အေၾကာမွ်င္ေလးေတြ စိမ္းေဖ်ာ့ယွက္ျဖာေနၿပီး ဖားဖားလ်ားလ်ားႏွင့္ ျပားခ်ပ္ေနတဲ့ ကြမ္းရြက္ႀကီးမ်ားေပၚသို႔ ျဖဴေဖြးလံုး၀န္းသည္႕ ထံုး တုတ္ႀကီးမွ ထံုးစက္မ်ားကို ေတာက္ခ်လိုက္ေသာအခါ ကုလားမႀကီးရဲ႕ လက္ေကာက္၀တ္က ေရႊလက္ေကာက္ကြင္းမ်ား ရိုက္ခတ္သံက တခၽြင္ခၽြင္ ျမည္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ့္ကို စိတ္မရွည္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တစ္ခုခု လုပ္စရာရွိရင္အၿမဲ စိတ္ေလာႀကီးတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အလိုအရဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေဒါကန္ေနၿပီ။ ဘာလို႔ဆို ခါတိုင္းထက္ ဒီေန႔က အေတာ့္ကို ေနာက္က်ေနၿပီ မဟုတ္လား။ ကြမ္းသမားေတြနဲ႔ ေပါင္းရသင္းရတာ အေတာ့္ကို ခက္တယ္ဗ်ာ။ ဒီကိစၥကို အေတာ့္ကို သည္းခံရတယ္။ သူတို႔နဲ႔ အတူ ခရီးတစ္ခု သြားခါနီး၊ လာခါနီးဆိုၿပီရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အတူတကြ တစ္ေျဖာင့္တည္း သြားရတယ္လို႔ကို မရွိဘူး။
“ခဏေလး ကြမ္းထုပ္လိုက္ဦးမယ္ကြ…´
ဆိုတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ကိုးဆယ့္ကိုးသန္း ႀကိမ္ေလာက္ ႀကံဳခဲ့ဖူးပါၿပီ။
+++
ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရာင္းခရီးစဥ္က ခါတိုင္းလို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမဟုတ္ဘဲ ပဲခူးေစ်းႀကီးအထိ သြားေရာင္းရတာဆိုေတာ့ အျပန္လည္းေနာက္က်တယ္။ ရံုးျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း ပစၥည္းလက္က်န္စာရင္း ျပန္စစ္၊ ေငြစာရင္း အၿပီးသတ္ ရွင္းတမ္းလုပ္ ေငြျပန္အပ္၊ ေဒးလီးရီပို႔ ေရးၿပီး တင္ရ၊ ေနာက္ဆံုး ပိတ္ အားလံုးၿပီးစီးလို႔ အေရာင္းကားကို ၿခံထဲသိမ္းဆည္းၿပီးမွ အလုပ္သိမ္းရတာဆိုေတာ့ အခုပဲ ၇ နာရီ ခြဲေက်ာ္ေနၿပီေလ။ ဒီေလာက္ ေနာက္က်ေနတာကိုေတာင္ လိႈင္ျမင့္ ဆိုတဲ့ ကြမ္းသမား ငတိႀကီးက ကြမ္းထုပ္ ဦးမယ္လို႔ ဆိုတယ္။ သူက ေတြ႔ကရာဆိုင္က ကြမ္းမ်ိဳးကို စားတတ္သူလည္း မဟုတ္။ ေတာ္ေတာ့္ကို အလာႀကီးတဲ့ ကြမ္းသမားပါ။ အခုလည္း ဆူးေလ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ေဘးက ကုလားမႀကီး ကြမ္းယာမွ ဆိုတာေၾကာင့္ အလုပ္ရံုး ၃၅ လမ္းကေန ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမကို တစ္ေခါက္ ပတ္ေကြ႔လာေနရေသးတယ္။
+++
ရန္ကုန္ မီးသတ္ေရွ႕ ၿမဳိ႕ေတာ္ခန္းမဘက္အျခမ္းက တိုက္ေဟာင္းႀကီးရဲ႕ေလွကားရင္းမွာ သစ္သားဗန္းေလးခ်ၿပီး ကြမ္းယာေရာင္းတဲ့ ကုလားမႀကီးရဲ႕ လက္ေကာက္၀တ္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ အနည္းဆံုး တစ္ဖက္ကို ေျခာက္ကြင္းထက္မနည္းတဲ့ ေရႊလက္ေကာက္ကြင္းမ်ားရဲ႕ အသံက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မေစာင့္စားႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေဒါသကို ပိုၿပီး ႏိႈးဆြသလို ျဖစ္ေနတာပါ။ ကုလားမႀကီးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ လက္ေခ်ာင္း မည္းမည္းတုတ္တုတ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ မထင္ရေလာက္ေအာင္ဘဲ ထံုး၊ ေဆး၊ ကြမ္းသီး ပံုထားတဲ့ ကြမ္းရြက္ေတြကို ယုယုယယ၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ လိပ္ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္ဖ၀ါး အျပားႀကီးထဲ သိပ္ထည္႕ေနတာမ်ားဗ်ာ သိပ္ကၽြမ္းက်င္ လိမၼာတဲ့ စႏၵရားဆရာတစ္ေယာက္ သူ႔ စႏၵရားခလုတ္ေတြကို ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ယိမ္းႏြဲ႔သိမ္းပိုက္ေနတဲ့ အတိုင္း။ လိႈင္ျမင့္က ကုလားမႀကီး ယာေနတဲ့ ကြမ္းယာထဲက တစ္ယာကို လွမ္းယူလိုက္ၿပီး ပါးစပ္ထဲ ထည္႕မယ္လုပ္ၿပီးမွ မစားေသးဘဲ အာေခါင္ကိုျခစ္ၿပီး တံေတြးအရင္ေထြးပစ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႔ စကားေျပာဖို႔ ပါးစပ္ဟရင္း လက္ထဲက ကြမ္းယာကို ထံုးခါ ေနျပန္တယ္။

`ခြီးပဲကြာ…ဘီးေဂ်း နင့္ဟာက မဟုတ္ေတာ့ဘူး နာနတ္သီးဆိုင္ကို ေနာက္က လိုက္ခ့ဲေတာ့´
ကၽြန္ေတာ္က စိတ္မရွည္စြာ ေျပာရင္း လွည္႕ထြက္လာေတာ့ ငတိက ကြမ္းယာကို ပါးစပ္ထဲသို႔ ဂၽြတ္ကနဲ႔ ထည္႕၀ါးလိုက္ရင္း တခိခိ ရယ္ က်န္ခဲ့တယ္။
+++
လူ ဆိုတဲ့ သတၱ၀ါဆိုတာကလည္း တူရာ တူရာ စုတတ္ၾကတာကိုးဗ်ာ။ ဒါက အထူးေျပာစရာမလို။ ျမာသမားက ျမာသမားခ်င္းစု။ ဖဲသမားက ဖဲသမားခ်င္းစု။ အရက္သမားက အရက္သမားခ်င္း စုတတ္ၾကတာ ဘာမွ မဆန္း။ ဒါက လူ႔ သဘာ၀။ သည္ၾကားထဲကမွ ယမကာ သမားေတြရဲ႕ စုဖြ႔ဲမႈက်ေတာ့ ေလာကမွာ အလြယ္ကူဆံုး။ အျမန္ဆံုးနဲ႔ ဖြဲ႔ေႏွာင္မႈ အေကာင္းဆံုးလို႔ ဆိုလိုက္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။ အျခား သန္ရာ သန္ရာ ၀ါသနာအိုးေတြဆိုတာက မိမိတို႔ ၀ါသနာ ပါရာအက်င့္ကို တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္မွန္းဆႏိုင္ဖို႔ အရင္ဆံုး ေလ့လာရ၊ စူးစမ္းရ၊ စပ္စုရေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔က စုစည္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ သင့္တင့္တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုေတာ့ လိုေသးတယ္။ အဲဒီလို အခ်ိန္တစ္ခုရမွ သင္းက ဂလိုကိုး ဆိုတဲ့ ဘ၀င္ခ်င္းၿငိ ရင္ခ်င္းထိၾကၿပီးေတာ့မွ တံငါနားနီးတံငါ မုဆိုးနားနီး မုဆိုးျဖစ္သြားၾကတာ။
သို႔ေပသိ ေရႊယမကာသမားေတြက်ေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ဘူး ကိုယ့္ဆရာေရ႕…။ ေျမြေျမြခ်င္း ေျချမင္တယ္ ဆိုတာ ဘာဟုတ္ေသးလဲ။ အခ်င္းခ်င္း ဒီေလာကသားခ်င္း ေတြ႔ၾကၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿပိဳင္ဘက္ရဲ႕ အကဲကို ခ်က္ခ်င္းရိပ္စားမိၿပီးသားပဲဗ်ာ။ ဒင္း ဒီေလာသား ဟုတ္မဟုတ္ကို အခ်င္းခ်င္း ရုပ္ကို အကဲစမ္းလိုက္ရံုနဲ႔ ၉၉ ေလး ၁ ေလး မွန္ေအာင္မွန္းႏိုင္ၾကတယ္ဆိုတာ ယံုမလားဗ်ာ။ အဲဒီထဲကမွ မွားသြားတဲ့ ၁ ေလး ျဖစ္သြားခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ အဲဒီ အမွားက အေတာ့္ကို ပိရိေသသပ္လြန္းတဲ့ ခြက္ပုန္း၀ိဇာ တစ္ေယာက္တစ္ေလပဲ ျဖစ္မယ္လို႔ ေလာင္းရဲတယ္ဗ်ာ။ (အဲ…ဒါေပမဲ့ ေျခစြမ္းေျခစ အစစ္အမွန္ကို အတိအက် မွန္းႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ တစ္၀ိုင္း(သို႔)ႏွစ္၀ိုင္းေလာက္ေတာ့ ခ်စ္ၾကည္ေရး အကဲစမ္း ၾကည္႕ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။)

+++++++++

အဲဒီလို တူရာစုၾကတဲ့ ယမကာလုလင္ခ်င္းထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လိႈင္ျမင့္က ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တစ္ရြက္ျဖစ္တဲ့ စြယ္ေတာ္လို၊ ႏွစ္ျပားေပါင္းမွ တစ္ရံျဖစ္တဲ့ ခံုဖိနပ္လို၊ ႏွစ္ေခ်ာင္းပူးမွ တစ္ေခ်ာင္းမည္တဲ့ အီၾကာေကြးလို လို႔ပဲ ဆိုပါေတာ့။ ရံံုးမွာ အေရာင္း၀န္ထမ္း ေယာက္်ားေလးခ်ည္းပဲ အေယာက္တစ္ဆယ္ေက်ာ္ ရွိၾကတဲ့အထဲမွာ အားလံုးက ဇိုးသမားေတြခ်ည္း မဟုတ္ၾကသည္႕တိုင္ေအာင္ အနည္းဆံုး ဗ်စ္ရည္ကေလးျဖစ္ျဖစ္ေလာက္ေတာ့ ပြဲေတြ႔ဖူးၾကသူေတြခ်ည္းပါ။ အစိမ္းေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လိႈင္ျမင့္ေလာက္ ဘယ္သူေတြကမွ ၀ီရိယ မရွိၾကဘူး။ ေနာက္ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္က စာဂ်ပိုးျဖစ္ၾကခ်င္းတူတာရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က စာတိုေပစေလးေတြလည္းေရး၊ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ေလးစားရတဲ့ အမ်ိဳးသားစာေပဆုရ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ သူနဲ႔က သားတပည္႕လိုျဖစ္ေနတာကို သိလိုက္ရတာရယ္ေၾကာင့္လည္း ပါပါတယ္။ သူအရင္ေနခဲ့တဲ့ ေတာင္ဥကၠလာပ အိမ္နဲ႔ ဆရာႀကီးရဲ႕ အိမ္က ေဘးခ်င္းကပ္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီ လိႈင္ျမင့္ဆိုတဲ့ ငတိဟာ ဆရာႀကီးေၾကာင့္ စာေပေတြဖတ္ရ၊ စာေပေလာကသားေတြနဲ႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက နီးစပ္ခဲ့ေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အလုပ္ထဲမွာ ေတြ႔ၾကတဲ့အခါ ဒီလူႏွစ္ေယာက္ မတြဲမိဘူးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္စရာကို အေၾကာင္းမရွိဘူး မဟုတ္ပါလားဗ်ား။ (ေနာက္ေတာ့ သူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီဆရာႀကီး အိမ္ကို ကၽြန္ေတာ္ပါ ေရာက္သြားဖူးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ အလုပ္တစ္ခု ေျပာင္းျပန္တဲ့အခါ အဲဒီ အလုပ္သစ္မွာ တိုက္ဆိုင္စြာပဲ ဆရာႀကီးရဲ႕ သားေတာ္ေမာင္နဲ႔ ထပ္ေတြ႔ၾကရလို႔ ပုလင္းေဘာ္ဒါ ခြက္ၿပိဳင္ ထပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကေသး။ ႀကံဳရင္ ေရးပါဦးမည္)
ဆိုရင္ေတာ့ လိႈင္ျမင့္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အလုပ္ခ်ိန္အတြင္းေရာ အလုပ္ခ်ိန္ျပင္ပပါ လင္မယားထက္ကို သစၥာႀကီးၾကတဲ့ သူရာဘရားသားေတြ ျဖစ္လို႔သြားၾကတာလည္း မဆန္းပါဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္ အခုလို ေျပာေနရတာေတြက အေရးမႀကီးေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ အေရးႀကီးတဲ့အေၾကာင္းကို ေရာက္တဲ့အခါ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ဆက္စပ္မႈ ေလးေတြရွိေနလို႔ ေရးျပေနရတာပါခင္ဗ်ား။
++++++++++
ဒီေန႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ပယင္းေရာင္ညေနခင္းကို ခင္းက်င္းဖို႔ ကိစၥမွာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေနာက္က်ခဲ့ေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဂဏာမၿငိမ္ စိတ္တိုေနမိတာေပါ့ေလ။
ကၽြန္ေတာ္ နာနတ္သီးဆိုင္ကိုေရာက္ေတာ့ နာနတ္သီး သည္ေလးက အထူးေျပာစရာမလိုပါဘူး။ ေန႔တိုင္း ၀ယ္ေနၾကဆိုေတာ့ နာနတ္သီး တစ္ျခမ္းကို အေနေတာ္စိပ္ၿပီး သံပရာသီး ညွစ္၊ အိတ္နဲ႔ ထည္႕ေပးတယ္။ အဲဒီ နာနတ္သီးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသံုးအႏႈန္းအရဆိုရင္ ဂုဏ္ရွိန္ႀကီးမားတဲ့ ညေနခင္း ၀ိုင္းအတြက္ သက္သတ္လြတ္အျမည္းေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္ လိႈင္ျမင့္ ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခံတပ္စခန္းျဖစ္တဲ့ 7 Store ကို ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ 7 Store ကို ေရာက္ေတာ့ ကာတြန္းဆရာ၀ိုင္းနဲ႔ စာေရးဆရာႀကီးတို႔၀ိုင္းက အေတာ့္ကို မွည္႕ေနၾကပါၿပီ။ ေျပာရဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ၾကတဲ့ 7 Store ဆိုတာ အခု 7 Store ရွိတဲ့ ဆိုင္ေဘးက အခန္းက်ဥ္းေလးကို ဘားအျဖစ္ အဲဒီ စတိုးကပဲ တြဲဖြင့္ထားတာပါ။ အရက္က ၀ီစကီနဲ႔ ရမ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ေရာင္းတယ္။ အျမည္းဆိုရင္လည္း အေၾကာ္အေလွာ္မရဘူး။ အာလူးေၾကာ္၊ ငါးမုန္႔ေၾကာ္၊ ဆိတ္မြႊေၾကာ္လိုမ်ိဳး ရယ္ဒီမိတ္အထုတ္ပဲရတယ္။ ကိုယ္စားခ်င္တဲ့ အျမည္းမ်ိဳးကို အျပင္က ႀကိဳက္သလို ၀ယ္ယူစားလို႔ရတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ ဆုိင္က အရက္ဆုိင္တစ္ဆိုင္နဲ႔ မတူဘူး။ မိသားစု ၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု ၀ိုင္းေသာက္ေနၾကတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးမို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႀကိဳက္ေတြ႔ေနမိတဲ့ဆိုင္ေပါ့။ ဒီဆိုင္က ကိုးနာရီဆို ပိတ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက ရွစ္နာရီခြဲတာနဲ႔ အစာပိတ္၀ိုင္းသိမ္းၾကဖို႔ ကိုယ့္အသိစိဓာတ္နဲ႔ကိုယ္ ျပင္ဆင္ရတယ္။ ဒီဆိုင္က တစ္ေန႔လံုးေနလို႔မွ လူႏွစ္ဆယ္ သံုးဆယ္ထက္လည္း ပိုမ၀င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေဖာက္သည္ အခ်င္းခ်င္းကလည္း အထူးရင္းႏွီးေနၾကၿပီးသားေပါ့ဗ်ာ။ ဆိုင္မွာကစားပြဲထုိးရယ္လို႔လည္း မရွိဘူး။ ဆဲဗင္းစတိုးက ၀န္ထမ္းျဖစ္တဲ့ ကိုစိုးနဲ႔ ကိုမ်ိဳးညီအစ္ကိုကပဲ လိုသလို လာခ်ေပး၊ ပက္ခ်ိန္ငွ႔ဲေပး လုပ္ေပးတာပါပဲ။ ဆုိင္ရဲ႕ ပံုမွန္ ေဖာက္သည္ေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ ဘာသာျပန္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာအဘ တစ္ေယာက္ရဲ႕၀ိုင္းရယ္၊ ကာတြန္းဆရာ သံုးေယာက္၀ိုင္းရယ္၊ ေနာက္ ႏိုင္ငံျခားျပန္ အဂၤလိပ္စာ ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရယ္၊ ဆဲဗင္းစတိုးေဘးမွာ ဆိုင္ခန္းနဲ႔ေရာင္းတဲ့ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ပိုင္ရွင္ အစ္ကိုရယ္ တို႔က ပင္တိုင္ပါပဲ။ ဒီဆိုင္ရဲ႕ ေဖာက္သည္ေတြအေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕စရိုက္ကို သတ္သတ္ေရးမွ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္ေသးတယ္။ အဲဒီ ေဖာက္သည္၀ိုင္းေတြမွာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးက ခါးေတာင္းကို ေျမာင္ေနေအာင္က်ိဳက္ၿပီး တင္ပါးေျပာင္ႀကီးႏွစ္ဖက္ကို တဖ်န္းဖ်န္းရိုက္ၿပီး တပ္ေတာ္ဦးဆီ ေမွ်ာ္လိုက္ျပန္ေတာ့နဲ႔ ေကြးေနေအာင္က၊ စာေရးဆရာႀကီးက ခုံကို တေဒါက္ေဒါက္ေခါက္ၿပီး စည္းခ်က္လိုက္ေနၿပီဆိုရင္၊ ကာတြန္းဆရာအုပ္စုက တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ တစိမ့္စိမ့္ၾကည္႕ရင္းကို ရယ္သံ တဟားဟားထြက္လာမယ္၊ ၿပီးရင္ တစ္ေယာက္ေသာ ဆံပင္ရွည္ရွည္ မ်က္မွန္ပုလင္းဖင္နဲ႔ ကြမ္းကေလးၿမံဳထားၿပီး အဲဒီ ၿမံဳထားတဲ့ ကြမ္းေလးျပဳတ္က်လာလုမတတ္ ၿပံဳးတံု႔တံု႔နဲ႔ ေဘး၀ိုင္းေတြကို အျမည္းလိုက္ၿပီး ေ၀ငွေပးေနၿပီဆိုရင္(အဲဒီ မိတ္ေဆြကေတာ့ ဆိုင္ကယ္အက္ဆီးဒင့္ေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာပါၿပီ)၊ ဘိလပ္ျပန္ဆရာႀကီးကလည္း စက္ေသနတ္ပစ္သလို ဘိုလိုေတြ တရႊီးရႊီး မႈတ္ေနၿပီဆိုရင္၊ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ အစ္ကိုႀကီးက အေၾကာ္ဟင္းရည္ပန္းကန္မ်ားကို တစ္၀ိုင္းခ်င္း လိုက္လံ ဒါန ျပဳေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ ဆဲဗင္းစတိုးဟာ မၾကာခင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေတာ့မယ္ နိမိတ္ပံုအျဖစ္ အစာပိတ္ ခြက္မ်ားကို စီရင္ေနၾကၿပီဆိုတာပါပဲဗ်ား။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ဆိုင္ကိုေရာက္တဲ့အခ်ိန္ဟာ အဲဒီ အခ်ိန္ေရာက္လု နီးနီးျဖစ္ၿပီးေတာ့ အားလံုးက မွည္႕လုလု ျဖစ္ေနၾကၿပီေလ။
`ေမာင္ရင္တို႔ တယ္ေနာက္က်သကိုး…´(ပန္းခ်ီအဖြဲ႔)
`ဗ်ိဳး ဘရားသားေတြ ခင္ညားတို႔ ဒီေန႔ ၀ီရိယနည္းသဗ်ား´(ကာတြန္းအဖြဲ႔)
`ေဟး ..ဂိုင္း…၀ီစကီခြက္ေတြက သင္တို႔ကို စိတ္ဆိုးေနၾကၿပီ´(ဘိလပ္ျပန္ဆရာႀကီး)
`ဘူးသီးလား ငါးဖယ္လား ရဲေဘာ္(မုန္႔ဟင္းခါးသည္)
`ဆရာတို႔ ၀ီလား ၀ရမ္လား´(ကိုစိုး)
ခြက္ၿပိဳင္ႀကီးမ်ားအားလံုးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို မွည္႕ လုလု အသံေတြနဲ႔ ခ်စ္ခင္စြာ ႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ျပန္ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ မွည္႕ေနတဲ့ အေနအထားအရရယ္ ဆိုင္ရဲ႕ စံေတာ္ခ်ိန္အရရယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ သူတို႔ကို အမီလိုက္ဖို႔ အခိ်န္မလံုေလာက္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လိႈင္ျမင့္က
`ပက္နဲ႔ပဲ ဆြဲၾကမယ္ကြာ မင္း ဒီည ငါ့အိမ္လိုက္ခဲ့ အိမ္မွာ ဆက္ကစ္မယ္´
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အင္းေပါ့ဗ်ာ။ ဒီနည္းကလြဲလို႔ ဘာရွိေသးလဲ။ ဒီဘဲႀကီး အိမ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အထူးအဆန္းမွ မဟုတ္ေတာ့တာ။ ဆိုရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ ဆဲဗင္းစတိုးမွာ ဒီေန႔ညေနခင္းရဲ႕ အာသာရမၼက္ကို စြန္႔လႊတ္ပစ္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ အိမ္မွာ အပီ ဆက္ကိုင္မယ္ဆိုတဲ့ အသစ္တစ္ဖန္ေသာ အားမန္နဲ႔ ေမာင္းတင္ၿပီးေတာ့ လိႈင္ျမင့္ လက္ရွိေနတဲ့ ကံဘဲ့ မီးရထားလိုင္း အိမ္ရာ.ကို ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္။
`ေဟ့လူ ဘီးေဂ်း…က်ဳပ္တို႔ ရိကၡာက …´
`အာ…ထံုးစံအတိုင္း လမ္းထိပ္ဆိုင္မွာ ၀င္ဆြဲမယ္ေလကြာ´
လမ္းမီးညိဳညစ္ညစ္နဲ႔ အေမွာင္စပ္ခါး ညတစ္ညမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ အိမ္ကို အျမန္ဆံုးနည္းနဲ႔ ခရီးႏွင္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဗ်ာ အဆင္မေျပျခင္းေတြက အေဖာ္အေပါင္းနဲ႔ လာတယ္ဆိုတာ ရက္ရက္စက္စက္ မွန္တယ္ဗ်ာ။ လမ္းထိပ္က အန္းကူရဲ႕ ယမကာ ေဖ်ာ္ရည္မ်ိဳးစံုက မည္သည္႕အေၾကာင္းမွန္းမသိ ဒီေန႔ တိတိပပ ဆိုင္ပိတ္ထားလ်က္ ျဖစ္ေနပါေလေကာဗ်ာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ လိႈင္ျမင့္ေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ပါ အသံမထြက္ႏိုင္ေအာင္ ငိုင္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မူရင္းေဒါသက သူ႔ဆီကို ျပန္ေရာက္သြားၿပီးေတာ့ အရာရာ ခင္ဗ်ားေလးတိေလးကန္ လုပ္လြန္းအားႀကီးလို႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာလို႔ အျပစ္တင္ဖို႔ သူ႔ကိုလွမ္းၾကည္႕လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လိႈင္ျမင့္ဆီက ျမင္လိုက္ရတဲ့အၿပံဳးက ထူးဆန္းလြန္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္အခုထိ ကို မေမ့ႏိုင္ေသးဘူး ကိုယ့္ဆရာတို႔ေရ႕။
`လာကြာ ေယာက္ဖ ဘာမွ မပူနဲ႔ အိမ္မွာ ရိကၡာ အေကာင္းစားရွိတယ္´
ဆိုၿပီး အိမ္ဘက္ကို ဇုတ္ဇုတ္ ဇုတ္ဇုတ္နဲ႔ ထြက္သြားေရာ။ ကၽြန္ေတာ္က မယံုသလိုလို ျဖစ္မိေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာက ထူးဆန္းတဲ့အၿပဳံးေၾကာင့္ အႀကံအစည္တစ္ခုခုေတာ့ ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ သူ႔ေနာက္က လိုက္ခဲ့ရတာေပါ့။ သူ႔ အိမ္ေရာက္ေတာ့ အေမႀကီး(ကၽြန္ေတာ္လည္း လိႈင္ျမင့္ေခၚသလို သူ႔အေမကိုအဲဒီလိုပဲ ေခၚတယ္)က ျခင္ေထာင္ထဲ ေတာင္ ၀င္ေနပါၿပီ။ အိပ္ေတာ့မအိပ္ေသး။
ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္ေဖး မီးဖိုေခ်ာင္ကို တန္း၀င္လိုက္ၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က အုပ္ေဆာင္းကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့ ဘဲဥဆီျပန္ခ်က္ ႏွစ္လံုး။ ငါးရံ႕ေျခာက္ဆီဆမ္းတစ္ခြက္နဲ႔ ပဲကုလားဟင္းတစ္ခြက္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဒါေတြက အေရးမႀကီး ဒါေတြက ဟင္းစားေတြပဲ။
`ေဟ့လူ ..ရိကၡာေကာ ရိကၡာ…´
လိႈင္ျမင့္က တစ္ခ်က္ တည္သြားၿပီး
`အေမႀကီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေဖႀကီးဆီက ပုလင္း ခဏ ေခ်း လိုက္မယ္ …မနက္ျဖန္ ျပန္တင္ထားမယ္ အေမႀကီးရာ ေနာ္….´
ဘယ့္ႏွယ့္ အေဖႀကီးတုန္း။ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ သူ႔အေဖဆံုးတာ ၾကာၿပီပဲ။ လိႈင္ျမင့္ ေျပာေျပာဆိုဆို အိမ္ေရွ႕ခန္းကို ထြက္သြားတယ္။ ျခင္ေထာင္ထဲက အေမႀကီးကေတာ့ ေဖ -း မ သားေလးေတြ လို႔ လွမ္းဆဲသံ သဲ့သဲ့ကိုေတာ့ ၾကားလိုက္တယ္။ လိႈင္ျမင့္ ေနာက္ေဖးခန္းထဲကို ျပန္၀င္လာေတာ့ လားလားဗ်ာ။ ရက္ေလဘယ္ ၀မ္းလီတာ တစ္လံုး စူစူငြားငြား ႀကီးဗ်ာ။ လိႈင္ျမင့္ကေတာ့ မင္းသားႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အိုက္တင္နဲ႔ သူ႔သြားမည္းမည္းေတြကို အစြမ္းကုန္ၿဖဲျပလို႔။ ငါ မပိုင္လားဆိုတဲ့ စတိုင္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း အနီေရာင္ အက်ီနဲ႔ ဒီ စေကာ့တလန္ေကာင္မကို ၀ိုင္း ခၽြတ္လိုက္ၾကတာ တစ္၀က္ေက်ာ္ က်ိဳးသြားတဲ့အခ်ိန္လည္းေရာက္ေတာ့ ယမကာသမားတို႔ ထံုးစံအတုိင္း သူ႔စကားကိုယ္မၾကား ကိုယ့္စကား သူမၾကားနဲ႔ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ျဖစ္လာၾကၿပီေပါ့။ ေသာက္လို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္နဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ အျပည္႕၀ဆံုးအခ်ိန္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရသေပါ့ဗ်ာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္သေဘာထား တစ္ေယာက္ ေထာက္ခံဖို႔ ၀န္မေလး။ ကတိတစ္ခု ေပးပစ္လိုက္ဖို႔ ၀န္မေလး။ စကားတစ္ခြန္း ေျပာပစ္လိုက္ဖို႔ ၀န္မေလးတဲ့ ပြိဳင္႔ေအာ့ႏိုးရတမ္း အခ်ိန္ေလးေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ မွည္႕ေမ်ာစီး၀င္ေနမိၾကၿပီဆိုပါေတာ့။ ဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္က ခုနက သိခ်င္တာေလးတစ္ခုကို ေမးရတယ္။
`ေဟးလူ..ဘီးေဂ်း…ခုနက ဘယ္အေဖႀကီးဆီက ပုလင္းသြားေခ်းတာတုန္း အားနာစရာႀကီးဗ်ာ´
`အားနာစရာမလိုပါဘူးကြာ….အိမ္ကပါပဲ…ကိုႀကီးေက်ာ္ေလ….´
`အမ္…………´
လႊတ္လွဗ်ာ။ လိႈ္င္ျမင့္တို႔အကြက္က။ သူတို႔ အေမႀကီးေရာ သူတို႔ အိမ္သားေတြက ကိုႀကီးေက်ာ္ေရာ၊ အေမဂ်မ္းေရာ ကိုးကြယ္ၾကတာဗ်။ အဲဒါ ငတိ လိႈင္ျမင့္က အရက္ဖိုး ရိကၡာ ျပတ္ျပတ္သြားတိုင္း ခဏခဏ ေခ်းေသာက္ဆိုပဲ။ ေအး ေခ်းၿပီးရင္ေတာ့ ေနာက္ေန႔ ျပန္ဆပ္ရင္ဆပ္ မဆပ္ရင္ လိႈင္ျမင့္ အိမ္ေပၚက ေခါင္းနဲ႔ဆင္း ဆိုပဲ။ သူတို႔ အေမႀကီးကေတာ့ အေဖႀကီးေခၚ ကိုႀကီးေက်ာ္ကို အရင္က ရမ္ေလာက္ ၀ီစကီအညံ႕စားေလာက္ ဆက္တာ။ ဒီေန႔မွ ထူးထူးျခားျခား ပြဲခေလးတစ္ခု အဆင္ေျပလို႔ ရက္ေလဘယ္ ဆက္ထားတာမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က အေဖႀကီးမုတ္ဆိတ္မွာ ပ်ားလာစြဲမိတာကိုးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ရႊင္ျမဴးသြားတယ္။ နဂိုကတည္းကမွ အဆင္မေျပမႈၾကားက ရက္ေလဘယ္ဆိုတဲ့ ျပန္လည္ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို အငမ္းမရ လက္ခံ သိမ္းပိုက္ေနခ်ိန္မွာ ေလာဘကဒီေလာက္နဲ႔ မရပ္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္လာတယ္။
`ေဟ့လူ ဒါနဲ႔ဆို အျမည္းတစ္ခုခု လိုဦးမယ္ဗ်ာ…အရက္ကို သူ႔ဂုဏ္နဲ႔သူ သင့္ေတာ္ေအာင္ ေပါင္းသင္းတဲ့သေဘာေပါ့´
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသံေတြ ဘယ္ေလာက္ ဆူညံေနမလဲဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္က ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္သတိထားမိမလဲဗ်ာ။ လိႈင္ျမင့္က သူ႔အေမကို လွမ္းေမးတယ္။
`အေမ ဘာအျမည္း ရွိေသးလဲ´
`နင္တို႔ဖာသာ ၾကည္႕ပါလား ဒယ္အိုးထဲမွာ ကန္စြန္းပလိန္းရွိတယ္´

ဟား ကၽြန္ေတာ္၀န္ခံတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္မွားသြားတယ္။ ခုနက သိုးေဆာင္းစကားပံုတစ္ခုကို အထင္ႀကီးမိၿပီး အဆင္မေျပမႈေတြက တစ္ခုတည္းမလာဘူး ဘာညာ။ ေျပာမိတယ္။ အႀကိမ္တစ္သိန္း ေတာင္းပန္တယ္ဗ်ာ။ အမွန္က ေလာကႀကီးမွာ အလွအပဆိုတာ ျမင္တတ္ရင္ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ယံုပါၿပီ ေလာကႀကီးခင္ဗ်ား။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ရႊင္ျမဴးမႈဟာ သံုးရာ့ေျခာက္ဆယ္ ဒီဂရီလံုး ေျမာက္တက္လည္ပတ္သြားတယ္။ လိႈင္ျမင့္ကေတာ့ ကာယကံရွင္ပီပီ ျဖည္႕ဆည္းေပးရလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ တဟဲဟဲေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုဆက္ၿပီး ျခယ္သ မြမ္းမံတဲ့အေနနဲ႔ ကဗ်ာဆရာပီပီ အိပ္ေနတဲ့ အေဒၚႀကီးကို အက်ယ္ႀကီး လွမ္းေျပာမိပါတယ္ေလ။
`အေမႀကီးေရ႕…ဒီေန႔ေတာ့ ေက်းဇူးပဲ တကယ္ ေက်းဇူးပဲ..အေဖႀကီးကိုေရာေပါ့…အဲဒါဗ်ာ…ကန္စြန္းပလိန္းဆိုတာက အေမႀကီးရဲ႕ ……….သူ႔ခ်ည္းပဲနဲ႔ စာရင္ေတာ့ မိႈကေလး ဘာကေလး ထည္႕ ေၾကာ္ထားရင္ေတာ့ အတုိင္းထက္အလြန္ တံခြန္နဲ႔…တံခြန္နဲ႔…နဲ႕….´

အဲဒီအခ်ိန္မွာဗ်ာ အေဒၚႀကီးချမာ သူ႔ ရက္ေလဘယ္တစ္လံုးကို အေဖႀကီးဆီက အဓမၼေခ်းငွားၿပီး အားမနာလွ်ာမက်ိဳး ႏြားငတ္ေရေသာက္ ေသာက္လံုးႀကီးေနလို႔ အေတာ့္ကိုေအာင့္အီးသည္းခံေနပံုရတ့ဲအျပင္ အလိုက္အကန္းဆိုးမသိ ေျပာလိုက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ စကားေၾကာင့္…

`ေအး…..မိႈကေလးနဲ႔ပါ စားခ်င္သပ ဆိုရင္လည္း ….
ေတာ္တို႔ရဲ႕ (…)ကိုသာ ျဖတ္ၿပီး ထည္႕ ေၾကာ္စားလိုက္ၾကေတာ့ေဟ့….´
တဲ့ခင္ဗ်ား….။ ကဲ အေကာင္း ႀကိဳက္ခ်င္ဦးဟဲ့ ဒီ ပါးစပ္…ငါေနာ္…။
…………………..
စာၾကြင္း။ ။ လိႈင္ျမင့္က အေဖႀကီးကို ေနာက္တစ္ေန႔မွာ လိေမၼာ္ျဖဴဘီအီးတစ္လံုး ျပန္လည္ အေၾကြးဆပ္လိုက္သည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း။

About marblecommet

marblecommet marblecommet has written 57 post in this Website..

မိုးဦးေလဦး ေရာက္လာၿပီ... ေလေတြက ခါးလိုက္တာ.... ငါ့မွာသာ....တိမ္ေတြကို စီးၿပီး ေမာပန္းေနရ.....

   Send article as PDF