ကၽြန္ေတာ္ စာေတြေရးပါသည္။ ျမန္မာလိုသက္သက္ေရးျခင္းသာျဖစ္သည္။ သို႕ဆိုလ်င္ စာေရးပါသည္ဆိုမွေတာ့ အဘယ္ေၾကာင့္မ်ား ျမန္မာလိုေရးရသနည္းဟု အထြန္႕တက္ခ်င္ၾကသူမ်ား ရိွၾကေပဦးမည္။ တစ္ျခားဘာသာစကား ႏွစ္ခုျဖင့္လည္း ေရးလိုက ေရးသားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ရွိေစေတာ့.. လူ႕သဘာ၀မို႔ေပလား။ ဆိုရလ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အဖျမန္မာျပည္ႀကီးမွ ေ၀းရာ ရပ္ေ၀းတစ္ေနရာတြင္ ေနထိုင္ရသူျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ Home Sick ျဖစ္တတ္ေလသည္။ အခ်ိန္တိုင္းဟုေတာ့ မဆိုသာ၊ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္ေရတြင္ မရႏိုင္သည္မ်ားကို ခံစားမိသည့္အခါ ေက်နပ္ျခင္းျဖစ္ရသည့္အေလ်ာက္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္မေတာ့ ငါ့ေျမ၊ ငါ့ေရမွာေရာ ဒီလိုေတြ မရႏိုင္ဘူးလား၊ ဒီလိုေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားဟု ခံျပင္းျခင္းျဖစ္မိေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ လစ္ဘရယ္သမားသာျဖစ္၏။ ကြန္ဆာေဗးတစ္မ်ားႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း၊ သံတစ္လမ္းပင္။ ကိုယ္မွန္သည္ထင္သည့္အရာကို ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္းေျပာတတ္သည္။ လမ္းရိုးမွ ေဖာက္ထြက္လိုျခင္းလဲျဖစ္သည္။ လမ္းေဟာင္းႀကီးမွ လမ္းသစ္ထြင္လိုျခင္းလဲျဖစ္သည္။ ေမြးစကပင္ ဒီလုိေန၊ ဒီလိုစား၊ ဒီလိုသြား၊ အရွင္းဆံုးဆိုရလ်င္ ဒီလိုေတြးဟု သင္ၾကားပံုသြင္းခံလာရေသာ္လည္း ပင္ကို ဗီဇေလးပါလာသည္ဟုဆိုဆို၊ တစ္မိေပါက္တစ္ေယာက္ထြန္းဆိုဆို၊ ကြန္ဆာေဗးတစ္သမားမ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အား ရူးေၾကာင္ေၾကာင္၊ ဘာသာတရားမလိုက္စားသူ၊ ယဥ္ေက်းမွဳမရွိသူဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။ ယုတ္စြအဆံုး မိဘမ်ားပင္ မိဘေစာ္ကားသူဟု ဆိုၾကျပန္ေသးသည္။ ဒီေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ့္ခံယူခ်က္ႏွင့္ကိုယ္သာ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ အပိုင္းခြဲေျပာမွ ပိုရွင္းလင္းမည္ထင္သည္။

******************** မိႏွင့္ဘ ********************

ဦးစြာပထမ လက္ဦးဆရာမည္ထိုက္စြာ ပုဗ္ဗာစရိယ မိႏွင့္ဘ (ထပ္ဆင့္မရသျဖင့္ သည္းခံပါကုန္) ဟု ဆိုၾကေလသည့္အေလွ်ာက္ မိဘမ်ားသင္ၾကားသည္မ်ား၊ မိဘႏွင့္ပါတ္သက္သည္မ်ားမွ စရေပမည္။ ျပင္စာနႏၱိယကံ ထိုက္သည္ဟုဆိုဆို၊ ကၽြန္ေတာ္သည္ လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးျခင္းျဖစ္သည္။ မိဘမ်ားမွ ငယ္စဥ္က ဒီလိုေန၊ ဒီလိုစား၊ ဒီလိုသြားဆိုသည္မ်ားကို လိုက္နာေနထိုင္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္လူျဖစ္လာရသည္မွန္ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္လာေသာအခါ ထိုသို႔ထိန္းကြပ္မွဳေအာက္တြင္ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ လိုက္နာေနထိုင္သင့္ေသာ္လည္း လူသားတစ္ဦးလြတ္လပ္ခြင့္ျဖစ္သည့္ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္း၊ ကိုယ္၀ါသနာပါရာလုပ္ကိုင္ျခင္း၊ ကိုယ္ခင္မင္ရာသူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ျခင္းမ်ားကိုေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႕သတ္သင့္သည္မထင္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထင္ဆိုရလ်င္ အသက္ ၁၅-၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မ်ားသည္ စိတ္ခြန္အား လြန္စြာျပင္းထန္လွေသာကာလျဖစ္ျခင္း၊ စူးစမ္းရွာေဖြလိုျခင္း၊ ဆန္းသစ္တီထြင္လိုျခင္း၊ ေလာကႀကီးထဲ ေတာင္ပံျဖန္႕ၿပီး လက္ရွိေနရာ အသိုက္ေလးထက္ ပိုမိုႀကီးမားက်ယ္ျပန္႕ေသာ ေလာကႀကီးထဲ ၀င္ေရာက္ေလ့လာလိုျခင္းအစရွိေသာ အေျခအေနမ်ားရွိေနသည့္ အေျခအေနျဖစ္သလို ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းလဲ အေတာ္အတန္ရွိလာေသာအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ အေရွ႕တိုင္းႏွင့္အေနာက္တိုင္း (တိတိက်က်ဆိုရလ်င္ ကၽြန္ေတာ္အားက်ရာလူမ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္မွ မိဘမ်ား) အေတာ္ေလးကြာျခားေလသည္။ ၂၀၀၉ မွ ယေန႕တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား လံုး၀(လံုး၀) မၾကည့္ေတာ့ပါ။ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဆိုၾကေပမည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ဘူးယိုဟု ဆိုၾကေပမည္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဇာတ္ကားမ်ားၾကည့္ရသည္ကို လြန္စြာႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေလသည္။ သရုပ္ေဆာင္ မည္သူကိုမွ်ေတာ့ မႀကိဳက္မႏွစ္သက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္အိမ္ကိုသာၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။ ငယ္ငယ္က (မွတ္မွတ္ရရ ၅ တန္းႏွစ္) ေလာက္ကတည္းက အဂၤလိပ္ဇာတ္ကားမ်ားၾကည့္ၿပီး တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ဘာသာျပန္ၾကည့္သည္။ အစပထမတြင္မေတာ့ သူတို႔ေျပာသည့္အတိုင္း လိုက္ေျပာၾကည့္ျခင္း၊ ထို႕ေနာက္တြင္မေတာ့ စာတန္းထိုးသမွ်၊ ေျပာသမွ်ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ျမန္မာမွဳျပဳျခင္း၊ ထို႕ေနာက္တြင္မေတာ့ ဇာတ္ကားကို နားလည္ေအာင္ၾကည့္ျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္တြင္မေတာ့ ဇာတ္ကားမွ ေပးလိုရင္းကို ခံစားၾကည့္ရွဴျခင္းအဆင့္သို႔ ေရာက္ေတာ့သည္။ ထိုစဥ္က ျမန္မာကားမ်ားျပသစဥ္ ကိုရင္စိုင္းတို႔ မိသားစုမ်ားမွ ကိုရင္စိုင္းအား ဘာသာျပန္ျပႀကၿပီး မ်က္ႏွာျဖဴကားမ်ားကိုေတာ့ ကိုရင္စိုင္း ဒိုင္ခံဘာသာျပန္ျပရျခင္းျဖစ္ေတာ့သည္။

ထိုေနရာတြင္ တစ္ခုသတိထားမိေတာ့သည္။ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ဇာတ္ကားမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံအသီးသီး၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ အေနာက္တိုင္းကားမ်ားမွာေတာ့ အမ်ားစုမွ ပံုမွန္ယဥ္ေက်းမွဳစနစ္၊ ေတြးေခၚမွဳစနစ္မ်ားမွ ေဖာက္ထြက္ေစရန္ ျဖန္႕က်က္ေတြးၾကေသာ္လည္း ျမန္မာဇာတ္ကားအမ်ားစုမွာမူ ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ အေတြးအေခၚမွဳိင္းမ်ားတိုက္ၿပီး ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲဲ၊ ေရွးရိုးဆန္၊ သမားရိုးက် အေတြးအေခၚမွဳိင္းမ်ားတြင္ မြန္းက်ပ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေနထိုင္ၾကေစလိုုျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကိုရင္စိုင္းသိရၿပီးသည့္ေနာက္ ျမန္မာကားမ်ား မၾကည့္ေတာ့ပါ။ တိုးတက္ေနသည့္ ကမၻာႀကီးတြင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္အၾကြင္းအက်န္ လူမ်ဳိးမ်ားအျဖစ္ ေနထိုင္ရျခင္းကို ရွက္မိျခင္းေၾကာင့္ မိုးစက္တစ္ေပါက္ျဖင့္ ပင္လယ္ႀကီးမျဖစ္ႏိုင္ေသာ္ျငား ပင္လယ္ျဖစ္လာမည့္ မိုးစက္တစ္ေပါက္ျဖစ္လာေစရန္အလို႔ငွာ တတ္စြမ္းသမွ် ႀကိဳးစားေတာ့သည္။

ဆိုေတာ့ ေျပာလိုရင္းကို ေခ်ာ္ေပေတာ့မည္။ ဒီေနရာတြင္ တစ္ခုေတာ့ ၾကားျဖတ္ေျပာလိုပါ၏။ မန္႔သေလးဂြဇြတ္ႀကီးတြင္ ကိုရင္စိုင္းစာေရးေနသည္ဆိုျခင္းထက္ ဘ၀ကိုေျပာျပျခင္း၊ အေတြးအျမင္မ်ားကို ခ်ျပျခင္းသက္သက္သာျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စာေရးဆရာဟု သတ္မွတ္ျခင္းမရွိပါ။ ဆက္ပါမည္။ ကိုရင္စိုင္းငယ္စဥ္က (တိတိက်က်ဆိုလ်င္ ေတာ္ေတာ္ေလးငယ္စဥ္က) ပံုဆြဲ၀ါသနာပါခဲ့သည္။ ႀကီးလာလ်င္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးျဖစ္လာလ်င္ အဘယ္မွ်ေကာင္းေလမည္နည္းဟု စဥ္းစားဖူးသည္။ မိဘမ်ားမွ ကိုရင္စိုင္းဆြဲသည့္ပံုမ်ားျမင္ေသာအခါ အေတာ္ေလးသေဘာက် က်ေလသည္။ ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္ခ်င္သည္ဆိုျခင္းကိုေတာ့ သေဘာမေတြ႕က်။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္နီယာဆိုသည္မ်ားမွာ သူတို႔ျဖစ္လိုသည္မ်ားကို ပံုဆြဲၿပီး လက္ေတြ႕လုပ္ၾကရေသာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္လ်င္ စိတ္ကူးသမွ် အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ ကိုရင္စိုင္း အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ခ်င္လာသည္။ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ရန္ (ထိုစဥ္က) စာေမးပြဲကို ဘာသာစံု ဂုဏ္ထူးျဖင့္ေအာင္မွ RIT ၀င္ခြင့္ရမည္ဆိုသျဖင့္ အတန္းစဥ္ Top 3 ၀င္ေအာင္ ကိုရင္စိုင္းႀကိဳးစားသည္။ ျဖစ္လဲျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ ဆယ္တန္းႏွစ္တြင္မေတာ့ ကိုရင္စိုင္း အိမ္မက္မွ ႏိုးထခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္မေတာ့ မိဘမ်ားမွ အေ၀းသင္တက္ရင္း တကၠသိုလ္နည္းျပဆရာမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာသျဖင့္ အလုပ္လုပ္ရင္း၊ အေ၀းသင္တက္ရင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္မေတာ့ ထိုအိမ္မက္သည္ အိမ္မက္မွ်သာျဖစ္ေၾကာင္းသိသျဖင့္ ကိုရင္စိုင္း စာေပေလ့လာျခင္းကို လံုး၀ရပ္နားလိုက္ေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ႏွစ္ႏွစ္ေျဖၿပီး တကၠသိုလ္ဟု တစ္ႏွစ္လ်င္ ၁၅ ရက္မွ် ျမင္ဖူးခဲ့သည့္ အေဆာင္ႀကီးမ်ားကို ၄ ႀကိမ္ခန္႕သြားၿပီး ဘြက္လက္မွတ္ႀကီးရခဲ့ေလသည္။ သို႔ဆိုလ်င္ လိုရင္းအက်ဥ္းခ်ဳံးပါမည္။ လက္ဦးဆရာမ်ားစကား ေျမ၀ယ္မက်နားေထာင္ခဲ့သျဖင့္ ကိုရင္စိုင္း ဘာျဖစ္ခဲ့ပါသနည္း? ဘာမွမျဖစ္ခဲ့ပါ။ လူတစ္ေယာက္ (အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္သားတစ္ေယာက္) ပညာသင္ၾကားျခင္း ဆံုးခန္းတိုင္ခ့ဲရေလသည္။ သူငယ္တန္းမွ ဘြက္ရသည္တိုင္ေအာင္ ၁၅ ႏွစ္မွ်ၾကာေအာင္ အေတြးအေခၚပံုသြင္းခံရၿပီး မိဘမ်ား ေစစားရာအတိုင္း လူျဖစ္ခဲ့ရသူတစ္ေယာက္ ကိုယ့္မိသားစု၊ ကိုယ့္ပါတ္၀န္းက်င္၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ ဘာမ်ားလုပ္ႏိုင္ပါမည္နည္း?

ဘာဆိုဘာမွ် မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါ။ သာမန္လူထဲက လူတစ္ေယာက္သာျဖစ္၏။ မယံုလ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေ၀းသင္မွ ဘြက္ရၿပီး ေယာင္ခ်ာခ်ာဘ၀ျဖင့္ ရရာတစ္ခုခု၀င္လုပ္ေနသူမ်ား၊ ေဘာပြဲေလာင္းေနသူမ်ား၊ ဆိုက္ကားနင္းေနသူမ်ား၊ စပယ္ယာလိုက္စားေနသူမ်ား၊ ဆန္ပြဲရံု အထမ္းသမားလုပ္ေနသူမ်ား၊ စက္ရံုအလုပ္ရံုမ်ားတြင္ ေန႕စားအငွားလုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား ဘြက္ရ ပညာမတတ္သူမ်ားကို သုေသသန (Research) လုပ္ၿပီး က်မ္းတစ္ေစာင္ျပဳၾကည့္ပါေလ။ အေတြးအေခၚ ပံုသြင္းျပဳျပင္ခံထားရသူမ်ား ၇၅ ရာခိုင္ႏွဴန္းခန္႕ကို ေသခ်ာေပါက္ ျမင္ေတြ႕ရေလမည္။

******************** ဆရာ ********************

ေနာက္တစ္ပိုင္း၊ (ေသာက္ေနသည္ဟု မထင္လို… အမွန္က ႏွစ္ပက္ခန္႕သာၿပီးေသးသည္၊ ယမကာလုလင္မ်ား ကိုရင္စိုင္း အပိုင္းျဖင့္တြက္လ်င္ ဘယ္ႏွစ္ပိုင္းၿပီးေၾကာင္း ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကပါကုန္)

သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကား(က်ား)ဆရာ

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသက္ ၄ ႏွစ္သားခန္႕ကစၿပီး မူႀကိဳ(မူလတန္းႀကိဳေက်ာင္း) ဆိုသည့္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ မိဘထံမွ ခြဲခြာၿပီး လူ႕ေလာကႀကီးထဲ ရွင္သန္ေနထိုင္ရန္အတြက္ အတန္းပညာမ်ား စတင္သင္ၾကားရေတာ့သည္။ ထိုမွအဆင့္ဆင့္တက္ၿပီး ဘြက္လက္မွတ္ႀကီး ရသည္ထိပင္။ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀တြင္မေတာ့ အတန္းစဥ္တစ္တန္းေအာင္ဖို႔အတြက္ ဘာမွ် မခက္ခဲေပ။ သူမ်ားထက္ ထူးခၽြန္လိုသူမ်ားအတြက္သာခက္ေတာ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္အရ ဆရာမ်ားသည္ သင္ရိုးစာအုပ္ထဲမွ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၏သည္မေရြး အလြတ္ရေနဖို႔သာလိုသည္။ သင္ရိုးမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ထပ္ဆင့္ပြားေတြးစရာမလိုေပ။ ထိုသို႔ပံုေသမွတ္ယူ ပံုသြင္းခံလာရသည့္ ဆရာမ်ားမွလည္း ေနာင္လာေနာက္သား မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအား သူတို႔လို ပံုသြင္းေတာ့သည္။ ဥပမာဆိုရလ်င္ က – ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ဟု လိုက္ဆိုဟုခိုင္းသည့္အခါ က – ကေလးငယ္ ရုိက္ခ်င္တယ္လို႔ ဆိုလို႔မရဘူးလားဟု ဆရာအား သူေတြးေခၚမိသည့္ အျမင္တစ္ခုအား ျမင္မိသည့္ကေလးတစ္ေယာက္မွ ေမးျမန္းသည့္အခါ ကေလးငယ္အား ရိုက္ႏွက္ၿပီး က – ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ဟု ဇြတ္အတင္းပံုသြင္းခဲ့သည္မ်ား ကိုရင္စိုင္း ျမင္ခဲ့ရဖူးသည္။ အမွန္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္၏ အေတြးအေခၚ ျဖန္႕က်က္ပံု၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းမ်ားသည္ စာသင္ခန္းမွပင္ စသည္ဟုဆိုရမည္ပင္။ ထိုမွစၿပီး ထိုကေလးငယ္၏ အသိစိတ္တြင္ေရာ၊ မသိစိတ္တြင္ေရာ ဆရာေျပာသမွ်သည္ အမွန္တရားတို႔သာျဖစ္ကုန္၏။ ဆရာသင္ၾကားသမွ်တို႔သည္ မိမိတို႔လိုက္နာက်င့္သံုးရာခ်ည္းဟု ဦးေႏွာက္မွဳိင္းတိုက္ျခင္းခံရေတာ့သည္။ ထိုစဥ္က (မသိစိတ္က ေၾကာက္ခဲ့ရသမွ်သည္) တစ္သက္တာ ပံုသြင္းျခင္း ျဖစ္ရေတာ့သည္။ ထိုကေလးငယ္မွ မေက်နပ္သျဖင့္ မိဘမ်ားအားေမးလ်င္လည္း မိဘမ်ားမွ ဆရာ့စကားနားေထာင္ရမည္ဟုသာ ေျပာသျဖင့္ ထိုကေလးငယ္မွာ ပံုသြင္းထားသည့္အတိုင္းသာ၊ ရွင္းရွင္းဆိုရလ်င္ ကန္႕သတ္ထားသည့္ ေဘာင္အတြင္းမွသာ ေတြးတတ္ေတာ့သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားမွ အစြန္းေရာက္မ်ားမွာလည္း ထိုနည္းပံုသာျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္သည္လည္း ဘာမ်ားပိုၿပီး ထူးေလသနည္း။

ဆက္ပါမည္။ သူမ်ားထက္ ထူးခၽြန္စြာ ေအာင္ျမင္လိုသူမ်ားသည္ (ထိုစဥ္က က်ဴရွင္မရွိေသး၊ အေရးမပါေသး) ဆရာသင္သမွ်၊ ဖတ္စာအုပ္ထဲမွ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၏သည္မေရြး အလြတ္ရေအာင္ဖတ္ရသည္။ အေၾကာင္းအရာမွာ အေရးမႀကီး၊ ဖတ္စာအုပ္ထဲမွ ျမန္မာစာလံုးေပါင္း၊ စာအထားအသို၊ ၀ါက်ဖြဲ႕စည္းပံုတို႔ကိုသာ အလြတ္ရေအာင္ က်က္မွတ္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ လက္ေရးကို ၀ိုင္းစက္ႏိုင္သမွ် ၀ိုင္းစက္ေအာင္ အေရးက်င့္ရသည္။ ထို႕ေနာက္ စာေမးပြဲအေျဖလႊာတြင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ဖ်က္ရာလံုး၀မပါေအာင္ ေျဖရသည္။ ထို႔အျပင္ ပိုေသခ်ာသြားေစရန္ ဆရာလာလ်င္ သြားႀကိဳရျခင္း၊ ဆရာ့အႀကိဳက္ေနရျခင္း၊ ဆရာေျပာသမွ် ဟုတ္ကဲ့ဟုဆိုကာ ေခါင္းၿငိမ့္ေနရျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ႏွင့္ ဆရာ့အေတြးအေခၚ၊ ပံုသြင္းထားသမွ်တို႔ျဖင့္ ရွင္သန္ရင္းျဖင့္ ကိုရင္စိုင္း စာေတာ္သည့္စာရင္းထဲပါခဲ့ဖူူးသည္။ အမွန္ေတာ့ ကိုရင္စိုင္း စာအလြတ္ရျခင္းသာျဖစ္သည္။ ပညာေတာ္သည့္အထဲ မပါခဲ့သည္ကို ယခုမွ သိေတာ့သည္။ မွတ္မွတ္ရရဆိုလ်င္ ၆ တန္းႏွ္က ပထမတစ္ႀကိမ္တြင္ တြက္နည္းမတူေသာ္လည္း အေျဖမွန္သည့္ ပုစၦာတစ္ခုအတြက္ ဆရာမွ ကိုရင္စိုင္းအား လက္ျဖန္႕ခိုင္းၿပီး အားပါးတရအရိုက္ခံခဲ့ရၿပီး၊ ေအာင္မွတ္ပင္မရခဲ့သည့္ သခ်ာၤ(၂) (ပံုဆြဲတြက္ခ်က္ရသည္မ်ား)ကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္တြင္ ဆရာသင္သည့္အတိုင္း တြက္နည္းမဟုတ္ပဲ သခ်ၤာစကားလံုးမ်ားကို ထုိင္က်က္၊ ပံုမ်ားကိုတူေအာင္ဆြဲၿပီး ေျဖခဲ့သည့္အတြက္ အမွတ္ ၁၀၀ တိတိ ရခဲ့ဖူးသည္ကို ယခုတိုင္ အမွတ္ရမိျပန္ေတာ့သည္။ တြက္ခ်က္သည္ကို အလြန္က်က္ေျဖခဲ့ရသည္မွာ ကိုရင္စိုင္းပင္။

ထိုကဲ့သို႔ သင္ၾကားမွဳပံုစံမ်ားမွ ပညာေရးဆုံးခန္းတိုင္လာရေသာသူမ်ား အမ်ားစုရွိေနသည့္အတြက္ ပညာတတ္ဟု အမ်ားစုေျပာၾကသည့္ ဘြက္ရမ်ားမွ ေနာက္ကြယ္တြင္ အသံက်ယ္က်ယ္ဟစ္ၾကသည့္ ေလးတန္းမေအာင္သည့္သူမ်ား ထိုျပည္ႀကီးကို အုပ္စိုးလာသည္မွာ အဘယ္မွ် ၾကာေလၿပီနည္း?

ေနာက္တစ္ေၾကာင္း..

ဘာသာေရး

******************** ဘာသာေရး ********************

….

…….

…………

ဒီေနရာတြင္မေတာ့ ကိုရင္စိုင္းလူပါးပင္၊ ဘာမွမေျပာလိုေတာ့ပါ။

အားလံုးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ား…………….ေပါ့။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္

အစိုးရ

******************** အစိုးရ ********************

….

…….

…………

…………………

ဒါလဲ ထိုနည္းလည္းေကာင္း။

ယခုမွစ ကိုယ္လိုရာ ဆြဲေျပာႏိုင္ပါၿပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းး။

စိုင္းကြမ္းေခး
(မန္႕သေလးဂြဇြတ္)

About စဆရ ႀကီး

စဆရ ႀကီး has written 160 post in this Website..