“ျဖတ္သန္းခဲ႔ေသာ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ၁၇”

 

(သီခ်င္းလွဳိငး္စီးေသာကာလမ်ား ………………)

 

ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားမိတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အားလုံးက

ကိုယ္႔မွာရွိတဲ႔အစြမ္းအစ ကို ထုတ္မသုံးၾကဘူးဆုိတာသိလာပါတယ္။

အခက္အခဲ တစ္စုံ တစ္ရာေပၚလာတဲ႔အခါမွာ

“ငါမလုပ္နုိင္ေလာက္ဘူး ထင္တယ္” ဆုိတဲ႔အေတြးက

အရင္ဆုံးေခါင္းထဲေရာက္လာတတ္တယ္လုိ႔ထင္မိပါတယ္။

အဲေတာ႔သူမ်ားကိုအားကုိးမိပါေတာ႔တယ္။

က်ေနာ္လဲ ဒီလုိဘဲေပါ႔။

မသိဘူးဆုိရင္ သူမ်ားေမးလုိက္ရတာဘဲဆုိတဲ႔

ခပ္ေပါ႔ေပါ႔အေတြးနဲ႔ေနခဲ႔မိတာကုိး။

အဲေတာ႔သူမ်ားပညာေပးတာကုိခံလုိ္္က္ရတာေပါ႔။

ကိုယ္ညံ႕တာကို ေတာ႔ မျမင္ဘဲ ပညာေပးလုိက္သူကုိ

စိတ္ေတြလုပ္ေတာ႔တာေပါ႔။

တေကြ႔ေတာ႔ေတြ႔မယ္ဆုိတဲ႔စိတ္မုိက္စိတ္ရုိင္းေတြနဲ႔ေပါ႔။

ဒါေပမယ္႔ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားမိေတာ႔ကိုယ္႔ အလုပ္ ကိုယ္႔တာ၀န္

ကိုယ္မေက် လုိ႔ ခံလုိက္ရတာဘဲလုိ႔ သေဘာေပါက္တဲ႔အခါမွာေတာ႔

သူမ်ားကို မေက်နပ္စိတ္ေတြေလ်ာ႔ပါးခဲ႔ပါတယ္။

ဒါကလဲ ခ်က္ျခင္း  အသိတရား ရသြားတာမဟုတ္ပါဘူး။

လေပါင္းအေတာ္ၾကာမွ ဒီအသိတရား၀င္လာတာပါ။

 

က်ေနာ္အလုပ္ကေနအိမ္ျပန္တဲ႔အခါမွာ အိမ္စာယူျပီးျပန္ပါတယ္။.

ေခြနံပါတ္ (၁) ကေန ( ၅) အထိ မွာ ပါတဲ႔သီခ်ငး္ေတြကို စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔

ကူးသြားပါတယ္။

အိမ္ေရာက္တဲ႔အခါ ကေလး စာက်က္သလုိ အဲဒီေခြေတြမွာပါတဲ႔သီခ်င္းနာမယ္ေတြ

ကိုအလြတ္ရေအာင္က်က္ပါတယ္။

အဖိတ္ေန႔ဆုိရင္ ဆယ္ေခြစာယူသြားပါတယ္။

ႏွစ္ရက္စာအိမ္စာေပါ႔။

အစကေတာ႔ ဟုတ္ေနတာဘဲ။

တစ္ရက္ (၅)ေခြ။

ၾကာေတာ႔စိတ္ထဲမွာေရာေထြးလာေတာ႔က်က္လုိက္ေမ႔လုိက္။

တစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ နွစ္လနီးပါးမွာေတာ႔ အားလုံးကိုအလြတ္မရေတာင္မွ

အေတာ္မ်ားမ်ားကို က်ေနာ္သိလုိ႔ လာတာအမွန္ပါဘဲ။

ဒါေပမယ္႔ သီခ်င္းသာဘယ္ေနရာမွာ ရွိတယ္ဆုိတာသိေပမယ္႔ သီခ်င္းကေတာ႔

နားမေထာင္ဘူးေသးလုိ႔မသိေသးပါဘူး။

 

ေနာက္ေတာ႔က်ေနာ္ပုံစံတစ္ခုထပ္ေျပာင္းပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ သီခ်င္းကူး ဘုိ႔ေခြ ေတြက စင္ေလးတစ္ခုေပၚမွာတင္ထားပါတယ္။

အဲဒီေခြေတြထဲက ကိုယ္ၾကဳိက္တဲ႔ေခြ (၂) ေခြ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔ရွိပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔လုိသီခ်င္းကူး သမားဆုိတာကလဲ မုိနုိၾကုိက္သူရွိသလုိ ေခတ္သီခ်င္း

ၾကဳိက္သူလဲရွိပါတယ္။

အရြယ္စုံကုိး။

အဲေတာ႔ ကိုယ္ၾကဳိက္တဲ႔ အဆုိေတာ္ပါတဲ႔ ကိုယ္ၾကဳိက္တဲ႔သီခ်ငး္ပါတဲ႔ေခြ

ကို ေရြး ျပီး ကူး ၾကတာေပါ႔။

က်ေနာ္က သီခ်င္းေခြကို အရင္လုိ က်ေနာ္ၾကဳိက္တာ နားေထာင္ခ်င္တာကိုမေရြးဘဲနဲ႔

ဘယ္သီခ်င္း ပါ ပါ  ဆုိျပီး ေခြ( ၂) ေခြကို ဒီအတုိင္းဆြဲယူလုိက္ပါတယ္။

ကိုယ္မသိေသးတဲ႔သီခ်င္းပါတယ္ ဆုိရင္ ေကာင္တာနားမွာခ်ထားတဲ႔

သီခ်င္းလာကူးသူေတြ ၾကည္႔ ဘုိ႔အတြက္ေရးထားတဲ႔

သီခ်ငး္ကက္တေလာက္စာအုပ္ကို ယူျပီးၾကည္႔ ပါတယ္။

ျပီးမွ မာစတာေခြ ကုိ လုိက္ရွာပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ လဲ သူမ်ားကိုေမးတာကေတာ႔ မလြတ္ေသးပါဘူး။

ကက္တေလာက္ဆုိတာက ဆီးရီစ္ေတြကိုဘဲေရးထားတာကိုး။

အဲလုိပုံစံေျပာငး္ျပီးလုပ္လုိက္ေတာ႔ အရင္ကထက္စာရင္ေတာ႔

သူမ်ားအားကိုးရတာ နည္းပါးသြားပါတယ္။

 

သုံးလနီးပါးၾကာတဲ႔အခါမွာ ေတာ႔ ေခြအားလုံးကို က်ေနာ္ အလြတ္က်က္ဘူးသြားပါတယ္။

အလြတ္က်က္ဘူးတယ္ဆုိေပမယ္႔ အားလုံးေတာ႔ အလြတ္ခ်က္ျခင္းမရ။

ျပန္စဥး္စားယူရတာ ေမ႔ ေနေသးတာဆုိတဲ႔ ေခြေတြလဲ ရွိပါတယ္။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္ က ဒုတိယ အဆင္႔အေနနဲ႔ ထပ္ျပီး လုပ္ပါေတာ႔တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ အသုံးျပဳေနတဲ႔ မာစတာေခြ က ဂ်ဒ္ဘူးခြဲလဲ ပါသလုိ ေကာ္ဘူးအမာ

ေတြလဲ ပါ  ပါတယ္။

ဂ်ဒ္ဘူးဆုိေတာ႔ အျမဲတမ္းအထုတ္အသြင္းလုပ္ေတာ႔ စုတ္တဲ႔ဘူးကစုတ္ေပါ႔။

ေကာ္ဘူးခြံ ေတြက်ျပန္ေတာ႔ မစုတ္ေပမယ္႔ ကြဲ တဲ႔ဘူးက ကြဲ

ဘူးမ်က္နာျပင္မွာေရးထားတဲ႔ နာမယ္ေတြက ပြန္းျပီး မထင္မရွားျဖစ္လုိ႔ျဖစ္ေပါ႔။

ဒီေတာ႔ က်ေနာ္က ဆရာ ၾကီး ကိုခြင္႔ေတာင္းပါတယ္။

ဘူးခြံေတြ စုတ္ေနတာ ကို လဲခြင္႔ ျပဳဘုိ႔ရယ္။

သီခ်င္းနာမယ္ေတြကို အခုလုိစာရြက္နဲ႔ ေရးမယ္႔ အစား ကဒ္ ျပားနဲ႔

ေရးမယ္ဆုိရင္ ပုိျပီး ၾကာ ၾကာ ခံ  တယ္ေပါ႔၊

စာရြက္ဆုိတာခဏနဲ႔ စုတ္တတ္တယ္ ကဒ္ျပားနဲ႔ေရးရင္မစုတ္ဘူးေပါ႔။

ဆရာၾကီး က ဒါေတြကို မင္းက ဘယ္အခ်ိန္မွာလုပ္မွာလဲေမးတဲ႔အခါ

က်ေနာ္က အားလုံးကို ခ်က္ျခငး္လဲမွာမဟုတ္ဘူး။

သီခ်င္းကူးေနရင္း က စုတ္ေနတာကို ေကာင္းတာနဲ႔ လဲမယ္

သီခ်င္းနာမယ္စာရြက္ေတြကို အသစ္ေရးျပီးလဲသြားမယ္

တစ္ေန႔နည္းနည္းျခငး္လုပ္သြားမွာပါ၊

ေနာက္ မီးပ်က္ လုိ႔ ထုိင္ေနရခ်ိန္မွာ ဒါေတြကိုလုပ္မယ္လုိ႔ေျပာေတာ႔

ဆရာၾကီး ကဂ်ဒ္ဘူးခြံ အသစ္ေတြ ကဒ္ျပားေတြ၀ယ္ေပးပါတယ္။

 

က်ေနာ္တုိ႔ ေတးသံသြငး္လုပ္ငနး္ဆုိတာ လွ်ပ္စစ္မီးရွိမွအဆင္ေျပပါတယ္။

မီးမလာရင္ထုိင္ေနရုံပါဘဲ။

အဲဒီေခတ္က ေပၚတဲ႔ မီး စက္ကေလးေတြက လဲ

ဟြန္ဒါ မီးစက္အေသးေလးေတြပါ။

မီးစက္နဲ႔ ကူး ရင္ သီခ်င္းအသံအရည္အေသြးမေကာငး္ပါဘူး။

လ်ပ္စစ္မီး က ျငိမ္ပါတယ္။

မီးစက္အဂ်ၤင္ကထြက္တဲ႔မီးက မျငိမ္ပါဘူူး။

အဲေတာ႔ မီးစက္နဲ႔ ကူးတ ဲ႔သီခ်ငး္က စပိဒ္ (speed)မမွန္ပါဘူူး။

သီခ်င္းေလာက မွာ စပိဒ္ မမွန္ဘူးလုိ႔ေျပာတာက

ေမာ္တာလည္တဲ႔ အပါတ္ေရ မမွန္တဲ႔အတြက္္ ေႏွးတာ ျမန္တာ ကိုေျပာတာပါ။

စပိဒ္ မွန္ရင္ သီခ်ငး္သံေလးက ၾကည္ၾကည္လင္လင္ထြက္မယ္။

စပိ္ေႏွးေနရင္ ထြက္လာတဲ႔ အသံ က ေလးေလး ၾသၾသၾကီးထြက္ေနမယ္။

စပိဒ္ျမန္ေနရာင္ ထြက္လာ တဲ႔ အသံကကေလးသံလုိျဖစ္ေနမယ္္ ေညာင္နာနာျဖစ္ေနမယ္။

အဲေတာ႔မီးစက္နဲ႔ က သိပ္အလုပ္ေတြမနုိင္မွသာ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။

မီးပ်က္တယ္ဆုိရင္ သီခ်ငး္ကူးတဲ႔အလုပ္ေတြနားပါတယ္။.

(အခုေခတ္မွာေတာ႔ အစုိးရက ေပးတဲ႔ မီးက တက္လုိက္က်လုိက္နဲ႔မျငိမ္ဘဲ

မီးစက္ကထြက္တဲ႔ မီးက ျငိမ္ပါတယ္။

အဲေတာ႔ မီးအားမမွန္ရင္ မီးစက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္.)

 

ေခြ ခြာ ရ ပါတယ္။

ေခြခြာတယ္ဆုိတာကလဲ သီခ်ငး္ကူး မယ္ဆုိရင္ ၾကဳိတင္ျပင္ဆင္ရတဲ႔အလုပ္တစ္ခုပါ။

ျမန္မာျပည္က လူေတြ နားေထာင္ဘို႔ အတြက္ ဂ်ပန္ျပည္ကလုိ႔ စာတမ္းတတ္ထားတဲ႔

တိတ္ေခြအလြတ္ေတြ ယုိးဒယားဘက္ကေန ေမွာင္ခုိ္၀င္ပါတယ္။

ဟီတာခ်ီ ဆုိတဲ႔အမ်ဳးိအစားကေတာ႔ လူၾကဳိ္က္အမ်ားဆုံး အသုံးအခံဆုးံပါ။

ကြာလတီ လဲ အရမး္ေကာင္းပါတယ္။

ေနာက္တစ္မ်ဳိးကေတာ႔ တုိယုိ တာ အမ်ဳိးအစား။

သူကေတာ႔ ဟီတာခ်ီ ေခြ ထက္ ေစ်းသက္သာေပမယ္႔

ကြာလတီ နည္းနည ္းညံ႔ တဲ႔အတြက္ လူၾကဳိက္နည္းပါတယ္။

အဲဒီတိတ္ေခြ အသစ္ေတြက ပလပ္စတစ္အၾကည္ အေပ်ာ႔ နဲ႔ အလုံပိတ္ထားတာပါ။

အလုံပိတ္ထားတဲ႔ ပလပ္စတစ္ေလးေတြ ကို

ေခြရဲ႔ အေပၚအဖုံးနားကေန ဒါးပးါပါးေလးနဲ႔ ပုံစံမပ်က္ေအာင္ ကပ္လွီးျပီးဖြင္႔ရပါတယ္။

အဲေတာ႔ ေခြ အသစ္ က ပလပ္ စတစ္ ေလးနဲ႔ တစ္ထပ္အုပ္ထားျပီးသားေလးျဖစ္ေနပါတယ္။

တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ မွာ တရားေခြ ဇာတ္ထုတ္ ျပဇာတ္ သီခ်ငး္ဆီးရီးစ္က အမ်ားၾကီးကူးရပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ခါ အဲလ ို ေခြခြဲ ျပီးသားမရွိရင္အလုပ္အလ်င္မမွီပါဘူး။

ဒါေၾကာင္႔ မီးပ်က္တဲ႔အခ်ိန္မွာေခြ ေတြ ကို ၀ုိင္းျပီး ခြဲ ထားရပါတယ္။

က်ေနာ္ကေတာ႔ ေခြ ခြဲ တဲ႔ အဖြဲ႔ထဲမွာမပါေတာ႔ဘဲ ကဒ္ဘူးအခြံ လဲတာ

သီခ်င္းနာမယ္ အသစ္ေရးတဲ႔အလုပ္ေတြဘဲ လုပ္ပါေတာ႔တယ္။

အဲလုိ ေရးတဲ႔ အတြက္ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ က်ေနာ္သိလာပါေတာ႔တယ္။

 

တစ္ရက္မွာေတာ႔ ဆုိင္ေရွ႔ခနး္မွာထားတဲ႔သီခ်င္းကက္တေလာက္စာအုပ္တစ္အုပ္ေပ်ာက္သြားပါတယ္။

ၾကည္႔ခ်င္တဲ႔ သူအတြက္ၾကည္႔ ဘုိ႔ခက္သြားတာေပါ႔။

သီခ်င္းၾကီးေတြ ေရးထားတဲ႔စာအုပ္ပါ။

အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္က စာအုပ္အသစ္တစ္အုပ္ေတာင္းျပီး ေပ်ာက္သြားတဲ႔သီခ်င္းစာအုပ္ကိုေရးေပးလုိက္ပါတယ္။

အဆင္သင္႔ေရးနုိင္တာကလဲ က်ေနာ္ က တစ္ရက္ ကို ၅ေခြျခင္းကူးေရးထားေတာ႔

သီခ်င္းနာမယ္ေတြက အထူးတလည္ရွာစရာမလုိေတာ႔လုိ႔ပါဘဲ။

အဲဒီစာအုပ္ေရးရင္းကေန က်ေနာ္က မေပ်ာက္ေသးတဲ႔စာအုပ္အတြက္

သီခ်င္းစာအုပ္တစ္စုံ ကူးေရးထားလုိက္ပါတယ္။

 

ေနာက္ျပီး ေတာ႔ ကူး ဘုိ႔ သီခ်င္းေခြေတြ ထားတဲ႔ စင္က က်ေနာ္႔ေရွ ႔ နားမွာတင္ရွိပါတယ္။

အဲေတာ႔က်ေနာ္က ေခြအားလုံးကို လုိက္ဖတ္ထားပါတယ္။

ျပီးရင္ ဘယ္သီခ်င္းက ဘယ္ေခြထဲမွာပါတယ္ဆုိတာကို စဥ္းစားထားပါတယ္။

ကိုယ္မမွတ္မိတာ ပါ ရင္ အဲဒီေခြ ကို က်ေနာ္မကူးေပမယ္႔ လုိက္ရွာထားပါတယ္။

တနည္းေျပာရင္ စာေမးပြဲ အစမ္းေျဖသလုိပါဘဲ။

ေျပာရရင္ေတာ႔ တစ္ႏွစ္ဆုိတဲ႔ကာလအတြင္းမွာ ဆုိင္မွာရွိတဲ႔သီခ်င္း

ေတြ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိတဲ႔ဆုိ တာ အကုန္သိတဲ႔လူျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒီတစ္နွစ္ကာလ လြန္ေျမာက္သြားတဲ႔အခ်ိန္မွာ အရင္ ကသူမ်ားကိုလုိက္ေမးေနရ

တဲ႔ အေနအထားကေန က်ေနာ္က သူမ်ား ကို ျပန္ေျပာျပနုိင္တဲ႔အေနအထားကိုေရာက္သြားပါတယ္။

သီခ်င္းမရွာနုိင္ေတာ႔ဘူးဆုိရင္က်ေနာ္ကို သူတုိ႔လာေမးၾကရပါတယ္။

တစ္နွစ္ဆုိတဲ႔ကာလအတြင္းမွာ အလုပ္ထြက္သူထြက္အသစ္၀င္သူ၀င္ဆုိေတာ႔

လူသစ္က်ေနာ္က လူ ေဟာင္း ျဖစ္သြားပါတယ္။

က်ေနာ္ကို လာေမးသူမွန္သမွ်ကို က်ေနာ္က ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေျဖေပးပါတယ္။

သီခ်င္းက ေထာင္ခ်ီ ေသာင္းခ်ီ ရွိတယ္ဆုိေတာ႔ အပုဒ္တုိင္းကုိ ေတာ႔ က်ေနာ္လဲမမွတ္မိတာ

အမွန္ပါဘဲ။

တစ္ခါတစ္ရံ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ က တစ္နွစ္ေနလုိ႔မွ တစ္ခါေလာက္ ကူး ရတာမ်ုိးရွိတတ္ပါတယ္။

က်ေနာ္သီခ်င္းေတြအေတာ္မ်ားမ်ားသိသူျဖစ္လာတဲ႔အခါမွာ မသိသူတုိင္းကို

ကူညီျပီးရွာေပးပါတယ္။

“ကို္ယ္က သူမ်ားကလုပ္ခ်ဳိးသြားလုိ႔ စိတ္ထဲမွာနာၾကင္ရတာမ်ဳးိ

သူမ်ားလည္းကုိယ္႔ေၾကာင္႔ မခံစားရပါေစနဲ႔” လုိ႔ အကိုၾကီးတစ္ေယာက္က

ေျပာျပထားတာ ကို စိတ္ထဲက မွတ္ထားမိလုိ႔ပါဘဲ။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔သူမ်ားကို ကူညီျပီး သီခ်င္းေတြရွာေပးေနရင္း

ကိုယ္က ပိုပုိ သိလာတာေၾကာင္႔ ပါဘဲ။

ေနာက္က်ေနာ္တုိ႔ ဆုိင္မွာသီခ်င္းစုံတယ္ဆုိေပမယ္႔ ဆုိင္မွာမရွိတဲ႔သီခ်င္းေတြလဲရွိပါတယ္။

ေနာက္ပုိင္းထြက္တဲ႔ဆီးရိစ္ေတြထဲက သီခ်င္းေတြရွိေပမယ္႔ ဟုိအရင္ေခတ္က ျမန္မာအသံက

လႊင္႔တဲ႔သီခ်င္းမ်ဳးိေတြ အခ်ဳိေသာဓါတ္ျပားသီခ်င္းေတြဆုိရင္ေတာ႔မရွိပါဘူး။

အဲေတာ႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရွာမရေတာ႔ဘူးဆုိရင္ ဒီသီခ်င္းဆုိင္မွာရွိမရွိကိုလည္းျပန္ျပီး စဥ္းစားရပါေတာ႔တယ္၊။

တစ္ခါတစ္တစ္ေလမွာ ဆုိင္မွာ မရွိတဲ႔သီခ်င္းကို ရွိတယ္မွတ္ျပီးေခါငး္ပူေအာင္စဥ္းစားတဲ႔

အခါမ်ဳိးလဲၾကဳံတတ္ပါတယ္။

 

မီးပ်က္တဲ႔အခ်ိန္ဆုိရင္ ဆရာၾကီးက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဗဟုသုတေတြေျပာျပပါတယ္။

ဆရာၾကီးဦးဘမင္းက က်ေနာ္ေတြ႔ဘူးတဲ႔သူေတြထဲမွာ မွတ္ဥာဏ္အလြန္ေကာင္းျပီး

အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု ကို တိတိက်က် အေသးစိတ္ ေျပာျပနုုိင္ယုံမကဘဲ

နားေထာင္သူစိတ္ထဲမွာ တစ္ခါထဲစိမ္႔၀င္ျပီးစြဲသြားေအာင္သင္ၾကားနုိင္တဲ႔ဆရာၾကီးျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာၾကီးေျပာခဲ႔လုိ႔  သီခ်င္းနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ ဗဟုသုတေတြ

က်ေနာ္တုိ႔ မသိမမွီလုိက္တဲ႔ေခတ္ ကာလ အေၾကာင္းေတြကုိသိလာရသလုိ

ေဆးပညာနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ အေျခခံသိသင္႔တဲ႔အေၾကာင္းေတြကိုသိလာရပါတယ္။

ေနာက္ဆရာၾကီးက အဲဒီအခ်ိန္ထဲက ဆုိရွယ္လစ္စံနစ္ဆုိတာကုိ ယုံၾကည္႔ေပမယ္႔

ဒီဆုိရွယ္လစ္စံနစ္ၾကီးကို ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္နဲ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနၾကတဲ႔

အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ ပါတီေကဒါေတြကိုလံုး၀မယုံၾကည္ပါဘူး။

ဒီေတာ႔ တကၠသုိလ္မွာ ဆရာျဖစ္ေနေပမယ္႔ ပါတီမ၀င္ပါဘူး။

တစ္ခါက အစုိးရက ေထာက္ခံပြဲတစ္ခုလုပ္ခုိ္င္းပါတယ္။

မန္းေလးတကၠသုိလ္ က သခ်ၤာဌာန က ဆရာဆရာမေတြက

ဆရာၾကီး ေထာက္ခံလုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဌာနက % ေထာက္ခံျပီးသားျဖစ္ျပီလုိ႔ေျပာတဲ႔အခါ

“တုိင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲ ဆြဲ ခ်တဲ႔ လူ ထဲ ငါ မပါ ခ်င္ဘူး ”လုိ႔ျပတ္သားစြာဆန္႔က်င္ခဲ႔သူတစ္ဦးလဲ

ျဖစ္ပါတယ.္။

ဆရာၾကီးက တကၠသုိလ္က သခ်ၤာနဲ႔ ဘြဲ႔ရျပီးတဲ႔အခါ အေမရိကန္နုိင္ငံက ဘာကေလတကၠသုိလ္မွာ

နကၡတၱေဗဒ ကို မဟာသိပၸံဘြဲ႔ယူဘုိ႔အတြက္ ပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္ျခင္းခံခဲ႔ရပါတယ္။

မဟာသိပၸံဘြဲ႔အတြက္ စာတမး္ျပဳစုျပီးတဲ႔အခ်ိန္မွာ ပညာသင္ဘုိ႔ သတ္မွတ္ရက္က ပုိေနပါေသးသတဲ႔။

အဲေတာ႔ ဆရာ႔ၾကီးဦးဘမင္းကို တာ၀န္ယူ သင္ၾကားေပးေနတဲ႔ ဆရာက ေဒါက္တာဘြဲ႔အတြက္

ဆက္ျပီး သင္ၾကားေပးပါေတာ႔တယ္။

ဆရာ႔ ကို ေဒါက္တာဘြဲ႔အတြက္ဆက္လက္သင္ၾကားဘုိ႔ နုိင္ငံေတာ္အစုိးရ ကိုခြင္႔ေတာင္းတဲ႔အခါမွာ

ပါတီ၀င္မဟုတ္တဲ႔အတြက္ခြင္႔မျပဳဘဲ ျမန္မာျပည္ကိုသာျပန္လာခဲ႔ဘုိ႔ ညြန္ၾကားခဲ႔ပါတယ္။

အခ်ဳိ႔ေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား က ဆရာဦးဘမင္းကုိ ေက်ာင္းမပီးခင္ကတည္း က ေက်ာင္းျပီးတဲ႔အခါ

သူတုိ႔ ထံမွာအလုပ္လုပ္ရင္ ရတယ္လုိ႔ ကမ္းလွမ္းခဲ႔ေပမယ္႔ ဆရာၾကီးကေတာ႔ ျမန္မာျပည္ကိုသာ

ျပန္လာခဲ႔ပါတယ္။

ဆရာျပန္လာတဲ႔အခါမွာေတာ႔ စာအုပ္ေျမာက္ျမားစြာကုိေသတၱာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာနဲ႔

နုိင္ငံျခားကေနသယ္လာခဲ႔ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ႔ တကၠသုိလ္ သခ်ၤာဌာနမွာ တာ၀န္ထမး္ေဆာင္ပါတယ္။

ဆရာ ေရာက္ခဲ႔ တဲ႔ တကၠသုိလ္ေကာလိပ္ေပါင္းစုံက  စာသင္သားတုိင္းက

ခ်စ္ခင္ပါတယ္.။

ေလးစားပါတယ္။

ဆရာက တပည္႔မ်ားကုိ သခ်ၤာ ပညာရပ္ကို သာ သင္ၾကားေပးတာမဟုတ္ဘဲ

ဗဟုသုတေတြကိုပါထည္႔သြင္းျပီး သင္ၾကားေပးတာေၾကာင္႔

ဆရာ သင္တဲ႔ အတနး္တုိင္းမွာလူျပည္႔ပါတယ္။္

မန္းေလးတကၠသုိ္လ္ တက္ဘူးသူတုိင္း ဆရာဦးဘမင္း လုိ႔ေျပာလုိက္တာနဲ႔

မမွတ္မိသူ မရွိတာကေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္။

ဒါေပမယ္လည္းအဲဒီေခတ္က ဆုိး၀ါးတဲ႔ အစုိးရ ရဲ႕ မူ၀ါဒ အရ

ဆုိရွယ္လစ္လမး္စဥ္ပါတီ၀င္မဟုတ္ရင္အခြင္႔ အေရးေတြပိတ္ပင္ပါတယ္။

ပါတီ၀င္မဟုတ္ရင္ ေနရာမရပါဘူူး။

အဲဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ဘဲ ဆရာဦးဘမင္းကို နယ္ေျပာင္းခုိင္းပါတယ္။

အဲဒီမွာ ဆရာက သူ႔မွာရင္က်ပ္ပန္းနာေရာဂါရွိပါတယ္။္

ျမန္မာျပည္ဘယ္ေနရာ ပိုပုိ႔ သူသြားမယ္။

ဒါေပမယ္႔ ေရေငြ႔ မ်ားတဲ႔ ေမာ္လျမဳိင္နဲ႔ အေအးဓါတ္ကဲတဲ႔ျမစ္ၾကီးနားေကာလိပ္က

လြဲရင္ ၾကဳိက္တဲ႔ ေနရာပုိ႔ပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိ ပါတယ္။

မၾကာခင္မွာဘဲ ဆရာ နယ္ေျပာင္းမိန္႔ထြက္လာပါတယ္။

ျမစ္ၾကီးနား ေကာလိပ္ပါတယ္။

အဲလုိ တမင္သက္သက္ ညစ္တာသိေတာ႔ ဆရာၾကီးလဲ

အလုပ္ထြက္လုိက္ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ႔ ကိုလွေမာင္ဆုိတဲ႔ဆရာ႔တပည္႔တစ္ေယာက္နဲ႔

တြဲျပီး လွဳိင္းေတးသံသြင္းေထာင္ျဖစ္သြားပါတယ္။

နဂုိရ္ကလဲ ဆရာကသီခ်ငး္၀ါသနာပါလုိ႔စုေဆာင္းထားတဲ႔ေခြေတြ

အမ်ားၾကီးွရွိလုိ႔လဲ ေထာင္နုိင္တာပါ။

ဆုိင္ေထာင္မယ္ဆုိျပီးနာမယ္ေရြးေတာ႔

အသံဆုိတာ လွဳိင္းဘဲ လုိ႔ ေတြးျပီး ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ေပးတဲ႔

နာမယ္နဲ႔ဆုိင္းဘုတ္တင္ျပီး ဆုိင္ေထာင္လုိက္ပါသတဲ႔။

ဆရာၾကီး ဆုိင္ေထာင္ခဲ႔လုိ႔ ဘဲ က်ေနာ္လဲဒီသီခ်ငး္ေတာထဲကုိေရာက္လာနုိင္တာပါ။

က်ေနာ္ဒီေတးသံသြင္းလုပ္ငန္းကိုေရာက္တဲ႔အခါမွာ

က်ေနာ္႔ရဲ႕ေနမူ႔ထုိင္မူ႔ပုံစံပါေျပာင္းလဲလုိ႔သြားပါတယ္။

အဓိကကေတာ႔ အစုိးရအလုပ္န႔ဲပုဂၢလိကလုပ္ငန္းကြာျခားသြားတာေပၚမွာ

အေျခခံပါတယ္။

ဘယ္လုိမ်ားကြာျခားသလဲဆုိေတာ႔

…………………………………………………………

 

 

 

 

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

22-9-201

 

 

 

 

 

 

 

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1612 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။