အႏုပညာခံစားမႈ ဆိုတာ ဆရာလိုမလို ဆိုတဲ့ ကိစၥေလး ေဆြးေႏြးၾကည့္မလား လို႔ပါ…။
အႏုပညာတစ္ခုခုဟာ ဖန္တီးသူနဲ႔ ခံစားမယ့္သူနဲ႔ ၾကားမွာ အကြာအေ၀းတစ္ခုခုရွိေနတတ္ပါတယ္…။
ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ေတြေခတ္စားကာစက ေတာင္စဥ္ေရမရေတြ ေလွ်ာက္ေရးေနတာပါကြာ..၊ နားကိုမလည္ပါဘူးလို႔ အလြန္အကြ်ံ
ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကသူေတြလည္း မနည္းလွပါဘူး…။
နားမွမလည္ဘူးဆိုမွေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ခံစားႏိုင္စြမ္းရွိေတာ့မလဲဗ်ာ…ေနာ့…။
ဆိုလိုခ်င္တာက
အႏုပညာတစ္ခုဟာ ခံစားမယ့္သူထက္ နိမ့္ေနတာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္…။
ေနာက္တစ္ဖက္က ျပန္ၾကည့္ရင္
အႏုပညာတစ္ခုဟာ ခံစားမယ့္သူထက္ ျမင့္လြန္းေနတာလဲ ျဖစ္ႏိုင္တာပါပဲ…။
ေနာက္တစ္ခုက ခံစားမယ့္သူရဲ႕ ခံစားႏိုင္စြမ္းေပၚမူတည္ၿပီး အႏုပညာတစ္ခုက ေပးႏိုင္တဲ့ ရသေတြ အေတြးအေခၚေတြဟာ
ကြဲျပားျခားနားေနတယ္ ဆိုတာပါပဲ…။
စာေပလြတ္လပ္ခြင့္မရခဲ့ခင္တုန္းက ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို ကဗ်ာေရးတာေတာင္ ၀ကၤ၀ုတၱိေတြသံုးၿပီးေရးခဲ့ၾကရတာပါ…။
စာေပစိစစ္တဲ့လူေတြကို လွည့္စားရတာေပါ့ဗ်ာ…။
ဥပမာ…။
ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ႀကီးက ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေရးခဲ့ဘူးတယ္ဆိုတဲ့ စာေလး တင္ျပခ်င္ပါတယ္…။
ပန္းေတြေ၀ေနေအာင္ ပန္ထားေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ပံုသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏
တဲ့…။
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရယ္လို႔ တိုက္ရိုက္ေရးလို႔မွ မရခဲ့တဲ့ ေခတ္ႀကီးကိုးဗ်…ေနာ့္…။
ဒီစာေလးကို ေရးျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးဘက္လွည့္လိုက္ၾကရေအာင္ဗ်ာ…။
ေရးသူက ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္..။
ကဗ်ာနာမည္က သူ႔မွာတမ္း..။
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကေတာ့ ေကာင္းကင္မရွိတဲ့ ၾကယ္ကေလးတစ္ပြင့္အေၾကာင္း ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္ထားတယ္ရယ္လို႔ကို
တင္စားသြားပါတယ္ … ။
အဲဒါေလးကိုက မိုက္ေနျပန္ေရာ… ။
သူတို႔ခင္ဗ်ာ လင္းလက္စရာ ေကာင္းကင္မရွိရာၾကပါဘူး…။
ကဗ်ာေလးက တိုေပမယ့္ ဇာတ္လမ္းလည္းပါသတဲ့…၊
အသံလည္း ပါသတဲ့…၊
ရသေတြလည္း ပါသတဲ့…။
နည္းနည္းေလး အားထည့္ၿပီး ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရေအာင္ပါဗ်ာ…။

သူ႔မွာတမ္း
သူတို႔အဆုတ္၊ ထားခဲ့ျမွဳပ္သည့္
ဗံုးငုတ္ တိုက္မွား၊ ေမာင္ေပ်ာက္က်ားကို
ရြာသား ရြာသူ၊ ေမးၾက ျမဴသည္
အူအူ ယမ္းေငြ႔၊ ထတုန္းတည္း ။

“အေမာင္ ေျပာက္က်ား၊ ခ်စ္သူအားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့ လိုသနည္း။”

“ငယ္က ၾကင္ျမတ္၊ မိသက္မွတ္ကို
ခြင့္လြတ ္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”

“အေမာင္ ေျပာက္က်ား၊ မိဘအားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့ လိုသနည္း”

“ေမြးသည့္ မိခင္၊ ေမြးဖခင္ကို
ဦးတင္ ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ ”

“အေမာင္ ေျပာက္က်ား၊ တိုင္းျပည္အားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့ လိုသနည္း။”

”ခရီးမတ္တတ္၊ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ ေရွာင္ခြာ၊ ခြဲရပါ၍
အားနာခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”

ယမ္းေငြ႔ အူအူ၊ တလူလူႏွင့္
ေမးျမဴၾကတုန္း ၊ အေနာက္ကုန္းတြင္
ေနလံုး ကြယ္ေလျပီ တကား။ ။
မင္းသု၀ဏ္

ကဗ်ာေလးက တိုတို ရိုးရိုးေလးပါ…။
ဗံုးနင္းမိလို႔ ေသအံ့မူးမူး ျဖစ္ေနတဲ့ ေပ်ာက္က်ားရဲေဘာ္ေလးကို ရြာသူရြာသားေတြက
ခ်စ္သူကိုဘာမွာမလဲ…။
မိဘကိုဘာမွာမလဲ…။
တိုင္းျပည္ကို ဘာမွာမလဲ…။
ဆိုတဲ့ေမးခြန္းေလးေတြေမးတယ္…။
ေပ်ာက္က်ားရဲေဘာ္ေလးကလည္း ေမးခြန္းေလးေတြကို ေျဖေပးခဲ့ၿပီး က်ဆံုးသြားတယ္…။
ဒါပါပဲ…။
ကြ်န္ေတာ္ ဟိုတုန္းက… ဖတ္ခဲ့တုန္းက အဲဒီေလာက္ပဲ နားလည္ခဲ့တာပါ…။
အရမ္းႀကီး ဖီလင္မရခဲ့ဘူးဗ်ာ…။
အခု ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ဒီကဗ်ာေလးကို ရြတ္ဆိုခံစားျပလိုက္ေတာ့…
ဟား… အရမ္းမိုက္တဲ့ ကဗ်ာေလးပါလား… ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ေရးတတ္လိုက္တာရယ္လို႔ကို…
ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္…။
နည္းနည္းေလး ခံစားၾကည့္လိုက္ရေအာင္ဗ်ာ…။

သူတို႔အဆုတ္၊ ထားခဲ့ျမွဳပ္သည့္
ဗံုးငုတ္ တိုက္မွား၊ ေမာင္ေပ်ာက္က်ားကို
ရြာသား ရြာသူ၊ ေမးၾက ျမဴသည္
အူအူ ယမ္းေငြ႔၊ ထတုန္းတည္း ။

ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ဆင္ႏႊဲၾကတဲ့အခ်ိန္ …
ဂ်ပန္ေတြဟာ ဆုတ္ခြာေျပးၾကရင္း ဗံုးေထာင္ထားခဲ့ပါတယ္ တဲ့ …။
ဂ်ပန္ေတြအဆုတ္မွာ လိုက္တိုက္တဲ့ ျမန္မာေပ်ာက္က်ားစစ္သားေလးဟာ အဲဒီဗံုးကို နင္းမိသြားရွာတယ္တဲ့ ခင္ဗ်ာ…။
ဗံုးေပါက္လို႔ ထြက္လာတဲ့ ယမ္းေငြ႕ေတြၾကားမွာပဲ ရြာသူရြာသားေတြဟာ
ဒဏ္ရာေတြဗလပြ ေသြးေတြ အလိမ္းလိမ္းနဲ႔ က်ဆံုးရရွာေတာ့မယ့္
ေပ်ာက္က်ားစစ္သားေလးကို ေပြ႕ပိုက္ၿပီး ေမးၾကျမန္းၾကပါတယ္တဲ့ …။
စစ္သားေလးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကိုးဗ်…။
“အေမာင္ ေျပာက္က်ား၊ ခ်စ္သူအားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့ လိုသနည္း။”

စစ္သားေလးမွာ ခ်စ္သူရွိပါတယ္တဲ့ …။
က်ဆံုးေတာ့မယ့္ဆဲဆဲမွာ ခ်စ္သူကို ဘာမ်ားမွာခဲ့လိုသလဲ လို႔ ေမးခြန္းေလး ေမးလိုက္ပါတယ္…။
ကြယ္လြန္ေတာ့မယ့္ဆဲဆဲအခ်ိန္ဆိုေတာ့ စကားေတြအမ်ားႀကီးေျပာဖို႔လည္း အခ်ိန္မရဘူးေပါ့…။
အဓိကက်တဲ့ ေမးခြန္းေလးေတြကိုပဲ ေမးရေတာ့မယ့္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ…
ေပ်ာက္က်ား ေကာင္ေလးက အားတင္းၿပီး ျပန္ေျဖပါတယ္…။
“ငယ္က ၾကင္ျမတ္၊ မိသက္မွတ္ကို
ခြင့္လြတ ္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”

ခ်စ္သူခင္သူ ေနာက္တစ္ေယာက္ရွာဖို႔ ခြင့္လႊတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း ခ်စ္သူကို ေျပာေပးပါ… တဲ့။
ေအာ္ ေသအံ့မူးမူးအခ်ိန္မွာေတာင္ သေဘာထားၾကီးႏိုင္ခဲ့ေသးတယ္ ေနာ့…။
ဒုတိယေမးခြန္းကို ဆက္ေမးျပန္ပါတယ္ …။
“အေမာင္ ေျပာက္က်ား၊ မိဘအားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့ လိုသနည္း”

ခ်စ္သူၿပီးေတာ့ မိဘ…။
ဇာတ္ရွိန္တစ္ဆင့္ ထပ္ျမွင့္လိုက္ပါတယ္…။
ေပ်ာက္က်ားေကာင္ေလးက ျပန္ေျဖပါတယ္…။
“ေမြးသည့္ မိခင္၊ ေမြးဖခင္ကို
ဦးတင္ ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ ”

အေဖတို႔ အေမတို႔ကို ရွစ္ခိုးကန္ေတာ့ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာေပးပါ… တဲ့ …။
ေအာ္ ေကာင္ေလးရဲ႕ အေဖတို႔ အေမတို႔ သိမ်ားသိရင္ ဘယ္ေလာက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကမလဲဗ်ာ…။
ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းမွာ ဇာတ္ရွိန္အျမင့္ဆံုးကို ထပ္တင္လိုက္ပါတယ္…။
ခ်စ္သူ…။
ၿပီးေတာ့ မိဘ…။
မိဘၿပီးေတာ့ …
“အေမာင္ ေျပာက္က်ား၊ တိုင္းျပည္အားကို
ဘာမ်ား မွာခဲ့ လိုသနည္း။”

ေကာင္ေလးေရ…တိုင္းျပည္ကို ဘာမ်ားမွာခဲ့ခ်င္ပါသလဲ…တဲ့။
ေကာင္ေလး ဘယ္လိုေျဖခဲ့သလဲ…။
ခင္ဗ်ားဆိုရင္ေရာ ဘယ္လိုေျဖမလဲ…။
ကြ်န္ေတာ္ဆိုရင္ေရာ…။
”ခရီးမတ္တတ္၊ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ ေရွာင္ခြာ၊ ခြဲရပါ၍
အားနာခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”

ေကာင္ေလးေရ…
မင္းက အားနာေနေသးသတဲ့လား…
သူရဲေကာင္းပီသစြာ တိုက္ပြဲ၀င္ရင္းက်ဆံုးခဲ့ရတာေတာင္မွ အားရေက်နပ္ျခင္းမရွိေသးဘူးတဲ့လား…။
လြတ္လပ္ေရးမရေသးပဲ အသက္စြန္႔သြားရလို႔ တိုင္းျပည္အတြက္တာ၀န္မေက်ခဲ့ဘူးဆိုၿပီး…
အားနာေနေသးသတဲ့လားကြယ္…။
မင္းတို႔လို လူမသိသူမသိ တိုင္းျပည္အတြက္အသက္ေပးသြားခဲ့သူေတြကို…
ခ်စ္သူကလည္း ခြင့္လႊတ္မွာပါ ေကာင္ေလးေရ…။
မိဘေတြကလည္း သာဓုေခၚမွာပါ ေကာင္ေလးေရ…။
တိုင္းျပည္ကလည္း အေလးျပဳမွာပါ ေကာင္ေလးေရ…။
ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္က
ယမ္းေငြ႔ အူအူ၊ တလူလူႏွင့္
ေမးျမဴၾကတုန္း ၊ အေနာက္ကုန္းတြင္
ေနလံုး ကြယ္ေလျပီ တကား….။
လို႔ ကဗ်ာေလးကို အဆံုးသတ္ထားပါတယ္…။
ေမးၾကေျဖၾကရင္း ေပ်ာက္က်ားေကာင္ေလး က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္… တဲ့။
ဆိုေတာ့…၊
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ က ဒီကဗ်ာေလးကို ရြတ္ဆိုၿပီးေတာ့ ခံစားျပသြားတာေလးရယ္…။
ရသစာေပ နဲ႔ အႏုပညာရဲ႕ တာ၀န္အေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာဆိုထားတာေလးရယ္…။
ဖတ္သင့္တယ္ထင္မိလို႔…
ေအာက္မွာ မူရင္းအတိုင္း ျပန္ရိုက္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ…။

ရသစာေပ…
အႏုပညာရဲ႕တာ၀န္…
သံုးဆင့္ရွိပါတယ္…။
နံပတ္တစ္အခ်က္ ႏွစ္သက္မႈကို ေပးရမယ္…။
ရသကိုးပါးထဲက တစ္ပါးပါး သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ပါးသံုးပါး ေပးရမယ္…။
ႏွစ္သက္မႈ…၊ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ေပးရမယ္…။
မၿပီးေသးဘူး…။
သူ႔ထက္ေနာက္ထပ္တစ္ဆင့္ တန္ဘိုးက
အဲဒီရသစာေပ အဲဒီအႏုပညာသည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ သံုးသပ္တတ္ေသာစိတ္ဓါတ္ အေတြးအေခၚကိုလည္း ေပးရမယ္…။
မၿပီးေသးဘူး…။
တတိယအဆင့္ ယူနီဗာဆယ္ ထရု(ပ္) လို႔ေခၚတဲ့…ေလာကဆိုင္ရာအမွန္တရားကိုလည္း
ရသစာေပက ေပးရမယ္…။
အဲဒါမွ တာ၀န္ေက်ပါတယ္…။
နံပတ္တစ္အဆင့္မွာတင္ ရပ္ေနတဲ့ အႏုပညာဟာ ခဏေလးနဲ႔ က်ဆံုးပါတယ္…။
အခု ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ ရဲ႕ သူ႕မွာတမ္းကိုၾကည့္ပါ…။
ေကာင္ေလးက်ဆံုးမႈနဲ႔ သိမ္းသြားတယ္…။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေၾကကြဲၿပီးေတာ့ က်န္ခဲ့တယ္…။
ဒါေပမယ့္ ေၾကကြဲၿပီးေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့ရင္းနဲ႔
မင္းလို ကေလးကေတာင္ တိုင္းျပည္အားနာေသးရင္…
ကြယ္…
ဆိုၿပီးေတာ့… ဒီကေလးကို ျပန္အားနာတာနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ
ကရုဏာရသကေန ၀ီရရသလို႔ေခၚတဲ့ ရဲ၀ံ့တက္ႀကြမႈကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထပ္ၿပီးရတယ္…။
ကဗ်ာဆံုးေတာ့မွ အလုပ္ေတြက ဆက္လုပ္သြားတာ…။

ဆိုေတာ့ အႏုပညာတစ္ခုခုဟာ ခံစားမယ့္သူနဲ႔ နည္းနည္းေ၀းေကာင္းေ၀းေနတတ္ပါတယ္…။
ၾကားထဲက ခံစားႏိုင္သူတစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား ၀င္ရွင္းျပလွ်င္ျဖင့္ ခံစားရတာ ပိုမိုလြယ္ကူသြားႏိုင္ပါတယ္လို႔
ထင္ျမင္ယူဆမိပါေၾကာင္း…။
လြဲေနတယ္ဆိုရင္လည္း ျပင္ေပးၾကပါဦး ဗ်ာ…။
(ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ စာေပေဟာေျပာခ်က္တစ္ခုကို နားေထာင္ၿပီး ျပန္လည္ေရးဖြဲ႕ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္)။

(ထပ္တိုးစာ)

ဒီအထိက ကြ်န္ေတာ္ ေရးထားခဲ့တာ တစ္လေလာက္ရွိေနခဲ့ပါၿပီ…။
ပိုစ္အျဖစ္ေတာ့ မတင္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး…။
မၾကာေသးခင္ကမွထြက္လာတဲ့ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ဆရာေမာင္၀ံသ ရဲ႕ အားနာခဲ့ေၾကာင္းမေျပာလိုေသးပါ ဆိုတဲ့
ေဆာင္းပါးေလး ဖတ္လိုက္ရပါတယ္…။
ဆရာေမာင္၀ံသမွာ အဆုတ္ကင္ဆာရွိေနပါၿပီတဲ့…။
စိတ္မေကာင္းလိုက္တာ ဆရာေရ…။
ဘယ္ေလာက္ဆက္ေနႏိုင္ဦးမယ္ဆိုတာ မေသခ်ာပါဘူးတဲ့…။
အဲဒီမွာ ဆရာေမာင္၀ံသက ေဆာင္းပါးဆံုးခါနီးမွာ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ သူ႔မွာတမ္းကဗ်ာေလးကို ကိုးကားၿပီး
ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသြားခဲ့ပါတယ္ ဗ်ာ…။

အနည္းဆံုးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္တိုင္းျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး
တန္ဖိုးထားေသာ စာနယ္ဇင္းပညာျဖင့္ သည့္ထက္မက အလုပ္အေကြ်းျပဳခ်င္ပါေသးတယ္…။ သို႔မဟုတ္ရင္ျဖင့္…
“ခရီးမတ္တတ္ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ ခြဲရပါ၍
အားနာခဲ့ေၾကာင္း….”
ပဲ ေျပာရေတာ့မွာပါ…။
အားနာခဲ့ေၾကာင္းေျပာဖို႔မလိုေတာ့ဘဲ မိမိတာ၀န္အားလံုး ေက်ပြန္ခဲ့ၿပီလို႔ ဥဒါဏ္းက်ဴးရင့္ကာ ေက်ေက်နပ္နပ္
ထြက္ခြာႏိုင္မယ့္အခ်ိန္ကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္…။

တဲ့…။
ဗံုးနင္းမိၿပီး ေသအံ့ဆဲဆဲ ေမာင္ေပ်ာက္က်ားေလးကလည္း အားနာေၾကာင္း မွာတမ္းေခြ်ပါတယ္…။
အဆုတ္ကင္ဆာေရာဂါ ခံစားေနရတာကို လက္ခံလိုက္ရရွာတဲ့ ဆရာေမာင္၀ံသကလည္း
အားနာခဲ့ေၾကာင္းေျပာဖို႔မလိုပဲ ထြက္ခြာခ်င္ပါသတဲ့…။
ခင္ဗ်ားတို႔…။
ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာေတာ့ အားနာခဲ့ေၾကာင္းေလးေတာင္ ေျပာရဲၾကပါရဲ႕လား မိတ္ေဆြတို႔ေရ…။
ဘလက္ေခ်ာ…။

black chaw

About black chaw

black chaw has written 332 post in this Website..