ကျောက်ဆည် ပြည်သူ့ဆေးရုံ မှ ဒေါက်တာ ဒေါ်သန်းသန်းစိုးနှင့် ဒေါ်မူမူအေးတို့၏လုပ်ရပ်များ နှင့် သဂျီး ဥကိုင် ကိုဝေဖန်ကြည့်ခြင်း ( ချိတ်အချိုးရဝူးနော် )
ကျောက်ဆည်မြို့တွင်ရှိသော ပြည်သူ့ဆေးရုံကြီးမှ ဓါတ်မှန် ခန်းမှ ဒေါက်တာသန်းသန်းစိုးသည်
ကျောက်ဆည်မြို့ကိုရောက်ရှိသည့်အချိန်မှ စပြီး အကြီးအကျယ်လာဘ်စားနေသည်ကို ရွှေညာသား သတင်းအဖြစ်ရရှိထားပါတယ်။
ရွှေညာသားတို့ကလည်း ဟိုဟိုဒီဒီရောက်နေတာဆိုတော့ အဓိကကတော့ ပြည်သူကိုထိခိုက်စေတဲ့
လုပ်ရပ်တွေကို အသေမုန်းတာ။ပြီးခဲ့တဲ့ မြင်းခြံပြည်သူ့ဆေးရုံမှာသူနာပြုတွေနဲ့ဆရာဝန်တွေလာဘ်စားတဲ့သတင်းကို
လည်း ရွှေညာသားတင်ပြပေးခဲ့ပြီးပါပြီ။
အခုလက်ရှိ ကျောက်ဆည်က ဓါတ်မှန်ခန်းမှာ တာဝန်ကျတဲ့ ဒေါ်သန်းသန်းစိုး နဲ့ လက်ထောက်ဒေါ်မူမူအေးတို့ကတော့ “ အို့ ဟိုး —- ဒါ့ထက်တောင်ပိုသေး ” လို့ပြောရမလိုဖြစ်နေတာပါပဲ ။
ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ ရွှေညာသားတို့စုံစမ်းကြည့်တော့ အရင်ဓါတ်မှန် တာဝန်ခံ ဆရာဝန်အနားယူသွားတော့
ဒေါ်မူမူအေးအနေနဲ့ပဲ တာဝန်ခံပြီး လာဘ်စားနေတာပါ။ ဘယ်လိုလဲဆိုတော့ ဓါတ်မှန်ရိုက်ခ နှုန်းထားတွေကို သတ်မှတ်တာထက် ပိုယူတယ်။
ပြီးတော့ လကုန်ရင် ၁၈ – သိန်းနဲ့ ၂ဝ – သိန်းကြားမှာ ရှိတဲ့ငွေတွေကို သူတစ်ယောက်ထဲ အုပ်နေတာပါ။
ဒေါ်သန်းသန်းစိုး ဆိုတဲ့ ရခိုင် ဆရာဝန်မရောက်လာတော့ အိမ်မှာ အလုပ်အကိုင်မရှိတဲ့ ယောကျင်္ားတစ်ယောက်နဲ့
ကြမ်းပေါ်ထိုင်ထမင်းစားရတဲ့အဆင့်ပါ။
ရောက်ခါစကလည်း ဒေါ်သန်းသန်းစိုးနဲ့ ဒေါ်မူမူအေး တို့ ထမင်းခွက် လုကြရင်းနဲ့ မခေါ်နိုင်မပြောနိုင်ဖြစ်
ကြပြီး လကုန် ငွေခွဲယူတော့ ဒေါ်မူမူအေးရဲ့ ကွန်ချက်နဲ့ဟင်းစားသိသွားတော့ အမ — ညီမလေး —
အမ — — ညီမလေး ဖြစ်ကုန်ကြပါလေရောတဲ့။ရွံစရာကောင်းလိုက်ပုံများ။ ချဉ်ထှာ ။ ရွံထှာအေ ။
ကြားထဲကနေ လကုန်ရင် ၁၈-သိန်းနဲ့သိန်း ၂ဝ လောက်ကို နှစ်ယောက်သားခွဲဝေယူ ပြီး အောက်ခြေဝန်ထမ်းတွေကို တစ်လလျှင် (၅၀၀၀) ကျပ်ကြီးများတောင် ပေးသနားရပါသတဲ့။
ပိုပြီးဆိုးတာကတော့ လာပြီးဓါတ်မှန်ရိုက်တဲ့ လူနာတွေကို မခြေမငံဆက်ဆံတာပါပဲ။ပြီးတော့
ဒေါ်သန်းသန်းစိုး တို့ ဘယ်လောက်များငတ်လိုက်သလဲဆိုတော့ ကျောက်ဆည်က ဆေးခန်းတွေဖြစ်တဲ့
တော်ဝင် ၊ အနန္တဂုဏ် ၊ မေတ္တာ ၊ သုခချမ်းသာ အပါအဝင်ရှိရှိသမျှ ဆေးခန်းတွေအကုန်လိုက်ထိုင်ပြီး
အာထရာဆောင်းနဲ့ဓါတ်မှန်ဖတ်ပါတယ်။
အဲ ဒီ့အခါမှာ မြန်မာလူမျိုး တွေပိုင်တဲ့ ဆေးခန်းကကျတော့ သူ့လက်အောက်က ဝန်ထမ်းတစ်ယောက်ပိုင်တာဆိုတော့
မနာလိုဖြစ်ပြီး လူနားကိုလည်း ရစ် ၊ သူကိုယ်တိုင်လည်း ဒုက္ခပေးနဲ့ နေပါသတဲ့ ။
ဒါကို ကျောက်ဆည်ဆေးရုံတစ်ခုလုံးတောင်သိနေပါပြီ။မကျေနပ်ရင်လည်း မထိုင်နဲ့ပေါ့ ။ဒါပေမဲ့ ငွေကလည်းငတ်ချင် ဒါ့အပြင် “မေတ္တာ နဲ့သုခချမ်းသာ ” က တရုပ်တွေကိုလည်း ဖားချင်နဲ့ ဒေါ်သန်းသန်းစိုးတို့များ
“ ငတ်ချက်ကတော့ ကမ်းကုန်ပါပဲ ”
လို့ဖြစ်နေတာပါ။
နောက်ပြီးတော့ ဒေါ်သန်းသန်းစိုးက ထိုင်စရာမရှိလို့ ဆေးရုံက ဖိုက်ဘာခုံတွေကအစ ယူပြီး အိမ်ကိုသယ်တာပါ။
ကဲ ဒေါ်သန်းသန်းစိုးတို့ တာဝန်မဲ့ ရာမှာလည်း ရှက်စရာကောင်းတာက အာထရာဆောင်းနဲ့ ဓါတ်မှန်တစ်လွဲတွေဖတ်
တာပါ။ငွေတတ်နိုင်တဲ့ မိသားတစ်စုကနေပြီး မန္တလေးမှာပြန်စစ်တော့ Result တွေတစ်လွဲဖြစ်နေတာပါ။
ဒီအချက်တွေကို ကျန်းမာရေးဝန်ကြီးဆီကိုတိုင်တာဒါကြောင့် ဒေါ်သန်းသန်းစိုးတို့ DE ဖွဲ့ပြီးစစ်ခံရဖို့
သေချာသလောက်ရှိနေပါပြီ။
ကဲ အရပ်ကတို့ လုပ်ကြပါဦး။ သမတဂျီး ပြောင်းသော်လည်း အောက်ကတွေမပြောင်းတော့ ဘယ်လိုလုပ်
ကြရပါ့မလဲပေါ့နော်။
ကဲ နောက်ပြီး ကျောက်ဆည်က ဓါတ်ခွဲခန်း။အဲဒီ့ဓါတ်ခွဲက ဆရာဝန်က ဖွင့်ထားတာက အနန္တဂုဏ်တဲ့ ။
ဓါတ်ခွဲခန်းသုံး Test TUBE က အစ မှန်ပြားအဆုံး ဆေးရုံမှာပဲလာစစ်ပါတယ်။ပြီးတော့မှ ဆေးခန်းကို ယူသွားပြီးငွေ
တောင်းတာပါပဲ။ဘယ်လောက်ကောင်းသလဲနော်။ သွားလေသူ “အဘ” ကြီးရဲ့မြို့ဆိုတော့ ကာ
“ ဂလောက်တော့ ရှိမပေါ့နော ”
ပြည်သူပိုင်ပစ္စည်းကိုခိုးတာပါပဲ။ ဒါကြောင့် တစ်ချို့တွေပြောကြတာပါ။
“ ဆရာဝန်တွေသေရင် လူတောင်ပြန်မဖြစ်ဘူးတဲ့ ”
ကဲ ဒီလိုမျိုးတွေဖြစ်နေတာတွေကို ကြားနေရတာနားမချမ်းသာဖူးဗျာ။ တာဝန်ရှိသူတွေ လဲ တာဝန်သိသိနဲ့
အရေးယူစေချင်လှပါပြီ။ ဒါတွေကို ရှေ့တစ်ပါတ်မှာ ဆက်ရန်ရှိပါသေးတယ်။
အခုတော့ ခေါင်းစဉ် ငယ်ဖြစ်တဲ့ “ တဂျီး ဥကိုင် အကြောင်း ကိုဆွေးနွေးခြင်း ”
ကိုဆက်ကြရအောင်။
သူကြီး ကို မတွေ့ဖူးပေမဲ့ Comments တွေနဲ့တင်ရင်းနှီးနေတာပါ။ နောက်ပြီးတော့ ကြောင်ကြီး ၊ ရွှေတိုက်စိုး
etone ၊ ဗိုက်ကလေး ၊ မျက်နှာများတဲ့သူ ၊ ကိုဂျော်နှီအောင်ဘု ၊ သန်းထွဋ်ဦး ၊ ကိုခင်ခ ၊ အန်တီ Pooch ၊ အန်တီပဒုမ္မာ အဲစသဖြင့်ပေါ့ အကုန်လုံးကို ရွှေညာသား ရင်းနှီးနေပါတယ်။ အဲ လေးပေါက်နဲ့ ကမှော်တို့လည်းမမေ့ပါဘူး။နေဝန်းနီ လည်းပါပါ့။
မပါခဲ့ရင် စိတ်မဆိုးနဲ့ဗျာ ။ အချိန်ရတုန်းလေး တတ်ရေးရတာ ။ ဘယ်လိုလည်း ဆိုတော့ ဒီ ဂေဇက်ထဲမှာ
လူရှုပ်က တဂျီးပဲ ( ဟဲ ဟဲ စိတ်မဆိုးရဘူးနော် တဂျီး )
ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ တဂျီးက ဒီမိုကရေစီအကြောင်းပြပြီး သူပြောချင်ရာပြောနေတာပါ။ဥပမာ ဗျာ ကျွန်တော်တို့မြန်မာတစ်မျိုးသားလုံးလက်မခံနိုင်တဲ့ “ရိုဟင်ဂျာ ” ကိစ္စ
သူကပဲ မျက်လုံးပေကလပ် — ပေကလပ်နဲ့ လက်ခံရတော့မလိုလို ဝင်လျှာရှည်တယ်။
နောက် မိုးပြာ ( စောက်ကမြင်းမသား အရိယသစ္စာ တို့ ၊ ကိုပါကြီး တို့ ၊ ko out of တို့ ) ဆိုတဲ့ကောင်တွေ တင်သမျှ လိုက်ထောက်ခံနေတယ်။
တကယ်တတ်ရင် ကိုယ့်ဟာကိုယ် ဘာသာသစ် ထောင်ပါလား။ဗုဒ္ဒ အရိပ်အာဝါသအောက်လာပြီး
ဟိုဘုန်းကြီး တိုက်ခိုက် ၊ ဟိုတရားမှားတယ် ဒီတရားမှန်တယ် လာလုပ်နေကြတာ။
ဒါကိုပဲ တဂျီးက ဝေဖန်သင့်ပါတယ်။ဘာသာရေးဆိုတာ ဘာဖြစ်တယ် ညာဖြစ်တယ်နဲ့ ။ သေချာတာတော့
မအားလို့ ရန်မဖြစ်အားလို့ ။
မိုက်ရင် နေရပ်ပြော ။အပြင်မှာ တွေ့ကြရအောင်။
ခွေးလောက်မှ အဆင့်မရှိတဲ့ အရိယသစ္စာဆိုတဲ့ ခွေးဘုန်းကြီင်္းခေါင်းဆောင်
တကယ်တန်ခိုးရှိရင် ထောင်ထဲက ဈန်ပျံထွက်ပါ့လား။
မအေ ( တစ်လုံးချန်ခဲ့သည် – ဖြည့်စွက်ဖတ်ရှုပါရန် ) ၊ တွေ ဘာသာရေးကိုအကြောင်းပြနေတာ။
မစွမ်းပဲ ဘုရားထူးခံချင်နေတာ။
မင့်နှမတွေအမေတွေကို ကို အဲဒီ့ဘုန်းကြီးလက်ထဲ ထည့်ပြီး ကာမဂုဏ်ဆိုတာ ဖြည့်စွမ်းနိုင်ရင် ကုသိုလ်
ရတယ်လုပ်လိုက်ကြပါလား။
ဒါကတော့ ရွှေညာသားလွတ်လပ်စွာပေါက်ကွဲတာပါ။
တဂျီးက ဒါတွေကို ဟိုဘက်လိုလို ၊ ဒီဘက်လိုလို ပြောနေတာတွေကြောင့် ဂေဇက်ထဲရောက်တိုင်းစိတ်တိုရပါတယ်။ ကျုပ်က အော်ဇီက တော်ကီပွားနေတဲ့
“ ကဖုန်းကျော် ” ကြီးကိုလည်း ခင်တယ်။
ရဲရဲပဲ သူပြောချင်ရာပြောတယ်။တောင်လိုလို မြောက်လိုလို မလုပ်ဘူး။မှားသည်ဖြစ်စေ မှန်သည်ဖြစ်စေ ကိုယ်
လမ်းကြောင်းကိုယ်လျှောက်တာပဲ ကောင်းပါတယ်။
သူကြီးခိုင်ကိုခင်ပါတယ်။ဒါပေမဲ့ ပွဲဆူအောင် ကြားထဲက ဟိုလိုလို ဒီလိုလို လုပ်တာတွေကို ကြည့်မရကြောင်း
ပါ။သူကြီး ဒီမိုကရေစီရှိတယ် ဆိုရင် “ ဘာသာရေး Post ” “ လူမျိုးရေး Post ” တွေမှာ ဝင်မပါပါ နဲ့ လို့
စေတနာနဲ့ သတိပေးချင်ပါတယ်။ကျုပ်တို့လည်း ဝင်မပါဘူး။ လက်လဲမခံဘူး။
ဒါက ခင်မင်ရင်းနှီးစွာ ဝေဖန်တာပါ။ကဲ ပြောချင်ရာလည်းပြောပြီးပြီဆိုတော့
“ ဟဲ — ဟဲ တဂျီး ဒတင်းဂျွတ်မှာ
တဂျီးကို လာကန်တော့ ပြီး ဂါပါ့မယ်။ ”
တား တား Account လေးတော့ မ ဘလော့ လိုက်နဲ့နော်။ ရွာသူ/ ရွာသား အပေါင်းတို့လည်း သတိတရနဲ့ မွေးမြေကနေဝေးနေရပေမဲ့ အားပေးနေဆဲ ပါ ။
“ အားရုံး မင်ဂရာပါ ပေါ့ဗျာ ”
အဲ အခုတစ်လော BCP ဦးခိုင် Post နဲ့ နောက် Post တစ်ခု Title တော့ မမှတ်မိတော့ပါ။အကြိုက်ဆုံးပါပဲ။
တော်သေးပြီ –
မွေးမြေနဲ့ခွဲနေရတဲ့ ရွှေညာသား
57 comments
မောင်လူလေး မောင်လူလေး
September 26, 2012 at 5:28 pm
ကျွန်တော် စုံးစမ်ရသလောက် ကျေက်ဆည်ဆေးရုံ ဓာတ်မုန်ဌာန နဲ ဓာတ်ခွဲခန်း ကို မကောင်းကြောင်း အတွင်းကြကြ သိသလို ညာပြောတဲ့သူ နစ်ဉီးသာ ရိုသတဲ့။ သုတို့က ဆေးရုံမုာ သူတို့ သတင်းပေးတဲ့ မကောင်း မှု မုန် သမျှကို လုပ်တဲ့ ြြပြစဒဏ်ထိ ဆေးရုံ အပြင်ရောက်ပြီး ဆေရုံ က လူနာပေါ် ဆက် အမြက်ထုက်နေတာ။ဆးရုံ မုာ တကယ် အလုပ် လုပ်တဲ့သူ လာတော့ သူတို့ စီးပွားရေးကို ထိခိုက်လာ ေတော့ ဒီဆရာဝန် ေတွေက ို ပြောင်း စေ ချင်သတဲ့။
garuda
September 26, 2012 at 7:42 pm
ရွှေညာသား ကသူမှားတဲ့ အပိုင်းလေးကိုဝန်ခံလိုက်ပုံတော့ ကြိုက်သွားပြီ။ လေးစားပါတယ်။ ကြောင်ဝတုတ်ကြီးရဲ့ အစွန်းရောက်အသေခံဗုံးခွဲနဲ့ နှိုင်းယှဉ်သတိပေးလိုက်ပုံလေးလည်းကြိုက်၏။
သို့သော်လည်း “…မိမိကိုးကွယ်သောဘာသာအပေါ်ယုံကြည်မှု အပြည့်မရှိသေးဘူးဆိုတာကို မီးမောင်းထိုးပြနေသလိုပါပဲ…” ဆိုတော့ကာ ယုံကြည်မှု အပြည့်ရှိဖို့ဆိုတာ လွယ်တဲ့ကိစ္စ မဟုတ်ဘူးဗျ။မြန်မာနိုင်ငံသားများ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် ၅ပုံပုံ ၄ပုံ ယုံကြည်မှု အပြည့်ရှိပါ့မလားဗျာ။ ထေရဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာဟာ လက်တွေ့ စာတွေ့ အခြေခံ သဘောတရားကို ကောင်းကောင်း မလေ့လာရင် အလွန်တရာမှ အပြည့်အဝယုံကြည်မှုရှိ ဖို့ဆိုတာခဲယဉ်းပါတယ်။ လေးနက်ခက်ခဲလွန်းလို့ပါ။ ဒါကြောင့်လည်း တစ်ချို့တွေ ဗုဒ္ဓဘာသာကို စွန့်သွားကြတာ။ လူပြိန်းနည်းနဲ့တွေးရင်တော့ ဘာမှမရှိတဲ့ နိဗ္ဗာန် ဘာသွားလုပ်ရမှာလဲ ပျင်းစရာကြီးပေါ့ဗျာ။ ဟဲဟဲ..။ တမိုက်ပြလို့ တလံ မမြင်နိုင်ရင် နားလည်ဖို့ခက်မယ့်ဘာသာ လို့ထင်ပါတယ်။
နောက်ပြီးတော့ကာ…“သူကြီးကို Personal Attack” တို့ “အယ်ဒီတာသူကြီးက သူကြိုက်တဲ့လမ်းကြောင်းကို သူရွေးတာတို့” ”လမ်းခွဲထွက်သွားရုံပဲ ရှိပါတယ်” တို့တော့ ပြောသင့်ဖူးထင်တယ်ဗျ။ သူများတွေနဲ့စာရင် သူကသူကြီးကိုလည်း မိုက်မိုက်ရိုင်းရိုင်းဆဲထားတာမတွေ့၊ သူကြီးဘက်လိုက်တယ်ထင်လို့ သူမကျေနပ်တာဖွင့်ဟပြောတာလေးပဲလို့ထင်ပါတယ်။ ဒါကလည်းရင်းနှီးမှုနဲ့ ထင်ပါတယ်။ဒါလေးပြောတာနဲ့ လမ်းလည်းခွဲထွက်စရာမလိုပါဘူးထင်ပါတယ်။ ဒါမျိုးတွေလွပ်လွပ်လပ်လပ် ဆွေးနွေးငြင်းခုံ အဖြေရှာ စံနမူနာယူဖို့ လုပ်ထားတဲ့နေရာလေးပဲ မဟုတ်လား။ သူကြီးရဲ့ လမ်းကြောင်းဟာလည်း အဲဒီလိုပဲလို့ထင်ပါတယ်။ About us မှာ မြန်မာလိုရေးထားတာလေးတွေ ဖတ်ကြည့်ရင် သူကြီးရဲ့ သဘောထားသိမှာပါ။ ခွဲထွက်ရအောင် လမ်းတစ်မျိုးထဲထွင်ပြီးသွားနေတာမဟုတ်။”လွပ်လပ်သည့်…သင်နှင့်သင့်လူမျိုးအတွက်”တဲ့ (ဟဲ ဗမာလူမျိုးအတွက်လို့ ပြောတာလို့ထင်ပါတယ်)။အဲ….ဆဲတာတွေ….အစွန်းရောက်တာတွေများလာရင်တော့…
ဘယ်ဆိုဒ်ပဲဖြစ်ဖြစ်…ဘလော့ခ် လုပ်သင့်ရင်တော့လုပ်ရမှာပေါ့လေ။ဟော..ခုကြည့်..ရွှေညာသားက..သူမှားတဲ့ အပိုင်းကို(မှန်တဲ့အပိုင်းလည်းရှိပါတယ်) သူများထောက်ပြလို့ လက်ခံသွားပြီ။ ဘယ်လောက်အကျိုးများလည်း။ ဒီလိုလူမျိုး ဆရာကောင်းရှိရင် တရားပေါက်သွားနိုင်တယ်။ဟဲဟဲ..။ စကားမစပ် သူကြီးက မြန်မာပြည်မှာတောင် အယ်ဒီတာလုပ်လာတယ်ဆိုပဲ….၁ဝစုနှစ်တစ်ခုတောင်ကျော်ပြီဆိုတော့ တကယ့် သဘာကြီးပဲ။ ကျွန်တော့်ရဲ့ စိတ်တွေရော လိုက်ဖတ်ကြည့်နေလားဟင်…ကျောချမ်းချင်သလိုလိုတောင် ဖစ်လာပီ…။ဒါပေမဲ့..သူကြီးအကြောင်းနဲနဲတော့ စိတ်ဝင်စားလာပြီ။ သူကြီးရေ 3B လိုပြောရရင်တော့ ကျုပ်လည်းမှန်တယ် ထင်ရင် do (ပြော)မှာပဲ ဟဲဟဲ…တစ်ယောက်ယောက်က မှားနေတာကိုထောက်မပြနိုင်သရွေ့။ စကားအတင်းစပ် 3B တော့ကြောက်ကြတယ်နော်၊ အဟက်ခံရမှာမို့လို့။ ကိုယ်ချင်းစာပါတယ်ဗျာ။ ကျုပ်လည်း အဟက်ခံရမှာတော့ကြောက်တယ်။ သူ့လည်းမတွေ့တာကြာပေါ့။ အလုပ်များနေတယ်ထင်တယ်။
utawgyaw
September 26, 2012 at 7:52 pm
အဲ့ဒီမှာ ကိုးတန်းတုန်းက ဆရာမပြောတာ သတိရမိတယ် ဘယ်လောက်ပဲ ခင်ခင် ဘာသာရေးနဲ့ ပတ်သက်လို့ မဆွေးနွေးတာ အကောင်းဆုံးတဲ့ တကယ်တော့အကာကိုပစ် အနှစ်ကို မြင်တတ်ရင် တော်တော်အဆင်ပြေမှာပါ ပြောရင်လည်းဆုံးတော့မယ် မဟုတ်ဘူး စိတ်လေးတွေလျှော့ပြီးသကာလ ကိုယ့်ရင်တွင်းအေးချမ်းအောင်ထားတတ်ကြပါစေဗျာ..