ဓာတ္ေသပညာက်မ္း (အပိုင္း-၄)

 

အဲဒီေတာ့ ဖိုကယ္လန္႔ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ ၂ မ်ိဳးျဖစ္သြားတဲ့ ေပၚကို အျခခံၿပီး လန္းစ္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေၾကာင္းကို ထပ္ရွင္း ျပေပးပါမယ္။

 

Prime lens မွာ ဖိုကယ္လန္႔ အေသျဖစ္ပါတယ္. မ်ားေသာ အားျဖင့္ လန္းစ္ကို လက္နဲ႔ အနီး/အေ၀း လွည့္လို႔ရၿပီး ဒီ prime lens ေတြကေတာ့ လွည့္လို႔မရပါဘူး.. 50mm ဆိုရင္ 50mm မွာ အေသျဖစ္ပါတယ္။ prime lens ေတြမွာ အပါခ်ာက အက်ယ္ဆံုး ပါတတ္ ပါတယ္ အပါခ်ာ အေၾကာင္းကို ေနာက္ ပို႕စ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။ 50mm ကို portrait ရိုက္တဲ့ ေနရာမွာ အသံုးမ်ားပါတယ္.. အပါခ်ာ က အနဲဆံုး ရွိတာေၾကာင့္ DOF ကို က်ဥ္းေစတဲ့ အတြက္ ပံုေတြကို ပိုမို ၾကြရြ လွပေစပါတယ္. (အပါခ်ာ၊ DOF ကို ေနာက္မွာ ရွင္းပါမယ္)

 

Nikon 50mm Prime Lens

kit lens  က ကင္မလာနဲ႔ အမ်ားဆံုးတြဲပါလာတဲ့ လန္းျဖစ္ပါတယ္..ဖိုကယ္လန္႔ 18-55 စတဲ့ အနဲ ဆံုးအသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္.. 18mm ကေတာ့ wide ျဖစ္သြားၿပီး 55 ကေတာ့ normal ျဖစ္ပါတယ္။ သူကေတာ့ ပံုမွန္ ရိုက္လို႔ရရံုပါပဲ။

 

Normal lens ကေတာ့ focal length ပိုကြာျခားၿပီး တယ္လီ ပါ ပါ၀င္ေနၿပီး အေ၀း၊ အနီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို ရိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ 18-105, 28-105,18-135, စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ 70 ေက်ာ္ရင္ တယ္လီ ျဖစ္ သြားတာေၾကာင့္ wide ကေန တယ္လီ အထိေကာင္းေကာင္း သံုးႏိုင္ပါတယ္။

 

Nikon 18-105 normal lens

Tele Lens ေတြကေတာ့ 70mm အထက္ကို ေခၚၿပီး 70-200, 55-300 စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္.. tele မွာ အဓိက ပါဖို႔ ထပ္လိုတာက vibration ကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္.. ကင္ႏြန္မွာ  IS လို႔ ေခၚၿပီး နီကြန္မွာ VR လို႔ေခၚပါတယ္။ tele lens ေတြဟာ အေ၀းကို ဆြဲရုိက္တာေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ နဲနဲေလးမွ တုန္ လို႔ မရတာေၾကာင့္ vibration ကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ စနစ္ ပါမွ သာ ေကာင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

Nikon 70-300 Tele Shot (ေရႊတိဂံုဘုရားထီးေတာ္)

Wide နဲ႔ Super wide လန္းစ္ေတြမွာ ေတာ့ 11-16 , 18-24 စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ျမင္ရတဲ့ ဒီဂရီ ပိုက်ယ္သြားၿပီး အေဆာက္အဦးေတြ၊ ရႈခင္းေတြ ေတြရိုက္တာ မ်ားပါတယ္။ အခန္းက်ဥ္း ေတြဘာေတြ၊ လူအုပ္စု မ်ားတဲ့ အခါ သာမန္ လန္းစ္နဲ႔ မဆန္႔ေတာ့တဲ့ အခါ ဒီေကာင့္ကို သံုးပါတယ္။

Tokina 11-16 Super wide lens

Fish eye lens ကေတာ့ ငါးမ်က္လံုးလိုျဖစ္ၿပီး 10mm ေလာက္ျဖစ္သြားၿပီး ျမင္ကြင္းကို 180 ဒီဂရီအထိ ၀င္ပါတယ္.. ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ ပံုေတြအျဖစ္ လံုးလံုးၾကီးေတြ၊ ခြက္ခြက္ ၾကီးေတြ ေပၚပါတယ္..

 

Nikon 10.5 Fish eye (ဒီလန္းစ္ကေတာ့ က်ဳပ္ဆီမွာ မရွိပါဘူး)

Micro ကေတာ့ အနီးကပ္ရိုက္တဲ့ လန္းစ္ပါ. Micro lens ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မရွိတတ္ပါဘူး..

 

အဲဒီေတာ့ DSLR ကင္မလာ သမားေတြမွာ အနီးရုိက္ခ်င္ရင္ အနီးရိုက္တဲ့ လန္းစ္ေျပာင္း၊ အေ၀းရိုက္ခ်င္ရင္ အေ၀းလန္းစ္ ေျပာင္း၊ ကပ္ရုိက္ခ်င္ရင္လဲေျပာင္း၊ လူရိုက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ ေျပာင္း ဆိုၿပီး အႏွီ လန္းစ္ ဟုေခၚေသာ ေျပာင္း ေတြကို မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲ ရိုက္ေနရေသာ ၾဆာသမားမ်ားကို ပလို ဓာတ္ေသ ၾဆာမ်ားဟု မွတ္ၾကပါကုန္။ တခ်ိဳ႔ ဖြတ္ကလိဒဂၤါး တတ္ႏိုင္သူ ေတြကေတာ့ ေနာက္ ေဘာ္ဒီ ေတြ ထပ္၀ယ္လို႔ သူမ်ားေတြ ကင္မလာ တစ္လံုးေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ၀ယ္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူရို႕ေတြက ကင္မလာ ၾကီး ၂ လံုး သံုးလံုးလြယ္ၿပီး လက္စြမ္းျပေနၾကေလရဲ႕

 

ပံုမွန္အေနနဲ႔ေတာ့ DSLR ကင္မလာတစ္လံုးေစ်းဟာ ၆ သိန္းကေန သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ရွိေနေပမယ့္ .. တကယ္တန္း ၀ယ္ၿပီးသြားတဲ့ အခါ ထပ္ၿပီး သံုးရတဲ့ လန္းစ္ေတြရဲ႕ တန္ဖိုးနဲ႔ ျပန္ယွဥ္တဲ့ အခါ မေျပာပသေလာက္ျဖစ္သြား ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လန္းစ္ေတြဟာ ကင္မလာ ထက္ေတာင္ ပိုေစ်းၾကီးပါေသးတယ္။

လန္းစ္အေၾကာင္းေတာ္ေတာ္ေျပာအၿပီးမွာ ေနာက္တဆင့္ကေတာ့ ဓာတ္ေသပညာရပ္အတြက္ အေရးၾကီးဆံုးထဲက တစ္ခု  ျဖစ္တဲ့ အပါခ်ာ အေၾကာင္း ကို ေနာက္ တစ္ပို႔စ္မွာ ဆက္ပါမယ္…

P.S အဲ သင္တန္းေလးမွန္မွန္တက္ၾကတာေတာ့ ၀မ္းသာပါတယ္ .. ဒါေပမယ့္ fb မွာ က်ဳပ္ page ေလးကို like တို႔ share တို႔ တို႔ comment တို႔လုပ္ ေပးၾကအံုးေလဗ်ာ.. ခင္ညားတို႔ကလဲ..

About ဂႏၶာရီ ၾဆာအုပ္

has written 78 post in this Website..

ဓာတ္ပံုရိုက္သည္။ မေတာက္တေခါက္ ႏွင့္ မသိနားမလည္သူမ်ား ေတြ႕လွ်င္ ဆရာၾကီးလုပ္တတ္သည္.. အၾကြားသန္သည္။ အေျမွာက္ၾကိဳက္သည္။ အေျခာက္ေတာ့ မၾကိဳက္။ ဘီယာ ၃ ခြက္ေလာက္ဆိုလွ်င္ မူးသည့္ အတြက္ အကုန္အက် သက္သာေသာ ေသာက္ေဖာ္ေသာက္ဖက္ ျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံသည္။(အခုနဲနဲတက္သြားပီ)