးလား။

နင့္ လင္ကို ၿမန္ၿမန္ခ်က္ ၿပီးရင္ ကပ္ပါေတာ့လား လို႕ ခံုေတာ္ေမာင္က်ဘမ္း ေၿပာတာကို

ဆြမ္းစားၿပီးေတာ့ ေမာင္က်ဘမ္းဇနီးကို ဆြဲၿပီး ဒကာမၾကီးခင္ပြန္းက ေပးၿပီးၿဖစ္သၿဖင့္ ဆို၀ံ့တာ ေတာ္ရံု သတၱိမဟုတ္ဘူးေနာ္ညီ။

 

ကဲ အကိုေၿပာခ်င္တာက အေရွ႕က အကိုေရးၿပခဲ့တဲ့ စာေၿပာင္ကဗ်ာေတြလိုပဲ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ အင္း၀ေရႊၿပည္ေရာက္စဥ္

ရွင္မဟာရ႒သာရ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ တို႕က စာႏုစာယဥ္နဲ႕ ေရႊနန္းေတာ္ကို သိမ္းပိုက္ထားေတာ့

စာဆိုေတာ္ စာတတ္အေက်ာ္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ၾကီးက ဒီကဗ်ာနဲ႕ အကုန္မလွန္၀ံ႕ေအာင္ေလွာင္သကြ။

ကဲ ဖတ္ရဲတဲ့ သတၱိရွိမွ ဖတ္ေနာ္။ၿပီးမွ အကိုကေတာ့ လုပ္လုိက္ၿပန္ၿပဗ်ာလို႕ မၿငီးေလနဲ႕။

 

 

လၿပြတ္ ၊ လၿဖဲ   ၊ လၿဖဳန္း

                                             လေခ်ာင္း   ၊ လအု   ၊ လဆန္း   ၊

                                             လထစ္ ၊   လေမြး ႏွင့္

                                             မိန္းမ ဟိုဟာကို ရွိခိုးပါ၏။

 

ဟဲ ဟဲ ဒါက အတိုခ်ဳပ္ထားတာပါ ညီရာ။ မလန္႕ပါနဲ႕ဦး။ ဆက္ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုေတြ႕ၿမင္ရမွာ ။ဆရာၾကီး ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ ေရးတဲ့ စာမွာ

ဒီစာေတြကို ရွင္းၿပေပးၿပီးသားပါ။

ဆရာၾကီး ဒဂုန္ဦးစန္းေငြဆိုတာ (၁၂)ရာသီဖြဲေတြကို ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာ ေက်ာင္းသံုးၿပ႒ာန္းခ်က္ေတာင္ ထုတ္ရေလာက္

ေအာင္ သုေတသနၿပဳထုတ္ခဲ့တဲ့သူကြ။

အကို သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ ဆရာၾကီးကြ။အခုေခတ္ သူစာေတြကို ၿပန္ထုတ္တာ လံုး၀နီးပါးမေတြ႕ရေတာ့သလိုပဲ ညီရာ

အဲဒါတစ္ခုေတာ့ ၀မ္းနည္းသကြ ညီေလးရ။

ေလ့လာၾကည္႕မယ္ဆိုရင္ ညီရာ ..

အကိုလိုပဲေနမွာေပါ့ ၿမန္မာစာခ်စ္တဲ့ Nay Away ဆိုတဲ့ ပညာရွင္ကလည္း ဒီလိုညႊန္းထားတာေတြ႕လိုက္ရသကြ။အဲဒါေၾကာင့္

သူ႕အေရးအသားေလးကို ေလးေလးစားစားေလးကူးတင္လိုက္ရသကြ။အႏွစ္ခ်ဳပ္ကသူေရးတာကြ။

စဥ္းစားၾကည္႕မယ္ဆိုရင္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္က ေတာလားေရးရာမွာသာမဟုတ္ဘူးကြ အင္း၀ေရႊၿပည္ေရာက္ကာစမွာ

အႏုအရြ (လ) စကားလံုးေတြကို တအားသံုးေနတဲ့ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ရွင္မဟာရ႒သာရတို႕ကိုေလွာင္ခ်င္လို႕

 

                     သီးမ်ဳိးခိုင္ညွာ ( ၿပြတ္လတည္း )

                     ဘီလူးသြားကို ( ၿဖဲလတည္း)

                     ေတာၾကက္ေတာင္ပံ ( ၿဖဳန္းလတည္း )

                     မုဆိုးခ်ဳံက ( ေခ်ာင္းလတည္း )

                     မိုးမွာေရႊၾကယ္ ( ဥလတည္း )

                     ေရႊေဖာင္ၿမစ္ညာ ( ဆန္လတည္း )

                     တရား ဓါးသို႕ ( ထစ္လတည္း )

                     ၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ (ေမြးလတည္း )

                     ၿမဲစြာၿဖစ္လိမ့္ ( မွန္းလတည္း )

 

လွေအာင္လို႕ ဆိုၿပီး ၿပန္ညႊန္းေရးထားတာက Nay Away ဆိုတဲ့ ၿမန္မာစာခ်စ္သူတစ္ေယာက္ကြ။

ကဲ Nay Away ဆိုသူေရးထားတာေကာင္းလြန္လို႕ ဒီအတိုင္းပဲ ၿပန္ညႊန္းလိုက္ပါတယ္။ ေလ့လာၾကည္႕မယ္ဆိုရင္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္က

လည္း သူ႕ေခတ္သူ႕အခါမွာ ကေလာ္တတ္ ခတ္တဲ့ စာဆိုက၀ိၾကီးေပကိုးကြ။

ဆရာၾကီး ဒဂုန္ဦးစန္းေငြရဲ႕ စာေတြမွာ မၾကာခဏေတြ႕ရတတ္သကြ။

ရွင္ဥတၱေက်ာ္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ရြတ္သလဲဆိုရင္ (၃)ခါတိတိ ရြတ္ခဲ့ ေလွာင္ခဲ့ သတဲ့ ။အဲဒီ့အထဲကမွ အေက်ာ္ၾကားဆံုး

ေလွာင္ခ်က္ ရြတ္ခ်က္ကေတာ့

ငယ္စဥ္ရွင္သူငယ္ဘ၀က ဘုရားကန္ေတာ့ရင္

 

                                    ကၠတၳိ ဗီဇ အဟံ၀ႏၵာမိ

 

      ဆိုၿပီးေတာ့မွ ရြဲ႕ၿပီး ကန္႕ေတာ့သတဲ့ကြ ညီရ။

အဓိပါယ္ကေတာ့ ညီရာ မိန္းမ ဗီဇကန္ေတာ့ပါ၏လို႕ဆိုခ်င္ဟန္တူပါရဲ႕။ဒါ့ေၾကာင့္လည္း Nay Way ကၿပန္ေရးရာမွာ

မိန္းမအစိရွိခိုးပါ၏

ၿဖစ္သြားတာေပါ့ညီ။

ဒီေနရာမွာ ေနာက္ေတာ့ ဆရာဘုန္းၾကီးသိလို႕ တုတ္မိုးၿပီးေမးရာမွာ

 

ဘုရားေလာင္းေတာ္ကို ေမြးဖြားေတာ္မူရာ မယ္ေတာ္မာယာရဲ႕ ဗီဇမ်ုိးေစ့ကို မွန္းၿပီးကန္ေတာ့တာပါဆိုၿပီး

အ႒ကထာ ဋီကာေတြနဲ႕လြတ္ေအာင္ ေၿဖရွင္းေတာ့မွ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္တိုင္က

 

အိမ္း ငါ့တပည္႕ ေမာင္ဥတၱမ ေက်ာ္ေပစြ

 

လို႕ၿဖစ္လာသတဲ့ညီရ။ဒီအေၿခအေနၿဖစ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာဟာ (၁၅)ႏွစ္သားသာရွိေသးသတဲ့ကြ ညီရ။

အဲဒီ့မွာတင္ ေက်ာ္ဘြဲ႕ကိုထပ္တိုးခံရတာပဲညီရ။

ကဲ စဥ္းစားသာၾကည္႕ေပေတာ့။

ကဲ အကို ညီ႕ကို ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ကို ၾကိဳက္ပါ အတင္းတြန္းမေၿပာေတာ့ဘူးေနာ္။

 

ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုအရွင္ေတြၿဖစ္တဲ့ ရွင္မဟာရ႒သာရေတြ ရွင္မဟာသီလ၀ံသေတြကိုလည္း ေလ့လာဖို႕ညႊန္းဦးမွာပါ။

ကဲ အကို႕အေနနဲ႕ အခ်ိန္ကလည္း အမ်ားၾကီးမရေတာ့ ညီရာ ေအာက္မွာေရးၿပထားတဲ့ ရွင္မဟာရ႒သာရရဲ႕

ပိုဒ္စံုရတုေလးတစ္ပိုဒ္ကို ေရးၿပထားတယ္ ညီေရ။

 

ဖတ္ၾကည္႕ၿပီးမွ ရွင္းၿပပါ့မယ္ အရင္ ဖတ္လိုက္ဦး ညီေလးေရ။

အႏုတြင္ ရွင္သာရ ဆိုသကိုးညီရ။ဘလက္ၾကီး အၾကိဳက္ေပါ့ညီရာ။( အဟဲစတာေနာ္။)

ကဲ ကဲ ဖတ္ပါဦးကြာ။

 

ဘလက္ၾကီးေရ အေၿခအတင္ Comments ေတြနဲ႕ ေရးထားသမွ်ေလးေတြ ေၿပာၾကရေအာင္ပါလို႕။

အကို႕အေနနဲ႕ ညီေရ ဒီတစ္ပါတ္အပိုင္း(၃) မွာ ရွင္မဟာရ႒သာရရဲ႕ ဝဏၰပဘာ ေလးတစ္ပိုဒ္နဲ႕ အဆံုးသတ္ခ်င္သကြ။လွခ်က္ကေတာ့ ရြာထဲကအပ်ဳိၾကီး လူပ်ဳိၾကီးေတြ ရင္ဆို႕သြားေလာက္တဲ့ အေရးအသားကြ။ကဲ ညီဖတ္ၾကည္႕လိုက္ပါဦး။အကိုက ႏွမ္း၀င္ၿဖဴးတာေနာ္။တစ္ခ်ဳိ႕က ပ်ဳိ႕ ကဗ်ာဆိုရင္ ေက်ာ္ေက်ာ္သြားၾကလြန္းလို႕ အကိုက ၀င္ေရးေပးတာပါ ညီ။

ဟဲ့ မိေက ပ်ဳိ႕ကဗ်ာဆိုတာ ေၾကာ္စားစရာမဟုတ္ဖူးေနာ္။   နင့္ပဲ သတိေပးေနရတာေတာ္ေရ။ကဲ ကဲ ဖတ္ၾကည္႕ပါဦး။

ေဒဝစၧရာ
ျပင္လ်ာ တင့္ဆင္းေရာင္
လွၾကက္ေတာင္ႏွင့္
လွေခါင္းျပစ္မ်ဳိးလြတ္
ဆယ္ႏွစ္ပတ္လ်င္
ရစ္ပတ္ခ်ည္ေႏွာင္စီး
ေရႊထဘီႏွင့္ အာနိ သိန္းတန္မ်ဳိး။
ေရႊခါးၾကိဳးလည္းခံ မ်ဳိးေန႕တိုင္းပင္
အျမဲဆင္၍ က်ြန္းတြင္ဇမၺဴလုံး
ျပိဳင္တိုင္းရႈံးသည္
ျပစ္လုံးကင္းေဝးစြာ
မိုးသူဇာကို
ဆည္းဆာညရီတြင္
ကၽြႏ္ုပ္ျမင္သည္
ေရႊရင္ ဖုံးတုံ႕ မဖုံ႕တုံ႕။ ။

ကဲ လွလိုက္တာညီရယ္။ ဘယ့္ႏွယ့္ ဘယ္သို႕ ေၿပာရမယ္လို႕ကို အကိုတို႕ ဆရာတစ္ေယာက္ကေၿပာခဲ့ဖူးေလသကြ ညီရ။အကိုလည္းေတာ္ေတာ္ၾကိဳက္သကြ။

ဘလက္ၾကီးတို႕ ေမာင္မာဃတို႕လည္း ေရႊရင္ဖံုးတံု႕ – မဖံုးတံု႕ ကိုၾကိဳက္ၾကသူေတြ

ဆိုေတာ့ကာ     ၾကိဳက္ၾကမွာပါ။

နဲနဲေတာ့ ပါသေပါ့ေလ။

 

 

ကဲ ေခတ္ကလည္း ေခတ္ၿပိဳင္ ၿဖစ္တဲ့ စာဆိုေတာ္ၾကီးေတြေရးလည္း ေရးတတ္ပါေပ့ ညီေရ။

အကိုက ၀င္ၿပီး ဘယ္ကဘယ္လို ညႊန္းဆိုစရာေတာင္မရွိေတာ့ပါဘူး။တကယ္တမ္းေတာ့ညီေရ ရြာသူရြာသားေတြထဲမွာ ၿမန္မာစာ

ကိုခ်စ္တဲ့ ရြာသူ/ရြာသားေတြအမ်ားၾကီးပါ ညီ။ မၾကံဳလို႕မေၿပာၾကတာပါကြာ။

အကိုက ညီ႕နာမည္ေလးတပ္ၿပီးေၿပာေတာ့ ေဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့အေခါက္မွာ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ၾကီး ေရးၾကေၿပာၾကနဲ႕ ေပ်ာ္စရာလည္း

ေကာင္းပါ့ကြာ။

 

ကဲ ဒီေတာ့ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ အကိုအခ်ိန္လည္းမရေတာ့တာမို႕ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲရပ္ၾကဦးစို႕ ညီေလးေရ။ေနာက္တစ္ပတ္မွ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့ညီ ။ရွင္မဟာရ႒သာရ ရွင္မဟာသီလ၀ံသေတြကို ဆံုးေအာင္ဖတ္ၾကည္႕ေပါ့ညီ။တကယ္က ၿမန္မာစာရဲ႕အလွတရားကိုေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည္႕ရင္းနဲ႕ စာခ်စ္စိတ္ ကဗ်ာခ်စ္စိတ္ေတြ ထပ္ထပ္ၿပီးတိုးလာမွာ အေသအခ်ာေပါ့ ညီေရ။

ခက္တာက ဘလက္ၾကီးတို႕ မိတိုက္တို႕ မိေကဇိတို႕ ေလးေပါက္တို႕က အပ်ဳိစစ္တံု တင္ပါးဆံု နိမ့္တုန္ၿမင့္တုန္ခုန္ရမည္ဆိုတာေလာက္

သာက်က္ေနၾကေတာ့ အကိုလည္း ဆက္မေၿပာခ်င္ေတာ့ဘူးညီေရ။

 

ဒီေတာ့ ညီေရ အကိုေၿပာခ်င္တာက ၀င္ၿပီးေဆြးေႏြးပါ။ေၿပာပါ။ေနာက္ၿပီး လိုခ်င္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြ စာေလးေတြကို

အကို႕ဆီကေတာင္းပါကြာလို႕ပဲ ေၿပာခ်င္ပါတယ္။ေနာက္တစပတ္မွာေတာ့ အကို႕အေနနဲ႕ သတိထားရမယ့္ စာစု ကဗ်ာစုေတြ

အတြက္ၾကိဳတင္ၿပီးေတာ့မွ အတတ္ႏိုင္ဆံုးေရးေနပါတယ္လို႕ပဲ ေၿပာခ်င္တယ္ညီေရ။

 

အကို႕   ကို   တစ္ခ်ဳိ႕က ညီေလးအလင္းဆက္ကို

သင္ေပးေနသလိုပဲလို႕ေၿပာၾကတာ။မဟုတ္ပါဘူးညီ ။ညီ႕ရဲ႕ ကဗ်ာခ်စ္စိတ္က အကို႕ထက္မပိုေတာင္ မေလွ်ာ႕ပါဘူး။

 

ညီနဲ႕ အကိုက ေဆြးေႏြးဖက္ေတြပါကြာ။ ဒီလိုပဲ သေဘာထားပါတယ္။အားလံုးေသာ ရြာသူ/ရြာသားေတြအေနနဲ႕လည္း အကို႕ကို

၀င္ေရာက္ဆြးေႏြးၿပီး နန္းမေတာ္မယ္ပုခ်္လို ကဗ်ာေတာင္းရင္လည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ၿပန္ေရးေပးမွာပါ။သို႕ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးကို

ေတာ့ ဘယ္ဖက္ကေနမွာ ေဆြးေႏြးမွာ မဟုတ္ဘူဆိုတာ အကိုေၿပာထားပါတယ္ညီရာ။တန္ဖိုးရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြ တန္ဖိုးမဲ့တဲ့ စကားေတြ

ေၾကာင့္ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္မွာစိုးသကြ ညီရ။

အကို႕အေနနဲ႕ ၾကံဳတုန္းေၿပာရရင္ ခြဲေရး – တြဲေရးကို သိပံၸေမာင္၀ေရးတဲ့ ေခတ္စမ္းစာေပမွာ ရွာဖတ္ၾကည္႕ရင္

တြဲေရးေၿပာေသာ ဘုန္းၾကီးကို ေက်ာင္းဒကာက ေမာင္းခ်၍ ဗလီေက်ာင္းသြားထုိင္ေခ်ဆို၏

ခြဲေရးေၿပာေသာ ေက်ာင္းဒကာကို ဆရာဘုန္းၾကီးက ေက်ာင္းထဲအ၀င္မခံ ဆိုေသာ စာပုိဒ္ကို ( မွတ္မိသေလာက္ၿပန္ေရးတာေနာ္)

အကို သိပ္သေဘာက်တာ ညီရ။ အကို အဲဒီ့လိုမၿဖစ္ခ်င္ဘူး ညီ။

ၿမန္မာစာခ်စ္သူေတြမွာ လည္း ႏိုင္ငံေရးရွိသင့္ေပမယ့္ အကိုၾကိဳက္တာ မၾကိဳက္တာက ကဗ်ာေတြစာေတြနဲ႕မဆိုင္ဘူေနာ္ညီ။

ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးအေသြးအေရာင္မပါတဲ့ စာေကာင္းေပမြန္သန္႕သန္ကေလးေတြကို ဆက္ေဆြးေႏြးၾကဦးစုိ႕ ညီေရ။

ႏုိင္ငံေရး Comments ေတြေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေအာ္ ငါ့အကို႕ခမ်ာ ေဖြးေဖြးတို႕ ခင္၀င့္၀ါတို႕ နန္းခင္ေဇယ်ာတို႕ ၀တ္မွုန္ေရႊရည္

နဲ႕ ေရႊမွဳန္ရတီတို႕ ၀ိုင္းခ်စ္ၾကရင္ေတာင္ သူ႕ခမ်ာ ၿငင္းရွာေသးတာပဲ ။သူမွ ၿပန္မခ်စ္ႏိုင္တာပဲ ဆိုတာေလးပဲ ေတြးပါ ညီေရ။

အားေတာ့နာပါတယ္ ညီရာ။အကိုမွ ၿပန္မခ်စ္ႏိုင္တာကိုးေနာ့။ အေဟး ေဟး။

  ( Credit To : ပ်က္စီးေနတဲ့ ဘလက္ၾကီး ေလသံၿဖင့္ဖတ္ပါရန္ )

ကဲ ညီေရ တတ္ႏိုင္ရင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စကား၀ုိင္းစၾကတာေပါ့ညီ။အားလံုး ဒီတစ္ပတ္မွာ ဒီေလာက္နဲ႕ေက်နပ္ႏိုင္ၾကပါေစကြာ။

 

ရြာသူ/ရြာသားေတြအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစလို႕

ေရႊညာသား (အထက္အညာေၿမ )

About ေရႊညာသား

has written 10 post in this Website..