က်မေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ဓမၼဗ်ဴဟာရွိရာ ၾကားေတာရလမ္းထဲမွာ ရံဖန္ရံခါ လာေရာင္းတတ္တဲ့ လက္တဖက္ျပတ္ ေနတဲ့ စာအုပ္ေဟာင္းေရာင္းသမား တေယာက္ရွိပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို အားေပးတဲ့အေနနဲ႕ ေတြ႔တိုင္း စာအုပ္၀ယ္အားေပးျဖစ္ပါတယ္။ ၾသဂုတ္လထဲ တနဂၤေႏြ တရက္မွာေတာ့ သူ႔ဆီက စာအုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေဟာင္းေလးေတြထဲမွာ ဆရာၾကီး ဦးေအာင္သင္းရဲ႕ စာေပေရးရာေဆာင္းပါးမ်ား ပါလာပါတယ္။

ဆရာၾကီးဦးေအာင္သင္းရဲ႕ စာေပေရးရာေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး

ဆရာၾကီးဦးေအာင္သင္းရဲ႕ စာေပေရးရာေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး

အဲဒီစာအုပ္ကို တပုဒ္စ ႏွစ္ပုဒ္စ အားသလို ဖတ္ရင္း ဆရာၾကီးရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလးေတြကို ခ်စ္ခင္သူမ်ားကို လက္တို႔တို႔ျပီး ဖတ္ခိုင္းခ်င္စိတ္ေပါက္မိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ထံုးစံအတိုင္း နီးရာဒါး ေၾကာက္ရသလို ေပၚေပၚလာတဲ့ အလုပ္ေတြက အရင္လုပ္ျဖစ္သြားေတာ့ ဆရာၾကီးစာအုပ္အညႊန္းေလးဆီ လက္မေရာက္ႏိုင္ျဖစ္ေနပါတယ္။ဆရာၾကီးက သူၾကိဳက္တဲ့ စာေတြကို ဘယ္လိုေကာင္းေၾကာင္း ညႊန္းထားတာေတြ ဖတ္ရင္း အဲဒီထဲက မဖတ္ရေသးတာေတြဆို ေျပး၀ယ္ခ်င္စိတ္၊ ဖတ္ျပီး သိျပီးသားေတြဆိုရင္လည္း ေအာ္…ဒီစာေတြရဲ႕ အရသာ ဒီေလာက္ေကာင္းပါလား ဆိုတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္လာမွာ မလြဲပါဘူး။
စာအုပ္က ၁၉၉၉ မတ္လက ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀တာပါ။
ဆရာၾကီးက မာတိကာ ၃ပိုင္းခြဲထားပါတယ္။
သူတို႔ေတြးပံုေရးပံု
.ဆရာေဇယ်၏ စာေပေ၀ဖန္ေရး
.ေရႊဥေဒါင္း၏ တစ္သက္တာမွတ္တမ္း
.ေဇာ္ဂ်ီေတြးပံုေရးပံု
.ၾကည္ေအး၏ သစၥာသစ္
.မင္းသု၀ဏ္၏ သူ႕မွာတမ္း
ဘာသာစကားႏွင့္စာေပ
.ျမန္မာဘာသာစကားႏွင့္ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာ
.ႏွဳတ္ခ်ိဳ သ်ိွဳတစ္ပါး
.ေျပာသလိုေရးျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍
အေတြးႏွင့္အေတြ႔
.ပံုသ႑ာန္ေလ့လာမွဳ၊
.အလကၤာႏွင့္ ၀တၳဳအႏၱရာယ္
.ေလာက၏ ခင္ပြန္းေကာင္းၾကီးမ်ား
.ကိုယ္ေတြ႔သင္ခန္းစာတစ္ခု

အားလံုးဟာ အေရးအသားရွင္းရွင္းနဲ႕ အႏွစ္သာရေတြခ်ည္းပါပဲ။

ေျပာသလိုေရးျခင္း ေဆာင္းပါးထဲက
စကားေျပာသလိုပဲ ေရးတာ ပိုေကာင္းမယ္ဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြနဲ႕ အေျခအတင္ေျပာခန္းေလးအျပီးမွာ ဆရာၾကီးက ဘုရားရွိခိုးကို အေျပာနဲ႕ ေရးျပထားပါတယ္။

`ၾသကာသ၊ၾသကာသ၊ၾသကာသ၊ ကာယကံ၊၀စီကံ၊မေနာကံ ဆိုတဲ့ ကံသံုးပါးထဲက တပါးပါးနဲ႕မ်ား က်ဴးလြန္မိခဲ့ရင္ေပါ့ေလ၊အဲဒီအျပစ္ေတြကို ေပ်ာက္သြားေအာင္လို႔၊ ပထမ-ဒုတိယ-တတိယx တၾကိမ္ ႏွစ္ၾကိမ္ သံုးၾကိမ္ထိေအာင္ ဘုရားတပည့္ေတာ္ လက္အုပ္မိုးျပီးေတာ့ ၊ရွိခိုးျပီးေတာ့၊မာန္ေလ်ွာ့ျပီးေတာ့ ကန္ေတာ့ပါတယ္ဘုရား။…………..´

မျပံဳးၾကနဲ႕ေနာ္။

အဲဒီထဲက တပုဒ္၊ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ ကို ျမင္းထိန္းငတာလုပ္ရင္း အျမည္းေပးလို႔ ဆရာၾကီး ဦးေအာင္သင္းကို လြမ္းခ်င္းဖြဲ႔ပါရေစ။

ေရႊဥေဒါင္း၏ တသက္တာမွတ္တမ္း
ဒီစာအုပ္ၾကီးက ထူထဲတာေရာ၊ေစ်းၾကီးတာေရာ၊သူမ်ားညႊန္းတာေတြထဲက တပိုင္းတစ ဖတ္ျပီးသလို ျဖစ္ေနတာေရာ၊အေၾကာင္းျပခ်က္အစံုနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္မ၀ယ္ျဖစ္တဲ့ထဲပါပါတယ္။
ဦးေအာင္သင္းက ဒီလိုညႊန္းပါတယ္။
“ဆရာၾကီးသည္ သာမာန္အားျဖင့္ ႏွဳတ္ဆိတ္သူတေယာက္ျဖစ္သည့္အျပင္ တခါတရံ(စကားလံုးအလွည့္က်ႏွင့္) စကားထစ္တတ္သည္ဟုဆိုပါသည္၊သို႔ေသာ္လည္း ႏွဳတ္ကဆိတ္လ်က္ စိတ္ကေျပာေနတတ္သည္ဟု ထင္ပါသည္၊ၾကံဳသမ်ွ ေတြ႔သမ်ွကို စိတ္ထဲက ျပန္ေျပာေနတတ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာၾကီးစာမ်ားတြင္ ႏွဳတ္သြက္ေသာ `လ်ွာေခ်ာင္ေသာ´လူတေယာက္၏ေလသံမ်ား စကားအသံုးအႏွဳန္းမ်ားကို ေတြ႔ေနျခင္း ျဖစ္တန္ရာပါသည္။ ေအာက္ပါစာပိုဒ္မ်ားကို ၾကည့္ပါ။

“သံုးေလးေယာက္ သံျပိဳင္ စာအံေနၾကသည့္အထဲတြင္ သူ၏ အသံသည္ အသာယာဆံုး အသံအေပါက္ဆံုး ျဖစ္၍”(စာမ်က္ႏွာ-၄၅)

“ဖခင္သည္ က်ြႏ္ုပ္၏ ခံတန္တန္ ရွိေသာအမူအရာကို ရိပ္မိ၍ နာနာၾကီး ရိုက္ေလရာ” (စာမ်က္ႏွာ-၁၁၆)

ေျပာစကားလံုးမ်ား သံုးရာတြင္ ထူးျခားသည္မွာ ကေလးဘ၀ကိုေဖာ္ျပရာတြင္ ကေလးမ်ား သံုးေလ့ရွိေသာ စကားမ်ားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ၾကီး ျပန္သံုးတတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

“ေလးလံလွေသာ သူ၏ လက္သီးၾကီးေၾကာင့္ က်ြႏ္ုပ္ကဲ့သို႕ေသာ ေကာင္ေလးမွာ ပု၍ပု၍ ၀င္သြားေလ၏ “(စာမ်က္ႏွာ-၉၁)

“ ေလတံခြန္ကို ကေလးတစ္ေယာက္က ထိုး ေပးသျဖင့္ ခါးကိုေကာ့ကာ တုပ္လ်က္ ရွိစဥ္ “(စာမ်က္ႏွာ- ၁၁၇)

ဆရာၾကီးသည္ စိတ္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေသာ အေလ့အက်င့္၊မိမိကိုယ္ကို ရပ္တန့္ စစ္ေဆးတတ္ေသာ အေလ့အက်င့္ကို ပြားမ်ားခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ထိုအက်င့္ေၾကာင့္သာလ်ွင္ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပႏိုင္ျခင္းျဖစ္ေသာ လူ႕သဘာ၀အဖြဲ႕ႏွင့္ ဆရာၾကီး၏အျပံဳး ဟာသမ်ားကို တင္ျပခ်င္ပါသည္။
ဆရာၾကီးတို႔ လူပ်ိဳေပါက္ဘ၀က ေခါင္းေပါင္းအခ်ိဳးက်ေအာင္ သံုးႏွစ္သံုးမိုးေလာက္ ေလ့က်င့္ရ၏။ယခုေခတ္မူကား ေမာင့္ၾကက္သေရ ေခါင္းေပါင္းေပၚလာ၍ လူျပန္ေတာ္မ်ားပင္ ယေန့လူထြက္ နက္ျဖန္ တရားသူၾကီးဟန္ ဖမ္းႏိုင္ၾက၏။ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင့္က်က္သေရ ေခါင္းေပါင္းထြင္သူကို လူျပန္ေတာ္မ်ားက တစ္ေန႔ ဦးသံုးၾကိမ္ေလာက္ခ်ေနဖို႔ေကာင္းေၾကာင္း ခပ္ရႊင္ရႊင္ေလးေရးျပီးေနာက္

`က်ြႏ္ုပ္သည္ ဤစာကိုေရးေနရင္း စဥ္းစားမိသည္မွာ ငါတို႔ေတာ့ အေတာ္က်င့္ယူရျပီး သူတို႔ေတာ့ က်င့္မေနရဘဲ အေခ်ာင္ျဖစ္ရသည္ဟုဆိုကာ မနာလိုစိတ္ႏွင့္ ေရးမိေလသေလာဟု ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေမးေနမိပါသည္။´

အခ်ဳပ္အေနနဲ႕ ဦးေအာင္သင္းက `ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တစ္သက္တာမွတ္တမ္းစာအုပ္ၾကီးသည္ ျမန္မာစာေပသမိုင္းတြင္ ေနရာေကာင္းၾကီး တစ္ခုယူမည့္ မွတ္တမ္းၾကီး ျဖစ္ရျခင္းမွာ အျခားအေၾကာင္းမ်ားထက္ စိတ္ကုိေစာင့္ၾကည့္ျခင္း၊ ရပ္တန့္စစ္ေဆးျခင္းေၾကာင့္ သာလ်ွင္ ဤမ်ွဆြဲေဆာင္အားေကာင္းေနရသည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။´ လို႔လည္း မွတ္ခ်က္နဲ႕ ညႊန္းထားပါတယ္။

ဒါေလးဖတ္ျပီး ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တစ္သက္တာမွတ္တမ္းစာအုပ္ထူၾကီးကို ေျပး၀ယ္ခ်င္စိတ္ေပါက္မိပါရဲ႕။

ႏွဳတ္ခ်ိဳ သ်ွိဳတစ္ပါး
ဒီေဆာင္းပါးေလးမွာေတာ့ ဆရာၾကီး ဦးေအာင္သင္းဟာ သူကိုယ္တိုင္ ကဗ်ာမေရးတတ္ေပမယ့္ အသံသာတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြကို ဘာ့ေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ရတယ္ဆိုတာ ညႊန္းျပသြားပါတယ္။
သူထုတ္ျပတဲ့ ကဗ်ာက သံုးပုဒ္ပါ။
တပုဒ္က အမ်ား အလြတ္ရျပီးျဖစ္တဲ့

ခေလာက္ကေလးရယ္တဲ့ ဒိုးဒိုးေဒါင္။
ပ်ိုတို႔ေမာင္ ယာမခုတ္တယ္ကြယ္
၀ါးခုတ္တဲ့ေတာင္။
ႏြားညီေနာင္ စည္ေအာင္ပ ေဖေက်ာင္း။
မယ္နဲ႔ေမာင္ အတူေနမွ
ဆူေ၀ေအာင္ ျခဴေတြဆြဲလို႔ရယ္၊
(ကြယ္) လွည္းယဥ္နဲ႕ေမာင္း။

ဒီကဗ်ာေလးကို ဆရာၾကီးရဲ႕မိတ္ေဆြ စာေပေ၀ဖန္ေရးဆရာ ေမာင္ေဇာ္က ေတာသဘာ၀ေလးနဲ႕ ထင္ဟပ္ျပမွ ကဗ်ာကို ပိုခံစားမိေၾကာင္း ရွင္းျပထားပါတယ္။
ဒီကဗ်ာမွာ ခေလာက္နဲ႕ ျခဴ၊၀ါးခုတ္တဲ့လွည္းနဲ႕ လွည္းယဥ္ သေကၤတေတြနဲ႕ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာပံုေလးကို ထင္ဟပ္ေနေၾကာင္း ဆရာၾကီး ရွင္းလိုက္မွ ကဗ်ာ အရသာဟာ ပိုျပီး ထိရွခံစားလိုက္မိပါတယ္။

ေနာက္တပုဒ္ကလည္း ၾကားဖူးၾကမွာပါ။
ဦးရဲဒင္ရဲ႕ ကစားရြယ္တဲ့.

-ေရႊစည္းပံု သံုးအိမ္ေႏွာပါလို႔
မယ္ေရာပ ေမာင္နဲ႕ကြယ္။
-ေၾကာက္ခမန္း
.ေညာင္နန္းေ၀ေလေလပ၊
.အေထြေထြ တေစၧကိုေမးပါလို႔
.ေျပးတဲ့အရြယ္။
-အင္းမေန ေျမမနင္းရယ္နဲ႕
.ေခါင္းေခါက္ရင္း ထိပ္ပုတ္တယ္၊
.စိတ္လုပ္မယ္လို႔ မၾကံျဖစ္။
-လသာသာ
.ညခါမွာ ဖန္တို႔လို႔
`တန္ကို႕´ ေနာ္ မဆိုရဲရွာဘု
.ကစားရြယ္ ငယ္ကထဲက
(ကြယ္) စြဲတဲ့အခ်စ္။

ဒီကဗ်ာထဲက `စည္းပံုသံုးအိမ္´ `ေညာင္ပင္တေစၧ´ `အဂၤေတ ေျမမနင္း´`ဖန္တို႔တမ္း´ကစားနည္းေတြထဲက ကစားဖူးတာေလးေတြ မ်က္စိထဲ တေရးေရးျမင္လာေအာင္ ဆရာၾကီးက ကစားနည္းေတြအေၾကာင္း ထပ္ရွင္းျပထားပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ကဗ်ာထဲက ကေလးမေလးရဲ႕ ကစားေဖာ္ အေပၚ စိတ္မဆိုးရက္ပံု၊မေျပာရက္ပံုေလးကို `တန္ကို႕´ ဆိုတဲ့ ခ်စ္စရာစကားေလးရဲ႕ အရသာသိေအာင္ ကဗ်ာေလးကို အသံထြက္ျပီး အထပ္ထပ္ ရြတ္ၾကည့္ရင္ ပုိခံတြင္းေတြ႔လာပါလိမ့္မယ္တဲ့။ ရြတ္ၾကည့္ၾကပါစို႔လား

ေနာက္ဆရာၾကီး ညႊန္းတဲ့ထဲ က်မအၾကိဳက္ဆံုးကဗ်ာေလးကေတာ့ နတ္ေမာက္ ဆရာေၾကာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေလးပါ။
ဒီကဗ်ာကို ဆရာၾကီး ေလးစားရတဲ့ အရာရွိၾကီးတေယာက္က ရာထူးက အခ်ခံရျပီး စစ္ေဆးခံေနရစဥ္ ၀မ္းနည္းေဒါသသံမပါပဲ ေအးေအးေလး ရြတ္ျပသြားတာပါတဲ့။ ဆရာၾကီးကိုယ္တိုင္လည္း အလြတ္က်က္ျပီး မိတ္ေဆြေတြ တပည့္ေတြမွာ စိတ္ညစ္စရာၾကံဳလာရင္ ခပ္ျဖည္းျဖည္း ရြတ္ျပႏွစ္သိမ့္မိပါသတဲ့။
က်မတို႔လည္း လိုက္ရြတ္ၾကည့္ၾကရေအာင္။

-၀ဋ္ေၾကြးငယ္တင္
.လြတ္ေရးဘယ္မျမင္ဘု
.ကိုယ္တြင္တရား။
-မခိ်သူ
.သတိအႏိုင္မူရေတာ့
.၀ိဋဋဴ သာကီသတ္စဥ္က
.ေစာျမတ္စြာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္မွ
.မကယ္ႏိုင္ သို႕စဥ္တုန္းကကြယ္
.ဘုန္းအရွိသား။

ဒါေလးကို ဆရာၾကီး ဘယ္လိုရွင္းျပသလဲဆိုတာေတာ့ စာအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါေတာ့။
ဆရာၾကီးက သူတပါး လက္တို႔ေပးမွ အရည္အခ်င္းကို လူသိရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ေပမယ့္ သက္ရွိထင္ရွားရွိတုန္း ကိုယ့္ဖက္က ဂါရ၀မျပဳလိုက္မိသလို ခံစားမိပါတယ္။

က်မတို႔ ဆရာ ေဒါက္တာ သိန္းအုပ္ေက်ာ္ျမင့္ေရးသလို ကိုယ္ခ်စ္ခင္ေလးစားရတဲ့သူေတြကို သူတို႔ သက္ရွိထင္ရွားရွိတုန္း ေလးစားမိတဲ့ ခ်စ္ခင္မိတဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေႏွာင့္ေႏွးၾကပါနဲ့ ဆိုတာေလးကိုသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ဆံုးမရင္း လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ရပါတယ္။

padonmar

About padonmar

has written 222 post in this Website..

THAKHIN CJ #12112010 (5/2/16)