MaaS ေလာ ?

 

 

Music as a Service? က်ေနာ္တို႔ဆီမွာမ်ား ေျပာပါတယ္ …သီခ်င္းေတြ

၀ယ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးလား … အလကား စိတ္ၾကိဳက္နားေထာင္ခြင့္ ရျပီလား..??

 

နည္းနည္းေလာက္ တူးဆြၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ…။

 

၁။ အႏုပညာ

 

သိပ္လွတဲ့ ျမန္မာစာလံုးပါဗ်ာ။ ၾဆာၾကီး ဒဂုန္တာရာ တီထြင္တာ လို႔ မွတ္ဖူးရဲ႕ ….။

ဂီတဟာ အႏုပညာ တပါးပါ … ။ အဲ … တခုေတာ့ ရွိရဲ႕ …. ဂီတရပ္၀န္းကို ဘိုလို ေရးၾကည့္ရင္

ပိုျပီးရွင္းတယ္…။ Music Industry တဲ့ … Music NGO မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်. ..။ ေငြေၾကးစြန္းထင္းတယ္ကြာ

အႏုပညာ မစစ္ဘူးကြ …အေျပာမေစာပါနဲ႕ …။ ေလခ်ည္းသက္သက္ စိုက္ျပီး ထုတ္လုပ္လို႔မရလို႔ပါပဲ…။

သည္ေတာ့ တင္ပို႔ေရာင္းခ်တဲ့ ကုန္ပစၥည္းတခု လို႔ ဂီတ ကိုျမင္ၾကည့္ေပးပါဗ်…။

ထုတ္ကုန္တခုေနာ …ထုတ္ေနတဲ့လူေတြလည္း ထမင္းစားေနၾကပါတယ္…

ေနာက္တခု သူတို႔မွာလည္း ကုန္က်စရိတ္ရွိပါတယ္…

စီးပြားေရးပါ…. စီးဆင္းေနရပါမယ္ ပြားမ်ားေနရပါမယ္….

အဲ့လိုမွ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ အႏုပညာ ဆိုတာ…….

 

၂။ နည္းပညာ

 

ေရွ႕ ကိုျပန္သြားၾကည့္ရေအာင္ ေနာ…။ ကတ္ စနစ္ နဲ႔ ျဖန္႔ခဲ့တယ္ ..။ ျမိဳ႕ တစ္ျမိဳ႕ခ်င္းစီ က ေတးသံသြင္း

ကိုသြား ကူးျပီး ၀ယ္…။ သိပ္ ဒုကၡမ်ားခဲ့ဖူးတယ္. .. ေနာက္ပိုင္း ပရီ စနစ္ကို သြားတယ္ ….ကတ္ဆက္တိပ္ေခတ္

ကေတာ့ အိုေခတယ္…။ အိုေခမွာေပါ့ဗ်ာ ..တေခြ ကေန တေခြ dubbing နဲ႕ထပ္ကူးရင္ထပ္ ကူးသေလာက္

Quality က်တယ္ …ေတးသံသြင္းဆိုင္ၾကီးေတြက စက္ၾကီးေတြေပၚမွာ Reel ကေန Cassette Tape ကို

ကူးတဲ့အခါသာ quality ေကာင္းရတာ … ပရီစနစ္မွာ ဆုိင္ၾကီးေတြကလည္း ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္..

(အတိုင္းအတာတခုထိေပါ့) သည္ေတာ့ မူရင္း အတိုင္းအတာ တခုထိ ေရာင္းေကာင္းတယ္ ေျပာရမယ္…

(လက္ေရြးစဥ္ေရြးကူးတာေတြ ဘာေတြ ကို ထည့္မတြက္ဘူးေနာ ..မရွိသေလာက္နည္းတယ္လို႔

နက္ဂလက္ လုပ္ၾကည့္ရေအာင္.. )

 

 

ကတ္ဆက္တိပ္ ကေန စီဒီစနစ္ ကိုေျပာင္းေတာ့ ေခတ္ဦး ၂၀၀၀-၂၀၀၁ ေလာက္ေပါ့…။ မွတ္မိပါေသးတယ္

ဓန ၊ ျမန္မာဓန မဂၢဇင္းေတြမွာ Top ten list ေတြ မွာ ကတ္ဆက္ေခြသည္ လက္ရွိထြက္ရွိတဲ့ Top ten

List ေတြျဖစ္ျပီး CD သည္ …တိပ္ထြက္ျပီးသား အေဟာင္း ကို CD အျဖစ္ျပန္ ထုတ္တဲ့ list အျဖစ္ကေန

စခဲ့ရတယ္ဆိုတာ …။ ကတ္ဆက္ေခြ ေတြရဲ႕ ေရႊအိုေရာင္ ကာလမွာ … (ေပါက္စာရင္း၀င္တဲ့ )

ငရဲမီးအဖြဲ႕ရဲ႕ အေခြရယ္ ေတာကတက္တဲ့ည အေခြရယ္ဟာ မွန္းေခ် ၇ေသာင္းနဲ႔ ၁သိန္း စီ တႏိုင္ငံလံုး

အတိုင္းအတာ နဲ႔ ေရာင္းရခဲ့တယ္ လို႔ စာရင္းတခုက ေျပာပါတယ္..။

 

သည္လိုနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း CD နဲ႔သာထုတ္လုပ္လာၾကေတာ့တယ္ ….။ အဲ့သည့္မွာ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္

ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္လာမႈ နဲ႔ တူ CD_Drive ေတြဟာ Read-Only ကေန Read-Write ရတဲ့ Drive ေတြဟာ

သာမာန္အိမ္သံုး user ေတြလက္လွမ္းမီတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေလာက္ ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္ကေန ျပႆနာ စေတာ့တာ

ပါပဲ. ..။

နည္းပညာ တိုးတက္လာမႈ လူတိုင္း သံုးလာႏိုင္မႈ …ဒါဟာ အျပစ္မခု မဟုတ္ပါဘူး…။

ဒါကိုသံုးေနတဲ့လူ …. အသံုးခ် အသံုးမွား အသံုးလြန္ ဆိုတဲ့အဆင့္ေတြ အေျခအေနေတြကသာ အျပစ္တခုဖန္ဆင္းခဲ့တာပါ…။

သည္ေခတ္ကေတာ့ ….ဆိုျပီး ေခတ္ရဲ႕ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာမႈ ကို ….အျပစ္တင္ဖို႕ မရွိပါဘူး ….။

ေခတ္မွီတာ ေကာင္းပါတယ္ ..ေခတ္မီရပါမယ္ နည္းပညာ တတ္တာ ေကာင္းပါတယ္. ..တကၠေနာ္ေလာ္ဂ်စ္ကယ္ ဒီဗိုက္ဒ္ ကို

ခ်ံဳ႕ၾကရပါမယ္ ….။ အဲ့ ….တခုေတာ့ လိုသေပါ့ေလ.. ဒါကုိ … ၾကိဳးစားျပီး ….ေအာက္မွာ ဆက္ ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါ့မယ္

 

၃။ Trend  

 

ကာရာအိုေခ ဗီစီဒီ ၁.၀

၂၀၀၂ခုႏွစ္ေလာက္ကို ျပန္သြားပါမယ္…။ VCD_Karaoke ေခတ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္….။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစုတခုက

စီးရီးေခြေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ကို လက္ေရြးစဥ္ဆန္ဆန္ မူရင္းအဆိုေတာ္မဟုတ္တဲ့ လူသစ္တမ္း အဆိုေတာ္

ေတြနဲ႔ ရိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ခဲ့တာက ၾကီးမားတဲ့ အခ်ိဳးအေကြ႔ရဲ႕ …အစ လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ …။

 

 

ေနာက္ပိုင္း အျခားေသာ ေတးသံသြင္းေတြကေနလည္း ထုတ္လာၾကပါတယ္ ….။ အက်ိဳးအျမတ္ေတြ

ရပိုင္ခြင့္ မူပိုင္ခြင့္ေတြ ဘယ္လို ခြဲေ၀သလဲေတာ့ ဉာဏ္ မမီလို႔ မသိပါ … သိတာကေတာ့ ေနာက္ပိုင္း

အဆိုေတာ္ေတြ ပါ ပါ၀င္လာၾကျပီး ကိုယ့္ မူရင္းအသံ ကိုယ္ျပန္ပိတ္ေပးျပီး ဗီစီဒီ ကာရာအိုေခ ေတြ ထုတ္ၾကပါ

ေတာ့တယ္…။

 

က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ အေရွ႔ေျမာက္ပိုင္းက ေနျပီး အဆိုပါ ဗီစီဒီ ကာရာအိုေခ အေခြေတြကို ေကာ္ပီေတြ စ

ထြက္လာပါတယ္…။ မွတ္မွတ္ရရ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ပါ…။ အဆိုပါ ကာလေတြတုန္းက ျမိဳ႕ၾကီးေတြမွာ ခိုးကူး

မေသာင္းက်န္းေသးပါ လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္…။ သည္ေတာ့ ခိုးကူးအစ တရုတ္က လို႔ ဆိုမယ္ဆို ႏိုင္ရဲ႕ဗ်ာ..

အႏွစ္ ၂၀၀၂ သၾကၤန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕ ပထမဆံုး ခိုးကူး ႏွိမ္နင္းေရး ေလး စခဲ့ပါတယ္…။ အဲဒါကေတာ့

အႏွီသၾကၤန္မွာ ကာရာအိုေခ အေခြထြက္ထားတဲ့ စာေမးပြဲနီးတုိင္း က်ေနာ္တို႔ အၾကိဳက္ရဆံုးေသာ အဆိုေတာ္

ဟာ နယ္စပ္ျမိဳ႕အထိသြားျပီး သူ႔အေခြ ခိုးကူးေတြကို ဖမ္းဖို႔ တားဖို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာပါ…။

 

ခိုးကူး အစ တရုတ္က လို႔ ေရးလို႔ လူမ်ိဳးေရး ပါတယ္ဘာညာ မေျပာပါနဲ႕ ဦး …

ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ အမွတ္ရမယ္ထင္ပါတယ္ … ခိုးကူး ေခတ္ဦးက သီခ်င္းေခါင္းစဥ္မွာ

 ျမန္မာစာ စလံုးေပါင္းသတ္ပံု ေတာင္မမွန္တဲ့ စကၠဴဗူးအပါးေလးထဲက ေကာ္ဗူးထဲက ခိုးကူးေခြေလးေတြ

တရုတ္ဆိုတာထက္ …ဟိုဘက္-သည္ဘက္ ကူးလူး ကုန္သြယ္ၾကတဲ့ ပြဲစားသာသာ

ကုန္သည္ ၀ဲစား ေလာက္ေတြ အဆင့္က တိုင္းျပည္အဆင့္ စီးပြား က႑တခုကို ဆြဲခ်သြားခဲ့တာ

အသည္းေတာ့ နာစရာ ေကာင္းရဲ႕ ….

ေနာက္ပိုင္း က်ေတာ့ သာမာစီဒီ အလြတ္ဗူး အၾကည္နဲ႕ … သီခ်င္းလစ္စ္ ကေတာ့ အျဖဴအမဲ ပရင့္ ေကာ္ပီ

ျဖစ္သြားျပီ …(ေအာ္… ခိုးကူးမွာေတာင္ ကြာလတီ က်လာတာေျပာပါတယ္..)

ေနာက္ ေတာ့ သည့္ထက္ ေစ်းေပါတဲ့ ေကာ္ဗူး အပါး ျဖစ္လာတယ္ …. ခု သည္ဘက္ေခတ္ …(ပိုစ့္-ခိုးကူးေခတ္ ..

ေျဗာင္ကူး ေခတ္ ျဖစ္သြားျပီကိုး) မွာေတာ့ ပလတ္စတစ္ အိတ္ကေလးေတြ နဲ႕ …. ေအာ္ …. ၇ယ္.. ….

 

 

ကာရာအိုေခ ဗီစီဒီ ၂.၀

ကဲပါဗ်ာ ..အႏွီ ၂၀၀၂ ကေန ေရွ႕ဆက္တက္ရေအာင္ … သည္ေခတ္ ကိုေတာ့ ကာရာအိုေခ အလယ္ေခတ္

လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္ ခင္ဗ် …. ေနာက္ထပ္ နာမည္ တပ္ရရင္ေတာ့ အလြမ္း ေခတ္ ေပါ့ဗ်ာ ….။ ေအာ္.. .ဘယ့္ႏွယ့္

ဗမာေတြမ်ား လြမ္းတတ္လိုက္ၾကတာ …။ ဟိုးေရွးေရွးက ကြယ္လြန္သြားရွာတဲ့ အႏုပညာရွင္ၾကီးေတြကိုလည္းလြမ္း

မေန႔တေန႔က ဆံုးသြားတဲ့ လူကိုလည္း လြမ္း အဲ့ …ယခုပဲ ေခါက္ကနဲျဖစ္သြားရင္ ညေန အိမ္လာျပီး က်န္ရစ္သူ

မိသားစုကို ပ၇ိုဂ်ဴစာ စကားလာေျပာတဲ့အထိ အလြမ္းဓါတ္ခံေတြေကာင္းလိုက္ၾကတာမ်ားေျပာပါတယ္ …..။

 

လြမ္းတယ္ဆိုတာကလည္း တေယာက္ထဲ လြမ္းေနရင္ မျမိဳင္ဘူး မလား ..။ အုံနဲ႕ က်င္းနဲ႕ ကို လြမ္းၾကတာခင္ဗ်

ေဟာ တေခြ ေဟာတေခြ ….ေအာ္ ပရိတ္သတ္ခဗ်ာလည္း .. ႏွစ္သက္ဖူးတဲ့ သီခ်င္းအေဟာင္းေတြကို လက္ရွိ

ႏွစ္သက္ရတဲ့ အဆိုရွင္ အသစ္ကေလးေတြနဲ႔ နယူးဗားရွင္းျပန္ၾကားရေတာ့ … ၀ယ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ …နားေထာင္တယ္

ေပါ့…။သည္အခ်ိန္မွာ  ခိုးကူးကေတာ့ ျပည္တြင္း ခိုးကူး ျဖစ္လာျပီ ….။

 

ဗီစီဒီ ကာရာအိုေခ ေတြ ေခတ္ေကာင္းေန ေသးတယ္(ေခတ္ေကာင္းလို႔ ဆက္ ဆက္ လြမ္းေနၾကတာကိုး)

ဆိုတာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ၂ခု ရွိတယ္ဗ်…

(က်ေနာ္ သိသေလာက္ ေျပာတာေနာ…) တခုကေတာ့ ပိုက္ဆံတတ္ႏိုင္တဲ့လူက မူရင္း ၀ယ္ယူအားေပးေနေသးတာ

လမ္းေဘးမွာ ေကာ္ပီဆင္း၀ယ္ရမွာ ရွက္တာပါမယ္ဗ်ာ ..သိကၡာ ရွိတာ အ၀ဲယားနက္စ္ ရွိတာ ဆဲ့လ္ဖ္

အက္စ္တိမ္း ျဖစ္တာ ပါမယ္ဗ်ာ …. မူရင္းပဲ ၀ယ္တဲ့ လူတစု အတိုင္းအတာ တခုထိ ရွိေနေသးတဲ့ ကာလ။

ဒုတိယတခုကေတာ့ ကာရာအုိေခ ယဥ္ေက်းမႈအရ ..ကာရာအိုေခ ဆိုင္ေတြကို မူရင္းမ၀ယ္မေနရ ဆိုျပီး

ကိုင္ထားႏိုင္တာ ေၾကာင့္ပါပဲ။ သည္ေတာ့ တျပည္လံုး အေနအထား ကာရာအိုေခ ဆိုင္ ေပါင္း ၁ေသာင္းရွိရင္

အေခြ ၁ေသာင္းေရာင္းရမယ္ ေပါ့ဗ်ာ (အၾကမ္းဖ်ဥ္း..ေနာ့ ..၁ဆိုင္ ၁ေခြႏႈန္း နဲ႔ ေစ်းကြက္၀င္ အဆိုေတာ္

ေတြဆိုထားတဲ့ အေခြ ဆိုရင္ေျပာပါတယ္…)

 

 

စံုစီနဖာ စုေပါင္း စပ္ေပါင္း ေခြေတြ (၉၀%ဟာ စင္တင္ ေတးဂီတ..) မူရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့

ေကာင္းပါရဲ႕ …Live ရဲ႕ အရသာ ကို အလွမ္းေ၀းတဲ့ ..နယ္က ပရိတ္သတ္ေတြ အတြက္ ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔

စခဲ့တာ …အဲ့ .. ခက္တာက Live အစစ္မဟုတ္တာပဲ …အသံေတြကို စတူရီယိုမွာ

ျပန္ဆို ျပန္ထပ္ထားတာေတြက အေတာ္မ်ားမ်ား .. …။ သတိထားၾကည့္မိရင္ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္…

အရုပ္မွာ အဆိုေတာ္ က မိုက္နဲ႔ ခြာလိုက္ျပီ (အသံရွည္ဆက္မဆြဲေတာ့) ေပမယ့္ အသံမွာ

ဆိုသံ ထြက္ေနတုန္း ….. ဆုိတာမ်ိဳးေတြေပါ့ …။  အလြမ္းကား ရိုက္ၾကရာ၀ယ္ ..

Live လုပ္ရတာလည္း တျခား အေၾကာင္းျပခ်က္ ကလည္း ရွိသေပါ့ဗ်ာ ….။ သီခ်င္း ၁၀ပုဒ္မွာ

၁ပုဒ္ ကို မုဒ္ တမ်ိဳး ဆိုေတာ့ အျပင္မွာသာ ဇာတ္လမ္းပမာ ရိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ (ပီျပင္ေအာင္

ရိုက္မယ္ဆိုရင္) စရိတ္သိပ္ေထာင္းမွာကိုး …. စင္တင္ လုပ္လိုက္ေတာ့ …. လူေတာင္သြင္းလို႔ရေသး..

ဟုတ္တယ္ဟုတ္. …။

သည္ေတာ့ LIVE ဆိုၾကသည္ ဆိုရာ၀ယ္… အဆိုေတာ္ေတြဘက္က ရိုက္ကူးေရးပါရင္ တေစ်း

မပါရင္ တေစ်း ဆိုတာမ်ိဳးေတြပါလာရျပီေလ. … (ရိုက္ကူးေရးပါရင္ ျပန္ဆို ျပန္ထပ္ရေသးတာကိုး

ေနာက္ ေခြထုတ္ေရာင္းတဲ့အေပၚခံစားခြင့္ ..)

 

 

အဲ့ ..အေခြသစ္ထုတ္တဲ့ဘက္မွာလည္း ပထမ ေအာ္ဒီယို ျဖန္႔ …CD ေပါ့ …ေနာက္ အ၀ဲယားနက္စ္ ေလးရေလာက္တဲ့

၃လ-၆လ ေလာက္အတြင္း ဗီစီဒီ ကာရာအိုေခ ထုတ္…။ စီဒီမွာေတာ့ ရွံဳးတယ္ …ကာရာအိုေခမွာ ျပန္စား တယ္

ဆိုတဲ့ ဆိုရိုးေလး ခနတျဖဳတ္ ေခတ္စား ေသးသေပါ့ဗ်ာ …။

 

အဆိုပါ အလယ္ ေခတ္ ကို သံုးသပ္ရရင္ျဖင့္ …Production orientiation သိပ္ဆန္လြန္းသြားျပီး …

အႏုပညာ မဆန္ေတာ့ဘဲ …ထုတ္ကုန္ဆန္လြန္းသြားေတာ့ …ေပါေပါပဲပဲ သိပ္ထုတ္လြန္း အားၾကီးသြားေတာ့ …

လူေတြ တန္ဖိုးထားတာ ေလ်ာ့က်လာတယ္ … မတန္ဘူး ထင္လာၾကတယ္. .. ခိုးကူးကလည္း တျဖည္းျဖည္း

လက္တကမ္း ျဖစ္လာတယ္. …. ။ သည္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေရာင္းအား က်လာတယ္ေပါ့ဗ်ာ….။

 

 

သည္ေတာ့ တစ္မိုးလံုး စတူရီယို ေအာင္း  အေခြသစ္အတြက္ အသံသြင္း ၊ ပြင့္လင္းရာသီမွာ ရွိဳးထြက္ ဆိုတဲ့

ဂီတေလာက ေရခ်ိန္ လြဲလာတယ္ေပါ့ ….။

သည္လိုနဲ႕ သည္ဘက္ေခတ္ စပြန္စာ ေခတ္ ကို ေရာက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္…

 

ကာရာအိုေခ ဗီစီဒီ ၃.၀

 

စပြန္ဆာ ေခတ္ က ခုမွ ေပၚတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး …. အလယ္ေခတ္မွာကတည္းက ရံခါ

သီခ်င္းေခြေတြေပၚမွာ .. သြားတိုက္ေဆးတံဆိပ္ေလးေတြ ေတြ႔ခဲ့ဖူးပါရဲ႕…

 

ဒါေပမယ့္ စီးရီး တေခြလံုးရဲ႕ theme သေဘာမ်ိဳး …အထိ …

အေရာင္ေတြ … ဒီဇိုင္းေတြ ခနခန တက္တက္လာတဲ့ လိုဂိုေတြ ပါလာတဲ့အထိ ….

ေဆာက္လုပ္ေရးျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ …ေခါက္ဆြဲေျခာက္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ ..နာရီဆိုင္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္…

ေဟာ္တယ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ … ထားပါေတာ့ဗ်ာ ….။

 

ဒါဟာ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ သိကၡာထိန္းျပီး မူရင္း အားေပးေနတဲ့ ပ၇ိတ္သတ္ကို ေစာ္ကားရာ

ေရာက္တယ္ ဆိုတာေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္ …။ အႏုပညာကို အားေပးခ်င္တာ ..ေၾကာ္ျငာ ၾကည့္

ခ်င္တာမွ မဟုတ္ဘဲဗ်ာ …။ ကုိယ္ႏွစ္သက္ အားေပးတဲ့ အႏုပညာရွင္ ၊ ေတးသီခ်င္း စတာေတြမွာ

ကိုယ္ မႏွစ္သက္မယ့္ (၀ါ) ကိုယ့္ကို target ထားတာ မဟုတ္တဲ့ brand ေတြ စြက္ဖက္ေနရင္ေတာ့..

အင္း …နည္းနည္း အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္ျပီဗ် ….။

 

 

၄။ ကိုယ္က်င့္တရား

 

က်င့္၀တ္ ဆိုတာဘက္က ေျပာရရင္ စပြန္စာ ေရာ ပရိတ္သတ္ ဘက္ေရာ ၂ဖက္ ခြတီး

ေနတဲ့ပံု ေပါက္လို႔ပါပဲ ….။ ခိုးကူးႏွိပ္စက္လို႔ ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ကာမိေအာင္ စပြန္ဆာ

ကိုလက္ခံ ရတယ္ ဆုိတာမ်ိဳး ေျဖတာကေတာ့ တရားနည္းလမ္း မၾကဘူးထင့္ ….။

 

ဒါဆို စပြန္ဆာ ဘက္ကိုလည္း သည္လို ျပန္ေျပာမွ မွ် တပါလိမ့္မယ္ …. ..။

ကိုယ့္ ပစၥည္း အတြက္ သီးသန္႔ တီးခတ္ သီဆို ထုတ္လုပ္ တာ ေၾကာ္ျငာတာ …

အြန္လိုင္းကေန ေ၀တာ မ်ိဳး …ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း လုပ္ၾကပါတယ္… အဲ့ဒါမ်ိဳးေလာက္ပဲ

ေကာင္းပါတယ္ … ပရိတ္သတ္ကို ေရာင္းတဲ့ ဂီတ ထုတ္ကုန္ တခုခုမွာ ၀င္ေရာက္ အေရာင္စိုးတာမ်ိဳးဟာ

ဘရန္း အ၀ဲယားနက္စ္ရတယ္ ဆိုတာ မွန္ေပမယ့္ အဲ့သည့္လို လုပ္မွ မုန္းသြားမယ့္ မႏွစ္မ်ိဳ႕

ျဖစ္သြားမယ့္ ပရိတ္သတ္လည္း ရွိတယ္ဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး ..viral marketing မွာ passive ပဲ

ေကာင္းပါတယ္ ၾဆာတို႔ ….။

 

 

ေနာက္… ပရိတ္သတ္ဘက္ကို တခုေလး တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္…။ Band တခုရဲ႕ တူရိယာ ေတြဟာ

သိန္း ရာဂဏန္းပါ … အသံဖမ္းပစၥည္းေတြကလည္း သိန္းရာဂဏန္းပါ …ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ကလည္း

သိန္းရာဂဏန္းက်ပါတယ္. .. တီးတဲ့ဆိုတဲ့လူေတြကလည္း ဘ၀ေတြကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ

ထားျပီး ထုတ္လုပ္ၾကရတာပါ… ။ ဆိုေတာ့ … မူရင္းအေခြ ၁ေခြ ၂၀၀၀ က်ပ္ခန္႔ ပါ …။

အေခြတေခြျဖစ္ဖို႔ မီဒီယာ ျဖစ္တဲ့ CD အလြတ္နဲ႕ အျပင္အဆင္ packaging က ၅၀၀ က်တယ္ဆိုရင္

တေခြ ကို အႏုပညာ အသားခ်ည္းအေပါင္း (၁၀ပုဒ္ေလာက္ ဆိုပါေတာ့ – ပ်မ္းမွ်)  + ထုတ္လုပ္မႈ

+ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈ + ေၾကာ္ျငာ မားကတၱင္း စရိတ္ အေထြေထြ ေပါင္း ဟာ ၁၅၀၀က်ပ္ပါ …

မူရင္းအေခြ တေခြ အားေပးရင္ တပုဒ္ ကို ၁၅၀က်ပ္ ပဲ က်တာပါ …။ သည္ေနာက္မွာ ဘ၀ေတြ ပညာရွင္

ေတြ ပညာသည္ေတြ အမ်ားၾကီးမွ တကယ့္အမ်ားၾကီးပါ …။ တပုဒ္ ၁၅၀-၂၀၀ ေလာက္ ကိုမွ မသထာ

ၾကေတာ့ဘူးလား ..၊ ေနာက္တခု ခိုးကူး တေခြ-၃၀၀က်ပ္ ဆိုပါစို႔ …၁ပုဒ္ဖိုး နဲ႔ ၁၀ပုဒ္ လိုခ်င္တာ

တရားပါသလား …။ ဒါဟာ ခိုးယူမႈ တခုပဲ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ ….။

 

နာမည္ထုတ္မေျပာရက္တဲ့ ဟိုတိုင္ၾကီး – ၄ လံုး ကို လက္ညွိဳးမထိုးပါနဲ႕ဦး …။

၁။ အႏုပညာ ။၂ နည္းပညာ ၃။trend ၄။ က်င့္၀တ္သိကၡာ အဆိုပါ ၄ခု အေပၚမွာမွ

တည္ေဆာက္ထားရတဲ့ music industry ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ ..။ ဒါကိုမွ အဆိုပါ တိုင္-၄လံုးက

၀န္းရံ ေထာက္ကန္ေပးထားၾကတာပါ. .. သည္ေတာ့ အထဲက အခ်က္-၄ခ်က္ မေကာင္းဘဲ ..

(၀ါ) အျပင္က တိုင္(၄)လံုးနဲ႕ ကြပ္ညပ္မွ ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးမထင္ေစခ်င္ပါ….။ ထပ္ေျပာရရင္

အ၀ဲယားနက္စ္ပါ ။

 

ရႈပ္ကုန္ပလား မသိ …ဆိုလိုခ်င္သည္ကို တနည္းအားျဖင့္ ထပ္ေျပာရလ်င္ ခိုးကူးဆိုတာ ေစ်းကြက္ရွိလို႔

ခိုးကူးေနတာပါ …။ ဖမ္းရံုနဲ႕ မလံုေလာက္ပါ.. အျမစ္ မျပတ္ႏိုင္ပါ …။ ခိုးကူးရဲ႕ ဆိုးယုတ္တဲ့သေဘာ

သဘာ၀ကို သိနားလည္ျပီး ခိုးကူး၀ယ္ရတာ ရွက္မွန္းသိမွ … အႏုပညာတရပ္ရဲ႕ တန္ဖိုး ၊ေပးဆပ္မႈ

ကို သိမွ တေယာက္ျခင္းစီ ျပဳျပင္မွ ရမယ့္ သေဘာလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္…။ (ခိုးကူးႏွိမ္နင္းတာလည္း

ႏွိမ္နင္းရမွာပါ …. )

 

 

ဂဏန္းေတြဘက္ကို ျပန္သြားပါမယ္ …။ ေပါက္တဲ့အေခြတေခြဟာ လူသန္း-၅၀ၾကားမွာ ခ်ပ္ေရ

၁သိန္းေလာက္ ေရာင္းရတယ္ ဆိုပါစို႔ …(ရည္ညႊန္း ၂၀၀၁) ၊ တကယ္တမ္း မူရင္း ေရာင္းအားဟာ

၁ေသာင္း-၂ ေသာင္း ၾကားမွာ သာရွိပါတယ္ …။ က်န္တာ ခိုးကူးက စားသြားတာပါ ။

ဆိုေတာ့ ခိုးကူး ႏွိမ္နင္းမယ္ ။ အ၀ဲယားနက္စ္ ရွိလာမယ္ဆိုရင္မူရင္းေရာင္းအား ခ်ပ္ေရ

၅ေသာင္း အထိ တက္လာမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ … ဆိုတဲ့ ဆင္နာရီယိုေလးပါ…။

 

တေခြ တေခြ ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ သိန္း၁၀၀-၂၀၀ ေလာက္ရွိတယ္ ဖတ္ဖူးပါတယ္…

(ေၾကာ္ျငာ အေတာ္အသင့္ပါ အျပီးေပါ့ဗ်ာ … ေနရာတကာ ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ လက္ေဆာင္

ေပးတဲ့လူေတြေတာ့ သည္ေစ်း မဟုတ္ဘူးေပါ့…)

 

၁ခ်ပ္ ခ်င္းေခြအလြတ္ဖိုး ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ႏႈတ္အျပီး ၁၅၀၀ က်ပ္ က်န္ရဲ႕ …

ခ်ပ္ေရ ၁ေသာင္း ေရာင္းရတဲ့အခ်ိန္မွာ  သိန္း ၁၅၀ ျပန္ရတယ္ဗ်ာ …

(၆လ အတြင္းေလာက္ လို႔ အစမ္းမ္ရွင္း ယူပါ့မယ္…)

 

သည္ေတာ့ အရင္း က အရင္းပဲေပါ့ဗ်ာ …ေပါက္တဲ့အေခြ ေျပာတာေနာ …

ရွံဳးလည္း ပါးပါး ျမတ္လည္း ပါးပါး ေပါ့ ….။

အဲ …. ဒါကို မူရင္း ေရာင္းရ ခ်ပ္ေရ  ၅ေသာင္း အထိ ဆြဲျမွင့္ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့

(+၄ေသာင္း ခ်ပ္ ပိုလာ) ေနာက္ထပ္ သိန္း-၆၀၀ ထြက္လာမယ္ဗ် ..

လူျပိန္းေတြးနဲ႕ပဲ ေတြးပါမယ္ …ေတးဆို ၊ ေတးေရး၊ အတီး၊ အဖမ္း သမားေတြ ပိုရလာမယ္…

ပစၥည္းေကာင္း ပိုသံုးလာႏိုင္မယ္ ..။ ပို ဖန္တီးခ်ိန္ ပိုေလ့လာခ်ိန္ ရလာမယ္ …(စား၀တ္ေနေရးအတြက္

ရွိဳးပဲ လွည့္ပတ္ဆိုေနၾကရတဲ့ ၾကြက္ေထာင္ေခ်ာက္က ထြက္ႏိုင္မယ္ေပါ့….။)

ပရိတ္သတ္အတြက္လည္း ပိုေကာင္းတဲ့ ပိုေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ဖန္တီးမႈေတြ ေမွ်ာ္လင့္လာႏိုင္မယ္ေပါ့ဗ်ာ…

 

အဲ့ဒါအားလံုးက က်ေနာ္တို႔ တပုဒ္ကို ၁၅၀-၂၀၀ က်ပ္ေလာက္ပဲက်မယ့္ မူရင္း အားေပးမႈ

ကေနစရမွာပါ…။

 

 

အေရးအဆို အႏုပညာရွင္ကို ေကာ္ပီၾကီးပါကြာ ….။ အတီးသမား အသံဖမ္းသမားေတြကို ကမာၻေက်ာ္ေတြနဲ႕

ယွဥ္ျပီး ဘယ္သူ႔ ကိုေတာ့ မမီပါဘူးကြာ …ဘယ္၀ါ့ေလာက္ေတာ့ အဆင့္မရွိပါဘူးကြာ …။

ထုတ္လုပ္ေရး ကို ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်တဲ့ သူၾကီးပါကြာ …။ လုပ္စားၾကီးပါကြာ …။

ဟုတ္ကဲ့ အဲ့ဒါေလးေတြ ခနရပ္ေပးပါ….။ ခင္ဗ်ားေရာ က်ေနာ္ေရာ …ခိုးကူး အားေပးတာ

ကင္းပါသလား …???

 

ဘယ္သူမဆို အမွားမကင္းပါ …အျပစ္အျပန္အလွန္တင္ စြပ္စြဲ တိုက္ခိုက္ ေနၾကတာ အလုပ္မျဖစ္ပါ..။

ျပင္ၾကရေအာင္ပါ ….။

 

 

အနာဂတ္ အတြက္ ျဖည့္စြက္ခ်က္ (သဂ်ီး ေမးထားဖူးတာေလး)

 

၁နဲ႕ ၂ က ျပည္တြင္းအေနအထား ..ကိုေျပာတာေနာ့..။

 

  • ၁။ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ား

 

လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္၂၀ က ထြက္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို က်ေနာ္

၀ယ္မယ္ဗ်ာ ..၁ပုဒ္ထဲ …နားေထာင္ခ်င္လို႔ …။ ဘယ္မွာ၀ယ္ရမလဲဟင္င္င္င္….။

တရား၀င္ ၀ယ္နားေထာင္ဖို႔ …။ က်ေနာ္၀ယ္နားေထာင္တဲ့ သီခ်င္းရဲ႔ ေတးေရး အဆိုရွင္ အတီးသမား

ထုတ္လုပ္သူ အားလံုး ထိုက္သင့္မွ်တေအာင္ ရဖို႔ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္ ထင္ပါေၾကာင္း …။

သင့္တင့္မွ်တေသာ ေစ်းႏႈန္းလည္း ျဖစ္သင့္ပါေၾကာင္း…

နီးစပ္ရာ အင္တာနက္ဆိုင္ ေတးသံသြင္း တခုခုမွာ လက္ေရြးစဥ္ေရြးကူး ၾကံဳသလို နားေထာင္ေနတာေတြကို

ေလွ်ာ့ခဖို႔ လုပ္သင့္ပါေၾကာင္း..။

 

  • ၂။ ဆပၸလိုင္းခ်ိန္း ..

 

 

တခါက အဆိုေက်ာ္ၾကီးတေယာက္ ညည္းတာ ကို ဖတ္ဖူးတာပါ …။ သူ႕လိုက္ဗ္ရွိဳးကို ခိုးကူးေစ်းနဲ႔

ေရာင္းတယ္ကြာ ဆိုျပီး မၾကာေသးတဲ့ ႏွစ္ေတြက စမ္းၾကည့္ခဲ့ဖူးသူပါ …. ။သူက ေတာရြာေလးတစ္ရြာ

ေရာက္ေတာ့ ဟိုက လူေတြက ေျပာပါတယ္ ….။ သူတို႔သိပ္ႏွစ္သက္တဲ့အဆိုေတာ္မို႕ …

ပံုမွန္ေစ်း ဆိုရင္ေတာင္ မူရင္းကို၀ယ္ဖို႔ အမွန္တကယ္ ဆႏၵရွိပါတယ္တဲ့… ျမိဳ႕တက္၀ယ္မွ ရႏိုင္တာမို႔

သူတို႔ရြာကို ဆိုင္ကယ္ေလးေတြနဲ႕လာတဲ့ ခိုးကူး ေတြဆီမွာက တိန္တိန္းတိန္းတိန္ အစ ေခ်ာက္ခ်က္

အဆံုးပါတာမို႔ ….တဲ့ ….။

ဒါေလးကိုလည္းအေျဖ ရွာေစခ်င္ပါသည္…။

 

  • ၃။ ျပည္ပေရာက္ေရႊမ်ား

 

ျပည္ပမွာ ေရႊဘယ္ႏွသန္း ရွိသလဲ စာရင္းေတြကေျပာပါလိမ့္မယ္ ..။ ဒါဟာ ပိုတန္ရွယ္လ္ မားကတ္တခုပါ။

လူသန္းခ်ီပါ၀င္ပါတယ္ …။ ျပည္ပ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြအဖို႔ ..(လုပ္ခ-လစာ-အဆင့္) ကြာႏိုင္ေပမယ့္…

သီခ်င္းတေခြ ၂၀၀၀က်ပ္ကိုေတာ့ အမ်ားစု ၀ယ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္…။ သူတို႔အတြက္ တရား၀င္ ၀ယ္ယူ

ရရွိႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္း (အြန္လိုင္း ကို) ေဖာ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္…။

 

 

အေမဇံုမွာတင္မွာလား …အိုင္က်ံဳးမွာ တင္မွာလား ..(တခ်ိဳ႕ေတာ့ စေနပါျပီ..) သို႔ေသာ္ ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႕ကိုယ္ သြားၾကတာမ်ိဳးပါ..

သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ပရိတ္သတ္ အတြက္ ေထာင္ဂဏန္း ရွိမယ့္ သီခ်င္းေတြ တစုတစည္းထဲ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ဒါဟာ

၀င္း-၀င္း ျဖစ္မယ္ လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္..။

 


 

ေအာ္ …ေမ့လို႔ …

ေပါက္ေခြတေခြဟာ ..ခ်ပ္ ၁သိန္း ေရာင္းသင့္တာ ၁ေသာင္းပဲ ေရာင္းရတယ္

၅ေသာင္းထိ ဆြဲတင္ႏိုင္ရင္ သိန္း၆၀၀ ရလာမယ္ ..၆လေလာက္အတြင္း

ဆိုတာမ်ိဳး ေရးထားတာကို ေစ်းတြက္နဲ႕ တလြဲ မတြက္ေစခ်င္ဘူးဗ်ာ .. ..

သိန္း၂၀၀ ရင္းတဲ့ အေခြ ေပါက္ရင္ ၆လအတြင္း သိန္း၆၀၀ အျမတ္ရမယ္

ဒါဆို ေငြတိုး (ေစ်းတြက္)နဲ႕ တြက္ရင္ တလ သိန္း၁၀၀ ျမတ္လို႔ …

ေငြတိုး ၅၀% (၅၀က်ပ္တိုး) ေတာင္ျမတ္တယ္ …ဆိုတာမ်ိဳး အေတြးမမွားေစခ်င္လို႔ပါ…။

သည္အျမတ္ရဲ႕ တစိတ္တပိုင္းဟာ တူရိယာ စကၠရိယာ ထုတ္လုပ္မႈ အင္ဖရာေတြဘက္မွာ ျပန္ရင္းရမယ္

ဆိုတာ မေမ့ေစခ်င္ေၾကာင္းနဲ႕ …. ။ ထုတ္သမွ် အေခြတိုင္း ေပါက္မွာ မဟုတ္လို႔ (၀ါ) မေပါက္မယ့္

ရွံဳးမယ့္ အေခြလည္း ရွိမွာမို႔ ..သည္ေငြရဲ႕ တစိတ္တပိုင္းဟာ ဘာဖာ လုပ္ရမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေလး..

လက္တို႔ပါရေစ ….။

 

ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အျမတ္ ေၾကးေငြမရတဲ့အခါ အင္ဖရာစဥ္ဆက္မျပတ္ မျဖည့္ ႏိုင္ရင္ ၅-၁၀ႏွစ္အတြင္း

ခ်ာတူးလန္ သြားပါလိမ့္မယ္ ….။ ဂီတ နဲ႔ အနီးကပ္ဆံုး ေလာက ကိုၾကည့္ပါ …. ။ စက္ပစၥည္း စုတ္ျပတ္

သတ္တာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္. …။ သည္တိုင္း ဆက္သြားလို႔ ဂီတေလာကပါ စက္ပစၥည္းစုတ္ျပတ္သတ္သြားတဲ့

အခါ ……….

 

Great artists ship ပါ…

အေကာင္းဆံုးေသာ အႏုပညာသည္မ်ားသည္ တင္ပို႔ေရာင္းခ် ႏိုင္ပါတယ္…

သည္ေတာ့ သူတို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏိုင္ဖို႔ အေထာက္အကူ အကာအကြယ္ေပးရပါမယ္. ..

သူတို႔ကို အားေပးရပါမယ္ ….. သူတို႔မေကာင္းရင္ သူတို႔ေညာင္းပါလိမ့္မယ္…..

အားေပးေနလ်က္ ေသာက္တလြဲလုပ္ရင္ ငကန္းကို ငေဆြ အစားထိုးလာပါလိမ့္မယ္…

 

သည္ လူမ်ိဳး သည္ဘာသာ အတြက္ဆို …သည္လူမ်ိဳး အႏုပညာသည္ ဆိုတာ မတိမ္ေကာ စေကာင္းပါ…။

က်ေနာ္ေျပာဖူးပါတယ္ ..(ဆဲခ်င္ၾကမလားမသိပါ) ျမန္မာျပည္ခ်မ္းသာတဲ့အခါ ..ျမန္မာလူမ်ိဳး

ၾဆာ၀င္ အင္ဂ်င္နီယာ တကၠနစ္ရွင္ အတတ္ပညာသယ္ အားလံုး ႏိုင္ငံျခားက အင္ပိုထ့္လုပ္ပီး ခိုင္းစားလို႔ သံုးလို႔ ရပါတယ္…

ျမန္မာလူမ်ိဳး စာေပ ဂီတ ရုပ္ရွင္ သဘင္ အႏုပညာသည္ မရွိေတာ့တဲ့ အခါ …..

ဆိုတာမ်ိဳး ေတြးေစခ်င္တာပါ ….ဘယ္ကမွ အင္ပို႔လုပ္လို႔မရပါဘူးဗ်ာ …..

 

လိုရင္းလား …

ေအာ္ …..ဟုတ္ကဲ့ ၁ပုဒ္ ၂၀၀က်ပ္ပါဗ်ာ…

 

ေတာ္ေသးျပီ…။

ခင္တဲ့

ဂီ။

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011