ေနေရာင္ေအာက္က ဧရာဝတီျမစ္ျပင္ကား အလွႀကီးလွေနေတာ့သည္။ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚသူ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အညာေဒသ၏ ျမစ္ျပင္အလွသည္ အံၾသထူးဆန္းဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ ဟသၤာ၊ ႀကိဳးၾကာစေသာ ငွက္မ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးေနၾကေသာ သဲေသာင္ျပင္ျဖဴျဖဴမ်ား၊ ႏုန္းတင္ေျမေပၚက စိုက္ခင္းမ်ားက ကၽြန္မ မျမင္ဖူးသည့္ အရာမ်ားပင္။ ၾကည့္ေနရင္းႏွင့္ပင္ အေတြးတစ္ခုက ဝင္လာ၏။ အမိဧရာဝတီကား ေသာင္ထြန္းေနေပၿပီ။ ယခင္က မည္သို႔မည္ပံုရွိခဲ့သည္ မသိေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမစ္လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ သဲေသာင္မ်ားက ေနရာယူေနသည္။ ငွက္မ်ားမွလြဲ၍ ဗလာနတၳိ၊ ဘာမွမရွိ။

ေရေၾကာင္းက်ပ္သည္ဟူေသာ စကားကို ၾကားဖူးေသာ္လည္း အေသအခ်ာ နားမလည္ခဲ့ေပ။ ေႏြေပါက္ေတာ့ ေရနည္းသည္၊ ေရနည္းေတာ့  ျမစ္က်ဥ္းသည္၊ ျမစ္က်ဥ္းေတာ့ သေဘၤာအမ်ားႀကီးၾကားထဲ ကိုယ့္သေဘၤာက သြားရတာက်ပ္သည္၊ ကၽြန္မ အေတြးႏွင့္ ကၽြန္မ နားလည္ထားခဲ့သည္ သေဘာတရား။ ယခုမွ ေသခ်ာသိလိုက္ရသည္က ျမစ္လယ္ေခါင္က ေသာင္မ်ားကို ေရွာင္ကြင္းသြားရျခင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ေသာင္မ်ားၾကားထဲ ကိုယ့္သေဘၤာကို ေသာင္မတင္ေစရန္ သတိထားၿပီး သြားရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔သြားခဲ့သည့္ ဇန္နဝါရီလသည္ အဆင္ေျပေနေသးေသာ္လည္း အပူျပင္းဆံုး မတ္လေရာက္လွ်င္မူ အေတာ္ႀကီးသတိထားရေပသည္။ ေရက အေတာ္တိမ္ေနၿပီး ေသာင္မ်ားစြာ ထြန္းေနသည့္အတြက္ လြတ္ရာေနရာကို ခ်ိန္ဆၿပီး ေမာင္းရသည္။ အၿမဲလိုလိုပင္ ေရစမ္းရသည္။ ေရစမ္းသည္ဆိုသည္မွာ သေဘၤာပဲ့ထိပ္မွေန၍ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ေရအတိမ္အနက္ကို စမ္းရျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေလွျဖင့္ပင္ ဆင္းစမ္းရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔သေဘၤာသည္ပင္ မၾကာမၾကာ zigzag ပံုစံ ေမာင္းခဲ့ရသည္။

Sundeck မွေန၍ ျမင္သမွ်ကို လိုက္ၾကည့္၊ ဓာတ္ပံုရိုက္သည့္အလုပ္အျပင္ ဂိုက္က ဧည့္သည္ကို ရွင္းျပေနသည္မ်ားကိုလည္း နားေထာင္ေနရသည္။ Guide တစ္ေယာက္၏ အလုပ္သည္ မလြယ္ကူလွေပ။ အေတာ္ေလး ဗဟုသုတရွိပါမွ၊ သိထားသမွ်ကိုလည္း ျပန္ရွင္းျပႏိုင္သည့္ ဘာသာစကားစြမ္းရည္ ရွိပါမွ၊ ေမးလာသမွ်ကိုလည္း ေျဖတတ္ပါမွ၊ ဧည့္သည္၏ အထာကို နားလည္ၿပီး သူတို႔အႀကိဳက္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ ေနတတ္ပါမွ အဆင္ေျပမည္ျဖစ္သည္။ ဂိုက္ရွင္းျပေနသည္ကို လိုက္နားေထာင္ေနရင္းကပင္ တစ္ခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြကို နားမလည္ျဖစ္ရေသးသည္။

ကၽြန္မက ဒီသေဘၤာကို ေလ့လာသည့္အေနျဖင့္ လိုက္စီးသည္ကို ဧည့္သည္ေတြက သိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မကို ေမး၏။ ဒါ ပထမဆံုးခရီးလား ဟူ၍။ အူေၾကာင္ၾကားကၽြန္မကလည္း စိတ္ထဲရွိသည့္အတိုင္းေျဖလိုက္သည္။ First time for cruise…First time to Bagan။ ေျပာၿပီးမွ ခ်က္ခ်င္းမွားမွန္းသိလိုက္သည္။ ဧည့္သည္ေတြကလည္း အံ့ၾသသြားသည္။ ဂိုက္က ခ်က္ခ်င္းလိုက္ေျဖသည္။ ယခင္က ပုဂံကို အလည္သေဘာျဖင့္ ေရာက္ဖူးသည့္အေၾကာင္း၊ ယခုမွသာ Tourist Destination အျဖစ္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေပးသည္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္မ ပုဂံကို မေရာက္ဖူးပါ။ သို႔ေသာ္ Tourism Industry တြင္ (၄) ႏွစ္ခန္႔အလုပ္လုပ္ေနသူ တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္၊ အထူးသျဖင့္ သူတို႔၏ ခရီးစဥ္ကို ေရးဆြဲေပးထားသူတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ သည္ေလာက္အေရးႀကီးသည့္ ေနရာကို မေရာက္ဖူးဘူးဆိုျခင္းသည္ အလြန္ဆိုးရြားသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ရိုးသားမႈဟူသည္ ေနရာတိုင္းအတြက္ေတာ့ သိပ္အဆင္မေျပလွေၾကာင္း သင္ခန္းစာတစ္ခုအျဖစ္ သိခဲ့ရသည္။

တစ္ညလံုး ကားစီးလာခဲ့ရသည့္အတြက္ ကၽြန္မ ပင္ပန္းေန၏။ အေဖာ္ပါလာသည့္ ညီမေလးကေတာ့ အခန္းထဲတြင္ အနားယူေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မကေတာ့ Sundeck ကပင္ မဆင္းႏိုင္ေသး။ ဂိုက္ကလည္း မတ္တပ္ရပ္လ်က္သား စကားေျပာၿပီး ရွင္းျပေနသည့္အတြက္ ကၽြန္မလည္း မထိုင္ျဖစ္ေတာ့။ စကားေျပာေနသည့္နား သြားလိုက္၊ ဓာတ္ပံုရိုက္လိုက္၊ သေဘၤာဝန္ထမ္းမ်ားကို သိခ်င္သည္မ်ား ေမးလိုက္ႏွင့္ ေန႔လည္စာစားသည့္ (၁၂) နာရီခြဲမွသာ ထိုင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ေန႔လည္စာစားၿပီးခ်ိန္တြင္ေတာ့ စကားမေျပာျဖစ္ၾကေတာ့။ ဧည့္သည္ေတြက စာအုပ္ကိုယ္စီႏွင့္ အနားယူေနၾကသလို ဂိုက္ကလည္း ခဏနား၏။ ထိုအခါမွ ကၽြန္မလည္း ပါလာသည့္စာအုပ္ေတြကို ၾကည့္ႏိုင္သည္။ စာအုပ္က (၅) အုပ္။ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ဝတၳဳတိုက (၁) အုပ္၊ ဂ်ဴးစာအုပ္က (၃) အုပ္ ႏွင့္ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း) ၏ စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္။ အစကေတာ့ တစ္ေနကုန္ သေဘၤာေပၚမွာ လုပ္စရာမရွိဟု ေတြးမိၿပီး အခန္းေအာင္းရင္းစာအုပ္ဖတ္ရန္ အေလးခံသယ္လာျခင္း။ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ထိုစာအုပ္ေတြကို ထုတ္ပင္မထုတ္ႏိုင္ခဲ့။ သို႔ႏွင့္ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း) ၏ စာအုပ္ကို ယူၿပီး ျပန္တက္လာသည္။ ထိုင္ခံုမွာ ေျခဆန္႔ၿပီးထိုင္၊ စာအုပ္ေလးကို ဖတ္၊ ေလကေလးက တျဖဴးျဖဴးတိုက္ခတ္ခ်ိန္၊ မၾကာမီပင္ မ်က္ခြံတို႔ေလးလံလာ၏။ စာမ်က္ႏွာ (၅) မ်က္ႏွာပင္ မဆံုးလိုက္၊ အိပ္ခ်င္စိတ္က အႏိုင္ယူေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခန္းထဲသို႔ ျပန္ဝင္ခဲ့ရျပန္သည္။ နာရီကို ၾကည့္မိေတာ့ ေန႔လည္ (၂) နာရီ။ သေဘၤာမန္ေနဂ်ာ၏ အဆိုအရ ေန႔လည္ (၃) နာရီခန္႔တြင္ ရႏၱပိုရြာသို႔ ေရာက္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိႈးစက္ကို (၃) နာရီအတိ ေပးၿပီး ခဏတာ အိပ္စက္လိုက္ေတာ့သည္။

(၅) မိနစ္ပင္ မၾကာလိုက္ဟု ထင္မိေသာ္လည္း ႏိႈးစက္ကေတာ့ ျမည္လာခဲ့သည္။ ဆက္အိပ္ခ်င္စိတ္ ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ အသာၿငိမ္ေနစဥ္ပင္ ဂိုက္က တံခါးလာေခါက္၏။ ရႏၱပိုရြာသို႔ ေရာက္ၿပီတဲ့။ သို႔ႏွင့္ ကမန္းကတန္း မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး အျပင္ကိုထြက္လိုက္ေတာ့ သေဘၤာက ကမ္းကပ္ရန္ပင္ ျပင္ဆင္ေနၿပီ။ ရႏၱပိုရြာ။ ဘႀကီးေတာ္လက္ထက္ ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ စစ္ေျပၿငိမ္းေရးစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရာေနရာ။ အထိမ္းအမွတ္ေက်ာက္တိုင္ကိုေတာ့ မေတြ႔လိုက္ရ။ ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီတဲ့။

ရႏၱပုိရြာသို႔ ေရာက္ပါၿပီ။ အညာရြာေလးတစ္ရြာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အိုးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သည္ဟု သိထားသည့္ရြာ။ အညာကို ခ်စ္ေသာ ကၽြန္မကေတာ့ ဖုန္ေတြၾကားထဲကပင္ ခ်စ္စိတ္မေလ်ာ့။ ပထမဆံုးအိမ္ကို ဝင္မိေတာ့ ေနလွန္းထားေသာ အိုးေတြကို ေတြ႔ရသည္။ ၿခံထဲမွာ အစီအရီပင္။ အိမ္ပံုစံက ေျမစိုက္ (၂) ထပ္အိမ္ျဖစ္သည္။ ေအာက္ထပ္တြင္ လူေနရန္ျပဳလုပ္ထားသည္။ အေပၚထပ္တြင္ေတာ့ အိုးမ်ားကို လွန္းထားသည္။ အေပၚထပ္တြင္ အိုးမ်ားထားၿပီး ေအာက္ထပ္တြင္ လူေနသည့္အခ်က္က ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အံ့ၾသစရာပင္။ ဆိုလာျပားႏွင့္ မီးအားသြင္းထားသည့္အေျခအေနကလည္း တိုးတက္မႈကို ေဖာ္ျပေနသည္။

အိမ္ရွင္က ေဖာ္ေရြစြာ ႀကိဳဆို၏။ အိုးလုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ရွင္းျပသည္။ ရႏၱပိုမွ ရႊံသည္ အိုးလုပ္ရန္အလြန္ေကာင္းသည္။ ထိုရႊံ႕ကို သဲႏွင့္ေရာၿပီး အိုးလုပ္သည္။ (ေသာက္ေရအိုးမ်ားလုပ္ရာတြင္ သဲထည့္လုပ္လွ်င္ ေရပိုေအးသည္။) ရႊံကို အိုးပံုေဖာ္ရာတြင္ တစ္ဦးက ေျခနင္းစက္ကို လွည့္ေပးရၿပီး က်န္တစ္ဦးက အိုးပံုေဖာ္သည္။ ကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ (၅) မိနစ္ခန္႔ၾကာလွ်င္ အိုးတစ္လံုးၿပီးသြားၿပီျဖစ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ရႊံ႕သားမာသြားေစရန္ ေန႔တစ္ပိုင္းခန္႔ ေနလွန္းသည္။ ၿပီးမွ အိုးကိုရိုက္ၿပီး အလွဆင္သည္။ ႏွစ္ရက္ခန္႔ ထပ္လွမ္းၿပီးသည့္အခါတြင္ေတာ့ အိုးဖုတ္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။

အိုးဖုတ္ရန္အတြက္ ပထမဆံုး ေကာက္ရိုး၊ သစ္ရြက္ေျခာက္ စသည္တုိ႔ကို အရင္ခင္းရသည္။ အေပၚက ထင္းေျခာက္မ်ား ထပ္ခင္းသည္။ ၿပီးလွ်င္ အိုးမ်ားကို အဝိုင္းပံုစံ အထပ္လိုက္ ထပ္စီသည္။ အိုးေပၚက ေကာက္ရိုးမ်ားထပ္ပံု၊ ေနာက္ မီးအျပင္မထြက္ေစရန္ လႊစာမႈန္႔၊ ေရဆြတ္ထားေသာျပာႏွင့္ သဲတုိ႔ႏွင့္ ဖံုးေပးရသည္။ ထို႔ေနာက္ ပတ္ပတ္လည္တြင္ အေပါက္မ်ားေဖာက္ၿပီး မီးရိႈ႔သည္။ မီးက အထဲက ေလာင္စာမ်ားကို လႈိက္ေလာင္ၿပီး အျပင္ကို ထြက္မလာေတာ့ေပ။ ထိုအတိုင္း (၃) ညအိပ္၊ (၄) ရက္ၾကာေအာင္ မီးဖုတ္ၿပီးလွ်င္ေတာ့ အိုးလုပ္ျခင္းလုပ္ငန္း ၿပီးဆံုးၿပီျဖစ္သည္။ အိုးဖုတ္ရာမွ ထြက္ရွိလာေသာ ျပာမ်ားကို သည္အတိုင္းပင္ ပံုထားသည္ဟု ေျပာသည္။ မိုးရြာလွ်င္ေတာ့ မိုးေရႏွင့္အတူ စီးဆင္းသြားမည္ဟုပင္ ထင္မိပါသည္။

ကမ္းအကပ္ ရြာအဝင္

ကမ္းအကပ္ ရြာအဝင္

ရြာဦးေက်ာင္း

ရြာဦးေက်ာင္း

ရႊဲ႕နဲ႔ေရာတဲ့သဲ

ရႊဲ႕နဲ႔ေရာတဲ့သဲ

တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ဝိုင္းလို႔ကူ

တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ဝိုင္းလို႔ကူ

အိုးေတြက စီရရီ

အိုးေတြက စီရရီ

အညာေျမက အိမ္ေလး

အညာေျမက အိမ္ေလး

ဂုဏ္ယူစြာ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္

အေပၚထပ္က စီရရီမ်ား
အေပၚထပ္က စီရရီမ်ား
အထဲမွာ အလံုး (၃၀၀၀) ေလာက္ ရွိတယ္တဲ့

အထဲမွာ အလံုး (၃၀၀၀) ေလာက္ ရွိတယ္တဲ့

လႊာစာပံု နဲ႔ အိုးပံုၾကား..

လႊာစာပံု နဲ႔ အိုးပံုၾကား..

တိုးတက္မႈ

တိုးတက္မႈ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

လံုမေလးမြန္မြန္

About လံုမေလးမြန္မြန္

has written 160 post in this Website..

ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူေတြကို ကုိယ့္ရဲ႕ေမတၱာတရားကို ျပသဖို႔ ၀န္မေလးပါနဲ႔... ဘ၀ဆိုတာ တိုတုိေလးရယ္ပါ... .... CJ # 11202010